Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Preed
    V poslednej dobe necitam nic ine ako veci typu "Hra má být pro hráče více otevřená a přístupná, zapomeňte na statistiky a tomu podobné věci." a je mi z toho zle.
    • Presne. U FPS akce podobne hlasky vetsinou nikoho nevzrusi,ale mam pocit ze RPG hry jak je zname uz skoncily. Samozrejme najdou se i vyjimky z posledni doby jako treba Fallout:New Vegas nebo Zaklinac 2, ale oproti drivejsku,kdy RPG hra byla proste RPG hrou a ne akcni slataninou se statistikama....

      Nechme se prekvapit. Na videiich ovladani vypada jako Oblivion,i pres reci vyvojaru...
      • RPG se proste vyviji, zazil jsem je na didaktiku, pak jsem hral krokovaci v dosu, potom bitmapove z isometrickeho pohledu a co je to to spravne rpg? Dungeon master kde se chcipalo hlady? Ultima underworld? Diablo? Fallout? Final Fantasy? Zaklinac? Betrayal at krondor? Kur*a vzdyt rpg je tak roztodivny a bohaty zanr!
        • To neni vyvoj. Drive proste bylo RPG RPG. Nekdy s e nepovedlo,nektere bylo lehci jine silene tezke,ale nikdo tehdy nepochyboval o tom ze je to stale RPG. A dneska? Podivej se na DA2,precti si reci vyvojaru o ME3 nebo zde o Skyrimu. Bez tabulek a statistik,akcnejsi,otevrenejsi pro kzdeho.... Nezlob se na me ale to neni vyvoj RPG zanru. To je upadek
          • Pokud má hra bohatá možnosti v rozhodování a ovlivnění příběhu, tak se může hrát klidně jako COD a je to podle mě víc RPG než hra s tunou statistik ale nulovýma možnostma rozhodování. Role Playing Game. Ne Stat Playing Game
            • Aha.tak v tom pripade hodne trpis. Za posledni roky vyslo kolik her kde se da skutecne! ovlivnovat pribeh a rozhodovat se tak,aby to nebylo jen formalni(ala Dragon Age,Mass Effect,kde po jakekoloiv odpovedi nasledovala stejna reakce NPC)? Kde mas bohate herni moznosti? Kolik? Jedna? Dve? Zaklinac 2? Fallout :New Vegas?

              Statistiky RPG hru skutecne nedelaji(coz jsem ani nikde netvrdil),ale velmi pomahaji hraci se s postavou szit.
      • Preed
        Tak ako hovoris a stve ma to o to viac,ze ja uz nic mimo RPGcok ani nehravam,sportove hry su mi ukradnute,auta tiez,FPS su uz v hajzli davno vsetko typu Call of Duty(stupidny kratky singeplayer,na silu spraveny multiplayer) kde su casy nejakeho Half Lifu,Adventury su rovnake uz 20 rokov s tym rozdielom,ze dnes stoja za hovno,sem tam vyskoci nieco typu Assassin's Creed pripadne nejaky Third-person shooter typu dead space ale to je skor ojedinele a najnovsia moda je k*rvit RPGcka.
  • prajem si aby uz niektory vyvojar povedal: Nebudeme uz robit hry pre sirsie publikum, lebo sirsie uz byt nemoze, nebudeme zjednodusovat, nebudeme sa prisposobovat a zacneme robit hry pre hracov.
    • Ale přesně tohle říká Indie scéna. Bohužel s většími náklady na hru potřebujete více zákazníků a proto se můsíte přizpůsobovat. Pokud všichni kupují arkádu Call of Duty jako vzteklí, pak je jasné, že nemá smysl dělat konkurenta ArmAII (která by bez VBS2 nepřežila).
      • Preed
        S vacsimi nakladmi na co? Sak Call of Duty je kazdy rok rovnake tak ake naklady a aj tak to furt vsetci kupuju aj ked teda neviem,co su to za ludia,tak by mohli za tie biliony prachov,co za to maju,ked uz ocividne to neinvestuju do vyvoja Call of Duty,spravit aj nejaku poriadnu hru sem tam.
        • U hry nestojí prachy jen vývoj, ale i marketing. A ten je u CoD obrovský.

          Faktem je, že pokud máte recept, který funguje, tak těžko přesvědčíte producenta, aby přistoupil na nějaké výraznější zásahy. To je prostě proti jeho finančnímu mozku *3*

          Taky se mi nelíbí, kam hry směřují, ale to neznamená, že tomu procesu nerozumím.

          Chceš někomu nadávat? Nadávej casual hráčům. Můžeš se ale zlobit na člověka za to, že je průměrnej? Těžko.
          • maly dotaz-co je to casual hrac podle tebe? Ja se za nej totiz povazuji cely zivot a presto me smer vyvoje RPG her naprosto desi...
            • casual hraci sou treba rodice co si na pc pusti tak maximalne solitarky, nebo bejeweled a podobny hry a presne temhle se vyvojari snazi naservirovat klasicky AAA tituly :))
            • Jestli máš rád staré fallouty, PT a další a zároveň tě štve, kam se mnoho nových rpg her ubírá, pak nejsi casual hráč.
          • Preed
            Tak to mi je samozrejme jasne,ze tie prachy leju do marketingu a podobne ale ten snad sluzi na to aby ziskali novych zakaznikov,nie,ze naliali sme prachy do marketingu,aby sme ziskali novych zakaznikov,tak teraz musime urobit debilnu hru aby sme ziskali novych casual zakaznikov a z nich prachy na vykrytie marketingu,ktory sluzi na ziskanie novych zakaznikov, resp. prachy ktore davaju do marketingu prepokladaju,ze im to zarobi viac ako do toho dali,takze hovn* naklady,je sice pravda,ze potrebuju dost debilov na to aby sa ten marketing vyplatil,ale ked vydavaju kazdy rok to iste,tak sa imho tie naklady musia znizovat,lebo kazdy vie,ze je to super dementne kazdy rok take iste call of duty tak aky marketing.
  • zx_spektrum
    Proč tvůrci vůbec něco takového vypouštějí do světa? Konzolistům je to stejně jedno a PC hráče to akorát naštve.
    • Blbost, oblivion je na ps3 jedna z nejlepe hodnocenych her.
  • LOL! Tomu rikam "citlivy pristup k RPG". A veta "portovani na PC je v pohode" je uz pouhou tresnickou na dortu ze sr*cek, ktery nam kazdomesicne pripravuji tvurci pokracovani nejvelkolepejsich PC her sve doby. Je mi z toho nanic.. :/
    • Naprostý souhlas
  • Rorschah
    do haje, najde se dneska konečně někdo,kdo udělá poctivé RPG? už mám plné zuby všech těch mass effectů, dragon ageů a podobných sraček, ve kterých jedním tlačítkem postava přeletí půl mapy,aby se mohla skrýt za překážku.
    chci si klikat myší v inventáři a poměřovat číslička itemů, které navíc najdu NÁHODNĚ z nějakého lootu, aniž by byly předem připravené. chci se volně pohybovat krajinou a ne šmatlat tvůrci vytvořenou stezkou.
    nechci ku*va pseudo-rpg kde listování v inventáři a spelly ovládám nesmyslnýma tlačítkama na klávesnici v připitomělém, rádoby moderním UI. nechci stokrát mačkat mezerník pro to, aby mě zrovna držící drak nesežral. nechci čekat než se mi přehraje animace nějakého "finishing move".
    chci hru čísel, výpočty pravděpodobnosti, staty ovlivňující výkony postavy, náhodně generované dropy, boss fighty, kde roli hraje moje vybavení - nezvládnu, nasbírám jiný eqip a zkusím znova, pak si vychutnám odměnu za moji dřinu - tohle je RPG. mám dojem,že tvůrci jsou přiliš zaslepení byznysem a tokem peněz. RPG na konzole prostě nepatří, stejně jako RTS. počítače mají prostě svoje výhody, na konzole ať si cpou ty svoje pi*oviny na kinect.
    Skyrimu přestávám věřit, mám špatný dojem, že to bude jen osekaný Oblivion s POP "vychytávkama". kde jsou doby, kdy se hry dělaly s LÁSKOU.
    • Rorschah
      jak vlastně dneska poznám RPG? vždyť všechno to směřuje jen do žánru "akce". a asi nejsem jediný,kdo si všiml ústupu RTS.
      no jo,do tohoto žánru už toho moc nového vymyslet nejde, ale do akcí vlastně taky ne...
    • Přesně tohle chci taky a věřím, že většina lidí co hrají na pc taky, konzole jsou pro "cool" kok*ty
      • Jedinej kkt jseš tady ty *2*
    • Rorschah
      no dobře, je fakt že jsem odkojený oldschoolem a že se k novinkám stavím trochu odmítavě :D nostalgie je mrcha :P ... ale každopádně, oldschoolovky člověk hrál i několikrát a měl stejný zážitek. novinky obsahují hodně rušivých elementů (např kvanta scriptů),díky kterým nemám chuť si něco projet znova. snaží se to zachraňovat alespoň několika různýma větvema příbehu. doufám,že skyrim v tomhle aspoň nezklame.
      na druhou stránku musím uznat,že zaklínač 2 mě hodně překvapil,i když podoba s dao je velká :)
      • Oba příspěvky mi skoro mluví z duše. Popsal si stav pěkně. Btw ano, nostalgie je mrcha a vliv na moje hodnocení jistě má taky značný, ale ať o tom přemýšlím jak chci, majoritní problém je chtě nechtě v produkci. Také se mi nelíbí masový styl. Skripty, koridory, rozpatlaný přesvícený bloom a dětinské ovládání (popsané mačkání sekvence tlačítek, aby mě "nesežral drak" je opravdu otřes).

        Tak snad třeba alespoň ... no asi ne ... to Diablo3. WoW je taky masovka, ale docela se povedl vybalancovat (ne, už dlouho jej nehraji, protože mne totálně dožrali nastavovanou kaší nicoty, ale přesto ...).
        • Rorschah
          no zase wow je svým způsobem sandbox (v rámci možností), což voní víc než skripty. ale souhlas, wow prošlo stejnou mainstream "evolucí" :(
    • A tak zase budeme hromadne vytahovat kapesnicky : )
      Doba uz holt jina nebude.
      S nekterejma bodama bych souhlasil, ale prijde mi, ze veci ktery ti tak chybej se driv pouzivaly spis z "uspornejch duvodu", nez ze by to delalo hram cest. Nostalgie je mrcha, to si uz lidi uvedomte. : ) A hlavne uz zahodte to "RPG=spousta tabulek".
      Chapu jisty obavy, ale se Skyrimem by tu vubec nemuselo byt spatny - uvidime - zatim nic moc nerekli (navic to jsou kecy z "masovy" E3, tak bych i rad veril tomu, ze trochu mazou med kolem huby prave tem "masam")
      A promin, ale kdyz volas po vsech tehle vecech, a i DAO oznacis za cistou sracku, tak uz bude problem spis v tom, jaky mas naroky. AAA hry uz nikdy nebudou takovy jako driv, tak proc se radsi nenaucit najit si na nich to, co se mi libi? Nejaky negativa prehlidnu...
      S laskou se nedelaj (no nektery i dneska delaj) od ty doby, co vyvoj stoji desitky milionu dolaru - co je na tom divnyho? Na indie scene se srdcem tvori urcite, a jsou to hry presne na ty urovni co driv. Tak si holt vyber, jestli chces AAA bombastik produkci, nebo nizkorozpoctovy srdcovky.
      Zrovna DAO bylo myslim kompromis, kterej si s tim posunem ke stary skole troufal az az. A stejne na nej lidi plivou, protoze v sobe ma i moderni prvky...
      MOVE ON, oldtimer... *7*
      • Na Dragon Age nikdo neplive. ten byl skutecne kompromisem. Vsichni nadavaji na Dragon Age 2. Vcetne me.
        AAA bombastic produkce? co to ma jako byt? AAA bombastic sh.t zni pravdiveji.

        Vy vsichni porad kazdemu kdo si stezuje na blbnuti her(jinak to nazvat nejde) nadavate ze jen place. Ze doba je jina. Posun se dal...... Ale to neni pravda. Mame jako mlcet a nechat ze sebe delat ovce? Sami vyvojari napriklad u zminovaneho Dragon Age 2 priznali,ze velkou cast nas ''starych'' hracu ztratili,ale ze zaroven stejne velkou cast novych ziskali z rad casual hracu.
        A vubec? Kdyz uz jsme u toho DA2..cetl jsi vubec fora? To nebyly narky par vydedencu co ziji z nostalgie minulych her. Tak velky odpor jsem jeste nikdy nezazil. Takze ty si klidne uzivej stale stupidnejsich her(rec je stale o RPG,v jinych zanrech je tento posun mizivy,pokud vubec)),ktere uz se kolikrat ani nedaji nazyvat RPG a mysli si jak jdes s dobou.
        • Ale jo - na DAO mnozi plivou taky. Konkretne tady kolega psal "dragon ageů", tak reaguju na to.
          U DAII jsme vubec nebyli, nez jsi ho vytahl - me taky hodne zklamalo. I kdyz bych to zase nevidel az tak hrozne.
          A kdyz mam teda tvy svoleni, tak si klidne budu uzivat i tech "stale stupidnejsich" her.

          Mimochodem - proc byly asi driv RPG plny cisel a statistik? Protoze casto vychazely z deskovejch her, a tehdejsi vykon ani na nic moc jinyho nez tech cislech stavet nemohl. Kdyby sla uz tenkrat udelat strhujici akcni cas, urcite by se tak delo. Nejakej kompromis je urcite fajn (viz. prave treba DAO), ale na cislech zalozena hratelnost je v podstate prezitek. Nic proti nemu - vtipny mi prijde jen to, kolik lidi si vzdycky tak povysene pochvaluje, jak tenkrat museli zapojovat mozek, a ze ostatni jsou blby. On by totiz i ty slozitejsi RPG pochopil KAZDEJ. Ze by ho to nebavilo je vec jina, a nemusi to bejt "tupa ovce", jak ted ty "chytry ovce" rady rikaj. Inteligentni clovek si totiz snad zavity namaha spis jinde, nez u videoher a komentare typu "driv se u her muselo premejslet" spis ukazujou, ze to s pisatelovym intelektem az tak zhavy nebude. Posun ("degradace") tady je, ale nemusi bejt snad vzdycky na skodu...
          • Je to o tom, co si vetsina hracu preje. Chteji zjednoduseni a bombastickou grafiku. Kolik by se tak prodalo her, kdyby byl jako napr. ve hrach typu Wizardry 7/Betrayal at Krondor kazdou chvili zakys :) Statistiky v RPG hrach rikas, ze je prezitek. Ja ale napr. rpgcka bez nich hrat nedokazu a ty akcni tuplem ne. Driv se nedelaly akcni RPG hlavne proto, ze by tehdejsi hraci RPG her autory za to rozsekali :) Byla jina doba, hraci chteli piplat svoje postavy, ne delat kotouly. Vetsina RPG mela tahovy souboje, ktere byly casto pekelne tuhe. Dnes hra ukazuje, kam mas jit (v ramci plneni questu), pomalu staci jen odklikavat a hra sama bojuje (trochu prehanim). Ja teda chci u videoher premyslet, nechci mit hru protkanou 150 cutscenama. Ale skoda mluvit...
            • Samozrejme musej tvurci znat miru. A takovejch je podle me porad dost...
        • MrSanta
          Nadávat na DA2 je prostě v módě. Dávno před vydáním, když se o hře vědělo prd vznikla histerie jak bude DA2 hroznou hrou (což není) a zůstalo to i po vydání. Kolikrát jsou v těch různých debatách ty argumenty úplně směšné. A když si člověk přečte nulové "recenze" hráčů na Metacritics, tak se může tak akorát smát nad tupostí některých lidí.
    • no protoze dnes kdyz bosse nezabijes na prvni pokus bez namahy (nejlepe v cutscene s press ctverecek to kill) tak prijde frustrace a hledani navodu na googlu ..
    • v dragon ahe ale cisla jsou:D stejne tak si myslim ze budou tady, nicmene faktem je, ze mnoho hracu jim nedava vubec zadnej vyznam a autori jim bohuzel vychazeji vstric a v interface se omezuji skutecne jen na ty zakladni a na jejich jednoduchej popis. Pokud si chces pocitat, staci si najit nekde na netu nejakej guide k te hre a muzes. Nebo uplne nejlepsi je na todle wiki tykajici se tech her, je to na nich obvykle hezky popsane jak spolku vsechny atributy souvisi.
  • miker17
    další hra pro "širší" publikum a ted už mě nemůžete odseknout jako trola tady to máte černé na bílem..... ořezané na kost aby si konzolový droni nemuseli lámat hlavičky jesty zmáčknout X nebo y *2*
    • Jsi trol. Zjednodusovani her nijak nesouvisi s konzolemi. Zjednodusuje se proto, aby bylo dísazeno vetsich prodeju. A prodeje je nutno zvysovat proto, ze spousta pívrchnich hracu resi povrchni, ale drahe veci jako grafika a dabing. A mala skupinka hardcore hracu neco takoveho ufinancuje jen stezi.
      • jiste ze souvisi .. moderni konzole extremne rozsirili trh - vetsi trh = vic casual hracu = vice kompromisu .. taky s tim souvisi jiny pristup vetsiny hracu na konzolich, kteri si chteji relaxacne zaparit, ne se trapit u narocne hry (o spatnem vkusu a intelektualnim zakrneni mlade generace (nemam z vlastni hlavy) ani nemluve) ... herni mechanizmy se prizpusobuji mene rychlemu ovladani, omezeny pocet tlacitek, v soucasnosti omezeny hw vykon ... takze ano, nebyt konzoli, resp nutnosti vyvijet na ne kuli vetsimu trhu, tak by PC hry mohli byt kvalitnejsi ..
      • miker17
        mala skupina hradcore hráčů ??????????????? kde žiješ na smetišti *8*
        • Smetiste mas akorat v hlave, osle. Ano, skupina hardcore hracu a pro financovani herniho prumyslu ma marginalni vyznam.
          • miker17
            ty mě cheš říct že 2 nejvetší herní platforma(a to jenom proto že se do prodeje her nepočítá el. distribuce) je skupina hardcore hráčů? nemám slov
      • Ale jisteze souvisi. Myslis si ze by hrani bylo tak rozsirene nebyt konzoli? Ani nahodou. Bez konzoli by tento ''vyvoj'' trval mnohem dele,i kdyz drive nebo pozdeji by jsme byli tam kde jsme ted.
  • Krudanze
    graficky mi to neprijde zas tak uchvatny jak jsem cekal. oproti oblivonu krom dynamickejch stinu, animacniho systemu a lepsich modelu postav moc rozdilu nezaznamenavam. mozna se mi to jen zda. oblivion uz jsem hral davno. ale hral jsem treba posledni fallouty coz je v podstate stejne vypadajici hra. cekal jsem vetsi technickej posun. ta trava se prestava vykreslovat nebezpecne blizko, textury stojej docela za ho*no. snad to pri portovani na pc aspon trochu upravej. ke zjednodusovani se radsi nebudu ani vyjadrovat. modlim se jen aby vydali modovaci nastroje. pak budu mit klid.
    • Konzole jsou to pořád stejný, takže buďme rádi za dynamický stíny a lepší modely postav...
    • Kdys sem videl video z E3(boj nekde v jeskyni) tak sem myslel ze jde o Oblivion a on to byl Skyrim *1*
    • Psal jsem zu nize ze to vypada treba jako Age of Conan. Obzvlaste ten screenshot s mamuty(a koneckoncu i ve videu) Kdyby jsi mo ho ukazal,prisahal bych ze je to Age of Conan. A to neni zrovna nejnovejsi hra. Takze ty nadsene reakce z grafiky prilis nechapu.
  • Skyrim je pre mna najocakavanejsia hra roku 2011 a ked som si precital titulok tak ma az pichlo pri srdci .... *9* Dufam ze to nedovrzaju inac neviem ...
  • hmm .. no nevim jestli kombinace zjednodusovani formou omezovani Applu a omezovani formou zjednodusovani z konzoli bude to prave orechove pro PC hrace .. zatim budu neverici ale doufajici ..
    • ales.smutny
      Já bych se nebál, skutečně to vyznívá ve smyslu faceliftingu, ne herních elementů.
      • smejki
        taky mám dojem, že se mluví hlavně o ovládání a UI. to bylo v TES vždycky docela špatné
      • no ja uz si zvykl u modernich her ocekavat nejhorsi a doufat v nejlepsi .. a hlavne neverit tomu co PR rika .. dokud nevyzkousim, neuverim a nekoupim
  • Kdyby nebyli debilové, nebyly by pro ně potřeba ani hry. Což je samozřejmě škatulkování a ne každej kdo je spokojen se současným trendem je debil, ale princip podle mě sedí. Takže do tý doby, než začnou originální hry vyčnívající z mainstreamu dlouhodobě vydělávat víc, bude se zjednodušovat dál. Přestaňte to hromadně kupovat a když takovejch lidí bude dost, možná tím něco změnít. Krádež není řešení.
    • Nic takoveho v realu nefunguje. Lidi budou kupovat,protoze chteji hrat. Kdyz nic jineho nebude,koupi i odpad.
      Je to stejne jako s televizi. Nic tam neni a vsichni to vi,ale pulka naroda na ni denne cumi.


      Nastesti stale existuji firmy delajici kvalitni hry. bude jich mene a mene,ale verim ze budou vzdy,takze jsem v podstate optimista *1*
      • "Kdyz nic jineho nebude,koupi i odpad."

        Tak s tím opatrně, mluv za sebe :) Odpad opravdu nekupuji. Pokud by šlo o základní životní potřeby a nebylo by zbytí, neřeknu. Jíst červy nebo umřít hlady, červi jsou jasná volba. Ale kupovat odpad pro zábavu... Jako kdyby nebylo co jinýho dělat. Pak ať lidi nadávat jak chtěj, ale můžou si za to samy. Vlastně jsi nepřímo označil lidi za nekreativní stádo volů. Jestli skutečně jsou, tak čemu se pak kdo diví, že :)
        • Proc si to beres osobne? Napada me jedno prislovi:)
          Kdyz zustanu u te televize,tak co jsou nejsledovanejsi porady? Vetsinou ty nepokleslejsi serialy,reality show. Proc asi?
          A ted vazne-samozrejme ze 'obycejni' lidi jako celek jsou nekreativni stado volu(ja bych to sice takhle nenazval,ale zustanme u tveho primeru). To je asi takove tajemstvi jako fakt,ze na nebi sviti slunce. Jen si to malokdo prizna. A cim vice vymozenosti,pohodli,jednoduchosti...tim vetsi volove to jsou. Jak myslis ze se vladne?
          • Povídáš "lidi kupují". I po opětovný kontrole (přeci jen, jistota je jistota) bych se prohlásil za člověka, takže se mě to nejspíš týká taky :) Přísloví jsou hezká věc, ale musej se správně našroubovat. Jináč mi celkem uchází, proč mi říkáš, jaký lidi teď jsou. Já říkám, můžou si za to samy a dokud !hromadně! nevyšlou signál směrem k autorům her, nic se nezlepší. A ty mi tady vysvětluješ, že teď s tím nikdo nic nedělá a je to každýmu šumák. No tak vám povídám, začněte s tím něco dělat. Tak nějak mi uniká, o čem se tu se mnou bavíš.
            • No jo, je to tak evidentní a logický. Tak teď se jen tak začít skutečně chovat. Poselství budoucím generacím, jen nebyla po ruce mozaika ani tužka ;)

              Btw. jen pár příspěvků pod námi gg nadává na současnou situaci (upřímně se mu nedivím), takže moje "lidi" jeho nevyjímá *2*
            • No ty jsi taky dobrej.
              Tvoje konstatovani evidentniho je vic, nez JEHO stejne hodnotna odpoved?
              Kdyz on rekne "lidi", tak mysli tebe, zatimco tvoje "lidi" treba jeho (kterej nenadava) nejak vylucuje?
              Nebo vubec - co ti teda na to mel kdo rict, kdyz mu tady vycitas uplne rozumnou reakci?
              Mozna dokonce rozumnejsi, nez poselistvi "Nekupujte spatny hry!" : D To je asi zraly na diplom *7*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit