Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zayl
    Teda vidím že se nám rozmáhají půlstránkové komentáře. Docela by mě zajímalo kolikpak lidí je čte.

    Já jsem nedávno zjistil, že Revan a spol. jsou součástí ToR, což mě zrovna dvakrát nenadchlo. Zasloužilo si to pořádný konec, ne MMO.
    • Rhulad
      Navíc Revan Foundry přežil čili se může dočkat velkolepějšího konce
      • no prezil, taky mohl dopadnout jako Obi Wan
        • Drew Karpyshyn sám potvrdil že Revan ten souboj přežil ale i kdyby udělali že umřel tak nevidím nic špatnýho na tom že podlehl přesile 4 elitních zabijáku/sithu musíte to brát v příběhových souvislostech a ne že je to boss ve flashpointu.
    • No tak v SW TOR je z KOTOR živej jen Revan a to díky tomu že ho udržoval při živu 300 let Emperor jinak o zbytku party se dovíš max z ruzných datacronu jinak ne. A SW TOR co se týká příběhu je hodně kvalitní a kdejaká SP hra by mu mohla závidět takže zakončení mají dobrý.
      • Zayl
        Být boss ve flashpointu je opravdu úžasný konec pro postavu. To i být někde v háji bez naděje na pokračování je lepší.
        • jakej konec? vsak toho revana tam nemuzes zabit....on vzdy "utece" takze i tu nechali zadni vratka....SWTOR ma vazne supr pribeh a obcas mi pripomene i KOTOR...jedina velka nevyhoda je to ze je to MMO a tim padem je VSE vlastne takovy nedokonceny to je fakt
        • USER47
          Oni si nechali otevřený vrátka, Revan se ke konci boje obalí nějakou force koulí a teleportuje se pryč, či co...Každopádně z něj udělali pěknýho kokota. A z Exile udělali věrnýho poskoka:(.
          • Mě u Jedi Exile naštvalo že jí zabili (vím že to už bylo napsáno v nějaké knize nebo co), přitom si myslím že Exile+Revan mohli mít podstatně zajímavější role než to co jim přisoudili tvůrci v TORu.
            • Meetra Surik (Jedi Exile) umřela při souboji s Císařem kdy jí a Revna zradí Lord Scourge ( Sith co se k nim přidal) kvůli vizi že Cisaře má zabít někdo jinej.
              A náhodou Revan byl v SW ToR dobře napsanej když si ho potkal ve The Foundry tak šlo vidět že ho těch 300 let kdy byl uvězněnej poznamenal jak tělesně tak i psychicky prostě už nikomu moc nevěřil (kvůli událostem na konci knížky Revan) Myslím že ho v SW TOR ještě uvidíme.
              Ale já mam spíš pocit že většině lidí spíš vadí že jeho příběh pokračuje v MMO a ne SP RPG a přitom prostě úmyslně ignorujou kvalitu příběhu v TOR přitom teť není problém si ho projít zadara protože celej příběh de projít a nemusíš zaplatit ani korunu.
        • az na to, ze Revan neni boss...
          • a co je ?
        • Boss? Trochu se nám to plete ne?
          • Jemu se to neplete. To ty víš kulové. Flashpoint The Foundry na Imperiální straně, Revan je finální boss.
    • Kr.Pa
      To kazdy titul, ktery skoncil jako MMO.
  • Moc pěkný článek. Jsem rád, že nejsem jediný komu se KOTOR 2 líbil více jak ten první.
    • Shaker
      Me jednicka prisla uveritelnejsi (precejen Nihilus ve dvojce byl hodne moc prehnanej, ale Sion se mi zase libil), ale mel sem ji spoilnutou od kamaradu, takze takovou tu atmosferu: "no do p*dele" sem si zazil az ve dvojce. KotORy jsou oba skvely hry a TOR ackoliv ho spousta lidi hejtuje neni vubec tak spatnej (jen jinej), ale neni to hra, ktera si zaslouzi mesicni placeni a free to play model zmrsili, s tim souhlasim.
    • To jsme na tom stejně.
    • Inquisitor
      Já jsem si s chutí zahrál oba díly.
      • ja taky, ale ty hluchy mista a konec byly takovy divny (ale mass deffect 3 tenhle pocit prebil nasobne, takze na kotory vzpominam uz jen v dobrym) *5*
  • jsem jediny, koho rozhovory s Kreiou rozcilovaly a nebral ji na zadnou misi, pokud mi nebyla vnucena hrou ?
    • Kreia mě neskutečně štvala a byla jedním z důvodů, proč jsem s tím asi po 10 hodinách praštil.
      • ja to nakonec teda dohral, ale ta baba me do konce hry neprestvala hrat, pamatuju si, ze jsem ji na jednu misi nevzal, rekl jsem si, ze od ni budu mit aspon na chvili klid a co cert nechtel, zacala ke mne promlouvat v hlave, uplny kopanec do rozkroku :)
    • To mě kreia přišla asi nejlepší
  • Osobne spise vzpominam na KOTOR 1, ktery byl rozhodne vice dodelany a taky jeho konec daval vice smysl.
    • Ale jeho průběh hry nedával smysl pokud jsi se dal na temnou stranu - byl jsi ultra zlý a sloužil jako zachránce ve jménu dobra
      • Ted nevim jestli te chapu. V Kotor 1 ti prece jediove vymyli mozek a kdyz jsi hral jako zly, tak ses na konci opet navratil do naruce temna. Pokud jsi konal dobro tak jsi proste na ceste light side zustal, neco jako druha sance.
      • jo, to me tenkrat dost zklamalo, nejdriv za svetlouse se mi to zdalo vyborny, tak jsem si to dal podruhy za temnaka, bil jsem to hlava nehlava, i par potencialnich partaku jsem sundal a nakonec to dopadlo vicemene stejne... (tomuhle rikam syndrom bioware, spousta moznosti, ale zadna skutecna alternativa)
    • jednicka byla uhlazenejsi, dvojka se mi zas zdala o neco robustnejsi, ale pokud nekdo nebude preskakovat, tak zkousne oboje s chuti *5*
    • Závěrečný monolog Darth Malaka je vynikající. "And in the end, as the darkness takes me, I am nothing." Dřív uměli i Bioware udělat scény, že šel člověku mráz po zádech. Kam se to podělo...?
      • Jednoduchy ... $$$ ... jakmile je primarnim zamerem rejzovat, tak vysledek tomu presne odpovida. Pak se proste resej terminy, resi se, ze to ci ono se uz nestihne ... a resi se, ze to musi bej schopnej pochopit kazdej re…tard.
  • Díky za článek. KOTORy jsou pro mě srdeční záležitostí. Především první díl hodně předběhl dobu. Je smutné, že podobný zážitek v oblasti RPG mi nabídl až Zaklínač. Kdo nehrál, ať to rychle napraví.
    • Kr.Pa
      Obdobná zážitek nabízí i Neverwinter a ostatní hry z Faerûn‎u. Pokud chceš zkusit i hodně zajímavé RPG tak zkus od Larianu Divinity hry.
      • Neverwinter, Planescape:Torment atd. jsem hrál a dohrál. První Divinity jsem si nedávno pořizoval z GOG. Tehdy to bylo s RPGčky mnohem lehčí, bylo z čeho vybírat. Mass Effect mě nechytl a Dragon Age jsem se zatím nedostal. Ale díky za tipy.
        • Kr.Pa
          Nebo českého Inquisitora
          • Ten je skvělý, ale hodně mu dle mého uškodil soubojový systém a ovládání inventáře :)
  • Já měl rád Obsidian vždycky, už od onoho KOTORU2, ve své podstatě to bylo přes to málo času co na to měli opravdu skvělé dílo a jeho příběh a dialogy mezi postavami nezapomenu nikdy. Kéž by se Obsidian opět dostal ke značce KOTOR a mohl tak udělat regulérní třetí díl.:)
  • KOTOR II je veľmi zaujímavá hra - tiež som patril k tým, ktorí mierne preferovali o čosi kompaktnejšiu, "svetlejšiu", priamočiarejšiu a čosi rýchlejšie sa rozbiehajú jedničku

    KOTOR II veľmi potreboval tieto prídavky, základná vízia totiž bola dosť novátorská a povedzme kontroverzná A. napr. bola snaha viditeľne sa vymaniť z svetlá/temná strana dichotómie - čo reprezentovala Kreia , problém IMHO bol, že skôr ona reprezentovala sofistikovaný egoizmus a cynizmus - čo je v princípe zlo, len sofistikované, dark side dovtedy znamenalo "chovaj sa ako podráždený neadertálec, všetkých zabi a všetko si zober" - bolo by to zaujímavejšie, keby sa to netvárilo ako akási 3-ta cesta, ktorou to nakoniec nebolo a skôr by stávajúce 2 rozvinulo do hĺbky B. na RPG som si vždy príliš často pripadal, že niesom Mr. Nobody, ale každý koho stretnem o mne čosi vie, alebo počul - čo bolo fajn na prvýkrát, ale znovuhrateľnosti to imho škodilo - úplne jasným príkladom je úvodná vyšetrovacia misia na Peragu, ktorá na 2.-3. krát znamenala cca 3 hodinovú totálnu nudu C. veľmi dobrý nápad bol s možnosťou získavať/strácať vplyv na svojich parťákov - problém bol, že na rozdiel napr. od ME, kde sú celkom dobré implementované rýchle Paragon/Renegade action, tak tu sa nedalo tušiť kedy sa vplyv získať dá a nie - a hlavne - ovplyvňoval len postavy s ktorými ste boli - a tých príležitostí nebolo 2x veľa, takže napr. získať vplyv aspoň uväčšiny znamenalo vytiahnuť návod a hrať podľa neho, lebo ste to 2-3x prepásli a už ste ovocie tejto featury neodhalili D. asi aj kvôli termínu bol imho trochu nezdravo naviazaný na predchádzajúci diel - kopíroval grafiku a mechanizmy (mierne vylepšil) - ok, ale aj niektoré lokácie v štýle - no čo sa tu stalo od minulého dielu - vyprahlo to no - dosť sa tam hovorilo o predch. diele, viaceré postavy sa zobrazili znovu, ale chýbalo tomu pojítko Revana, resp. story arch - aj celý príbeh tam bol ako keby sa práve skončili Mandaloriánske vojny - kým v 1ke o nich bola jasná zmienka, neplýtvalo sa minulosťou, ale šlo sa k prítomnosti a vojne medzi Republikou a Malakom - tu to bolo také jedno veľké spomínanie, že čo sa v M vojnách stalo a čo urobil Revan
    E. príliš cooloví Sith Lords - všetci traja, čo síce malo WOW effect, ale človek sa potom zamýšľal, že prečo vlastne vládol nejaký Malak, ktorý sa ani nevedel oholiť *1* navyše 2 z 3 boli značne charakterovo plochí (aj keď čosi vidno na orezaných materiáloch)
    F. celý koncept čiernej diery v sile - či už Nihilus alebo Exile - veľakrát diskutovaný na fórach TheForce.net a inde - dosť ťažko vyargumentovateľná aj keď inšpiratívna myšlienka
    G. neuveriteľné časté použitie slova "echo", strašne dlhé čakanie na lightsaber a vôbec celé tempo, kde bola imho jednička vyváženejšia - tu sa na začiatku nedialo skoro nič, človek v baníckej uniforme a s akousi pochodňou likvidoval roboty a neskôr všetku prírodnú faunu aby na konci mal 20 lightsaberov, 5 tuník a kopec predmetov, ktorými likvidoval nájazdy Sithov, ktorých ani nestihol postrehnúť ako vyzerajú
    H. a moja osobná - po prvom dohratí, keď viete, že gro času hľadáte Jediov, ktorí nakoniec...no ok nebudem spoilerovať aj keď to má 9 rokov, je to skrátka rozumne hrateľné len za dark side - imho bezprostredná hra hore-dole - u západných RPG je dobré, ak v každej sekunde aspoň veríte, že máte reálny veľký cieľ ku ktorému spejete - v 1ke to bol Star Forge a zastavenie Malaka, v 2ke to bolo - nájsť niekoho, kto vám vysvetlí čo sa s vami stalo, čo sa stane, že vám to urobí znova???
    Záver: celá hra bol dobrý pokus, lebo 1ku šlo len kopírovať, alebo sa pokúsiť o čosi odvážnejšie - nedopadlo to zle, ale podľa mňa ani výborne, osekané veci nesú len časť viny, hoci vypadli dosť zaujímavé veci - ale ako si všimnete, o samotnom konci som hovoril málo - bol oničom, ale nebola to jediná slabosť

    kto inak dočítal až sem? *4*
    • Kotor 1 a 2 jsem dohral pred mesicem, a uprimne se mi 2 libila vice. Jednicka i na nejtezsi obtiznost byla snadno projitelna s prstem v nose s vyjimkou cesty k Malakovi.
  • ringmancz
    zdá se mi to, nebo tu už byl článek Ztraceno v překladu o KotORu?
  • Masku Nihiluse mám ve SWTOR *1*
  • Viktor_H
    KOTOR1 a 2 imho rozhodně neobstáli v souboji s časem. Nedávno jsem rozehrál znovu dvojku (nostalgie) a zklamaně musím prohlásit, že kromě obstojného příběhu (který dává pořádný smysl až po restoration patchi od komunity), několika zajímavých postav (ano, Kreia je dobře napsaná, těžkým failem je ale interakce z pohledu hráče - na její přístup alá "znásilněný Nietzsche" se jednoduše nedá reagovat na úrovni a jen v málokteré hře jsem měl tak velký pocit, že mi v seznamu nabízených odpovědí nějaké chybí... prostě a jednoduše: když už se rozhodnu napsat relativně hlubokou postavu, měl bych dát hráči možnost "hluboce" reagovat - připadal jsem si jak trouba aneb Planescape se opravdu nekoná), je to těžce průměrná, místy podprůměrná hra; design úrovní je katastrofální a soubojový systém je totální parodie, v níž snad nelze neuspět - primitivní, krkolomné, v mnoha ohledech nedotažené a dysfunkční. Tyto se samozřejmě táhnou už od jedničky, ale to není omluva. Na druhou stranu dal ale Obsidian alespoň smysl povolání Jedi Sentinela a přidal celkem povedený crafting.

    S překvapením musím po letech prohlásit, že KOTOR série je imho přeceňovaná srágora. Je to přestupní stanice mezi BG/NWN1/2 a Jade Empire/Mass Effectem snad ve všech ohledech a jako taková nemůže nikdy fungovat, protože ještě nemá jasnou identitu, resp. útříděnou designovou filosofii. Je historickým milníkem jednoho studia, které se kdysi rozhodlo dělat hry trochu jinak, a potřebovalo k tomu jeden "experimentální" titul, než si svou vizi ujasní.

    PS: Darth Nihlus je trapák, z jehož přidušeného mumlání opravdu respekt nemám. Nechápu, jak se může kultovní postavou stát právě taková, která se nijak neprojevuje (možná právě proto?), nic zajímavého neudělá a pouze pasivně čeká, až jí hráč nakope do zadku. A naprostá jednoduchost/rychlost souboje s ním ve spojení s přívlastkem "Požírač světů" má skoro až komediální vyústění... "Nafouklá bublina" jsou slova, která mě napadnou vždy (ať už ve hře samotné nebo při adorování komunitou), když o něm slyším.
    • palcov
      KOTOR 1: skvělý (vím to, ptž jsem ho teď nedávno zase rozehrál a nechybí mu nic v porovnání s dnešními hrami. možná pár věci by se našlo, ale i tak)... KOTOR2: podle mého názoru sra*ka. oproti 1 určitě; slabší úrovně, postavy kromě HK-47 nezapamatovatené (Kreia už zde byla zmiňována) a celkově kratší s debilním koncem..
    • Wow, čučím jak z jara. To se přece nedělá, takhle kritizovat milovaný klasiky, ne? *3*

      Sám hodnotit nemůžu, KotOR 1 jsem hrál kdysi dávno, v dobách, když jsem ještě neměl moc kritický oko. A KotOR 2 jsem nehrál vůbec.
      • Viktor_H
        Ještě před týdnem bych sérii bránil do krve, ale nostalgie je holt sviňa. Je to opravdu dlouho, co jsem oba díly hrál a nedávné znovuzahrání byla pořádná facka...
        • Ja som hral Kotor 1 za temnu stranu ani nie pred rokom a bavil som sa. Je to stara hra a musis ju brat aj s jej minusami. Ja nehravam normalne taketo hry, akurat Kotor 1/2 a Witcher 1, takze mne tie hry celkom vyhovuju. Pre fanusika SW je to OK.
    • Rhulad
      On byl něco jako Sith Sorcerer... hodně silný v síle a slabý s mečem a Exile na něho byla imunní, proto to byl souboj tak jednoduchý
      • Exile? Myslíš Meetra Surik? Aneb SWTOR je fakt pecka.
        • Rhulad
          SWTOR není pecka je to kopie wowka dá se říct, ale na druhou stranu je to v současnosti pro mě jediný hratelný MMO samozřejmě ne jako F2P.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit