Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No dnes sem se dostal do close bety FF:14 a ta hra zatím vypadá opravdu dobře. Takže mám pro všechny případy už i nástupce pro WoW jestli blizz tohle opravdu udělá. *3*
  • TheGGG
    WoW jen dokazuje úpadek PC hráčů. Díky bohu za konzole, tam takové ohavnosti nejsou.
    • Nedavejte mu ty minusy, presne o to mu jde. V realu je to totiz asocial touzici po pozornosti a tady se ukaji aspon nad tim, ze donuti 20 lidi kliknout nebo na nej reagovat.
      • deridon
        já už to ani nečtu a něják automaticky mi tam ta myška na "nelíbí" jezdí sama
      • Já mu ten mínus klidně dám. Když nemá holku a pornostránky mu rodiče zablokovali, ať se má alespoň u čeho ukájet. Lepší držet úchyla doma u kompu, než kdyby vylezl ven do ulic :-)
  • Většina her s mikrotransakcema je F2P a nastavená tak, že hrát jit úplně bez placení je dost náročné. Jen aby WoW neskončilo tak, že lidi budou muset platit předplatný, a ještě si kupovat věci z in-game obchodu, protože jinak si nezahrajou *1*.
    • Zatim tomu vse nasvedcuje - ze jim ty 3kilca sou malo a chtej, aby hraci platili vic. Dneska je naopak trend spis takovej, ze jako hrac zadarmo muzes vse, jen ti to holt bude dyl trvat - a defakto vsechno co si koupis za prachy lze pak ingame prodat za ingame menu => nechce se ti pobijet moby/tezit/... ? Kup si za prachy peknyho mounta, za par stovek tisic ingame ho strel ... a nakup si matrose.

      Hry ktery sou pay to win spis nemaj sanci a hrace naopak odrazujou.
  • ingame store se hodi. pokud to vyresi problem s podvodniky, kteri prodaji kody na pety, mounty a nasledne zrusi platbu a ......, bude to jedine dobre.
    mne osobne nevadi ani exp boost, kdyz to bude v nejake rozumne mire. pri expeni prvni postavy by si podobnou vec koupil jen blazen. u altu uz se to muze hodit, ale diky heirloom vecem se muzete dostat na 50% boost a vice opravdu neni potreba...
    Lesser Charms of Good Fortune uz je trochu vetsi problem, ale i ty jde ziskat ve hre hodne rychle. v soucastnosti "potrebujete" 50 za tyden a to je otazka pul hodinky.
    neprijemny vliv by to mohlo mit na "FIRST on sever" achievementy vcetne raidovani, ale neverim, ze by blizzard do tohoto pustil nejake pay to win.
    free to play model v dohledne dobe nebude. na druhou stranu uz ve hre je :-) protoze muzete hrat za dara do 20 levelu tusim, kdyz by se to rozsirilo na vsechny expanze krome te aktualni, tak by jiste blizzard ziskal nejake nove hrace, ale v nejaky kompletni prechod na free to play to v dohledne dobe nevidim
    • Shania
      Na server first to zadny vliv mit nebude, pac vsechny tyhle veci maji level lock napr na 85 nebo 90, xp boost je navic uz davno ve hre a pada z rare mobu. A divil by ses kolik lidi je ochotnych si levelovani zrychlit, momentalne se to resi pres docela drahy RAF ucet.
      • Jo jenže sehnat ten XP boost neni tak easy a je jen na chvíli a na jedno použití pokud vím...
  • WoW - hra kterou jsem vydrzel hrat 3 roky a dnes si kladu otazku proc ? Co me porad vedlo k tomu, ze jsem se do hry vracel ? Co to bylo ? Online kamaradi ? Zavislost ? Nutnost mit nejlepsi equip ? byt hero ?
    Pravdepodobne odevseho trochu, ale ted kdyz se nad tim vsim zamyslim si rikam, nebyl ten cas naprosto zbytecny a promrhany ... byl a to hodne moc
    Kdyz se podivame na princip hry, ktera se sice hodne zmenila, tak v konecnem dusledku je hra porad dokola totez, co mozna nejrychleji doexpit MAX.lvl zacit chodit dungeony, raidy= equip, pak prijde patch = lepsi equip, dalsi patch = jeste lepsi equip a pak to prijde - DATADISK a vsechno vase usili je razem zdevalvovano a tak pokud chcete jit s dobou, musite delat vse pekne od zacatku, rychle doexpit 60lvl, 70 lvl, 80lvl ale pozor, zde prichazi zmena, jen 5 lvl v dalsim datadisku, to aby ovecky mohli vice platit a dele si hru uzivat :-) , no a pak zase to same 90lvl 95 lvl 100 lvl 105 lvl 110 lvl atd atd atd ... az na veky Amen ...
    Proste tohle jiz opravdu nema smysl hrat, kazdy "normani" jedinec co hru hral, nebo hraje jeste dele nez ja, musi byt bud uplny zavislak a magor, anebo byt absolutne znechucen a prehran timto modelem hrani ...

    Ja protoze hry hraji od dob Dooma, tak nejspise budu hrat i nadale, ale jiz zadne dalsi MMO-RPG hrat neminim, vsechny MMO-RPG jsou modelove postaveny na neprimerenou casovou dobu ztravenou ve hre a cim vice hrajete, tim vice chcete a musite ve hre byt ... protoze ja jeste nemam tam toho mounta, peta,tak musim zabit 1000 000 mobu a budu ho mi ... krasny priklad pandadisku je nucene delani Daily Questu, to je opravdu vysmech z Blizzardu ... a fakt na palici a na mensi Chocholouskovou lecbu.
    Preberte si to jak chcete, ale WoW je neustale se opakujici, zastarala a velice nudna hra, kde pokud netravite polovinu vaseho realneho zivota, nema smysl hru ani hrat.

    p.s. Malem bych zapomnel na svou vlastni kapitolu ve hre a to je PvP, ale ve WoWku vlastne jiz zadne PvP neexistuje, protože resilkovej kolotoc a equipovej cap pro vstup do PvP instanci + megaunbalance povolani v arenach, udelalo opravdu sve .
    Ale i tak Vam vsem preji mnoho uspechu ve hre 
    • Takhle fungujou vsechny klony wowka ... a navic se to snazej dotahnout do extremu ... trebas nwn ... vyexpis pres vikend, neni to ani open world ... samej loading pidilokaci. Hodnota ziskany veci = 0 ...

      Uvital bych neco, kde by nebylo levelovani vubec, zlepsovalo by se to, co postava pouziva ... a vybavu by si proste vyrabeli sami hraci, pricemz paramaetry by odpovidaly kvalite vstupu a kvalite zpracovani => klido co kus to unikat. A samo, novej obsah by nemel degradovat zadnym zpusobem ten starej - neni nic horsiho, nez kdyz nas.ru dlouhodoby hrace tim, ze jejich mesice budovana vybava najednou vypadne z prvni potvory kterou potkaj ...
    • Nevim.. Nikdo někoho nenutí dělat daily(za ktereé sou peti a mounti nepotřební do pve), nebo snad HC progress, ve WoW je teď spoustu vedlejších věcí takže se dá hrát bez toho aby u toho člověk trávil tolik času jako dřív a když chce HC progress tak může taky a ten čas tam strávit.

      Je tu prostře možnost volby, bud HC a nebo flex, jak si kdo ráčí a podle toho kolik času chce obětovat, nebo něco mezi tim a jednou tejdne si raidy zaběhnout na LFR.

      A to nad čim se tu rozplíváte o vanile dost lidí v té době nadávalo a až zpětně řikaj jak to bylo super... Osobně hraju s lidmi kteří ve vanile hráli a hrajou do teď a ty ve směs říkají to stejné, ve vanile bylo to nejtěžší udržet ten 40man raid, progress samotný už takovej problém nebyl.

      A většina se schoduje že opravdu nejlepší bylo TBC které přišlo po vanile a od toho se WoW zas tolik nezměnilo...
      • Udržet 40 man raid byl problém pro guildu, které byla neorganizovaná, která nedokázala skládat a čistit 20 man instance a která nedokázala se 40ti lidma nějakým způsobem zacházet. Což je uplně to samé jako dnes s menším počtem.
        Abych zůstal na Drakthulu a za alianci, tak třeba TTH guilda - Tournament Thophy Hunters měla stálé 40 man raidy 2, a v guildě třeba 300 lidí. Dokonce jsem slyšel že se jeden čas skládal i třetí raid.

        Naše guilda měla jeden 40 man raid a v guildě třeba 100 aktivních lidí. Vzhledem k tomu že se chodili 2x 20 many, a vždy 1x 40 man raid jako farma a 1x jako progres, tak zůstali další 2 s prázdným save. Tehdy jsme raidovali třeba každý den v týdnu a kdo mohl, tak přišel. Někdy o víkendech jsme třeba raidovali od 10ti od rána až do večera, a v raidu se vystřídalo v klidu třeba 70 lidí.

        Takže to co ti povídají kamarádi jsou povídačky jedné báby a nebo holt byli v guildě, která neměla dospělé a schopné vedení. Tj celé. Před 8mi lety byl taky progres, taky byly dkp a podobné systémy, každá guilda měla raid leadera a class leading. A holt byly ty schopnější a méně schopné, a to zůstalo dodnes a nic se na tom nemění.
        Problém byl třeba internetové připojení - ale opět, jen u dětí. Dospělák si prostě sehnal dobrého providera a neodebíral internet, který platil tatínek a který byl společný pro celou vesnici. Nebo počítač byl problém - tehdy 40 man raid jel na komplu co měl 2 gb ramek, jinak to stálo zahouby. Dospělák koupil, dítě 2 roky přemlouvalo tatínka.
        • Tak to je to o čem mluvim, 40 lidí z toho xy nemá pc z toho xy nemá net a to o čem mluvíšo tatínkách taky neni pravda, osobně sem žil na vesnici kam nešel lepší net než 1Mb/s a jediné řešení by byl satelitní net kterej je na hraní na pendrek a navíc sakra drahej. To samé PC, znám spoustu lidí který prostě nechtej tolik do PC investovat.

          Blizz sám hájí 10 a 25 man tim že pro guildy je to lepší a sami řikaj že pak můžou delat mnohem těžší raidy a že postupně se ty guildy víc a víc zlepšují a sehrávají což se dá celkem často číst na jejich foru nebo v blue postech na MMO.

          Je to logické v guilde kde je 300 aktivních lidí, kolik se jich bude znát? To je at už řízenej nebo ne moloch...
          • Nehrál jsi tehdy, a tak nevíš jak to bylo.

            1mb/s byla linka naprosto v pořádku, pokud nebyla pro 30 lidí. Počítač tehdy stačilo koupit za 8 000, aby se na něm dalo hrát. Tak jako dnes, koupíš za 5 000 kč intel 2 jádra, 4gb ram a v klídku wowko hraješ. Tehdy stačilo koupit 1 jádro pentium a 2 gb ram. Jenže voni to lidi hráli na dnes 25 let starých 80486kách se 128mb ramkama, protože byla nejoblíbenější hra Counter-strike 1.6.
            No a pochopitelně na takovém počítači z dob komunismu to nejelo.

            A věř tomu, že z raidu 40ti lidí to takhle padalo jen nováčkům a 10ti letým dětem.
            • Stačí se podívat na TOP20, z nich 11 raiduje 10man. To podobné je i na DT

              Neni to o demenci lidí, to že si každej nekupuje každejch 5 let novej PC aby na něm mohl pařit, zvlášt ve starších věkových kategoriích je to časté, ne jen u dětí o kterejch tu vehementně píšeš a student si taky rozmyslí do čeho ty prachy strčí...

              10MAN je ted prostě hranější a oblíbenější, 25man se chodí dost ale už ne tolik, tak jak by se asi chodil 40man?
            • Ale když nemáš 5 let starý počítač, nemůžeš nadávat na to jak je těžké se dostat do raidu a na to jak ti to pořád padá a jak ti instance laguje atd.

              Jako dnes je moderní mít notebook, a jen mi vstávají chlupy na zádech, když čtu jak 8 let starý notebook, který 5 let ležel v obchodě, koupí nějaký naivní klučina v akci ve výprodeji a potom si stěžuje že má 3 roky starý kompl a nic mu nejede.
              Nebo ženská co koupí počítač za 30 000kč a ten počítač má parametry co složíš za 10 000kč. A myslí si že počítač za 30k zvládně všechno nejbližších 5 let. Jako za demenci lidí prostě nemůžeš a tohle je prostě demence a soudnost lidí, nic jiného.

              A Paragon šel na 10 man, protože nemá lidi. Kdyby bylo dost lidí, tak progresují 25ku, bohužel 25ku chodí jen s altama a s lidma neschopnýma top world rank raidů.
            • Jo a ne každý má 5 let starý počítač...

              Nnei to chyba hry, blizzard to vyřešil tím že je 10man i 25man na stejné úrovni, takže to žádná chyba není a spousta lidí toho využila včetně třeba DREAM-Paragon
            • 1) nejde o cenu toho komplu, ale o to že lidi tu hru hráli na 15 let starých počítačích. Dnes když hraješ WoW na komplu 15 let starém, tak si taky nešktneš. Stačí mít kompl 5 let starý a hraješ na ultra detaily, možná ve 25 man raidu si je snížíš na high. To samé bylo předtím, stačilo to nehrát na 80486, na Pentiu už jsem v klidu raidoval bez lagů.

              2) to že to lidi hrajou a nemaj na to komply a připojení není vada hry. Tzn tvoji kamarádi plácají blbosti.

              Dnes prostě lidi píčují na všechno a myslí si, že jsou mistři světa, a že jsou centrální mozek lidstva. No a to je největší chyba všech počítačových her za posledních 10 let.
            • Nehrál ale vidim to dnes, nároky WoW se za tu dobu změnili a je to cejtit.

              Ale stačí se podívat na 40man world bosse, puluje se boss, 10 lidí dostane DC a dalších 10 stojí ve freezu a bose zabijí 20 lidí.

              To stejné to bylo na 25, komu se behem raidovani nestalo že potkal lidi co hráli pod 10FPS? Nebo lidi co měli problém s netem a padalo jim to? Je to normální a je to všude, jenže u 40man je ta pravdepodobnost mnohem větší.

              Navíc teď blizzard vyrovnal 10man na úroveň 25man a co se stalo? Možná polovina guild přešla na 10man a to včetně těch nejlepších na světe, z toho je jasně vidět co HC guildy i lidi chtěj a co je pro ně lepší. Kdyby přidali 40man a byli tu vedle sebe 40m, 25m a 10m, kolik lidí by raidovalo 40man?

              A co se týče těch kompů, pro lidi co si to platěj sami a maj rodinu je proste i tech 8000 dost a dnes už to rozhodně 8000 neni a člověk si sakra rozmyslí do čeho je dá, osobně ve WoW takové lidi znám.
    • No co sem slyšel max by měl být 100, ale neboj v dalším datadisku bude max lvl příbývat už jen po 1 lvlu:-) (no to s přibýváním po 1lvlu je jen má dedukce jak hru co nejdéle ždímat, ale to první je fakt , který je většině už dlouho znám)
    • 100% souhlas chlapci

      A ještě dodám že každé 2 roky hráč za investici 13 000kč paymentu + 1000kč krabice s datadiskem dostane obsah hry na týden. A pak jen daily a ten samý raid s rozdílem počtu HP mezi LF/normal/HC...

      Jen průměrně dementní člověk přistoupí na takový obchod. První datadisk ze zvědavosti, druhý a třetí už jen z blbosti.
      • Na gankovani s guildou v black rock mountain, battlegroundy s pve itemama ve vanille a progress MC,ZG,BWL ale asi nikdy nezapomenu, protoze to byla neskutecna zabava v te dobe. Navic diky nehrani na trash'thulu jsem si perfektne zdokonalil anglictinu v mezinarodni guilde a poznal lidi ze vsech koutu evropy, takze na wow proste nadavat nemuzu, ale co z toho udelali je smutny.
        • Nejhorší byla ta ulička k BWL, když tam stálo třeba 5 raidů, to prostě nešlo projít. A ty běhačky přes celou lokaci po wipe v duchu, jen doběhnout do instance na 10 minut :-)
          A v AQ schodiště, kolikrát jsem chodil dvě hodky předem a odlogoval před vchodem, abych se nemusel 2 hodiny dostávat dovnitř. Progress bossů na měsíc, a z něj dva itemy pro 40 lidí. Každý člověk pak měl v guildě neskutečnou cenu s každým itemem.
          Kdo nezažil, tak neví. Farmení goldů na opravy, to bylo peklo. Onyx quest na trinket, cloaku na Nefariana a takové pitomosti, které dělají rpg rpgčkem - ty WoW už dávno nemá.

          A 6ti hodinové bitvy v AV, boje o každý centimetr na mostě a nebo na kopci pod pevností... Památné bitvy o crossroads, než se otevřelo BG. PvP rank si člověk na serveru musel poctivě vypvpčkovat, žádný wintrade a nebo honění ranků. Ten sentiment.. :-)
          • Shania
            No a otazka je, jestli je hru lepsi skutecne hrat, nebo jen porad dokola vybavovat nove lidi, protoze ti pokazde nekdo odejde. Vybavovat mesice lidi, kteri ti pak odejdou.

            Udrzet funkcni raid bylo tenkrat peklo a dneska by ty podminky malokdo dlouhodobe dokazal zkousnout.
            • No pozor, ono zase to že ti odejdou vybavení lidi není jen tak náhodou. Dobrý kolektiv dobré guildy se vybavoval tak nějak pomalu, ale zato bez nějakých extrémů a pokud progress tak nějak postupoval, nikdo nikam neodcházel.
              A taky se guildě nic nestalo, když ti z raidu odešli dva tanci, protože na raid 40ti lidí jsi měl třeba 100 lidí v guildě. Na Bwl co si pamatuju, tak jsme v klidu měli 8 tanků v raidu. Akorát na Valestrazu na dps check se brával nějaký dmg místo tanka, když by se náhodou dmg nestíhala před enrage.

              Dnes když ti vypadne jeden tank, jeden klíčový healer, tak jsi v háji a klidně ti to v 10 manu hodí 200 míst v rankingu dolů. Tehdy na jeho místo nastoupil jiný hráč a ta ztráta klíčového hráče se rozložila mezi zbylých 8 hráčů v jeho pozici - tzn pokud byl dobrý a vyrovnaný raid, ztráty byly přirozené a nahraditelné.
          • Presne tyhle veci delaly wow wowem a kdyby zachovali tenhle puvodni koncept, tak si myslim, ze by mel tak dvoj/trojnasobek hracu, co ma ted. Ze by to bylo hlavne pro HC hrace je pitomost, protoze kazdej si tam neco nasel, treba twinkovani nebo i s blue gearem se tam dalo v pvp v pohode neco uhrat, protoze veci ze 40man raidu zas nemelo tolik lidi a co se nedalo vyduelovat, to se proste vyzergovalo poctem. I raidovat se dalo jako casual se spravnou guildou a lidma ve vedeni. Ale hlavne to open world pvp bylo neco, co ted vsude hrozne chybi, ten pocit ohrozeni, protoze z toho maji tvurci strach, co by jim z toho hraci udelali. Ve wowu ho znicili pak v podstate flying mounti, v AOC bylo celkove pvp spatne udelany, v Aionu nebylo moc zabavny, v Riftu battlegroundy odvar + open pvp pak dorazili tema pvp riftama, kdy nepratelsky frakce vesele farmily spolecne, pac to bylo vyhodnejsi, GW2 a Neverwinter, tam uz jsem pvp ani nezkousel, stacilo precist par nazoru na forech, vzit v potaz moznosti a typy skillu, aby clovek poznal, ze to ani nema smysl.
    • Zkusenej hrac pochopil uz u WOTLK, ze kvalita jde a pujde dolu a skoncil.
  • je to šit na rejžování, kdo chce ať se nechá podojit klidně na několikrát ;)
  • Skvele! WoW se posouva do posledni faze zivota Online titulu. Do pul roku predstavi obchod a do dvou let dojde k postupne devalvaci vseho. Pak uz musi Titan vydat at chteji nebo ne. Hura :-)
  • Hraju wow dlouho, 5let bez přestávky pod timhle nickem na Drakthulu. Zazil sem hodne veci od blizzardu ale vzdycky sem to nejak rozdejchal a sel dal, ale jestli na mesicne placenem MMO zavedou mikrotransakce "pay more to win" tak už to bude kapka poslední . 300 měsíčně jim nestačí? Většina MMO vystačí s mnohem mín... Tohle už by byl opravdu hyenismus! Tohle neni žádné free to play, je to měsíčně placená hra tak to lidi hrajou protože zde sou velké pvp a pve guildy co se předhánej a když už to člověk platí tak předpokládá že bude mít každej stejnou šanci. Ale pay to win je volba, zaplat si kdyz chces bejt TOP neplat a nemuzes bejt TOP nebo to budeš mít 10x těžší. Expení je dulezité, urcuje kolik altu na profese budes mit a tim kolik goldu si dokazes vydelat, do pvp to urcuje jake kombo muzes slozit a v pve to urcuje s cim v raidu muzes pomoct. Takze expeni neni jen nejaká vedlejsi vec. Pocet altu ktere diky expeni ziskas je sakra zásadní věc. Navíc vážně si myslíte že expení bude to poslední? Že když blizz uvidí že si to lidi kupujou že to blizz nechá bejt a nic neprida??? :DDD De o to že u hry která se měsíčně platí by měli mít všichni rovnocenná pravidla a ne aby měl někdo kdo je bohatší nebo mu rodiče cpou nechutné kapesné aby si doplatil za pohodlí. Platíme všichni tak at máme všichni stejné možnosti. Máš jednu 90 a další ti příde složité a zdlouhavé expit? Tak to neexpi, to je volba. Ne, příde ti to složité expit? Zaplat si... To je špatná volba. Blizz expení v poslednich letech zlehčil na minimum, sám mam na Drakthulu 11x 90 all class a prumer expeni mám 4dny played a fakt by mě sralo kdyby někdo měl to stejné jen kuli tomu že on si to zaplatil. Pro něco takového proste neni v placené hře místo, u free to play klidně ale ne u hry kde měsíčně už takhle platíte 300. A pokud to zavedou tak si myslíte že to zustane jen u u expení? I vy blázní :D
    Jako kdyby WoW šlo na F2P model tak by se o tom dalo mluvit, ale blizz zatim o F2P vubec nemluvil, jediné co řek že WoW se bude měsíčně platit a do toho si budeš připlacet za boosty a tahle kombinace je prostě ZLO.

    Teď si dáme trochu zdravé matematiky, ti co vystudovali základní školu mohou počítat se mnou, ty co ne můžou počítat na kalkulačce... WoW už nějaké roky drtí MMO-RPG svět a posílá veškeré konkurenty na F2P model aby nějak přežívali... Kdežto WoW at si o něm myslí kdo chce co chce je už pár let stále na prvním místě a i ted si drží 8,3M. Teď počítejte, předplatné stojí 300, takže každý hráč utratí ročně 3600(12x 300) a to ať chce nebo nechce. Kdežto free to play model je dobrovolný, například já osobně sem za celou dobu co hraju koupil 3 věci za mikrotransakce(2x peta do WoW s 50% slevou a jednou skin za 50KČ do LoL). Suma sumárum sem celkově za cca 10 let co hraju za F2P utratil cca. 250KČ tudíž ani ne to co u WoW za měsíc, kde sem u WoW za svejch 5 let utratil za poplatky(nepočitaje datadisky) 18 000KČ(5x 3600)! Teď si vemte že WoW má 8,3M hráčů(v současné době) a každý z nich blizzardu platí 3600KČ ročně, teď si vemte kolik hráčů ve F2P modelu musí být aby utratili 3600KČ ročně? 10? 20? Osobně sem za 10let utratil 250KČ, znám destíky lidí který si věci ve F2P zásadně nekupujou a když si něco koupej tak je to v řádu max. stovek ročně. Teď si vemte že by WoW přešlo na F2P, kolik aktivních hráčů by muselo mít aby vydělávalo tak jako teď? Když teď ročne podle roční zprávy vydělává 1 300M dolarů? 8,3M x5? x10? x20? A dostanete se na hodnotu která je v MMO a hernim trhu dost sci-fi... Jo WoW se možná někdy stane F2P a já bych za to byl i rád protože by přibylo hráčů, ale jak ví každej de o byznys a v současné době má WoW pořád tolik platičů že se mu F2P absolutně nevyplatí, takže se blizz bude snažit udržet WoW placené + mikrotransakce aby ho na poslední chvíli podojil maximální možně. A až pak, až klesne populace WoW na maximální možné minimum příde blizz jako spasitel s F2P...

    Tady jako důkaz máte roční výkaz blizzardu, přez 1300M dolarů za rok 2011 za předplatné, které MMO-RPG s F2P modelem tohle vydělává? A proč teda pokud je F2P tak zázračně výdělečné tak přesto většina MMO-RPG začíná na placené verzi a až pak když zjistí že na to nemá přechází na F2P aby vydělala aspon neco? Viz. Rift, SWTOR a další...

    http://investor.activision.com/annuals.cfm
    • A pocitas s tim ze tech 8,3 mil hracu jsou i asiati a tam predplatne NENI plati za straveny cas a vubec je to uplne jine nez v US a EU kde se plati mesicne at hrajes nebo ne a prave ti cinani maj asi nejvic hracu v celem tom wowku kolik % delaji predplatitele v evrope a us nevim, ale troufam si rict ze ta drtiva vetsina wow hracu ho plati jinak nez si predstavujes ale hlavne daleko mene ono to vypada jinak kdyz zaplatis 300 stovky mesicne za 1h hrani denne nebo mas za 300 stovky 400 hodin hrani ktery spotrebujes treba za pul roku...
      • Tak WoW dostalo na asijském trhu celkem na zadek co se psalo různě po článkách, zlepšit to měli právě pandy s asijskou tématikou ale zatim celkově lidí ubylo. Tak či onak furt je to 1300M dolarů měsíčně páč to maj ve své výroční zprávě.
        • sorry, 1300M dolarů ročně
    • Khanemis
      Paradoxně F2P staví podle mě daleko více na skutečně bohatých lidech než na těch, co si občas koupí něco za pár stovek. Co mám zkušenosti, tak ve F2P hrách se vždycky najde skupina "elitních" zazobaných hráčů, kteří do hry investují naprosto neskutečné peníze (klidně třeba v přepočtu 10 000,- měsíčně) a ti ostatní, ať už jen občas platí nebo hrají zcela zadarmo, jsou tam spíše jen navíc, aby právě takové extra bohaté hráče přilákali a dali jim "stádo", nad kterým mohou díky své bezedné peněžence vynikat. Samozřejmě jsou i lidé, kteří neplatí velké sumy, za to ovšem pravidelně a ve výsledku se to podobá měsíčnímu předplatnému, takoví jsou pro F2P také z hlediska financí velmi důležití:)

      Myslím, že se na tvé útratě do F2P za posledních 10 let nedá dělat statistika, když jsi, jak sám říkáš, hlavně věrný WoW hráč, a tak jsou tvé finance odčerpávány do hry na P2P systému. Nicméně to neznamená, že bych jinak nesouhlasil s mnohými věcmi, co píšeš. Máš v lecčems pravdu. Blizzard velmi pravděpodobně na F2P přejde až začne skutečně skomírat, ale to ještě nějaký pátek potrvá, zatím si jen zkouší, jak to půjde. Otázkou je, kolik věrných hráčů takové experimenty dokáží znechutit natolik, že se na celé WoW vykašlou, Těžko říct...
      • Tak věrný WoW se hraje ale nejde to pořád a když už člověk neraiduje tak se dá hrát celkem relaxačně, osobně miluju třeba Total war strategie, rád si občas zabušim v BF3, z F2P hraju se třídou LoL které má báječný F2P systém, zkusil sem i WoT ale to je přesně ten systém F2P který mi opravdu nesedí. A moje velká srdcovka je Vietcong... R.I.P ale to jen tak bokem...

        Jn právě ale otázka jestli tohle elitní stádo dokáže nahradit 8,3M platících hráčů, proto argumentuju těma 1 300M dolarů protože to se zatim žádnému "stádu" nepodařilo...

        Proto naprosto souhlasim s tím co řikáš, WoW na F2P pude, ale až klesne základna na opravdové dno a to eště potrvá.
        • Khanemis
          Tak jako to bylo již v jednom nedávném článku - každý by rád úspěch jako Wow, ale nikdo ho nedosáhne. Nicméně současné onlinovky o tom možná sní, ale jsou jinak stavěné na mnohem menší hráčskou základnu, která je potom bez problémů uživí. WoW se drží především ohromnou silou setrvačnosti, dnes je prostě takřka synonymem onlinovky, proto má stále tolik hráčů. Ostatní tak dobrý přirozený marketing nemají, ale spokojí se i s menším počtem hráčů. A v těhle omezených měřítcích se jim možná pár opravdu hodně platících hráčů vyplatí víc jak stálý, avšak menší příjem jen o málo většího publika, které by v případě P2P systému přešlo prostě a jednoduše rovnou k Wow:)
    • Ježiši, zase to tu s an nezamořte jako minulý článek :D
      Pět tisíc znaků mi nestačilo, tak hodně ve stručnosti (edit: hm, tak ne až tak stručně, no :D):
      Vidíš to hrozně jednostranně a omezeně.
      Upřímně jestli je za 4 dny played normální mít 90, tak už je jedno, jestli to naexpíš za 4 dny, nebo jestli se boostneš a budeš to mít za 24h played, class si (ne)zažiješ úplně stejně, a proč se zbytečně nudit s questy, které jsi už plnil desetkrát předtím. Osobně boosty nekupuji, ale ani se nesnažím naexpit co nejrychleji, expení je pro mě zábava; a ostatní za jejich nákup rozhodně neodsuzuji, ani se necítím být znevýhodňován.
      Na jednu stranu argumentuješ zvýhodňováním počtem altů a tedy hráčské variabilitě, na stranu druhou říkáš, že WoWko je na prvním místě co se týče počtu hráčů. Tak jestli tam je problém se dostat do raidu s některou class, když ještě je cross-server raiding, tak to si WoWko fakt může gratulovat. (Mimochodem co jsem WoWko dřív hrál, tak nikdy problém se kamkoli dostat nenastal.)
      O F2P modelu asi moc nevíš; mrkni třeba na LotRO, to je takový ukázkový příklad, kdy to funguje docela krásně :) Ve F2P je naprosto běžné si platit membership, kde pak máš přístupné prakticky vše; případně si můžeš jednotlivé lokace, instance... odemykat po částech za nagrindované coiny, nebo je kupovat po menších peněžních částkách. Což je samozřejmě výrazně dražší. Zbytek mikrotransakcí je podobný, jako by nejspíš chtěl zavést Blizzard - třeba lepší peněženka (měna frakcí pak nezabírá místo v invu/bance), oblečení, mounti, poty, zrychlené expy (přičemž nijak extrémně, leč znatelně), nebo třeba +1 do statů (což je samozřejmě možné si vyraidovat; cap je +10, takže žádná extra výhoda to není). A jen málokdo si volí čistě grindovací přístup, že si na vše vydělá hraním; to vydrží pár začátečních levelů, kdy zjistí, jestli ho hra baví nebo ne, a pak si zaplatí membership nebo začne platit dolary za lokace a navíc k tomu vesele utrácí za koníky.
      Ty možná utratíš 25 korun ročně; já s přítelkyní nemáme problém klidně ty 3 litry přidat navíc k membershipu, je příjemné vývojáře podporovat a ještě vypadat hezky ve hře, když ty volné peníze jsou. A tak je to prakticky u všech lidí v kinshipu (guildě). F2P se spíše tváří, že se hraje zdarma, ale v praxi to jsou klasické měsíční poplatky s možností odzkoušení si hry na začátku. S mikrotransakcemi jako bonus.
      Jinak začínat jako P2P je podle mého selského rozumu naprosto v pořádku, je to menší, nicméně jistější výdělek, který zaručí aspoň prvních x měsíců stabilní příjem, ať už je hra jakákoli. Navíc se jednodušeji řeší bugy, zneužívání chyb a vše okolo. A později není problém přejít na dlouhodobě výhodnější F2P, když herní základna ještě není až tak rozlehlá. Což by u WoWka byl problém, protože by si všichni buď museli najednou dokoupit lokace za hrozný prachy, nebo by každý hráč dostal life-time membership (membership, za který by nemuseli platit), což by se, vzhledem k počtu hráčů, sakra prodražilo.
      Jako do značné míry (kromě F2P, kde jsi dost mimo, asi chyba v terminologii) máš pravdu, ale spíš jen polopravdu, kdy druhou část možná záměrně přehlížíš :)
      Mimochodem, drobný rýp, když už se zmiňuješ o počtech a základní škole; tak ty sis k tomu psaní mohl vzít zase Pravidla, píšeš jako tatar :)
      • 1) a právě pro to zkreslování a záměrné lhaní takový flame, reagovat pořád dokola na smyšlenky a pohádky, uvádět na pravou míru výmysl za výmyslem - nebaví a rezignuju. Vypláchnutý mozek po jednom dnu, bez chuti vůbec diskutovat. Jak píšeš, vidí všechno omezeně - z pohledu wowkomila :-)

        2) on se ukázal jako ještě lepší model třeba model PoE, kde f2p hráč dostane celý obsah hry, a platící dostane ještě něco navíc ke hře. Jedna ze služeb je, že za 10 000 kč cca si můžeš koupit svůj vlastní skin na item, který po konzultaci s grafikem, po odeslání vlastního návrhu on upraví a po zaplacení implementuje do hry. S tvým názvem ofc. Skvělá záležitost.
        • PoE 2 million players
          Výdělek? xxx

          Za ty 3 dny nebo jak dlouho co jsme spolu diskutovali si nebyl schopen přinést jediné podložené číslo, kdežto já jak sem nahoře postoval mám tohle z výroční zprávy blizzu kterou sem i přiložil.

          Mi řekni kdo si potom ty smyšlenky cucá z prstu...
      • A zapomněl sem na to s těma altama, jo s mainem se dostaneš kamkoliv, výhoda jich je když seš v HC guildě kde je omezený počet hráčů a třeba i class a dost často se teď stává že při určitém fightu je potřeba určité classy aby byl fight třeba o 30% lehčí a to je dost při progressu. A pak teda co se týče goldů tak vždycky je výhodnější mít alty když na mainovi můžeš mít jen 2 profese...

        Ale to taky bylo spíš bokem, hlavní je to že blizz nejspíš nezůstane jen u toho jak sám naznačil už.
      • Pravidla pravopisu... na to můžu říct jen jedno... chodil sem na IT střední .D... ale už to píšu pozdě a rychle...

        Jo jasný já proti F2P v zásedě nic nemám pokud to neni úplné pay to win, co mě štve že blizz teď zavádí obojí najednou.

        Ano právě jak si řikal F2P je dlouhodbě výhodnější u hry která nemá silnou základnu, ale WoW? Jak sem řikal, 1 300M dolarů ročně, kdo se timhle může chlubit? A to klidně ne jen v MMO-RPG ale MMO obecně.

        Kdyby byl ve WoW nějakej VIP pas, tak by byl nejspíš stejná cenová relace jako teď měsíčné předplatné, pak je otázka jestli by bylo natolik výhodné aby si ten pas kupovalo všech 8,3M a ano přibyli by jim tam hráči ale ti co sou ty 300 měsíčně za WoW utratit už tam sou, takže co by blizzu přibylo? Možná pár milionů hráčů kteří by jim zatěžovali prostředky, ale našlo by se víc platících lidí než teď? Podle mě ne.
        Osobně věřim tomu že WoW na F2P přejde ale bude to za hooodně dlouho, právě ve chvíli kdy hráčská základna klesne na určité minimum, ale tou 8,3M není...

        Btw sem rád že se našel někdo s kým se o tom dá diskutovat bez urážek :)
        • Sice nechodíém na economku, ale podle mě by to nějaký platící hráče přilákat i mohlo, ono hodně lidí slyší na F2P a pak tam ještě měsíčně platí a myslí si jak ušetřily oproti tomu kdyby hrály měsíčně platíci hry.
          • Nevim no, někdo přijde někdo odejde, ale otázka kolik jich bude platita a kolik bude platit sou takové spekulace... Nejlepší je to prostě srovnat s jinou F2P kde takovéhle čísla jako placené WoW nedosahujou.
            • JN snad nepudou do úplných extrémů
            • To je fakt, je to jen spekulace, ale docela mě udivuje ten asijský trh, vůbec jsem ho nesledovál a už vůbec jsem nevěděl že to tam mají tak jiný, jedíný co u nich sleduji je Final fantasy a starcraft 2. Ale teď k věci, podle mě to fakt bude jak si psal, že blizzard zkouší kolik toho lidii vydrží a do jaký velký míry budou platit za nesmysli a jestliže budou platit, tak se brzy dočkáme dalších a horších věcích :( .
        • No, mně spíš připadá, že zavádí klasické F2P, jak je provozováno jinde, akorát to tak nenazývá :D Hru je možné tak nějak si zdarma a omezeně hrát do... 30 levelu?, pak už je sub nutnost (což je F2P styl v bledě modrém, kde je sub "jen" prakticky nutnost); přes mikrotransakce bude možné si kupovat pety, oblečení, nově třeba zrychlení expů (opět typický znak F2P); no a jediné, co se liší, je, že zatím nebude možné kupovat si přímo jednotlivé lokace (což stejně volí spíše menší část hráčů). Rozhodně proti mikrotransakcím navíc k membershipu nic nemám, jak jsem psal, rád vývojáře dodatečně podporuju, když mě hra fakt baví :)
          Pokud to není pay to win, to souhlasím.

          Těch 1,3b ročně... Je otázka, kolik by WoWko vydělávalo dnes, kdyby bylo začalo s dnešním F2P modelem. Osobně si myslím, že víc, že na velikosti základny v tomto případě nezáleží a obecný fakt, že F2P vydělává víc, by se mohl aplikovat i zde. Težko říct, nejde moc srovnávat příjmy her, které mají 8M hráčů a 800k; už jen proto, že třeba nevím, jestli náklady na servery a support nerostou exponenciálně. Spíš jsem myslel, že s malou základnou je jednodušší přestup z P2P na F2P, protože je mnohonásobně menší ztráta z vyrovnání s původními hráči, kterým by každá slušná společnost doživotně platila membership. U WoWka by to znamenalo odškodnit dnes 8M hráčů, což by byla asi nemalá investice, ani by nebylo moc možné najednou hru utvořit stylem Guild Wars 2; kde stačí koupit hru a další poplatky neexistují, protože by se musely připravit servery na dalších 8M nových hráčů, což by 8M nově prodaných kopií nejspíš nezaplatilo. A spíš, než že by základna postupně klesla na onu hodnotu, kdy by se to vyplatilo, tak podle mě přijde nějaká hrozně super reforma MMORPG hraní a WoWko to buď znovuzrodí, nebo totálně pohřbí. Uvidíme, jak to bude, nejsem ekonom :)
          Kdyby ovšem na F2P přešlo, tak by určitě získalo další hráče, kteří by platili ty 3 kila, protože by se prostě nalákali na ono "free" a tak nějak by tam už zůstali a začali by platit. Když jsme s přítelkyní hledali novou hru, když se nám vývoj předchozí přestal líbit, tak jsme taky kategoricky odmítali WoWko, že přece nebudeme zase utrácet tři kila měsíčně; no a nakonec utrácíme někdy až dvojnásobek u "F2P" *1*
          • No je to do 20lvl a funguje to celkem slušně, co vím z vlastní zkušenosti tak tak 50% hráčů si to pak koupila ale to mi furt jako F2P nepřipadá spíš jako takové demo.

            Já nevim no LoL má třeba 32M hráčů WoT je na tom asi podobně a to sou asi největší dva matadoři toho klasického F2P modelu i když ne RPG, ale ani ty co sem koukal(z neověřených zdrojů, jejich výroční zpráva asi nejde sehnat, byli to spekulace v článcích a td. co kde kdo z tech firem utrousil) a zdaleka ani s takovou základnou se tomu číslu neblížili a u těch menších už se o takových číslech nedá mluvit vůbec.

            WoW by dle mě muselo přilákat o dost víc hráčů aby se jim to F2P vyplatilo ale takové číslo u MMO-RPG neni možné si myslim, ani kdyby se nějakým zázrakem trhli lid z ostatních MMO-RPG.
    • Co se týče xp boostu za prachy, Blizzard spoléhá na výdělky na blbcích. Já teda hrál naposledy Cata, ale expení bylo fakt lehký a dokonce i na potřetí docela zábavný.

      Jinak je fakt, že cpát do měsíčně placené hry mikrotransakce je naprostá zhovadilost, ale tak potřebují asi ještě něco vyrýžovat no :/
      • Jo no, po Cata to blizz estě nerfnul, přidal pandy, které maj sice zajmavé questy ale jen napoprvé, protože když je dělá člověk podruhé tak už mu nedávaj prostor uhnout... Ale pak i ty nerfnul takže expení je fakt rychlé, poslední postavu co sem expil sem vyexpil za 3dny 18h game time a to bylo před poslednim nerfem 85-90 o 33%.

        Jn taky mi příde že prostě zkoušej co nejvíce vytřískat a jakou to bude mít odezvu, podle dlouhodobého vyhledu co dávali má ted vyjít poslední datáč a měl nastoupit Titan a sesadit WoW ale odložení Titanu jim asi trochu zamíchalo s kartama.

        Bude to eště zajmavé, ale myslim si že před Titanem WoW na F2P nepude, srali by sami sobě do bot, když bude WoW placené tak lidi do Titanu dostanou snáž, kdyby šlo WoW na F2P tak by Titan musel bejt fakt extra třída aby lidi dostala od F2P WoW...
  • ja v tom problém nevidím ked tam budú len nejake pre hru nepotrebné veci ako mounti a peti ktorí do teraz uz boli za real prachy alebo "kozmeticke" veci ktoré boli z TCG, problém by bol keby sa za realne prachy kupuje equip
    co sa tyka free to play pochybujem ze na to nejak skoro prejdu maju vyse 8 milionov predplatitelov, ak by sa platila len hra bez dalsich poplatkov potrebovali by viac ako 20milionov novych hracov kazdy rok aby mali rovnake zisky
  • Shania
    WOW na F2P prejde, ale ne na zapade, ale v Asii, nejvetsi ztraty maji v tomto regionu, kde navic mesicni poplatky vubec nemaji, tak je logicke, ze zmeni system a zavedou mikrotransakce.

    Na zapade casem implementuji ingame shop na pety, mounty, transmog equip a postupne se tam budou objevovat kontroverzni veci jako xp boosty. Zavedeni f2p a nebo p2w na zapade v dohledne dobe nehrozi, je proti tomu prilis velky odpor.
    • Jn zas nevim jestli by blizzard zavedl takové rozdílné podmínky na západě a v asii...
      • Shania
        Cinske servery jsou naprosto odlisne od tech zapadnich, jina cenova politika, jine modely ve hre, jinej raid lockout.... Aby hra vubec mohla bezet, tak se probiha dlouhe schvalovani vladou a vyzaduje to velke upravy hry.
        • JJ koukal sem, ani draky a td. tam mít nemůžou a po smrti se ukáže hrobeček místo kostry... ale tohle by přišlo jako trochu větší rozdíla věřim tomu že by se našli v EU i Americe hafo lidí který by se to snažili obejít.
        • Jo kvuli ucte ke smrti tam undeadi nemaji videt kosti a vsechno co ma death v nazvu je prejmenovany.
          • Proste klasika papalasi si udrzuji poslusne stado ovecek nesmyslnyma narizenima a pokrytectvim.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit