Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hele Gayben, a co HL3? Už to je deset let cos oznámil ep. 3, a bulšajt. co takhle třeba příští rok k desátýmu výročí? Ale né vod toho vometáka Džej Džeje v cheesy movie podle videohry ....
  • Co by ma v Steame viac potesilo ako zlavy je moznost predaju hier ktore mam v kniznici. Je fakt ze viacero titulov stoja za prejdenie tak raz mozno dva krat a potom to uz len tam vysi. Nemaju moznost modovania, achievementy ma az tak neberu. Toto je obrovske minus oproti fyzickej kopii. Tak sa dala dana hra predat dalej aj ked za nejaku smiesnu cenu ale aspon nieco. Ono nakoniec by aj tak hornu hranicu urcoval samotny Steam s cenou danej hry - ty co by ju predavali by aj tak asi museli dat aspon o nieco nizsiu cenu ako dava samotny Steam inak by ju nepredali. A ak by si tam, ehm, Valve znovu dalo svoju marzu 30% tak by zarabali tak ci tak. Je pravda ze vyvojari by uz z toho mali prd lebo by pri asi vecsine hier "koloval" len urcity obmedzeny pocet hier.
    Ostatne ked tak nad tym uvazujem, asi aj Steam a celkovo digitalna distribucia moze za to ze narastol trh z hrami, kedze vlastne zabranil predavaniu dohranych hier, teda "sekacov". Pokial sa nejaka hra preda tak pocet predanych kusov len stupa kdezto pri fyzickych kopiach sa v urcitom momente mohol trh nasytit a medzi novymi zaujemcami mohli uz len kolovat hry z druhej ruky.
    • to si taky rikam, jak fnukaj nekteri vyvojari, ze slevy zabiji trh s hrama, tak podle me se akorat jinak rozlozila struktura nakupu, driv to nakupovalo vic lidi v prvni vlne, protoze to pak prodavali dal, ale ve vysledku se k ty firme nedostalo vic penez, protoze za nima cekali stejny typy lidi, jako dneska na slevy, az si to odehrajou a poslou dal

      no a ti stejni ufnukani vyvojari by si meli uvedomit, ze dneska se vyvoj her nebo "her" stal vicemene masovou zalezitosti, takze se nemuze kazdej se svoji hrickou prosadit, jak by si nejspis predstavoval, ale slevy za to nemuzou, objem utracenych penez za hry je podle me omezenej a jen se to muze ruzne prelejvat, pripadne mirne rust
  • Valve si umí vždy poradit :) Stačí se podívat na dnešní cenu Syberie 1 a 2. Každá za 55 ecek, ale hlavně, že má slevu 85% na 8 :)))) Už delší dobu si lze všimnout, jak jsou starší hry nadhodnocené a "výhodně" prodávané ve slevách z nesmyslných částek, i když tohle je asi největší extrém, který jsem zatím viděl. Nebudou tedy bleskové slevy, ale skoro to vypadá na dlouhodobější velké slevy z nereálné ceny.
  • Já bych řekl, že Valve hlavně reaguje na možnost vrátit hru, protože dříve bylo možné hru zakoupenou s 50% slevou vrátit, když na druhý den byla třeba v akci za 75%. Tím jim odpadne návrat hry z důvodu nížší ceny na druhý den. Nehledal bych v tom nic jiného.
  • Steam je odraz inteligence PC hráčů
    • na to lze rici jen jedno: nikdy se nehadej s idiotem. Stahne te na svou uroven, kde te zdecimuje svymi zkusenostmi.
      • Mart9
        Tak to je citát roku! *15*
    • A čí odraz (ne)inteligence jsi ty?
  • Steam má tu smůlu, že ani v dobách jeho velkých slev neumí/nechce nabídnout lepší ceny než umí konkurence. Nemám na mysli "šedivky" jako G2A nebo Kinguin apod., ale eshopy s normálníma klíčema jako jsou GMG, IG, HB apod. Jednou za čas jsou ještě rozumný slevy na Steamu třeba na celý značky, ale jinak ne. Steam s cenama bohužel dlouhodobě zaspává.
  • nepamatuju že bych nekdy koupil hru jen proto že byla sleva...
    • Inquisitor
      No hlavně abys kupoval i ty který chceš :)
    • Mart9
      Souhlas, musíš tu hru především chtít.
  • Jak to tak tady ctu tak gaben vas pevne drzi za obe koule (damy at si vyberou co uznají za vhodne), počkejte az se to jednou sesype, to bude breku. Me uz bohužel drzi taky, není vyhnuti.. *13*
  • Pre všetkých, ktorí tu splietajú bludy o tom, ako zľavy na steame ničia herný priemysel:
    Na základe vyjadrenia CD projektu red, zo všetkých predaných kópií Zaklínača 3 bolo 75% krabicoviek, 25% digitálnych kópií, jedným dychom ale dodávajú, že 50% zisku je z digitáliek. Z toho logicky vychádza, že z digitálnej kópie má tvorca/vydavateľ 3x vyšší zisk!
    Teda
    Kúpiš digitálku na steame za 10 euro, valve ide 30%, zisk je 7 euro.
    Kúpiš krabicovku za 30, zisk je 7 euro. Za zbytok si zaplatil dopravu atď.
    • Tak CDPR ma vlastnu distribuciu, preto 3 nasobny zisk, normalne z digitalnu je len dvojnasobny v porovnani s krabicami :-)
      • Steam má ale vyššie ceny - pozri, Witcher 3 stojí na gogu 40 euro, dajme tomu, že náklady na distribúciu sú nulové čiže zisk je 40 euro, na steame stojí 60 euro, valve si berie 30% čo je 18, čiže zisk je 42 euro.
    • nezabudni na dane :D
      • Plus marze prodejce..a stejne sou nakonec ty krabicovky levnejsi v den vydani nez na steamu.
    • Distributor retailu si bere 30 % stejne jako valve.
      • Aj keby to tak bolo, nezabudni, že to DVD musí niekto vyrobiť, krabičku musí niekto vyrobiť, niekto musí vytlačiť manuál, zabaliť to DVD do tej krabice, doviezť to do obchodu a tam tu musí niekto predať - a týchto všetkých treba zaplatiť
      • To asi tazko ;-) Daj zdroj.
    • Tilwaen
      Digitální kopie != zlevněná digitální kopie na Steamu
      • To ja ale nikde netvrdím. Iba som sa snažil poukázať na to, že z digitálnych kópií ako takých je oveľa vyšší zisk, takže sa to aj pri 75% zľavách stále kráľovsky oplatí + samozrejme hru si kúpi kopec ľudí, ktorí by si ju inak nekúpili.
  • Mně se současný způsob distribuce her nelíbí. Nejblíže k ideálu má Gog, ale jeho nabídka je strašně omezená a to je velká škoda. Steam mám, používám z nutnosti a slevy vítám, ale jinak jsou jeho marže na můj vkus příliš vysoké. Origin mě zklamal hned na počátku své existence a pak už mě nic nedonutilo si ho znovu nainstalovat. Hlavně grafická podoba připomínajícíí Facebook mě iritovala. UPlay je zločinem proti lidskosti a všem hráčům. Po velmi špatných zkušenostech jsem se tak naštval, že už nepřichází v úvahu, že bych ho někdy nainstaloval.

    Dnešní situace, vedla k tomu, že hry jsou fragmentované v různých distribucích a pokud chce někdo hrát vše, musí mít všechyn tyhle distribuce nainstalované a to je otravné. Kdo vymyslí a dá do chodu službu, která by spravovala všechny tyhle distribuce a propojovala je, ten sakra zbohatne. Problémem také je, že tyhle distribuce často ani nefungují jako služba ale jako otravná protipirátská ochrana, kterou kdejaký pirát obejde velice snadno a trpí jen platící hráč. Také moc nefunguje tržní boj, neboť každá distribuce nabízí něco jiného a není tu tedy efekt konkurenčního boje.

    Hodně by se mi líbilo, kdyby existovala jediná společná distribuce stavěná na vzájemné dohodě vydavatelů, vývojářů a hráčů. Nějaké open prostředí - nějaký globální všeobecný trh her zabalený do jediného grafickéh kabátu s jedinou obrovskou komunitou, progressem atp., kde by byla minimální marže jen na udržení celé struktury. Platit by se mohlo z ceny hry, z reklam, z data miningu apod. Mohlo by se také jednat o prostředí, kde by vystupovaly jednotlivé herní obchody a nabízely zde svůj distribuční kanál - aspoň nějaký tržní souboj.

    Osobně doufám, že se současný stav změní. Spoustu her jsem propásl jen kvůli distribuci a období pirátění mám už roky za sebou. Chci hrát a chci za to platit, ale nechci se obtěžovat při hraní a modlit se, že zrovna nebude výpadek čehosi, když hraju čistě offline hru. Nechci také kupovat hry opakovaně jen proto, abych je měl na jednom místě.
    • Vitej ve svete pc, ktery zavedlo valve :-).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit