• Hlavne, ze ty naslepo odhadujes, ze vsichni jezdi oktavkou, a kdyz nahodou narazis na cloveka s rychlym autem bez predsudku, tak nemas co dodat, ze? Ja z pozice motoristickeho novinare sjezdil odhadem tak 20 az 30 aut, co v te hre jsou (a ano, nez se nadechnes, ani jedno z nich nestoji v moji garazi), ale o to tady vubec nejde. Doporucuji si znovu pustit intro ke ctvrte Forze s predmluvou Jeremyho Clarksona a mozna to kouzlo virtualniho kolbiste i pro realne zavodniky pochopis. A nebo nepochopis. To je holt zivot. *3*
    • On nejspíš ani Dodo auto nemá, jen umí blbě kecat. Ono se dá totiž zažít sranda i s tou "blbou" octávkou
  • Odulin
    Díky za recenzi, byla čtivá a moc se mi líbila. Dal jsem si od Colorada malou pauzičku na něco na zub a jdu zas čapnout volant a pokračovat.:)
  • N7N7
    Opět mi nezbývá než si postesknout, že nevychází i na PC. Obzvlášť když mám na něco takového právě teď chuť. *9*
    • Tak doporucuji NFS: Most Wanted...je to neco mezi Forzou a Burnoutem a to ze si to rika NFS bohuzel odrazuje polovinu zakazniku nebot vsichni vime jak to s NFS posledni dobou slo...Ale nedal jsem na predsudky a je to chytlavy pojezdeni :)
      • Mám obojí a obě hry mě moc baví. Ale házet je do jednoho pytle? Horizon je úplně jiný typ závodní hry, se kterým se dá srovnávat z celé série NFS snad jen úžasné NFS5: Porsche Unleashed *15*
        • Tak sorry no, Horizon znam jen z gameplay videi :D kazdopadne se alespon schodnem na tom ze novy NFS je povedeni jezdeni :) A multiplayer je kopec srandy :)
      • Kein
        heh...tak to jsem opačného názoru...nové NFS fakt ne-e a postavit ho proti Forze? To už vůbec... :-)
        • No je to teda oproti Horizonu uplne jinej "druh" zavodeni, ale neni to spatna hra. Cekal jsem zase Need for Shlt ale je to fakt povedeny, jen mrkni na dosavadni prumer z recenzi...
          • Kein
            Já tu hru hrál, zrovna včera. :-) Jediná pozitivní věc je to, že Criterioni, ač to tak na videích nevypadalo, dali autům něco, co mamlasové z EA dlouho ignorovali - tlumiče. Ale pro mně osobně, tedy nechci to nikomu nutit, ta hra má kompletně špatný herní systém. Auta tam jsou spotřebák, upravovat se prakticky nedají, až na těch pár "burnout things". Ve hře mi chybí garáž, není žádná motivace do závodů, jelikož auta hráč hledá po městě, nikoli kupuje, takže ve hře není ani žádný rozpočet, krom "bodů", takže ani nejde cítit nějaký herní postup. K autu si nejde udělat nějaký vztah, jelikož si hráč nemůže vybrat ani vlastní barvu, ty jsou náhodné. Ovládání aut, hlavně ve vyšších rychlostech je strašně těžkopádné a některé věci jsem ani neočekával - pohled zevnitř, inteligentní AI apod. A je toho hromada, ale asi to nemá smysl psát do diskuse o Forze. Osobně jsem zvědav jak NFS MW ohodnotí games.cz v recenzi, ale neočekávám, že se bude shodovat s mým názorem.
            • Mas zajimave a pravdive postrehy...ale uz staci nebo me to cely zkazis! :D Mit Xbox tak to hned menim za Forzu... Ale co me prijde opravdu velmi povedeny je ten multiplayer (ano, vicemene jako v Burnout Paradise)... Jako poprve kdyz jsem v free roamu dojel na misto kde zacinal zavod tak jsem jaksi pocital s tim ze nas to nahaze na startovni lajnu a najednou GO a ja byl zaparkovanej opacnou stranou a kazdej uz ujidel *8*
    • Napodobne...tie trate vyzeraju nadherne, presne tak si predstavujem hru s jazdenim v aute.
    • Tak tak. Série Forza je asi jediná věc, kterou Xkařům závidím. *9*
  • Bohuzel to co nabizi tady FH tu jiz bylo davno v podobe TDU1 + pohled z kokpitu u vsech aut... Rok 2006.
    Nadruhou stranu je alespon z ceho vybirat v dnesni "brutalni" konkurenci nyni napr. v podobe NFS MW *15* *15*. Jinak z meho pohledu nezajimave. Ve srovnani ale s MW to bude urcite primo nadstandartni zalezitost :)
    • TDU bych tu moc nevytahoval, to byl neskutečnej paskvil alespoň verze na PC.
      • tak to mi ho vyndej :D
        ok napis mi sem treba 2,3 hry (arcady) z te doby ktere paskvily nebyly ?:D hral jsi to vubec :)
        No sem zvedav na ty skovsty, povidej.
    • btw
      "
      Chtě nechtě si musíte vybrat jinou hru, třeba Test Drive Unlimited, a zavřít obě oči nad tím, že mnohem víc, než automobilovou hru připomíná arkádové ježdění s motorovými čluny."
      Tohle je hodne zcestne prohlaseni... napr. fyzika u TDU 1 byla skvela.. samozrejme ne u vsech ze 150 aut ale u vetsiny se dal pouzit volant a auto clovek citil coz se u zadne arkadove mirene zalezitosti PO TDU 1 uz nikdy nestalo :) Pomohl tomu prave i pohled z kokpitu ktery pri pouziti volantu pomaha. Tedy pokud si zapnete pohled ze zadu auta a hrajete na klavesnici tak pak nema cenu hodnotit nakou fyziku .) TDU1 v tomhle zanru pro me nema konkurenci. Spise bych si nechal vysvetlit pozitivni hodnoceni fyziky za stavu koukam se na auto zezadu a drzim vruce gamepad...................... *3*
      • V TDU1 šlo odemknout Hardcore mode a to bylo pak parádní poježděníčko.
        • jj to sem tady ani nezminoval ze slo prepinat mezi tremi mody jidznyho rezimu :)))) bohuzel mistni deti ani TDU nepamatuji .. skoda energie.
      • No neviem. Ja som moj GT3RS odlozil asi po 5 minutach a pokracoval v ovladani klavesnicou.
        • Mno sale pokud se tu bavime o TDU jde o 6 let starou hru ktera dle me svyma kvalitama v jistych smerech neustale vycniva...A Fanatec GT3 RS je urcen predevsim na simulace ne arcady .) Dale kazda arkada ma "svuj" jozdni model takze doporucuji na volantu stravit delsi dobu nez 5 min pro zhodnoceni... Propracujes se jiste k mnohonasobne lepsimu zazitku. Jen to neni tak simply hned po 5ti minutach jak by si to predstavovali dnesni hraci :) A presne to je cely problem.
      • Nevim sice odkud se bere ta vize, ze hraju jinak nez s pohledem z kokpitu (pripadne pres kapotu), ale budiz. Obe Forzy jsem hral na gamepadu i volantu, stejne tak jsem zkousel na volantu i blahe pameti TDU 1 a nejak si nevzpominam, ze by se choval nejak prevratne. Rozhodne lip nez plovouci dvojka, na kterou jsem v recenzi odkazoval predevsim, ale napr. kolizni model v TDU 1 byl spis k smichu a chovani vozu v nizkych rychlostech bylo uplne mimo. Mam TDU jako koncept hodne rad, ale solidni jizdni model mu chybel v obou pripadech.
        • nesouhlasim. A nebavime se tu o koliznim modelu ale fyzice aut: )
          BtW jaky mela a ma kolizni model napr. plnohodnotna forza ? ... pokud teda taky neni k smichu ?:) a to je hra co si hraje na simulaci. Dale bys tento chaby argument mohl podlozit nakym cool koliznim modelem v jakekoliv dalsi arkade ? :D hm ?
          Proste TDU1 je kral sveho zanru a to mi nikdo nevymluvi :) A presne takto byhc si to predstavoval, pochybuju ze by takovy koncept prepracovany dle dnesnich moznosti nemel uspech... bohuzel ale marketingy snad uz vsechn vydavatelu se zameruji pouze a jen na jistotu tedy na deti a tam nelze cekat nic co by nezvladla naka ratolest pac uz by to bylo moc tezky...
          Pro tvou inf. v TDU se dala pouzivat i spojka, ktera te posunula zase dal. Proste nic takove to uz potom nebylo a pochybuju ze bude.
          • Ale Forza Horizon spojku podporuje. Miluju tyhle mistry světa, kteří krituzujou hru, kterou viděli maximálně na screenshotech. TDU1 nesahá jízdním modelem Forze Horizon ani po kotníky.
            • serhashut / CCR ?:D ... zkuste taky neco jinyho nez forza :) svet zavodnich her neni jen o FM .)
            • *1* kdo by to cekal. Podivej se na datum vydani TDU *1*
              Nekoho bavi nove cirkusove hry, nekoho ne. To ze me dela mistra sveta ?:) Psal jsem tady ze FH nepodporuje spojku ?:) Jen jsem se zminil ze 6 let stara hra mela fajn fyziku, kokpity u kazdeho auta, zadne stupidni! nitro pro deti, cirkusove cisilka hodnotici te za kazdou ptakovinu, 1500km free cest bez loadingu po kterych ses mohl prohanet s kamarady a mimo jine na svou dobu skvelou grafiku. Specialne pro tebe *3* Takze se ti tady nebudu modlit k necemu co neobsahuje v podstate zadnou inovaci. Klidne tomu rikej hrdinstvi *15*
    • Děti ale nepotřebují jakoukoliv inovaci, stačí jim nablýskaná grafika.
  • FORZA jediný důvod, proč jsem kupoval XBOX a nelituji toho:-)
  • dany_x360
    tady to je zase jednou diskuze... *7* pro mě je tohle momentálně jedna z nejlepších aut na xbox, přešel sem ji za pár dnů a parádně sem se bavil. těším se jak budou vycházet nové auta ke stažení :) já si nemám na co stežovat ;) aspon byly vyslyšeny prosby komunity forzy 4 že by chtěji ježdění s otevřeným světem a to sme dostali :) parádní grafika, dobrý ovládací model, a volnost.. néé jak všichni békaji jak chcou remake nfs a EA na ně s*re furt dokola *1*
  • Koncept hry je velice, převelice dobrý. Otupení jízdního modelu upřímně lituju, je to zcela nelogický krok. Co mě ale totálně NASRALO je ta dementní stylizace. Které mačo vymýšlelo ten odporný soundtrack? Který id*ot to byl? A kdo jim sakra poradil tu přeteplenou "čuprkůl lůžovouškou barvišku"?
    • ty budeš asi skryty homosexual, priznej to a ulevi se ti
    • Ten, kdo se snaží zničit lidskou důstojnost a identitu hráče, aby příště přijal za hru i starou podrážku. Producent. Jediné východisko je svobodně kritizovat takový postup.
      • Mýlíš se. Žádné východisko neexistuje. Svobodná kritika nevede ke změně, může dokonce vést k dalšímu zvýšení prodejů na základě vyvolané kontroverze. Potenciální řešení by bylo například vyvraždit polovinu populace na základě podprůměrného IQ. Ovšem pro mě jsou všechna řešení zahrnující zabíjení nebo totalitarizaci nepřípustná.
        • Ačkoliv jsem člověk mírumilovný, musím přiznat, že máš pravdu, je nás prostě moc, Evropa je přelidněná a zdrojů je nedostatek, být nás pár stovek milionů, to by byla pohoda. S hustotou zalidnění klesá i občanská svoboda, průměrná inteligene, roste kriminalita a potírají se individuální práva na úkor menšin pod zášťitou liberálního humanismu a podobných ptákovin.
          • Tak to jsi mě nepochopil. Mě nešlo o celkový počet lidí, ale o rozložení inteligence v populaci. Pokud náhodně vybereš skupinu lidí, bude v ní IQ rozloženo normálně, tzn. Gaussovou křivkou, nezávisle na tom, jestli těch lidí bude tisíc nebo miliarda. Takže bude polovina populace nad průměrem a polovina pod průměrem, pokud zanedbáme civilizační vlivy. To nehumánní řešení, kterého jsem se dotknul, by tím pádem muselo zahrnovat kontinuální zamezení rození "hloupých" dětí. Jakýkoliv jednorázový zásah by mohl mít pouze krátkodobé následky, protože civilizace přirozeně k tomuto normálnímu rozložení konverguje.
            • Ano, rozumíme. Já si myslím, že odpřelidněním se sice teoreticky zvýší průměrné IQ (neboli se posune medián tohoto normálního rozdělení), ale na relativním rozložení kolem této hodnoty to nebude mít vliv. Takže v dostatečně reprezentativním vzorku stejně bude polovina nad průměrem a polovina pod průměrem i ve velmi řídce osídlující idealizovaně rovnostářské societě v ustáleném populačním stavu (a čítající klidně jenom 1000 osob). Výsledkem je, že populace obsažená v sektoru +2sigma a více bude stále ty z oblasti pod střední hodnotou vnímat jako dementy. A těchto podprůměrných bude stále mnohonásobně více, čímž jim bude v demokratickém zřízení zajištěna drtivá rozhodovací síla. Jinými slovy ani zavření oněch sociálních nůžek, ani rovné vstupní i průběžné podmínky vývoje jednotlivých osob, atd. nemohou v našem politickém systému vést k odstranění dojmu limitace osobní identity a neumožnění projevu ospravedlnitelně superiorních názorových sestav inteligentních lidí, pouze zmírní šikmost konkrétního rozdělení.
            • Ale pochopil a velice dobře, já jen dodal, že s růstem hustoty zalidnění klesá průměrná inteligence. Ať už se bavíme o boření hranic segregovaných rasových skupin, či poklesu sociální inteligence vlivem nižší životní úrovně, neb větší aglomerace sebou přirozeně nesou i vyšší výskit rozdílů životních úrovní jejich obyvatel. Úzká souvislost s multukulturní politikou a liberálních ideií pozitivní rasové diskriminace ve jménu menšin ve společnosti je nezvratným důkazem. Průměrná inteligence rasových skupin není jakkoli utajovaným datem, byť se mu přirozeně nevěnuje žádné mainstreamové médium v rámci zachování politické korektnosti a pokračován v trendu potírání identit jedince. Doufám, že si rozumíme, nemám důvod zde vypisovat statistiky typu: Negroid 80, Mongoloid 120, Kaukasián 100, ...
          • DangerousDave
            skutočne premnožená je akurát Afrika ktorá zažíva populačnú explóziu, Európa naopak vymiera a bez pristahovalectva by obyvatelov ubúdalo. Do podobného stavu smerujú aj USA ...
    • N7N7
      Asi mají ve vývojářském týmu nějakého homouše nebo slečinku, jinak si tu růžovou v takové hře neumím vysvětlit. *2*
  • Skoda ze se recenzent neobtezoval pridat vlastni screeny, neni zde jediny screen z kokpitu nacez spousta lidi muze nepravem nabit dojmu ze se jedna do trapne NFS zavodeni pouze z pohledu zezadu ala whipeout....
  • MishKonn
    První hra, kvůli které seriózně zvažuju koupi X360 (mám PC a PS3).
    • no ty ses ale gej :D