Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Musk *1*
  • Tilwaen
    Marek Rosa? *2*
  • taky byl dneska v Simpsnech *1*
  • A netahla nemaji povinnost vsechno komentovat, ale jeste to nepochopily.
  • Tak svět se netočí jenom kolem naší pidizemičky, přednášející nemají povinnost češtinu používat, a lidi, co tohle nahrávali, nemají žádnou povinnost ty české titulky přidávat (zvlášť, když to je jen pro omezenou skupinu lidí a zadáče). Nauč se anglicky, hodí se to.
  • Tilwaen
    Dneska vyšel článek na iDnesu o Elonu Muskovi. V diskuzích píšou, jaký je to génius a vizionář. Člověk, co se pokouší techniku pro dobro lidstva posunout na další level. A jaká je škoda, že v Česku nikoho takového nemáme, protože všechny naše chytré mozky utíkají do USA. Třikrát sláva lidem, jako je on!

    A teď tu máme Marka Rosu: naivu, který dělá technicky nemožné nesmysly, u kterých je otázkou, zda je vůbec potřebujeme. Pokud se mu vůbec podaří někdy něco udělat, nikdy to nebude stoprocentní. Měl ty peníze radši vložit do něčeho jiného, hráčům by tím beztak prospěl víc.

    Neříkám, že jistá míra skepse k jeho megalomanskému projektu není na místě, ale nepřijde vám to trochu smutné? Vždyť když už nic jiného, tak z lepší AI budeme nakonec těžit my všichni.
  • Tilwaen
    Před pár desítkami let si lidé vůbec nedokázali představit, že by se ti počítač vůbec vešel do obýváku. Teď beztak v kapse nosíš něco s mnohonásobně větším výkonem, než jaký jsi měl před deseti lety v desktopu.

    A Mooreův zákon jde pořád dál. Je sice dokázáno, že kvůli fyzikálním limitům není udržitelný déle než ~200 let, přesto se za tu dobu může stát takových věcí (kapesní kvantové počítače? Sem s nimi!), že si jejich reálný dopad v dnešní době vůbec neumíme představit. Jakékoliv predikce ohledně informatiky jsou dost ošemetné; ošemetnější jsou však ty, které tvrdí, že něco nebude možné udělat.
  • Tilwaen
    Už teď bys nepoznal, že proti tobě hraje bot. Stačí aby napsal, kolikrát se vyspal s tvojí matkou, a má perfektní kamufláž.
  • Co je se mnou špatně když místo CoD hraju DF(Kde mi angličtina nevadí), ale chtěl bych české titulky k videu na přednášce v česku?
  • Tak nadruhou stranu ty děcka asi zase nebudou tolik cílovka těchto videí.
  • btw: popremyslim si o tom rad za deset let. Rad se necham prekvapit, ale dost pochybuji.
  • Najivni, lec zabavny konicek. Pokud chce Ai do hry, budiz. Ale aby to bezelo nekde na masine a po prenastaveni masiny na jiny typ vyrobku to jelo behem chvilky v poho, to fakt ne. Maximalne by rozsekal CNC nebo neco jineho.

    Druha vec je, ze AI by ani nemela byt chytra jako clovek. Mela by byt hraci sita "na miru". Na tohle bohate staci nodovej system, aby to designer dokazal behem chvilky prizpusobit a byla zaroven tak jednoducha a "pruhledna", aby vedel co od ni cekat a negenerovala v levelu dalsi bugy.

    Ty prachy mohl ale vlozit do finalizace jejich projektu. Mozna by tim hracum prospel vic. Ale jeho vule. Budiz.
  • Paulcz
    Ale i malý pokrok, případně určitá míra zjednodušení, může zásadně posunout toto odvětví vpřed. To, že si nikdo dneska nedokáže představit jak by to mohlo fungovat moc neznamená. A vůbec na to nemusí přijít laboratoř nějakého milonáře nebo ČVUT :)
  • Paulcz
    MMO jsou v háji už dávno, ale ne kvůli botům a podobným věcem, ale díky tomu že jsou naprosto tupé a ze hry více hráčů těží naprosté minimum ("někdo tam na pozadí pobíhá") to jde samozřejmě ruku v ruce s hráči, kteří se spokojí s klikáním na ikonky, nulová komunikace, nulové hraní role apod. Prostě odpad.
  • když už teda trvalo pár měsíců to zveřejnit, tohle se mohlo pochytat
  • to video je jednak hrozně potichu, druhak anglicky, mě to neva, rozuměl sem všemu, ale choděj sem na Games děcka co si píšou o češtinu do Call of Duty, taky by se asi hodily i titulky?
  • to bysme se museli pustit do debaty, co si představujeme pod pojmy jako vědomí, inteligence, sebeuvědomění, a v tom si troufám tvrdit nemá jasno nikdo, ani ti vědci na špici výzkumu, co se tím zabývají. Ty střípky inteligence, co jsme dnes schopni simulovat (strojové učení) nejsou ve skutečnosti vůbec inteligentní ani jakkoliv uvědomělé, nemají žádné motivy ani city, nijak neprožívají sebe sama. Jsou to programy, které nahrazují inteligenci pomocí brute-force výpočtů - hledají nějakou optimální strategii, kterou vypočítají pomocí nějakého algoritmu. Toto nemá se skutečnou inteligencí nic společného.
  • Ano neustalym zvysovanim vykonu alebo narastanim clustru sa da ist len po nejaku hranicu. Otazne je ci to bude postacovat na komplexnu AI a hlavne co to bude stat. Na druhu stranu je ale dost podstatne co vlastne od AI chceme alebo co ma dosiahnut. To co tvrdi Rosa, univerzalnu AI, to mi pride ako utopia, aspon v horizonte nablizsich desatroci. Ak by sa jednalo ale cisto iba o vedomie, myslenie, tak mozeme ten "umely mozog" osekat o mnohe casti ktore bezny mozog riesi bez nazho vedomia - organy, pohyb, jednotlive zmysly atd. Ostatne aj pamet pri pocitacovej AI nemusi byt simulovana pomocou neuronov ale klasicky sa pouzije "externa".
  • Skor to suvisi s tym ze hry maju pevne stanovene pravidla (herne pravidla) a obvykle ich pocet/stavov je dost nizky. Teda moze sa zdat ze napriklad taky sach ma obrovsky pocet stavov, ale oproti situaciam s ktorymi sa clovek stretava bezne v zivote je to zanedbatelne. Problem botov alebo hernych robotov je ich deterministickost. V jednoduchsich hrach je bot totalne predvidatelny a clovek po par kolach presne vie ako bude pocitac tahat. Pri hrach s vecsim poctom stavou to len maskuje prave ten vecsi pocet stavou ale aj tam sa casom da presne zistit ako bude pocitac reagovat. Clovek sa naopak chovat do urcitej miery chaoticky. S vysokou pravdepodobnostou sa zachova logicky,spravne a aj predvidatelne ale stale je tam urcite percento ze sa zachova aj skratovito alebo uplne nestandardne. Nehovoriac, ked uz sa bavime o pocitacovych hrach, ze pri cloveku vstupuju do hry aj faktory ako unava, vonkajsie vplivy, oneskorenie vstupu/vystupu atd.
  • OK, řeknu ti teda pravdu. Ve skutečnosti jsem AI naprogramované Markem Rosou.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit