Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nevím jak Vy dámy a pánové, ale já jsem zklamán. Dobrý pocit ze slibně se prezentující hry s dechberoucím začátkem se u mě rozplynul přesně v okamžiku, kdy poprvé vyskočil neodstranitelný a opravdu odporný, navíc zceal idiotsky umístěný HUD přes půl obrazovky. Průhlednost stěn a přiblblé ikonky nad hlavami nepřátel, mě donutily skřípat zubama a když jsem zjistil, že se na minimapě dokonce zobrazují barevné lístečky podle druhů přítomných bylin, tak jsem to vypnul. Atmosféra v tu ránu v hajzlu a zbyla jen pachuť z toh, jak byla hra na kterou jsem se těšil zase jednou dojebána snahou vývojářů vést hráče za ruku, jen aby někdo probůh na chvíli nezabloudil. Škoda...Upínám svou naději k modům, které by odstranili výše uvedené, protože momentálně je díky tomu pro mě tato jinak určitě dobrá hra nehratelná.
    • Keyz
      Když si koupíš mapu tak vidíš pak naprosto vše.Poklady, a nějaké sochy nebo co to je.
      • Tak to je super! nesnasim dementni hledani kdejakeho holuba po cele mape jako je treba v GTA4 mnohem vic se mi libi kdyz se na mape postupne aktivuje vse co kde muzu delat jako u Sabotera tam to bylo perfektni a bavilo mne postupne plnit/sbirat kazdy ctverecek nez sem mel mapu kompletne cistou! Rozhodne zabavnejsi nez pak sledovat nejake youtube kde ze se co nachazi, nebo pak plno veci ani neobjevit pac poslepu je to pro mne naprosto zbytecna nuda!
    • také upínám svou naději k modům, k DayZ *1*
    • Mato1987
      ja mám k hudu snáď len jednu pripomienku a tou je ten ohavný radar, alebo mapa, na to ako hra krásne vyzerá sa mohli s tou mapou/radarom viacej pohrať a troška ho vyšperkovať nejako. Napr. vo fc2 bola mapa s kompasom pekne spravená, že sa dala používať pekne pri navigácii pri jazde jeepom alebo len tak prechádzkou po krajine...neviem prečo to v fc3 takto zhovadili...
  • Keyz
    Tak zatím jsem na začátku a skvěle by to osýpalo nebýt několika nepříjemností.

    Agresivita masožravců a jejich odolnost.
    Sice je někdy sranda když vidím jak kozy honí čokl,vedle varani útočí na NPC a někde chrochtá prase,ale proč sakra když střelím po masožravci tak se na mně nahrnou všichni masožravci v okolí stejného druhu?Střelím varana a pak to začne.Komando varanů se vydá na útok.Navíc často jak jsou různě daleko tak lezou postupně a překvapí.
    Přidejte k tomu odolnost některých zvířat a je to horší než parta černochů na začátku ve FC2. Dokonce tygr prošel testem brokovnicí do xichtu!Nějaký pancířový tygr anebo jak tady někdo psal sežral nějaké drogy a je mu jedno,že by měl ustřelenou část hlavy.
    Tohle dost vadí,protože se neustálé musím prát se zvířaty...
    Co mně vadí méně,je hojný pohyb nepřátel v ovládaném území.Sice auta zde likviduji lehce,ale vypadá to divně když ovládám oblast a je jezdím tam samý pirát.
    RPG prvky bych si klidně odpustil.Hlavně klasické výhody pro určité způsoby zabíjení.Proč sakra není stealth způsob pouze další způsob likvidace?Komu se libí bude to hrát.Takto to přidává navíc XP výhody.Je jedno,že to je obtížnější.Je to prostě další způsob,není to páčení truhly kde je bonus v truhle.Navíc rostliny se asi respawnují,takže o prachy je postaráno.
    Škoda taky,že piráti jen jezdí sem tam a nenapadají jednou za čas vesnice a ztracené oblasti.(Nebo ano?).Takto to bude časem pořád to stejné dokola.
    Naopak je skvělé,že NPC nemají super odolnost a hráč nemá tuny munice.
    • Podle mě je naopak stealth zabíjení snadnější. A jestli jsou za to bonusové zkušenosti nebo ne, je úplně jedno, protože ve hře je za spoustu ostatních věcí tolik XP, že brzo nebudeš vědět co s nimi.
      Co se týče zvířat, mě osobně nějak zvlášť netrápila. Ano, jsou opravdu hodně agresivní, ale jakmile jsem měl z kůží vyrobeny všechny dostupné věci, tak jsem kolem nich prostě jen probíhal, sem tam mě sice nějaký tygřík kousnul, ale nic vážného.
      Je fakt, že piráti tebou zabrané oblasti již znovu nenapadnou, ale čas od času potkáš skupinky pirátů, kteří na některých místech bojují proti rebelům.
      • Mato1987
        to súhlasím, stealth takedown s mačetou, kde v neskorších misiách budeš môcť reťazovito zabiť aj 3 nepriatelov naraz s mačetou za sebou, alebo tak že jednoho zabiješ a druhého čo stojí opodial zabiješ hodením jeho mačety, sú vážne až otrasne jednoduché. Ale zase naopak je to jedna z tých vymožeností, ktoré robí far cry 3 lepšou hrou oproti jeho predchodcovi, kde stealth súboje na blízku v podstate neexistovali.
    • Mato1987
      presne toto ma štvalo hneď zo začiatku, tí opencieroní tigri, ktorí ani po 3 ranách do hlavy zo snajperky nezgegnú...ako som už písal skorej, mohli si zobrať príklad z red dead redemption kde každé jedno zviera pošlo po jednej rane z gulovnice do hlavy....
      Napr. je dosť nelogické keď po vás zblízka zaútočí tiger, alebo medveď a vy ho seknete hádam aj 3 krát do zátylku a následne sa od neho odtrhnete, tak on stále žije, a väčšinou to končí rýchlou smrťou, kedže ste poranený a nemáte čas použiť rýchle uzdravenie, naopak keď na vás zaútočí krokoš alebo žralok tak ho viete skoliť pár bodnutiami v quick time evente...je to vážne divné
      Ten hojnný pohyb nepriateľských hliadok je vážne otravný, môže za to aj ten neskutočne idiocký instatný respawn, kde stačí čakať na jednom mieste a behom pol minúty stretnete aj 4 pirátske jeepy spolu s pár pešími hliadkami...
      Odolnosť npc je velice dobre spravená, stačí jedna rana do hlavy a v momente leží.
      ináč neviem čo si myslel týmto "Navíc rostliny se asi respawnují,takže o prachy je postaráno." Pokial viem tak rastliny ani kožušiny predávať nemôžeš...
      • Keyz
        Příště si tedy vezmu na lov tygra raketomet a kulomet. *4*

        Nechci vidět medvěda.
        • Luke
          Diskuze na téma jde sejmout tygra brokovnicí nebo ne je dot offtopic, ale přidám se. Pamatuju si, jak známý byl na nějakých severských ostrovech, kde se to hemží v zimě ledními medvědy. A on tam jel v zimě. Na letišti povinně vyfasoval proti podpisu brokovnici s doporučením, že když už by k tomu došlo, tak toho medvěda tím nezabije, ale má velkou šanci vykolejit ho z trajektorie a zpomalit ho. Sám zase vím, že třeba lva v Africe brokovnicí pořádně nezabiješ. To samý předpokládám u tygra. Chce to kulovnici a šťastnou ránu, řekl bych. No a jen tak na okraj, například hrocha nedáš ani kulovnicí, to samý u krokodýla - u obou riskuješ, že ti zdrhnou a potopí se, u druhého navíc poškodíš trofej. Vlastně střelba brokovnicí (nebo špatný zásah něčím průraznějším) na šelmy typu tygr má za následek zhusta jejich poranění, nikoliv smrt, kvůli kterému pak nejsou schopné lovit přirozenou potravu a uchylují se k zabíjení pomalejších lidí. Nezraněná šelma má dost rozumu, aby po člověku nešla a klidila se mu z cesty. V tomhle FC3 pokulhává, to je fakt.
          • Coffin.Corner
            Ale zabít tak krásné zvíře, jako je tygr, plamenometem...? No fuj! *3*
          • janchor
            Přesně, šelmy nepodceňovat! http://youtu.be/193yJ4hhJnc
            • Mato1987
              presne tak http://www.youtube.com/watch?v=goARbRuLAVo
        • Já tygra beru Lukem *1* Jednu do šišky, druhou do břicha a třetí do řiti a je po něm *15*
        • Mato1987
          to bude asi najlepšia volba, ja tu po radách od ostatných užívatelov radšej volím možnosť tretiu, teda lovím ich nablízko s brokovnicou, lúbi sa mi prebíjanie tej 1887 brokovnice , jednou ranou na blízko s tým skolíš aj medveda *2*
        • A ano, jeden z vedlejších úkolů je například smečka vzteklých psů (12) v útulku, které máš odpravit RPGčkem :D
          • Ještě teď si pamatuju na svůj první pokus, kdy jsem na sebe natáhl co největší množství těch hafanů a pak je odpravil jedním výstřelem společně s mou osobou *1*
        • Nevím v čem je problém, ale pro tyhle případy mám v batohu vždycky opravenou brokovnici, když tygra nedostane první rána, ta druhá ho zaručeně vycpe... Samozřejmě na úplném začátku hry může být lov trochu roblém, ale nic, s čím by se nedalo počítat...
      • Prodávat můžeš v podstatě všechno, kožešiny a kytky nevyjímaje. Jen ti to vždycky při odkupu hodí potvrzovací okno s tím, že je lepší než prodat z nich něco vyrobit případně spíchnout. Ale peněz je všude tolik, že zrovna tenhle způsob vydělávání by byl asi největší opruz.
      • stačí se trochu pohrabat v ini souboru a upravit odolnost zvere a respawn, jen zmenis hodnotu a je to
      • Rostliny a kůže prodávat můžeš, ale stejně jsou jednoduší peníze z posbíraného harampádí, které najde po všech těch truhlách, které jsou všude rozsety. A nemusíš se otravovat 100x se zdlouhavou animací kuchání zvěře a ořezávání kytek.
        • Mato1987
          hmm tak asi mi niečo uniká, vždy ako som v nejakom obchode alebo v safehouse a chcem predať kožušinu alebo rastlinu tak mi to nedovolí... neodomkne sa to až v neskoršej časti hry?
          • Ne, jen je rozdíl v tom, že zatímco harampádí prodáš jedním klikem, u rostlin a kůží musíš potvrdit, že to chceš opravdu prodat, protože prvotně jsou to suroviny na craft. Leda že by tě to nenechalo prodat např. kůže potřebné na quest pro huntera, ale to nevím, to ti nepotvrdím. Jinak jde prodat opravdu vše.
            • Mato1987
              aha no idem to hneď vyskúšať, asi som vážne nedôsledný a nepostrehol som tú možnosť predaja kožušín a kvetov *3* díky
  • Proč se CRYTEK zbavil FAR CRY značky? Nebo jak to, že to má ubisoft ? Může mi pls někdo vysvětlit proč nastal ten to epický fail ? (i když tam je to zas EA takže by to dopadlo ještě hůře *1* *1*
    • Náhodou, ač jsou nové Far Cry jiné, jsem velmi vděčný za open world střílečky které zatím vyšly ač má dvojka své mouchy a trojka táhne víc k mainstreamu. Popravdě je FC2 jednou z mojich nejoblíbenějších fps. Prostě je to už jiné, než FC ale rozhodně ne fail, k tomu to má dost daleko.
    • "jak to, že to má ubisoft ?"
      no asi preto, že tú hru pred 9 rokmi financoval a vydal *7*
  • Z ceho je ta videorecenze? Z u nas prodavane verze s ceskymi titulky? To tam fakt jsou CZ titulky jen k tomu co rikaji, ale menu a vse co najdete (hlavne ty ruzne deniky apod.) jsou anglicky? WTF?
    • Luke
      Vysvětlení téhle anomálie je uvedené v diskuzi na předchozích stránkách. Dík.
      • tak jsem si to "vysvetleni" nasel a musim znovu WTF?
        • jesusek
          V tom případě ti asi není pomoci...
          • no spis doufej ze tech support bude ku pomoci chudakum co si nainstalujou hru s cestinou a pulka jim pojde anglicky protoze proste nekdy to jede komplet cesky a nekdy jen titulky...
  • Keyz
    Tak jsem koukal,že v jedné lokaci může být Tygr,Varan,Koza a želva.

    To je divočina *1*
    • Já to nechápu, vždyť je to bráno jako normální život v džungli - ne ZOO, kde má každý zvíře svý teritorium (ano na mapě je vyznačeno, kde jsou) Pojeďte si někdy do džungle a taky tam nebudete mít na 50 m jen hady, na dalších varany apod. A co se mi tam hodně líbí je, že když se setmí, zvířata jsou mnohem aktivnější a svět kolem se pro vás stává mnohem nebezpečnější, osobně když slyším něco podivného, hned pelášim do nejbližšího automobilu. Tady je vidět, kdo tu hru a její systém chápe a je tak skutečným hráčem.
    • Wyder
      To jsou ty ústupky gamedesignu, které musíš přejít, jinak se stáváš hnidopichem... :-D
      • už aby konečne vyšel warhorse a pak podobne hloupe argumenty že se to nedá udelat jinak se stanou irelevantni
        • Keyz
          Tak kdyby těch zvířat bylo méně tak by to dost pomohl,bylo to více logické vzhledem k výrobě předmětů.Přece z prasete udělám hodně věcí.Kůže je dost velká a nepotřebují 3 prasata na drobnost.
          Takto musejí dát mnoho zvířat a pak to vypadá někdy komicky.
      • Jaké ústupky gamedesignu, tato zvířata se normálně mohou vyskytovat na jednom místě, tedy ne že by běhala vedle sebe, ale v jedné lokaci klidně. Podívej se např. na faunu a flóru na Sumatře.
        • Keyz
          Já vím,ale aby na sebe čuměla to snad ne :)
          Vypadá jako pořádná divočina.
          • asi taky budou žrát ty veselý houbičky
  • Pár takových postřehů po dohrání. Omezená velikost peněženky. Proč? Několikrát jsem byl nucen kupovat upgrady a jiné blbinky, které jsem ani nepotřeboval, jinak by nasbírané peníze přišli vniveč. Nemuseli hráči dávat zbraně úplně zadarmo během postupu hrou, aby alespoň za něco mohl člověk utrácet. Skill tree, no tady to chtělo více zapřemýšlet, spousta skillů zejména pro stealth zabíjení je naprosto zbytečná, zabíjení pokud nepřítel popř. dva stojí na římse, nebo zabití z vody jsem použil opravdu jen párkrát. Navíc tisíce expů jdou úplně do větru, i po dosažení max. úrovně mi zbylo pár outpostů na dobytí a to nemluví o počtu reliců, takže spousta expů prostě byla k ničemu, takže by to chtělo možná rozšířit počet skillů, nebo snížit množství expů, které dostáváte. Respawn nepřátel, sice to není ala FC2, ale pokud například nezrušíte při dobývání základy alarm, nepřátelé přibíhají pořád dokola. Odkud? A asi věc, která mě štvala nejvíc. Proč proboha u všeho musí být stupidně zdlouhavá animace - lootování nepřátel a truhel, léčení, stahování zvířet z kůže, sbírání rostlin. Když to člověk dělá po padesáté, opravdu to začne jít na nervy.
    Co musím hodně pochválit, je propracovanost krajiny. Prolézat různé jeskynní komplexy a staré ruiny byla opravdu nádhera a během posledních questů, kdy se snažíte získat "vy víte co", jsem plesal blahem stejně jako v tomb raiderovi.
    • Ad respawn, o tom to je, hrat s rozmyslom, trpezlivostou a nespustit alarm. Ono potom aj za outpost dostanes 1500XP za to ked ta nedetekuju, 500XP ked alarm spustia. 550XP je tusim ked ta vidia ale alarm nespustia.
      • To já moc dobře vím, ale přitom, kolik je ve hře dostupných expů ti je v závěru stejně jedno, jak ten tábor vyvraždíš (záleží jen na tvém pocitu a chuti), protože expy ti stejně budou přibývat až až za spoustu jiných věcí, každopádně já také preferoval raději stealth způsob. Ale občas se prostě nezadařilo a alarm jsem spustil a ty nekonečné zástupy nepřátel, které neustále přijížděly, mě prostě rozesmály.
        • Ja som ako prve isiel tie alarmy vyradit, niekedy to sice bolo dost o hubu, ale kamienky na odlakanie a bolo vybavene. A zaberal som ich v noci, cez den som plnil modre misie a hladal po ostrove kraviny.
  • Kein
    Jsem divný, když mi příjde grafika Far Cry 2 hezčí?
    http://www.youtube.com/watch?v=Q7_M5sZhayU

    Třeba voda ve FC3 není nic moc a některé textury (skály) taky ne. Fyzika už taky není takové orgie jako ve dvojce. baráky sice hoří, ale nerozbíjí se, jen zčernají.

    btw.: A proč geroj ve FC3 nenatahuje zbraně po nabytí?
    • Fakt nejsi. Mě přijde taky hezčí. Hlavně to slunce mezi vetvemi. Na to nezapomenu :-)
    • Podla mňa je to tým, že džungla bola krajšia v prvom Crysis a Afrika v FC2 bol unikátna
    • Geroj nenatahuje zbraň po nabití, protože po vystřelení posledního náboje zůstáva závěr v zadní poloze. Stačí vyměnit zasobník, stisknout záchyt závěru. Ten po cestě do základní polohy zasune náboj do komory a geroj může začít zase vesele střílet. Jestli by měnil zásobník a v komoře mu zbyl náboj, tak jen vymění zásobník a pokračuje dál. Závěr by natahoval třeba v případě, když by vystřílel zasobník, vrátil závěr do základní polohy a vyměnil zásobník. Pak jestli by chtěl střílet, tak by musel zbraň natáhnout. Natahování závěru desetkrát po sobě při každým vytažením zbraně se dělá jen v americkým filmu *1*
      • Záleží co za zbraň máš na mysli. U AK a AKM závěr nezůstává v zadní poloze a musíš natahovat rukou.
    • Mato1987
      nie si , mnoho hráčom sa far cry 2 po grafickej stránke, resp. audiovizuálnej stránke ale aj po hernej stránke zdal lepší.
      Ja osobne sa po dohratí FC3 vrhnem na Far Cry 2 hneď ako to bude možné
      • misho8723
        S ničím čo máš vo svojom komentári napísané by som nemal problém, len s tým, že niekomu sa zdá byť lepšia dvojka po hernej stránke.. preboha, to aj existuje niekto kto má radšej dvojku ako trojku po hernej stránke?.. čím, akože fakt čím, je lepšia dvojka po hernej stránke? .. tou zabudovanou (otravnou a zbytočnou) mechanikou menom malária ? alebo, že po každých 15 výstreloch sa zbraň poškodzuje a zasekáva? Neustálym respawnom nepriateľov? Pekným, originálnym ale úplne statickým a nudným prostredím?.. Podľa mňa je trojka vo všetkých herných prvkoch o tri triedy lepšia a zábavnejšia hra ako dvojka.. a proste si neviem predstaviť niekoho, koho by oveľa prázdnejšia a nudnejšia dvojka bavila vďaka svojej hernej stránke.. ale tak jasné, rôzny ľudia existujú a vďaka tomu aj rôzne chute, ale, no ...
        • malárie - výbornej nápad, nehraješ za super hrdinu, ale za zoufalce, co se zadýchává po 30m sprintu a snaží se přežít. O dost jiný (lepší) přístup než hoň expy chlapečku a staň se super-hero.
          zasekávání - to platilo jen o zbraních, co padaly z nepřátel.Navíc, bylo na první pohled vidět, v jakém je sebraná zbraň stavu
          respawn nepřátel - to přehnaly, byl moc rychlý, ale problém byl spíš, že jsi byl nucen jezdit z jedné strany mapy na druhou a protože mapa byl hodně malá, jezdil si dokola přez ty samý guard posty
          statické prostředí - v africe je v zimě 40 ve stínu, tam všichni většinou jen sedí pod stromem a maj hlad (viz. Conradovo Srdce temnoty).

          Prostředí FC3 není statické? Pobiješ červený team v táboře, naskočí modrá vlajka, přijede modrej jep, vylezou modří (válečníci, vždy čekají někde za bukem, ale teď už vědí, žes tam všechny povraždil) a spawnou se prasata..... Vrať se do toho tábora později a je prázdnej
          To samé dokola, kolikrát???
          Všechno zase zachraňují scripty alé CoD/Black Ops...
          • Nevím, ale ani po získání všech skillů jsem si na střední obtížnost nepřipadal jako super-hero. V podstatě se postava téměř vůbec nezměnila, sice ti přibyde pár slotů zdraví a máš trochu zvýšenou odolnost na některé druhy zranění, v závěru bych ale neřekl, že by to bylo extra poznat a rozhodně jsem si nemohl dovolit nějakou velkou divočinu, kterou bych si nedovolil dříve na začátku hry.
        • Mato1987
          je to tvoj pohľad na vec, no pokúsim sa aspoň v pár stručných bodoch zdôvodniť prečo sa mi viacej lúbila far cry 2
          - buddy systém, tzn. že si v podstate nikdy nezomrel, vždy ťa prišiel zachrániť niektorý z tvojich priatelov.
          - feel zbraní, resp. ich poškodzovanie, hrdzavenie a zasekávanie, dodávalo to hre naozaj realistický pocit pri používaní rôznych zbraní, výnimku tvorili zlaté zbrane, poskrývané v rôznych tajných miestach
          - krajina, podľa mňa malo prostredie, teda afrika vo far cry 2 nezamenitelný, osobitý charakter, jedinečnú a skvelú atmosféru
          - grafika, mne sa zdalo far cry 2 čo do hustoty lesa, stepy a podobných grafických vychytávok omnoho krajšia ako niekedy až moc presaturovaná fc3
          - akokoľvek sa hudobná stránka z nového far cry snaží tváriť moderne, tak mne absolútne nesadla, vo fc2 bola hudba na naozaj špičkovej úrvoni a keď k tomu prirátam autentické zvuky africkej divočiny tak u mňa jednoznačne vítazí fc 2
          - niekomu sa respawn na nepriateľských stanovištiach nemusel lúbiť, ale ak si vedel ako obísť stanovištia, tak si s tým nemal väčší problém, no vo far cry 3 je to podľa mňa vyriešené naozaj neštatne, tým mám na mysli instantný respawn hliadok na jeepoch, niekedy aj dva jeepy naraz spolu s nejakými pochôdzkarmi hneď ako opustíš určitú malú oblasť.
          Tých postrehov prečo je fc2 lepšia ako fc3 je viacej, ale to by bolo na dlho :) tak aspoň takto v krátkosti som to zhrnul. Nemusíš so všetkým súhlasiť ale to je v absolútne v poriadku. *3*
          • misho8723
            Však jasné, ak sa ti páči dvojka viac ako trojka, to ti nikto neberie a môj pohľad na to nič nezmení.. ale keď si už pridal tie body, tak sa ku ním skúsim vyjadriť :
            - ten buddy systém mne vôbec nevyhovoval.. sám som dobíjal dýky tábor a z ničoho nič sa objavil môj parťák, ktorý ma ozdravil.. mne to prišlo ako v BioShocku tie komory, do ktorých sa človek premiestnil po smrti, pričom smrť neznamenala žiadny trest a ja mám rád smrť a ťažké hry, preto tie komory som si hneď vypol ako to bolo možné, alebo som používal quickload..ak som v dačom zlý, chcem sa zlepšiť, chcem cítiť nebezpečie a ak má hra nastavenú správnu obtiažnosť a neotravuje ma ňou, nepoužíva lacné triky, tak nemám problém
            - zasekávanie a hrdzavenie zbraní by bolo fajn, keby to bolo dotiahnuté do konca.. realistické? istotne, ale ak sa mi každú chvíľu má zasekávať zbraň (čo takto samozrejme nefunguje v skutočnosti), tak beriem radšej variantu čo nie je vôbec realistická, ale viac zábavná a to žiadne zasekávanie.. ale zase feeling zo zbraní mala isto lepšie dvojka.. trojka je v tomto ohľade skoro tak zle, ako je CoD
            - pri krajine s tebou súhlasím, to bol asi jediný dôvod, prečo som strávil s dvojkou toľko času, koľko som strávil, ale bohužiaľ bola veľmi statická, neobsahovala žiadny obsah
            - pri grafike mi vadil ten filter použitý, s hustotou lesa a tak súhlasím, ale Far Cry 3 zase po veľmi dlhej dobe ukazuje, že strieľačky nemusia používať len šedé, šedivé farby a filtre, a to je prečo mám stále rád aj FC jednotku
            - pri hudobnej zložke neviem komentovať, lebo si nepamätám aká bola hudba v dvojke.. a v trojke mi prekáža, že keď hrám stealth spôsobom, tak hrá taká "akčná" hudba, ktorá nepasuje k situáciám, čo sa dejú na obrazovke
            - pri tom respawne v táboroch som nekompromisný, jedna z najhorších mechaník čo som videl v akejkoľvek hre.. vyhnúť sa im? ak som mal misiu z jedného konca mapy na druhý, tak to bola neuveriteľná otrava a ak tebe sa im darilo vyhnúť, tak to máš asi veľkú trpezlivosť s touto hrou, lebo ja fakt nie.. a to Dark Souls v pohode znášam, ale toto bolo pre mňa veľa
            A príbeh, aj keď viem len základ z dvojky, tak je isto tam lepší.. trojka má zaujímavý nápad, ale omnoho lepšie je to vykreslené v Spec Ops : The Line, že čo s človekom spraví násilie a keď si myslí, že vraždí z dákeho ušľachtilého dôvodu.. no a samozrejme príbeh dvojky je reálnejší, a vážnejší ako táto banda nesympatických, namyslených a zbohatlíckych Američanov.. aj keď zase veľká vďaka príbehu za postavy "záporákov"
            Samozrejme, ja by som mohol vymenovať veľa vecí, vďaka ktorým, mi príde FC3 oveľa lepšia ako dvojka, ale to by sme sa mohli hodiny hádať, čo?.. Aj tak podľa mňa je najlepšie FPS v otvorenom svete stále prvý S.T.A.L.K.E.R., ktorý možno mal pár chýb, ale ako celok je stále neprekonaný podľa mňa
            • Mato1987
              Ako si spomenul, že sa ti každú chvílu zasekávala zbraň, resp. náboj v komore, mne to pripadalo ako neskutočné efektné, keď si musel silou ten náboj vyberať z komory. Ale nebolo to vždy tak, napr. keď si si zbrane kúpil v obchode tak bola velice malá pravdepodobnosť, že by sa ti niekedy zasekli alebo aj vybuchli v ruke, samozrejme po dlhšom používaní v tak nehostinnej a na počasie extrémnej krajine ako je afrika musíš pochopiť, že tie zbraňe dlho nevydržia(vysoké teploty, vysoká vlhkosť, sucho a podobne), takže časom sa budú aj tie fungl nové kaziť, no ako hovorím stávalo sa to len zriedkavo. A keď sa ti nepáčilo to kazenie zbraní, čo mimochodom fakt mohli zakomponovať do fc3, bola by to fakt pecka, tak si mohol hľadať zlaté zbrane, ktoré sa nikdy nepokazili a vždy boli spolahlivé. *4*
              K ostatným bodom sa nebudem ďalej vyjadrovať, lebo očividne na to máme diametrálne odlišný názor.
              Okej, v pohode, som rád, že sú tu aj ľudia čo majú záujem diskutovať a ísť aj tak troška do hlbšej diskusie...
    • Natahuje, ale zalezi ci ti ostene posledny naboj v hlavni. Presne ako v reali.
    • Jestli ti žlutohnědá Afrika v FC2 přijde hezčí než zelená džungle v FC3, je to podle mě na očního lékaře.
      • Gonzi
        To bych zrovna neřekl, každopádně je fakt, že je FC3 technicky úplně jinde - stačí se podívat na vzhled enemáků. Maximálně se ti víc může líbít artistické pojetí dvojky (přecejen ty západy velkého slunce maj něco do sebe), určitě to ale není "racionálně" hezčí hra (samozřejmě mluvím o pc, nevím jak to vypadá na konzolích)
    • Nejsi, mě připadá taky 2 hezčí hlavně v detailech přírody, ale možná je to tím prostředím afriky,které udělali suprově a ted je to prostě ostrov a všude samá zelená a zelená a zelená. Je to asi o zvyku.
  • Zvierata su dost huste. Styri strely z Dragunov SVD a s tigrom to nejak nehlo. V pohode dobehol a zahryzol do mna. Da sa pomerne lahko vystrielat tabor piratov, ale taky jeden varan ci zopar psov uz predstavuju problem. Kapanek nelogicke.
    • Na tygre luk, na psy brokovnica na piratov utocna puska. Inak brokovnica je krasna vec, dokaze zabit celu posadku jeepu jedinym vystrelom z 10-15m. Kazdopadne, treba sa naucit tolerovat nedostatky hier, lebo kto ich bude vyhladavat tak si bude sam kazit zazitok. V kazdej jedinej hre je nieco co kazi dojem realnosti. Ale v konecnom dosledku - je to hra. FC3 ma tych chyb relativne malo. Akurat mi vadia tie zbrane zadarmo za odomykanie vezi. Vo FC2 som sa tesil jak maly ked som si mohol kupit lepsiu zbran za tazko zarobene peniaze (diamanty)
    • Zkus medvěda mačetou, pak teprve uvidíš *1*
  • Ve Far cry 2 byla nějaká "Reflexe současného světa?!?Dle mého to byla spíše jen velmi stereotypní a vcelku tupá střílečka s pár zajímavýma nápadama (viz.systém léčení)...
    • Luke
      FC2 mám rád jako realistický portrét současného stavu některých západoafrických států, které se do nedávna zmítaly v občanské válce (=teď nemluvím o tom, jestli se respawnujou nepřátelé). Líbí se mi výstižné podání role západu jako hybatele konfliktu skrz dodávky zbraní/NGO, neschopnost/vyčůranost místních warlordů a samozřejmě aktivity žoldáků jako takových. Politicko-společenskou kritiku, jak jí FC2 předkládá mám prostě rád a obecně mi ve hrách chybí. V podstatě to hodně beru jako interaktivní realistický dokument, který ve mě rezonuje stejně jako knihy Call Africa 999, Eben od Kapuszinského, Conradovo Srdce temnoty anebo Bearing Witness a nějaký další, na který jsem línej vzpomínat :) (myslím, že jsem tehdy v tý souvislosti psal i o knize Mercenaries, ale nejsem si jistej). Je to OK odpověď? :)
      • Jsem možná ignorant ale já nic takového ve hře neviděl,naopak se mi zdálo jestli tam některá témata trochu nezlehčují-nevyhýbají se jim-viz třeba dětští vojáci atd.,ale přiznám že žádný expert na problémy afrických států(a potažmo Afriku jako takovou)nejsem.Jinak co se nějaké politicko společenské kritiky ve hrách týče tak se mi v tomto asi nejlepší zdál druhý Zaklínač ...
        • Luke
          Dětští vojáci tam chyběli, to je fakt. Clint Hocking svého času říkal, že je chtěli mít, ale už jim to neprošlo.

          Zaklínač 2 určitě, ale ten se víc vyjadřuje k obecným problémům, který pálí asi každýho, zatímco FC2 byla územně specifická se vším všudy.

          Kolega Grygar říkal, že je v tomhle směru poměrně dobře provedený i Spec Ops: The Line, ale nehrál jsem (zatím).
          • USER47
            Napsal jsem podobnej post jako teď vazbič už u tý recenze...Přijde mi, že prostě ve FC2 vidíš víc, než tam je. Ten svět je až tak moc okleštěnej a zeschématičtěnej, že přestává působit jakkoli reálně a tím i ztrácí jakejkoli potenciál k tomu realitu komentovat. A ani mi nepřijde, že by se o to autoři snažili. Akorát občas povrchně využijou nějakou africkou rekvizitu k okecání standardního herního mechanismu - viz. sbírání diamantů, malárie apod.

            Jinak Spec Ops si rozhodně zahraj...
            • Luke
              (Aaa došlo vlákno.)
              Mě teda přijde, že absence civilního života v konfliktním regionu je dost pravdivá. Ale jak jsem už říkal: netvrdím, že je FC2 bez chyb, ale tvrdím, že má dost zásadní rovinu, kterou jiné hry nemají.
            • USER47
              Jde mi o to, že ani nějaká jednoduchá kritika se moc nedá prezentovat na světě, ve kterým chybí i tak fundamentální fičura jako je civilní život, a kde žádná akce nemá viditelnej následek.
            • Luke
              Ona ta kritika, o který mluvím, nemusí být nějak extrémně komplexní. Někdy stačí udělat jí prostě a jednoduše, což se ve FC2 IMHO povedlo. Jasně, že do herního zážitku člověk projektuje vlastní zkušenosti a znalosti a tím pro něj může získat nový rozměry a je to jen omezeně přenositelný. Mě to tehdy utáhlo na něco, co mi ve hrách chybělo/chybí a co ve FC2 furt vidím. Herní mechanismy určitě pokulhávaj, ale o těch teď nemluvím (chyby FC2 uznávám).

              Zahraju! A celkem se i těším.
    • Taky to nechapu, uz kdyz psal recenzi to tam vychvaloval a delal z toho nejakou hru s vyssim principem, ale prijde mi, ze si to spis vsugeroval nebo tam videl neco co tam nebylo... Sbirani kufru s diamantem jako vedlejsi aktivitu nepovazuju za odraz problemu krvavych diamantu a jeho rozsahlou interpretaci.... No offense
      • Tak hlavně šlo o prokreslení místních bojůvek, kdy každý - včetně žioldáků - byl pěkná svi*ě. Si vzpomínám, jak jsem sabotoval musel sabotovat vodovod pro civily kvůli větě místního velitele, ž když my nemáme vodu, nikdo ji nebude mít. A závěr byl nakonec docela sofiiana volba. Pořád je to asi tak o 300% serióznější než zachraňovat zádele zlaté mládeži a z nějakého neznámého důvodu být vybrán za spásného domorodého válečníka. I když uznávám, že FC3 je asi zábavnější a "hernější" než dvojka, vážnější pojetí předchůdce mi sedělo přece jen víc.
        • USER47
          Všechny tyhle věci byly ovšem dost znehodnocený tím, že ve hře nebylo nic, co by se aspoň vzdáleně podobalo civilnímu životu, což je u podobnejch problémů naprosto zásadní. Navíc nic, co hráč udělal, nemělo jakejkoli efekt na svět okolo. Což bylo ještě zdůrazněný tím šíleným respawnem všude okolo...
          • Podle mě tvůrce děsila možnost, že by hráč mohl zabíjet malé hladové černoušky. No, furt ale lepší než totální morální vybuzn*lost FC3. Ty postavy, ač se tvůrci sebevíc snaží o jejich vyzrání (paralelně s iniciační stezkou kmenového lovce) mě maximálně štvou. Podobně už mě štvaly snad jen postavy z The ballad of the Gay Tony, kde to byl ale jednoznačný účel. Při tom, když se podíváš na scénář FC3 podrobněji, tak tam témata jako piráti, znásilňování, otroctví etc. jsou, jen prosty zkýčovatělé do naprosto plyšové podoby.
        • Luke
          Přesně tak. Ta morální nejednoznačnost byla vynikající.
      • Mato1987
        fc 2 je podla mňa lepšia ako prvý diel, to jednoznačne a je dokonca lepšia ako fc3, ale to je len môj názor
        • No podle mě jedničku dosud nic nepřekonalo i když jsem pasáže s mutanty zrovna nemusel a raději jsem bojoval proti lidskému nepříteli. Dohrál jsem ji nesčetněkrát. Dvojku jsem po jednom dohrání zkoušel znova asi dvakrát a vždy jsem to po první hodině vzdal, když jsem si uvědomil, že zase 80% herního času strávím cestováním v jeepu a zbytek času sháněním léku na malárii. No a u třetího dílu, i když je tam přesunů také dost, mi tohle cestování naopak zase vůbec nevadilo a dokonce jsem všude většinou chodil pěšky, protože mě bavilo prozkoumávat byť jen malé jeskyně nebo ruiny, kterých je na mapě hafo.
          • Mato1987
            mne sa naopak v jedničke dosť priečily tí mutanti, hlavne tí, ktorí nezdechli ani po 4 ranách z raketometu. Ja som jedničku prešiel snáď len raz, veľmi sa mi lúbila vtedy grafika, a celkovo súboje s tými žoldiermi...Dvojku som zase prešiel aj zo 5 krát, vždy s inou postavou a bavilo ma to tak isto ako keď som to hral po prvý raz :) Napr. aj v dvojke boli všelijaké tajné miesta a šachty kde si nachádzal vysielačky a podobné hovadiny a to ma bavilo tiež tak isto ako v tomto novom fc3 je preskumávanie jaskýň a všelijakých vrakov naozaj skvelá zábava
  • Samozřejmě, že mi to jelo plynule, když jsem psal plynule. Všechno je to o grafice, na té záleží mnohem víc než na procesoru, bál jsem se, že tahle hra bude náročná, ale v pohodě. A to 630M není kdovíjaký dělo, normální střední třída v noťasech.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit