Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ještě si dovolím dodat jednu "myšlenku", které se už dlouho nemohu zbavit. Jde o herní prvek, který by hráči dovolil hrát za libovolného moba.

    V dnešních MMO vidím jako jeden z mnoha problémů naprosto idiocké AI mobů. Mobové v podstatě jen stojí a čekají, až je hráč zabije. Výjimkou bývají jen instance, ale tam jde zase jen o to udělat přesně popořadě určité akce a pokud tyto akce hráči znají, je splnění instance docela snadné. Jde to bohužel vidět i v TESO - nebohý mob jen stojí a čumí a na hráče reaguje jen ve chvíli útoku. Jistě, AI je náročné na výpočty a MMO musí šetřit výpočty. Tedy slabé AI je pohopitelné. Tak proč proboha nemůžou hráči mít možnost hrát za moba? Řada problémů by se tak vyřešila.

    Představte si to tak, že by ve hře byli běžní mobové. Hráč by po zapnutí hry měl možnost buď hrát svou postavu, nebo by měl seznam mobů s místem působení, kde by mohl volně pobíhat a dělat si, co by chtěl. Místo působení by bylo přirozeně omezené, aby se nestalo, že někdo bude s vlkem trolit uprostřed města a též by byl omezený počet slotů pro moby - tj. nemohlo by se stát, aby se dohodla velká guilda, spawnula si 200 vlků a znemožnila tak pve v určité oblasti. Hráči dělající questy by pak nikdy nevěděli, jestli jdou zaútočit na AI nebo na hráče, který by přirozeně byl tvrdším oříškem. Hráči by také své "moby" mohli vylepšovat, plnit vlastní úkoly atp. Tímto by vznikl nový typ otevřeného pvp - dopředu byste nikdy nevěděli, jestli stojíte proti hráči nebo proti běžnému mobovi. Questy by byly větší výzvou, byl by zde prvek překvapení a hlavně ten pocit "co když ten mob je hráč a v křoví na mě čekaj jeho kamarádi?". Dneska dostanete quest "zabij 5 vlků" a vy víte, že ten úkol uděláte jak nic a poté půjdete zabít 10 netopýrů, pak nějaký pavouky atd. a tak nějak tu chybí to vzrušení a výzva. Chybí tu pocit neustálého strachu. Zároveň by to bylo v opozici vůči otevřenému pvp typu, že postava level 50 loví u spawnu postavy level 10 - takové pvp je o ničem. Tento model bych přenesl i do některých instancí.

    Já jsem přesvědčen, že end game obsah je hlavně u výzvě. Pokud není výzvou, nebo pokud je příliš opakující se a stejný, nemůže zaujmout a MMO nemůže skutečně uspět. Pvp v jediné zóně nestačí. Dokonce nestačí ani pvp v arénách. Chce to něco více. V MMO mi chybí pocit strachu a nejistoty. Vždy vím, co bude. Questy jsou jen prostý grind bez výzvy. Mobové nemají daleko od soch nebo gumových panáků. Svět je příliš statický už jen proto, že takový být musí, je-li řízený jen AI. Mělo by se dávat více prostoru hráčům. Hráči by měli mít možnost více měnit svět sami. Příběhová MMO ano, ale chce to živější svět, kde hráč hraje významnější roli. V tomhle je opět TESO zcela mimo a je to jen jedno z dalších statických grindovaček. *9*
    • Trollda: "V dnešních MMO vidím jako jeden z mnoha problémů naprosto idiocké AI mobů. Mobové v podstatě jen stojí a čekají, až je hráč zabije. Výjimkou bývají jen instance, ale tam jde zase jen o to udělat přesně popořadě určité akce a pokud tyto akce hráči znají, je splnění instance docela snadné."

      Důvodem, proč to tak u neinstancovaných MMO je, je lag. Je to stejný důvod proč jsou souboje v těchto MMO víceméně statické, kdy stojíte na místě a mačkáte 1 - 5 kláves dokolečka, přičemž postava provádí různé útoky. Hra totiž musí odeslat všechny akce všem hráčům, kteří se v lokaci nacházejí. Vše probíhá v reálném čase, jakákoliv reakce hráče nebo změna pozice moba musí být odeslána všem hráčům, čím více je hráčů v lokaci tím se množství dat, které je potřeba odeslat násobí. U instancí to nevadí, protože tam je pouze omezený počet hráčů. V případě otevřených světů by ale docházelo k situacím, kdy by se v lokaci sešli stovky i více hráčů a nejspíš by jim to shodilo servery a i kdyby ne tak by tam byl takový lag, že by se to nedalo hrát.

      Dobrým příkladem je DDO, to je hra na instance s naprostou volností pohybu, kde na vás potvory reagují jako v singleplayer hře a můžou vás klidně pronásledovat přes půlku dungeonu. Na instance to funguje docela v pohodě, sem tam, když jsou servery zatížené, je lag v raidech. Ale oni strašně rádi dělají openworld eventy, třeba na Halloween, kdy zabíjíte potvory v neinstancovaných lokacích. Během těchto eventů se ta hra kvůli lagu prakticky nedá hrát.

      Jde spíš o to co komu víc sedne, jestli openworld MMO, kde můžete říct, že je statické a přes kopírák, nebo instancované MMO, kde zase nemáte ten pocit openworld světa.
    • To by me zajimalo kdo by hral za ty mobs a cekal na nekoho jak bude delat quest lol .
      Mit jenom 3 nejake ability zadna moznost leveleni tohpo moba jinak by to bylo asi dosti nemozne vybalancovat ten quest :) no pokud by jsi mohl levelit moba tak uz to bude hero a ne mob na questy takze je to pekny nesmysl .Opravdu by jsem nechtel cekam na nekoho kdo bude delat nejaky quest a ja by jsem mel byt treba ten netopyr.
      Hral jsi nekdy nejake MMORPG vubec ? a pokud jo tak jake prosim pekne ?
      Kazda hra se pokousi o nejake nove inovace a vzy to stoji za pekne kulove.
      • Meles nesmysle ... jednoduse bys mel svet zarizenej tak, ze bys moh hrat za cokoli, a jednoduse bys ty mel nejakej ukol - rekneme v podobe vlka ulovit ovcaka ... a jiny hraci by trebas meli za ukol ho ochranit. Neni porblem to udelat tak, ze se do instance portnes v okamziku, kdy je dost hracu na obou stranach nebo to kombinovat s npc.
      • Máš strašně málo fantazie. Mám to vymyšlené do úplného detailu.

        Jasně jsem napsal, že by mobové i ti řízení hráči měli vždy určenou přesnou oblast svého působení. Jasně jsem taky napsal, že pokud by žádný hráč nechtěl v uvedené oblasti hrát moba, mob by byl klasický řízený AI.

        Moba by bylo možné levelit jen velmi mírně asi jako se v MMO vyskytují vlci úplně nejzákladnější a pak různí vůdci vlčích smeček. Hráč by si ale hlavně hraním těhle mobů otevíral nové moby, až by si mohl otevřít i legendární moby vyskytující se v raidech.

        Inovací je ve hrách málo a ano, často stojí za nic, protože na to jdou špatně. Inovují se nepodstatné věci, nesmysly. MMO tvůrci by měli mít za prioritu end game obsah a odtud začít vyvíjet hru.

        Hrál jsem samozřejmě MMO a kromě toho jsem dělal modifikace do her, takže tuším, jak zhruba hry fungují. Hrál jsem WoW, LOTRO, AoC, GW1, GW2, Vanguard, Aion, DaD Neverwinter a další.
      • MrSanta
        Stačí použít trochu fantazie. Mobíka by sis mohl levelit. Postupně by se lepšil a až by 'přerostl' level lokace, tak by se přesunul na jinou. Taky může zaujmout roli náhodného elitního potvoráka s automaticky generovaným lepším lootem.
        O Trolldovi nemám valné mínění, ale tahle jeho myšlenka zas tak marná není. Šlo by se u toho dobře vyblbnout.
        • "O Trolldovi nemám valné mínění..." Prezentuju zde docela rozumné názory. Že s některými nesouhlasíš, ještě nemusí vést k tomu tvému nevalnému mínění. Pokud nemám pravdu, uveď mi příspěvek, kde jsem se choval jako h*vado. *3*
        • walltar
          Něco na ten způsob bude mít Star Citizen ve své SP části ... pokud ji budeš hrát připojený na serveru, tak si můžeš zvolit možnost, že hráči můžou zaujmout roli nepřátelského esa ... ale jak to bude fungovat přesně nevím.

          Každopádně si myslím, že by to byla super myšlenka do nějakého sandbox mmo s open PvP. Do softcore themeparku jako je ESO se to moc nehodí ... tam se odděluje PvP a PvE pečlivě, aby PvE hráčům někdo náhodou nenatrhnu ... nepočechral peříčka.
          • Oddělnovat pve a pvp je obrovská chyba a dojíždí na tom dnešní hry hrozným způsobem. To potápí dnešní MMO. Ať hráči mají možnost hrát si příběh, expit si atd., ale ať v tom je nějaké riziko. A když už bychom přecijenom chtěli dát některým ryze pve hráčům pokoj od pvp, jde to řešit i jednoduchým způsobem - každý by měl možnost si u své postavy nastavit, jestli se chce účastnit pvp nebo ne, samozřejmě s časovým lockem, aby nebylo možné tuto vlastnost měnit každých pár minut podle situace.
          • To je vec (open PVP), ktera se me urcitym zpusobem libi a prave do ESO se naramne hodi...

            Jak nekdy muj kamos s oblibou rika.. proc nemuzu tamhle tomu typkovi vrazit kudlu do zad jen proto, ze me nadaval, nebo me vzal pred nosem neco, co jsem chtel ja (hral napr. za rogunu).
            Open world pvp by byl super a do ESO by se i hodil. Prece se nemaji vsici v jedne alianci navzajem tak radi, ze si delaji dorticky a davaji si darky, nevrazdi se mezi sebou, nenadavaji si.. to je proste zivot. *5*

            Tenhle system ve vice MMO i treba tenkrat v Lineage II, kdy nebyl problem nekoho zabit. Ano stal se z tebe PK s moznosti vypadani lootu, ale to uz je jen system schovany za tim (zisk vs trest). Ale ta moznost tam byla a vrade novych MMO tenhle prve proste neni. Jsou na to specialni lokace a i tam nemuzes zautocit na vlastni rasu...
            • 2marty: ono jaksi mmo a pvp je jedno a totez ... to ze soudoby gamesky jsou zcela zmrveny systemy aren ... aby probuch nekdo nekomu nesebral jeho mecik ... je totalni zhuverilost. Samozrejme, predpoklad je pvp system, kterej funguje => pokud nekoho bez priciny zabijes, muze na tebe vypsat odmenu, zacnou te casem pronaledovat npc ... => do nekterych mest se vubec nedostanes ...
            • A pak jsou MMO ktere maji 1 megaserver (TSW, TESO) a tam to nejde ;)
            • Mno proto se rozlisuji nektere servery (v MMO) na RP, PVP a PVE. :) Aby si navzajem lidi nekazili hru.
            • Kdyby v TESO bylo open PVP tak bych tu hru nehral, a myslim ze nejsem sam. Musite brat v potaz, ze nekoho PVP otravuje. Naopak PVE obsah v PVP zone mi prijde zajimavy a asi se kvuli tomu do Cyrodiilu zajdu podivat.
            • walltar
              Já zase tíhnu víc k PvP, ale mám rád, když ve hře mají věci smysl. A zrovna beztrestné zabíjení kohokoliv, kdekoliv mě příjde jako nesmyslné. Stejně tak jako když prostě někoho nemůžeš zabít vůbec.

              Dobrý PK systém dělá ve hře hodně ... Ale to už by člověk chtěl od ESO moc. Proto já plánuju hrát celkem krátce. Gameplay mě baví dost, ale ve hře prostě není nic co by člověka udrželo dlouhodobě.
            • Osobne se mam rad PvP i PvE a uprimne se vic priklanim na stranu PvE a nerad kdyz me nekdo zabiji stale dokola jen proto, ze je silnejsi (ale to byva zpusobeno tzv. levelovani) a ma z toho naramnou radost. Na druhou stranu je fakt, ze se naskytnou situace, kdy cloveka opravdu zamrzi, ze nema tu moznost nekoho odkraglovat nebo ho proste okrast, nebo jako kouzelnik napriklad mu zneprijemnit cestu za svym cilem. :) Bohuzel takovyto open PVP ma velky dopad na cely system a museli by se nad tim hooodne zamyslet.
            • walltar
              Jo já bych to taky rád v ESO viděl ... společně s nějakým PK systémem. Úplně volný open PvP nemusím ...
    • walltar
      Nebylo něco s hraním za moby v LOTRO?
      • V LOTRO jde hrát za slepici a koně a pak v uzavřené (bohužel!!! díky tomu fail) lokaci za orka, pavouka, vrka a další potvory. To je ale málo. V LOTRO hráči už dlouho volají po otevření pvp do vícro zón a všichni víme, že by to hratelnosti pomohlo, ale Turbine neposlouchá a vymýšlí věci, co nikdo nechce.
        • Psal si ze koncis a pritom 7 poslednich postu je od tebe. *2*
          • Neumíš číst, psal jse, že se nebudu obtěžovat dále kritizovat TESO. Nauč se číst...
  • Redakce, to mi nedělejte! Jak mám to hatování stíhat? *3*

    Ale pro své fanoušky musím bohužel oznámit, že mé hatování již končí. Hra se konečně spustí a bude už na každém, aby si sám udělal názor. Já hru vyzkouším a okomentuji řádně ž přejde na F2P, nebo pokud se hra někam významně posune. Vím, že je to smutná zpráva, ale jistě to zvládnete a můj hate vám nebude chybět. *3* *4*

    Ještě sázku: Redakce dá 8 nebo 9/10, to vsázím. Nebude přitom příliš kritická a řadu nedostatků zcela přehlédne.

    Hráčům rozhodně nepřeju, aby se jim to nelíbilo. A TESO přeju, aby se posunulo někam dále, než zatím je. Já si počkám na TES VI (rok vydání 2016?). *3*
    • Krescz
      neverim ti ze to vydrzis tak dlouho *1*
    • Budeš mi chybět, kuliferdo. Snad se setkáme u dalšího čekání na MMO, kde budeš rozumbradovat a my tě nemít rádi :)))

      Pac a pusu... a někde jinde.
      • No jo, ať se ti taky daří a ať ti to fanboyiství vydrží. U GW2, odkud se mimochodem známe, ti to nakonec moc nevydrželo. *3*
        • jen pouhopouhý rok s tím, že jsem drtil jen WvWvW a ostatní okolo toho mě nebavilo. Tady to vypadá i na porci zábavy v pve...uvidíme. Třeba se fakt potkáme zase někde jinde :D
          • WvWvW bylo to nejhorší v GW2, takže je mi jasné, jaký máš vkus. *3*

            Naprosto repetetivní zerg, kdy než se člověk vůbec dostane do boje může trvat i desítky minut, to je vhodné pro úplně jiný typ lidí, než jsem já a než kterým dávám přednost. Pamatuju si to vaše "pvp", kdy člověk čekal na skupiny opravdu v řádech desítek minut, pak se chcípalo a dlouho se běželo zpět na místo, kde se zase chcíplo a tak pořád dokola. Tohle není hraní, tohle je opruz. A přesně to bude v TESO.... *7*
    • nekromant33
      Tak recenzovat onlinovku je nesmysl i po měsíci. Jasně, hodnocení odráží současnej stav, ale u tohohle žánru se dá změnit hra patchem tak drasticky, že nakonec hra, co dostávala při vydání průměrná hodnocení najednou může být výrazně lepší a odpovídat 9kové. A naopak hra, která uchvátí úvodní části hry a xpením se může zvrhnout v endgamu v těžkou nudu (zdravím swtor) a pvp složku může zabít špatným vyvážením (taky formou patchů).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit