Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • je to cz?
    • Thorleif_cz
      Na oficiálním fóru je thread s aktuální verzí češtiny.
  • Predevsim, po dohrani BG2 Vam dojde, ze v dnesnich modernich RPG prosly NPC zasadni zmenou - bylo jim snizeno IQ o desitky bodu (napr. Skyrim) nebo rovnou prosly lobotomii mozku (napr. Dark Soul). Jejich dialogova nabidka obsahuje maximalne 2-3 moznosti a pokud vypoti vic nez 4 vety po sobe, tak se jedna o zazrak - u nekterych pak, je cela dejova linie vypravena 15-20 vetami (DS). Naopak hrani BG2 pak pripomina cteni vyborne knihy, ktera Vas nenecha byt. Proste musite cist dal, i kdyz jste naprosto vycerpani. Jedna z mala dnesnich her, ktera se aspon trochu snazi problizit je Zaklinac, ale ten do rozsahlosti nemuze konkurovat. Hra ma spoustu nepovinnych map a questu, coz se v dnesni dobe vubec nevidi.
    • Jestli si chceš číst, vřele doporučuji Planescape Torment - ta hra byla tak geniální a "divná" už ve své době, že ji asi už nikdy nikdo nepředělá. Ale co - stará PIV s XP to jistí *3*
    • a jestli chcete propracovany dialogy tak si přečtěte normálně nějakou knižku a nehrajte akční rpg, když ani nechápete co ten žánr vlastně znamená *7* *2*
    • Thanes
      Dark Souls se vůbec nedá takhle porovnávat - vypráví příběh/lore úplně odlišným stylem. BG/Skyrim/95% ostatních RPG ti příběh podá stylem "stojíš v sále a někdo ti něco povídá". Imo se jedná o hodně pasivní podání příběhu, nepotřebuješ se nad jeho konzumací moc zamýšlet.

      Dark Souls funguje úplně jinak - za postavama je obrovský lore, jen není podaný jako jednohubka. Člověk se musí zamyslet nad lokací, kde se postava nachází, nad popisem předmětů a taky nad jejím propojením vůči ostatním charakterům. I ten rádoby minimalistický příběh má pak mnoho různých odboček a možností vysvětlení. Imo tak dosahuje jednoho z nejlepších podávání herního příběhu, takhle ti to kniha/film nemůže obstarat (což se u drtivé většiny ostatních her nedá říct).
    • Ohledně Skyrimu by se dalo namítnout, že TES se nikdy nesnažily a nesnaží o komplexní stvárnění NPC, tzn. necílí primárně na hráče her typu Baldurs Gate. Což jsem i já, z mého pohledu jde sice o rozlehlý svět, ale prázdný. Jediná trochu snesitelná postava je Serana, ostatní v podstatě akorát "reagujou na světlo" a v pozdějších úrovních je hlavní postava nezničitelná. Trochu vylepšovat konverzaci NPC začali až v datadiscích, ale upřímně, už dávno tuhle hru nehraju, zatímco k BG se pořád vracím. Jsem zvědavý na Zaklínače 3, ale kdyby se objevila nová hra ve stylu Baldurs Gate, určitě bych jí dal přednost. Ale je pravda, že v dnešní době se dělaj hry spíš pro hráče typu smajdal, které bolí u hraní přemýšlet.
    • Tak zase s Dark Souls/Demon souls by som urcite neporovnaval. Sice na Skyrim to sedi. Lenze Dark Souls sa na vypravacske rpg ani nechce hrat. A ide tam jedine o zdolanie danej urovne. Dialogy hoc ich tam par je su len na okrasu a pribeh ako taky je vypravany cez filmiky.
      A prave pri Dark Souls/DS mi to najviac pripomina starsie RPGcka. Urcite nie zo strany pribehu a vypravania ale k pristupu ku hracovi. Kde si hrac najprv musel precitat manual aby pochopil suvislosti a fungovanie systemu hry. Nie to ako v dnesnych copy-paste hrach kde je hlbka gameplayu miziva.
    • Srovnání se Skyrimem opravdu není moc fér - Skyrim je sandbox, zatímco BG je příběhový RPG - obě jsou ale perfektní hry, každá na trochu jiném poli. Pokud jsi pamětník, tak si zkus vzpomenout na to, jak vypadala svého času Arena nebo Daggerfall - tam ty dialogy taky příliš vypointovaný nebyly.
      • Ale i do sandboxu se da udelat kvalitni pribeh a rozvetvene dialogy - to s tim nema co delat. Arenu nepripominat - bug v hlavni dejove lince, ktery ji znemoznil dohrat a legendarni itemy - jdi do hospody, zeptej se na legendarni predmet, poslete do jine hospody - zopakuj 3*, jdi do nahodne generovaneho dungeonu, vzdy v opacnem rohu je vchod do nizsiho patra (pouzivej kouzlo pruchodu zdi) a ve 4 patre je legendarni predmet - tusim, ze nahodne generovany, ktery ma staty i nizsi nez obyc predmet. Byla to hruza i tehdy, kdyz to vyslo.
      • JJ souhlasím není to uplne dobré srovnání,...Skirim je také výborná hra, a jedna z těch co mne jednou za pul roku zaujme...a pravda, BG je ctení knihy a vyborne RPG ale i drív jsme se setkali s hrami které toho textu moc neměli a presto nebyli.......bože tak stupidní...
        • Kdepak, je to trefne srovnani - Skyrim zrovna hraji a prave mam za sebou Dawnguard - level 55. To neni RPG, ale simulator prochazeni krajiny. Sice pekne, ale co se tyce rozhovoru, podani pribehu, tak je to proste tragedie. A pritom, zaklady nejsou spatne, ale provedeni je opravdu otresne. Seranna - jedno z nejvic ukecanych NPC nema napr. skoro zadne konverzacni moznosti, s vyjimkou, te kde se muzete zeptat na zbaveni se upirstvi a kdyz to udelate prilis brzy, tak se Vam tato moznost nenavratne zablokuje. Nereaguje nijak na vyvoj pribehu a smrt jejiho otce je jim lhostejna, dialogy jsou mizerne a nepropracovane. Moje zena, me v 50% pripadu oslovuje Zemane, protoze je to byvaly osobni strazce. Questy i kdyz nektere z nich maji dobrou pointu, jsou tak lacine zpracovane, ze by i zak zakladni skoly napsal lepsi zpracovani. Jednoduse to vypada, ze jim dosly uprostred prachy a tak tam naskladali toho co nejvic - jen, aby to zaplacli. Ja bych uvital treba 1/3 rozlohu, ale kvalitnejsi zpracovani.
          • zajimavé že je to tak otřesná hra že ju vubec hraješ a že máš už dokonce lvl 55 :D a dokonce sis k tomu pořidil datadisk *15* hlavně tady srovnáváš dvě uplně rozdílny hry....skyrim má sice slabej hlavní příběh, protože tahle hra je vice o vedlejších questech a objevovaní světa a víc o svobodném rozhodování....a víš v každym RPG nemusí byt dialogy hlavní atribut, Skyrim je prostě víc o bojování než o kecání, to si asi ještě nepochopil...a nevšiml jsem si že by v baldurs gate každá postava reagovala na každej podnět kterej se ve hře odehraje.....já mám rád oboje hry, protože každá ti poskytne značně rozdílný zážitek tak nechápu proč to vubec srovnáváš....to je jak kdybys porovnával Call of Duty s Commandos
            • No pokud si dobře vzpomínám, tak hlavní kápo při tvorbě Skyrimu dal jasně vědět, že by si lidi měli projít nejdřív jen a pouze hlavní linii a pak až zbytek Q a mapy, páč brzké vlezení do nějakého dungu (patřícího do HL linie) by si mohli defakto celou hl linii zablokovat nenávratně. A v takovým případě je svoboda pohybu celkem na .... ne? Přitom by to nebylo těžký upravit tak, aby ses tam nemohl dostat bez zadání, nebo bez nějakého předmětu, .... Ve Falloutech ikdyž si věděl kde Golgota, stables nebo Epa je bez questu ses k nim nedostal. Podobný fail sem měl i ve F3. Hl příběh sem ignoroval a zkoumal mapu a úplně nechcačky sem se dostal skoro až na konec hl linie
          • Hlavním atributem a charakteristikou RPG žánru je vývoj postavy. Nikoliv množství textu a dialogu. Takže ano, Skirim je na dnešní poměry velmi dobré RPG. ale tato diskuze není o skirimu
  • Jak určitě všichni ví, BG vychází z druhé edice papírové hry Dungeons & Dragons. Super je, že autoři papírového D&D teď vydali pro papírovou hru dobrodružství, které svým příběhem volně navazuje na příběh BG2. Vydali k tomu i cinematic trailer: http://www.youtube.com/watch?v=2W__zxJroio

    Jinak ti, co si chtějí vyzkoušet papírovou verzi D&D, mrkněte na www.d20.cz - jsou tam překlady pravidel.
  • Zajímalo by mě kolik mu je ?.....)) a hlavně, jeho IQ?..........uf....to bolí, ten jeho komentář vážně bolí.......a je to bohužel odraz toho (a ne jenom v herním průmyslu), jakým špatným směrem svět směru.....
    je mi 32 let,.... a opravu jsem prožil jeden z nejsilnějších herních zážitků u her jako fallout (všechny), BG I a II, Dungeon masters, ALBION.....a desítky dalších jenž v té době znamenaly pojem.......víte, tuhle koukám na Steamu, a vidím, hele, Wizardry 8, a jde spustit pod WIN 7, paradá kupuji (super zábava na týdny),...jdeme dál na steamu , hele Gorky 17 a běží na win 7. kupuji,....a dál port royal 2, BG,.....a další.....za pár kaček, upravené tak aby se dali spustit, a já si je s chutí zahraji i po takový letech ........proč ?....protože dnešní stupidní hry (jeden dobrý titul za půl roku mne neuspokojí) jednoduše hráči který zná celý herní vývoj ?...nemají co nabídnout.....a stejně jako jsem si koupil BD 1 po tom co byl upraven, kupuji i BG 2 a moc se těším jak sis jej přes vánoce zahraji.........a komentář smajdala ?? jen plkání a žvásty mladého blbečka....
    • Tiez som z tej vekovej kategorie :P A rozhodne moje najpamatnejsie herne zazitky su z 90tich rokov. Homamy(ci uz tahovka alebo rpgcka), Baldur's-i, Ufoni, a uz tebou spominany Albion(za Tormentom urcite najoblubenejsi)ci Kotor to boli paradne hry. Albion som este hral s cestinou kde bol bug pri queste a clovek to nemohol prejst kedze pri vpisovani otazky(ano, este sa tam vpisovali aj otazky) tam bol problem s diakritikou a nebralo to ako platnu otazku. Btw asi najlepsia hra s kombinaciu Sci-Fi - Fantasy, Izometrickym a 3D pohladom zaroven. Aj ked Wizardry 8 ma tiez dobry mix tychto veci (+nadherny 3D vizual na tu dobu).
      No ale zlata era skoncila.
      Hram teraz BG2 EE a rozhodne si to uzivam. Ano viem presne kedy sa co stane ale predsa ma to bavi. Na Win7 64b funguje bezproblemovo a je tam dokonca aj moznost zoomovat scroolom :)
      Mladistvy a konzolaci by uz zrejme podobne hry mali obchadzat kedze zmysel tychto hier pre vatsinu z nich zostane ukryti aj po odohrani par hodin. Ty vytrvalejsi, ktory nehodnotia knizku podla obalu si v tom vasen objavit mozu.
      Sice mam rad peknu grafiku ale v mojich ociach to ma len doplnovat celok a nie predstavovat zaklad hry. Zaklad je ked ma hra dusu. A nie ze ju hrate ale v nej zijete. Za tie roky sa tomu nedokazalo nic priblizit.
      Sposob akym som prezival Torment je dodnes neprekonany. A zrejme to uz tak aj zostane.

      Btw aby som len neprikrasloval musim pripomenut, ze pathfinding v EE je rovnako hrozny ako v povodnej hre. A je to az komicke co sa niekedy na obrazovke deje. V tomto sa zrejme herny priemysel polepsil. Zvysok je stale pre BG :)
  • smajdal
    BG2 jsem zkusil a není skoro nic, co by mě na něm bavilo. Combat systém sice nějakým způsobem komplexní, ale hraje se jak šachy, dlouze přemýšlet nad každým tahem a stejně to nakonec nějak odšmrdochat způsobem pokus omyl, příběh o ničem, engine k zblití. Ani nebudu zmiňovat, že jsem takej Fallot2 vyhodil z okna po 10 minutách...panebože, jak si někdo z odrostlých poďobaných nerdů může myslet, že takové hry modernímu hráči mají co říct? Snad jen Torment, ten byl do jisté míry fajn. Naopak většinu další tvorby Bioware zbožňuji, tak snad DA3 neposerou jak minulej díl.
    • so edgy
    • Nechapem preco potom sa pustas vobec do takychto hier? Skuska s Falloutom ti nestacila?
      Chod pekne spat k svojim oblubenym hram, kde mas pekny 2 minutovy tutorial ktory staci vysvetlit celu hru ( :D ) a je v podstate uplne rovnaky pri kazdej hre dnesnej generacie a je na baze vysvetlovania "debilovi".
      Ale chapem, ze je to neskutocna zabava byt vyplazeny na gauci a mackat gombiky v poradi v akom ti to na obrazovke v hre ukaze. Problem je len, ze to by zvladla uz aj opica.
      A vobec co ta sem nalakalo a prinutilo si tu hru stiahnut? Si cakal, ze to bude uplne odlisne od prilozenych obrazkov? Alebo len jednoducho nerozmyslas, kedze to uz dnes nie je cool a je to aj pre vatsinu velmi namahave ;D
      A mas 22 rokov? Hmm tak vela stastia v zivote :D
      • smajdal
        Stačí, když jsou ve hře vysvětlena její pravidla a omezení, co jde a co ne, na co se soustředit a jakým způsobem hrou postupovat, za předpokladu vyšší náročnosti a celkové komplexnosti. Protože jak to jednou hráč pochopí a něco ve hře zvoře-umře, nenastane pak frustrace z toho, že neví jak a proč. Takže kdo není do hry hned zažraný, nebo je prostě trochu noob, tak ho hra zbytečně trestá a odradí...ale jak už jsem psal, do hry jsem se dostal, ale taaaaaaaaaak mě nebavila, že jsem ji musel vyhodit z okna. Fallout přišel na řadu po BG a tam jsem se už poučil a neztrácel nad ním čas.
        • smajdale neznamená, že když nemáš mozkový buňky na pochopení ovládání počítačový hry, tak že jí hned budeš zatracovat :-D si mě docela pobavil. Pamatuju, když vyšel BG1 - bylo mi asi 10-11 let a se slovníkem v ruce sem hru prošel na jeden zátah - respektive ( jak tu jeden týpek trefně napsal ) jsem hru na jeden zátah přečetl. To si vážně tak blbej, že nevíš, že s mágem se kouzlí a s berserkem seká a že body do síly znásobujou míru poškození? nějak nedokážu pochopit, co ti na tom přišlo složitý? vždyť pokud někdo vyloženě neměl problém s angličtinou, tak se u toho mohl královsky bavit a dohrát to i kluk ze zvláštní školy....to ti dělali lobotomii, nebo jsi jen ten moderní hráč se širokym záběrem :_D
          • smajdal
            K*rva fix vole. Nedělej ze mě debila. Jak má člověk neznalý pochopit něco, s čím se dřív nesetkal jinak než pokus-omyl? JAK?????????????????????????? Tím, že si o tom něco přečte, v tomhle případě musí vstřebat hodně kusých informací A NENÍ TO ZÁBAVNÉ, stejně jako NENÍ ZÁBAVNÝ (v mém případě) pokus-omyl. Mnoho her už v té době mělo zvládnutý tutoriál, který vysvětlil principy a na drtivou většinu nevyřčených informací díky tomu pak už přišel sám! EASY AS FUCK. Víš kokote, mě jde o to se ve hře BAVIT a cokoliv je proti tomu BUDU ZATRACOVAT. A ano i takové věci, že mág kouzlí, jak, čím a co k tomu potřebuje MUSÍ být vyřčeny....ach bože, že se s takovým čurákem vůbec vybavuji.
            • Je mi 27 let. K BG sem se dostal okolo 13 let. Měl sem ji v němčině, absolutně sem netušil o čem to je, nikdy sem nic takového nehrál, ale ten tutorial sem pochopil celkem rychle a dost mě navnadil na zbytek hry
            • smajdal
              Ano a naprosto nepoužitelný.
            • Funny fact BG 2 MÁ tutorial. *2*
    • Modernimu hraci :D:D tak si dneska rikaji povrchni, konzumni bezmozci s online muscles. Fuj, uplne se mi zvedl kufr z tadytoho prasete.
    • Zajímalo by mě kolik mu je ?.....)) a hlavně, jeho IQ?..........uf....to bolí, ten jeho komentář vážně bolí.......a je to bohužel odraz toho (a ne jenom v herním průmyslu), jakým špatným směrem svět směru.....
      je mi 32 let,.... a opravu jsem prožil jeden z nejsilnějších herních zážitků u her jako fallout (všechny), BG I a II, Dungeon masters, ALBION.....a desítky dalších jenž v té době znamenaly pojem.......víte, tuhle koukám na Steamu, a vidím, hele, Wizardry 8, a jde spustit pod WIN 7, paradá kupuji (super zábava na týdny),...jdeme dál na steamu , hele Gorky 17 a běží na win 7. kupuji,....a dál port royal 2, BG,.....a další.....za pár kaček, upravené tak aby se dali spustit, a já si je s chutí zahraji i po takový letech ........proč ?....protože dnešní stupidní hry (jeden dobrý titul za půl roku mne neuspokojí) jednoduše hráči který zná celý herní vývoj ?...nemají co nabídnout.....a stejně jako jsem si koupil BD 1 po tom co byl upraven, kupuji i BG 2 a moc se těším jak sis jej přes vánoce zahraji.........a komentář smajdala ?? jen plkání a žvásty mladého blbečka....
      • smajdal
        Hele bacha komu říkáš blbečku, je mi 22, takže uznáš, že nemám čas si hodiny hrát s nastavením a dny zjišťovat na fórech jak se má hra hrát, protože je příliš cool and nerdy na to, aby mi to sama řekla. Můj názor je upřímný a pokud ho kdokoli chce nějak degradovat, ať mi políbí prd*l.
        • pokud nechceš věnovat hře víc než pár minut, tak nevím proč saháš po veledílech jako je Fallout a Baldurs Gate. Podle otho co říkáš je pro tebe totiž nejvhodnější zřejmě jen Moorhuhn a Angry Birds. Ana to že je ti 22 uznám jen to že jsi opravdu slušný materiál.
          • smajdal
            BG2 jsem hrál cca 13 hodin...a co se týče Falloutu, jsem si prostě nemohl pomoct. Zkusil jsem i dokonce novej NW a ten letěl taky po pár minutách oknem.
            • ani pak jsem nerdem i já, jelikož jsem hrál všechny díly od jedničky po NV včetně všech DLC a každý díl mám několikrát dohraný. To platí také o celé sérii Baldurs Gate i její odnož Icewind Dale. Taktéž několikrát dohráno. Jsou to hry, které si zahraju do dneška. Mám je doma v originálech a mám je moc rád. A je mi 28 let. \mám rád komplexní hry u kterých musí člověk přemýšlet a přesto jsou neskutečně zábavné. Dále bych mohl jmenovat Jagged Alliance 2 a nebo třeba Might & Magic VI a VII... Na to vše nedám dopustit. Samozřejmě si zahraju i Battlefield 3, Call of Duty a jiné moderní výdobytky, ale rozhodně mě nenapadne někoho nazývat nerdem nebo čímsi za to, že mi něco nejde nebo že to neumím hrát a nebo mě to nebaví.
            • Ok pokud si hral BG2 13h a nechytlo te to proste asi nejsi typ pro tyhle hry. Na tom nic neni, zadna hra se nemuze libit 100% vsem. Nicmene hra ma dnes kultovni jmeno po celym svete a pro 99% lidi co ji hrali prinesla nezapomenutelny zazitek(v dobrem).

              Je tedy duvod proc ma hra takovu "fan-base" a protoze patris k <1% minorite, mel bys to respektovat, ne je nazyvat nerdy - neco na tom asi bude ze se tolika lidem libi.

              Ted, pokud je to neznalost hry co te odradi, na to je prece manual(?!?):
              http://www.beamdog.com/files/bgee/BGManual2.pdf
    • Go back to COD, shorty.
    • Prej poďobanejch nerdů. To, paradoxně, asi mluvíš o sobě "moderní hráči"... lol...
    • mate pravdu, moderni hrac nechce hru, staci mu technologicke demo s koridorovou hratelnosti a delkou hrani max 4-5 hodin a hlavne bez nutnosti premyslet.
  • Jeste bych si chtel rypnout do recenzenta - kdybych BG nemel nekolikrat dohranou - tak vubec nevim o co jde, doporucuji si precist dobove recenze a nechat se inspirovat, protoze jinak je to recenze pouze pro lidi, kteri hru nekolikrat hrali a vubec ne pro ty, kterym je EE zejmena urcena - novou generaci.
  • Lidem, kteri BG2 nehrali bych doporucil nehrat hru s mody - napr. Baldur's gate trilogy dodavala spoustu novych map s naprosto prisernym pribehem a tunou predmetu, ktere byly nevyvazene a celkove hru jen kazily- v puvodni hre (bez datadisku) byla nejmocnejsi zbran +5, ale v rozsireni se takto mocne zbrane vyskytovaly snad vsude. Dale pokud se hra dodava s datadiskem, tak je dulezite nezvysovat uroven nad puvodni level cap - tusim odpovidalo 2,6 mio exp. Kdyz budete prochazet celou hru do posledniho dobrodruzvtvi , tak jste mohli nasbirat vyrazne vice (az 6 mio), coz prudce snizovalo uroven obtiznosti. Existovaly i patche, ale jeden jsem zkousel a pak bylo nemozne se probojovat do datadisku - hlavni padouch mel pak na pomoc tusim 2 cerne draky, nekolik mecu ubirajicich pri kazdem zasahu 7 urovni a jeste par dalsich hodne tuhych potvor.
  • Looser, looser, looser!!!
    • Myslíš jako někdo hodně uvolněnej? *7*
  • Hands up, kiddies, who wants to die?!
    • Can we go kill something now, huh?
      How about now? No?
      Come on let's kill something NOW!
      mmmm.... now?
      What about now?
      Now? Please? Pretty please?
      I don't know what you were expecting, but as a sword I'm pretty one-dimensional in what I want.
      • Wouldn't it be cool if you could dual-wield me?
      • hehe lilarcor perlil
  • DeDy
    Zajímalo by mě, jestli se plánuje předělávka Icewind Dale?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit