Přejít na výpis diskuzí
GDC 2014: Proč je Gone Home hra stejně jako Deus Ex či BioShock
21.3.2014 | Petr Poláček
78 příspěvků
-
Je to zábava, je to aktivní forma zábavy (je interaktivní), je to virtuální realita = je to počítačová hra. Stejně tak jako Deus Ex nebo Bioshock.
-
-
interaktivní (a pro někoho zábavné) můžou být i tabulky v Excelu, to z nich ještě nedělá hru
-
-
Nechapu to rozpolozeni/rozliceni vzdyt prece "Hra jako hra ne?!"
Dokud se hry hraji... jenze tady jde o jiny typ problemu a to ze se to snazi rovnat mezi B a DE, tady pak nastava zasadni problem... co to je sakra za drzost porovnavat, Gone home s takovymi velikany jako jsou ty ony zminene. *4* -
-
Nikdo se nesnaží "rovnat" Gone Home s Deus Ex, Bioshockem nebo Skyrimem. Ten člověk srovnává jenom jejich jednotlivé herní mechaniky, aby jasněji vynikly rozdíly a líp demonstroval odlišný přístup. To není soutěž o lepší hru, jde o názornost pro posluchače. Zrovna tak by k tomu posloužila spousta jiných známých her.
-
-
Jsem rad ze si tu ty a umis uvest vzdy veci na pravou miru, bez tebe bych byl asi v dnesni dobe zvlaste (tady) nadobro ztracen. *4* (i tak mi to prijde bez urazky, mirne pritazene za vlasy).
-
-
-
:D Mizim odsud a jdu na pivo.
-
Porovnávať gone home s deus ex? Nuz, tento vyvojar ma ale veľké (a riadne prehnane) sebavedomie :-)
Každopádne mi je to jedno, take hry, ktore inak ja osobne nazyvam art adventury, ma vobec nebavia -
Není to hra, možná taková chudá vizuální novela.
-
Celá tahle debata je celkem irelevantní, protože neexistuje nic jako obecně přijímaná definice pojmu "hra". Těch definic jsem osobně četl několik, i když jsou si často podobné, tak se najdou i takové, které například svou striktností vyloučí třeba klasické tabletop RPG (jako je DnD či u nás známé Dračí doupě), protože porušují definici pevně stanoveného konce.
Takže, až někdo přesně určí, co je vlastně hra (tím fakt nemyslím Wikipedii), tak se bavme, zda za ni lze něco označit. Do té doby je rozhodnutí lehce subjektivní. -
-
Definice se budou vždy lišit a pojmenování bude vždy subjektivní. V tomhle nikdy nedojde k jednoznačné a všeobecně akceptované shodě.
-
-
Dokud nedostane někdo ten úžasný nápad, že to nestanoví nějakou normou či zákonem *5*
-
-
Zákony jsou od toho, aby...*4*
-
-
-
-
Tohle není hra
-
Já si doteď myslel že je to hra, protože jsem to hrál na počítači...
-
Docela rozumnou a konzistentní definici hry má TotalBiscuit, kdy jako jednu z vlastností hry uvádí možnost jí "prohrát", tj. být v ní neúspěšný a například muset začít znovu nebo načítat.
Jak je na tom vlastně s možností "prohrání" Gone Home? Je tam nějaký takový stav..? -
-
Ano. Prohraješ tehdy, když si z posbíraných informací nedokážeš složit ani přibližnou představu událostí v domě.
-
To by ale vyloučilo většinu point-and-click adventur, kde se můžeš akorát zaseknout u řešení určitého problému.
-
-
to spadá pod "být neúspěšný"
-
-
teoreticky je, když si nepřečteš žádný vzkazy, nedozvíš se nic o příběhu a když dojdeš na konec, připadáš si, jako bys dočetl knihu, kde dvě třetiny chyběly...
ale když poctivě prolejzáš každej kout, všechno zkoumáš a čteš, teprve pak dáš dohromady celou skládanku příběhu...
-
-
to je jako jsou šachy sport? Je esport sport?