-
po miestnych doporučeniach a výstrahách som včera hru kúpil... neľutujem. po cca 4 hodinách hry absolútna spokojnosť. skvelá hrateľnosť, obtiažnosť mi perfektne sedí, repetetívnosť nijak nepociťujem, aj keď umieram viac, ako by sa patrilo. zdokonaľovanie charakteru neustálym opakovaním rovnakého úseku nie je pre mňa to pravé orechové, no tu to autori perfektne vybalancovali. skoro akoby to šili pre mňa osobne (napr. cuphead som presne z tohoto dôvodu nedohral a asi ani nikdy nedohrajem). jediným malým mínusom môže byť, ak sa ukáže, že po dlhšej pauze budem musieť znova stráviť čas "učením sa", ako správne hrať, dostaním sa do rytmu.
hrám to krátko, ale zdá sa, že rozmanitosť nepriateľov a paleta schopností + zbraní mojej postavy bude bohatá a určite bude čo skúšať aj po dohraní hry. leveldizajn veľmi nezhodnotím, nemám nahraný dostatok hier tohto typu.
grafika je výborná po všetkých stránkach - pekne spracovaný pixel art, príjemná farebná škála, dostatok malých detailov, ktoré si človek v tempe hry často ani poriadne nevšimne.
hudbu som počas hrania skoro nevnímal, plne splynula s dejom na obrazovke, takže super.
teda plný súhlas s recenziou čo do známky aj textu. pre mňa jedna z najlepších hier tohto roku.
-
Zase se tu jedou nesmysly s repetitivností. Pokud tě samotná hra a svět okolo baví, těžko budeš myslet na to, že to je pro tebe repetitivní, proboha mě bavili dělat kdysi i nejvíce stupidní daily questy ve wowku, protože jsem to dělal s guildou. Tady ty ovčí názory jsou již úsměvné.Tady názor: http://www.digitallydownloaded.net/2018/08/criticising-game-for-being-repetitive.html
-
čítal som viacero recenzií tejto hry a väčšinou ma odradilo práve spojenie s dark souls. všeobecne tento typ hier nevyhľadávam a ešte "dark souls" hrateľnosť, nie ďakujem (na tom u mňa skapal cuphead). po tejto recenzii som ale vážne nalomený ku kúpe. vďaka za recenziu.
-
-
S Dark Souls má Dead Cells společné hlavně to, že ti nic neodpustí a že tě donutí k neustálému opakování. Je podle mého ještě výrazně repetitivnější než DS. Tam si otvíráš zkratky a nemusíš tak opakovat celou cestu. Tady víceméně ano. Jestli s tím máš problém, tak radši nekupuj.
-
-
cenné doporučenie. vďaka. repetetívnosť je časť môjho problému. rád tej hre obetujem čas, ale nakoľko je ho stále menej, tak uprednostňujem "férovú" vyššiu obtiažnosť s pomocou save/load systému pre prípady záseku. ak je čas a nálada, tak sa s hrou zabávam, inokedy zas naopak, volím podvodík (save/load), aby som sa v krátkom čase, čo na hru mám niekam dostal/niečo si užil a nielen dokola skúšal tú istú pasáž.
v skratke: bije sa vo mne srdce starého hráča (chcem výzvu a ten sladký pocit z jej prekonania) a realita starého chlapa (chcem ten príjemný pocit, ale vzhľadom na možnosti si ho doprajem aj miernym podvodom) :D
-
-
Je pravda, jak píše Mickey, že musíš jít pokaždý od začátku, ale ty pokusy se od sebe liší opravdu dost na to, aby to nevadilo. Pomáhá tomu i fakt, že odemčený věci ti zůstávají a měna investovaná do kvalitnějších dropů taky, tudíž nemáš pocit promarněnýho času, i když pak někde umřeš. Navíc jednotlivý pokusy trvají od pár minut maximálně do tý cca hodiny, tedy ideální, pokud nemáš zas tolik času.
Tedy... samozřejmě pokud jsi majitelem silný vůle a vydržíš si po nezdařeným pokusu nedat ještě jeden, protože "tak teď už to, sakra, vyjde" =).
-
-
"...pokud jsi majitelem silný vůle..." moja silná vôľa má hmotnú podobu a je až prekvapivo benevolentná k môjmu "už len tento pokus, láska a idem" 😂
-
-
Na druhou stranu, tady jsi mrtvý opravdu za pár nebo pár desítek minut🙂A kdykoliv chceš ze hry odejít, nijak tě nepenalizuje a příště se vracíš na stejné místo, které jsi opustil (říkal někdo Dark Souls?).
-
-
Repetitivni je v pripade DC podle mne docela silny slovo - jak postupujes hrou tak se ti odemikaji ruzny alternativni levely a soucasne i itemy a schopnosti, ktery vyrazne meni styl hrani a protoze se tohle vsechno pri kazdym pruchodu generuje, tak se ti vetsinou nestane, ze bys dvakrat po sobe narazil na stejny zbrane - to alespon u me vyrazne omezuje stereotyp.
-
-
Umřeš, a že umíráš mnohokrát, a vracíš se na úplný začátek. Postupuješ stejnými úrovněmi, jen jinak poskládanými, narážíš na stejné nepřátele, čekají tě stejní bossové na stejných místech. Jako čerstvě oživená postava ses nijak nevyvinul, nemáš lepší vybavení, lepší schopnosti, víc života. Máš postupně odemčených víc a víc předmětů a schopností, dostaneš nějaké drobné do začátku a pár flaštiček s medicínou, ale na všechno si musíš znovu vydělat zabíjením. Podle mě je toho dost, abych DC mohl označit za repetitivní.
-
-
Kdyz to poskladas takhle za sebe, tak to zni jako hodne velkej stereotyp, ale takhle by se dal popsat i ten DS a skoro jakakoliv jina hra. Pri hrani DC je ale stereotyp to posledni co by me napadlo.
-
-
-
-
Nemáš zač =). Ale možná bych doplnil, že přirovnání Cuphead k Dark Souls osobně taky nepovažuju za moc přesný. Soulsovskej boj je, podle mě, pomalejší, taktičtější a stojící na pozici a dovedný správě nějakýho zdroje, kterej při neuváženým použití rychleji spotřebuješ, než se doplní (staminy, many a tak dále).
Naopak v Dead Cells žádný takový permanentní omezení není. Těžiště je zejména v rychlosti reakcí a přesnosti prstů na ovladači - na hrozbu, že bys po dvou úhybech nemohl chvíli útočit se ohlížet nemusíš. Obrovskou roli taky hraje, jak se ti podaří poskládat kusy vybavení, jestli se bonusy vzájemně doplňují, a samozřejmě aspekty vlastní dovednosti - tedy jestli s vrahovskou dýkou opravdu dovedeš útočit do zad a tak =). Ale pokud ne, můžeš si to zase ulehčit volbou sekundární zbraně, co bude nepřátele zpomalovat nebo mrazit, aby byl čas skočit za ně. A ještě lepší pak bude, když budeš na tý dýce mít bonusy při útok na zmraženej cíl. Rozmanitost předmětů je tady fakt kouzelná =).
-
-
vďaka za doplnenie. znie to skvelo.
cuphead skončil na nutnosti hru dostať do rúk a pilovať dokola rovnaké pasáže. baví ma to, ale v súčasnosti na takéto hry nie sú možnosti. preto si vyberám naozaj len tie najlepšie kúsky. inak som zatratenec a konzolovatiem = uprednostňujem intenzívny ucelený zážitok v krátkom časovom horizonte.
-
-
intenzívny ucelený zážitok v krátkom časovom horizonte - to jsi zrovna celkem vystizne popsal DC, hlavne bych dal duraz na to intenzivni. Je fakt, ze kdyz se zadari tak se jedno zahrani muze protahnout i pres hodinu, ale jak uz psal kolega nahore - muzes kdykoliv skoncit a druhej den tam zase zacit. Ze skusenosti musim rict, ze pak ten druhej den stejne vetisnou rychle zarves, protoze proste vyjdes z rytmu...
Ze me se asi tak trochu stal fanboy DC, tak bych ti tu nerad neco doporucoval, ale muzes tu hru zkusit koupit a pak pripadne refundnout.
-
-
-
-
Ahoj, pro ty kteri breci nad grafikou, at si zkusi todle namalovat, je to mnohem, MNOHEM tezsi nez fotorealistika grafika...Todle je opravdu blize umeni. Ve 3d umi tak nejak kde kdo...udelat vektor art na tydle urovni jen par...
-
-
to treba ignorovať. nikdy sa nezavďačíš všetkým a ak niekto odsúdi kvalitnú hru len kvôli grafike, je to jeho škoda. čím netvrdím, že grafika nie je dôležitým aspektom hry, to bezosporu je.
na druhej strane je pravdou, že spracovať kvalitnú pixelartovú grafiku, ktorá nezmrší aj kvalitnú hru, je väčší problém, ako fotorealistickú AAA. preto sa často čudujem, že sa k pixelartu utieka tak veľa vývojárov. pokaziť ho je prekvapivo jednoduché.
-
-
Ale kvalitni grafika pro danou hru je dulezity aspekt kvalitni hry. to je proste fakt. Kdyby tomu tak nebylo, tak ty vase pixelartove hnusy maji prodejnost jako Raynman, Sonic atp., ale jejich prodejnost je jaka je mimo jine prave kvuli te odporne a odflaknute grafice.
-
Protože trpí, hádám, stejně nepřesným přesvědčením jako někteří hráči - totiž že vytvořit kvalitní pixel-art je brnkačka =).
On taky samozřejmě totiž existuje pixel-art a pixel-art, že jo. Načmárnout nějakou scénu a pak přes ní plácnout pixelizační filtr, aby nebylo poznat, že neumím pořádně kreslit, to fakt zvládnu i já. Naopak vytvořit mozaiku, co nějak vypadá, pěkně ručně, vážně žádná sranda není. A na výsledku je to samozřejmě poznat =).
-
-
pod toto sa podpíšem 🙂
ono, je to ART. ja neviem plne oceniť "krásy" galérií (priateľka doteraz plače, že som louvre prešiel ako bezprízorný zombie), niekto iný nevie oceniť pixelart (ten naozaj kvalitný). je to istý druh umenia a to vnímame každý inak. nemá cenu sa dohadovať, kto má pravdu., najmä nie s niekym, kto vopred avizuje, že odmieta prijať akýkoľvek argument, či názor protistrany.
P.S.: ak si niekto myslí, že pixelová grafika je brnkačka, odporúčam štvročekový papier a ceruzku. nakresliť niečo zmysluplné dá zabrať. analogicky asi nebude hračka vytvoriť dobre vyzerajúcu hru v danom štýle.
-
-
😂 Trošku slaboduchý názor, je to art, protože je to art, ani hru jsi nehrál, ale je to art, protože to někdo řekl. Ne, není to art, většina her je konzum včetně toho.https://www.newyorker.com/culture/culture-desk/the-video-game-art-of-fumito-uedaTady máš názor, co se dá považovat za herní umění, ono když se k tomu vyjádří i oscarový režisér, tak to má jinou váhu než nějaký novinářský hipsta.
-
-
konkrétne veta, na ktorú narážaš bola myslená všeobecne, nie na túto hru. je to tu v diskusii rozobrané myslím dostatočne. nie je pixelovatá grafika ako pixelovatá grafika, rovnako ako je fotorealistická a "fotorealistická" grafika.
ja osobne považujem kvalitne spracovanú grafiku hry za istý druh umenia (bez ohľadu na typ grafiky - pixel, kreslená, fotorealistická). rovnako ako máme kvalitný film, ktorý môžeme považovať za umenie a popkorny, ktoré sú konzum.
-
-
art je to protoze to nekdo rekl, nebo co? Za umeni muze povazovat kazdy kdo chce co chce. Ale to jeste nic neznamena.
-
-
no veď práve. nemá cenu baviť sa o niečom takto subjektívnom v obecnej rovine. každý docení niečo iné. ale na konci tohto vlákna si sa vyjadril, že ťa zaujíma, prečo sa komu čo páčí, tak za mňa:
oceňujem viac celkovú estetiku, dizajn, výtvarný štýl danej grafiky. či už kreslenej, pixelovej, AAA (skráťme si fotorealistickú). napr. nový doom. skvelá grafika, hre sedí, ťažko niečo vyčítať, ale ničím ma nezaujme. proste je. Zas v Into the Breach som fascinovaný tým, ako na tak malom priestore dokázali grafici povedať tak veľa, a vycizelovať krásne detaily. vo westerade je to presne naopak, naplácané neprehľadne hlava-nehlava. no man sky ma graficky oslovuje viac, ako mass effect andromeda. nie
preto, že NMS má grafiku lepšie, ale preto, že má svoj vlastný štýl,
myšlienku, iskru. to neznamená, že grafika ME:A je horšia! stále je to kvalitná grafika, ktorá dopĺňa hru. len je menej podnetná.nevyhľadávam, ani nijak zvlášť neoceňujem práve pixelovú grafiku. vždy to ide ruku v ruke s celkovým výtvarným štýlom danej hry. ak je to ako celok funkčné a je jasne citeľný umelecký zámer, nevadí mi. ak je to ale odfláknuté, len aby to bolo pixelové pre efekt, tak to stráca body. rovnako ako AAA. kvalitná ako napr. ori, alebo unravel jsuper. ale sú tu aj tuctové, konzumné. nevadia, ale rovnako nenadchnú, nemajú pridanú hodnotu.
ja to trošku nepresne prirovnávam k maľbe. pozri si maľby jacksona pollocka. priateľka mi dokázala popisovať genialitu jedného obrazu skoro hodinu. podľa mňa sa potkol o kýbeľ s farbami a to plátno bol výsledok nehody. ona nechápe ako to ja nemôžem vidieť, ja nechápem, čo ona v tom vidí. akékoľvek diskusie sú čisto akademické, lebo raz to nevidím, tak to nevidím a nedocením. rád by som, ale nie. podobne vidím v tej pixelatej grafike krásu, detaily a hru nápadov, ktorú nemusí vidieť niekto iný. AAA grafika môže byť krásna, ale chudobná práve na tie drobnosti, detaily, ktoré ju robia výnimočnou rovnako, ako pixelová.
a teraz, keď som sa tak krásne opustil idem robiť niečo užitočné 😀
-
-
Reakce na příspěvek:
Jak uz jsem se ptal jinde, kdyby Dead Cell vysel jak v normalni grafice, tedy stejne jako tato "artova" jen proste vetsi rozliseni a tudiz vetsi detaily postav i prostredi a potom ta artova, jinak by to byly uplne stejne hry, tak by sis koupil artovou, nebo normalni a proc? :D
-
-
Reakce na příspěvek:
fuu... tak na túto otázku ti zodpovedne neodpoviem. asi tú, o ktorej by tvorcovia povedali, že toto je tá, ktorú sme zamýšľali, takto vyzerala v našich predstavách. toto je ten štýl, ten vizuál, ktorý sme hre chceli dať, toto bol náš zámer.
prečo? no lebo práve ten štýl, ten dizajn. nepotrebujem perfektné HD textúry, ostré detaily fúzov na brade, či pórov na koži, aby som si hru užil. hra je aj vizuálne dielo, jeho štýl je autorom zamýšľaný a má plnohodnotne dotvárať celok. dôležitý je celkový pocit. či ma osloví, či sa mi páči ako celok. teraz vydaju state of mind kde ma výtvarný štýl fascinuje. taká lowpoly? mňa absolútne oslovuje a hru som zaregistroval práve vďaka nemu. netvrdím, že by som chcel vidieť pixelatú laru, alebo nebodaj total war.
len mi priamo nevadí, ak sa niekto rozhodne svoje dielo obdariť inou
štylizáciou. samozrejme musí to byť naozaj kvalitne spracované.ako už písal nightborne, pixelová grafika sa dá urobiť dobre a vysoko kvalitne, ale aj rýchlo a jednoducho odfláknuť. ak niekto zvolí druhú cestu... tak ja patrične jeho snahu ohodnotím. nebudem tvrdiť, že všetko pixelové je dobré. aj keď áno, umenie pixelov obdivujem. fascinuje ma tá práca, ktorá sa za ním skrýva, ak je odvedené poctivo a kvalitne.
-
-
Reakce na příspěvek:
Tyjo, zrovna Pollock je dle mýho názoru super, ale musíš, podle mě, vnímat jeho plátna jako celek a ne soubor tahů... ačkoliv, tenhle přístup na tebe tvá drahá polovička jistě zkusila taky =D
-
-
-
-
-
-
-
Jen pro zajímavost
Četl jsem, že hlavní postava (a možná někteří nepřátelé, ale to už si nepamatuji) je udělaná vlastně klasicky ve 3D programu, animovaná ve 3D a až pak je pomocí nějakého programu převedena do této podoby. Viz článek.
-
Tohle nevysvětlíš lidem, co si to nezkusili =)).
-
-
Vzdyt jsou na to dneska technologicke nastroje, ktere "normalni" grafiku prevedou do toho hnusu. Jinak videl jsem par videi teto hry a grafika je horsi, nez v nekterych plosinovkach na ZX a tim mam na mysli originalnost, celkovy vzhled atp.
Naopak umeni je udelat kvalitni normalni grafiku, kde jsou vsechny mozne detaily. To je kumst, aby postava a zaporaci vypadali k svetu, originalne, dokazali zaujmout, hazely ruzne animacni vtipoky atp. To je kumst a ne takovy brutalni hnus a bes, ktery v detailech nesaha po kotniky ani nekterym osmdesatkovym hram.
-
-
¨No ale právě, pokud použiješ podobnej nástroj, vznikne většinou, jak říkáš, hnus. Pořádnej pixel art se dělá ručně a není to nic, co zvládl každej - o tom se tu bavíme. Zda se ti to líbí, či ne, už je samozřejmě tvoje osobní preference, a o tom, řekl bych, netřeba debatovat, ne =)?
-
-
Ja bych o tom debatoval rad, protoze absolutne nerozumim tomu, ze nekdo takove grafice v dnesni dobe fandi a dokonce ji aktivne vyhledava. Rad bych to pochopil, co se napr. tobe na takovem stylu vlatne libi. Zvlast u hry jako je Dead Cell by podle me naopak mnohem vice slusel kabat normalni grafiky, kde ma zaporak vice, nez 3 animacni okenka a cele ty chodby "hradu" nebo kde se to odehrava se tvari, ze chteji zaujmout, ale prave temi "limitovanymi moznostmi" pixelove grafiky to neumoznuji.
Neboli, kdyby vysel Dead Cell ve dvou verzich, jedna v normalni grafice, pekne naanimovana, pekne prostredi, kde by si autori vyhrali se svetly a stiny atd. a druha "pixelart", tak by sis koupil radeji tu "pixelart" verzi?
-
-
No počkej, animace jsou právě velmi hladký a plynulý - protože je potřeba trochu smutně připustit, že jsou dělaný pixelizací běžných 3D modelů. Je to takovej kompromis, protože kreslit x framů opravdu ručně by byla neskutečná porce práce pro malý studio.
A když už ses zeptal - osobně třeba nepotřebuju přehršel jak žiletka ostrých detailů, když se podaří stylizace, a to se tu opravdu povedlo. Barevná kompozice je fantastická a vyjádřit scénu mozaikou, aby ji člověk věřil a nějak působila, je umělecká disciplína sama o sobě. Oceňuju ji. Líbí se mi to, ale jak říkám, neprohlašuju, že je špatně, že tobě ne =).
A samozřejmě to taky neznamená, že bych si neužil třeba Oriho nebo Unravel. Obě jsou moje milovaný hry =). Jenom Dead Cells mi taky přijde krásná, pouze jiným způsobem.
-
-
Reakce na příspěvek:
Neboli, kdyby vysel Dead Cell ve dvou verzich, jedna v normalni grafice, pekne naanimovana, pekne prostredi, kde by si autori vyhrali se svetly a stiny atd. a druha "pixelart", tak by sis koupil a zahral radeji tu "pixelart" verzi? -
-
Reakce na příspěvek:
Co máš pořád s těmi světly a stíny? Kdybys to hrál, nebo aspoň pečlivěji sledoval nějaké video, tak by ti muselo být jasné, že samotné nasvícení je úžasné a skvěle dotváří atmosféru.
Že se ti Dead Cells nebo vůbec pixelart nelíbí, je věc vkusu, ale nešiř prosím nesmysly o odfláklých světlech a stínech.
-
-
Reakce na příspěvek:
To nejsou nesmysly. Jak asi muze vyniknout svetlo a stiny v grafice, jako je tato? Pokud jsou ty stiny a svetla tak udajne genialni, jak tvrdis, tak nahod link, at se vsichni na tu udajnou dokonalost muzeme podivat. Ja jsem par videi z gameplaye videl a je tu huns a bes.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ale... vždyť to prostředí tu je pěkný a zrovna práce se světlem fantastická =D!
Rozumím, kam míříš, nicméně. A kdyby vážně vyšly dvě takovýhle verze, milerád bych si střihnul obě.
-
-
Reakce na příspěvek:
Pekne, ale v pixelech, takze pekne neni, protoze jednoduse detaily nemaji sebemensi sanci vyniknout. Asi jakou vzit fotku tvare, hodit ji pres rastrovaci filtr, ze jedine co pujde poznat je, ze to je hlava urciteho tvaru a rikat o tom, ze je to hezka zenska a on to v realu muze byt klidne skaredy chlap 😉
-
-
Reakce na příspěvek:
Neprijde ti trochu nesmyslne vest diskuzi na tema: "Nechapu, jak nekdo muze mit jiny vkus nez ja." Estetika preci neni neco, co se nam zalibi nebo zhnusi nejakou debatou, ktera nikam nevede. Doporucuji se presunout o dum dal nebo treba pohledat, jestli se pracuje na nejakem modu, ktery by textury predelal.
-
-
Reakce na příspěvek:
Neprijde, protoze to muze mit u ruznych lidi zcela ruzne priciny, ktere jsou zajimave. Neni to tak cernobile, jak je videt i v tomto foru, kde lze nalezt hned nekolik odlisnych pristupu. Jenom proto, ze ty k tomu nemas co rict neznamena, ze je to tak u vsech. Takze doporucuji se presunout o dum dal a neztracet cas necim, po cem je ti houno.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
A potom jeste tu o pernikove chaloupce.
-
-
Ja jsem jen chtel rict ze ta hra je fakt skvela a kdo neveri at tam bezi :D
-
nuž grafika na hru 2018 ako s mobilného telefonu značky Nokia z devaťdesiatych rokov je pre niektorých pravdepodobne artový vrchol herného dizajnu v línií im not so much mainstream player and i like all these weird games because im cool ale dajme karty na stol, naozaj 9 ? naozaj ? naozaj ?
-
-
Nikdo se tady k tomu nemá, tak holt odpovím: Naozaj.
-
-
dakujem za odpoved už som myslel že nikto neodpovie, tak teda OK je to naozaj :D
-
-
-
vypadá to dobře, ale proč tak doboru hru která dostane 9/10 někdo udělá v rozlišení hi tech monitorů z roku 1990???🤮
-
-
Protože nevěděl, že to dostane 9/10. Kdyby to tušil, tak by to neodfláknul a udělal to fotorealistické jako Call of Duty, aby teď neměl vostudu.
-
-
když na hře z roku 2018 je nejlepší vizuál z roku 1990. 9/10 😂
-
-
A na tohle jsi prosim te prisel jak? Myslim, ze ani recenze se grafice prilis nevenuje, naopak na prvnim miste jsou vyzdvizeny kvality po strance hratelnosti, vyvazeni, obsahu....to jen hlanim tematem tyhle diskuze se stala grafika
-
-
Díky za vynikající recenzi, kterou 10x podtrhávám a podepisuji se pod verdikt. Snažil jsem se obšírně popsat tu nekonečnou propracovanost kamarádům, už když jsem hrál Dead Cells v early accessu. Za mě jednoznačně jedna z nejlepších her roku. Jen bych se opakoval, ale rozmanitost, zábavnost, nádherné obrazovky, návrh monster, pestrá škála soubojových taktik, audio... Dead Cells nemá pro mě osobně chybu. Je to droga.
-
Včera jsem neodolal. Doporučuji. 😍