Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • LAN párty...tzn. v dobách, kdy se ještě kšiltovka nosila normálně? *1* *1*
  • Kde jsou ty časy. 10 lidí 10 dní na chatě, 4 hodiny spánku denně. Dnes jsme na to už staří a asi by nás to zabilo. Doslova.
    • TheGGG
      jste... ne jsme... mluv za sebe dědo.
      • Myslel jsem sebe a těch dalších 9 lidí, kteří na tu LAN párty jezdili. Pro tebe příliš složité na pochopení. Očividně.
      • Zagro
        Ty nevíš, o čem mluví, tak pšt.
    • To paření a alkohol jsou v pohodě, problém by byly ty 4 hodiny spánku. *1*
      • Nejen ty 4h spánku. Hraní vyplavuje adrenalin, který namáhá srdce. Pokud se navíc u toho člověk rozčiluje, tak to zatěžuje organismus ještě víc. Divil by ses, kolik kalorií spálí hráč videoher. Je to občas jako hodně náročný fyzický trénink.
  • Mám HTC Vive a musím říct, že VR je tady. Určitě je to jen první generace plná chyb, na keré se budem za pár let dívat s úsměvem (zdravím 3DFX) ale je to začátek něčeho nového. Není to jen nějaká zajímavůstka na ohromení přátel - je to plnohodnatna herní periferie. Samozřejmě, že člověk nestráví hodiny ve hře typu Lab, nebo TheBlu - těma se jen machruje :) ... ale hra typu Elite Dangerous dostává úplně jiný rozměr a ponoření do hry je neporovnatelné s ničím jiným. V pohodě lítám v Elite i několik hodin v kuse a je celkem zajímavé jak vás to pohltí - prostě jste tam - ve své lodi!
    Ohledně té mýtické motionsickness: jde si zvyknout - některé hry mi dělali fakt velké potíže, hlavně racing hry: assetto corsa, dirt rally (hraju přes revive)... ale časem je to lepší - i když furt mám trochu problém :) ... Musím ale říct, že pro plnohodnotný zážitek jsem musel upgratovat grafickou kartu z gf970 (která je naprostý minimum) na gf1080 - která stačí, ale třeba u Dirt rally, nebo Project Cars, se zapotí i ona a není to uplně v pohodě. I když tyto HW nároky dávám za vinu hlavně vývojářům a nedostatečné optimalizaci (třeba Asseto Corsa jela i na té 970 naprosto skvěle).

    Co mě na VR nejvíc imponuje je to měřítko. Všechno je správně velké. Vím že to zní celkem hloupě, že je jako všechno správně velké - ale když dokujete se svou lodí v Elite Dangerous do orbitální stanice, která najednou je velká jak stadion, se svou lodí co je velká jak dva tenisové kurty, tak teprve potom poznáte, že VR má smysl a že je tady. Zatím jen se všemi nedokonalostmi (rozlišení je na hranici snesitelnosti, HW nároky, dobrých her je jak šafránu) první generace, ale snad příjdou generace další a lepší. A proto jsem si VR koupil - jako investici do dalších generací VR, protože kdybychom všichni jen čekali na další a lepší generaci tak by VR skončila dříve než vůbec začala. A to by byla chyba.
    • Jo, v roce 1993 na Invexu taky staly fronty na 10 hodin ... a vsichni z toho byli nadseny ... a chteli to mit doma ...
      • Takže ty ešte žiješ v 93ťom? :-) Ak si si nevšimol, odvtedy ubehlo viac ako 20 rokov. To ako vážne chcete porovnávať technológiu 20 rokov starú s tou dnešnou modernou? Jednak je HW niekde inde a o SW ani nehovorím.
        • Nikoli, to jen ty zijes v bludu, tenkrat si to nikdo nekoupil ze stejnyho duvodu z jakyho si to nikdo nekoupi dneska. Pricemz tenkrat sem spali stejny mamlasove jako ty dneska. Taky vykrikovali, jak to do roka bude mit kazdej ...
          • Kde som prosím povedal, že to do roka bude mať každý? Toto je beh na dlhú trať. Ja ani nikde netvrdím, že sa to na 100% presadí. Ale čo ja môžem vedieť. Ty si v 93ťom videl VFX-1, tak vieš všetko. Vyskúšal si si niekedy aspoň jeden headset, či už len z princípu je to podľa teba niečo čo sa nepresadí? Ja nemám problém s tým, že je to dnes iba v segmente pre nadšencov. Ale nebudem tu prudiť nezmyslami spred 20 rokov. Podmienky sa odvtedy značne zmenili.
    • Fluff - upřímně tě lituju, že si za takovou volovinu vyhodil peníze oknem...
    • no vona ta VR už zkončila někdy po roce 1995 kdy se začla prodávat VFX1 no tak ti přeju at ti to vydrží déle... ale co chybama se člověk učí a někdy holt je potřeba oběvit slepou uličku znovu a znovu třeba pak uvidím i tu pravou cestu....
      • Aká je tá pravá cesta?
        • plug-in-neocortex
          • Na to si ešte počkáme. Toho sa mi asi nedožijeme a tak dlho sa mi čakať nechce. :-)
            • "helma s dratem nedovoli se odtrhnout od reality, mozna poprvy, podruhy, ale brzo to prejde a bude z toho spis otrava, davat si neco nahlavu, nezamotat se"

              S týmto nesúhlasím. Mám opačné skúsenosti. Stále ma to baví a o kábel sa starám čím ďalej tým menej. Samozrejme kábel je nevýhoda. To ale časom tiež zmizne. Helmy budú bedrôtové, obraz lepší atď. :-) Áno, nie je to o všetkých zmysloch. To je ale vidina ďalekej budúcnosti a nejak sa k nej dostať musíme. Verím tomu, že toto je len začiatok cesty. Myslím si to kvôli tomu, že aj v terajšej nedokonalej forme ponúka aktuálna VR lepší zážitok než to čo tu bolo doteraz.
            • ale to bude uplne neco jinyho, to bude jako droga, prozivat vlastni fantazie pomoci vsech "smyslu"...

              momentalni podoba vr je defacto jen o vizualu a jeste slabym, helma s dratem nedovoli se odtrhnout od reality, mozna poprvy, podruhy, ale brzo to prejde a bude z toho spis otrava, davat si neco nahlavu, nezamotat se atp.

              v soucasnosti vidim potencial jen pro simulace nebo semisimulace (treba vesmirny) nebo virtualni vylety skrz 360 kamery
    • zkoušel jsem VR na Playstationu a mám z toho podobné pocity.
      Přes všechny neduhy (nízké rozlišení, těžká přilba na hlavě, odříznutí se od reálného světa) musím říct, že VR opravdu funguje. Člověk má pocit, že je tam. A to je to hlavní. Základní předpoklad splněn. Ano, VR je tady. Teď je jen otázkou, jestli to bude platforma pro tvůrčí lidi, nebo pro businessmany.
      • A práve tá na PS4 je najhoršia spmedzi trojice v porovnaní s CV1 a HTC Vive. Tie sú o kus vpredu. Jednak majú lepšie rozlíšenie a displeje. A za druhé majú k dispozícii oveľa vyšší výkon v podobe PC (samozrejme adekvátnych k VR).
    • Jak je na tom HTC Vive s rozlisenim kdyz hrajes elite a lovis nejakou lod v dalce? Pamatuju ze me docela s DK2 drazdilo ze kdyz se na to clovek zameril tak to bylo takovejch 12 praskakujicich bilych pixelu :D
      • Je to jako by jsi na FullHD monitoru spustil hru v 1280x800 - štve tě to, ale po chvilce si na to zvykneš a už to ani nepříjde. Rozhodně je to použitelné - není to komfortní, ale není to něco kvůli čemu by to bylo nehratelné. Oproti DK2, kterej jsem ale na hlavě měl tak minutu, je to obrovský rozdíl. Chce to ale dobře nastavit a největší kouzla dělá supersampling (alespoň 1,5x), ale za ten se draze platí HW naročností.
      • Asi tak o tretinu lepsi. Neni to zadnej zazrak, ale da se *3*
  • Jo LANky, zlatá doba... *1*
  • KrPa
    Co s tim ma VR spolecneho? Pokud se stale bude vyrabet pouze "only internet multiplayer" hry nebo jen same mmo/moba a online hry, tak VR nic nezmeni.
    • tak dneska se už řiká LANka tomu, že se lidi sejdou v jedný místnosti a hrajou stejně přes net, takže to vlastně neni LAN, ale je to tomu docela podobný *4*
  • To je jako se dříve ptát bude MiniDisc znamenat návrat fenoménu náhrávacích kazeťáků? Ne nebude stejně jako MiniDisc VR je jen hype, stejně jako 3D TV zkončí jen jako wow show na předváděčkách, ale domu si to pořídí málokdo! Na delší hraní se to nehodí, leda pokud si chcete zkazit oči a co 2 hodiny hledat kýbl na blití *11*
    • Zagro
      Další, co si o tom ani nezjistil základní údaje a rozumuje zde. Proč takoví jedinci jako ty, pořád mají cosi s 3D TV. 3D TV ani nejlepší imax nesahají Riftu ani po kotníky. Je to totiž úplně jiná liga. Další chlapeček na games, co prudí jen proto, že mu to maminka nekoupí.
    • VR je bozi! Ver tomu ze fakt je...

      Minidisc ani 3D TV nemaj skoro zadnou pridanou hodnotu co se zazitku z hudby nebo filmu tyce.
      To se proste neda vybec srovnat.
      Masovka z toho urcite hned tak nebude ale VR ma mnohem sirsi vyuziti nez jenom hrani her a opravdu neverim tomu ze hned tak umre.
      • Presne tak. Ma už nebaví čítať komentáre ľudí ako jj, ktorí nemajú šajnu o čom rozprávajú (viď to poškodenie zraku čí kýbl každé dve hodiny), ale za to sa hrajú na múdrych. Škoda, že sa ku každej téme nevyjadrujú iba ľudia, ktorí majú reálne skúsenosti s tým čo posudzujú. Takto sa vyrojí kopec mudrlantov, ktorí zaplnia diskusie kecami o ničom. Už len to porovnanie s 3D je smiešne. To si títo ľudia myslia, že v headsetoch hráš na veľkej 3D obrazovke? Fakt by som rád vedel ako si pán jj to VR vlastne predstavuje.
        • Pise mamlas, kterej prave vytah ruku z nocniku ... nosiku, sou tu lidi, ktery to zazili, nekolikrat, takze moc dobre vedi, co ma sanci a co sanci nema. Tohle nema sanci vubec zadnou, protoze cena.

          Pokud ma neco na trhu uspet, musi se to prodavat jako housky, v milionech kusu. Procpak myslis hosicku, ze vsichni vyrobci konzoli ty konzole dotujou? Protoze kdyby je prodavali za jejich realnou cenu, tak by jich neprodali dost na to, aby pro ne vubec nekdo nejaky hry delal. Coz by zpetnou vazbou vedlo k tomu, ze by se neprodalo vubec nic.

          Tzn, dokud nekdo neprijde s vrsetem, kterej bude fungovat (a nemusi to byt zadna uberspicka) na 80% HW kterej maj aktualne hraci doma, a cena toho bude tak v radu "do 5 her" (tzn $250-$300), tak neexistuej absolutne zadna sance, ze by se to rozsirilo a tim padem ani zadna, ze by pro to vznikly nejaky hry. Jo, stejne jako v pripade vfx tu bude par veci, ktery to budou nejak vice ci mene podporovat ... rok, dva, mozna tri ... a pak to zdechne na absolutni nezajem.

          To vubec neznamena, ze se to (uz tech 30 let) nepouziva v armadach, v medicine ... ale tam jde o $$$ o par radu jiny.
          • Ďalší nadutý mudrlant čo všetko videl a všetko vie. A ešte si myslí, že je aj dobrý veštec. Každý úspešný produkt sa tiež predával na začiatku v miliónoch? Pokiaľ výroba pokročí, klesne aj cena HW. Ak sa na to výrobci vykašlú, tak to samozrejme uhnije a pôjdeme ďalej. Teraz sme ale vo fáze kde sa budú dať VR headsety využiť aj inak ako na hranie a pozeranie filmov. Nie ako pred 20timi rokmi kde si sa mohol akurát tak hrať. Doba proste pokročila. Už nežijeme v 90tych rokoch. A to sa týka aj vývoja samotných hier či SW. Veľa herných štúdií používa veľký herný engine, ktorý podporu pre VR už má zabudovanú. Sice to nie je ako lusknutie prstami, ale už to nie je ako kedysi. Vďaka tomu vzniká dosť obsahu pre VR už dnes. Každý týždeň víde niečo nové. Samozrejme na väčšie hry je treba počkať, ale z toho čo je k dispozícii sa dá povyberať viacero zaujímavých hier. Už to nie sú iba demá.
    • KronosDeret
      to může napsat jen krátkozrakký ňouma
      • Něco podobnýho jsem psal i na adresu google glass a vidíš jakej sem krátkozrakej *5* *3* umřelo to samo...
        • Zagro
          Ty seš vylágrovanej až na půdu. Prej google glass a předtím 3D TV. Pokračuj dál, jestli se chceš ztrapnit ještě víc. Samozřejmě jen před těma, co o tom něco vědí.
        • Google glass je ale AR a nie VR. Nájdi si aký je medzitým rozdiel. AR zatiaľ nie je technologicky tam kde VR a ako píše aj užívateľ 451, potrebuje to viac času. AR má jednoznačne tiež svoju budúcnosť.
        • "umřelo to samo..."
          A veris, ze ani ne? *2* : Recon Jet, metavision, Sony SmartEyeGlass, Atheer glass, Vuzix M100, nemluve o Microsoft HoloLens (cca 2020)...
          Ono to neumrelo a trh nestagnuje. Jen to neni boom hned prvni den. Vetsinou par let trva, nez se to rozsiri masove, odchytaj bugy a najde si to sve nej vyuziti.
    • Majkl
      VR bych do koše neházel, ale určitě to neni moc dobrý na nějaký soutěžní hraní a tak, hraní na pohodičku ještě možná, ale hraní na nějaký fragy nebo score se k tomu moc nehodí. člověk na monitoru podle mě vždycky nahraje lepší skóre než na VR
      • Zagro
        Tak na simulátory to bude právěže výhoda.
        • A ovladat to budes telepaticky?

          On totiz simulator vpohode definuje nekolik stovek klavesovych zkratek pro ovladani ruznych prvku.
          • Ty si žiadny VR headset ešte nikdy neskúšal, že? Keď si odmyslím závodné hry (ktoré môžeš ovládať volantom či jednoducho klávesnicou), tak ti poviem príklad na leteckom simulátore. Piloti snáď v rukách majú klávesnicu na ovládanie lietadla? Ovládajú ho predsa svojimi rukami. Ty ak používaš headset, tak máš do rúk ovládače, ktoré v hernom svete zastupujú tvoje ruky. A teda tak ako by si stláčal tlačidlá či posúval páky v reále, všetko toto budeš robiť ovládačmi. Klávesnicu proste nepoužiješ. Na to samozrejme musí byť daný simulátor pripravený.
  • Este do teraz robime raz do roka LAN party.
    Je sice len vikendova zalezitost, nie ako dakedy 4-5 dni a noci v kuse :D
    Uz to nie je iba o hrani hier (a zdielani porna :D) ako v 90tych rokoch (na dial-upe sa to zle zhanalo :(
    Je to o stretnuti sa dlhorocnych kamaratov.
  • Hosi napsat tady vtipnej prispevek s par vtipnyma nadavkama je fakt na pres drzku. Na mobilu vam to ani nenapise proc vas prispevek nejde vlozit. Fakt, obcas me hloupost tohoto portalu primo urazi. Kdyby ste svesomite moderovali tak ani zadnou cenzuru resit nemusite, liny prasata z tiscali.
    • na mobilnej opere nejde vlozit prispevok vobec:D

      btw games je asi nahnusnejsi web o hrach v celom ceskoslovensku. dizajner musel fetovat
  • BoB.2
    Hromadné šálobraní.
  • Vlastne, dovolte abych vas vzdelal o "neprodavanych hrach a skomirajicim trhu vr":
    Raw Data, prvni VR hra ktera ma 1milion dolaru za mesic
    http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-09-16-raw-data-the-first-vr-game-to-make-usd1m-in-a-month-report
    *1* Doufam, ze nekomu praskne zilka *2*
    • Ano, hra která je označena jako VR hra roku, prodala 30 tisíc kopií. Blahopřejeme *4*
      • Ano. Indie hra, ktera ma cenu 40 dolaru a delalo na ni jen deset lidi prodala prvni mesic 30 tisic kopii a vydelala mil dolaru. *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit