Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nemozem su pomoct, ale nepaci sa mi to. Doom 3 patril k hram, ktore som presiel odznova asi najviackrat zo vsetkych hier, co som kedy hral. Ta atmosfera, stres z prostredia, do ktoreho som sa doslova vzil, cakat kedy kto odkial vyskoci, ci vylezie. A co je novy doom? .. ako casto citam a pocujem "rezba", ktora z hry robi viac MP ala UT, ako atmosfericky doom. A pritom by opat stacila stara dobra brokovnica ci revolver, hra zo svetlami, psycho hudba a desiva atmosfera.
    • Veskoslav
      Doom 3 byl slepá ulička, která z akční rezničiny udělala hloupý horor, kde člověk musel s baterkou jak tupec mlátit zombii po hlavách, protože prostě nikoho nenapadlo mít světlo na zbrani. Systém lekaček při opětovném hraní už byla nuda, protože člověk přesně věděl, kde co je a jak se nestvůry pohybují. Doom 3 byl špatný sen všech, co chtěli pokračování klasického Dooma. Kdyby se to nejmenovalo Doom, tak to nejspíš nikomu nebude vadit. Ty jsi nejspíš mladší ročník, jelikož si začínal na Doomovi 3, takže netušíš, jaký je Doom 1 a 2 a že Doom 3 není hra, která by je následovalo. To je naopak Doom 2016, který všichni očekávali od Dooma 3.
      • ZvacA
        Proti původním dílům a tomuto nejnovějšímu jdoucí na ruku především konzervám nic, třebaže si taky myslím, že tohle ortodoxní škatulkování "smyslu originálu" a "boj o jeho názvy" se dostavuje příliš retrospektivně a oportunisticky, ale že se nejnovější hra jako taková podařila a je po hratelnosti kvalitní střílečkou, z toho nelze nijak než mít pochopitelně radost. Ve srovnání s vidinou Dooma jako módního synonyma Brutal modu a měření hry na to, zda mám v chodbě 100k postaviček na sobě, tam skutečně nelze s třetím dílem moc uspět, ale přesto, Doom 3 jsem nedávno znovu hrál a je třeba říci, že je to vlastně velmi nedoceněný díl, který je Doomem přece jen více než než mu řada lidí bude mít kdy chuť ochotně a bez zaujatosti přisoudit. Navzdory tomu, že autoři vsadili více na příběh, atmosféru (tady ta baterka) a pokusili se o svůj žánr survival hororu (baterka) jdoucí především na ruku představování toho, s čím vším se tenkrát mohl vytasit id tech 4 (baterka) a přes k tomu zvolené ne všem k libosti nastavené hratelnostní prvky (baterka), umí třetí díl svými nápady, odkazy, motivy a jádrovou hratelností ctít originál a jeho žánr střílečky více než zdatně. Pozorný hráč si může všimnout, že i přes takový jako zasazení do stísněných prostor, cílení k napětí a omezenému dávkování nepřátel (třebaže zde, zvláště ve druhé polovině hry platí jasná dynamika v servírování pasáží, kde se hráč klasicky vyblbne a klidných průchodů) se hra gameplayem neopomíjí přípomínat ke svým předchůdcům a žánru fps jako takovému, kde si hráč prostě efektivně a zábavně zastřílí.
        • 3 byla proste level designovy fail, zkousel jsem to dvakrat s odstupem asi 5 let, ale nedohral jsem to, protoze vetsinu casu to bylo dost nudny a clovek se lekal/bal akorat, kdyz se nepochopitelne za zady neco teleportovalo nebo se tam zvedla stena... ani poradna akcni jizda, ani dobrej horros, nemastnej kockopes
          • +1
            S tím kočkopsem si to vystihl pěkně. Doom 3 nebyl špatný, ale byl to krok jiným směrem. Pro mě osobně je důstojným pokračováním až nový Doom. Ale chtělo by to víc potvor :] a lepší pocit ze zbraní - jako má Brutal Doom.

            Sry za double post.
          • ZvacA
            Toto "prostě fail" hodnocení.... já ti nevím, stavíš vlastní míru nudy a neshopnosti hru dohrát jako celkový problém samotné hry, to je ale špatně. Netvrdím, že se musí D3 všem zákonitě líbit, ale popírat, že jde o dobře provedenou hru blízké sérii není řekl bych moc objektivní. Na to, jací znalci hry se kolem Doomu pohybují je s podivem, že některým z nich uniká kolem tohoto dílu plno věcí. Doom 3 díky své grafice sice sází na mírně pomalejší gameplay a hororovější působení na hráče (třeba tou formou lekaček), ale nejde o nadřazený primár (koneckonců, tyto prvky se rýsovaly už v prvních dílech); v základě je to pořád a hlavně ta střílečka s tou její hratelností. Třebaže se prvky napětí ať už pomocí naskriptovaných momentů a audiovizuálu objevují až do konce a autoři se zjevně snaží udržovat u hráče stále jakýsi respekt z neznámého a sází mu "překvapení" jedno za druhým v jeho postupu, hráč se v průběhu hry se svým charakterem taky přeměňuje přesně v to, co se od něj u této hry očekává. Ne že se za každou cenu bude svázaně bát až do konce, ale naopak jako již ošlechaný macho bijec si bude razit cestu základnou provrtanou nejrůznějšími potvorami ve vlastní režii zvolených zbraní a co nejlepších schopností se vypořádat s řadou stále se ztěžujících situací. Ono je taky otázka, kam až jednotlivě sahá ta představa "akční řežby", protože není ta pravda, že by si jí hráč při řadě levelů u D3 neužil. Ostatně, ohánět se motorovkou je ve třetím díle stejně zábavné jako u prvních dvou a tohoto nejnovějšího.
            • nedohral, protoze to bylo ukrutne nudny, nikoliv kvuli obtiznosti

              kdyz to srovnam s brutal doomem, kterej jsem hral na nejtezsi a s vyssi rychlosti nepratel, tak to bylo jak prochazka aleji, ale u d3 me pokazdy bavily tak prvni 2 hodiny, kdyz to bylo neokoukany, pak dalsi dve jsem jel setrvacne, ale nakonec uz jsem si jenom rikal, proc to vubec hraju, kdyz mi to neprinasi zadny poteseni...

              po druhy jsem se k tomu vratil jenom proto, ze zanr fps ponekud skomiral, a tak jsem tomu dal jeste sanci
    • Az na to ze doom byl vzdycky jenom rezba a prave doom 3 vybocil smerem k lekackam atd....pro me je tohle 100x vic doom nez doom3.
    • kua tak si to zahraj, pockej az to bude stat par kacek, nebo az to nejakej tvuj kamos na steamu dohraje a dejte si family sharing a ty ho pozvi na pivo zato třeba. Je to velmi dobra hra. Tvuj koment a nazor je bezcennej, dokud to nevyzkousis.
    • A Dead Space trilogii jsi hrál? To byl Doom 3 na steroidech, zvlášť jednička byla úžasný masterpiece sci-fi hororu. Lepší ve svém žánru už je snad jen System Shock 2
      • souhlas DS1 je masterpiece, 2 je horsi a 3 jeste horsi. Dohral sem ale vsecky tak jak tak. Jedna 10/10 dva 7-8/10 tri 7/10
    • souhlas, taky myslím, že Doom 3 byl lepší. Ano, je tam spousta co kritizovat. Taky to byla přímočará koridorovka a byly tam laciné jumpscares, ale mělo to sakra atmosféru. Škoda že nevzali trojku a nevylepšili ty věci, co tam byly špatně. Ten nový Doom je spíš Unreal Tournament nebo Quake Arena. Nehrál jsem ho a zatím ani nebudu.

      v červnu má přijít na KS remaster prvního System Shocku
      https://www.youtube.com/watch?v=okPLF9Ad9ns
      pokud se to povede, tak to Doomovi nakope pudel stejně jako první System Shock nakopal pudel první dvěma doomům. Ta hra byla prostě o 1000 procent lepší.
      • Veskoslav
        Srovnání System Shocku a Dooma ukazuje, že naprosto netušíš, která bije ohledně her. Doom je klasická arénová rezničina, Systom Shock je FPS s prvky RPG, kde je kladen důraz na příběh a rozhodování. Jestli nevidíš rozdíl, tak ta rána, co jsi dostal do hlavy, tak to bylo nejspíš bouracím kladivem.
      • C-BEAM
        ne, Tetris byl lepší.
        • jo, tetris byla skvělá hra, svého času jsem ji hodně hrával. U Tetris 2 od Františka Fuky jsem strávil desítky hodin. Ale je to trochu jiný žánr.
  • Peklo se vrátilo.Debilové taky.
    • TheGGG
      sorry, ale červené kopečky a lítající nafukovací hlavy může za peklo považovat jen někdo s hodně malou představivostí...
      • C-BEAM
        je fakt, že velká část z nepřátel zde působí komicky ale jsou zde i výjimky, takový Hell Knight vypadá výborně a slušnou i když hypermoderní reinkarnací je i Spider Mastermind. Obrovským zklamáním byl pro mě především Cyberdemon, Mancubus, Imp a trapná náhrada za Arch-vile.
        • Jj, bohužel musím souhlasit. A zejména mancubus a cacodemon vypadají, jako kdyby to uteklo z cirkusu. Nejvíc se mi tak asi líbí revenanti. Zvukově mi chybí něco podobného jako např. cherubové z trojky, ten dětský pláč byl v temných chodbách základny k nezaplacení co se týče navození té správné atmosféry. Celkově mi přijde zvukové ozvučení monster dosti nevýrazné.
          • cyber mancubus se mi líbí, par mobu bych si predstavoval dacko jinak, impove se mi mozna vic libili v trojce, ale zase ve 4ce maj bezkonkurence lepsi AI, celkove ten pohyb vsech mobu je masakr prostě. Ten zvuk no... ja bych zase cekal ze ty guny budou delat vetsi bomby, chtel bych slider jen na guny a pridat si par decibel. A trochu mě mrzí, že si nepohrali vic s EAX ci obecne s vlivem prostředí na zvuk. Ale celkove kdyz se dotoho pustim na sluchatkach, tak si spis libuju. Mám ted dost specialní setup... kdy zvukovka a sluchatka stoji jak zbytek kompu :D neni to spatny
      • MikeR
        Uznávám, že proti všem potvorám ze všech Doomů dohromady je Bíbr mnohem větší peklo, ale to ví taky každej i bez představivosti. Hoď něco originálnějšího.
    • Draken69CZ
      https://youtu.be/Iq8ASrPA9N4?t=2s
  • https://www.youtube.com/watch?v=wh261nfSn3E
    100,000 Revenants - A Doom 2 Map

    Kupodivu to stará hra uměla. Jestli je důvod ten, že mapy jsou sdílené pro všechny platformy (jak zde někdo napsal), tak stačí přidat možnost udělat to pouze pro PC a hotovo. Pak si tam lidi dají co chtějí a jak chtějí. Zapnu v editor pouze PC a limity se zruší.
    • C-BEAM
      originál zobrazoval max 128 spritů a otázka je jestli by to tehdejší počítače vůbec utáhli, vzpomínám si že na mé 486-tce to byla docela slideshow i s pár desítkama nepřátel na scéně. Ale je pravda, že 12 je dnes skutečně malé číslo, celý tento systém neustálého spawnování a malý počet nepřátel je o ničem, Doom 1-2 zatím prostě nic nepřekonalo.
      • Jinak Dooma 2 sem tenkrát hrával na Pentiu 120mhz (je pravda, že v tý době to byl high-end) a jako neměl sem problém s hromadama potvor. :]] S editorem sem blbnul pořád.
        • no to byl high end jak *12* , nerikam ze to neni mozny, doom 2 vysel 1995 a v tom samym roce vydal intel pentium 120 a 133mz a pak pentium pro 150-200mhz. Ale kua, tos musel vyloupit banku nebo co?:)
      • Holt zastaralost hardwaru konzolí v kombinaci s tím, že se z nich snaží za každou cenu vymáčknout co to jde. Prostě chtěli 60fps a aby se grafika trochu někam posunula (už tak moc nemá kam), tak to musí kompenzovat kde se dá. Spousta starých her i na starý konzole umí tuny postav na obrazovce. Být to cokoliv jinýho, tak je to jedno, ale zrovna u Dooma, který byl právě o velkém množství potvor je to fail. Ironií je, že sem tohle tvrdil už při ohlášení hry. *1*
      • V té době by to asi neutáhlo :) takovou porci pekelníků. Ale kdyby tam dali limit jako dnes, tak dnes nemáš tyhle šílené a dobré levely :)

        Pro konzole ten smysl chápu, tam to musí mít pod kontrolou ale koho napadla ta kravina spojit to do PC?

        To tak ničí možnosti a nápady. Díval jsem zrovna na recenzi od TotalBiscuit a ten tam navíc říkal a ukazoval, jak je ten editor hodně omezený a dělán pro konzole. Ovládání je na PC horší a někdy divné (bavím se stále o editoru ne o hře).
        Opět proč tomu tak je na PC? Pak tam neuděláš něco supr a zapadne to. Hra potřebuje pořádné nástroje bez limitu aby to táhlo lidi více díky schopným moderům.

        To je tak špatný, řídit vše podle toho pomalejšího jako kdyby každý měl to pomalejší. Kdyby tam vydali prostě engine jako Cryengine, tak by čuměli co tam lidí udělají. K*rva, to by klidě udělali pořádné extra kampaně navíc apod.
        • C-BEAM
          snapcrap ani není editor ale skládačka pro děti. Na druhou stranu je to aspoň něco, protože časy když se k hrám dodávaly plnohodnotné editory jsou dávno pryč, dnes je vše pěkně zamčené, zašifrované, protkané různými ochranama. U tohoto Dooma je to speciálně velká škoda, protože ten engine je zdá se výborný a konečně by tak mohl vzniknout plnohodnotný remake originálu ale zase z toho nic nebude.
  • Hanzales
    Lukáši tvorbě tvé, ja klaním se také :)
    Akurát bych zmínil i ve videorecenzi možnost vypnout info/zvýrazňovací prvky hudu a glorykill highlight, který pak tebou zmíněný systém dodělávání nepřátel posouvá o element větší ostražitosti, plánování, načasování a sledování co nepřátelé dělají, jestli už vrávorají, nebo stále útočí.
    Jinak ale paráda samozřejmě, na jakoukoli tvou videorecenzi se vždycky krásně a spokojeně kouká. Palc hure :)
    Edit, ty videovsuvky s brokovnicí z Evil Dead, nebo slazení hudby a střihu, paráda!
    • rami.cz
      Jen opravim. Neni to Evil Dead, ale Army of Darkness ;)
      • Evil Dead2: Army of Darkness ;)
        • když už tak 3 *3*
  • jo, na tohle ma ginger talent *5*
  • Fajn recenzia
  • Super !
  • Videorecenzia od Lukáša? Ako vždy parádička :)
  • Doom a Zaklínač 3 tedy mají pěknou masírku. Ale tak lidi jsou se hrami spokojeni, tak proč ne.
    • OneLineMan
      Taky se vždycky divím, když se herní novináři věnují herní novinařině, zatím bude nějaká konspirace, vždyť polygon a kotaku fungují i bez toho.
    • Samozřejmě, proč by nebyli, když to jsou výborné hry
    • Doom a Zaklínač 3 patří k absolutní špičce herního průmyslu
      • tak tak
  • "Uvězněn v čase. Obklopen zlem. A dochází mu benzín." Oprašil jsem po shlédnutí této recenze DVD Army Of Darkness v poličče a brzo se na tento skvělý film znova podívám *4* Připojuji se k pochvale této videorezence a těším se někdy na další, výborná práce *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit