• I když je BG2 v dnešní době je to trošku rarita a "zastaralá hra" tak se strašně těším až si ji poprvé zahraju :) Vyrostl jsem sice na strategiích ale časem se propracoval k RPG s názvem NeverWinterNights, aneb další legendární (i když ne tak známý titul jako BG) od BioWare, nad kterým jsem strávil nepočet hodin a opravdu jsem si to užíval, ať už jako Single tak i Mulťák a hrozně mě mrzí že se dnes takovéto kvalitní hry neprosadí (nejčastěji protože starší hráči neměli tolik času se jim věnovat, ale spíše protože mladší mají radši akci, FPSka atd...).
    Já si nemůžu pomoct, ale přesně tyhle "starší" RPG tituly jsou podle mě tím nejpřínosnějším co může hra hráči nabídnout. Většinou mají skvěle propracovaný příběh, nejsou to tupé mechanismy pořád dokola (narážím třeba na assasins creed, který mě velmi brzy přestal bavit, přesně kvůli tomu, že se vše pořád opakovalo a minimum věcí bylo jiných). I když jsem po své dvacítce asi jedním z "mladších" hráčů, tak na tyhle tituly nikdy nedám nikdy dopustit a dokonce si je vždycky zálohuji, abych se ať už z nostalgie, či pro zasvěcování dalších lidí, k nim mohl vrátit, protože za to rozhodně stojí. *3*
    • mne na hrach dycky bavi hrat to jinak nez tvurci zamysleli, a proto rpg je kral vsech zanru, amen *1*
  • Ja osobne som si velmi uzil DA1, kde som mal tiez pocit, tej skvelej atmosfery este tychto RPG. Mass Effect aj ked nie je vobec hardcore, tak ma strhujuci pribeh, nie je to kniha, ale zase nieco ako super film, ktory ma vtiahol do upgradovania, nicenia a rozvoja moznosti v pribehu (velmi dynamicke). Ale BG alebo stary dobry Deus EX. To boli hry, kde som teda fakt , ze hladal, uvazoval, osral sa v savoch, platil za svoju neschopnost nenavratne :D. Nehovoriac o tom, ze som sa naucil vela z anglictiny. Kolko krat sa k tomu vratim, len aby som uplne odvratil pozornost od povinnosti a zrelaxoval .
    • presne ako pises..suhlasim(a myslim nielen ja,) s tvojou kazdou vetou ....
  • BG2 kdysy okolo mě nějak prolétly a já si jich bohužel nevšiml *9* Jinak moje první hra co jsem kdy hrál byla Icewind dale 2 a chytla mě natolik, že až do dneška to je má nejoblíbenější hra na kterou rád vzpomínám *4*
  • Fantasy je pro mě mrtvý žánr už od té doby, co vyšel filmový Pán Prstenů, ale když vidím tohle dílo, zatlačím slzu v oku a vzpomínám na časy, kdy jsme prosedávali mnoho hodin nad počítačem a mnoho hodin nad papíry s tužkou v ruce při hraní ADaD. To byli časy. Kdo nezná Baldurs gate, nezná RPG.
  • Hm... koukam, ze mladsim rocnikum chybi zapal a chut podivat se hre pod obal. Je mi skoro 30 a zazil jsem kdysi presne tu dobu, kdy se objevovaly perly typu BG2, Fallout atd. Nejak se to ke me dostalo, pustil jsem to a... wtf? Co to je? Jak se to ovlada? Muzu rict, ze si vzpominam, jak sem prosel kus prvniho Falloutu bez toho, aniz bych tusil, ze je neco jako rozdil mezi cervenym a zelenym okrajem lokace - pro pametniky, treba takovy Junktown jsem prosel jen ze tretiny:) V BG2 jsem zase nevedel, jak se pouzivaji kouzla a prosel sem s tim docela daleko... jsem d*bil? Ne, jenom sem se nevzdal a snazil sem se bez manualu ovladnout to, o cem se proslychalo, ze je dobry! A dneska na tyhle chvile vzpominam s usmevem. Natahal jsem desitky modu (amaterskych DLC), ktery daly hre novy rozmer, uzil sem si to... doporucuju tohle vyzkouset, ikdyz rozumim mladsim rocnikum, ze dneska jsou hraci zvykli na produkty, ktery jsou hodne user friendly a predkladany na stribrnym podnose. Obtiznost je k smichu a malokdy se setkam s necim, co mi opravdu zaujme... proto radsi sahnu po klasice.
    Nedavno jsem si strihnul legendarni System Shock 2 upraveny pro Win7 64bit a novejsi a... nemam slov. A neni to o grafice, ktera je sice vylepsena, ale porad na h*vno. Je to o atmosfere, hudbe, pribehu - a tom, ze uz jsem to videl pred 15 lety a cumel sem na to tenkrat uplne jinak. Nevim, jak by to prijali dnesni tzv. moderni hraci - sakra, kde je vic naboju? Hele, tady musim neco zkoumat?! Tyvole, nemam misto v inventari?! Coze, zbrane se opotrebovavaji?? Ja tu zbran neumim ovladat? Energie dochazi? Nepratele respawnujou i ve vycistenych prostorech??? Jo, je to tak a tohle je proste neco, co vas prikova k zidli a donuti si to hru PROZIT. Abych se vratil k BG2 Enh.edition - zahraju si to za cas, az se objevi par patchu a podobne, a vratim se zpatky do minulosti za zabavou. To same preju i ostatnim :)
      To vis, to je vyvojem ten degeneruje ... hraci uz jsou jen takovy konzumujici produkty bez spetky vlastni invence. Nj, sice jsem ty leta nezazil ale je to tak. Zcela te chapu. Pokud se nespamatuji bude hure, chce to nejakou radikalni zmenu, pokud mozno co nejdrive. *3*
  • Tak tohle si asi nezahraju. Animace postav a grafika už je hodně mimo a celkově už je hra vyčichlá. BG2 je skvělá hra, hrál jsem ji když vyšla a ohromně se bavil. Dnes je to už ale klasika, a jako taková patří spíš do vitrínky než na počítač. Osobně si počkám na Project Eternity od Obsidianu, která jede na stejném, ale notně modifikovaném enginu jako BG2 a přinese porci perfektní a současně vypadající zábavy.

A kdo říká že hra není jenom o grafice - není, ale na film z 50. let byste se taky nedívali, i kdyby byl příběh bůhví jak čupr.
    • Prirovnani k filmu jsem nepochopil. Filmy z poloviny minulyho stoleti umi zabavit mnohdy vic, nez lecktery soucasny. No a co, ze jsou cernobily a behaj po nich podivny artefakty.
      • Abyste me netahali za slovo, jasne ze v padesatejch letech uz byly barevny filmy. A zbytek se zpetne koloroval. Viz Cisaruv pekar. Super film a starej.
    • Neříkej, že by sis nepustil Vesmírnou odyseu či Metropolis... jsi divnej. Nedávno jsem shlednul original Godzillu z padesátejch let a je jednoznačně nejlepší, co jsem s tím ještěrem kdy viděl.
    • klidne se na film z 50let podivam kdyz je dobry, o tom to totiz neni joudo,
    • ja si nedavno zkouk "ben hur", grafika dobra, jen misty herci moc prehravali *5*
  • I když to není 100% k tématu - k původnímu BG I a II (neb pochybuji, že jsou podporovány i Enhanced Edice) existuje MASIVNÍ (podtrženo a tučně) modifikace Big World, která kombinuje velké množství menších i větších přídavků a můžu ji vřele doporučit, jen je třeba si trochu pohrát s výběrem podle toho, co hráč chce a očekává. Jednou jsem byl nenasytný, vybral téměř všechny možnosti a výsledek byl kvalitativně mírně řečeno velmi nevyrovnaný.
  • Abych pravdu řekl, docela mně serou lidi, co do světa vykřikují, jak hrají 20 let starou hru a myslí si při tom, jak jsou strašně COOL *12* .
    • Ani se nesnaž, to totiž nepochopíš dřív, jak za 20let *15*
  • Uz se tesim, az si tohle zahraju. Hral jsem puvodni Baldury a ICWD a jedina hra, ktera v dnesni dobe nabizi podobnou komplexitu a hloubku je Dragon Age II.