Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Město je mlhave - to me teda dostalo ;)) co takhle zamlzene? Z recenze mam pocit, ze jsem x desítek hodin strávil u úplně jiné hry... Recenze je evidentně po par hodinách hraní a přitom tento skvost graduje až později ... Za me je tato hra mnohem lepší než poslední UFO a dávám 9/10
  • A jak uz to tady nekdo psal davani oficialnich screenu ke hre namisto autentickych zaberu z hrani nenavidim. Kde jsou ty casy kdy v hernich magazinech byli fota primo z hrani s leckdy vtipnymi komenty autora....kdyz uz o hre napise tak malo tak to mohl alespon zmacknout printscreen.
  • A jak uz to tady nekdo psal davani oficialnich screenu ke hre namisto autentickych zaberu z hrani nenavidim. Kde jsou ty casy kdy v hernich magazinech byli fota primo z hrani s leckdy vtipnymi komenty autora....kdyz uz o hre napise tak malo tak to mohl alespon zmacknout printscreen.
  • :D tak to kloboucek takovouhle "recenzi" jsem dlouho necetl....alespon z diskuze jsem se neco dozvedel :) ...i presto ze recenze je jedna velka stiznost me hra zaujala. Jestli je za par ecek tak to i zkusim. Vzhledem m k tomu ze rozvoj druziny me bavi vzdy nejvic a je to jedina vec kterou autor pochvalil tak by me to mohlo bavit:) docela me pobavilo to jak autora nic neprekvapi a pak o radek nize napise ze jeho atrelec se po frakture lebky zblaznil...to ho asi malinko prekvapilo:D
  • TheGGG
    Eště pár takovejchto kousků a začnu si vážit i lidí jako D. Kremser...
  • Varjag
    Jak rád bych byl svědkem onoho trapného výjevu, kdy Václav Pecháček buší pěstičkou do stolu a vyje...
    • Obávam sa, že není o co stát.
  • pro redakci: Váš web považuji za špičku v ČR a děkuji za něj. Opravdu Vám stojí za to, nechat recenzovat tuto hru člověkem, který nejen že "není velký fanda světa Warhammer" - to vem čert, ale zcela evidentně není ani velký fanda taktických her a nerozumí jim...
    pro autora recenze: 1.)Dejte si prosím facku 2.)a pak napište: "Když už dostanu k recenzování titul, který mne nebaví, nerozumím mu, nejde mi, protože je na mne..whatever..?", svěřím ho do rukou někomu vhodnějšímu, a nebudu plácat zcestné nesmysly.
    Chápu, že tenhle titul není pro "casual" hráče, a není snadné se mu dostat pod kůži, chápu i to, že není ani zdaleka dokonalý, a také to, že recenze je subjektivní slohový útvar, pochopil bych i ono 6/10, byť bych s tím nesouhlasil, ale sakra, proč mám na prestižním herním serveru číst "subjektivní slohový útvar" od někoho, kdo o téhle hře neví ani tolik, kolik já po odehrání prvních cca dvou hodin?
    Nebo je tu snad někdo, koho zajímají recenze automobilů od výrobců nábytku, recenze hardwaru od pracovníků call center, recenze filmů od ošetřovatelů z ústavů pro choromyslné?

    1.)"Sem tam se objeví možnost vyrazit na velkou příběhovou výpravu, ale většinu prostoru si pro sebe uzurpují menší střetnutí s nepřátelskými bandami."
    ...Ehmm..Ve hře jsou čtyři unikátní strany. Pro každou z nich je v kampani osm unikátních misí. Každá taková mise Vám dá zabrat na minimálně půl hodiny a některé si několikrát zopakujete hezky od začátku...Protože v misích NENÍ ŽÁDNÝ SAVE AND LOAD. = autor si možná nevšiml, možná to považuje za nedůležité....
    2.)"Přátelé i nepřátelé během toho všeho stojí na místě jako sochy."
    ...Narozdíl od ostatních taktických her, jako např UFO či X-COM, Silent Storm atd., že autore? Možná, kdybyste někdy něco z těchto titulů hrál, napadlo by Vás v recenzi i jisté připodobnění či srovnání s těmito hrami....
    3.)"Ve zkratce to znamená, že přepadající voják napadne kohokoli, kdo se octne v určité vzdálenosti od jeho osoby." ..Ne nenapadne. Dojde tam k hodu kostkou, dotyčný buď hodí save, či nikoli, navíc pokud o "číhajícím" nepříteli víte, a máte li patřičné skilly a dostatek pointů (opět malinkatá "drobnost" . ve hře máte jednak strategy pointy určené primárně pro pohybové aktivity a offense pointy - primárně ...hádejte na co? :-) - pro autora asi opět jen drobnost) - můžete ho zkusit "nachargovat", můžete ho i rozstřílet z dálky - autorovi je "... jedno, o jak přesnou konverzi stolní hry jde, tohle prostě nedává smysl." - mně je zase úplně jedno, co si o tom autor myslí, protože je to prostě jedna z mechanik této hry, a funguje skvěle.... Ne nebudu se tady vypisovat se všemi nesmysly z recenze a zbytečně se rozčilovat, mohl bych řešit např to, že autor si neráčil všimnout, jak důležitá je role lootu ve hře, že urvat na začátku mise co nejvíc "dobrot" znamená, že i pokud dostanete od nepřítele za uši, loot (u Vašich bojovníků, kteří nebyli vyřazeni z boje) zůstává Váš, a naopak, pokud misi vyhrajete, většinu zbylého lootu, který jste nestihli posbírat manuálně od hry dostanete automaticky, nikde nezmiňuje pasti, které Vám ale po spuštění mohou nahodit i pozitivní efekty, o systému kouzlení, kdy magie může být velice mocná, ale čím více jí využíváte, tím víc se vystavujete rizikům s jejím užíváním spojeným (když máte hodně velkou smůlu, nejen, že se kouzlo nesešle, ale uživatel se zabije sám)...o milionu dalších věcí....protože bez urážky - buď hru pořádně nehrál, nebo by měl recenzovat něco, čemu rozumí...
    • Ahoj ještě speciálně pro Confuciuse .... kdybys náhodou hledal hráče na kampaň tak prosím napiš nick neco podle čeho se dohledáme ..... totéž platí pro všechny. ;) hezké váno přeji ;) a hodně těch zelených wyrdstounů hned u vozu ;)
      Steam nick: Rongar d Mot .
    • Taktická tahová strategie roku . Přátelé tahle není hra na recenzování po 10 hodinách nebo kolik v tom autor strávil, není to X-com který by měl příběh a někam vás táhl .Tohle je hra kde si příběh vašeho gangu píšete sami ve své fantasii stejně jako ve stolní hře. stejně tak potřebujete mnoho desitek hodin k tomu aby vás pustila k pokročilím možnostem a strategii .Nejedná se o casual záležitost pro děti. Navíc hra obsahuje užasně propracovaný a objemný RPG systém kombinovaný s roglike HC obtížností který člověka vtáhne a nepustí. mohl bych tu psát dlouhé sránky ale jak píši níže chce to jinou cestu jak ukázat co v tehle hře je.

      Jinak děkuji redakci a štastné a veselé a celý nový rok taky ;)

      p.s.: Na Steamu mám nick Rongar d Mot a moc rád si zkýmkoli zahraju stačí přidat do přátel .
      p.s.s.: Během vánočních svátků se zkusím překonat a napsat prosebný dopis všemocné redakci a vyžádat si možnost lestplaye protože tahle hra opravdu nezaslouží hodnocení 6/10 .
  • Mordheim je pro mne jednoznačnou strategickou hrou roku.Pokud jste fandy JA či XCOM, budete bezesporu Mordheim oceňovat mnohem více než recenzent.
    Klasické tahové strategii je nesmysl vyčítat, že se hraje na jednotlivé tahy, kde se jednotliví bojovníci v každém tahu střídají na základě své iniciativy. I tak jsou schopni provést nečekaný výpad ze své eventuální obrané pozice, což recenzent nepochopitelně nechápe. Tahy jsou relativně svižné, zde problém opravdu není. Problém je nahrávání jednotlivých misí, které trvá opravdu nehorázně dlouho. Protože pro úspěch v boji je potřeba se dobře orientovat na mapě, je chybou, že je dosti nepřehledná a často nevidíte na případné zátarasy. Problém je i v těžko odhadnutelném převýšení jednotlivých míst.
    Mise se odehrávají v Mordheimu, který je rozdělen na několik čtvrtí a ty následně na několik dalších map. Pokud odehrajete kolem stovky bitev, je logické, že se lokace časem opakují. I tak, dochází k tomu, že vstupní rozmístění jednotek je jiné, jiné jsou i cíle.
    Cílem každé mise je zničit nepřátelskou družinu, ovšem pro splnění i vedlejších úkolů (a získání plné, podstatně větší odměny a zkušeností) je třeba sesbírat i většinu wardstonů, ukrást z nepřátelského vozu cizí zástavu a donést ji do vlastní truhly či zabít dva až tři jmenovitě určené protivníky a přivlastnit si jejich trofeje
    Sběr wardstonů je je relativně nejjednodušší, mise se získáním zástavy či zabitím protivníků jsou mnohem těžší, protože k jejich splnění je většinou potřeba svou skupinu rozdělit minimálně na dva týmy a v článku uvedenou strategii jedné silné skupiny nemůžete využít. Zde se jen podivuji, proč autorovi připadá podivné, že skupinka je silnější než případný jednotlivec. Ani váš nejsilnější bojovník totiž v reálném boji sám proti dvěma, třema protivníkům nemá moc šancí, což je vcelku logické.
    Navíc jako skupina začínáte jen ve vybraných misích, kdy je tým soustředěn kolem vašeho válečného vozu, kam můžete ukládat sesbírané poklady. V ostatních případech jste rozděleni na mapě do tří skupin, případně po jednotlivcích a než se dokážete seskupit do jednoho celku, může být již dávno po bitvě. Samozřejmě prohrané. I přes určitou repetetivnost, je tak náplň misí pestřejší, než u takového Faloutu...Speciální kapitolou jsou pak příběhové mise - pro každou frakci dva akty, každý po čtyřech misích, kdy každá z nich je na své vlastní originální mapě a jejichž plnění se stane pravým peklem a zkouškou ohně pro vaše hrdiny. Standartní mise jsou vlastně tréninkem a přípravou pro tyto mise příběhové.
    Vaše jednotka postupně naroste ze čtyř bojovníků na devět až deset plus rezervy o počtu až sedmi vojáků. Každá jednotka má svého velitele, dále dva až čtyři hrdiny celkem tří různých typů (po dostatečném rozvoji vaší skupiny můžete místo dvou hrdinů angažovat impozantního válečníka s potenciálně nejlepšími statistikami) a pětici obyčejných vojáků ve dvou variantách.
    Vojáci začínají na nulté úrovni a postupem doby je můžete vylepšit až na desátou úroveň. Během rozvoje jim jsou přidělovány body do fyzických, mentálních a válečných schopností, kdy každá schopnost má další tři složky - u fyzické např. síla, odolnost a agilita, které následně ovlivňují rozsah uděleného poškození, množství životů, odolnosti atd.Kromě toho můžete své vojáky vycvičit až v pěti pasivních a pěti aktivních dovednostech, přičemž velitelé a hrdinové mohou v těchto dovednostech dosáhnout i druhé, mistrovské třídy. Tento výcvik ovšem může zabrat několik dnů herního času a po dobu jeho trvání není voják dostupný pro práci v terénu. Výcvik je celkem drahý a tak potřebných peněz nebudete mít nikdy dostatek, zvláště pokud nebudete schopni plnit i sekundární cíle misí.
    • Vybrané skupiny jednotek se mohou naučit i až pět kouzel. Používání kouzel je spojeno s hněvem bohů, kdy každé další v tahu provedené kouzlo zvyšuje riziko dopadu hněvu bohů na kouzlící postavu. Účinky bývají od ztráty veškerých taktických bodů (za které postava provádí pohyb či defenzivně laděné skily) nebo jen bojových bodů (které slouží k útoku a bojovým či kouzelnickým schopnostem) až po omráčení či naprostou anihilaci kouzelníka :)
      Základní herní čtyři frakce jsou rozděleny na jednotlivé klany, kdy soupeříte i s nepřátelskámi klany. Svůj klan levelujete stejně jako své bojovníky a jak se zvětšuje level vašeho klanu, zvyšuje se i počet a kvalita získatelných bojovníků a později i žoldáků (tj. bojovníků na vyšší vstupní úrovni, kteří jsou ovšem podstatně dražší.) Své frakci navíc musíte odvádět daně ve formě wardstounů, kdy do určitého dne musíte doručit požadované množství kamene, za který dostanete však jen polovinu jeho ceny na trhu. Pokud čtyřikrát požadavek nesplníte, bude váš klan frakcí pro neschopnost rozpuštěn.
      Kromě levelování svého klanu získáváte i body do veteránských schopností, které vám přinášejí jednak různé slevy pro výcvik či zbroj, ale především vám poskytnou nezanedbatelné vstupní výhody, pokud hru následně rozehrajete odznovu i za další frakce. Tleskám a oceňuji.
      Hra je plně ve 3D a grafika i možnost vizualizace jednotlivých postav je plně dostatečná a stratéga neurazí. Souboje jsou uspokojující a při zásahu protivníka se dostavuje pocit uspokojení, v opačném případě nastupuje pocit zmaru a frustrace:D Chválím ovládání klávesnice + myš, které je velmi intuitivní a přehledné a je to balzám na duši ve srovnání s některými nedávnými hity.
      POZOR: hra NEMÁ ukládací pozici, respektivě má a hru můžete uložit kdykoli, ale jedná se jen o tuto jednu ukládací pozici, která se vaším postupem přepisuje, takže na možnost load po neúspěchu zapomeňte. Vše co uděláte a co se ve hře odehraje je nevratné! Týká se to hlavně vašich postav, které v boji mohou utrpět nejrůznější postihy v důsledku zranění. I tyto postihy jsou trvalé! Někdy i po masakru se postava zázračně plně uzdraví a ještě dostane bonusovou zkušenost za přežití vlastní smrti, jindy utrpí lehké zranění, které se dá vyležet, často ovšem jde o permanentní ztrátu dovednostního bodu i dosažitelného maxima dané postavy. I s tím se dá žít. Zhošení schopnosti zasáhnout protivníka v boji o 10% už bolí víc.O ztrátě strategického či bojového bodu nemluvě. Takže není neobvyklé, že váš vetrán na 10 úrovni má méně strategických a bojových bodů, než bažant na třetí úrovni. O ztrátách končetin či smrti postavy se ostatně psalo již v recenzi,
      Díky těmto mechanikám dokonale funguje sžití se s postavami mnohem lépe, než ve většině RPG.
      Za mne 9/10 proto, že snad žádná jiná hra mi letos nenabídla přesně to, v co jsem od ní doufal a možná i ještě něco navíc. Doufám, že časem se objeví datadisk a přidá do hry ještě nějaké další rasy z Warhammeru.
      • z tvojho prispevku som sa dozvedel viac nez z recenzie...
        • nightborne
          Protože popsal herní mechaniky v podstatě od A až do Z... což je fajn, o tom žádná, ale není to účel recenze =).

          Osobně a čistě subjektivně si myslím, že si Mordheim zaslouží o fous lepší hodnocení, ano. Ale budu za to někomu nadávat? Proč bych měl =)?
          • no len niektore klucove mechaniky ktore maju zasadny vplyv na hratelnost v tomto pripade mali byt popisane aj v recenzii kedze autorovi nerobilo problem popisat tie s ktorymi nesuhlasil...
          • Vzhledem k členství v redakci by to asi nebylo zrovna ok :D
            • nightborne
              To zase pozor, nadávám často a rád =D. Ale za verdikt a hodnocení hry, se kterým třeba osobně nemusím souhlasit, mi to přijde scestný =).
  • Přesně takhle na mě působilo sledování gameplaye. Ta hra je vážně divná a obsahově prázdná.
    • TheGGG
      hodnotíš na základě gameplaye? Půlka herních webů by tě z fleku zaměstnala jako recenzenta...
      zkus štěstí...
  • I vy prudiči. Já myslím, že je v pořádku, když autor na úvod vysvětlil svůj vztah k Warhammeru. Když v redakci není žádný fanda Warhemmeru, znamená to, že hru nesmí recenzovat? A malá míra subjektivity je u recenzí her/filmů/atd nevyhnutelná, koneckonců je to to, co dělá recenze čtivými. A tahle se četla dobře.

    Mě spíš vadí, že v recenzi chybí reálné obrázky přímo z hraní s nějakým komentářem. Ty co tam jsou vypadají jako sterilní reklamní rendery, čtenář si vůbec neudělá názor jak hra vypadá, jaké je uživatelské rozhraní, a pod.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit