Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Moar feed for my GTX 690 *3*. Po precteni prispevku mi prijde, ze minimalne dve tretiny lidi nemaji zadny ahnung, co to vlastne PhysX je a jak funguje. PhysX je engine, ktery ve sve softwarove podobe samozrejme funguje na kazdem beznem PC, obsahujicim CPU. Takze vecne narky priznivcu AMD, jsou v podstate zcestne, protoze i jejich, treba i full AMD PC, bez problemu zvladne software PhysX. To znamena, ze ukoly vypoctu pro fyzikalni engine dostava CPU. Naprosto stejne a shodne, nutno podotknout, jako v pripade Havoc enginu a Bullet enginu. Co ma Nvidia navic, je hardwarova podpora PhysX vypoctu, protoze paralelni struktura GPU je pro tyto vypocty proste vyhodnejsi. Hardwarova podpora ma dve vyhody. Jednak nezatezuje CPU a za druhe, nektere funkce a efekty PhysX jsou povolene a spustitelne pouze pri hardwarove akceleraci PhysX pres GPU. Hraci, kteri maji hlavni kartu od AMD si mohou nainstalovat nekterou starsi GTX 2xx nebo GTX 4xx a urcit ji jako dedikovanou PhysX kartu. Neoficialni software ktery toto pod Win 7 umoznuje samozrejme existuje. A pro nas co mame v podstate libovolnou kartu GTX 6xx, tak dobra zprava je, ze tyto karty jsou jiz tak vykonne, ze zadnou dedikovanou PhysX kartu nepotrebuji. Jak to je na dvoucipove GTX 690 nevim, musim se doma podivat, imho bude jedno jadro dedikovane.

    Mlekar
  • Beztak nVidiu a ATI vlastní jeden člověk a dělá si z nás dobrý den.. cha *1*
  • Nedavno jsem kupoval nové PC a myslím, že je relativně jedno, jestli zvolíte nVidia nebo AMD. Já se nakonec rozhodl pro GTX670. PhysX nebylo sice zásadní pro výběr, ale byl to zajímavý bonus, který měl na výběr asi i vliv. Podobný výkon mají řešení z obou táborů, CPU jsem stejně osadil nakonec Intel, takže odpadala alternativa stavět na jedné platformě od AMD a když jsem si srovnal věci navíc ... GTX v testech dopadala lehce lépe a navíc poskytuje PhysX. AMD měli větší pamět, propustnost a trochu lepší výsledky v extrémních rozlišeních plus Eyefinity. Jenže kupovat 3 monitory jsem nechtěl, takže tahle technologická "třešnička" pro mě ztrácela význam, kdežto PhysX si mohu vychutnat hned. Ano, není všude a ano, je v podstatě zatím jen na oko ... ale je to hezké. Mohu si dát Mafia2 apod. s tím ...mít něco navíc a o tom to momentálně asi je ... můžete mít něco málo navíc.

    V Borderlands to nemá podstatný dopad na hru a je dobře, že to mnoho lidem nechybí s ohledem na prodeje AMD, kterému fandím, ačkoli jeho produkty v novém PC nemám :-), ale pro mě a ostatní podobné, je to rozhodně dobré zpestření ... je to prostě hezčí.
  • KeanuX
    Je sice hezký že tam teče voda z trubky, ale co z toho když tou vodou nebudu moct nic zatopit *9*
    • Ano, každý bychom chtěli takové pískoviště, kde půjde dělat lecos ...spálit lesy, vysadit nové, zatopit údolí i s nepřáteli a vykopad pod nepřátelskou základnou tunel, naložit jej TNT a půlku údoli vyhodit dopovětří a sledovat, jak to krásně lítá vzduchem, tříští se a poletuje po krajině.

      Nicméně ačkoli nejde nic zatopit, vypadá to rozhodně lépe, než kdyby tam nic nebylo ... a hlavně, nehledě na výpočetní výkon, kdybychom s tím měli něco zatopít - přišel by jsi o polovinu kupců, kteří PhysX nezapnout.
      • Resp. nejen pro výkon, ale i marketing, se fyzika využívá opatrně a spíš na efekt. Kdyby lidi neměli problém kvůli hře koupit 2x alespoň GTX670, nebo 3x ... min. 1 dedikovaná na PhysX, mohla by být role fyziky daleko větší.
    • KeanuX
      Chtěl sem říct želatinou*
  • Na nějaký herní stránce sem četl že jo, takže skoro na 100% jo.
    • To měla bejt reakce na MANIAK, sry.
  • Kdybych neviděl teď tohle video, asi by mi to bylo uplne fuk, ze PhysX mit nebudu, ted ale, precijen.. mi to pri hrani bude vrtat hlavou :-/
  • Dovolím si taky přispět, mám novou AMD 7870 od Asusu DCII, ano, minulo mě vydání GTX660Ti o asi dva týdny (jinak bych měl asi tu, přiznávám). Ale, jsem s grafikou od AMD zatím velice spokojený, v Mirrors Edge mám zapnuté PhysX a počítá to (no musí) CPU i5 3570K a běží to v pohodě, ve scéně se spoustou skla se to trochu hryzalo, ale já čekal, že to nepůjde ani zapnout! Takže milé překvapení, většinová aplikace typu vlajky, atd., zvládá úplně hravě. Co se týče fyziky, přesně, Crysis, proč to tam jde všechno dostat do CryEngine a není potřeba žádného PhysX? Je aspoň vidět, že kdo si s tím vyhraje, tak nepotřebuje PhysX (a už přestaňte kvokat, předtím jsem měl GTS250 a předtím 8600GT a předtím 6600GT, takže nejsem žádný vyhraněný ATIfan). Navíc, když jsem měl PhysX zapnuté třeba v Batmanovi, tak ten rozdíl byl úplně minimální. Mám rád letecké simulátory, takže až udělají třeba Flaming Cliffs 9.0 a bude to pod reálně počítanou fyzikou vzduchu (třeba s PhysX), tak pak jsem ochotný se rozhodovat podle PhysX ano/ne. Jinak je to opravdu jenom pozlátko, nic víc.
  • Chcem poznať váš názor. GTX 660 TI podľa vás utiahne 1980 x 1200 max nastavenia + physx.?
    • 560ti ti to urcite utahne na full .. za nalepku s vetsim cislem bych nepriplacel.. za vsechno mluvi test .. DirectX11 – Metro 2033 / 1920x1200
      GTX 560ti 1GB @ 4AA 16AF dof:off = 28 fps
      GTX 660 TI DCUII 2GB TOP @ 4AA 16AF dof:on = 25 fps
      Vypnutim dof. si 660TI vycuca tezko rict kolik fps , ale za ty prachy...
  • Kdyby se Nvdia a AMD domluvily, tak by udělaly nějaký společný engine ve stylu PhysX, tak jako to prošlo u OpenGL/AL, Directx a dalších. Prostředky na to jsou, jen Nvidia si užívá exclusivitu a těží z toho. Holt prachy z marketingu nesmrdí a na hráče se prdí *3*
    • Čase to budeš vidět jinak. Nechci tě nijak shazovat, ale názor je to velmi naivní. AMD a nVidia jsou soupeři. Spolupráce v tomto ohledu postrádá jakýkoliv smysl. Jak by jim to prospělo? PhysX je něco, co má nVidia navíc proti AMD a snaží se toho využít, určitě se nebude dělit. To, že by se dalo najít společné otevřené řešení, je skoro jisté, ale zase ... co z toho? Jediný důvod bych viděl v tom, kdyby nastoupil trend, že vývoj grafiky se zpomalý a lidi přestanou tak často kupovat nové GPU, protože už nebudou mít co nabídnout. Obě firmy by na tomto vývoji tratily a pak by mohlo mít smysl dohodnout společné fyzikální API, které tak dostane rychlou podporu ve všech hrách a nové GPU, které je budou umět počítat opět nastartujou poptávku.

      Teď není důvod spolupráce nVidia vs. AMD.
    • smejki
      mícháš API a enginy... otevřená "fyzikální" API dávno jsou - OpenCL a DirectCompute. A multiplatformní fyzikální enginy jsou taky - no vlastně všechny vyjma PhysX, ale zase všechny jedou na CPU.
  • ked to bude za 5 eur tak to bude stat za to

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit