Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Cosi
    Zas problém s videem, když si roztáhnu v 720p obrza na celou obrazovku, začne se mi sekat, jak bych měl pomalý PC, v okně se p chvíli vrátí plynulost. Windows 7 Chrome
  • Po téhle videorecenzi si to bude chtít zkusit každý :D
  • Spiker01
    Kurňa, já toho Lukáše žeru.
  • dokonalá videorecenze :)
  • Pane Lukáš, já z vás se*u cihly, to mě opravdu málem srazilo ze židle :D
    Ale víte, trochu mi ve všech recenzích na TR chybí nějaká sesumírování základních faktů o té hře, které by měl dostat každý hráč uvažující o koupi. Laskavě si dovolím:
    1) NENÍ to SURVIVAL. Jednou zastřelíte jelena. Dostanete za něj expy. To je všechno.
    2) Je to NASCRIPTOVANÉ uncharted, jenom místo HLÁŠKUJÍCÍHO Nathana tu máte ŘVOUCÍ Laru. Preference nechám na každém hráči. Faktem ale je, že napůl cesty hrou už jsem se divil, kdykoli jsem lezl po žebříku, který se pode mnou nehroutil, a při osmdesátépáté sekvenci "Drž W zatímco to kolem tebe bouchá a buď ohromen" jsem si říkal "Je tohle vážně nutné?"
    3) Je tu arkádová část. Neuvěřitelně PITOMÁ (fungování ohně a lanových šípů) ale na druhou stranu se po celou dobu hry drží zavedených pravidel a FUNGUJE. Budiž.
    4) Ano, Lara je zranitelná. V ukázkách. Cutscénách. Jakýkoli pocit zranitelnosti hlavní postavy se ovšem snadno vytratí s autohealem a faktem, že i na nejtěžší obtížnost jí nedělá problém vydržet dva šípy do těla bez jakýchkoli následků.

    Přesto si ale hru je možné snadno užít. Důležité je nečekat něco, co nemáte šanci dostat.
  • Produkční kvalita špičková, z herního hlediska mělká trapnost pro nejširší masu. S náplní a hratelností starších Tomb Raiderů to nemá společnýho nic. Jestli vás bavilo skákání, řešení puzzlů a hledání cest a způsobu jak se dostat do další lokace, tak tady si nechte rychle zajít chuť, zlatý cihličky v Uncharted hadr. Koridorovka pro sváteční hráče Call of Duty oplývající nesmyslným množstvím akčních pasáží, které totálně popírají vykreslení charakteru ve filmových sekvencích. Zjevná snaha vyrejžovat chechtáky na dětech, co si o původních hrách četli tak maximálně v časopise, když očumovali screenshoty s Larou ... Přijde mi vrcholně vtipný, že po úspěchu Uncharted, což je prostě Tomb Raider Casual Edition, se teď Square Enix, v zoufalý snaze poplatit všechno to renderování vlasů, neštítí degradovat značku na tohle herní dno. Kopie kopie, bravo, já tleskám, restart za všechny prachy. Podvod a obchod s nostalgií či neznalostí. Nicméně ten, kdo nehledá hru, ale zážitek, tzn. je mu jedno jestli si zrovna pustí seriál nebo odehraje hodinu v TR, bude spokojenej. Sedmička je tak akorát.
  • Inquisitor
    Nemůžu říct že by mě hra nebavila, ale prostě tam chyběl ten Tomb Raider. Hodně se povedla kamera, významně přispěla k atmosféře.
    • h0p3
      Souhlas s kamerou. Jen jsem měl problém, když jsem to po první delší, herní seanci vypnul, obraz se mi v hlavě, dalších několik chvil houpal dál *1* Následné čtení článků, nebylo nic moc. *1*

      + videorecenze tak za 7/10
  • Známka jako taková mi je fuk ale nejsem hráčsky zaslepen abych se nezaobíral otázkou proč zde Uncharted 1 - 8/10, Uncharted 2 - 9/10, Uncharted 3 - 10/10 a Tomb Raider jen 7/10.
    V čem je hra horší? V sofistikovanějším a více propracovaném bojovému systému? V úspěšném herním konceptu podobném hře Batman Arkham City? Poměr přestřelek a lezení je lépe zakombinován a rovnoměrněji rozložen. Nevím, ať se zamýšlím, jak se zamýšlím, nenašel jsem žádné pádné argumenty, proč by TR byl slabší hrou. Možná, že by hlavní hrdinka neměla být Lara Croft ale třeba Sophia Spring, a mělo by se jednat o novou značku.
    Zmínka o této hře a jejím hodnocení by v úterním Fight Clubu jistě některé návštěvníky webu potěšila :-)
    • Taky nejsem "hráčsky zaslepen".

      Uncharted 1 - ve své době novinka v podobě více filmového pojetí žánru akční adventury. Výhodná startovací pozice jako jeden z první vlny titulů na PS3. Problém byl v silně béčkovém příběhu (místy příliš nelogické akce postav) a vyčerpání se ke konci hry (boj se stává příliš stereotypní).

      Uncharted 2 - odstraněny některé problémy prvního dílu, příběh působí mnohem lépe a uvěřitelněji (zásluha Lazareviche), díky vylepšenému boji nablízko a přidaným zbraním už nejsou střety tolik steretypní. Přídán multiplayer. Problém je v příliš velké výdrži některých nepřátel (nuda) a příliš okaté nesmrtelnosti spolubojovníků (rozbíjí atmosféru). Podle mne osobně nejpovedenější díl v sérii. 9/10 zaslouženě.

      Uncharted 3 - rýžování z odkazu druhého dílu, scénáři i hratelnosti citelně dochází dech. Sice přináší drobná vylepšení, ta ale působí spíš jako snaha o evoluci něčeho, co už dávno dosáhlo ideálního bodu, zatímco problémy druho dílu jsou povětšinou neopraveny. 10/10 je přestřelené, tato hra by zasloužila tak 8/10.
      • Robotron3
        Uncharted 3 nebylo rýžování odkazu předešlých dílů. Alespoň ne technicky. Tam byly neuvěřitelný technický vychytávky, na který sem teda čuměl s votevřenou hubou. Jako scéna s potápějící se lodí... Progress.
      • A teď nový Tomb Raider.

        Hra ohlášena jako "realisticky zasazená hra o přežití a o transofrmaci z běžné dívky v ikonickou hrdinku". Motiv přežití je přítomen asi první hodinku, pak ustupuje do pozadí. Ladění příběhu se snaží líčit Laru jako reálnou osobu která cítí strach či bolest, ale v hratelných pasážích hráč ovládá bezcitného terminátora s autohealem, který kosí nepřátele po desítkách, seká je cepínem do hlav a propoichuje jim kolena šípy (aby vzápětí v další cutscéně srdceryvně brečel, co jen se to strašného na ostrově děje).

        Poměr akce:explorace je 80:20 (70:30, pokud hráč plní vedlejší úkoly), zatímco Tomb Raider jako značka vždy sázel spíš na exploraci okořeněnou akcí. Zde je vidět evidentní snaha ukousnout z koláče Uncharted fandomu, podtržená násilnou snahou o včlenění multiplayeru.

        RPG sytém nemá smysl, vylepšování čehokoliv nemá smysl, kromě příběhem vynucených vylepšení. Nemá smysl u bojových upgradů, protože nepřátelé jsou tupí a sami ochotně nabíhají do rány, zatímco PR slibovalo nelítostné nebezpečné soupeře (vylepšením je jednoduchá akce učiněna ještě jednodušší). Vylepšování "odolnosti" nemá smysl, protože kromě pádu z příliš velké výšky (kterému hra často brání neviditelnými bariérami u okrajů) Laru z čehokoliv vyléčí autoheal. Vylepšování vybírání kapes nebo sbírání šípů z padlých nemá smysl, protože munice a šípy se pro jistotu válí na každém rohu, aby se náhodou hráč necítil frustrován.

        Takže závěrem, 7/10 je tak akorát a i to je ještě ta benevolentnější varianta.
        • Uncharted a všechny další hry, které zahrnují cover systém vykrádají Gears of War. Uncharted 3 jednoznačně nejsilnějším dílem série. Co se týče Tomb Raidera, tak hra se velmi podobá z hlediska herního konceptu hře Batman Arkham Asylum/City. Je pravda, že by TR potřeboval pořadného level designera, aby skutečně nebylo všude kolem tolik zbytečné munice. Tímto hra ztrácí na herní smysluplnosti a stává se více procházkou nehodícího se růžového sadu. Vraždění a Lara? Domnívám se, že se jen brání před brutálními scavengers. Nathan Drake je to samé v bledě modrém. Uncharted mi připadá trochu více koridorovější. Pro mě je tento Tomb Raider rozhodně nejlepším počinem studia Crystal Dynamics což znamená že minimálně 8/10.
          • A Gears of War zas vykrádá cover systém ze hry Kill Switch. A jsme doma.
          • Tomb Raider 8/10 souhlasím v případě, kdyby CrystalDynamics defacto nelhal v reklmaní kampani. To udělal, na to jsem osobně velmi citlivý a za to u mne body dolů.

            Ostatní navazuje. Pokud je hra oznámena nějak a hraje se jinak, odmítám se přizpůsobit. Pokud by byl nový Tomb Raider od počátku oznámen jako nenáročná akční hra pro mainstream publikum, neměl bych se současnou podobou tolik problémů (pořád by mi neseděla bipolarita cutscene/gamepaly u hlavní postavy).

            Uncharted byl přesně tak propagován (nenáročná oddychová dobrodružně akční jízda), proto s ním nemám problém. Tomb Raider 2013 byl propagován jako "dospělé" restartování zavedené značky. Tak jsem k němu také přistoupil.
            • Soustředíme zdroje na excelentní singleplayer - ve skutečnosti byly zdroje rozděleny mezi singeplayer a multiplayer.

              Hra bude velmi realistická - a proto je Lara polonesmrtelná nereagující mašina, zatímco nepřátelé předvádí tanečky při sebemenším zásahu. Proto je A.I. blbá jako tágo (akorát pořvává jakési skriptované hlášky vázané na akce hráče). Proto je běžnou záležitostí boj jeden proti deseti. Záležitosti typu subboss, který jde holýma rukama proti palnou zbraní vybavené dívce, také na realitě nepřidávají.

              Hra bude obsahovat element survivalu - obsahuje nádech survivalu cca první hodinu, poté sklouzává do permanentní akce.

              Nemůžeme vydat hratelné demo kvůli příběhu - existuje několik dem, která byla na několika výstavách.

              Budou přítomny větší logické hádanky - jsou přítomny pouze v jednotlivých exemplářích a situovány hlavně do nepovinných vedlejších misí. Přímočará akce má přednost.
            • A v čem tvůrci lhali? Myslím, že gameplay videa hovořili jasně sami za sebe. Co jsem sledovali diskuzi na TRF, nepamatuji si, že by se říkalo něco jiného, než jsme dostali. Jinak pro mě byla např. velkým zklamáním reklamní kampaň hry Metal Gear Solid 3 na E3 a finální produkt. Hru jsem si ale nakonec také oblíbil, jen jsem čekal od dvojky trochu méně koridorovou hratelnost.
    • ucho
      fakt ti jde o to číslo? pro mě byl Tomb Raider Underworld hrou roku a taky měl tady hodnocení "jen" 7/10. a nemám to nikomu za zlý. prostě někdo dá tolik, pro mě to má tolik. tomuhle tomb raideru bych bod srazil jen za ten hloupej fórek, kdy Laura pronese "i hate tombs"... tím neříkám, že je to špatná hra :)
  • Nejlepší recenze z těch posledních kousků od tebe. Výborně jsi vybruslil i z TressFX a na rozdíl o jiných tvých recenzí mi tato přijde mnohem vtipnější.

    Tato recenze mě opravdu velmi velmi bavila a díky za ni!
  • risa2000
    Co to hraje u zapnutých TressFX vlasů?
    • michaliuz18
      tie tress vlasy vobec nevyzeraju jak v tej ukazke nejakej, tie vlasy maju este co dohanat hlavne patche a vylepsenia lebo trapne lietaju a nemaju ziadnu gravitaciu robia si co chcu, jediny pekny pohlad ked lara stoji a fuka vietor inak katastrofa a ostavam pri klaasickych vlasoch tie su aj tak najkrajsie :D
      a ta znamka 7 ... proste blbost tejto hre jedine 9 a vysie, menej daj jedine noob :D
    • Death In Vegas - Girls *4*
      • risa2000
        Díkes, jméno mi sice nic neříká, ale obratem jsem díky tomu vygooglil, odkud to znám *3*.
        • Není zač. *4* Jestli narážíš na Lost in translation (můj oblíbený film), tak díky tomu to znám taky.
    • BoB.2
      TressFX je tuším zapnutí realných vlasů.
      • michelangelo
        Jen tak vubec nevypadaji a ani se realne nechovaji. Defaultni jsou urcite lepsi. Nerusi a ke zbytku grafiky, narozdil od podivne se chovajicich TressFX vlasovych implantatu, sedi.
      • On se ptá na hudbu *7*
        • BoB.2
          Aha sry.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit