Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tipický dnešní vydavatel: "Haha, vy jste se rozhodli vytvořit nějakou kreativní hru? Na to vám kašlem, o to by nebyl zájem, vraťte se až vytvoříte další klon Call of Duty" (A dostalo mě že captcha u tohohle komentu bylo MW2 :D)
    • Mart9
      i na games jsou podprahové reklamy :)
  • Se divim, že zrovna Bugbearu nevěří. Vždyť Flatout série byla dle mě celkem úspěšná. Mám koupené všechny díly (kromě toho jednoho, co nedělal BB, to se nedá považovat za Flatout díl) a jakmile spustili předobjednávky NCG, neváhal jsem, vlezl na jejich stránky a cáloval.

    Ačkoli toho v tom leaku a pre-alphě moc není, už teď mi to naservírovalo hodiny zábavy. Už mám u NCG nahráno víc hodin, než mají dva díly Cod dohromady... *1*
    • Osobně se obávám, že vydavatele si toho všímají, a právě proto dotlačí vývojáře využít KickStarter jako zdroj financování. Pro ně to znamená šetřené peníze a pak nálepka "skvělého" vydavatele. Takže nakonec si vývoj budeme všichni platit sami.

      No a proč ne... vydavatelé by měli být o to více zkrácení o prémie z prodejů, a větší procenta by měli jít vývojářům.
      • Tak u Deliverance tohle platí na 100% . Bakala se začal cukat z dlouhého vývoje a položil Vávrovi nůž na krk - takže ukaž že zaujmeš zákazníka a já budu pokračovat ve financování naší company .

        Vydavatel v takovém případě přijde ke zlatému vejci a podnikatelské riziko na sebe převezmou sami zákazníci - a o tom to je - Jistý zisk .
        • Nemas pravdu. S Bakalou byla dohoda, ze zafinancuje jenom prototyp pro vydavatele. Uz v tom je riziko a ne jisty zisk. A to, ze nabidl projekt dofinancovat, kdyz vsichni zkuseni vydavatele ho jako riskantni odmitli, je opet risk a nikoliv jisty zisk.
    • souhlas!!!
  • Magister_Peditum
    Tady je krásně vidět, jaký jsou vydavatelé paka. Nejde ani o to, že by nebyli charita, ale spíš o to, že vůbec nemají na trh čuch. Jediný, co umějí je chytnout se nějaké zavedené značky a tu dojit a dojit, až o ni hráči přestanou mít zájem. Kam se poděl podnikavý duch? Jsou to v podstatě banda lenochů.
    • Radioaktivni_surikata
      Banda lenochů jsou především samotní hráči. CoDů, Simsů a dalších her se prodaj desítky milionů a když pak přijde někdo s něčím originálním nebo přelomovým (Mirror's edge, Crysis), tak se toho prodá stěží 1 milion kusů a jen tak tak se zaplatí vývoj. Jsou samozřejmě hry, který se chytly, ale zdaleka ne všechny a je to docela riziko a to logicky nejsou vydavatelé ochotní moc podstupovat, protože ve finále můžou jet dál zaběhlý série, kde je riziko neúspěchu minimální a pravděpodobnost ziskovosti maximální. Vinit někoho z toho, že je úspěšnej obchodník co vydělává těžký prachy, je podle mě přinejlepším hloupý. Ona hráčská komunita není žádná hoch společnost s vybraným kusem. Kdyby byla, tak se CoD dneska hraje a vypadá úplně jinak, nebo už tu dávno vůbec není.
      • Magister_Peditum
        Já je neviním z toho, že neumějí vydělávat, ale že nedokážou rozpoznat, kdy nějaká nová značka má šanci uspět. Kdyby takhle uvažovali jejich předchůdci, tak by se herní trh nikdy na takovou úroveň nedostal. Místo toho bychom jen hráli Pong 22 atd. *3*
        • Radioaktivni_surikata
          Je jiná doba a situace, než v jaký byli předchůci. Třeba jen tím, že technickej vývoj se zpomalil. Tak jako tak to nic nemění na faktu, že po Pongu 22 je v současnosti masivní poptávka a skvěle se prodává, zatímco neotřelý a něčím originální hry jsou přijímány mnohem hůř. Jinýmy slovy hráč chce Pong 22, o něco inovativního většina nestojí, nebo to nedává patřičně najevo (není to podloženo počtem prodanejch kusů). Tak jako tak těžko vydavatele obviňovat. Leda za to, že netlačí jednu originální hru za drouhou a nejde proti proudu přání samotnejch hráčů a nezkouší to uhrát na to, že jsou to závisláci a hrát budou, co se jim podstrčí. Ale to už je hodně na míru ušitý obvinění zatímco první nasnadě je sám spotřebitel. Nějak si nepamatuju, že bych slyšel o originální a inovativní hře, která by se prodeji byť jen přiblížila CoDům, Skyrimům, Simsům a dalším velkejm jménům. Možná jsem ji jen nezaznamenal, tak mě kdyžtak opravte, ale já to vidím tak, že máme o co si koledujem.
    • Ale vzdyt presne tohleto funguje! Koukni se na CoD / Fifu / Madden / The Sims... vsechno jsou to sr*cky a i presto, ze zdejsi minoritni komunita vcetne me nadava, jaky jsou to piip, tak se jen v den vydani proda nekolik set tisic kusu. A o tom to je.

      Kdyz by jsi mel moznost investovat SVYCH 50 milionu, das to nejakymu Vavrovi z Praheee s tim , ze na vsechny ty tituly, ktery vydelavaji sta miliony dolaru, akorat nadava a kritizuje jak to delaji blbe, a kterej posledni posledni hru vydal par let zpatky, nebo to das radsi studiu ktery stoji za necim, co vydalo uspesne 7 dilu za poslednich treba 10 let a pokazde se to dobre prodavalo?

      Jo, je to blbe pro me jakozto hrace, ale z druhyho pohledu chapu, proc by do toho nekdo nechtel jit.
      • Problém je v tom, že všichni vydavatelé chtějí další CoD, další NFS, další GoW, jenže nechápou, že je nemůžou porazit a pro další hru, která vypadá a hraje se stejně, na trhu už není místo. Proč si kupovat něco, co vypadá jako CoD, když si můžu každý rok zahrát samotné CoD? Nové MoH kopírovaly CoD a zabilo to sérii. Juiced kopírovalo NFS Underground a dnes si na to nikdo nevzpomene. Zkrátka pokud hra nemá vlastní identitu, nemá u hráčů moc velkou šanci.
      • Magister_Peditum
        No americký vydavatel si určitě všímá, co Vávra napsal na jednom blogu (česky) o jedné úspěšné rpg hře... *15*
        • Sorry, ale pokud nekdo investuje svoje penize, tak se o ne stara. Hele fakt jako me nerikej (a ted nic proti Vavrovi), ze kdyz by za tebou dosel fousatej typek v ksiltovce s lamanou anglictinou a rekne "dobry den, mam tu hru kterou nikdo jinej neudelal, je to RPG bez kouzel, chtel bych 10 mega dolaru", tak me opravdu nerikej, ze by sis ho nesjel na googlu?
          Pokud ne, tak doufam, ze nikdy v zivote nebudes na nejake vyssi pozici, kde by jsi mohl ovlivnovat svym rozhodnutim zivoty ostatnich, protoze by to dopadlo katastrofalne.
          • Magister_Peditum
            On za nim nepřišel jen fousatej týpek v kšiltovce, ale další jeho kolegové s ukázkou té hry. Později dokonce s průzkumem trhu, který de facto říkal to samé, co teď ti kravaťaci můžou vidět na vlastní bulvy na kickstarteru - že o tu hru zájem navzdory jejich tvrzením je. A pokud jim (podle tebe) v podpoře toho projektu měla zabránit jeho předchozí kritika současných her, tak co to o nich vypovídá? Že se nedokážou přenést přes kritiku? Co to je pak za obchodníky? *15*
  • Duch flat outu zase ožil *5* .
  • Inquisitor
    Jo FlatOut, nejzábavnější závody.
  • Koupil jsem a je to chytlave uz ted, takze drzim palce.
  • Mart9
    Vydavatelé jsou neuvěřitelní ignoranti!!!!!!!!!!!!!!
    • Horst_Fuchs
      Vydavatelé jsou prostě jen lidi co chtěj dobře zainvestovat a vydělat, co je na tom zvláštního?
    • Ne, jen klasičtí investoři, kteří se chovají logicky a chtějí prostě na tutovku vydělat a to ať už se Ti líbí nebo ne...
    • spis v teto dobe nemaji prilis motivaci investovat do neceho nejisteho...jit na kickstarter a ukazat, ze existuje dostatecny zajem je spravnym zpusobem, jak vydavatele zkusit presvedcit
      • Mart9
        No ale vždyť Kingdom Come nebo tohle jsou naprosté tutovky od vývojářů, kteří už mají něco za sebou. Já tohle nechápu. Neřeknu, kdyby jim nabízeli něco jako Nidhogg nebo Hotline Miami, ale tohle? Fakt?
        • walltar
          Právě že to nejsou tutovky ... narozdíl od takového nového dílu COD je tohle riziková investice. A u rizikové investice musí být potenciál zisku větší, což u hardcore her není skoro nikdy. Já osobně i kdybych investorem byl, tak bych si asi hodně rozmýšlel, jestli investovat do hry jako je KC, nebo tohle ... I když jako hráče mě to oslovuje.

          Je to jako kupovat akcie ... koupíš si akcie firmy, kerá každý rok dělá stabilně 10%, nebo akcie nové firmy, která má sice zajímavý, ale okrajový nápad, ale jinak nic moc za sebou, plus její potenciál je 5% ročně. A šance, že udělá těch 10% jako ta firma co to dělá stabilně je dost nízká.

          Prostě vydavatel přemýšlí jako klasický investor ...
    • To víš, co není přesná kopie " uspěšných COD, NFS a BF" nemá šanci na úspěch :D
      Díky bohu že v dnešní doba je k indie vývojářům tak laskavá a vznikají tak dobrý projekty bez deb.ních keců vydavatelů.
  • paneboze, at pojdou Publisheři, kteří to mají jenom jako business... kdo by chtel hrat call of duty 8, nebo NFS 16... na NCG čekám celý život... s dnešní technologií a hadrwarem mi neříkejte, že nejde udělat hra s dobrým destrukčním modelem, protože v tomto směru se od dob Mafie (jedničky) nic nezměnilo, což je 12 let... hlavně že do NFS dávají nějaký EMP... co tam dají příště? rakety? křídla? nesmrtelnost (ou ta už tam vlastně je)? crowdfunding je v tomto ohledu vyjímečný!!! miluju tu ideu... ačkoli ne všechny projekty jsou úspěšný... myslím, že early acces bude za 10 let uplně normální i pro velké studia a publishery
    • Kdo by to hral, prece ty miliony lidi, kteri to kupujou.
  • Ristoro
    Takhle to má vypadat!! Ukázat hráčům jejich projekt před vydáním, popřípadě reagovat na přání hráčů. Kdyby to takhle dělali všichni a snažili se jako kluci z Bugbearu, nebyly by skoro žádné špatné hry. Hlavně, že si za svým výtvorem stojí. Hrál jsem to a je to bomba. Rozhodně podpořím jejich práci, když se tak snaží. Takhle se mají dělat hry!
    • To máš pravdu jenže velcí vývojáři se ty špatné hry právě snaží protlačit :D COD a early access to by byla sranda *2* , by skončilo hned potom co by to začlo.
      • Ristoro
        A to by byla bomba. Ty největší sra*ky jako CoD a poslední NFS by potom už taky nikdo vydávat nechtěl.
    • jenže velkým firmám je jedno jestli bude špatná nebo dobrá, těm jde akorát o to vyrýžovat z ní co nejvíc peněz a hráči jsou pro ně až na posledním místě, takže na politiku early accesu jen ztěží přistoupí.
  • Radioaktivni_surikata
    Mně by se líbilo, kdyby dal publisher hráčům možnost hlasovat o hrách, co jsou jim nabídnutý k financování. Udělal by to na internetu, aby ho to nic nestálo, hlas by byl podloženej hráčovým účtem s alespoň jednou hrou (Origin, uplay), takže by nikdo nemohl hlasovat víckrát, a za ten hlas by si vydavatel řekl třeba dolar, aby si byl jistej, že jim to někdo nenaklikává jen tak pro srandu králíkům. Když by to dosáhlo požadovanýho počtu hlasů, tak by všem kdo hlasovali dal 1 dolar slevu na výslednej produkt, a kdyby ne, tak by všem ten dolar vrátili. Lacinej a myslím si že i hodně spolehlivej způsob marketingovýho průzkumu. Defakto je to trochu kopírka Kickstarteru, ale s jiným účelem. Navíc ne každej je ochotnej zaplatit za plnou cenu tak dlouho před vydáním hry (Kickstarter), ale zaplatit jeden dolar za hlasování, s tím, že se mi tak nebo tak vrátí, to už bolí podstatně míň. Určitě by se našlo spousta lidí, co by remcali, že "já to nechci z Originu, já to nechci z uplaye", ale bylo by i dost těch, kterým by to nevadilo a alespoň by pak víc lidí tlačilo na zlepšení výše jmenovanejch služeb. Origin se třeba lepší, už tam byly párkrát i slušný slevy, ale jde to pomalu. Že tohle někdo ještě neudělal. Nebo mi něco uniká?
    • Ja jsem rad za kickstarter. Ja to vidim tak ze hraci by jim to odhlasovali ale nakonec by ta hra stejne sla uplne jinym smerem nez bylo puvodne zamysleno.
      • Radioaktivni_surikata
        To si nemyslím. Proč by někdo dělal průzkum, jestli se má něco šanci prodat, když by se pak pokoušel prodávat úplně jinou věc? To je přeci naprosto iracionální. By se hráč naprdnul a nekoupil si to. Řekl by si "no, tak jsem vyhodil z okna jeden dolar, neschudnu na tom, vydavatel na tom nezbohatne a příště jim na nějakou anketu z vysoka..." a bylo by to. Tohle si vážně myslím, že by problém nebyl. Navíc to propojit s fóry vydavatelů, kde by se hráči mohli vyjadřovat, co si o tom myslí a poskytovat tak feedback a hráči by jim za to ještě líbali nohy. A pozitivní PR zrovna třeba taková EA nebo i Ubi potřebujou jako sůl.
        • Protoze tak to v korporatech proste chodi. Zacnes s myslenou a skoncis s kompromisem.
          • Radioaktivni_surikata
            Ale to je zas přehnanej pesimismus. Jistě, ve velkejch korporátech je náročná organizace a tak spousta vedlejších procesů není ideálních nebo dokonce naprosto kontraproduktivních. Ale klíčový procesy většinou bejvat dobře hlídaný a podobnejma problémama netrpěj. A pokud jo, tak se to většinou velmi rychle projeví navenek. Což v případě EA nebo Ubisoftu vidno není, pořád si žijou jak prasata v žitě. Navíc tohle není o myšlence. Marketingovej průzkum a přímá komunikace se zákazníky není myšlenka, to je běžná praktika ve všech odvětvích. A tohle by mohlo bejt navíc docela účinný.
            • Radioaktivni_surikata
              Tak to se stát může vždycky se vším. Důležitý je to ale zkoušet a logicky argumentovat, i když to vždycky nepomůže. Je jasný, že existujou lidi, co se chtěj na všem přiživit nebo nějak do něčeho zasahovat klidně i jenom proto, aby bylo vidět, že tady nejsou zbytečně a taky něco dělaj. Mně osobně to přišlo jako dobrej nápad, a i kdyby ho třeba někdo použil v pozměněný formě, důležitý by bylo, aby zůstalo to hlavní. Nenucená komunikace mezi výrobcem a spotřebitelem. Navíc si to vážně dokážu představit jako lacinej způsob marketingovýho průzkumu bez všemožnejch agentur, lidí v terénu, a pořád mi to přijde docela spolehlivý. Třeba by se na to každej vykašlal, ale myslím, že by to nějakej ohlas mohlo mít a nestálo by to skoro nic. Třeba sem něco důležitýho přehlíd a je to blbost, ale já osobně bych podobnou službu uvítal.
            • Promin ja jsem tu cast o tom jak te dotlaci abys zjednodusil a orezal spoustu funkci vynechal...

              Myslenku poslat nahoru neni vetsinou takovy problem. Spis mi prijde jako problem to co z puvodni myslenky vznikne kdyz ji nahore prezvejkaj a vyplivnou ti ji zpatky.
            • Radioaktivni_surikata
              To už je ale řeč o obchodním modelu, nikoliv o směru, jakým se hra ubírá. Já jsem ve velký mezinárodní společnosti taky pracoval a dost mě překvapilo, jak lehký bylo poslat nějakou myšlenku směrem nahoru, aniž by na tebe někdo ukazoval prstem, kamenoval tě nebo tak něco. Záleží na etice a zásadách každý společnosti, určitě nejde všechno všude. Ale většina věcí nejde především proto, že si člověk hned na začátku řekne "to nepůjde" a na tom to všechno skončí. Záleží fakt na etice a zásadách splečnosti, ve který člověk dělá.
            • To neni prehnanej pesimismus to jsou leta praxe. Videl jsem ten scenar tisickat a mne naopak prijde jako obrovska naivita myslet si opak. Ve velke firme muzes mit sebelepsi myslenku a muzes dostat zelenou k tomu ji zrealizovat ale pak se do tebe pusti marketing a skoncis tak ze produkt budes muset vydat o pul roku driv nez je na to pripraven, s mikrotranskacema v SP kampani a pulkou postav jako DLC popr. jako bonus za predobjednavku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit