Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nebýt špatných zkušeností s porty z konzolí, bylo by divné z toho dělat vědu. Tak prostě uzpůsobí hru trochu oběma - udělají hru pro PC a trochu ji zjednodušší pro konzole. Ale tak to nefunguje, což jsme se už mnohokráte přesvědčili. O HW výkonu už to dávno není, ale víceméně čístě o kvalitativní stránce. A ano, jestli se autoři rozhodnout udělat hru pro hráče, kteří s neohrabaným gamepadem leží na gauči před televizí, je to jejich rozhodnutí a my ostatní se musíme smířit s tím, že rádoby nástupce nějaké série holt už nebude faktickým nástupcem. "Audi začne vyrábět žigulíky, protože (za tu cenu) jich prodá více" ... (u her se nezmění cena, ale hloubka - podstata je stejná - jde tu o dostupnost pro masu).

    Pokud nějaký blbeček se tu chce zviditelnit rádoby provokováním PC hráčů, kteří si sem přijdou postesknout, může nám napsat nějaké konverze z konzolí, které opravdu stáli za to a dokázat, že se není čeho bát.

    Už jsme viděli Oblivion ... byla to dobrá hra, ale nástupce Morrowindu dost vyhublí a nezcela důstojný, jak by se očekávalo. Uvidíme, jestli se autoři poučili alespoň z modů komunity pro Oblivion :-x
    • RavenHolm
      Jade Empire, GTA:SA, GTA:VC, GTA:III, Condemned: Criminal Origins, Chronicles of the Riddick: Escape from Butcher Bay, Mass Effect 1/2, Star Wars: Knights of the old republic, Fable: The lost chapters, Gears of War, Batman: Arkham Asylumm, Assasins Creed, Resient Evil 5, Splinter Cell 1/2/3, Legacy of Kain, Darksiders, MDK 1/2, Driver, Burnout: Paradise, Lost Planet, Mirrors Edge, Tomb Raider, Prince of Persia, Beyond Good and Evil, Sudeki, Manhunt.

      Stačí?
      • Assassins Creed byl naportován dobře. Splinter Cell nevím jestli je konzolový původně, ale zaomněl jsi třeba Hitmana. Všechny mají zjedndoušené ovládání (více skripový pohyb, automatizovaný), ale jsou kvaltní. Ano.
        Nicméně všechno je to trochu jiný šálek a v podstatě jsou to hry, kde pobíháš v 3rd person a automatickými chvaty kosíš soupeře. Nenapadá mne však komplexní RPG. Fable je sice rpg, ale ...asi tak, jak bych nechtěl, aby bylo rpg Skyrim apod.
      • Hrál jsem pc port Devil May Cry 4 (to číslo si nejsem jistej 3 nebo 4) a hra byla skvělá. Ale docela mě tam naštvali autoři, že byli líní přemapovat pořádně klávesy v nastavení. Hrálo se to normálně na klávesnici ale hra mi pořád hlásila např. pro útok zmacknete trojuhelník apod. Celkem me to stvalo a strávil jsem kvůli tomu dost času zjišťováním ovládání.
  • aaaaaaaaaa nejvic rvou... chvilka napeti.. PC HARDCORE FANATIC GAMERS :D

    myslim ze kdyz napisete svuj cool post o tom jak to jde s pc scenou do ..... tak se fakt nic nezmeni ;)
    • Řvát klidně budeme, protože portu z konzolí je třeba se vždy obávat a většinou je to oprávněné ...bohužel. Převážná většina těchto portů dopadá špatně.
    • Pravda
    • Preed
      a ked nenapisem nic,tak sa bude zdat,ze je vsetko v poriadku :)
  • to co je napsané v článku o zjednodušování mě taky štve. že dělají primárně pro konzole, hmm to už je bohužel u většiny i původních her z PC. Ale přesto všechno já věřím, že Skyrim bude skvělé RPG i na PC.
    • Já věřím, že udělají dobré v rámci cíle, který si vytýčili, ne skvělé. Že dělají primárně pro konzole by mi nevadilo, to zjednodušování ano. Pokud by udělali propracované RPG a jen ho trochu (velikost ovládání, nějaký berličky jako ve FPS autoaim a pomalejší AI) upravili pro konzole, fajn. Otázka, jestli by to konzoloidní komunita "brala".
      • No já doufám, že právě to zjednodušení bude možno vypnout a bude se odvíjet od nastavení obtížnosti.
  • IWKYN
    Skyrim si stejně asi koupim, ale jestli jsou takoví fanoušci applu, tak ať tam daj jenom jedno tlačítko na celou hru. Prosííím já bych jich totiž víc nezvládnul....
  • Rorschah
    do haje, najde se dneska konečně někdo,kdo udělá poctivé RPG? už mám plné zuby všech těch mass effectů, dragon ageů a podobných sraček, ve kterých jedním tlačítkem postava přeletí půl mapy,aby se mohla skrýt za překážku.
    chci si klikat myší v inventáři a poměřovat číslička itemů, které navíc najdu NÁHODNĚ z nějakého lootu, aniž by byly předem připravené. chci se volně pohybovat krajinou a ne šmatlat tvůrci vytvořenou stezkou.
    nechci ku*va pseudo-rpg kde listování v inventáři a spelly ovládám nesmyslnýma tlačítkama na klávesnici v připitomělém, rádoby moderním UI. nechci stokrát mačkat mezerník pro to, aby mě zrovna držící drak nesežral. nechci čekat než se mi přehraje animace nějakého "finishing move".
    chci hru čísel, výpočty pravděpodobnosti, staty ovlivňující výkony postavy, náhodně generované dropy, boss fighty, kde roli hraje moje vybavení - nezvládnu, nasbírám jiný eqip a zkusím znova, pak si vychutnám odměnu za moji dřinu - tohle je RPG. mám dojem,že tvůrci jsou přiliš zaslepení byznysem a tokem peněz. RPG na konzole prostě nepatří, stejně jako RTS. počítače mají prostě svoje výhody, na konzole ať si cpou ty svoje pi*oviny na kinect.
    Skyrimu přestávám věřit, mám špatný dojem, že to bude jen osekaný Oblivion s POP "vychytávkama". kde jsou doby, kdy se hry dělaly s LÁSKOU.
    • Rorschah
      jak vlastně dneska poznám RPG? vždyť všechno to směřuje jen do žánru "akce". a asi nejsem jediný,kdo si všiml ústupu RTS.
      no jo,do tohoto žánru už toho moc nového vymyslet nejde, ale do akcí vlastně taky ne...
    • Přesně tohle chci taky a věřím, že většina lidí co hrají na pc taky, konzole jsou pro "cool" kok*ty
      • Jedinej kkt jseš tady ty *2*
    • Rorschah
      no dobře, je fakt že jsem odkojený oldschoolem a že se k novinkám stavím trochu odmítavě :D nostalgie je mrcha :P ... ale každopádně, oldschoolovky člověk hrál i několikrát a měl stejný zážitek. novinky obsahují hodně rušivých elementů (např kvanta scriptů),díky kterým nemám chuť si něco projet znova. snaží se to zachraňovat alespoň několika různýma větvema příbehu. doufám,že skyrim v tomhle aspoň nezklame.
      na druhou stránku musím uznat,že zaklínač 2 mě hodně překvapil,i když podoba s dao je velká :)
      • Oba příspěvky mi skoro mluví z duše. Popsal si stav pěkně. Btw ano, nostalgie je mrcha a vliv na moje hodnocení jistě má taky značný, ale ať o tom přemýšlím jak chci, majoritní problém je chtě nechtě v produkci. Také se mi nelíbí masový styl. Skripty, koridory, rozpatlaný přesvícený bloom a dětinské ovládání (popsané mačkání sekvence tlačítek, aby mě "nesežral drak" je opravdu otřes).

        Tak snad třeba alespoň ... no asi ne ... to Diablo3. WoW je taky masovka, ale docela se povedl vybalancovat (ne, už dlouho jej nehraji, protože mne totálně dožrali nastavovanou kaší nicoty, ale přesto ...).
        • Rorschah
          no zase wow je svým způsobem sandbox (v rámci možností), což voní víc než skripty. ale souhlas, wow prošlo stejnou mainstream "evolucí" :(
    • A tak zase budeme hromadne vytahovat kapesnicky : )
      Doba uz holt jina nebude.
      S nekterejma bodama bych souhlasil, ale prijde mi, ze veci ktery ti tak chybej se driv pouzivaly spis z "uspornejch duvodu", nez ze by to delalo hram cest. Nostalgie je mrcha, to si uz lidi uvedomte. : ) A hlavne uz zahodte to "RPG=spousta tabulek".
      Chapu jisty obavy, ale se Skyrimem by tu vubec nemuselo byt spatny - uvidime - zatim nic moc nerekli (navic to jsou kecy z "masovy" E3, tak bych i rad veril tomu, ze trochu mazou med kolem huby prave tem "masam")
      A promin, ale kdyz volas po vsech tehle vecech, a i DAO oznacis za cistou sracku, tak uz bude problem spis v tom, jaky mas naroky. AAA hry uz nikdy nebudou takovy jako driv, tak proc se radsi nenaucit najit si na nich to, co se mi libi? Nejaky negativa prehlidnu...
      S laskou se nedelaj (no nektery i dneska delaj) od ty doby, co vyvoj stoji desitky milionu dolaru - co je na tom divnyho? Na indie scene se srdcem tvori urcite, a jsou to hry presne na ty urovni co driv. Tak si holt vyber, jestli chces AAA bombastik produkci, nebo nizkorozpoctovy srdcovky.
      Zrovna DAO bylo myslim kompromis, kterej si s tim posunem ke stary skole troufal az az. A stejne na nej lidi plivou, protoze v sobe ma i moderni prvky...
      MOVE ON, oldtimer... *7*
      • Na Dragon Age nikdo neplive. ten byl skutecne kompromisem. Vsichni nadavaji na Dragon Age 2. Vcetne me.
        AAA bombastic produkce? co to ma jako byt? AAA bombastic sh.t zni pravdiveji.

        Vy vsichni porad kazdemu kdo si stezuje na blbnuti her(jinak to nazvat nejde) nadavate ze jen place. Ze doba je jina. Posun se dal...... Ale to neni pravda. Mame jako mlcet a nechat ze sebe delat ovce? Sami vyvojari napriklad u zminovaneho Dragon Age 2 priznali,ze velkou cast nas ''starych'' hracu ztratili,ale ze zaroven stejne velkou cast novych ziskali z rad casual hracu.
        A vubec? Kdyz uz jsme u toho DA2..cetl jsi vubec fora? To nebyly narky par vydedencu co ziji z nostalgie minulych her. Tak velky odpor jsem jeste nikdy nezazil. Takze ty si klidne uzivej stale stupidnejsich her(rec je stale o RPG,v jinych zanrech je tento posun mizivy,pokud vubec)),ktere uz se kolikrat ani nedaji nazyvat RPG a mysli si jak jdes s dobou.
        • Ale jo - na DAO mnozi plivou taky. Konkretne tady kolega psal "dragon ageů", tak reaguju na to.
          U DAII jsme vubec nebyli, nez jsi ho vytahl - me taky hodne zklamalo. I kdyz bych to zase nevidel az tak hrozne.
          A kdyz mam teda tvy svoleni, tak si klidne budu uzivat i tech "stale stupidnejsich" her.

          Mimochodem - proc byly asi driv RPG plny cisel a statistik? Protoze casto vychazely z deskovejch her, a tehdejsi vykon ani na nic moc jinyho nez tech cislech stavet nemohl. Kdyby sla uz tenkrat udelat strhujici akcni cas, urcite by se tak delo. Nejakej kompromis je urcite fajn (viz. prave treba DAO), ale na cislech zalozena hratelnost je v podstate prezitek. Nic proti nemu - vtipny mi prijde jen to, kolik lidi si vzdycky tak povysene pochvaluje, jak tenkrat museli zapojovat mozek, a ze ostatni jsou blby. On by totiz i ty slozitejsi RPG pochopil KAZDEJ. Ze by ho to nebavilo je vec jina, a nemusi to bejt "tupa ovce", jak ted ty "chytry ovce" rady rikaj. Inteligentni clovek si totiz snad zavity namaha spis jinde, nez u videoher a komentare typu "driv se u her muselo premejslet" spis ukazujou, ze to s pisatelovym intelektem az tak zhavy nebude. Posun ("degradace") tady je, ale nemusi bejt snad vzdycky na skodu...
          • Je to o tom, co si vetsina hracu preje. Chteji zjednoduseni a bombastickou grafiku. Kolik by se tak prodalo her, kdyby byl jako napr. ve hrach typu Wizardry 7/Betrayal at Krondor kazdou chvili zakys :) Statistiky v RPG hrach rikas, ze je prezitek. Ja ale napr. rpgcka bez nich hrat nedokazu a ty akcni tuplem ne. Driv se nedelaly akcni RPG hlavne proto, ze by tehdejsi hraci RPG her autory za to rozsekali :) Byla jina doba, hraci chteli piplat svoje postavy, ne delat kotouly. Vetsina RPG mela tahovy souboje, ktere byly casto pekelne tuhe. Dnes hra ukazuje, kam mas jit (v ramci plneni questu), pomalu staci jen odklikavat a hra sama bojuje (trochu prehanim). Ja teda chci u videoher premyslet, nechci mit hru protkanou 150 cutscenama. Ale skoda mluvit...
            • Samozrejme musej tvurci znat miru. A takovejch je podle me porad dost...
        • MrSanta
          Nadávat na DA2 je prostě v módě. Dávno před vydáním, když se o hře vědělo prd vznikla histerie jak bude DA2 hroznou hrou (což není) a zůstalo to i po vydání. Kolikrát jsou v těch různých debatách ty argumenty úplně směšné. A když si člověk přečte nulové "recenze" hráčů na Metacritics, tak se může tak akorát smát nad tupostí některých lidí.
    • no protoze dnes kdyz bosse nezabijes na prvni pokus bez namahy (nejlepe v cutscene s press ctverecek to kill) tak prijde frustrace a hledani navodu na googlu ..
    • v dragon ahe ale cisla jsou:D stejne tak si myslim ze budou tady, nicmene faktem je, ze mnoho hracu jim nedava vubec zadnej vyznam a autori jim bohuzel vychazeji vstric a v interface se omezuji skutecne jen na ty zakladni a na jejich jednoduchej popis. Pokud si chces pocitat, staci si najit nekde na netu nejakej guide k te hre a muzes. Nebo uplne nejlepsi je na todle wiki tykajici se tech her, je to na nich obvykle hezky popsane jak spolku vsechny atributy souvisi.
  • Hlavně doufám, že postavy nebudou tak nepřirozeně a divně "bruslit" po okolí, jako tomu bylo v Oblivionu a Falloutu. Já jsem tam za boha nemohl nikoho pořádně trefit, případně se ve větším boji zorientovat. Animace byla opravdu strašná a to plavání po terénu ještě horší.
    • Ja s tim problem nemel, asi jsi lama, hrej lehci hry pro casualy.
    • V.A.T.S.
      • Chabá to záplata...
    • Oblivion si jiz nepamatuji,ale ve Falloutu jsem rozhodne nemel zadny problem s nicim takovym co tu pises . Obzvlaste kdyz v obou hrach je moznost si hru zapauzovat.
      • v oblivinu tomu fakt tak bylo, hroznej chaos, kolikrat se me stalo ze sem zabil misto nepritele nejakou spratelenou postavu a to brusleni je i ve falloutu, z tech pohybu vubec neni cejtit tiha tech postav
  • Krudanze
    graficky mi to neprijde zas tak uchvatny jak jsem cekal. oproti oblivonu krom dynamickejch stinu, animacniho systemu a lepsich modelu postav moc rozdilu nezaznamenavam. mozna se mi to jen zda. oblivion uz jsem hral davno. ale hral jsem treba posledni fallouty coz je v podstate stejne vypadajici hra. cekal jsem vetsi technickej posun. ta trava se prestava vykreslovat nebezpecne blizko, textury stojej docela za ho*no. snad to pri portovani na pc aspon trochu upravej. ke zjednodusovani se radsi nebudu ani vyjadrovat. modlim se jen aby vydali modovaci nastroje. pak budu mit klid.
    • Konzole jsou to pořád stejný, takže buďme rádi za dynamický stíny a lepší modely postav...
    • Kdys sem videl video z E3(boj nekde v jeskyni) tak sem myslel ze jde o Oblivion a on to byl Skyrim *1*
    • Psal jsem zu nize ze to vypada treba jako Age of Conan. Obzvlaste ten screenshot s mamuty(a koneckoncu i ve videu) Kdyby jsi mo ho ukazal,prisahal bych ze je to Age of Conan. A to neni zrovna nejnovejsi hra. Takze ty nadsene reakce z grafiky prilis nechapu.
  • zx_spektrum
    Proč tvůrci vůbec něco takového vypouštějí do světa? Konzolistům je to stejně jedno a PC hráče to akorát naštve.
    • Blbost, oblivion je na ps3 jedna z nejlepe hodnocenych her.
  • prajem si aby uz niektory vyvojar povedal: Nebudeme uz robit hry pre sirsie publikum, lebo sirsie uz byt nemoze, nebudeme zjednodusovat, nebudeme sa prisposobovat a zacneme robit hry pre hracov.
    • Ale přesně tohle říká Indie scéna. Bohužel s většími náklady na hru potřebujete více zákazníků a proto se můsíte přizpůsobovat. Pokud všichni kupují arkádu Call of Duty jako vzteklí, pak je jasné, že nemá smysl dělat konkurenta ArmAII (která by bez VBS2 nepřežila).
      • Preed
        S vacsimi nakladmi na co? Sak Call of Duty je kazdy rok rovnake tak ake naklady a aj tak to furt vsetci kupuju aj ked teda neviem,co su to za ludia,tak by mohli za tie biliony prachov,co za to maju,ked uz ocividne to neinvestuju do vyvoja Call of Duty,spravit aj nejaku poriadnu hru sem tam.
        • U hry nestojí prachy jen vývoj, ale i marketing. A ten je u CoD obrovský.

          Faktem je, že pokud máte recept, který funguje, tak těžko přesvědčíte producenta, aby přistoupil na nějaké výraznější zásahy. To je prostě proti jeho finančnímu mozku *3*

          Taky se mi nelíbí, kam hry směřují, ale to neznamená, že tomu procesu nerozumím.

          Chceš někomu nadávat? Nadávej casual hráčům. Můžeš se ale zlobit na člověka za to, že je průměrnej? Těžko.
          • maly dotaz-co je to casual hrac podle tebe? Ja se za nej totiz povazuji cely zivot a presto me smer vyvoje RPG her naprosto desi...
            • casual hraci sou treba rodice co si na pc pusti tak maximalne solitarky, nebo bejeweled a podobny hry a presne temhle se vyvojari snazi naservirovat klasicky AAA tituly :))
            • Jestli máš rád staré fallouty, PT a další a zároveň tě štve, kam se mnoho nových rpg her ubírá, pak nejsi casual hráč.
          • Preed
            Tak to mi je samozrejme jasne,ze tie prachy leju do marketingu a podobne ale ten snad sluzi na to aby ziskali novych zakaznikov,nie,ze naliali sme prachy do marketingu,aby sme ziskali novych zakaznikov,tak teraz musime urobit debilnu hru aby sme ziskali novych casual zakaznikov a z nich prachy na vykrytie marketingu,ktory sluzi na ziskanie novych zakaznikov, resp. prachy ktore davaju do marketingu prepokladaju,ze im to zarobi viac ako do toho dali,takze hovn* naklady,je sice pravda,ze potrebuju dost debilov na to aby sa ten marketing vyplatil,ale ked vydavaju kazdy rok to iste,tak sa imho tie naklady musia znizovat,lebo kazdy vie,ze je to super dementne kazdy rok take iste call of duty tak aky marketing.
  • až si PC hráčí začnou místo stahování hry kupovat, třeba se ty "staré časy" jednou vrátí....toto je jen přirozený proces. Sám jsem na hru zvědavý.
    • miker17
      LA noir byl na netu měsíc před vydáním a skoro všecky hry na XBOX alespon 2 týdny a PC hráči piratí nojo zase jsou PCčkáři ti špatní
      • Měsíc ? Tak to ani náhodou. První release se objevil asi týden před vydáním, takže si nejdřív ověř informace, než začneš šířit tyhly bludy.
        • Rorschah
          ..a ty ho zas chytáš naprosto nepodstatně za slovíčka ;)
      • no jeste ze to u LA Noir nemuzou hodit zase na PC hrace
    • Protoze ve "starych casech" nikdo nekopiroval hry po disketach a vsechny hry si kupoval na originalnich disketach za 1500,-
    • Nebo si vydavatelé řeknou, že jim ty portované hry vydělávají a nestojí to tolik námahy a budou je vyrábět ještě masivněji
    • Jdete s tim uz nekam. Kvalitni hry si na sebe vydelaji,uz to mnohokrat bylo potvrzeno. Navic pocet hracu poctive si kupujicich hru neustale narusta.
    • Pokud narážíš na pirátství tak to probíhá i na konzolích. Akorát pc je mnohem otevřenější platforma než konzole (takže je to pro piráty snažší) ale otevřenost platformy je na druhou stranu plus. A pak,myslím že mnoho konzolistů na pc pirátí naprosto běžně protože většinoou mají i pc.A třeba já dal minulý rok za hry na pc nejméně 39 tisíc.
      • dilinja
        no já dám ročně za hry na xbox neco kolem 3,500 *2* (+ nějaký drobný za DLC)
        • Někomu to tak vyhovuje, poud ti to stačí tak v pohodě.:D Co bych dal za to takhle šetřit, jenže já kupuju vše co vidím.
          • keď na to máš...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit