Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kostejnesmrtelny
    Ten poslední odstavec by se měl tesat do kamene. Dodnes si pamatuju jak mi padla čelist, když jsem poprvý přišel do toho hlavního sálu v Ironforge. To byl bez nadsázky jeden z největších zážitků, co jsem si za ty cca 4 roky hraní WoW odnesl. Byl jsem na desátým levelu a že existujou nějaký raidy jsem absolutně netušil *1* .

    WoW MMO nezabil, jen definoval jeho (finančně) nejúspěšnější podobu. Těžko se divit, že drtivá většina jeho následníků půjde stejnou cestou.

    WoW jsem zřejmě definitivně opustil před rokem a něco. Od té doby hledám nějakou (spíš casual) alternativu od studia, který si uvědomí, že nemůže mít všechny hráče, protože zájmy levelistů a raiderů jsou v přímým protikladu a dodá mi obří, mytologicky propracovanej, na detaily rozumně bohatej svět k prozkoumávání, kde mě za ručičku povedou jen trochu. Nějaký tipy? *5*
    • To ja som bol uplne odstavený, ked som ako elf prešiel do nepriatelskej zóny a stretol tak prvý krát Taurena hráča (barrens tušim sa to volalo). Som sa skrýval z stromom nech ma nevidí... to bolo proste niečo. :D

      TBC sa ešte dalo. Ale dalej som uz nemal chuť to hrať dlhšie ako 2 mesiace.
    • Me nejvic sedi The Secret World. Neni to teda obri svet, je tam par oblasti z naseho sveta okorenene vsemi moznymi mytologiemi vsech moznych kultur ;-) Je hodne propracovany, atmosfericky, poprve po dlouhe dobe jsem videl questy ktere jsou napadite a zabavne, snad kazde NPCcko je nejakym zpusobem divne, ujete, ty pribehove casti jsem si fakt uzival. Ale je to ze soucasneho sveta (neco jako Muzi v cernem nebo Nikdykde - proste svet je uplne jiny nez se zda, vsechny myty a nadprirozene bytosti opravdu existuji, atd.) Neni to pro kazdeho, radsi to nejdriv nekde zkoukni jestli ti to bude neco rikat.
      • kostejnesmrtelny
        Jo, Secret World se mi hodně líbil *14* . Hrál jsem ho zkušební měsíc, pak jsem ho z nějakých RL důvodů odložil s úmyslem se k němu vrátit, ale pak přišel přechod na F2P model, tak už jsem se na to vykašlal... Ale v zásadě ano, takhle nějak by to mohlo vypadat *4*
    • Age of conan, path of the exile
    • EvE Online.

      link na 21 denni trial misto 14:
      https://secure.eveonline.com/trial/?invc=a37a2a8f-c4aa-4be3-9a8e-ce84bd137c2b&action=buddy

      Pomuzu ti do zacatku a vse vysvetlim + ingame financne pomuzu :)
      • Ja bych si to zahral , stahnu to, napis mi :) sonk@seznam.cz
      • kostejnesmrtelny
        EvE dobře (heh :-D) znám a hrál bych, ale tam mi chybí ty detaily, o kterejch se zmiňuju a taky je to časově opravdu příšerně náročný.
    • Co to tak sleduju tak Wildstar bude zamerenej na ten exploring a casual hratelnost. Uz dlouho hledam neco na co bych presel z wowka...ve wowku nejste mesic a muzete se jit rovnou strelit protoze vysel novej raid, datadisk a to me stve.
  • Podle mne WoW nemá co casual hráčum nabídnout a je silne zamerene na hráče kt. se tomu venují "naplno". Koneckoncu na to je i wowko stavene, aby vybudovalo závislost (nebo dlouhodobý zájem to hrát nebo jak to nazvat) a aby ti hráči mesíčne platili. Ale to uz nemužeme nazvat casual hraním. Skuteční casual nejsou pro Blizzard zajímaví a je to na té hře i videt.
    • Wow dokaze zabavit velky mnozstvi lidi. Jak casual hrace, tak raidery. Pvp hrace. Ale taky sem treba znal lidi, co ciste qestovali samotny. Nekteri si ujizdej na rp. Plno lidi zas crafti neo obchoduje. Je tam hodne druhu hracu. Mladi i stari.
    • kostejnesmrtelny
      To už jsi psal... *7*
  • Asi se mnou nebude spousta hráčů souhlasit, ale nejlepší by bylo kdyby se z těchto her to levelování úplně vyházelo, vždyť to postrádá smysl když si řeknu že když zabiju ještě nějakou zrůdu za 300xp tak se dostanu na další level bez ohledu na to že předtím jsem zabil mnohem nebezpečnější nepřátele.

    Raději bych vytvořil nějaký jiný systém, který by se choval úplně jinak. např. chci nějaký mocný meč, tak nejdřív musím dokázat porazit postavu, která ho používá a ne že vypadne z nějakého zvířete apod, víc to pak člověka donutí prozkoumávat svět a ne jen slepě expit...
    • mne sa páči ako funguje DayZ, ano neni to mmorpg ja viem, ale ten princip, žiadny leveling proste každý si je schopnostami rovný, umrieš a ideš od nuly, to dáva úplne iný pocit na prežitie a človek si 2x rozmyslí čo urobí, síce tam ešte moc možností neni, no dúfam že to Bohemka zvládne a spraví z toho ešte lepšiu hru
    • mne sa páči ako funguje DayZ, ano neni to mmorpg ja viem, ale ten princip, žiadny leveling proste každý si je schopnostami rovný, umrieš a ideš od nuly, to dáva úplne iný pocit na prežitie a človek si 2x rozmyslí čo urobí, síce tam ešte moc možností neni, no dúfam že to Bohemka zvládne a spraví z toho ešte lepšiu hru
    • no ale prave ve wow ti z kazdyho bose v dungu padne jasne dana vec ten tvuj lepsi mec a podobne, to neni Diablo, kde by to dropovalo nahodne...
      • A ten z koho vypadne tu zbraň i používá?
    • TES. Kdo by chtěl prozkoumávat v onlinovce? online hry hraju, abych soupeřil s ostatními ne? nějaký průzkum je mi v MMORPG u zádele, na to no mám Skyrim a podobně
    • ale takova hra tu uz davno je www.mortalonline.com
    • Náhodou já s tebou souhlasím, mě by se taková hra dost líbila a třeba PVP by nebylo jen o levelech ale i o skillu hráče tím myslím jak by uměl uhejbat, blokovat, atd....
    • Kr.Pa
      podle tveho usudku pak musime ubrat to RPG z MMO a vznikne nejaky zanr MMO ? co to je ?
      • RPG není jen levelování...

        To je nějaká podivná degenerace současných hráčů, že si automaticky myslí RPG=levelování. Možná by nebylo od věcy se trochu podívat do historie.
        • Kr.Pa
          RPG je hlavně o příběhu a charakterovém vývoji postavy
  • Velice zajímavá úvaha (anglicky pochopitelně) se objevila před nějakou dobou od tohohle člověka. Doporučuji, když budete mít trpělivost je to překvapivě edukativní http://www.youtube.com/watch?v=nvK8fua6O64
  • Problem je v tom, ze komunita ty mmocka zabiji. Lidi chteji furt neco novyho a kdyz neco pride tak na to serou napr. Mortal online hardcore sandbox mmocko bez class atd. a co komunita na to sere a radsi bude hrat kopirky wowka a furt remcat at udelaj neco novyho a pritom vubec nemaj zajem o neco novyho. To sami u wowka, Blizzard znicil wowko jen diky tomu ze posloucha komunitu ktera nema poneti a mele sra***. U Tbc chteli lehci dungeony, prislo Wotlk kde zas chteli tezsi hru, prislo Cata kde byly tak tezky ze nikdo nehral a pak prisel patch 4.3 kterej to zas posral. Dementni komunita nici mmocka.
    • Hold, komunita se vetsinou s názory jen tezce shoduje. Pro nektere je jeden dungeon tezky a pro druhé moc lehký. Ja mam napriklad zkusenosti z jiné hry kdy si vsichni stezovali na obtízneho bosse, a mnoho lidi chtelo nerf protoze nevedelo jak snim bojovat a pritom si stacilo dat pozor kdyz zacal "castit" urcite ability, u hry nespat a trochu se hýbat a boss strochou trpelivosti sel dolů lehce bez toho aniž by trefil jediny svuj spell apod. A vůbec herní komunita obecně dokáže být velice nepříjemná a podle mne u Free to play to bude nejhorší. Viz. League of legends, rating od bronzu do gold 1 má udajně 50%, hlásájí se nejvíce a přeste velká část znich hře nerozumí. Nejhorčí jsou ti co si stezujou na tým, nadávají ve hre ostatním jen protoze jednu hru trochu zazářili nebo jeste hure kdyz stojí uplně zahovno a jen si stezují jak "jungler" jen junglí a negankuje. Komunita dokáže být jedno velké zlo a obávám se že přínosná komunita která hre z neaké casti rozumí a přináši přínosný a pravdivá "feedback" je v každé hre jen z malého procenta.
    • Tilwaen
      To máš těžké. Když vývojáři poslouchají komunitu, je to špatně, ale kdyby ji nebrali na vědomí, tak je to hned také špatně...
    • Lidi jsou ovce s tím nic nenaděláš...
      • Tilwaen
        Čím dál více mám pocit, že jsou ovcemi především ti, kteří sami hlásají, jak jsou ovcemi ostatní okolo. Nejlépe to je vidět u diskuzí kolem všech těch různých konspiračních teorií.
  • WoW bylo první MMORPG. Bez něj by žánr ani nevznikl, takže já říkám NE a fandím Blizzardu
    • Děláš si srandu nebo jsi tak nevědoucí? :) MMORPG tu bylo ještě před WoW. MMORPG byla Ultima online, Everquest, Ragnarok, Lineage, MU online a další.
      • http://en.wikipedia.org/wiki/Meridian_59
      • jooo k*rva Mu Online o toho jsem stravil stovky hodin :D
    • První byl EverQuest, když už chceš hrát tu to hru... WoW je akorát jeho vylepšený klon s více investicema...
      • davno predtim byla ultima online
  • promitac
    mna bavia battlegroundy
    nato nepotrebujem ani ziadny sandbox, ani ziadne questy a ani uzasny prepracovany svet, ani pribeh ani pokrokove uber mechaniky.
    Ale dobre classy, spelly, balanc a mapy.
    • JJ presne tak ... mna taktiez najviac bavily battlegroundy a areny ale obzvlast BGcka kdyz clovek nabehl nagearovany a umnel to hrat ten pocit ked si daval jedneho hraca za druhym a ten system PvP a abilit Cooldownou ... chcelo by to hru len cisto PvP pohlad z chrbta a celkovo ten system wow PvP prebrat vylepsit vybalancovat spravit rozne zabavne mapy ... system ratingu alebo bodov ... classy atd. tolko je na trhu hier ale taketo nieco stale chyba proste
    • Tak si stáhni Forge to je hra pro tebe v tom to případě. *5*
    • me taky nejvic na wowku bavily battlegroundy, ale hraješ rated? protože random jsou plné botu, klidne se občas stávalo že bylo jen pár realnych hráču, zbytek boti. taky na ofiko foru jsou na to stižnosti a co jsem nedavno koukal tak s tim nic nedelaji
  • Magister_Peditum
    To hlavně mají vývojáři za to, že se snaží hráče vodit za ručičku. Kdyby byli bývali vytvořili sandbox, kde by všechno, od obchodu přes zadávání úkolů až po světové eventy, bylo na hráčích samotných, tak by se to vyřešilo samo. EVE budiž toho důkazem. Samozřejmě by se museli rozloučit s vidinou milionů platících zákazníků, protože by takových přístup nebyl pro všechny.
    • Zábavné by bylo MMO ve stylo Dark Soul :D 6x umřít při jednom kvestu :D
      • smrt neni podstatna pokud za ni nejsou postihy...v DS muzes umrit 100x a muze ti to byt fuk...v ultine online po tobe zbylo lootovatelne telo, ktere kdyz ti ho nekdo vykradl, tak po urcitem case zmizelo i s veskerou vybavou
        • Nejsou postihy ? Jako sorry na mě samotném to nechává postihy :D Začne mi cukat v oku nebo vyhodim ovladač z okna... to že dělám něco 3hodiny a pak umřu a jedu znova to mi příjde jako adekvátní trest .. :D
          • EVE - umřeš, přijdeš o loď za milióny. A nikoho to nezajímá
          • nj cloveka to nastve, ale porad to zdaleka neni takovy ten pocit naprosteho zmaru, jako kdyz ti v diablu umre HC postava, nebo prijdes o veskerou vybavu ;]
      • Vsak ve vanille to tak casto bylo :D To byly jinsi casy...
        • Taky si pamatuju když levelování ve wotku bylo pěkně tuhý...to byly časy
          • Levelování ve WOTLK bylo tuhý ? To teda nevim co si pamatuješ. s WOTLKem právě tohle zcasualovatění začalo.
            • a kdo se tady baví o wotlk?
      • Magister_Peditum
        No, alespoň by si člověk považoval, že to konečně dokončil. *1*
  • WoW bylo parádní MMO, dnes už nemá moc co nabídnout, stejně jako jiná MMO. Zrovna včera večer sem si šel jen tak vyzkoušet Star trek online, po 2 hodinkách sem to zas odinstaloval a v duchu si říkal, proč k*rva někdo neudělá druhej díl Bridge commanderu, nebo další díl Elite force.
  • nesmysl...pravda je, ze MMO tahne kupredu soupereni a vzajemne pomerovani lidi, jejichz hlavni snahou je byt lepsi nez ostatni. Prvni vec...max lvl, druha vec max equip. Uplne minimum lidi si uziva MMO jako single, protoze to za soucasneho stavu neni ani moc mozne. Vsechny pribehove ukoly dostavaji logicke trhliny, protoze okolo behaji hraci, kteri maji o 40lvlu vic. U SWtoru kdyz dokoncim hl. pribeh, tak ani nemusim mit max lvl. takze zabiju treba nejakeho mocneho a zleho sitha, ale kolem je plno lidi kteri jsou 10x silnejsi nez ja a pokud jdu do nejkeho dungu/flashpointu, tak tam jsou i radovi nepratele mnohem silnejsi, nez ten zaverecny boss hl. pribehove kampane. A tak je to u vetsiny MMO

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit