Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Maxianimal

    Když tady tak čtu, jak to někteří nekriticky obhajují, musím přispět svým Troškou do mlýna. Jsem ideální cílovka na novodobý Fallout. F1 jsem nehrál, F2 jsem hrál chvíli, ale nebavil. F3 jsem žral, NV mě moc nebavil, ale dohrál jsem a u F4 jsem strávil asi 130 hodin. Takže F76 by měl být přímo pro mě, right?

     Už když jsem viděl gameplaye, říkal jsem si, že t na mě působí tak nějak divně, staticky a nedodělaně, ale na druhou stranu se mi líbilo, že tam budu moct lítat s kumpánama a plnit questy, protože přesně to jsem si říkal u hraní F4 ("ty vole, kdybych tady tak moch lítat s kompadres, to by byl cajk"). Pak vyšla beta, viděla jsem gameplaye od hráčů a moje nadšení opadlo. Nicméně v den vydání, jak už to tak u mě bývá, jsem to prostě nevydržel, a hru koupil.

    Jak se píše v recenzi, prvních pár hodin jsem byl nadšený. Ano, ihned jsem musel přes .ini soubor změnit FOV a zapnout AA, protože hra to neumožňuje. Ok. Práce s inventářem je šílená, nosnost velice omezující, ale ok. Přítomnost lidských NPC mi taky nevadí. Grafika na mě působí dojmem "ok, mohlo by to bejt hezčí, ale ošklivý to není". Prolítnul jsem první města, splnil první questy, zjistil jsem, jak funguje survival (nefunguje), jak funguje PVP (nefunguje), jak funguje interakce s lidma na serveru (nefunguje - F76 ani neumožňuje mít push-to-talk, jen always on-off). Ale ok, to jsem ochotnej překousnout, něco se dá opravit, něco přehlédnout. 

    Střih o cca deset hodin později: Absolutní absence nutnosti chodit v partě, jelikož všechno ustřílíte sami (kromě jednoho případu - Mirelurk queen. Byl to ale event, na k terý je potřeba třeba 5-10 lidí, a ti se samozřejmě nesejdou). Questy typu "jdi a seber 5 flašek od piva". Neskutečně iritující omezení nosnosti, když jediná věc, kterou ve F76 děláte, je sbírání junku. Omezení inventáře v krabici, co máte na základně (vítěz o nejhorší game design rozhodnutí v tomto tisíciletí) Dál hladovění a žíznění co pět minut, zbraně se rozbíjejí tak ryhcle, jako kdybych s nima nestřílel, ale mlátil o skálu. Stavění je horší, než ve F4. Na stavění jsem se hodně těšil, ale neuvěřitelný restrikce v rozpočtu a velikosti základny mi to znechutily. Všudypřítomné bugy, kdy nepřátelé clipují do podlah a stěn, přičemž oni vás hitnout můžou, ale vy je ne, jsou neskutečně frustrující. 

    Nejhorší je, že to chci hrát. CHci, aby to byla aspoň ucházející hra. Chci chodit v partě a plnit questy, který bych sám nedal. Ale hratelnost a nastavení hry to jednoduše neumožňuje. Takže už teď vím, že tý hře dám ještě tak 5 - 10 hodin a bude pro mě mrtvá. Možná za půl roku, pokud s tím něco udělají, to zapnu. Pro mě to není ani tak zklamání, protože jsem nečekal zázrak, ale spíš překvapení a úžas nad tím, jak špatné a nedodělané to je.

    • species

      To je fact divny ze te to nebavi, jak rikas, idealni cilovka. Posle vseho mas selektivne rad spatny hry. Znamena to tedy ze F76 je hra dobra a vsichni ostatni by si ji meli zahrat?

      • exmaxx

        Chlape, tys ten jeho prispevek snad necetl. Rekni mi, kde pise o tom, ze "F76 je hra dobra a vsichni ostatni by si ji meli zahrat"? Hezky patek. 😉

        • species

          dedukce, jelikoz rika o F2 ze ho nebavil(imo nejlepsi dil) a NV ho taky nebavil(imo nejlepsi novodoby dil) a rika ze ho nebavi ani F76 tak mam opravdu chut si to zahrat.¨

          a ano hry jsou subjektivni a bla bla bla

          • Johnny

            Mě taky fallout 3 bavil víc než NV.... Fallout 4 mě také docela bavil ale tuhle rádoby onlajn kravinu opravdu ani nezkusim. 

          • ucho

            nektery starsi hry vyzaduji cas, aby te pohltily. je proste moc her a dokazu pochopit, ze nekdo radeji sahne po F3 nez po F2...

            NV kritizuje vic lidi. ja jeste nehral tak nemuzu soudit. hral jsem jen F3 a dobry, pristi rok si dam NV, ale mam z toho trochu strach na zaklade toho, co pisou ti kritici, co se jim tam nelibilo.

            • Morlang

              to by mě zajímalo, co se jim tam nelíbilo

      • Maxianimal

        To jo, protože soudit člověka podle jediný frančízy her, která ho baví, vypovídá o jeho vkusu. Stejně tak vypovídá o tvé inteligenci tvůj rádoby chytrý příspěvek. Žij blaze a neotravuj.

        • species

          uff predstav si to, nekdo komentuje tvuj wall of text na internetove diskuzi.

          • Maxianimal

            To, že máš problém se čtením více než dvou řádků není můj problém. A teď prosím kšá, kšá.

            • species

              Ne.

  • twicer
    Sotva průměr ale ve srovnání s čím? Her podobného ražení zas tolik není.
    • radim.zaty

      Já bych tady ocitoval Vávru:

      "Je to, jako kdybyste byli léta na opuštěném ostrově s krásnou
      blondýnkou. Opravdu nádhernou. Jedinou její “drobnou” vadou by bylo, že
      má žluté zuby, smrdí ji z pusy, je úplně blbá a má kapavku. Chápu, že po
      několika týdnech půstu to většina mužů nevydrží, ale prostě to nebude
      pravda, když o své nové partnerce budou do světa vykřikovat, že je to
      nejchytřejší a nejzdravější holka na světě. Prostě není, i když vy si
      na tom pustém ostrově už ani nedokážete představit jak taková chytrá,
      krásná a zdravá žena vypadá."

      Akorát v tomhle případě to není krásná blondýnka, ale škaredá stará ženská. Ale i tak se najdou lidi, kteří si ji užijí.

      • Carnage666

        Tohle ale nepsal o Fallout 76 ne? Mam ho lajknutýho na FB a občas kouknu i na Twitter a o F76 překvapivě zatím nenapsal vůbec nic špatnýho, jen se tam chlubil že si koupil tu power armor edici za 5k.

        • radim.zaty

          Psal to v tom legendárním článku o Skyrimu.

          • Carnage666

            Jo tak, já věděl že sem to někde četl. Škoda že zatím nenapsal nic o 76.

      • twicer

        :D Výmluvné, hele já tohle chápu že z hladu člověk šáhne po ledasčem, spíš mi vadí ten dvojí metr protože ve srovnání s ostatními survivaly to zas takovej průs3r určitě není. Kupříkladu nadávání na běhání, sbírání a střílení, však podobnou šablonu má i conan exiles který od stejného recenzenta dostal 7/10. Třeba by mě zajímalo i autorovo hodnocení na FarCry5 které nese taky spoustu nešvarů které jsou vzpomínané i u F76.

        • radim.zaty

          Hele asi bych to bral, kdyby to byla prvotina Bethesdy, nebo první takhle brutálně odfláknutá hra.  Ale víme, jak to je ...


          • twicer

            Jn máš pravdu, ale oni jiní nebudou a očividně si to dokáže i po více než 10letech stejné politiky stále najít své publikum a to je řekl bych to hlavní. Plivat se dá více či méně na veškerou videoherní produkci co si budem povídat.

            • radim.zaty

              Ale to víš, že by mohli být jiní, stači jeden provar a akcionáři se začnou ptát. A zjistit, proč se hra neprovádá, bude v tomto případě velice jednoduché.

              • twicer

                Reakce na příspěvek:

                Mám trošku obavy že s recyklací assetů z fallout4, náklady na produkci tohodle titulu nebyly zdaleka tak veliké, aby na tom prodělaly kalhoty a museli se zpovídat akcionářům. Dokonce se ani nebojím pomyšlení že to z jejich pohledu byl i přes veškerou kritiku finanční úspěch. 

                Navíc pokud nepodělaj opravu největších problémů hry, může se jim díky coop zaměření ještě pěkných pár milionku do kapsy nasypat v následujícím roku/letech

        • drasta

          Mozna by to chtelo se neupnout se jenom na jednu cast recenze a podivat se i na ty dalsi casti. Treba pokud by F76 byla jen stereotypni hra o behani, sbirani a strileni a ostatni casti hry by fungovaly tak dostane taky 7/10.

          • twicer

            To ani nedělám jen se nemá cenu se tu pouštět do rozboru celé recenze, když vidím že je tu spoustu jedinců kteří hru nehráli, ani hrát nebudou a přišli si jen zaplivat, já se tu nechci zbytečně hádat s někým kdo jiný pohled ani vidět nechce. 

            Hra zabugovaná rozhodně je, ale v recenzi je poměrně dost věcí které se uvádí jako bug ikdyž je zatím normálně fungující mechanika, kterou autor akorát neodhalil nebo nepochopil. Třeba to doplňování životů nepřítele uprostřed souboje je jen schopnost bossů a počet obnovení se odvíjí od hvězdiček co nad sebou boss má. Protivníci uprostřed boje ztrácí zájem, když se k vám nemůžou dostat ( tady vidím hlavní problém v nastavení jejich reakční doby, jinak je to docela funkční řešení na očůrávání což recenzent očividně aktivně využíval ). Friendly fire se dá normálně zapínat a vypínat podle libosti. Pro Pvp jsou již teď místa o které se bojuje na každém serveru, kupříkladu továrna na náboje nebo elektárna. PvP bych dal čas, lidi hru stále poznávají a PvP meta se ještě neustálila. Ark i Rust se taky hráli na začátku diametrálně jinak než dnes. 

            Nu a dalo by se stím výčtem pokračovat, ale proto tu nejsem. Autor měl prostě jinou zkušenost a já to respektuji.

            • nightborne

              Čekal jsem, že se na toho Conana někdo zeptá =). Rozdíl je v tom, že Conan má pointu, jasnej cíl, směr. Máš pocit, že se někam posouváš, že pokračuješ, že tvoje existence na ostrově má smysl. Je proč stavět, když víš, že nakonec přijde armáda, co zaútočí. Nemluvě o tom, že se ve stavebním menu můžu orientovat... myší! Je proč chodit dungy, i pokud tě nezajímá příběh, protože úrovněma odemykáš nový a nový věci, nejen kusy gearu. Samotná akce není stoprocentní, ale daleko míň dřevěná, pokud se pustíme do přímýho srovnávání. A Conan má navíc velmi neotřelou mechaniku otroků (srovnatelná s dinosaurama v Ark, ano, ale jinak mě nenapadá, kde jinde ještě něco podobnýho bylo), a to je obrovský plus - nějakej aspekt hratelnosti, co neni propranej skrz naskrz.

              A hlavně, prostě se příjemnějc hraje. O nic se nezasekneš, boj probíhá plynule, když někoho trefíš, máš jistotu, že se odehraje zásah, v inventáři okamžitě vidíš, co máš... A osobně taky velmi kvituju s povděkem, že ho můžeš hrát na osobním serveru a nemusíš online - nebo si můžeš vybrat, že se do něj pustíš jen v malým kolektivu dle tvýho výběru. Subjektivně to mám radši, a objektivně je ve F76 nutnost online lámaná přes koleno, když ta hra zkrátka a dobře nemá dost silný multiplayerový prvky, aby si to obhájila.

              Jak správně říkáš, bugy tam taky byly, a pokud jsi tu sedmičkovou recenzi, co zmiňuješ, četl, víš, že jsem je taky řádně kritizoval =). Oproti F76 to ale bohužel stále byl technickej klenot.

              K Falloutu a bugům: Healování legendary nepřátel beru, může to bejt mechanika, jenom mi to přišlo ujetý, když k tomu není ani nějaká animace nebo upozornění, prostě *pop*, plný HP. Ale dejme tomu. Ale se ztrácením zájmu jsme nicméně opravdu měli jinou zkušenost, protože se mi kolikrát stalo, že se mutant na férovku uprostřed přestřelky otočil a začal zase v klídku patrolovat.

              Vypínáním friendly fire myslíš ten pacifist mód v menu? Nepřišlo by ti lepší, kdybys prostě automaticky nedával damage do party jako... tak nějak všude jinde? A co třeba situace, když si to teda vypneš a pak tě při koopu někdo napadne? Mám se honem drát do menu a někde tam něco hledat, když chci opětovat palbu? Vždyť to je přeci postavený na hlavu =).

              • twicer

                Reakce na příspěvek:

                Jj, tomu nešlo odolat :) Ve zkratce bych tedy pointu conana označil za to přežít co nejdéle než o všechno přijdeš, uznávám že F76 tímhle směrem nejde, ale je skutečně zápor když se vydal jiným směrem, kde nemusíš čelit frustraci že přijdeš úplně o všechno? (sám si u conan exiles psal, že by si tu hru už nezapnul, pokud bys přišel neférově o výbavu).. F76 tě přeci taky motivuje chodit dungeony pro nové plánky a recepty, občas tě na konci v bedně nebo z bosse čeká nějaký legendární loot ( ikdyž by, uznávám, nemusel být většinou několik levelu nad tebou ) Nevím jak daleko ses dostal, ale v pokročilé fázi hry musíš nosit různé typy zbraní, které lépe zraňují různé typy nepřátel, když se pak na tebe vrhne 10 nepřátel, do toho hážou granáty, někteří jdou na blízko, střelci se kryjou za překážky, v takových chvílích mi to přijde jako velice výživná řež která fakt není easy peasy lemon squeezy. Na mechaniku otroků nemůžu říct nic špatného a rozhodně přináší do žánru nějakou inovaci, ikdyž přiznejme si konec konců jde jen oto že musíš získat surovinu v podobě otroka, která ti pak zautomatizuje produkci něčeho dalšího.

                Hitboxy jsou ve F76 fakt mizérie, nevím jestli zda sis toho všiml ale zbraně míří trošku šejdrem než jak máš zaměřovací kříž, což v combatu na blízko dost často může vyústit že budeš střílet do země jak jouda. Stím načítáním inventáře jsem to zažil za celou dobu bez přehánění tak 10x a trvalo to max 4 vteřiny, výměnou za to máš mechanismus kde každý hráč má svůj náhodně generovaný loot. 

                S objektivním pohledem na online bych byl opatrný, meta hry se ještě neustálila. Teprve až se vícero lidí dostane na konec hry, začnou se nudit a prudit ostatní pak teprve uvidíme jak bylo jejich řešení funkční, nebo neotřelé. Navic další multiplayerové prvky můžou časem ještě přibývat, ale chápu.. teď to tam prostě není. No a s tvými bugy je to pro mě složitější posoudit, myslím že sem ve hře o něco dál a i po těch pár desítkách hodin jsem nežažil ani polovinu z tvého výčtu skutečných bugů. Co je pak objektivní, nedokážu posoudit. Shodneme se, že by to tam nemělo být, uvidíme jak se vrhnou na opravy, první update hře dost pomohl co se týče optimalizace a běží lépe než Ark a Rust po 3 letech vývoje a to byl první patch týden po vydání, takže potenciál by tam byl. Chápu že musíš recenzovat aktuální stav hry, ale dost z tvých výčtů jsou porodní bolesti každého druhého online titulu.

                • nightborne

                  Reakce na příspěvek:

                  Pozor, o tu výbavu jsem v Conanovi přišel kvůli bugu, když mi zmizela mrtvola - mechanika sama o sobě, tedy potrestání smrti, je, dle mého názoru, pro survival celkem zásadní, protože když je ti fuk, že umřeš, proč se snažit přežít, žejo =)? V Conanovi jsem v těžších dungeonech seděl na kraji židle a hryzal si nehty, ve Falloutu jsem jeden dung pro zásadně vyšší úroveň, než jsem měl, vyčistil tak, že jsem tam stokrát nakvačil, zabil jednoho nepřítele, chcíp a doběhl tam znova. Nepřijde mi fajn, že to takhle jde.

                  Taky jsem spíš narážel na správně nastavenej progres, kdy ti hra dávkuje nejen novou výbavu, ale postupně odemyká i nový prvky hratelnosti, což působí dojmem, že někam směřuješ, vyvíjíš se. Ve F76 jsi viděl první hodinu a víš, jak se to bude hrát za dva tejdny. Jo, s jinejma zbraněma a nepřátelům bude nad hlavou svítit vyšší číslo, ale konceptuálně beze změny, v Conanovi jsem tenhle pocit neměl. A tomu pomáhá i příběh, kterej mě v Conanovi bavil a v F76 kvůli svým narativním technikám ani za mák, ale beru, že tohle už je velice subjektivní záležitost =).

                  A když už jsme narazili na loot, ve F76 jsem rovněž nebyl zrovna v sedmým nebi. Párkrát se stalo, že padlo něco, co mě vážně potěšilo, ale po pár večerech už se pravidelně opakoval jeden ze dvou scénářů: Sbíral sem výhradně lepidlo nebo hliník kvůli opravám, nic jinýho. A nebo padla zbraň pro tolik vyšší level, že jsem ji nechal na zemi, protože beztak nebyla kam dát. Co to je za nápad dát levelu 30 snajpu pro level 50, proboha? Rozuměl bych rozdílu o pár úrovní, abys to za pár hodin dohnal a mezitím se na ten novej výstavní kousek těšil, ale věc, co DVACET LEVELŮ, tudíž klidně desítky hodin, bude hnít ve skladu?

                  Jo a btw, personální loot pro každýho z party považuju za automatiku, wowko mě rozmazlilo =)).

                  Ad online prvky: Souhlasím, že se nějaká meta game ještě neustálila, ale tý hře chyběj docela základní prvky multiplayerový funkcionality. Nějakej party finder, možnost CHATOVAT, KRISTEPANE (nekřičím, zdůrazňuju =´D ), smysluplnej obsah pro co-op, alespoň komunitní hub, kde by měli důvod se hráči potkávat a mohly by tak spontánně vznikat alespoň nějaký interakce. Taky bych rád měl důvod, proč společně stavět základnu, ideálně hlubší než "můžeme si do ní pak sednout a mít dobrej pocit"... a tak =) .

                  A teda ještě k tomu technickýmu stavu - vůbec netvrdím, že bude hra rozbitá navždy a je technicky neopravitelná. A jasně, že dva lidi dost často nepotkají stejný bugy, ale přísahám bohu, že jsem si v popisu toho, na co jsem narazil, vážně nevymejšlel =). Ale hlavně, takhle to vydali, takhle za to chtěj peníze, takhle za to dostanou hodnocení. A zrovna u Bethesdy mi vážně přijde celkem zvláštní, že existujou tendence jim to automaticky odpouštět, při tom by to mělo bejt přesně naopak, když to pravidelně opakujou pomalu od Daggerfallu. Přitom vydat parádně technicky vyladěnou hru JDE, jak předvedli v Rockstaru. Dalo by se argumentovat násobně větším počtem lidí, co na RDR2 makali, ale, aniž bych se snažil znít arogantně, to mě tak nějak nezajímá. Částku za svůj produkt chtějí stejnou.

                  • twicer

                    Reakce na příspěvek:

                    Trošku problém je, že s bugy v podobě mizející mrtvoly se potýkají všechny online survivaly. Ve všech jsem tím ztratil několik hodin farmení což dokáže nakrknout a ono i ve falloutu tě dokáže zamrzet ztratit haraburdí co si sbíral po světe 2 hodiny aby sis mohl vyrobit novou výbavu, nebo potunit domeček, každopádně si tu výtku o udolání těžšího dungeonu vystihl docela trefně a fajn mi to taky nepřijde. Napadá mě třeba po smrti restart dungeonu, což by ale stejně nefungovalo v přítomnosti vícero lidí. Level scaling odměn ( konec konců i nepřátel ) je opravdu zvláštní, ale co ho skutečně posílá na kolena je malá bedna, nemám problém sbírat o 20lvl vyšší výbavičku s unikátními bonusy pro end game ( máš se aspoň na co těšit, když si postrádal motivaci ^^ ), na levelování si vezmeš prostě nějakou pušku co se váli po zemi a upravíš si ji pomocí módů, které si rozebral z jiných zbraní. Když si ale odměněn něčím co si ani nemůžeš odnést, tak je to chyba. Na opravu ale stačí docela málo, jinak bych řekl že samotný design úplně hloupý není.

                    Hele stím chatem, klidně bych i řval :D nechápu jak můžou vydat v současné době online hru bez chatu, nebo push-to-talk.. To je prostě diletanství a za podobného ústřelky si rozhodně trochu zpranýřovat zaslouží. O hub-u se mluví a uvidíme jestli stím něco udělají, nejdřív je potřeba vytvořit prostředí které by dalo důvod hráčům tam chodit. Buď nějaký lookingforgroup, nebo možnost vytvořit si obchodníka který za tebe bude prodávat tvé zásoby. V současné době jsou na tyto interakce nejlepší asi specifické eventy, kde se nás sešlo klidně patnáct.. V takových momentech tam to kouzlo multiplayeru rozhodně je, jen by toho mělo být v průběhu hraní odost víc, než se na začátku rozběhnout a sejít se až v end game obsahu.

                    No jak sám říkáš, RDR je trošku jiný šálek kávy, navíc online část hry teprve vychází na povrch takže to si ještě povíme jestli to půjde považovat za vzor pro ostatní, GTA online vtomhle rozhodně nebylo ideální a jejich řešení pomocí peer to peer bylo neskutečně prasácké rozhodnutí. Tam kde se GTA načítalo klidně 5-10minut, jsem u falloutu ve hře do minuty ani ne. Souhlasím že stou shovívavostí pro stav produktů Bethesdy se jde trochu za čáru, na druhou stranu se hře vytýkají designové řešení které by se měli brat tak jak jsou, kupříkladu vyprávění pomocí poznámek a holopásek. Upřímně jsem se vtomhle ohledu pobavil víc než při mdlém storytellingu ve fallloutu 4. Vidím vtom i určitou podobnost s Dark Souls, kde je příběh jen v podobě střípků, které můžeš a nemusíš skládat dohromady. Jasně, asiati jsou vtomhle ohledu trošku jinde a F76 působí hloupěji, ale rozhodně taky dokáže sevřít žaludek nebo chytit za srdíčko. Dle mého bylo chybou se otom vůbec zmiňovat před vydáním. Mohlo to bejt něco co by tě hryzalo v hlavě, ale furt bys šel dál doufajíc že někoho skutečně potkáš. Takle do toho každej jde stím že ví že osoba na konci úkolu bude jen uschlou mrtvolou.... Díky že si zareagoval na můj příspěvek, sem rád že ses nebál konfrontace když se člověk chová slušně, u redakce na games je to spíš vzácnost.

                    • nightborne

                      Reakce na příspěvek:

                      Tyjo, a tys po pár dnech ten bordel pořád sbíral? Respektive, měls ho kam dát? Já naprosto bez šance - proto jsem nakonec bral cíleně jenom to lepidlo a hliník (s automatickým HUMPOLEC! v hlavě =)), všechno ostatní zůstalo ležet ladem.

                      Chápu, že kdybych býval chtěl šperkovat základnu, musel bych si prostě místo na víc materiálu nějak vytvořit, ale s tím souvisí, co už jsem psal - nenašel jsem motivaci stavět víc než naprostej základ. Nějaká nutnost obrany, jako to dělá 7 Days to Die nebo třeba ten Conan, by rozhodně bodla. Ale nemuselo by to bejt nutně to.

                      Já třeba ve vší upřímnosti zpočátku čekal, že ta záplava jídla a pití, co na tebe hra chrlí, časem ustane. Že bude voda čím dál tím vzácnější, že nebudeš mít co jíst, což by odráželo situaci, kdy se hromada Vaulterů vyhrne jak kobylky, spotřebují suroviny, co jsou k mání, a co pak, že. V takovým případě by mě to dotlačilo si tu čističku na vodu fakt postavit a třeba udržovat nějaký políčko dýní, nebo něco. A kdyby ti třeba hrozilo, že je budou otravovat nějaký radioaktivní prasopsi, nebo tak, hned by byl důvod i tu špeluňku opevnit nebo ozdobit věžema. Jinejma slovama, úplně by třeba stačilo, kdyby se potraviny nerespawnovaly ve světě a itemy mimo truhly taky fungovaly jako personální loot. Nakonec bys to všechno vysbíral a musel by ses začít fakt starat o přežití.

                      Ale to už zabíhám do trochu moc velký polemiky, faktem zůstává, že v současný podobě jsem absolutně neměl nutkání něco stavět, když prostě nebylo k čemu. A o tom, že si u toho člověk zlomí prsty, než vybuduje aspoň epickou krychli dva krát dva, už sem remcal dost =).

                      S přirovnáním k Souls bych byl trochu zdrženlivější, protože zdánlivá podoba tu je, ale ačkoliv je forma vyprávění skrz nahrávky a zápisky, je naprosto polopatická. Naopak, první Souls sem si připomněl nedávno, když sem dělal verzi na Switch, a za sebe musím říct: nebe a dudy. Tolik malých i větších tragédií, skrytých v náznacích, ale o to silnějších. Mimo jiný proto, že postavy, kterých se děj týká, opravdu potkáš a napřímo se účastníš děje. Což je pocit, kterej mi Fallout 76 nedokázal zprostředkovat, když jsou všichni mrtví, Dejve =)).

                      A nápodobně, mimochodem. Je nesmírně osvěžující o hře taky jednou debatovat a nikoliv si nadávat =).

                      • twicer

                        Reakce na příspěvek:

                        Hele je to horší a horší ale furt to jde, samozřejmě už nesbírám lead, steel a podobnej odpad. Vždycky to scrapnu a co už nejde víc rozbít strčím do truhly. Steel a podobné co přesáhnou 150ks hážu bez milosti na zem. Touhle metodou se z truhly stane odkládací prostor na junk ale jde to. Na postavě pak mám perky na snížení hmotnosti junk, chems a zbraní. Takže vlastně nosím všechno u sebe + používám excavator power armor, kterej přidává +100 carry weight. A protože je to bethesda, modeři už se snaží a vychází i mody co ti bolehlav se správou menu zatraceně ulehčí, jako třeba tenhle.

                        Co se týče motivace ke stavění, stavíme obléhací věže podél hranice po atomovém výbuchu. Kde nastrkáme hromadu střelných věží a taháme ktomu monstra ze z´óny kde je radioaktivní spad. Když ti tam pak pobíhá 20 ghůlů a do toho lítají 2 netopýři na 50 a 80lvlu tak je to docela solidní řež a občas i zacvakaj půlky ^^ Takže na architekty si zatím moc nehrajem, ale svoje místo si to budování při hraní najde. A musím říct že už jsem potkal i pár lidí s vyšším levelem ( a odemčenými plánky na nové materiály pro stavění ) kteří měli postavenej parádní base, kterej nebyl jen 2x2 dřevěná kostka. Sám sem tomu zatím moc nedal, protože mi bylo jasné že tahle část hry bude ze startu solidně zabugovaná a taky že jo :)

                        S tím pěstováním potravy to zní jako super nápad co dává i smysl, nějaké farmení na zahrádce je v současnosti úplně k ničemu, taky sem čekal že to bude celé trošku drsnější, za a) je totální pitomost aby si v rozpadlém baráku našel čerstvě uvařené párky, které se po zvednutí za půl hodiny zkazí :D b) je tam dostatek perků kterým si tenhle aspekt hry stejně můžeš seříznout na úplné minimum.

                        Uznávám že dávat příklad na souls hry je trošku dost nadsazené, pochopitelně jsou ¨japonci vtomhle ohledu o několik tříd výš, ale spíš sem tím chtěl říct že příběh se dá vyprávět i jinak a může to mít taky něco do sebe, ale uznávám že tam pár npc mohlo klidně být, když to očividně jak dokazuje třeba robotka Rose jde. Dabing a scénář pro ty questy stejně museli dělat, tak proč tam nefláknout nějakého panáka co bude otevírat pusu, ikdyby to měl být nějaký vault dweller co vylezl jakoby s tebou z vaultu. Hoši chtěli vytvořit svět, který by zaplnili samotní hráči, ale zároveň ktomu neposkytli žádné funkční nástroje nebo systémy.

            • drasta

              Aha tak to jsem si treba vubec neuvedomil. Popravde bych cekal ze pochopit zakladni mechaniky hry a hodnotit podle toho je jedna z veci ktere jsou pro recenzi docela zasadni.

    • Maxianimal

      Her podobného ražení jsou mraky. Rust, Ark, a především Conan Exiles. To všechno jsou hry, které jsou mnohem lepší  než F76 (sám F76 hraju, ale s recenzí souhlasím).

      • twicer

        V čem sou ale mnohem lepší,? Všechny zmíněné pařby máme odpařené. Ve všech je to bugfest na ntou, optimalizace dosti pokulhává, příběh je takřka neexistující a AI je ještě klidně o několik tříd horší.. Kromě zasekávání o objekty ty npc dokonce stojí a nic nedělají. Rust, ani ARK survival prvky víceméně vůbec neřeší a kdyby tam nebyly vůbec nikdo si toho nevšimne.. Stavění z tebou jmenovaných dělá nejlépe Rust, ostatní jsou stejný neintuitivní sh!t jako F76.

        • Maxianimal

          Pokud si myslíš, že stavění ve F76 je stejné, ne-li jhorší než v Arku nebo Conanovi, tak to si nemáme o čem povídat (už jen to, že v Arku a Conanovi nepotřebuješ používat šipky. Šipky ty vole!). 

          V čem jsou tyhle hry lepší? V gameplayi. V tom, že musíš pracovat v partě a rozdělovat si úkoly, abyste něčeho "dosáhli". Příběh neřeším, ale i Conanovi je mnohem lepší, pokud jsi chtěl a sbíral notes a dělal příběhový dungy. Celkový nastavení těch her je lepší, než ve F76. Ve F76 nemáš absolutně potřebu chodit v partě kvůli questům. Nemůžete budovat základu společně v partě (to je naprosto nepochopitelný, ale kvůli tomu, jak je to udělaný ve hře to ani jinak nejde). Loot je hodně omezenej a nudnej a ve finále se to omezuje na jednu věc - "kde mám kurňa najít další adhesiva??!?"

          Jsem ideální cílovka pro F76 a prostě ne, nemá to nic, co by bylo lepší než v jiných hrách podobnýho ražení.

          • Ani jedna z vecí co si řekl není až tak pravda.. Jaké šípky prosímtě? Z a C doleva doprava.. SHIFT+W a Shift+S nahoru dolů ? Neříkám že je to boží.. ale zvyknout se na to dá a pak to docela odsejpá a na nějaký tvoje šipky kvůli kterým tu brečíš šahnout nemusíš..

             Tuhle hru hraju jak sám tak i v partě o 4 lidech.. a nebyl nikdy problém že by jsme se nezabavili nebo nemohli něco dělat společně nebo že by to nebyla dostatečná výzva i pro 4 (stačí hledat)..

             Loot je hodně omezenej a nudnej.?  Já jsem rád že zde můžu hledat ve sklepě, na půdě, v polici, v šuplíku, na stole, v trezoru, na podlaze, v mrvole, v hromade sraček atd.. nody s rudama jsou v dolech a ve skalách ne uprostřed louky.. navíc v pro mě zajímavém a konečně trochu postapokaliptickém světě který je plný objektů a detailů které mě osobně v jiným postapo hrách chybějí.. Prostě loot může být kdekoli.. Ne jen v bedne a v desetitisícátém barelu který vyjízdí ze země kolem cest a radtownu..

             Nemá to nic co by bylo lepši než v hrách podobnýho ražení.? Jsem rád že pvp tu funguje ne jak třeba v arku.. jsem rád že svět není tak prázdnej jako v rustu kde ani 3 druhy zvířat nedokazali za 3 roky zvládnout.. Conan Exile jsem nehrál takže nemůžu hodnotit.. ale i ten měl ze začatku spousty problémů jako má teď fallout a nakonec si našel svoje pařany..

             A hodnotit tu prvky hry jako neuložení budov při disconnectu v prvním týdnu od vydání, kde hráči i vývojáři (až na pár jedinců s vysokými nároky) si uvědomují že jde o bug a časem se odstraní ? Tvé nároky jsou vyšší a to je dobře alespoň můžeš s klidným svědomím a s komunitou drzejch smradů hrát odladěnej rust.. 

            • Maxianimal

              Už jen "nody s rudama nenajdeš na louce" mi potvrdilo, že mluvíš blbosti. Zajdi si na farmu, u který je workshop (nevím, jak se přesně jmenuje). Tam jsou 3 nody, jeden s fosfátem nebo co to je  a dva s želenou rudou přímo uprostřed pole.
              Jo shift+w, tak to je pecka, to je uživatelsky příjemný asi jako obřízka tupým nožem.
              A to neuložní budov ve workshopech - pokud si myslíš, že tenhle geniální game designerský kousek odstraní, tak je mi tě upřímně líto.

              Tak díky za neužitečný a fanboystvím nasáklé info a přeju hodně zdaru :)

              • Reakce na příspěvek:

                :D no očividně si moc nepochopil na co narážím s těma nodama.. to je fuk lítost pociťovat nemusíš.. spíš já bych měl, pokud se tu vyjadřuješ o hrách a je u tebe problém držet 2 klavesy najednou :)

          • twicer

            Jak se nemáme očem bavit :D Tobě jako přijde nějaká balada nacraftit si zvlášť všechny komponenty do inventáře aby si pak měl problém to najednou narvat i do hotbaru? Navic omezenej na váhu, takže tam dáš pár základů, zdí, sloupků a šmitec. Zásadní problém stavění v F76 vidím v naprosto prasáckým rozdělení jednotlivých kategorií, kde pro ponk a truhlu musím lítat skoro přes celé menu, ale že by byl vysloveně problém v šipkách, to bych teda neřekl

            Tak jaký má conan příběh, povídej přeháněj. Budu rád když mě vyvedeš z omylu že jedna série úkolů ve F76 celý příběh conanu zastíní.

            V partě se chodí na eventy kde na tebe vyběhne klidně i 20 natřískaných monster. Znatelné množství těchto eventu se odemče až po dosažení "max levelu" 50tky, tudíž jsou obtížností nastavené až pro pokročilou fázi hry. Společně můžete budovat obranu workshopů, nebo jeden druhému pomoci s jeho obydlím. Je to prostě jinak uchopený design, ale já jsem třeba osobně za tuto změnu docela rád. Proč být konzerva a vyžadovat po desáté to samé. Narážku na adhesiva jsem moc nepochopil, hra v současném stavu naráží na nechutně omezenou truhlu, ale že bych měl problém s hledáním surovin to fakt ne..

            Co třeba customizace zbraní? Ta nejen že je v ostatních titulech malá, ona tam vlastně vůbec není.

            • Maxianimal

              Nevím, jestli znáš, je to přeci jen novinka, ale... když dáš na stránky Google.com vyhledávat "Conan Exiles story", tak ti to vyjede. Je to jako příběh v Dark Souls nebo Bloodborne, pokud ti to něco říká. Není prvoplánový a vlastně skrytý, ale je tam a je super. Ve F76, kde se příběh smrsknul na "co nám to ten Overseer nahoře asi tak dělal za lumpárny"  je k smíchu.

              Myslíš tu epickou obranu workshopu, kde k němu postavíš geniální obranné prvky, abys potom, co se odpojíš od serveru a následně připojíš zjistil, že už není tvůj a dělal to celé znovu? A to i přesto, že ses odpojil jen kvůli tomu, že padnul server.  Ano, to je vskutku geniální a zábavný. Pomoci někomu s obydlím - wow, to je v roce 2018 naprosto přelomový design. 

              Customizace zbraní? hrál jsi The Forest, kde si můžeš dokonce sám určit, kam si kterou věc na tý zbrani dáš - intuitivně, interaktivně? Není to špatný, ale je to kopírka z F4, takže to bych nevyzdvihoval jako novinku.

              Hele, evidentně se neshodneme, moje nároky jsou krapet vyšší. Což není špatně, jak říkám, hraju to a chvílema mě to baví, ale když vím, jak to mohlo být lepší - přičemž by to nebylo nic těžkýho udělat - uvědomuju si, jakou si ze mě Bethesda udělalo couru. Ale někdo je na tom hůř - někdo si to třeba ani neuvědomí.

              • twicer

                Reakce na příspěvek:

                Aha, příběh alá souls hry. No hele nebudu jeden z těch co se vysmívá téhle formě vyprávění a považovat ji za minoritní. Linka s overseerem patří za asi to nejslabší co sem ve hře potkal, musí ti snad být jasné že jsou slabší i místa , stejně jako jsou nudnější a zajímavější střípky v conanovi. Pokud chceš přímo jeden příklad zajímavějšího questu tak The Mistress of Mystery, ale je tam toho mnohem víc co je vlastně docela fajn a co se storytellingu týče lepší než ve fallout 4.

                No když se o ten workshop začnou mydlit tři skupiny hráčů tak to docela epické je, ale je to spíš otom že se připojíš do hry, založíš pár workshopů a deš si dál po svým, pak se jen vracíš na obranu. Není to dělané že v průběhu několika dnů zabereš celou mapu a staneš se panem továrníkem. Stavět společně špeluňku kterou ti pak hráči roztlučou na hadr když seš offline no to je fakt skutečně ten geniální moderní design roku 2018, dával bych to do všeho klidně i do need for speed.

                Jo hrál sem forest, tohle tam bylo super ale že by to tam něco změnilo to moc ne, hrál si to furt stejně. Stále to bylo otom pobíhat do kolečka proti směru hodinových ručiček kolem lidojedů a umlátit je sekerkou na které máš přilepených 6 lidských zubů a 5 pírek od racka. Otom že to je vykradený F4, snad nemusí být řeč, když je očividně celá hra obšlehlej fallout4 s multiplayerem. Pointou bylo že konkurence tuhle formu customizace nenabízí, bohužel.

                Nemyslím si že máš vyloženě větší nároky, jen já si uvědomuji že zatím nikdo s ničím lepším nepříšel, takže si člověk nemůže moc vyskakovat. Ark, Rust,Forest a Conana máš s partou kamarádu dohranou za rok a pak zas není v tomhle žánru do čeho píchnout. Ale jinak souhlas taky mě štve že je tam tolik věcí vyloženě na palici, ale tak nějak jsem po Oblivinu,Skyrimu,F3,F4 nic jiného nečekal, kór když to udělaj v multiplayeru. Já se zase docela se divím, ze je někdo ještě v šoku že si dělá bethesda ze zákazníka alphatestera, když se podobné politiky drží už více než 10let.

  • Carnage666

    Zasloužená trojka 😂 jsem rád, že se s tím recenzenti nepářou.

  • Iosephus

    Kvituji, že se někdo odvážil dát takhle nízké hodnocení.

  • MickeyMutant

    Hezké, srdečné, ale poněkud dlouhé. 25 tisíc znaků dlouhé🙂

  • victor

    Je pravda že v té hře stále nejsou provozuschopná vozidla ?  Jako Fallout 4 online ?.WTF ....Jak mám Briana Farga za chvástala , tak věřím že v InExile pochopili , že do postapokalyptické pustiny prostě vozidla patří ...zvlášť dnes , když i prastará Anarchy Online dokázala navodit pocit ,že máte dopravní prostředek ....

  • skaven
  • species

    Skoda ze tam neni BR mod :(

  • Khanemis

    Já to tušil, že tohle bude zajímavé čtení:)

    Povedená recenze. V jejím bohatém obsahu se rovným dílem odráží autorova snaha o ventilaci vlastní frustrace, stejně jako detailní seznámení s titulem. Články o špatných titulech vždy patřily k tomu nejzajímavějšímu čtení. Jen mě mrzí, že zrovna tohle nastává i titulu ze světa Falloutu. Snad je tohle jen dno série, od kterého se v budoucnu zase značka odrazí. 

    Dodatek: Naprosto nemá chybu, že u tohohle velice nespokojeného článku mám po obou stranách masivní reklamu na Fallout 76:)

    • skaven

      preco by mala, bethesda nevie robit poriadne rpg hry, ale ludia jej  to zeru

  • mikezz

    Od Bethesdy mám rád strašne moc všetky Fallouty (NV<4<3). Dúfam, že 76 bude finančná katastrofa, nikdy som žiadnemu štúdiu neprial nič zlé, ale čo momentálne predviedla Bethesda s Falloutom je neskutočšný clusterfuck. Ak hráči teraz nezahlasujú svojimi peňaženkami, tak sa môžme na podobné nádhery tešiť v budúcnosti pravidelne. 

    • species

      new vegas nedelala bethesda ale.

    • Veskoslav

      No evidentně už zahráli. Betha se vždycky chlubí prodeji. A jenom krabicovky mají v Eng o 82 % nižší prodejnost než F4, takže u digitální distribuce i kdyby to bylo "jenom" o 50 %, tak jim to vesele přeji.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit