Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mysleno softwarovych projektu. Na GTA se podilelo kolem 1000 lidi, na AC pres 900 lidi, prace trvaly radu let. Zcestna predstava to neni. Na jak velkych projektech jsi se podilel.

    Ke srovnani se Star Citizen. To je jak velky projekt? Kolik lidi na nem naplno pracuje, kolik jich zamestnava? Je jich aspon 100?
  • Jestli si myslis, ze hry jako GTA5 jsou jedny z nejnarocnejsich a nejslozitejsich projektu, ktere lide realizuji, tak opravu tady nemame spolu o cem diskutovat, to je naprosto zcestna predstava.

    Ostatne ta debata vznikla v topicu o Star Citizen, co jsem koukal na jejich stranky, tak dejme tomu vyberou celkem 40M$ coz je 5x min nez tebou uvadena castka pouzita na GTA5. Za rok uz bude patrne co SC dokaze a pokud se povede, tak to bude AAA+ hra za petinovou cenu toho, co ti ,,geniove,, z Rock Staru narvali do sveho projektu. Osobne si teda myslim, ze i 40M$ je zbytecne moc, ale dejme tomu, neni to uz uplne absurdni suma vzhledem k tomu, ze se jedna o MMO + singleplayer.
  • Oprava, chtel jsem napsat PS3, jak je to u PS4 zatim nevim.
  • Tak treba u PS4 se dx ani ogl opravdu nepouziva. To ze si pod optimalizaci predstavujes programovani vyhradne v asm svedci o tom, ze proste netusis o cem je rec. O tom samem svedci tva predstava, ze v C, C++ ani C# se neda optimalizovat. Mimochodem, kdyz jsme u systemovych jazyku, o inline asm jsi take nikdy neslysel, ze? O programovani shaderu jsi nejen nikdy neslysel (natoz abys vedel, ze se tak muze dit napr. pres rozsireni ogl), to je neco uplne mimo tvou predstavivost, nemluve obecne o programovani GPU. Promin, ale ty jsi naprosty laik a opakovane prokazujes, ze vubec netusis co obnasi vyvoj software, jaka je rozmanitost programovani a prislusnych technologii. Mozna umis napsat hello world, ale to je proste malo, abys mohl obstat v takove diskusi a vynaset nejaka kategoricka moudra typu optimalizace neexistuje.
  • Mno je videt, ze vyvoj si nevidel ani z rychliku ... ono se nikdy a nikde nepouziva dx/ogl ... protoze vsichni pisou gamesku primo pro gpu ... stejne tak se nepouziva c/c++ (v "lepsich" pripadech i C#) ... protoze to vsichni pisou rovnou pro cpu ...
  • Je otazka, zda by to bylo vyhodnejsi, cena silove elektriny klesa, naklady stoupaji, pripadny zisk je beh na dlouhou trat, je to byznys kteremu nerozumi, vetsinu svych lidi by museli propustit. A jestlize si stezujes na stav herniho prumyslu, tak mu take nijak nepomuzes.
  • Ani to neznamena, a zaroven je velmi nepravdepodobne, ze by treba naklady na GTA5 mohly byt nekolikanasobne levnejsi a pritom ta hra vysla vcas, byla minimalne stejne dobra a stejne dobre se prodavala. A jestli vis jak na to, jdi do toho. Ale ty to nevis, zijes jen z nejake naivni predstavy, ze by to mohl byt levnejsi, ale nikdo to neumi co dokonce to umi, ale kaslou na to.

    Predstava, ze firmy dobrovolne plytvaji a maji nekolikanasobne vyssi naklady a pripravuji se vedome a dobrovolne o zisk stovek milionu dolaru je proste zcestna, odporuje elementarni logice. Tva laicka predstava je, ze by to mozna slo delat levneji, ale praxe je proste jina. Zkus si to a uvidis. Asi to netusis, ale hry jako je AC3 nebo GTA5 jsou jedny z nejnarocnejsich a nejslozitejsich projektu, ktere lide realizuji. A pritom to zvladaji relativne dobre a hlavne na cas. To je mimoradny vykon z hlediska organizace a rizeni prace. Efektivita prace se slozitosti projektu prudce klesa. Kdyz do projektu se 100 lidmi pridas dalsich 100 lidi, tak nasledna produktivita neni dvakrat vetsi, ale mnohem, mnohem nizsi, vetsinu te produktivity sezere narocnejsi rizeni a vysledkem je vyrazne nizsi efektivita na hlavu. (to znamena, ze rostou naklady na hlavu) Od urcite velikosti skupiny uz produktivita dokonce neroste a pridavani lidi nema zadny smysl, jen to snizuje efektivitu.

    Proto s technologickou slozitosti her (a cim dal vetsim tymem, ktery se na nich podili) nevyhnutelne rostou naklady exponencialne, nelze se tomu vyhnout. Jestlize chces neustaly technologicky pokrok ve hrach, musis s timto faktem pocitat a hlavne, musis byt ochoten to financovat. A jestli tu narikas nad pomalym technologickym vyvojem a zaroven nad rostoucimi naklady a nechces to financovat, tak sorry. Neni ti pomoci.

    Ja jsem ochotny akceptovat opusteni technologicke narocnosti, a vraceni se k technologicky jednodussim hram, ktere se obejdou bez hercu, daberu, filmu, drahych technologii, ktere bude schopna vytvorit radove desitka lidi, ale ktere na druhou stranu budou klast duraz na hratelnost a budou velmi kvalitne propracovane a inovativni v tomto smeru.
  • Bohužel to vypadá že ano. :) sorry
  • Crysis je nadcasova hra co se technologického zpracovani tyce. Vzdyt se dodnes pouziva jako benchmark pri srovnavani GPU a to je to 6 LET stara hra a dost mozna porad nejelepe vypadajici hra. Coz je po 6 letech proste nevidane. Takze ano, ta hra je nadcasova, akorat ne z hlediska hry jako takove.
    Zato zmineny HL byl naopak nadcasovy prave z hlediska herniho, ale zcela jiste se na tom podilelo i, na svou dobu, spickove audio-vizualni zpracovani.
  • ne, ale muzu za nima zajit a rict jim, ze za dvojnasobek toho, co je stoji vyvoj pocitacove hry, jim u nas postavim slusnou elektrarnu vcetne chladici veze...
  • Ano, ano, vsichni inVestori a vyvojari na svete jsou blbi a plati mnohonasobne vic nez musi. Akorat ty, ktery to nikdy nedelal, vis jak na to. Ja myslim, ze kdyz pujdes do Rockstaru a reknes jim, ze vis jak maji delat hry, ktere budu lepsi, vic vydelaji a zaroven budou mnohonasobne levnejsi, tj usetris jim pres 130 M$ na kazdou hru typu GTA5, ze se stanes jejich bohem. Zarucuji ti, ze vsichni se o tebe budo pretahovat a rvat a nabizet ti odmeny radove v desitkach milionu dolaru, kdyz jim prozradis jak na to. Nevahej a pust se do toho.

    Tim jsem chtel rict, ze jsi timto tvrzenim prave prekrocil hranici racionality.
  • C-BEAM
    nezmysel, mnohé hry sa stali nadčasovými AJ vďaka grafike - vizuálnemu spracovaniu, dizajnu, umeleckému ztvárneniu.
  • To, ze to levneji udelat neumi neznamena, ze to udelat levneji nejde. A pokud jsi schopny akceptovat, ze vyvoj hry stoji treba 100+M$ = 2+mld korun, tak pro me to je naprosto absurdni nesmysl a firmy si takove plytvani muzou dovolit jen proto, protoze vi, ze jim to koupi 10M lidi.
  • ano investor, ktery je zvykly na to, ze se hry delaji naprosto nehospodarne a tudiz pocita s rozpoctem mnohonasobne vetsim nez by bylo potreba, kdyby se jednalo o jine odvetvi...pak mu vyjde 100M na hru a 50M na reklamu a boji se, ze kdyz hra neuspeje tak konci a zadava podminky tak aby to byla sazka na jistotu, ikdyz to znamena delat prumerne hry
  • Mam zkusenost, ze cim mene clovek vi, tim je vulgarnejsi. U tebe se mi zda, ze jsi student, ktery za sebou ma jeden semestr programovani, ktery pulku prednasek vynechal, presto se citi jako mist sveta a neni schopen akceptovat jedinou pripominku a dokaze na ne reagovat pouze vulgarismy a hrubosti.

    Konzole neni jako pc, lisi se jak technologicky (mala napoveda pro tebe HUMA) tak svou unifikaci, cimz v moznostech optimalizaci PC silne prekonava. GPU (da-li se to tak vubec nazvat) PC XT nemelo primy pristup do sdileneho pametovho prostor s CPU. Ty proste vubec netusis o cem je rec a pletes si to s mapovani videopameti do systemove pameti. Tohle je o nekolik levelu vys, nez je schopnost tveho chapani.
  • Naprosto netusis o cem mluvis. Mimochodem o asembleru jsem nic nepsal. A co vic, jak netusis, nektere hry jsou skutecne napsany v asembleru, na pc. Ale je to vyjimecne, zpravidla se v asembleru pisi jen vykonove kriticke funkce.
  • Ja nic nekonstruuju, spletl sis me se SK.
  • Vyvojare plati investor, casto vydavatel. A ten si specifikuje takove pozadavky, aby se mu jeho investice co nejlepe zurocila. Vetsinou pri tom zohlednuje dlouhodobou strategii. Vyvoj her je rizen ekonomicky. Kdo to podela, ten utrpi ztratu, po vice chybach zkrachuje jako THQ.
  • S velikosti projektu roste neefektivita jeho realizace. To je jeden z dalsich dopadu rostouci technologicke slozitosti. A mylis se, konkurence je v herni prumyslu tvrda a jen malokdo ma neco jisteho. Ale prave proto pri tech obrich nakladech vyssi miru jistoty zajistuje prave jista konzervativnost. To neni vymluva, to je fakt. Vermi ze, kdyby slo GTA5 udelat za 20 M$, tak do nej Rockstar nikdy nenasype 200 M$, je to byznys, oni chteji vydelat, neplytvaji zbytecne, levneji to jednoduse neumi udelat.

    Proto jak jsem uvedl, naklady na technologicky pokrocile hry jsou vysoke a jsou zasadni pro podobu herniho prumyslu. Zakladni fakta znas, ale prisuzujes jim spatny vyznam.
  • Napsat tri blbosti do jedne vety, to uz je vykon. Nevylevej si na me zlost, ja nemuzu za to, ze se tu tvaris jako mistr sveta a pritom se ztrapnujes neuveritelnymi hovadinami.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit