Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • doufam, ze kratce po vydani hry vyjde i mod na odstraneni tech experience cisel po zabiti (nebo at to naskakuje nekde v hornim rohu tak 8pt pismem .. jak tohle muzou dat do hry ktera neni delana jako komix ... dead island tim ma uplne zabitou surivival atmosferu ..
  • A pane profesore Frame, jake ze dalsi hry by do toho Vaseho "mene diletantskeho pojeti" (mnoho let zabehleho) terminu SANDBOX zapadaly? *7*
    • Třeba Rollercoaster tycoon, kde můžeš také měnit terén a stavět zábavní park - měníš prostředí. Nebo snad i Dungeon keeper. Samozřejmě hranice bude neostrá, avšak definovat sandbox jako otevřený prostor, je prázdná definice. Nic. Tam můžeš zařadit úplně cokoliv. Sandbox je pískoviště a to je o utváření, interakci.
      Je jedno, jestli je taková hra jedna, dvě nebo tisíce. Na významu to nic nemění. Však taky nikdo nebyl schopen tento pojem zde jinak vymezit. Sandbox jako otevřená hra, kde můžeš chodit kam chceš, je blbost. Proč Red Orchestra nebo Battlefield není tedy označen také jako sandbox? Také tam můžeš chodit kam chceš a není to jen koridor. Snad mapy jsou menší, pro svoje zaměření (MP pro 32-64).
      • To uz ale fakt trochu michas paty pres devaty, ne? Tycoon je proste tycoon. Tam se podobny veci ocekavaj. "Sandbox" je primarne privlastek k akcnim hram. Nejdes tunelem, ale mas nejakou volnost, nemusis se drzet pribehu, muzes si hrat sam, jako na tom piskovisti.

        !!!"Dejte hraci nastroje, a nechte ho, at se zabavi sam"!!! - to je ta zakladni idea sandboxu! Preci neni potreba slovickarit. Resis uplny nesmysly. Spadaji do zanru slasheru jen filmy, kde vrah obeti zabiji sekanim?

        Jinak ti to tady rikali vsichni, tudiz asi nema cenu to opakovat.
        Vzdyt je to proste trochu volnejsi metafora, ktera treba v dobach GTA SA styl ty hry vuci vetsine ostatnich vystihovala vyborne.
        To ze ty asi vsechno beres doslovne snad neznamena, ze ten zavedenej pristup k tomu terminu je jakkoli "diletantskej".
        Pojem sandbox je proste starej, tak se s tim smir. To, ze Minecraft prisel s konceptem, na kterej by se to oznaceni "piskoviste" hodilo uplne nejlip, snad neznamena, ze se najednou musej zacit prepisovat zanry a snad samotny herni dejiny.
        • darmo budeš vysvetlovať niečo čo on nedokáže pochopiť
          • Já to chápu. To, že se snažím o konfrontaci svého názoru, je proces učení se. Tento proces může mít dvě podoby. Buď se snažíš dopracovat kvalitních znalostí konfrontací dosavadních na základě logické argumentace, a nebo prostě tupě převezmeš názor (informaci) někoho jiného a přeměníš ji na znalost (nižší kvality). Zastávám názor, že není důvod přijímat názor davu - nejsi ovce nebo slepice ...kokodák.
            Zdali ti stačí ten druhý případ, nic proti nemám, taky jsem v mnoha ohledem pohodlný a leckdy jednám podobně, to je otázka priorit a zájmu. Špatně vypadá, že to tu tolikrát opakuji. To je ovšem na základě předpokladu, ověřeného, že starší komentáře nikdo nevidí a nečte, takže už na ně nemohu očekávat reakce (resp. minimum).
            • No popsals to hezky, ale o tomhle to preci neni. Misto toho "kdakani" si muzes treba moudre mrucet pod vousy, ale slepice ti pak nebudou rozumet. Pokud si chces podle sebe tvarovat i jazyk, nemyslim si ze te to slechti. Mluva je komunikacni nastroj, ne? Tak komunikuju tak, abych se bezproblemu domluvil, proboha.
              A zas asi musim opakovat, ze je to mnoho let starej termin. Pred Minecraftem by nejspis ani tebe nenapadlo o nem polemizovat.
              To pravidlo "Dat hraci nastroje, a nechat ho bavit se po svem" jsem uz taky uvadel. Z toho to oznaceni vychazi, a tohle splnuje klidne i Far Cry 2
  • Proč v tom videu v některejch částech bliká to připitomělý písmenko?
  • FC1 je legenda a jedna z nehlepsich FPS vubec. FC2 uz byla slatanina, a respawn fest. Ne diky.
  • far cry 2 byla podle me jedna z nejlepsich fps vubec. ta svoboda, atmosfera a vubec... jedine, co vytacelo, byly ty respawny nepratelskych hlidek. to bylo nesmyslne. na fc3 se hodne tesim. doufam, ze neuberou svobody pohybu...
    • Absolutně s tebou souhlasím, FC 2 mě dostalo hlavně atmosférou a je to pro mě jedna z nej FPS.
  • Pozrime sa, co pred troma rokmi napisalo o Far Cry 2 tiscali:
    "Téměř dokonalá střílečka z neokoukaného afrického prostředí, která vás díky své atmosféře chytí a nepustí. A to ani přes později se dostavující monotónnost a pár nedomyšleným prvkům v ovládání. Jestli žádnou jinou, tak aspoň tuhle hru byste si k Vánocům dopřát měli!"
    A zrazu je to nudna nefunkcna hra, ktora pomaly ani nemala vyjst. Ale podobne to bolo aj na inych serveroch. Keby sme sa mali riadit recenziami (ked to vyslo tak od 8/10 vyssie), tak to hrame asi este teraz. Pritom nepoznam cloveka, ktoreho by to bavilo. Ale to ja len tak off topic.
    • smejki
      no, názory nemají servery, ale lidé *3*
    • USER47
      Ušlo ti, že za tu dobu se stihla úplně vyměnit redakce. Stará posádka i s JD je teď v Eurogameru.
    • Mě ta hra bavila kralovsky, atmosféra super, svoboda bomba, a stereotyp? ani sem si žadnyho nevšiml, Respawny sice mohly být delší (po par dnech) ale museji tam být. Nebavilo by mě druhou pulku hry jezdit prázdným vystříleným ostrovem....
      • Přesně tak. Respawny ano, ale až za rozumnou dobu. Škoda, že na to nevyšel nějaký patch. Takhle to bylo až absurdní. Vystřílíš stanoviště, zajedeš autem za nejbližší kopec, pak to otočíš zpátky a už tam jsou zas! Taky mě tohle točilo, ale jinak na FC2 nedám dopustit.
        • respawn mel byt reseny uplne jinym zpusobem .. panacci se meli respawnovat na velkych zakladnach nekde na kraji mapy a pekne si na shromazdiste dojit .. tim padem je muzes potkat kdekoliv a chvili potrva nez se stanoviste zase obsadi ..
          • Dojít nebo dojet? Že by šli třeba přes půl mapy pěšky. Trochu divné, ne?. Kdyby jezdili dopravními prostředky, OK, ale potom bych zrušil ty náhodně hlídkující džípy a auta.
            • dojet nejspis :) .. sry nejsem cech, sem tam mi tyhle drobne jazykove nuance ulitnou, nebo uletnou ? :)
              tak nahodne hlidky by vyrazeli ze stanovist a zakladen .. prijde mi normalni ze se posle hlidka v nejakem radiusu kolem stanoviste
    • "Výsledkem byl postoj: miluj, nebo zatrať." Tiscali vůbec nelže, jak vidím plno lidí to tu nebavilo a hru zatracují, ale plno i bavilo včetně mě(a mého jednoho kámoše například taky). Takže v tomto případě bych mohl říct, že tiscali má vlastně nehoráznou pravdu.
      • Ved to je v poriadku, ale v recenzii nepisali "miluj alebo zatrat", iba "miluj". Ja som narazal na to, ako recenzenti v dobe ked to vyslo, ocividne prehliadali alebo bagatelizovali tie nedostatky, ktore tejto hre vytykali neskor v podstate stale.
  • Dobrý den, často ve spojení s hramy (ale třeba i ve spojení s herními enginy) čtu slovo "sandbox" stejně, jako v nadpisu tohoto článku. Ctěl bych se zeptat, jestli někdo neví, co to znamená?
    Předem děkuji.
    • Sandbox tu označují jako hru, kde nejdeš koridorem alá CoD. Já se přikláním k méně diletanskému výkladu. Sandbox je Minecraft, protože jako na písku tam můžeš celý svět přsetavět jak chceš. Těžíš, buduješ a bouráš. FarCry je otevřený svět, ve smyslu můžeš jít "kam chceš", neboli nejdeš koridorem. Ale tvé konání nemá na svět dopad. Nemůžeš ho přebudovat ani zničit.
      • USER47
        Podle týhle tvý definice je ovšem sandbox asi jenom ten Minecraft. Požaduješ interakci, ale ta je i ve Far Cry 2. Tak aby to začalo vyhovovat tvý Minecraftový definici, tak začnej požadovat trvalou interakci, ale ta není ani na tom skutečným pískovišti. Pokud z pískoviště na tři dny odejdeš, tak tam ty bábovičky už taky nenajdeš.

        Je to marnej boj, protože termín sandbox je poměrně ustálenej pojem pro tenhle typ her, a ty nic nezměníš tím, že začneš celýmu světu cpát, že to používá špatně a jedinej sandbox na světě je Minecraft.
        • Není to jen Minecraft. Co znám, dal by se tam začlenit i Rollercoaster tycoon, transport tycoon. Snad je to relativně marný boj ... stejně se nesmířím s nálepkou MMO pro World of Tanks, což mnoho lidí uznalo, že to MMO není, stejně jako není MMO Quake Live.
          Hranice pro takové pojmy jsou neostré, nebyly někde zprvu definované a jasně vymezené. Pokud je nějaký pojem přitažlivý, jako ono MMO, začnou být snahy jej zneužívat pro marketingový účel. K tomu ovšem nemá důvod herní magazín, web, takže bych byl vůči takovým definicím opatrný.
          Kdyby Sandbox označoval otevřenou hru ve smyslu prostoru a že tě nenutí udělat právě něco - jdi tam a zmáčkni tlačítko, tak stejně tak řekni: Co tam patří? Battlefield 3 je sandbox? Kromě příběhu tě nenutí k určitému kroku. Co Stalker? Oblivion? Diablo? Má příběhovou linii, jako FC2, ale nenutí tě jít tam či onam zrovna. Nakonec se dostaneme i ke koridorovému Call of Duty. Má jasnou liniovou linku, přesto máš také určitou svobodu. Jak moc relativně tedy pojímáte tento pojem? Snad jen emocema?
      • Právě, že to znamná pískoviště ... a tam si děti nechodí proto, že mohou užívat prostoru, ale že s písku staví pevnosti, hloubí tunely, zboří to a staví něco nového - interagují.
    • Doslova to znamená, pískoviště....Neboli hra, která je volná, má otevřený svět. Nejznámější je např GTA
  • p.AdamoKitini
    Video z hrani DEMA nevypada vubec zle,libi se mi steatlh prvky,to ve dvojce nebylo.
    Snad se vyvojari vyhnou chybam ktere nasekali ve dvojce,a tim sileny respawn nepratel a jejich vydrz atd.
    Jedine nam ted zbyva cekat a nechat se prekvapit jak to vse dopadne.
  • FC 1 mě přestala bavit, právě díky mutantům. Z dvojky jsem byl nadšen moc mě bavila. Tak uvidíme s čím přijde 3, doufám, že ne s mutantama.
  • Mutanti v 1čce byl jeden z mála důvodů,proč jsem tu hru hrál a mnohokrát dohrál,baví mě to víc než střílet furt lidi
    • neměli být původně v jedničce dinosauři? to by bylo mnohem lepší než mutanti, ti mi to taky trochu zkazili..
      • Původně byl Far Cry pouze demem pro grafický engine....jen se to vývojářům trochu zvrhtlo a popravdě se jim to zvrtlo moc pěkně.
    • mna praveze vtedy prestal bavit tak ako ked som to palil do ludi.
      • Presne tak, a to preto ze FC malo jednu z najlepsich AI v akcnych hrach. Potom, ked tam nabehli mutanti, ktori boli iba naprogramovani iba na "chod a trhaj", tak zabava klesla asi na polovicu. Ale aj tak je to jedna z najlepsich FPS vobec.
        • Ono hodně záleželo na obtížnosti, na kterou se to hrálo. Střední obtížnost byla ještě velmi lehká, nejvyšší dvě téměř nehratelné (i když za předposlední jsem to asi dohrál, za nejvyšší myslím ne).

          V té chvíli, kdy se objevily mutanti bylo o zábavu postaráno, protože vydržely neskutečně mnoho damadge. Nebyly to jen tupé terče jako na nižší obtížnosti a právě to střídání druhů nepřátel bylo pro hru ohromně osvěžující.

          Tak jako Far Cry mě snad bavilo jen Halo a Half-life

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit