Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jednička i dvojka měli opravdu výborné konce.
    V jedničce když jste argumenty otevřeli Sarenovy oči a prohnal si sám kulku hlavou.
    Ve dvojce vaše rozhodnutí skutečně ovlivnili konec. (Kdo prežije a kdo zemře.)
    Ve trojce mě nic takového dech nevyrazilo.
    Možná ani za to vývojaři nemůžou. Zkrátka nasadily laťku příliš vysoko a my očekavali něco ešťe více epického a místo toho sme dostali průměrný konec.
    U jiné hry bych nad tím asi mávl rukou, ale u značky mass effect mi to přišlo zatraceně líto.
    • Kozy
      Mě zrovna Saren dech nevyrazil, bylo to jasný, záporák co zjistí co je správný atd., dvojka mě bavila jenom kvůli Zaeedovi a misím loajality, příběh o ničem no a trojku jsem si vysloveně užíval, ta beznaděj z toho ke konci byla sakra znát a to se mi líbilo.
      • Zajímavý vkus - užít si druhej díl jen díky Zaeedovi :D Ale proč ne. A souhlasím s tím, že ten pocit beznaděje a skoro až rezignace ze strany Shepharda byl zajímavý, ale... problém byl spíš v tom, že celej závěr (včerně mise na zemi) působil směšně. Nebylo to ani trochu epic, vůbec nic jako ve 2. díle, kde byl závěr plnej animaček, které se týkali přímo postav a postavy mohli umírat, pokud jsi dělal špatný rozhodnutí. Právě na toto se lidi těšili ve 3. díle a očekávali něco ještě víc epic .. a dostalo hov*o.
      • Cahir
        Saren byl dobře napsanej. Schovával se za kecy o vyšším dobru a díky svý inteligenci si to dokázal všechno i vyargumentovat, ale pravda byla taková, že to byl zbabělec a egoista a šlo mu tudíž pouze o vlastvní přežití a o moc. Žádný wtf momenty, žádný zvraty jak z béčkovýho románu, neklame tělem - prostě charakter, kterej se od začátku až ke konci drží svý vnitřní logiky, pouze se nám víc a víc odhaluje. A takovejch ve hrách tolik nebejvá...

        Dvojka je super hra, ale vedle zajímavých postav k trilogii vůbec ničím nepřispívá. Co se týče hlavní zápletky celé trilogie, je dvojka zbytečná.
        • Především - Saren byl indoctrinated a neuvědomoval si to, dokud mu Shephard neotevřel v samém závěru oči. Indoctrination = oběti si neuvědomují, že jim Reapeři předsouvají vlastní cíle a sami si ty cíle přisvojí a odůvodní, aniž by si byli vědomí manipulace. On nebyl vůbec zbabělec, byl naopak zatraceně silnej. Proto se dokázal na kanci z Indoctrination vymanit a zabít se, aby ho Reapeři nemohli dále ovládat. Ve skutečnosti byl v jejich moci už strašně dlouho (našel artefakt Reaperů už během First Contact War).
        • Akorat chudaka Sarena z role zaporaka tak nejak degradovali syntezou (do smrti neuverim, ze nekdo mohl vymyslet takovouhle pi*ovinu), ktera je presne to, o co Sarenovi slo. Ze jsme ho tenkrat neposlechli a neusetrili si dva dily a zklamani.

          S tou dvojkou mas pravdu. Ja si pri dohrani rikal, ze teda alespon ta rozhodnuti a ty postavy z ni budou mit nejaky vliv ve trojce. No a taky ze jo. +25 k war assets...
          • Cahir
            Ale no tak Killere, působíš na mě jako někdo, kdo má celkem pod čepicí. Jak můžeš srovnávat Sarena se Shepardem. Saren jenom blafal a oblboval sám sebe kecama o syntéze, chtěl si jen zachránit svůj kejhák. Reapeři by takovýho červa nikdy neoznačili za výkvět galaxie. Jestli jim někdo učaroval jako potenciální "chosen-one", byl to jedině anglosaský neohrožený ultimátní hrdina Shepard. A o tom to celé je. ME3 se v tomto aspektu drží konceptu a hlavně logiky ME univerza nastavených už na začátku - je to simulátor hrdiny...
            • Cahir
              Ať tak či onak, pointa je, že oni dva na to neměli, ale Shepard má...
            • To si nemyslim, ze by jen oblboval sam sebe. Podle mne skutecne veril, ze to je reseni, jak zabranit vyhlazeni. Alespon na mne tak pusobi. Navic, pokud jen blafal o synteze, potom Illusive man take jen blafal o kontrole. A ja prece nemuzu za to, ze napsali tri moznosti, z nichz jednu nam nutil Saren, druhou Illusive man a tu treti chteli vsichni ostatni, vcetne mne, ze jo? :-)
        • K tomu, už není moc co dodat.
          Sarena beru jako nejlepšího (nejuvěřetelnějšího) záporáka ve světě her.
          Žádné jsem zlý protože jsem záporák. Zkrátka to mělo hlavu a patu.
          A když padla poslední Sarenova slova. Díky sheparde, sbohem. Tak při konci hry jsem měl doopravdy slzi v očích. Což se před tím a bohužel ani potom již nestalo.
    • Tak to si nejsem jistý jestli jsme hráli stejnou hru. Mně ten konec přišel celkem dost epický. U finální volby jsem přemýšlel asi 10 minut...
      • Aby jsi nakonec viděl animaci z 98% stejnou jako by byly i ty další.
      • Pane jo, 10 minut premyslet, jestli zvolim modrou, zelenou nebo cervenou explozi! Prosim pekne, jak dlouho si tak v prumeru vybiras jidlo v restauraci? :-)
        • Pokud jsi k tomu přistupoval tak jako "jé, modrá, červená, zelená.... mám rád červenou.. bam" a hotovo tak je to jasné.

          Osobně, jelikož jsem se vyhejbal spoilerům jako čert kříži jsem docela dlouho přemejšlel a spekuloval nad tim co by který rozhodnutí mohlo znamenat a pro koho. Musím říct že to bylo poprvý v sérii kdy jsem nejel podle toho jak jsem se rozhodl jet postavu na začátku (paragon/renegade).
        • Tys před koncem věděl, jak to bude? Nech si to.
      • Až na to, že ta finální volba nakonec neměla ani tak moc smysl. I přes ten upravený konec. Přes to ME3 není špatná hra. Jen prostě nedosáhla očekávání fanoušků.
  • N7N7
    Mass Effect byl dobrá hra, u které jsem strávil spoustu času a celou trilogii jsem dohrál hned několikrát. Ale jednou to prostě skončilo a přiznám se, že toto oživování mrtvoly či zachraňování zmrveného konce mě už vůbec nezajímá. Mám před sebou zástup jiných (a možná i lepších) her.
    • Konec byl "zachráněn" extended cutem, od toho tohle DLC není. Pokud o něj máš zájem, tak si ho kup, načti Legend save, dohraj a máš pokoj.
  • Těším se, vypadá to výborně a pod vodou jsme v ME ještě nebyli.
  • Najdeme v dalších DLC i jiné biblické příšery?
  • Z tech vsech hateru, co hazej na ME3 spinu se mi uz dela spatne. Ta hra si to rozhodne nezaslouzi. Ale ovce se proste chyti vseho.
    • Ne, ovce je ten, co dostane totalni slataninu ale je desne happy, protoze to vydalo Bioware, pardon, dnes jiz EA Edmonton. Navic to neni jen ME3, ale i DA2 a SWTOR. Vsechny tri hodne nepodarene hry.
      • ME3 není nepodařená hra. Ještě mi řekni, žes to hrál a nebavilo Tě to a štvalo Tě to. Podle mě si sám uvědomíš, že to není pravda. ME3 byl skvělá hra s mnohem lepší atmosférou než předchozí 2 díly. Ale měl totálně pitomej konec, kterej byl tak pitomej, že si lidi pamatujou jen to. A hážou špínu na celou hru, která si to ale nezaslouží. Ani trochu.
      • A hrál jsi je všechny?

        Já jsem hrál a dohrál i DA2 na které všichni nadávají a až na ty replikované lokace to bylo jedno z nejlepších RPG se kterými jsem měl tu čest (jasně, na takovej Planescape nebo i DAO to nemá). Postavy byly napsaný skvěle, hlavní příběh byl zase jednou rozsahem trochu víc při zemi a souboje byly aspoň z mého pohledu strašně zábavný. Pro mě jasných 8/10, ty jsi ale mohl mít po dohrání včetně DLC jiný názor.

        A když už, tak je to Bioware Edmonton, ne?
        • Podle mě není DA2 RPG. Je to akční hra s jakýmsi "jako, že" důrazem na příběh a postavy s primitivními prvky RPG. Hry jako Skirym, Two Worlds 2, The Witcher 2 jsou RPG. DA2 byla extra promitivní akční hra. MA3 je podobnýho ržení, ale není alespoň tak strašně naivní a otravně primitivní.
        • Ano, hral jsem je vsechny. A ne, je to EA Edmonton, Bioware je jen nazev, ktery zapomneli odstranit. Nebo si vazne myslis, ze byvala Bioware jeste o necem rozhoduje?
          DA2 a skvele? Hmm, treba jako to, jak v po prologu narazis ve meste na tri lidi, ktere jsi NIKDY predtim nevidel, ale vsichni te zdravi a bavi se s tebou jako se starym znamym? Nebo to, ze se to odehrava behem 10ti let, ale nikdo nezestarne ani o den. RPG jak noha.
          A to se nezminuju o nepratelich, padajicich pred tebe odnikud, to byl skvely zazitek. Jj, soubojovy system megazabavny, jak tam mavali dvourucakem, jako by byl z papiru a jak se nepratele rozpskli v gejziru krve po zasahu jednim sipem. Jj, jak malo staci nekomu ke stesti.
        • Ty detatko, jak takovou blbost muzes vypustit z pusy. Je videt, ze jsi toho moc nehral. Tak sup vymackni si bedarek a utikej za mamou, protoze pouzit slova jedno z nejlepsich RPG a DAO2 v jedne vete muze pouze dite nebo retardovany jedinec. Jsou desitky lepsich RPG nez odpad DAO2
          • To Cahir, Me opravdu nezajimaji constrains vyvojoveho tymu, me zajima vysledek a ten byl dost tragicky. Nemeli prekopavat engine a soustredit se na hru, tak jak to udelali napr. pri F2, to bylo ciste jejich rozhodnuti.
            Ja jsem to hral na nejtezsi uroven a souboje jsou tragicke. Napr. na 6 urovni zabijet draka je na nejtezsi urovni s 10 000 HP - opravdu potrat.
            Takze opravdu, pokud by byly lepsi questy, lepsi souboje, propracovanejsi pribeh, lepsi postavy, lepsi boss-fighty, nerecyklovane prostredi, moznost upravy vybaveni u spolubojovniku, hadanky tak by se to dalo hrat. Takto to byl fail.
          • Všimni jsi, že jsem nepsal obecně, ale subjektivně. Jestli tě DA2 nebavilo, nikdo ti to nebere a chápu proč. Ale nějaký RPG už jsem si dohrál (Planescape, DAO, BG1, ME1-3, Alpha Protocol, Vampire Bloodlines...).
            • @Cahir: přesně tak... když jsem hrál, tak jsem si říkal, že struktura příběhu musela napadnout génia... Protože sledovat postavy jak prochází desetiletým vývojem (u Aveline je to výborně vidět), to není úplně běžná věc.... a když jsem pak úplně na závěr viděl artefakt z konce prvního aktu a došlo mi, co se vlastně všechno dělo, proč se to dělo.... A třeba i takový Sebastian, sice mi nepřirostl k srdci, ale jeho reakce na závěrečné události mi udělala opravdu radost. Škoda, že ji asi neuvidíme.
            • Subjektivne rikas, presto by sis mel umet svuj nazor obhajit. DAO 2 bylo z 80% tvoreno souboji, ktere staly za prd - to zde nemim probirat, staci si najit jakoukoliv diskuzi na dane tema. 20% tvoril pribeh - kolik novych lokaci, ktere se netykaly hlavniho questu, jsi navstivil v ramci tech super questu, ktere jsi dostal? he he 0, rekni jakou motivaci jsi mel zachranit svoji sestru, kterou ti vzali po prvnim navstiveni hlubokych cest? Zadnou, protoze pak jsi s ni prestal uplne komunikovat. Kolikrat jsi musel zapojit mozek pri reseni nejakych ukolu/hadanek? Ani jednou. A jedna rozumne zpracovana postavu tu hru nezachrani. Napr. ja jsem hral za zlodeje a Varricka jsem skoro nepouzival. Z her, ktere jsi uvedl, ze jsi dohral jsou asi vsechny lepsi nez DAO2, proto sis akorat pekne nabehl, teda pokud jsi nechtel vyvolat flame.
            • Cahir
              Liadlaw přiznal, že nebyl a) rozpočet b) čas (měli na tu hru 11 měsíců a to ještě překopávali engine!!!). Respektive, že co se budgetu týče, mohl je dát na rozmanitější a výpravnější vizuál, ale nezbylo by např. na některé questy (všechno je dabované, voice-acting je drahej jako kráva, však to známe...). Přesto i já se domnívám, že když odečtu recyklaci prostředí a několik opravdu přihlouplých a recyklovaných questů (prostě je vidět, že se nestíhalo), je DA2 krásná ukázka tvůrčího talentu. Příběh (resp. "nepříběh") super a originální, spousta krásně vykreslených postav, které jsou s hlavní zápletkou a samy se sebou totálně srostlé a provázané (snad nejvíce v herních dějinách). Perfektní herní mechaniky, které jsou elegantní a jednoduché, ale přitom umožňují dost komplexní taktizování (ale musíte to hrát na nightmare, vy paka...). Jo a pravděpodobně nejlépe řešené boss-fighty v RPG žánru za poslední dobu. Hlavní padouch není za minutu tuhej vlivem přesílené postavy/party a lajdáckého designu. Zde jsou boss fighty krásně naskriptované, přitom je ale hráči zachovaná volnost v taktizování a hlavně musí využívat okolního prostředí.

              Mít na to Laidlaw víc času a peněz, bylo by to ještě lepší. Přesto jsem v něm a jeho týmu alespoň já rozpoznal kvalitního tvůrce a jestli mu EA dá dost času, dost peněz a volnou ruku, nemám o DA3 strach.
            • Tak znovu, subjektivně. Líbily se mi postavy (Varric prostě stojí za to), prostředí, většina questů a příběh (když jsem konečně nezachraňoval svět, bylo to celkem přijemný zpestření). Ale pokud se dokážeš přenést přes recyklované lokace, tak i DA2 má co nabídnout a posouvá celkový DA příběh celkem zajímavým způsobem dopředu (a dál potom pokračuje naprosto skvěle napsaný Asunder).
              Ale těch recyklovaných lokací je fakt škoda, bez nich by to bylo několikanásobně lepší (viz. DLCčka, v nich ukazuje DA2 imho svoji sílu).

              Vidíš, na fallouty jsem zapomněl :)
            • Hele, jestli jsi dohral BG, Planescape, tak jak muzes rici, ze DAO2 je jedno z nejlepsich RPG. Ze starsich her jsou lepsi - UW1,2; U7,8; DM1,2; LOL1; EOB1-3; ROA1-3; I1-3; F1-2; ze stredne starych BG1-2; IWD1-2; Planescape; TES3; AF; z novejsich FNW; DAO; Witcher1-2; Drakensang 1-2, LOG atd. - Tady jsem Ti vyjmenoval namatkou pres 30 RPG, ktere jsou lepsi nez totalne zkazene DAO2. Vsechny jsem hral a dohral. ME1-3 nejsou RPG. Proto rikat, ze DAO2 je jedno z nejlepsich RPG chce rozhled cca 15 leteho vylupka, nebo znacnou davku mentalni zaostalosti.
          • Zajimave, ze prave deti pouzivaji stejne vyjadrovani jako ty...
            • Drahy YM, nazor je jako dira v prd*li, kazdy ma nejaky. Je na diskutujicim, aby si byl schopen svuj nazor obhajit relevatnimi argumenty, obzvlaste pokud je to nazor, ktery vetsina hracu povazuje naprosto za scestny a maji pro to padne argumenty. Ja jsem dal do placu, pres 30 RPG, ktere jsou jednoznacne lepsi, nez DAO2 a to bych schopen si urcite vzpomenout na dalsich 30. Proto tvrdit, ze DAO2 je jedno z nejlepsich RPG, ktere kdy hral, muze znamenat pouze 2 veci, a) moc toho nehral a muze to byt dite nebo je retardovany - volil jsem pro nej lepsi moznost, ale pokud je retardovany, tak se mu omlouvam, ze jsem jej nazval ditetem.
        • Bohuzel se musim pripojit k nazoru,ze Dragon Age 2 uz byl jen skonzolovo-komiksovy skvar.
          Boje byly zly vtip, neustala recyklace lokaci trapnost a ani ty postavy za moc nestaly (ocividna piratska rajda byla celkem uboha).

          Oproti DA1 to bylo horsi ve vsem a po zvrzanem ME3 jde jasne videt,ze Bioware pod taktovkou EA jdou do pekel.
  • Taky jste si někdo vzpomněl na podvodní misi z prvního KotORu? *3*
    • JJ, vzpomněl jsem si. Snad jediná podvodní mise od BW o které vím (až do úterka).
    • Ne, ta nebyla tak trapná
      • Kotor je i dneska boží hra, ale tvrdit, že je trapný něco, co jsi ještě nemohl hrát, je ubohý. Kolik ti je? Mentálně tak 11...
  • .::DĚS::.

    Zničili jste moje oblíbené herní studio! Burn EA Burn!!!
    • Nemáš rád další obsah?
  • Kozy
    Ať si někdo otevře hubu na Bioware
    • Danny28
      Na Bioware ne ale ne EA si hubu rád otevřu vždycky *1*
    • *Otevírá si hubu na Bioware*
  • Cahir
    Přidávám se ke Stoneyboyově argumentaci a jen dodám, že součástí cyklu je i pojištění, že Reapeři zůstanou svrchování vládci pořádku (což lze pouze v případě, zůstanou-li nejsilnější). Oni zajišťují přežití organiků, což zároveň znamená zachování řádu a to je podle mě nejpodstatnější fakt. Pokud by se potenciální rasa organiků vyvinula příliš, dokonce by reapery předčila, nebo se jim vyrovnala a teprve v této fázi by syntetici ve službách těchto organiků povstali a začali svoje tvůrce kopat do zadku (do té doby by podle tvé logiky neměli Reapeři právo na vměšování se), Reapeři by je možná už nedokázali zastavit. A možná by nedokázali zabránit totální anihilaci organického života. Chceš-li sloužit jako světovej (galaktickej) policajt, musíš bejt ten nejsilnější bouchač. To je podle mě důvod, proč se museli Reapeři uchýlit k cyklům...

    EDIT: Sorry, souble-post. Patřilo Killerovi.
  • Zayl
    Není nad trailer který neukáže nic nového. Jediné co by mě mohlo trochu navnadit je příslib toho mecha a dvaceti tisíc mil pod mořem.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit