Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mart9
    Zdravím borce, kterej včera psal, jestli jsme si všimli, že v téhle diskusi nikdo nikomu nenadává. *9*
    • To sem psal já *15* Dušan je jako Bloodwyn, má tu své místo i když je ydiot.
    • CrocoRay
      No jo, Dušan z Orlové a evidentně na něj reaguje jiný Dušan nebo je nějaký rozpolcený. A i když mám Gothica rád a souhlasím, že to byla geniální hra, tak to dokáže podat takovým stylem, že se s ním někteří hned chytnou. Pokud chce mít člověk klid, tak nejlepší je to ignorovat a reagovat na jiné příspěvky.
      • To jeho "kokotenko" me malem vyhodilo ze zidle.
  • Pamatuju si jak jsem někdy ve 12-ti letech šel s mámou do Penny Marketu a u pultu se hrama jsem našel tuhle hru za 199 kč. Poté přišel souboj se soubojovým systémem, kdy mě hned první pták na kterého jsem narazil zabil asi 50krát, nekoukal jsem na žádnej návod, lets play atd. Ponořil jsem se do světa trestanecké kolonie, zkoumal každou jeskyni, několikrát mluvil s každym npc, oběhal všechny tábory a plnil všechny questy, dlouho přemýšlel ke kterému se přidat, v nocích jsem kradl v hradu starého tábora, potápěl se do jezera nového a zkoušel jestli tam neni poklad, zkoušel kam všude se dá dostat v oblasti bažiného tábora než mě zabije bariéra..... No a asi po několika desítkách hodin hraní jsem byl zklamaný že jsem to už dohrál. A o týden později jsem od kamaráda zjistil že existuje druhý díl !!!! A bylo to zas na novo. Dvojka mě ohranula o něco víc a s datadiskem je to asi top hra co jsem hrál....
  • to sem hraly s kamosama na zakladce to byla super parba to este ty hry byla vyzva a byly tezke ne jak dneska far cry 4 dragon age a dalsi kokotiny *12* *12* *12* *12* *12* *12* *12*
    • CO TO JE ZA KOKOTENKO??? pred kazdym soubojem save boze tyhle decka co nic neumi hrat by vubec nemely poustet k PC ja to hral skoro bez save *5* *5* *5* *5*
      • RIZEN RIZEN to je mental to neni RIZEK ty kokotenko nauc se anglycky *1* *1* *1* *1*
        • Kamo i simpanz ma vice IQ jak ty.
          • Alespoň používá vlastní jméno...
          • Mel by ses oholit, vypadas jak bezdomovec.
            • a hele mame tu klona co si mysli ze mit vousy znamena bejt hned bezdomovec. Bez si stoupnout na zastavku v ostatnim klonum co vypadaji jak devcata.
        • Naučte se k_rva psát, z toho by jeden blil....
  • fakt Samopše? Tam jsme tak před 20 lety byli na škole v přírodě.. svět je malý *1*
  • CrocoRay
    Ale když si vzpomenu na jedničku, tak si nemůžu pomoct, ale ta doprovodná hudba mi hodně moc sedí k tomu ponurému světu a hodně dotváří tu temnou atmosféru. Nevím do jaké míry za to může nostalgie, ale pořád mi to vyvolává silnější pocity než kterákoliv jiná hra :-)
  • Gothic boli skvele hry. Pre mna tiez neprekonatelne RPG, jednotku som presiel raz (stary tabor) a asi 2x znovu rozohral (za novy tabor a smazky :D) no nejako som s tym asi v polovici sekol :D. 2ku mam tiez prejdenu raz (drakobijci) aj s datadiskom. 3ku som presiel a vyzera fakt skvelo aj dnes, no uz to nebolo to iste co predtym. 4 som nainstaloval demo na xboxe, zahral asi 15 minut, zmazal a snazil sa zabudnut. Risen 1 bol tiez super, v podstate gothic v inom prostredi, 2ka ma vobec nebavila, 3ka ma aj celkom chytila (hoci suboje boli riadna nuda, asi ako v g3) no tiez sa to s prvymi Gothicmi alebo R1 nedalo porovnavat. Inak ja som mal s G2 na windows 7 problem iba s videami ale nejako som to potom poriesil. Gothic 2 urcite dajte a aj to Age of empires 2 by bolo fajn, bude celkom zabava pozerat nejake kompetetivne hry :D
  • Keyz
    Z odstupem času je vidět jak to byla skvělá a propracovaná hra! Navíc nadčasová. Čuměl jsem na to jako vyoraná myš, jak to najednou bylo vymakané a vedle strojový TES, kde byl svět mrtvý ale zase větší.
    Hlavně ten věrohodný svět: Cykly NPC, počasí, reakce NPC na hráče (na vytasení meče, když hráč vleze někomu do domu...), cykly zvířat (v noci některé chrápou) a také možnost nezabít ve městě protivníka. Bylo nutné udělat další dokončovací útok. To dávalo svobodu, dát někomu prostě "přes držku". Nejasné zakončení questů (někdo mě prostě o*ebal a hotovo) a tak dále...

    O to smutnější je zoufalost dnešní RPG produkce. Porovnejme třeba ty "slavné" hry. Zaklínač, TES, DA.
    Cykly NPC? -> Zaklínač ano, TES skoro ne, ale díl od dílu se to zlepšuje a oblivion / skyrim je již velice dobrý, DA nic. Stojí na místě.
    Počasí? -> Zaklínač ano (npc dokonce na to reagují), TES ano (ale npc nereagují jestli si dobře pamatuji), DA nic.
    Reakce NPC na hráče? (reakce na vytaženou zbraň a lezení do soukromých budov) -> Zaklínač ne, TES ano (opět v posledních dílech, jinak šlo lézt jak se mi chtěli a NPC stálo dole a čumělo), DA nic.

    Tedy, zde je vidět jak byl Gothic pokrokový a není to pouze dojem fandů. Dnes studia machrují jak mají živý svět a weby to bez komentáře přebírají, ale není tomu tak. Nelze dělat zbytečnosti (sedět..), NPC moc nereagují na hráče atd. A to je sakra rok 2015....Proto KC:D vypadá jako zjevení, když Vávra popisoval jak to chtějí mít věrohodně uděláno. Zoufalé... O to víc zoufalé, že se to nebere jako součást RPG světa a hry které zcela ignorují věrohodnost světa, život NPC jsou stejně vychváleny a o této lajdácké práci není ani řádek. Přitom to jsou RPG hry, PR předem machruje jak to bude super. Jo, bral bych to menších her kde řeknou, že na to nemají, ale jinde?
    • Tady bych Te opravil, minimalne ve Z2 ve mestech straze reaguji na vytaseny mec, pokud si to dobre pamatuji.
      • Keyz
        Dík. To jsem nevěděl.

        Jak je vidět tak, živý svět moc nebere i když přidat reakci npc na vytasení zbraně hráčem asi nebude moc obtížné. Lajdácká práce :( Je to třeba zbytečné ale prostě to vypadá dobře, když to tam je.

        Ještě k páčení. Když jsi přeci páčil a zlomil paklíč, tak to spíci postava většinou slyšela :)
      • Skvele, ale po 15 letech bych cekal trochu vetsi pokrok, nez zkopirovani toho co bylo.
        • Hele, ja jsem zacal hrat RPG tusim v 91. A za to nejlepsi, co bylo vydano pro single RPG stejne nepovazuji G2+Notr, ale UU2.
          Napr. mapa:
          UU2 - automaping - prehledna, zapisuji se hlavni postavy, daji se delat vlastni poznamky, kdyz se najde kousek mapy, tak se vcleni do Vasi. Od postav se daji kupovat casti mapy.
          G2 - s tou mapou si fakt udelali z hracu ( )!( )
          Brneni
          UU2 - samostatne - helma, telova cast, kalhoty, rukavice, boty - vse se opotrebovava, prisery utoci logicky na ty casti tela, kam dosahnou - napr. krysa na kalhoty a boty, netopyr na hlavu= helma; jednotlive kousky se nalezaji postupne - napr. v bednach nebo mrtvi nepratele atd., ci jdou koupit. Opravit lze pomoci kouzla - nutne je mit prislusne runy a level nebo pomoci skilu nebo u kovare za prachy.
          G2 - jeden set, lepsi brneni se da obdrzet pouze pokud se clovek dostane do urcite faze hry, brneni se neopotrebova
          Hele nechtej pokracovat - protoze at pujdu pres inventar, skily, vahove omezi, tak G2 dostane na zadek snad v kazde kategorii. Proste v G2 je cca 70% toho co je UU2, coz je o 10 let starsi hra. A presto, jak lide nemaji sanci srovnani - respektive nehrali hry predtim, tak i Gothic jim prijde bozsky pres vsechny jeho chyby. Takze clovek by se mel naucit radovat i z malickosti.
          • To jsou ale herni mechaniky a rpg prvky. Ja se bavim o technicke strance. Pokud bych mel srovnavat herni mechaniky dnesnich her a Gothicu (resp. starych her), tak to ani nema smysl. Koridorovka kde vsechno zabijes spamovanim jednoho buttonu a jsi nesmrtelny totiz zadny herni mechaniky nema.
            • Imho je mnozstvi interakce s okolim spis technickym prvkem, je to totiz otazka zda to nekdo naprogramuje, ze npc vidi mec tak zacne vysilovat. Narozdil od hernich mechanik typu kdy dostavam brneni, ktery musi nekdo dobre vymyslet.
              Ale mozna to vidim spatne. Tezko rict. *15*
            • No, vzhledem k tomu, ze se cele vlakno venovalo stylu chovani NPC ve hre - napr. taseni mece, coz je jedna z mechanik, tak jak to presne souvisi s technickou strankou?
  • Pro me rozhodne nejlepsi hra! Jednicka jak dvojika dohrana mockrat snad vsemi zpusoby. Pokud jste na tom podobne a hledate vyzvu doporucuju si dat ty Navraty. Info: http://www.gothicz.net/mod/navraty/
    Ja si v tom pripadam skoro jako kdyz to hraju poprve, obtiznost nabobtnala do opet problematickych vysin a cesta nekromanta se mi vazne libi. Tuny novych vymozenosti na kazdym kroku a je videt ze to delal nekdo kdo ma tu hru rad.
    • Dolero
      A co teprve Návraty 2 *4*
      http://forum.gothicz.net/viewtopic.php?f=358&t=17444
      Je dobré říct, že tvůrci Návratů spolupracují i s tvůrci System Packu a také s tvůrci L'Hiver módu a DirectuX 11 *4*
      • No jo, ale kdy bude nejaka finalni verze? Tzn. DivX 11 + mega texture pack + System pack + Navraty, ktere budou vzajemne kompatibilni.
  • Odulin
    Tahle série= hooodně skvělých vzpomínek.
  • Jo, páčení....

    To bylo dokonalé. Lepší jak grafické systémy jako u tes / thief atd.. Tam to sice vypadá pěkně ale takto to zloděj nevidí. Podle zvuku to bylo skvělé a zase něco jiného. Navíc NPC vyháněli hráče z domu v noci ho také vyháněli.. Dnes s tím machrují v KC a zde to již bylo :)

    Také jsem měl na to papír, ale ta bedna ve druhém díle pod městem u zlodějů...To bylo moc. to mělo tuším celkem 30+ akcí které jsem musel udělat.
    • Dolero
      30 jich nebylo, ale 20 *4*
      Je to - LLLPLLLPLPLPLLPPPLLP

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit