Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • !!!!!!!ELITE!!!!!!!!tomudle natrhrne zadek jak nic,,,,,,,,,HAHAHAHAH
    • Elite je vesměs špatně vnímaná hra, která nenaplňuje to, co se od ní čekalo. Navíc kolem Elite se stalo hned několik nepěkností zavánějící lhaním a podvody. Je to velká škoda
      • Jedinej kdo tu lze ses ty, Braben je oproti vetsine vyvojaru svatej. Navic se nic takoveho nestalo, celej vyvojarskej proces Elite je pruhlednej jak sklenice vody.
        • je to troll, nereagovat, nečíst, dát minus a nazdar
          • Bobe, tys nějak nerozdýchal, že jsem odhalil tvůj drobný handicap, co? Nemít mozek je samozřejmě problém, ale zdá se, že se ti s tímto handicapem daří žít, nebo lépe řečeno přežívat, tak si z toho nic nedělej.
        • Elite ma jedinej problem, casual hrace pro ktere ta hra neni a presto se do ni hromadne serou. A jakmile maji hodinu hledat nejakej material na upgrade muzou se potento. Na Elite je pekne videt jak kvuli casualum kterym tyhle hry vubec nepatri do pazour se hry postupne cim dal tim vic zdebilnuji az z nich zbude pong.
          • Ne, Elite je od samého počátku špatná hra plná nesmyslů a nedodělků. Tohle fanboys nepochopí, to chápu. Já rozhodně nejsem casual. Jsem hodně hardcore hráč. Přesto Elite nepovažuju za dobrou hru.
            • Ja myslim ze jsme ty nesmysly a nedodelky uz jednou probirali a nikam to nevedlo, a nepresvedcil si me, takze s tim zase nebudem zacinat. Ale napisu ti neco podobneho co minule, ta hra neni pro tebe, chapes, ja taky nehraju Sims pac nejsou pro me, ale rozhodne bych netvrdil ze je to hloupa hra.
  • Takze dnes ked clovek chce nake prachy z predaja hry kde bola pouzita jeho myslienka sa hovori "sednout a vyměnit si know how". Zaujimave.
    • Jestli tomu dobře rozumím, jde o vzorec který se běžně vyskytuje v přírodě, resp. celém vesmíru podle kterého vznikají tvary kolem nás, takže by to bylo něco jako patentovat si vzduch
      • https://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
        • jj, v článku je odkaz na původní práci

          otázka je, zda si jde patentovat něco co se běžně vyskytuje v přírodě
          • Obávám se, že rovnice se v přírodě běžně nevyskytují. *3*
            • Obávám se, že nemáš pravdu, pominu li fakt, že e=mc2 se uplatňuje v celém vesmíru, tak i fraktály a geometrie v přírodě se dá vyjádřit rovnicemi
          • Mně z toho spíš vyplývá, že on definoval něco co se sice v přírodě vyskytuje, nicméně kdyby to nedefinoval v rovnici tak by to vývojáři použít nemohli. TJ nepatentoval si jev, ale jeho matematickou definici. Přijde mi to logický..
  • On to ještě nemá patentované? To by mohla být šance pro Járu.
  • Ono je možné patentovat rovnice?
    Pak je asi možné patentovat část kódu SW a poté nikdo nic neudělá, protože každý bude mít něco patentováno.

    Kdo má patentováno Hello wordl v Javě? To je ještě šílenější jak patentové orgie u telefonů. Ještě by si někdo mohl patentovat třeba tvar WC mísy. Nezaplatíš? Nekadíš!
    • není možné patentovat rovnice (a toto není nic jiného než rovnice, viz odkaz na původní článek). V rámci pgs studia jsem měl předmět o patentech. Nevím jak u softwaru, ale bezpečně vím, že matematickou rovnici si patentovat nelze. Jde si patentovat třeba nějaký vědecký postup, který vede k nějakému produktu (tj nějaký složitější postup). O ten patent si musíš zažádat na příslušném patentovém úřadě (v Evropě jich je plno a je v tom bordel, v USA je jen jeden, takže všichni žádají tam) a tam experti a právnici posoudí, zda to vůbec patentovatelné je

      každopádně jak už píše někdo níže, toto spíš vypadá jako promyšlené PR - autoři hry se dohodli s autorem rovnice, oba mají publicitu a možná mu dají něco ze zisků.
      • Tam nejde o rovnici ale o produkt - oni si dali patentovat využití té rovnice (algorytmu) ke generování 3D a 2D objektů v prostoru a proto defacto Hello Games porušili zákon, potíž je ale ta, že v době, kdy kód začali používat, tak ještě patent nevešel v platnost a navíc, Genicap už má za sebou bankrot a to, že se ozve teď, pár tejdnů před vydáním hry, po té, co byla 2x odložena a dávno se ví, jaký algorytmus využívá, je prostě přísliš okaté.
        • Škoda, že si nedali patentovat také algoritmus.
    • Problém je, žer nejspíš už každý myslitelný algoritmus je patentovaný, ale kdyby se to mělo vymáhat, tak to povede k likvidaci většiny programátorů a firem.
      • Nemuzes patentovat neco, co je "general knowledge". Kdyz uz tady trollis, tak by jsi se to aspon mohl naucit. =D
    • Patent trolling je svinstvo, na druhou stranu si vem, ze nekolik (klidne i desitek) let vymyslis algoritmus na proceduralni generovani, publikujes ho a nemas z toho ani floka. Kdyby jsi misto toho ale programoval / kreslil / skladal hudbu, tak se muzes soudit, kdyz to nekdo pouzije. Podle me je to fer.
      • No to je konina, protože když děláš něco tak složitého jako hru, tak by jsi porušil stovky patentů. Když by se to mělo vymáhat, tak se nedoplatíš. My tu řešíme jeden jedinej patent, ale těch porušenej patentů je mnohem víc.
        • Clovek, co tu rovnici vymyslel, ma nejspis brutalni zazemi matematiky a predpokladam i biologie, kdyz z toho ma profesuru. Muzes se pokouset argumentovat jak chces, ale v zivote ti neuverim, ze nejaky nahodny code monkey by jen tak z fleku napsal do kodu tenhle vzorec. To by byl doslova genius a rozhodne by nedelal "jen" pitomyho programatora. Tomu proste neverim.
          • Nebavím se o téhle rovnici, bavím se o patentování algoritmů obecně. int x = 1 + 1; je jednoduchý algoritmus a stejně tak složitý algoritmus zmíněný v tomto článku. Realita, kdy by se vymáhaly poplatky za jakýkoliv algoritmus by byla dost dystopická. Chápu, že by si dílo chtěl někdo pojistit, aby mu ho někdo neukradl. Ale nechápu, že by někdo zazdil možnost vytvořit něco podobnýho nebo zazdil použití jakéhokoliv algoritmu, ať by to byl běžně používaný algoritmus nebo nějaký neobvyklí.
        • neni a pokud je, tak se firmy dostavaji do problemu
          • Ze seznamu, který obsahuje 100 000 až milionů patentů. ;-)
            • Ty tomu snad rozumíš? Nechám se poučit. :-)
            • Zůstaň prosím pouze u komentování grafiky, gameplaye, atd. Nepouštěj se do těchto debat, protože tomuto očividně nerozumíš + taháš si čísla s prominutím ze zadku. Soudě dle tvého uvažování a perspektivy pravděpodobně ani nejsi vývojář.
            • jasne....protoze programatori te firmy jsou naprosti geniove, kteri na kazdych 5ti radcich chrli ze sebe napady, ktere uz si predtim nekdo patentoval...nebo nevim jak si to predstavujes. Pokud chce nekdo pouzit nejakou technologii, tak si zjisti jestli ji pouzit muze nebo za ni musi zacalovat...
          • Vtip dne, už vidím jak nějaká garážová firma bude právnicky ošéfovávat, každých 5 řádků, které napíše.
  • ty vole, k-o-k-o-t-i-s-m-u-s na 6.
  • No nevím. Přijde mi to celé divné. Zrovna měsíc před vydáním, kdy se reklamní kampaň na hru stupňuje on vydá takové prohlášení, ze kterého navíc plyne, že vlastně nic nechce. Vsadím boty, že je to jen propracovaná forma marketingu...
    • Paulcz
      Pokud to tak je, udělali dobrý tah, jelikož se o tom píše i na neherních webech.
  • Ačkoliv jsem rád, že žádný konflikt vlastně nenastal, zamrazilo mě když čtu o patentování rovnic. To je cesta do intelektuálních pekel, to je jako patentovat matematický operátor nebo genovou sekvenci. To co pouze objevíš nemůžeš patentovat protože to existovalo už před tebou.
    • XorxoxTalarius
      Genova sekvence uz se patentovat da nekolik let a uz je jich patentovano velmi mnoho
    • všechno existovalo předtím, než to někdo objevil lol

      s takovou si by si nikdo nemohl nic patentovat...
      • patentují se aplikace, ne objevy
      • Rozumné je patentovat konkrétní výrobky, nesmysl je patentovat postup nebo způsob použití. První patent zabrání prostému kopírování, ale podporuje inovaci (každý může tu samou věc udělat jinak, což nutí původního vynálezce zlepšovat). Druhý patent likviduje konkurenci a brání inovaci (nikdo nesmí udělat podobnou věc jako patent, není nic potřeba zlepšovat a vynálezce má monopol).
      • Zrzzek
        Takže třeba televize je tu s námi odnepaměti?
  • Off topic:
    Ja som ani netusil, ze bude nejaky NoMan's Sky, ale bohuzial som kupil The Division. Po case som zacal sledovat forum k tejto hre, lebo ma zajimalo ci su Massive a Ubisoft ozaj taki dem€nti a ci chcu tu hru kazdym novym DLC a patchom nacisto zabit.
    No a tam som zistil, ze takychto "zvedavcov" je viac a dost casto spominaju prave NMS ako nahradu za dok*rvene Division (aj ked nechapem preco, lebo to su uplne odlisne hry). No a ked sa tam NMS zacalo spominat pravidelne, tak som neodolal a dal to do googla
    Aj takto teda vznika hype... *2*
    • takze si koupis 2 hry na prd.. misto toho aby jsi paril Elite.. chjo :P *16*
      • ee, praveze od teraz nekupujem v prvy den a nepredobjednavam. Pekne si pockam na recenzie, alebo skusim "demo" *1* Ziadne "shut up and take my money"
        Vynimku ma len pripadny datadisk k Diablo 3. Tam som stravil par rokov, takze to beriem hned (remaster D2 detto).
        • bohuzel dalsi datac uz nejspis nebude
      • most impressive boring game ever
      • Tak tohle byl opravdu vtip tydne :D
  • http://webserver.ics.muni.cz/bulletin/articles/331.html
    • Asi tak.
  • Fratus_Sinister
    Patent je patent, ale jsou to inteligentní lidé, tak se snad dohodnou.
    • Nemaji se o cem bavit. Patent je propadly snad dobrych deset let.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit