Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zkoušel jsem hrát všechny hry Obsidianu kromě DS3. Dohrál jsem jen Neverwinter Nights 2 a bylo to dost utrpení. U FNV a KotOR 2 jsem odpadl nudou někde v polovině hry. O milovaných vývojářích bych rozhodně nemluvil a s Bethesdou a Bioware bych radši taky nesrovnával. Na druhou stranu se Obsidiani vytrvale snaží dělat velká, poctivá RPG a i když jim to nejde, stejně budu jejich hry dál zkoušet, asi kromě South Parku, ten se mi nelíbí už na první pohled.
    • Dík žes nám to dal vědět.
      A zas někdy napiš.
    • NWN2 bylo hodne zabugovane, ale oba datadisky byly super a lepsi nez puvodni hra. FNV byl dobry, ale jednoduchy a trochu rozplizly. Bethesdou bych urcite nesrovnaval, te se snad nepovedla jeste ani jedna hra :)
      • Nebyt Bethesdy a Bioware, o Obsidianu by nikdo nevedel. Bethesda ma mnohem lepsi hry nez nejakej Obsidian...a hlavne..ma svůj styl a napady..o cemz se namezdnim pracantum z Obsidianu muze jen zdat.
        • Tak jednak, Bioware a Bethesda boli skvele firmy, ktore vydavali skvele hry. Teraz to uz tak uplne nie je. Koniec koncov, Bethesda pouzila prave Obsidian na to, aby zachranili Fallout, po tom prusere co vydali oni.

          A za druhe. Aj ked Obsidian skutocne robi hlavne na zakazku, treba si pozriet aj kvalitu tych hier. Kotor2 ja osobne povazujem za lepsi nez Kotor1, ale s tym vacsina ludi nesuhlasi. Zato Fallout NV je jednoznacne omnoho lepsi nez Fallout 3. Ich jedina 'vlastna' hra - Alpha Protocol vysla nehorazne zabugovana, v podstate utrpela tym istym ako v clanku zmienovany Kotor2 - ale narozdiel od Kotoru toto si dokoncili samotni vyvojari - po 2-3 patchoch je to jedna vynikajuca hra, originalne ponata s fajn hratelnostou. Dalsia vec od nich je South Park, ktory budeme moct hodnotit az ked vyjde a samozrejme Project Eternity, jedna z mojich najocakavanejsich hier vobec.

          A aby som dodal. Obsidian sice robi len na zakazku, ale nebolo tak tomu vzdy. Staci si pozret kym je vlastne Obsidian tvoreny - robia tam ludia z takych 'legendarnych' (minimalne v istych kruhoch) studii ako Black Isle (Fallout 2; Planescape: Torment; Icewind Dale seria) a Troika (Arcanum, Greyhawk, VtM: Bloodlines). Hovorit o tychto ludoch, ze nemaju vlastne veci, styl a ze su len 'namezdni pracanti' je velmi nemiestne a popravde uplne na hlavu postavene.
      • O těch datadiscích, to jsem slyšel, hlavně Mask of the Betrayer. Ale já jsem byl na konci dvojky tak zklamanej tím, jak to bylo blbý, že jsem neměl na nějakej datadisk náladu... FNV se mi od Obsidianu líbilo asi nejvíc, ale stejně můj celkový dojem byla nuda. Faktem je, že tam toho měli o dost víc, než Bethesda v původním Falloutu 3, ale tam mě questy a zkoumání světa bavilo, ve FNV ne.
      • terminator future shock *5*
        • Ok, na tu jsem zapomel, ale to je fakt davno. *1*
          • morrowind byl docela naslaplej (mne se teda z cely serie libi nejvic)
            • arenu jsem nehral, az buggerfall *5* (to byl fakt extrem, mozna nejvetsi rpg vsech dob, ale taky nejvetsi mnozstvi, mnohdy fatalnich bugu), morrowind me bavil a grafika mi prijde dostatecna i ted, oblivion byl hodne slabej (zjednoduseni pro konzolisty a hlavni linka tak na 8-10 hodin), skyrim je trosku prifouklej oblivion, ale rpg prvky jeste vic priskrceny...
            • No, me se proste TES serie moc nelibi - nema zadny silny pribeh. Jednicka mela bug, ze nesla dohrat a vzdy to bylo o tom = prijit do mesta, zeptat se na artefakt - toto zopakovat 3 krat a pak prolezt 4 patra a na konci kazdeho patra v opacnem rohu byl vchod dolu. Dvojka opet zabugovana, tak ze nesla pomalu hrat. Trojka bez datadisku mela velice plytky pribeh + opet chyby - a jeste ted si vzpominam, jak me jedna potvora honila pres ctvrt mapy, az me dostihla pred mestem, kde me pred strazemi rozcupovala. TES 4 - jsem nehral a ted postupne prochazim Skyrim a zasnu, co vsechno muzou zmrsit.
  • Shodou okolnosti sem prave minulej tejden zacal Sith Lords hrat znova, prave s tymto overhyped modom. Pripomel sem si jak je to fajn hra a stravil v tom par dni, stara republika je hodne dobra zalezitost, a zacal sem i cist tu revan knizku konecne.

    Ten mod je precenovana sra*ka, clovek co delal tu mapu na te droid planete by zasluhoval facku a at se vzivote nepriblizi k zadnemu modovani. Behate tam jak kkt medzi postavama, obrovsky velke prazne chodby bez moznosti si to nejak urychlit. Jestli tvrdi ze to ma 2 hodiny gameplay tak 1:30 jen behate jak idi*t. Sou tam transport droidi co vas mohou teleportovat ale je jich tam malo a jeste k tomu jsou blbe rozmistnene. Voice over je tam udelanej, ale naprosto tragicky, nevedi si te hlasy ani zmodulovat aby to znelo jak droid, nektere upravene jsou pekne, nektere nejsou, tak nechapu co tam vyvadej. Udelas jednu varku tak copy paste a udelam i dalsi snad. Kdyz to nedokazou poradne tak tam ty hlasy nemeli ani davat.

    (spoilery lol) To co tam podniknete nema naprosto zandej vyznam na hru. Muzete poslat zasoby kolta na telos, nebo nekam neznamo kam, coz nezmeni nic, jedi mastera ktereho tam potkate tak toho bud zabijete vy nebo robot, takze zase nic, a armadu robotu kterou nechate produkovat a oznacite se za mastera, tak to nema dopad taky zadnej. Byl sem temna strana jak cikansa vesnice o pulnoci a zadnou moznost vyuziti tehle droid armady mi nedali.
    Cela ta planeta je naprostej fail, dve mapy tvaru dvou praznych chodeb, jeste ktomu divne udelane takze fps de pekne dolu, naplnene failovskym dabingem a zadnym vysledkem na hru.
    Ten 1.8.2 patch je fajn, v changelogu maj toho opraveneho hodne, ale M4-78 nedoporucuji vubec. Zamer dobry ale tak spackane az je to trapne.

    Sem to stahoval s nadsenim, a pred ocima sem mal Fallout 2 Restoration project, jak je epicky dobre udelanej, ze tu hru uplne vyzdvyhuej jeste vice do nebe, ale tohle je spatnej vtip.
    • Je třeba si uvědomit, že M4-78 je samostatný mod, který je sice s TSLRCM 1.8.2. kompatibilní, ale jinak s ním nemá nic moc společného. Souhlasím, že co do designu ale není zrovna nejpovedenější...
  • KOTOR II je veľmi zaujímavá hra - tiež som patril k tým, ktorí mierne preferovali o čosi kompaktnejšiu, "svetlejšiu", priamočiarejšiu a čosi rýchlejšie sa rozbiehajú jedničku

    KOTOR II veľmi potreboval tieto prídavky, základná vízia totiž bola dosť novátorská a povedzme kontroverzná A. napr. bola snaha viditeľne sa vymaniť z svetlá/temná strana dichotómie - čo reprezentovala Kreia , problém IMHO bol, že skôr ona reprezentovala sofistikovaný egoizmus a cynizmus - čo je v princípe zlo, len sofistikované, dark side dovtedy znamenalo "chovaj sa ako podráždený neadertálec, všetkých zabi a všetko si zober" - bolo by to zaujímavejšie, keby sa to netvárilo ako akási 3-ta cesta, ktorou to nakoniec nebolo a skôr by stávajúce 2 rozvinulo do hĺbky B. na RPG som si vždy príliš často pripadal, že niesom Mr. Nobody, ale každý koho stretnem o mne čosi vie, alebo počul - čo bolo fajn na prvýkrát, ale znovuhrateľnosti to imho škodilo - úplne jasným príkladom je úvodná vyšetrovacia misia na Peragu, ktorá na 2.-3. krát znamenala cca 3 hodinovú totálnu nudu C. veľmi dobrý nápad bol s možnosťou získavať/strácať vplyv na svojich parťákov - problém bol, že na rozdiel napr. od ME, kde sú celkom dobré implementované rýchle Paragon/Renegade action, tak tu sa nedalo tušiť kedy sa vplyv získať dá a nie - a hlavne - ovplyvňoval len postavy s ktorými ste boli - a tých príležitostí nebolo 2x veľa, takže napr. získať vplyv aspoň uväčšiny znamenalo vytiahnuť návod a hrať podľa neho, lebo ste to 2-3x prepásli a už ste ovocie tejto featury neodhalili D. asi aj kvôli termínu bol imho trochu nezdravo naviazaný na predchádzajúci diel - kopíroval grafiku a mechanizmy (mierne vylepšil) - ok, ale aj niektoré lokácie v štýle - no čo sa tu stalo od minulého dielu - vyprahlo to no - dosť sa tam hovorilo o predch. diele, viaceré postavy sa zobrazili znovu, ale chýbalo tomu pojítko Revana, resp. story arch - aj celý príbeh tam bol ako keby sa práve skončili Mandaloriánske vojny - kým v 1ke o nich bola jasná zmienka, neplýtvalo sa minulosťou, ale šlo sa k prítomnosti a vojne medzi Republikou a Malakom - tu to bolo také jedno veľké spomínanie, že čo sa v M vojnách stalo a čo urobil Revan
    E. príliš cooloví Sith Lords - všetci traja, čo síce malo WOW effect, ale človek sa potom zamýšľal, že prečo vlastne vládol nejaký Malak, ktorý sa ani nevedel oholiť *1* navyše 2 z 3 boli značne charakterovo plochí (aj keď čosi vidno na orezaných materiáloch)
    F. celý koncept čiernej diery v sile - či už Nihilus alebo Exile - veľakrát diskutovaný na fórach TheForce.net a inde - dosť ťažko vyargumentovateľná aj keď inšpiratívna myšlienka
    G. neuveriteľné časté použitie slova "echo", strašne dlhé čakanie na lightsaber a vôbec celé tempo, kde bola imho jednička vyváženejšia - tu sa na začiatku nedialo skoro nič, človek v baníckej uniforme a s akousi pochodňou likvidoval roboty a neskôr všetku prírodnú faunu aby na konci mal 20 lightsaberov, 5 tuník a kopec predmetov, ktorými likvidoval nájazdy Sithov, ktorých ani nestihol postrehnúť ako vyzerajú
    H. a moja osobná - po prvom dohratí, keď viete, že gro času hľadáte Jediov, ktorí nakoniec...no ok nebudem spoilerovať aj keď to má 9 rokov, je to skrátka rozumne hrateľné len za dark side - imho bezprostredná hra hore-dole - u západných RPG je dobré, ak v každej sekunde aspoň veríte, že máte reálny veľký cieľ ku ktorému spejete - v 1ke to bol Star Forge a zastavenie Malaka, v 2ke to bolo - nájsť niekoho, kto vám vysvetlí čo sa s vami stalo, čo sa stane, že vám to urobí znova???
    Záver: celá hra bol dobrý pokus, lebo 1ku šlo len kopírovať, alebo sa pokúsiť o čosi odvážnejšie - nedopadlo to zle, ale podľa mňa ani výborne, osekané veci nesú len časť viny, hoci vypadli dosť zaujímavé veci - ale ako si všimnete, o samotnom konci som hovoril málo - bol oničom, ale nebola to jediná slabosť

    kto inak dočítal až sem? *4*
    • Kotor 1 a 2 jsem dohral pred mesicem, a uprimne se mi 2 libila vice. Jednicka i na nejtezsi obtiznost byla snadno projitelna s prstem v nose s vyjimkou cesty k Malakovi.
  • Moc pěkný článek. Jsem rád, že nejsem jediný komu se KOTOR 2 líbil více jak ten první.
    • Shaker
      Me jednicka prisla uveritelnejsi (precejen Nihilus ve dvojce byl hodne moc prehnanej, ale Sion se mi zase libil), ale mel sem ji spoilnutou od kamaradu, takze takovou tu atmosferu: "no do p*dele" sem si zazil az ve dvojce. KotORy jsou oba skvely hry a TOR ackoliv ho spousta lidi hejtuje neni vubec tak spatnej (jen jinej), ale neni to hra, ktera si zaslouzi mesicni placeni a free to play model zmrsili, s tim souhlasim.
    • To jsme na tom stejně.
    • Inquisitor
      Já jsem si s chutí zahrál oba díly.
      • ja taky, ale ty hluchy mista a konec byly takovy divny (ale mass deffect 3 tenhle pocit prebil nasobne, takze na kotory vzpominam uz jen v dobrym) *5*
  • Jack1947
    KotorII. mam z minuleho SCORE, nikdy predtim jsem se tim nijak nezabyval a je to urcite pravem super hra jen mozna na mne slozitejsi, ja mam radsi primnejsi nerikam ze treba nekdy kdyz zbude cas tomu sanci nedam, jen proste ted nato bych ani nemel pomysleni a hrat to. (to je vic her co usly memu pohledu, mozna nekdy si doplnim znalosti ale casu je malo a kdyz uz rafdsi ho investuju do novejsich her a sem tam neco starsiho ne zas tak moc.)
    • slozitejsi? vzdyt to bylo rpg strizeny na miru konzolistum (a jedno z mala, ktery jako takovy jsem akceptoval), ta degenerace pokracuje milovymi kroky *6*

      podle me to byl docela rozumnej kompromis mezi tim, co chtej hraci a casual hraci... sice to nebyla zadna extra vyzva, ale aspon to nikoho neurazilo
      • Jack1947
        To se ma tak no, kdyz si zvykli jit primou cestou pokud mozno a tady to je celkem dost o premysleni , opavte mne jestli se mylim a nato je dneska cas az moc drahy takze ano , zkusim ale preci jenom radsi zaparim neco co mi vyhovuje vic. Vim co a jak. *3*
        • tak zkus nejdriv jednicku, ta je takova primejsi, dvojka je misty trochu chaoticka (jak tam sem tam neco vyrizli)
  • Masku Nihiluse mám ve SWTOR *1*
  • Moc naročná hra. Po 15 minutách šla z disku
  • KOTOR II mě nějak minul a ani jsem po KOTOR I na něj neměl chut. V kontrastu s tím jsem KOTOR I dohrál snad 5x a pokaždé si jej užil. Při prvním hraní byl skutečně veliký a silný moment zjistit, že já jsem ta hlavní záporák se ztrátou paměti a můj bývalý učeník aktuální rival.

    Jinak si myslím, že z celého universa SW měl největší potenciál Galaxies a dneska bych si jej třeba i zahrál. Výsměch bylo, jakej zmetek tuhle MMO nahradil. Galaxies přišlo příliš brzy, tenkrát málo kdo v mém okolí měl rychlé připojení k internetu. A vzhledem k tomu, jak dnes všechno kopíruje WoW to byla spolu s Everquestem čistá a svěží esence MMO
    • Mnozí jedinci tu nepoznají ironii a cynizmus, i kdyby je kousl do zatku. Co Vás ve škole učej?
      • Shaker
        Tyhle dve veci te nauci az v zivote, ne ve skole... Kazdopadne ve tvym prispevku nevidim ani jedno.
    • Ještě že jsem to hrál dohrál už před 10 léty...kdyby ne a chystal bych se na to, měl bych tě za obrovskýho čuá*a 5555
      • Kdo by dneska hrál takový starý hry.
        • Treba ja jsem Kotor I a II dohral pred mesicem a uzil jsem si to kralovsky, az na dvouhodinove rozchazeni hry.
          • No jo, ale určitě jsi to nehrál poprvé a už jsi znal děj, ne?
        • Víš jak se pozná opravdu dobrá hra? Že ji lidé hrají i po několika letech a stále je to baví. Takové KoTORy hraju tak 1x za 3-4 roky, ale SW: Republic Commando každý rok (tady mi absence sequelu vadí víc, než u kterékoliv jiné hry).
          • Shaker
            Boss, We are not moving...
            Sev?
            Boss?
            The button...
            Sorry, boss.

            EPIC :D
          • Inquisitor
            jo commando je taky skvělá záležitost.
            • Shaker
              Koko°1: To je uplne jednoduchy, pro me je Republic Commando lepsi v tom, ze je z univerza, ktery znam a bavi me od mala. Halo je pro me jen dalsi scifi, u kteryho sem nedohral ani prvni dil, jak me to nebavilo...
            • Inquisitor
              To nedokážu říct, protože jsem Halo nikdy nehrál.
            • Tak mi prosím vysvětli, v čem je lepší než takový Halo, když jedno lidi vyzdvihují do nebes a druhý zatracují, doopravdy by mě to zajímalo. Já třeba Rep.Com. vydržel hrát tak dvě hodiny a u Halo 1 se bavil od začátku do konce. Přitom ohlasy jsou většinou opačné.
        • Na tom bnezáleží...takhle cíáleně a trotlovsky spoilerovat
          • Co je na tom trotlovskýho? Nějak moc jste se tohle slovíčko naučili požívat. Strašná moda.
        • Inquisitor
          To by ses divil. Zrovna KOTOR jsem si znovu dal tak před dvěma lety. A určitě si ho ještě zahraju.
    • nesmysly a spoilery, swtor je luxusní gameska, a díky bohu za wow
      • SW:TOR herní kvality nemohu upřít ani podpořit, protože jsem hru nehrál, ale zcela jistě mohu odsoudit, jak sežvýkala a vyplivla Revana a HK-47. Tohle si rozhodně nezasloužil.
    • Ehm, spoliers?
      • Magister_Peditum
        To je asi takový spoiler, jako kdybych ti řekl, že Darth Vader je Lukův otec. *15*
  • Díky za článek. KOTORy jsou pro mě srdeční záležitostí. Především první díl hodně předběhl dobu. Je smutné, že podobný zážitek v oblasti RPG mi nabídl až Zaklínač. Kdo nehrál, ať to rychle napraví.
    • Kr.Pa
      Obdobná zážitek nabízí i Neverwinter a ostatní hry z Faerûn‎u. Pokud chceš zkusit i hodně zajímavé RPG tak zkus od Larianu Divinity hry.
      • Neverwinter, Planescape:Torment atd. jsem hrál a dohrál. První Divinity jsem si nedávno pořizoval z GOG. Tehdy to bylo s RPGčky mnohem lehčí, bylo z čeho vybírat. Mass Effect mě nechytl a Dragon Age jsem se zatím nedostal. Ale díky za tipy.
        • Kr.Pa
          Nebo českého Inquisitora
          • Ten je skvělý, ale hodně mu dle mého uškodil soubojový systém a ovládání inventáře :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit