Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Kdysi davno jsem hral Ultimu Online na nejakem ceskem shardu. Byla to legrace, bylo to kouzelne, byl to zazitek. Pak vlastne dlouho nic az do ted. A kdyz si ctu treba o WoW, respektive jeho pocatcich, trochu me mrzi, ze jsem ho nikdy nehral. Tedy nemyslim tim grind a levelovani, ale uzit si ten svet. Cestovat fantasy univerzem, videt (tehdy) uzasne pohledy, urcite mi rozumite. Anebo treba SWG, to podle popisu musela byt doslova neuveritelna vec. Zijici svet - zijici diky hracum! A navic v atraktivnim prostredi Hvezdnych valek.

    Prijde mi, ze tyhle zazitky uz v soucasnosti clovek nemuze zazit. Nakousl jsem ruzne hry, ale zadna nemela to, co ty zminene. Nemuzu se zbavit dojmu, ze i kdyby clovek hned zitra naskocil do nejake zcela nove hry, uz to proste nezazije. A zacit s WoW ted neni reseni - ta hra uz je daleko posunuta od tech pohadkovych pocatku, o kterych pisu.

    Zajimalo by me, co za to muze nejvic. Jestli nejaky technologicky pokrok (ze driv treba clovek zapojil vic predstavivost?), nebo zmeny v hratelnosti (ze uz to neni tak "kouzelne" jako driv, ale daleko propracovanejsi a tedy i "upracovanejsi"?), anebo proste a jednoduse starnuti (mam nebezpecny pocit, ze prave zde se skryva odpoved...)?
    • Tilwaen
      S tvým příspěvkem se dokážu plně ztotožnit. Zažila jsem něco podobného. Z prvního MMO (u mě toho času MU Online) byl člověk úplně vykulený, vše zkoušel a objevoval, nasával naplno atmosféru, ale především si našel velmi blízkou skupinu lidí, kteří na tom byli stejně a se kterými sdílel všechny zážitky. Po měsících (ba i letech), kdy samotná hra už tolik netáhla, to byli právě tito lidé, kvůli kterým stálo za to se do ní vracet znovu a znovu.

      Často jsme u hry proseděli déle, než bylo rozumné, ale od toho jsme měli rodiče, aby nás korigovali, a my je pak s radostí různě očůrávali (máš zákaz hrát hry před tím, než jdeš do školy? Nařiď si na X hodin budík, PC vypni dvě minuty před časem, kdy vstávají rodiče, vlez do postele a pak se tvař hrozně rozespale, až tě přijdou vzbudit).

      Důvody, které vyjmenováváš, jsou podle mě přesně tím, proč je to neopakovatelné. To, co mi v té době přišlo jako absolutní špička grafiky mezi MMO, je okem dnešní reality fakt totální humus (Perfect world). A současná grafika je sice líbivá až reálná, ale trochu paradoxně z ní nikomu údivem čelist nespadne.

      Především v tom ale bude ono stárnutí. Není to jen tím, že člověk nemá na hry tolik času co dřív, ale hlavně už má svoje odehráno a jen tak z něčeho si nesedne na zadek. Byť mě třeba nové MMO baví, nemám dojem, že jsem součástí jeho herního světa. To zřejmě pramení z pocitu, že kolem sebe nemám nějaký okruh blízkých lidí - jenže kdo hraje dnešní MMO déle než měsíc? A vracet se do hry kvůli novým lidem nemá cenu.
      • No, ono je v dnesni dobe vubec MMO, ktere stoji za to hrat? Ja napriklad marne hledam rozumne MMO, ktere by nahradilo LOTRO a nic. WoW me prilis nebere, ESO nezaujalo, Rift take ne a o zbytku je skoda mluvit. Takze ono se nejak nelze divit, ze dnesni MMO moc nevydrzi, protoze tech rozsahlych MMO klasickeho strihu zrovna moc neni. Coz je skoda...
        • Tilwaen
          To už je asi o osobní preferenci. Mně třeba GW2, Rift i ESO bavilo, ale už to nebylo takové, že nad hrou přemýšlíš celou cestu ze školy/práce domů, natož abys kvůli ní nemohl dospat.
          • To je prave ono, ne ze bych se u nich vylozene nebavil, ale nezaujaly natolik, abych si danou hru koupil (ci platil subscription) a vylozene se tesil, az si ji treba po praci zase zahraju. Preci jen, cas na hrani neni nekonecny a clovek si musi trochu vybirat, cemu jej venuje. Takze nezbyva nez cekat, jestli nekdo bude mit odvahu prijit s nejakym novym "serioznim" MMO a nebude to jen nejaka grindovacka asijskeho strihu a nebude to zaroven nejaky garazovy projekt s hromadou chyb, nedodelku a dosti spekulativni zivotnosti. Obavam se vsak, ze pokud tuto odvahu nenajdou velke firmy, zrejme se nacekam jeste hodne dlouho.
    • Ten vek je zapeklitá vec, tiež som sa mnohokrát zamýšľal, či wowku došla šťava (v mojom prípade, keď ak raz za rok dostanem chuť skúsiť sa k nemu vrátiť, tak akurát trial a po pár hodinách ma to prejde), alebo jednoducho už v tej hre nenachádzam dostatočný pôžitok. Nie som si ale istý, či sa nezabudlo na skutočnosť, že hráčska komunita sa dnes rozlieza do omnoho väčšieho počtu MMO titulov, veď povedzme si rovno, koľko ich je? stovky...

      Každopádne ku článku, toto je jeden z najzaujímavejších príspevkov aké som za dlhú dobu čítal. Video Vinesaucea je fantasticky a hrozivo okúzlujúce. Často sa diskutuje, či sú hry umením, ak áno, ktoré, kde je hranica a podobne. Ťažko povedať či to video, tá hra, alebo situácia ktorá sa tam odohrala, umením isto je. Inšpiratívne, podnetné, hlbočizne hlboké. Predstava depresívneho admina (viem, že dotyčný nakoniec nebol žiaden admin), ktorý sa túla ako posledný hráč vo svojej dávno zabudnutej hre a napokon narazí na náhodného hráča skúmajúceho zabudnuté svety je fenomenálny námet.
    • Ja jsem jeste hral 30 day free trial verzi wowka za casu TBC a shaman v kompletni T6 bylo to nejlepsi co jsem v te dobe videl. Pak jsem s kamosema hral na free serverech a tam jsem si taky dost uzil.
    • Je docela s podivem, jak málo nástupců Ultimy Online vzniklo, myslim tím MMORPG s pohledem shora, jenže dneska je problém spíš s tou mmo částí, dekáda kdy každý dělal mmo už skončila, většina firem si na tom více či méně vylámala zuby a možnosti těch her se na dnešním HW defakto vyčerpaly. Třeba by to mohlo oživit VR, tak za 10 let, kdy si třeba zahrajeme na těch 8k ve fotorealistické grafice, s nějak lépe pořešeným pohybovým ovládáním
    • Fratus_Sinister
      Mám podobnou zkušenost, někdy kolem roku 2002 jsem začal hrát se spolužáky Lineage 2 na jednom nejmenovaném českém neoficiálním serveru :). Hrálo tam zpočátku ve špičce maximálně tak pár desítek lidí, každý znal každého, nebylo to tak anonymní jako dnes. Hrál jsem pak ještě spoustu jiných mmorpg, ale už nikdy to nebylo takové, nic podobného asi už nezažiju.
    • 1) mainstreamizace hraní, tj. průměrné IQ hráčů šlo dolů.
      2) komercializace her, tj. hry se dělají pro prachy a ne proto, že pár vývojářů má vizi udělat dobrou hru
      3) snížení obtížnosti her
      4) vítězství formy nad obsahem, což souvisí s rozvojem grafiky
      • 1) Tzv. mainstream hry už nejsou projekty jednoho člověka dělané na koleni jen tak pro legaci. Vlastně v té době nic jako mainstream nebyl. Mainstream vznikl až ve chvíli, kdy se hry prodávaly ve velkém množství a už v té době byl mainstream takový, jaký je dnes.
        2) Mainstream rovná se od začátku snaha vydělat prachy. Ale pořád tu máš obrovské mnoství her, které jsou dnes dělány na základě vize a výdělek je druhořadý. Stačí se podívat. U call of duty ale toto čekat nelze a nikdy to nešlo čekat u takových titulů.
        3) I dnes máš hodně obtížných her. Dříve byly hry možná obtížnější kvůli stupidnímu ovládání, nedomyšlených pravcích apod., ale jinak bych to nepřeceňoval. Obtížných her je pořád dost a upřímně, těžko soudit, jak to vlastně bylo v minulosti. Když dáš stranou chyby her minulosti, možná byly hry stejně těžké jako dnes. Je to jen o metodice porovnávání her - kterou hru porovnáš s jakou.
        4) Nemyslím si, že by dnes hry nebyly o tolik méně komplexní a obsahově chudší než dříve. Naopak bych řekl, že řada her je dnes mnohem komplexnějších než kdy dříve a mnoho dnešních her jsou obsahově hodnotné, doslova nacpané obsahem. Se podívej na MMO, na RPG atd. Neber v úvahu jen hry typu Call of Duty.
        • Pojďme pryč od obecných plků a zkusme věcně. Uveď mi příklad moderního singleplayer RPG komplexnějšího, než starý RPG typu Ultima, Wizardry, Albion, hry na D&D pravidlech nebo JRPG typu Xenogears, Resonance of Fate, Unlimited Saga. Čekám. :]

          Co se týče obtížnosti, tak hry byly dřív určitě obtížnější (obecně). Vůbec ne díky chybám, ale díky tomu, že se už od pýky nedělaly konceptem "musí to dohrát i šimpanz, ať toho prodáme co nejvíc". Prostě to udělali tak, jak chtěli. Pokud teda nepovažuješ nemožnost autohealu, nepřítomnost automapy, perma death, nemít checkpoint na každém rohu nebo netunelovitý design za "nedomyšlené prvky"...
      • tie body budu asi len polovica dovovodu. Su to skor ekonomicko technicke.
        Druha polovica dovdov budu skor pocitove.
        a) MMO hry starnu rychlejsie a hlavne inak ako ostatne hry. Dovod je ze pocas zivota sa neustale vyvyjaju - ladi sa gameplay, pridava sa obsah. Vecsina tych hier je dost rozdielna po par rokoch od tej ktora bola vydana (teda po stranke gameplayu)
        b) hraci starnu a tym sa meni aj vnimanie samotnej hry (to plati obecne a nie len pre hry)

        inak k poslednemu bodu 4) by som len pridal ze paradoxne mnohe hry su sandbox a navonok umoznuju hracovy robit skoro hocico, ale prave vdaka grafike a casto krat nalinkovanemu designu ostava dost malo na fantazii hraca ktora je prave neobmedzena. Ked to prezeniem pri textovke si kazdy krat mozem predstavit ten svet ako chcem, pri modernej RPG mam vizual jasne dany a inam sa nepohnem.
      • nechápu, kdo ti za tohle může dávat dislike, já se s těma bodama ztotožňuju.
        • Kdo? Nějaká potrefená husa s dynamickou IP. *1*
        • A to jsi nějaký kurátor dobrého vkusu? Já s ním nesouhlasím už jen pro užitou agresivní formu.
          • Nesouhlasit můžeš, nicméně tím nevyvrátíš to, co napsal. K tomu je třeba argumentů.
      • Paulcz
        Částečně se to snaží zvrátit nezávislá scéna. Vznikají hry jako Day Z a různý podobný věci kde jde o herní zážitky. Akorát je to potřeba hrát na správném serveru. Ono i před cca 10 lety byla např. v UO většina serverů o ničem.
  • Fratus_Sinister
    To se asi netýká jen online her, ale her všeobecně. Kdo si dnes zahraje 15- 20 let staré PSX nebo PC hry. A to jsou platformy profláknuté a dá se říci nesmrtelné. Co třeba Panasonic 3DO, nebo Jaguar od Atari, kdo z vás ví co to bylo, co za hry na ně vzniklo, nebo jak ta konzole vypadala.
    Lepší klasiky si možná občas někdo z nostalgie či zvědavosti zahraje, ale ten zbytek ne, samozřejmě není moc důvodů, proč by to měl někdo dělat.

    Přitom na každé té zapomenuté hře pracovala spousta lidí, dali tomu měsíce života, spoustu energie, nadšení. Dnes si na jejich výtvor, se kterým doufali, že udělají díru do světa nikdo nevzpomene, nikdo nehraje a třeba fyzicky ta hra ani neexistuje, vyjma několika sběratelských kousků, zbytek skončil před lety někde na skládce, nebo kdo ví kde.
    Je to smutné, možná nespravedlivé, ale tak to už v tomhle světě chodí.
    • Přidávám Gothic :) letos už je to 15 let co vyšel.. a občas si ho ještě přehraju. a taky jsem od té doby nic lepšího nehrál..stárnu.. (25) .. tyjo..tehdy mi bylo 10 a přehrál sem Gothic. přemohl jsem strach ze Stínové šelmy a skřetů..děcka dnes v 10ti letech matlaj prstem po tabletu. *12*
    • Ono je hodně herních serií, které se postupem času zdegenerovali a sahnout po X let starém titulu je kromě grafiky často daleko lepší herní zážitek. Případně se nenavazovalo vůbec (např. Black&White 2). OpenTTD je dosud nepřekonaný (vidíme co transport fever). Rollercoaster má plnohodnotné pokračování stále ve výrobě. C&C pro mne skončili s Generals ZH. Hidden&Dangerous 2 a dál nic. BfMiddle-earth 1.
      Těch her je rozhodně hodně a čas letí rychleji že si ani neuvědomuji, že už ty hry jsou často i více jak 10 let staré. Nehledě na to, že se dokopávají další serie. Např. Tropico 4 je lepší než 5. Poslední anno také za moc nestojí... :( Simcity 4 nahradilo až cities skyline a v tom vidím budoucnost, tam se jasně ukázalo, že menší studio přesně ví co hráči chtějí než zdegenerovaný moloch typu EA.
    • Paulcz
      Určitě by v tom šlo vysledovat několik trendů. Dost záleží na platformě, jestli byla uzavřená, jak moc rozšířená, kdy vznikla, použitelnost atd. Vítězně z toho vychází PC kde dneska už moc neplatí, že by hry úplně mizely v propadlišti dějin.

      PC má spoustu výhod:
      - stále stejná platforma ale s moderním hardware, fungující zpětná kompatibilita (a to i díky proklínanému Microsoftu)
      - komunity, mody, emulátory a fungující multiplayer, dedikované servery, Hamachi (to je ale u nových her, které jsou napojené na online servery problém)
      - vývojáři občas zveřejní zdrojové kódy (JA2, hry od id Software) nebo vznikají celé předělávky (OpenXcom, OpenTTD, Ultima online a další MMO atd.)
      - "pirátská" scéna kde jsou i staré hry stále k mání i když člověk už nemá médium a snahy o oživení prodejů - GoG, Steam
      • Fratus_Sinister
        Stačí otevřít staré SCORE nebo LEVEL a v každém čísle najdu minimálně 5 her, které když sem napíšu tak je nikdo nebude znát.
        Pírátská scéna samozřejmě "pomáhá" i u konzolí, i když trochu jiným způsobem, třeba na emuparadise, kde jsou obrovské databáze her na všechny myslitelné staré konzole volně ke stažení.
        PC má jednu velkou nevýhodu a tou je zpětná (ne)kompatibilita OS.
        Vytáhnu z poličky 20 let starou PSX hru vložím ji do PS1/PS2/PS3 a hraju, to u PC nehrozí. Tam si musím pomoci neoficiálními patchi (pokud jsou) nebo GOG/steam verzí a těch her je jen malý zlomek. Není v lidských možnostech většiny lidí mít doma 5 PC každé s jiným OS pro jinou generaci her.
        Vše má své + a -
        • Paulcz
          Jestli těch 5 her nejsou úplný kraviny tak je dost možný, že přes google najdeš lidi, kteří to hrajou.

          Jenže musíš vlastnit PS1, PS2, PS3. PC stačí jedno a spuštění řeší v případě DOSu nebo W95 emulátor. Zbytek funguje i na Windows 10, samozřejmě se najdou výjimky. Většinou jde o tituly kde byla použitá nějaká ochrana, občas něco nejde nainstalovat díky zastaralému instalátoru, ale dají se stáhnout už rozbalené instalace.
        • nevýhodou PC je zpětná nekompatibilita? No já snad špatně čtu nebo ty jsi uplně mimo. Naopak konzole jsou uplně na hvno, protože ti vydrží tak na 6 her a pak můžeš konzoli i s hrama vyhodit. Dnes není na PC problém hrát jakokouliv hru, který v minulosti na PC vyšla. Ukaž mi hru, kterou dnes nejde zahrát, já jsem takovou ještě nenašel. Je to hlavně pořád podobnou architekturou procesoru. No a i všechny staré konzole jdou hrát na PC díky emulátorům.
          • Žádný pořádný Windows XP emulátor zatím neexistuje, takže nejlepší možnost je Virtual machine. Doufám že jednou vznikne, abych si na něm mohl zahrát prakticky všechno od začátku tisíciletí až do roku 2013.
            • i hromadu menšíách .. ale bez příkladu která ti nešla fakt nevim
            • Tak to jsi pravděpodobně zkoušel jenom větší hry
            • no já nevim .. já zatim nenašl na Win10 hru klterou bych nerozjel od roku cca 1995 (běžně stačí NoCD cracky na obejití starých ochran a maximálně nějaká menší úprava)
          • U pár her problémy byly a jsou. Např. Indstry giant 2 se neobejde bez patche na nové grafické karty. Entente a American Conquesty mají velký problém s vykreslováním grafiky na nových strojích.
            Další kapitolou jsou procesory s více jádry. Hry těsně před nimí, které vyždovaly jedno silné mají dnes také problém s chodem.
            Teď win 10 blokují oficiální instalace se starými CD/DVD ochranami.
            • Teraz sa bavime o ako starych hrach ? Pre mna az tak moc stare hry nebudu tie z okolo roku 2000. Za stare by som povazoval, ked uz sa bavime o PC, 90te roky a o pocitacovom hrani nieco z 8bitov.
              Ano hry z obdobia okolo roku 2000 su problematicke koli DirectX a celkovemu eldoradu 3D kariet v tej dobe. Rodili sa standardy a preto je to docela divocina. Naopak hry z 90tych rokov, vecsinou Dosve, su relativne bezproblemove pretoze nepouzivaju ziadnu akceleraciu a DosBox s nimi nema problem.
              Konzolove hry budu sko problem pretoze mat zachovany a funkcny 20-30 rocny HW nieje celkom bezne.
            • nepopírám že občas problémy jsou, ale většinou se dají obejít. CD/DVD ochrany zásadně řešit crackem. Přestože vlastním třeba všechny originálky Infinity Engine her (Baldury, PT, Icewind Dale), některé koupené víc než jednou, tak je stejně mám stáhnuté na disku z uložto a použiju noCD cracky.
    • V podstatě máš pravdu ale myslím že existují hry které zub času moc neovlivnil a díky luxusní hratelnosti jsou i v dnešní době stále hratelné. Teď mne zrovna napadá Jagged aliance 2 *5*
      • doom(brutal,zdeamon ,zandorum atd),fallout1-2(1,5) a morrowind (neustale pribejvajci mody )..jinak je fakt ze dnes stare hry nikdo nezna/nehraje snad krom lidi co na tom vyrostli ..nastesti jsou ale moznosti jak si stare hry pripomenout nebo je ukazat i mladejm ..at uz arcadehry.cz/museum /muzeum pocitacu v Brne ,hromada webu (napr 486 game)- lan party ..osobne i ja sem ukecal par lidi na vietcong lanku, nebo at si zahraji starsi hru s docela dobrym uspechem :)
  • není třeba chodit daleko .. v čechach funguje furt pár ultima online serverů .. před 10 lety plné lidí .. dneska tak 10 - 20 když se něco dějě
    • Paulcz
      Také mě to napadlo. Pamatuju zlatej věk UO, sice jsem hrál na serveru, který míval maximálně okolo 60 lidí ve špičce, ale co týče herních zážitků můžou všechny novodobé MMO závidět. A to i přes všechny ty lagy, technický problémy a neustále si stěžující komunitu (včetně mě) :)
  • Zajímavé čtení. Něco podobného se mi stalo, když jsem cca před rokem zapnul Planetside 1. Nikde nikdo. Celkem mě překvapuje, že se tvůrcům vyplatí nechávat servery v chodu.

    Jinak Defiance i v době své nejlepší slávy spíše připomínalo PvE hru, kde se občas hráči dali dohromady v případě nějakých událostí (typicky Arkfall).
    • Doplním faktickou poznámku. Provoz Planetside 1 byl ukončen o půlnoci na 1. července 2016. (tedy cca 14 dní nazpět)

      I když v současnosti tam již skoro nikdo nehrál, tak je to vždy jaksi smutný moment pro ty, kteří zavzpomínají na vlastní herní zážitky z doby největší slávy hry. *9*
  • Wurm Online měl vždy malou komunitu a hrál se vždy tak, že se spustil nový svět, tam se nastěhovali hráči, postavili si sídla a pak se zase odstěhovali do jiného světa a tam začali znovu stavět a tak pořád dokola. Není se tedy čemu divit, když nový hráč při průchodem světa naráží na mnoho ruin.

    Pokud vím, Wurm má stále dost aktivní komunitu a navíc vyšla relativně nedávno i jeho single player verze, která je k dispozici na Steamu. Na hře se dále pracuje. Je to tedy sice majoritou zapomenutá hra, ale taková byla vždy a komunitu má poměrně stabilní, řekl bych.

    MMO verze Wurm Online je free to play. Je to ale poměrně dost hardcore hra a taková byla vždy a vždy taková bude, proto není pro drtivnou většinu hráčů zajímavá. V tom byl také mj. spor mezi vývojáři Wurmu - Notch chtěl méně hardcore hru, ale druhý vývojář trval na maximálním hardcore pojetí, tak se tito vývojáři rozešli... a z Notche se pak stal autor minecraftu (který vychází z Wurmu) a miliardář. *4*
    • moc dlouhy prispevek, nečetl jsem to
      • moc krátký příspěvek, nečetl jsem ho
  • ja si raz za cas zapnem
    https://www.returnofreckoning.com/index.php
    komunita je tam velka, ako za starych dobrych casoch :)
    • Tehda jsem přestal hrát když udělali pro všechny stejnou startovní lokaci..
    • bohuzel je to vcetne LoD ktere hru pohrbilo..
  • RIP Darkspore ... singleplayer online-only hra ... škoda že EA nevydali offline verzi .. vim že to nebylo nic úžasnýho ale nic strašnýho taky ne
  • Super clanek! Vic takovych prosim...pro lidi pisici ze clanek nema smysl....ma! Herni historie uz je natolik pokrocila ze uz muzeme vnimat a diskutovat o jinych nahledech na hry a kulturni fenomeny ktere hry vytvari...strucne receno: uz nemusime psat jen clanky typu: BOMBA GRAFIKA U NOVY STRILECKY nebo MEGA BRUTALNI FINISHERY V TYHLE AKCNI PECCE...
  • Ono sa nieje moc comu divit. Online trh pri hrach je paradoxne relativne maly. Pocet hracov celkovo narasta, hlavne vdaka prieniku hier do mainstreamovej zabavy ale pocet hracov co su ochotny travit hodiny online v nejakej MMO hre nejak prudko nebude rast. Ostatne to sa tyka aj beznych MP hier.
    Vecsinu trhu si rozchyta zopar velkych titulov a o ten zvysok hracov sa pobije ta zaplava zvysnych titulov. Staci sa pozriet napriklad na RTS. Dlho to bol popularny zaner kym par rokov dozadu prakticky vsetky velke znacky zakapali a ostal len Blizzard so Starcraftom a Warcraftom. Postupne Warcraft odisiel do uzadia a ostal Starcraft skoro bez konkurencie. Dnes su popularne Moba hry (aj ked to nepovazujem uplne za RTS) a clovek by cakal ze na tak velkom trhu kde je iba jedna velka hra. nebude problem aby sa uzivilo este par velkych znaciek, Dota, Lol a v podstate aj Hots zobrali Starcraftu kopec hracov. A to je skoro u vsetkych zanrov a pri FPS je to este drsnejsie, vzhladom na konkurenciu.
  • Minecraft takový osud nikdy nepotká. Vždycky bude mít nějaké fanouškovské servery.
    • A jsme zpět u toho. Pokud vyjde hra s dedikovaným serverem nevyžadující paralelního běhu další "nekontrolované" služby bude se jen těžko "zabíjet". Minecraft (čest vyjímce) se bude zabíjet hodně špatně. Jenže her s dedikovaným serverem je jak šafránu.
    • Nikdy neříkej nikdy. Nic není věčné...
      • Nejméně dokud budou lidé hrát na PC
        • Tak pak záleží na definici PC. V nějaké formě PC může existovat třeba i další staletí. Nemyslím si, že by minecraft měl budoucnost delší než 20 let, což je ovšem i tak dlouhá doba na hru.

          Ale jasně, nějaký druh virtuální stavebnice tu bude asi vždycky. Otázkou je, jestli to bude minecraft. Já tomu nevěřím. Může to být ale něco, co bude duchovně vycházet z minecraftu, nebo se o tom bude mluvit jako o duchovním nástupci - což se dnes ostatně chybně mluví o kdejaké hře, kde se dá něco postavit, jako by byl minecraft první, kde se dalo stavět.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit