Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • matt
    I přesto, že nemám EA zrovna v oblibě (slušně řečeno), tak musím podotknout, že jejich systém s bezplatným omezeným herním časem se mi vyloženě zamlouvá. Člověk si může vyzkoušet danou hru a poté se rozhodnout, jestli ji koupit, nebo ne.. Tento model by možná měli zvážit i kluci z Valve..
    • Jack1947
      Ne, ne vyzkoušet a v případě některých her i dohrát *5*
  • ucho
    Tak dalo se čekat, že to bude fungovat takto. I když lepší by asi bylo, aby umožnili hru i spustit. Přeci jen měří dobu ve hře strávenou, takže by nebyl problém dát lidem hodinu na osahání...

    Když si člověk na Steamu něco kupuje, je to většinou proto, že je to buď velmi levné a bere to do zásoby, nebo to chce hru okamžitě hrát. Ani v jednom případě ji tedy nechce/nemůže vrátit. Jednu výhodu tohle ale teoreticky má. Člověk koupí hru a 14 dnů si nemusí dělat hlavu s tím, kdyby se náhodou někde dostala do akce a byla levněji (tedy pokud ji nenainstaluje).
    • Ideálně by tam měla být možnost hru spustit na tu hodinku dvě, přesně, jinak je to téměř k ničemu. Proklínané EA to pro hry v programu Záruka skvělé hry má (teoreticky), že lze vrátit hru do 24h od začátku hraní nebo do sedmi dní od zakoupení - nevím jak to funguje doopravdy. Když jdou dneska hry dohrát za pár hodin, tak jestli to v praxi takhle funguje, je to dost zajímavý. Kupodivu teda víc, než Steam...
    • Preorder. Když se ukáže že je hra propadák, můžeš ji vrátit.
    • Jenže jak říkáš, zpravidla aspoň u mě dochází k tomu, že když už si ji koupím, tak si ji i stáhnu.
  • Tohle může být docela užitečné u "preorder" her s "preorder bonusy", jako jsou hry od CA. Objednám týden před vydáním a do týdne po vydání se jistě objeví dostatek recenzí, letsplayů a podobně a v případě, že hra bude propadák dostanu peníze zpět. *4*

    Popravdě řečeno osobně vůbec nevidím rozdíl mezi nákupem třeba bot nebo kalhot přes internet a nákupem softwaru. Software podle mne popisu neodpovídá ještě mnohem častěji. :D Jenže jakmile "na to" prodejcům člověk skočí, má smůlu, přestože kupování her je vždy tak trochu kupování zajíců v pytli. Jenže je celkem jasný, že právo vrátit rozehranou hru jen proto, že za nic nestojí by herní průmysl zlikvidovalo. *1*
    • tak vratit smejdskou botu, ktera se po jednom dni noseni rospadne, taky vyrobce jen takovych bot, zlikviduje, nevidim zadny duvod proc by tomu u sw nemelo byt jinak!!!
      • Nevidíš žádný důvod? SW přeci nejsou boty. To je ten důvod. Zamysli se víc nad tím...
        • máš pravdu výrobce bot musel zaplatit krom výroby i za materiál to výrobce sw zaplatí jen za výrobu ale pak si ho nakopíruje kolik chce
  • Je to ostuda. Steam je online DRM, všechny uživatele šmíruje a moc dobře ví, kolik kdo z té hry odehrál. Je v pořádku, že nevrátí peníze někomu, kdo hrál celou hru. Ale oni ty peníze nevrátí ani někomu, komu ta hra nejde spustit a neodehrál z ní ani minutu a přitom o tom dobře vědí.
    • ucho
      No popravdě to tak přesně neví. Steam ti klidně může ukazovat, že máš odehráno 10 hodin, a ve skutečnosti ses nikdy nemusel dostat ani do hlavního menu hry... Ale je pravda, že by to mohli vypodmínkovat na nějaký čas. Každopádně nemusí poznat, jestli někdo hru dohrál či nedohrál.
  • Gonzi
    "zákon EU byl primárně vytvářen pro nákupy přes internet, ale u hmotného zboží, kdy je cílem chránit zákazníka, aby měl možnost zboží vrátit v případě, že neodpovídalo popisu prodejce"

    Toto není pravda, naopak ten zákon existuje abych si mohl něco objednat domů a tam to vyzkoušet a případně vrátit (protože si to nemůžu fyzicky vyzkoušet na prodejně). To co udělal steam je jakobych si něco objednal domů, ale nesměl bych rozbalit krabici (pokud bych nechtěl přijít o možnost vrácení). Samozřejmě je problém, že na toto není legislativa, ale ekvivalent fyzického zboží by byl, že bych si mohl libovolný program zkusit na omezenou časovou dobu (řekněme hodinu) a pak případně vrátit, podle toho, jestli mi vyhovuje nebo ne...
    • je to jasny nezmysel, zakon existuje presne kvoli tomu, o com pises - iba najvacsi dbil sa s tebou bude hadat, ze hra (ci akykolvek software) nemoze "nezodpovedat" popisu predajcu, samozrejme ze moze a u vacsiny pripadov aj bude, preto je celkom opodstatnene, aby bol zakaznik chraneny podobne ako u hmotneho tovaru

      ale problem je v tom, ze to podryva samotnu podstatu steamu - co je masivna drm masineria - a preto sa viac oplati dat par milionov na lobystov v eu parlamente a par milionov na pr a novinarov ako prist o ovela viac penazi
  • Každý vývojář by měl mít ze zákona povinnost nabídnout demoverzi hry (nebo časově omezenou verzi plné hry), která zcela odpovídá finálnímu produktu (odladěnost, herní featury). Nechápu, jak tohle prodávání zajíců v pytli může pořád v pohodě procházet.
  • Stále se ptám čím to je, že je Steam tak populární. Chápu že byl první, a dlouhou dobu jediný digitální distributor. Ale dneska je tu GOG, mnohem lepší ve všech ohledech, žádný povinný klient, vracení peněz bez problémů... proč prostě lidi nepřejdou? Internet Explorer byl taky super prohlížeč než přišel Firefox.. asi to holt chce čas, než uživatelé vyrostou a strhají ze zdi plákaty ceckatého Gaba, pak začnou přemýšlet o funkcích a službách a zapomenou na módu.
    • Pokud ma nekdo monopol a cpe svuj produkt lidem at ho chteji nebo nechteji, nebot si bez nej hry legalne nezahraji, netvrdil bych, ze jde o popularitu.
    • eště aby na GoGu taky něco měli LoL *1*
    • Steam je zlo, ale za 1) to spousta lidi dodnes nechape a 2) i ti co to chapou jsou na nem zavisli, pokud tam maji nakoupeno par desitek her, tak uz se ho nevzdaji a pak jim je jedno, jestli jich bude vic nebo min.
    • Na GOGu strašně moc her chybí. Já chci mít jednu knihovničku a jednoho klienta. GOG sice mám taky, ale prakticky ho nepoužívám, protože Steam prostě vyhovuje daleko více. Mám tam už svůj friend list, svoje hry a jsem na to zvyklý. Rozdíl cen vesměs není velký a brutální slevy na Steamu jsou prostě bezkonkurenční. Plus řada her podporuje MP jen přes Steam.

      Takže odpovědět na tvou otázku v mém případě je velmi jednoduché. Já vlastně GOG ani nepotřebuju. Steam je jediná relevantní platforma. Cokoli nutící hráče instalovat jiné služby nekupuju. UPlay považuju za naprosto otřesnou "službu".
    • Dalsi bezcennej trolling od pana zasirace diskusi. Jeste treba 5x si ten nick muzes zmenit, ale kazdej vidi, ze to vsechno jde od jednoho bezmozka.
    • Tak tak, naprostej souhlas. Právě doufám, že GoG bude opravdu úspěšný a ubere pořádný kus z koláče digitální distribuce, protože bych byl rád, kdyby tam kromě indie her vycházely i ty velké, abych nemusel nakupovat na steamu, který využívám max jako povinný spouštěč her a zbytek jeho vlastností mi jsou k ničemu...
      • Jojo a jeste si na to sam odpovez. Tyve co ty ses zac.
        • Ale no tak, snad se tě nedotklo to, že jsem nevychválil až do nebe tvého miláška Steama a neona*oval u oltáře s Gabenem...
    • Pro mě je i po těch letech způsob této digitální distribuce (nic hmatatelného, registrace, instalace zbytečného klienta a využívání nějaké zbytečné služby a s tím spojené další věci) jen nucené zlo a je jedno, která to je služba. No a že GOG nefrčí, no to je snad jasné. Vždyť 99% novinek tam ani nekoupíš, tak co na tom nechápeš.
      • GOG je samozřejmě vedle Steamu malá ryba + důsledným odmítáním DRM (imo trochu zbytečným, DRM v podobě Steamu mi vůbec nepřekáží, dokud mě nenutí instalovat bloatware jako Rockstar Social Club, Origin, Uplay...) si asi trochu sám zavírá dveře. Ale přesto, pokud nějakou hru nabízí GOG i Steam, raději jí koupím na GOGu, přestože by pro mně bylo mnohem pohodlnější mít ji ve Steam knihovně. GOG je prostě sympatický a zaslouží si podporu. *4*
        • v čom sa akože Uplay a origin líšia od streamu ako DRM?
          • Pokud si hru koupím na Steamu, nechci instalovat navíc ještě Uplay nebo Origin. Navíc Steam je největší platforma kterou by mohli používat i ostatní vydavatelé. Nechci a nebudu mít v počítači tři podobné klienty.
          • Steam dělá "hodné" Valve s Gabenem v čele a tuto firmu a její produkty musí každý mít rád.

            #SarcasmAlert
        • minus za prvu polovicu, plus za druhu polovicu :)
  • Mělo by to být jako na Originu. Aby bylo možné hru vrátit do 24 hodin od jejího prvního spuštění (na vybrané tituly). Sám jsem tuhle službu vyzkoušel, když jsem zjistil, že koupené NFS Most Wanted 2012 jede vlastně z nějakých zvláštních důvodů hůř než warez + otravné reklamy na DLC. Je to dost dlouhá lhůta na vyzkoušení, jestli hra skutečně funguje a také dost krátká na to, aby jste to nemohli dohrát.
    • vraceni do 24 hodin by polozilo segment aaa titulu, ty maj prumernou herni dobu tak 10
      • ale kvalitních 10 hodin, né jak indie 100hodinové nic.
  • to je jako kdyz jste na nakupu v obchode a vemete do ruky vysavac no a fakt ho nemusite kupovat normalne ho muzete i vratit *1*
  • VaZqeZ_EU
    Můžu kohokoliv zabít mačetou, ale nemůžu ji držet v ruce. *15*
    • Tak ji po nem kopni.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit