• Tak si udělám malé review a pak zkritizuji ty kritiky, co to tady kritizují :)

Review : H6 stále Heroes jaký známe jen s pár úpravama více či méně zásadníma. Já osobně malý odklon od stále dokola hraných H3 beru. 5tky beru jako druhý nejlepší díl, ale popravdě to byly trojky jen v nové grafice. No začneme : Trochu se nám změnil styl jednotek a díky tomu už nejsou obyčejní peasanti nepotřební. Základních 7 jednotek se nyní rozděluje do 3 skupin, core, elite a champion, takže složení je 3-3-1 a né 1-7 jako kdysi. Tenhle element dává hře větší taktizování. Možná hru trochu prodlužuje, ale to není na škodu. Heroes vždy byly o taktice a tady ? Tady teprve taktiku potřebujete. Každá! jednotka má své bonusy a schopnosti, které se hodí na bitevním poli a dokonce ta " nejslabší " jednotka má své právoplatné místo v armádě. Balance jednotek je tak akorát vyvážená. Takže tohle je málá změna a podle mne k lepšímu.
    Hrady - Hradů je 5 a zbylé budou přidávány formou free DLC nebo placených datadisků. Mohlo jich být víc, ale kvůli tomu hru nezatratím. Jediná dosavadní nevýhoda je, absence pořádných town screenů. Které ovšem budou oficiálně přidány opravnými patchi. Takže znova, nic vážného. Přehlednost měst je nyní asi nejvíc přehledná co kdy byla. I když ubyl počet budov a poměrně razantně. No jednou z největších změn jsou suroviny.. kámen, dřevo, krystaly a zlato. Původní záměr autorů byl zjednodušit hru. Ono to funguje půl na půl. Na začátku Vás to dost omezuje. Ve finále je jedna drahá surovina výhodou. Proč Vás to omezuje na začátku ? Protože když všechno stojí krystaly tak jich potřebujete víc a víc a to ze začátku rozhodně není snadné. Čili místo urychlení je to zpomalení. Systém území je změna, která nezlepšuje ale nezhoršuje. Je to prostě jen změna. Největší změna je systém hrdinů, dynastií a skillů. autoři sami řekli, že hrdinové budou mít větší vliv na hru, když už máme ve jméně Heroes.. Krom reputací a jimi získaných skillů tu však zásdaní změna není. Kouzla a skilly to potom jo. Kdo hledal magickou věž, ten jí nenajde. Místo toho dostáváte za každy level jeden bod, který investujete tam, kam chcete. A to i do konkrétních kouzel atd. Skillů je opravdu dost a každej si tu najde to, jakým směrem se chce ubírat. Kdo reptá že je to mínus, tak o něm pochybuju, že byl dobrej hráč trojek či pětek. Tahle možnost volby jak postavím svého hrdinu je totiž super. Proč doufat v náhodu, že to tam padne.. Navíc skillu je opravdu tolik, že druhá hra nemusí být stejná. Ještě se vrátím k ozvučení a grafice. Když mi poprvé zahrála hudba, tak krásně jsem si zavzpomínal. Jinak grafika je upravená H5, ale dokonalá co se týče animací a bojiště. Stylizace jednotek je nejlepší co tu byla.. stále barevna ale přitom víc "dospěla" ...

Nemám čas to dokončit msuím pryč :D
    • Ještě doplním můj příspěvek.
      Oproti 5tkám hra šlape lépe. Čili skirmish s více Ai už není maraton. I když je ve hře poměrně dost loading screenu, v herní části je hra lépe optimalizována.

Když jsem u Multiplayeru, někdo zmiňoval že hra končí než se hrdina někam dostane. No co já vím, tak při nastavení mapy, si člověk může nastavit snad vše. Obtížnost protivníka, nárust jednotek celkově, rychlost získávání zkušeností !! atd atd. Takže určitě není problém hrdinu dostat na vyšší levli a užít si ty end game skilly. Btw dokonce tu opravdu záleží na typu hrdiny - might nebo magic. Kouzelník nebude mít přístup k vyšším skillům bojové větve a u válečníka naopak.. nikdy si třeba implozi nezakouzlí.

K animaci měst jsem se vyjádřil. Jsou nyní odfláknuta, ale přibydou formou patche a nebudou zpoplatněny. Co jsem četl i jejich fora, dle datadisků přidají ostatní frakce. 2 na datadisk. Kdo tu oponuje že neche kupovat nedodělanou hru, musím tě zklamat. Hra je dodělaná a vyladěna. Jen hold taková je dneska politika. A jestli budou aktualizovat obsah jak bylo naznačeno, nezlobím se. Disciples 3 je taky dobrá tahovka a má jen tři strany a 4tá přibude až nyní v expansionu.

Já nechci nikomu hru vnucovat. Ale já sám jsem hrál všechny díly heroes a v každé jsem našel zalíbení. I když 4rky byli "nejhorší" stále to byla poměrně kvalitní hra.
      Tohle píšu, protože je zde mnoha lidí, kteří neprávem kritizují a nejsou sami schopni přijmout změnu. Sám jsem velký fanda série ale RMK 3jek jen s novou grafikou jsem nechtěl. To mi totiž mohlo stačit H3 Wake of Gods.
      Gryf
      • A nekritizuješ náhodou Ty, neprávem ty, co kritizují? Nechápu jak můžeš mluvit za ostatní, je snad jasné, že co hráč, to jiná chuť a styl. Naopak ti mudurlanti co hlásají "obecnou pravdu" jsou ti nejhorší - Ty.

Jak můžeš o někom, komu se nelíbí rozdělování skill pointů říct, že "to nebyl dobrý hráč trojek" ? To je tak těžké pro tebe pochopit, že to, že byla ve trojkách díky náhodným skillům každá hra jiná, byť na stejné mapě, je naopak jeden z mnoha prvků, co z trojek udělalo tak dlouho hranou klasiku? Mě se tohle skillování taky zamlouvá, ale nebudu tady prášit od huby nějaká obecná moudra.

Za mě, mohu říct jen to, že to co je na nových Heroesech na prd, co se mi osobně nelíbí, je právě to zjednodušování a zrychlování - Chybí kopa kouzel co jsem já s radostí používal ve trojkách, to že nejdou zabírat nepřátelské doly, také dost narušilo ekonomiku ve hře a už vůbec nemluvím o třech surovinách + zlato. A rasy jsou jako přes kopírák, jen jinak vypadají - například Dungeon a Necropolis v H3 byly naprosto odlišné rasy s odlišným stylem hraní v H6 nic takového není... a mohl bych pokračovat dále...ovšem pouze pod tématem "Mého dojmu" nikoliv unikátní pravdy, s kterou musí každý souhlasit. Prober se chlape...
        • Krom zmíňky o hráčích trojky jsem nikde nekritizoval, protže jsem k tomu neměl čas.
          Takže laskavě ty obecné moudro buď čti pořádně a nebo se nevyjadřuj. Taky Nikde jsem nenapsal že moje pravda je ta jediná pravda. Je to jen názor a pohled na hru, můj" vlastní, jelikož tu jsou i jiné názory, které ovšem jen kritizují. Takže Keine stfu..

Nikdo tu nerozepsal něco pozitivního nebo druhou stranu mince těch Vašich záporů. Musel jsem napsal taky pohled z druhé strany.

A nesouhlasím, že rasy jou přes kopírák. To je zase důkaz o tobě, nebo o tom, že si to vlastně nehrál. Jinak bys to nenapsal...
        • jj a prijde ti vyvoj hrdiny zjednodusenej??me teda ne(slzy reputace hromada skillu - paráda) jedine zjednoduseni co vnimam je stavba v hradu + suroviny
        • nesouhlasím :-) ale je to tvůj názor....když si chtěl tak si i ve trojkach pridal skill kterej si chtel nehlede na market of time......co se tyce kouzel tak v petkach jich je polovicka co byla ve trojkach a v6kach je kouzel asi vice nez v 5kach(odhaduju presne to spocitane nemam:-)) takze to ze uz x let nejsou v serii kouzla ze trojky nemuzes snad dat jako minus u 6tek dyt mezi nima jsou dve dalsi hry...rasy probereme priste.-)

jj prvni odstavec je fakt
      • Eh...maraton?
    • fallout
      naprostý souhlas a palec nahoru... *3*
    • no az na to ze si nekupujeme hry s tym ze toto a toto bude pridane formou DLC alebo patchu (otazka je ci a kedy to bude pridane...) - nebudem predsa vydavat nedokonceny produkt

na druhu stranu dufam ze to opravia lebo honam je honam :)
    • poslední dobou jsou postřehy hráčů lepší, než recenze od "autorizovaných recenzentů"
      • s timhle naprosto souhlasim, Gryfuv nazor me celkem presvedcil o tom ze si to odpoledne koupim :)
  • hrady a pevnosti - pripadaju mi ako v nejakej free flashovke + chyba prehladny a logicky tree

skill tree - preplacane, neprehladne celkovo zle (pripadne chybaju) - ked to porovnam s krasnym skill tree z 5tky...

kuzla - kam sa podel magic tree a magic tower?preco mali potrebu toto menit? pridat, upravit kuzla ok ale totalne prekopat prehladny a funkcny system ktory fungoval vo vsetkych M&M a HOM&M hrach? velky odklon a este zlym smerom... (btw. pan recenzent tu ta "tvurci svoboda" kapanek presiahla hranice...ci?)

jednotky - zdaju sa mi zle vybalansovane, vyzeraju pekne ale chyba mi moznost vyberu z viacerych verzii (ako v tribes of the east)

neviem co ma vacsina proti 5tke (hlavne po datacoch) ked podla mna si zobrala najviac z legendarneho 3tieho dielu a poraza tento diel v kazdom smere okrem grafiky...
    • kde byl v 5kach skill tree??ve hre nebyla snad moznost podivat se na skill tree...na netu mozna skill wheel..ale jinak krom toho ze sis vybral par skillu a dostal je na grandmaster moznost volby 0000 nic.

me se treba libi ze nemusim doufat ze budu mit nejake uzitecne kouzlo, ale proste si ho vyberu...
      Jinak hrady nejak neresim....i kdyz by bylo pekne.

Ve finále nic nemá na heroes 3.5 Ale rozhodne 6ka nezklamala.
      Kdyb tam jeste pridali expeni jednotek a moznost vylepsit jednotku jeste vickrat tak sem ukajenej:-)

Chapu ze se vzdycky najde nejakej kritik, ale neprehanejte lidi radsi si to zahrajte a prestante pyskovat.
    • No dnes si to zahrám, dúfam, že to nebude až také zlé ako opisuješ.

Síce 2 a 3 sú pre mňa srdcovky, ale 5 podľa mňa dotiahla sériu z pohľadu taktických a strategických možností o hodný kus ďalej, takže ju veľmi uznávam. Aj keď priznám, že to tak nebolo od začiatku a chcelo to trochu času. *3*
  • Omlouvám se, ale tahle recenze mě opravdu znechutila...vyplývá z ní, že autor strávil nad hrou asi tak 2 hodiny, protože vyblít tvrzení typu "nenabízí skoro nic nového" je v případě šestky opravdové faux-pass...engine hry je zcela jiný než u předchozích dílů, vývoj postavy a nová schopnost s každym lvlem je něco úplně jinýho než budování hrdiny v předchozích dílech, i zbraně (možná pouze zbraně dynastie) mají svou úroveň, kterou je možné zvyšovat. Velmi zajímavá je i volba, zda se hrdina přikloní na stranu dobra, resp. míru (cesta slz) či na stranu zla, resp. násilí (cesta krve)...co se týče přibývání budov zvenčí...tenhle jev byl k vidění pouze v pětkách (to si nejsem jistý)...a co se týče kampaní...každym dílem jde záživnost onoho děje dopředu..."děj není až tak hrozný"...no fuj, chce se mi z týhle fráze zvracet...velkym rozdílem je taky absence sekundárních surovin (tzn. síra, krystaly, drahokamy aj.), nahrazena "krvavými krystaly"...je toho mnohem víc, ale už ani nemám sílu k takhle stupidní recenzi, devalvující nepřekonatelnou sérii jako je tato, něco dodávat.
    Napsané je to pěkně, ale o to nejde (bohužel si to většina rádoby recenzentů, a to nejen co se týče recenzí na PC hry, myslí) *7*
  • Nějak mi připadá, že autor to moc nehrál: V městě se dá vylepšovat každý den, nikoliv týden, fotky v recenzi jsou z první mapy, systém VI je docela hodně odlišný od předchozího, takže to není zase tak stejné. Jestli takto recenzujete i jiné hry ....
  • DLC je mor
  • Jsem hráč, co hrál trojku do vydání čtyřky, čtyřku do vydání pětky a pětku do vydání šestky. Heroes je pro mě srdcovka a přesto mi inovace vůbec nevadí. Každý špiní čtyřky, mě bavily stejně jako jakejkoli jinej díl. Popravdě, koho by bavilo hrát jedno a to samý jen v novým kabátku (no, očividně asi hodně lidí). Návrat ke kořenům, H5, byl parádní. Přišla šestka, přišlo dnes i mé první zaspání do práce. Takže to zas funguje. :D A jaké to je? Je to tak strašný jako tu "hardcore" fanoušci píší? Ne, není. Stejně jako u každýho novýho dílu je potřeba si zvyknout na novinky. Za pár map už vše příjde automatický tak, že poslepu vyměníte surky na tržišti i na tý šipečce 1x1mm. Co se týče měst, tak ta pidi obrazovečka jako interface města mě taky děsila. Za půl hodiny hraní mě to bylo srdečně ukradený. Beztak tam vlezeš, postavíš, nakoupíš a čus. Konvertování měst prostě beru jako fakt, kterej tam zkrátka být nemusel, ale je, tak si aspoň nemusím lámat hlavu se špatnou morálkou armády. ;) Redukce surovin mě mrzí, neboť to vývoj měst spíš zpomaluje, ale zas, hratelnost to neovlivňuje a je to jen o tom zvyknout si žít jen na krystalech. Vývoj hrdiny a skill tree? To je novinka. Proč sedět s rukama v klíně a plakat, místo toho abych začal studovat zbrusu nové talenty a premýšlet nad buildama? Jinak co jsme hráli s kámošem hot seat, tak jsme bez jakýhokoli nastavování expů dohráli hru na 20+lvl a hráli jsme to půl dne. Jen mě děsí málo map, ale to příjde až bude vyladěn editor... Snad to bude brzy. Je samozřejmě nezvyk, že chyběj magic guilds, ale jak už tu někdo psal, kolik kouzel bylo opravdu v boji použitelnejch? Líbí se mi naopak town portály, což zvláště v multiplayaru může zajistit spoustu dobrejch bitek při dobývání hradů místo toho, že jen přijedu a zaberu. Co se týče skinu jednotek, tak se mi až na výjimky líbí, ale výhrady jsem měl i ke starším dílům a to měl asi každej. Chybky se najdou, jako v každé hře, ale zkrátka novej Heroes je tu, remcalové budou remcat, srdcaři hrát. Sepsal jsem to pátý přes devátý, protože jsem v práci, ale pro ty, kdo nejsou rohzodnuti: za tak návykovou hru se vyplatí ty prachy dát. ;)
    • No town portal si pamatuji i z trojek. A pětek.
      • Jasně, ve trojkách šlo dokonce vybrat do jakého města port chceš, v pětkách už ne. Tady je to zas trochu jinak, ale je to fajn...
  • Odulin
    Přiznám se, že sem to čekal horší. Trojku u mě už asi nic nepřekoná, ale tohle se mi jako celek líbí. Hratelnost je bezproblémová. Kapku mě mrzí města, kde video s nějakym stromem budov už nemá takovou atmosféru. Nebo třeba humorný dialogy, který jsou sice fajn, ale mně to prostě k heroesum nějak nesedí. Našlo by se toho víc, ale to bych jen zbytečně žbrlal. Jako celek je to fajn a hraje se to dobře, jen je to zas trochu jiný. U mě pohodová 8. Jinak Kings Bounty mě mile překvapilo a beru ho jako největšího konkurenta homamů a ne zrovna malýho.

Update:Teď jsem dočetl recenzi a posílám Karlovi velkou pochvalu. Je to psaný s perfektním nadhledem. *3*
  • teda, žadna sláva, jediné co tento díl nepřekonává je Homam 4
    Sfery vlivu, Ok, to by šlo, ale to že z jakéhokoli města či pevnůstky se dá naverbovat veškerá armáda ze všech hradů. mi vyloženě vadí. tj každý týden ke mě cca 2-3 den armáda si to přihasí armáda z nejbližšího hradu o maximální hodnotě. Pak je dalších 7 dní mrtvo, nikde ani noha. zatím jsem odehrál 4 mapy a pokaždé to samé. Wtf?

většina jednotek je taky zcela k ničemu, Core se skláda ze 3 typů střelec, bijec a lečitel. Střelec je celekm k prdu, jeho účinnost je zanedbatelna a vzhledem k tomu, že druhé kolo k němu doběhne 75% jednotek, tak je dobry jako cannonfutter, "lečitel" je vždy hlavní cíl nepřátelských útoků (ostatní jednotky jsou ignorovány pokud je v dosahu) Bijec je zase uberdrsnej, levnej a množi se jak kralici a za kratko je jich megamoc a dá si celekem cokoli. Specilane pekelník, jež zasahuje více jednotek.

jako tentokrát se moc chlapci nepředvedli, moje hodnocení by bylo 7/10
    tenhle článek se nedá považovat za recenzi, chybí tam dost zásadních věcí
    • souhlasim s herousem 6kou si mohli vice pohrat vsadili na zvlastni mechanismy ktery driv vubec nebyli , a recenzent to taky poradne nerozebral ale za zly mu to neberu , kazdopadne i tak je to perfektni hra i kdyz par inovaci bylo zcela nesmyslnejch( system hradu, materialy atd ) secko to pak pusobi jako trochu jina hra :) spise blize kings bounty
  • Teda, já osobně nevím, proč se všichni strefují pořád do té čtyřky ... Podle mě to nebyl nejlepší díl série, ale pořád hra, na kterou dodnes v dobrém vzpomínám. Nepočítaje barvičky, ze kterých po 4 hodinách (na Homam běžný časový interval) občas bolely oči, bylo prostředí výborně zpracované, soundtrack naprosto úžasný a některé nápady bych si přál, aby ze série nikdy nezmizely.
    To má opravdu Heroes tak konzervativní fandy, kteřé neocení něco inovace?

Jinak samozřejmě pochvala za recenzi, rád jsem si přečetl a souhlasím.
    • Štvorka mala slabú kampaň a bola zle vybalansovaná. Celá taktická časť sa sústredila okolo nahodenia potion of invulnerability na hrdinu, potom dragon strenght/regeneration/vampire touch a "môžeme ísť veselo pobíjať drakov po desiatkach." Nosiť so sebou iné jednotky v podstate znamenalo dobrovoľne sa spomaliť na mape.

Aj tak to nebola zlá hra, ale po homm3, ab, sod a wog boli hráči zvyknutí na trošku inú úroveň.
      • Jo, praktická stránka hrdinů v bitvě byla hodně věcí, ale rozhodně ne vybalancovaná, to beru a s tím velmi souhlasím.
        Na druhou stranu, tohle není nic, co by trocha patchování nedokázala spravit, a napříkald možnost jet si HoMaM stylem MaM, kdy se parta skládá pouze z různě specializovaných hrdinů a podobné libůstky, který ten systém umožňoval - a to nemluvím o různých hrdinských bonusech a specializacích, na které byla čtyřka dost bohatá - to je takové kvantum kombinačních možností, které mě zabavilo na opravdu, opravdu dlouhou dobu.
        Ta hra si zasloužila podle mě tak 7 a být zapamatována jako lepší průměr, proto moc nechápu všechnu tu negativní kritiku, která se na tu hru snáší.
        • Po trojke to bolo niečo úplne nové a ukázalo sa, že väčšina hráčov tento nový systém nechce. Možno aj práve preto, že im bol predstavený práve v takej nevyváženej forme.

Rozhodne to nebola zlá hra, 7/10 má odo mňa určite. Ale taktiež je to hra, ktorá má u mňa najhoršie hodnotenie zo série. *3*