Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    Až bude KLIENT který obsáhne všechno bude ultimární spoušteč všech ostatních platforem včetně Epicu dejte vědět😉

  • owny

    Za mě super, sjednocení her jednotlivých klientů včetně achievmentů je jeden z hobby projektů, které jsem chtěl dělat, kdybych měl náhodou moc času. 😀 Zamrzí jen nepodpora Linuxu.

    • ripper

      Jo, na linuxového klienta čekám už hodně dlouho a pořád prd :-/ I takové itch.io to zvládne, a navíc i open source... hm.

  • MalyZeli

    Nic proti GOGu, naopak, ovsem neco podobneho funguje na steamu uz skoro 40 let. Do knihovny si muzete pridat jakoukoliv hru, nebo program, ktera je koupena/stazena mimo steam. 

    • Nesmysl. Odinstalujes Steam a je to fuč. Tohle tam naimportujes a zůstane to tam. Dost zásadní rozdíl. Navíc ještě defakto modifikovatelnost, možnosti propojit s účty na konzole a další vychytávky. To Steam nenabízí ani náhodou. 

  • flash789

    A hele zase nekdo chce sbirat data o uzivatelich. A ve velkem. Pryc od toho.

    • Však narozdil od Steamu a jiných je to volitelné, takže tak. Stačí, když budeš dal poskytovat svá data Valve... Těžko se zavděčit všem. Já tedy do tohoto vlaku rád nastoupím a jestli věřím někomu, že nesbira/nezneuziva nasbírané data, tak CDProjekt tam na seznamu je. 

  • Sjednoceni launcheru me vcelku nezajima, zapinat hry jednotlive v kazdem, to jsme ted stejne delali doposud, ale to sjednoceni knihovny, ze budu vedet, jake hry mam, kde je mam apod. (jo free hry se ted rozdavaji vsude mozne a tohle v orientaci dosti pomuze), to je pro me to hlavni lakadlo a beru to jako pozitivni krucek dopredu v casech fragmentujici se pc komunity (ta jednotna komunita na konzolich ma neco do sebe)

    • jednotná komunita? PS, Xbox, Switch, atd.

      • V ramci kazdeho ekosystemu samozrejme, to mi prijde dostacujici a v podstate i vhodne, protoze takhle mas 3 vetsi komunity, ktere sobe vytvari konkurenci a diky ni se treba oblibene systemy z jedne platformy dostanou na druhou. Na PC tech komunit je ale over 9000 a spis nez konkurenci to dela bordel ^ ^

        • Derp_1337

          Mluvíš jako někdo, kdo vůbec nemá žádnou představu, jak hráčská komunita vypadá na konzolích.

          Long story short: v reálu je i na konzolích hráčská komunita fragmentovaná.

  • Kdyby to nahrazovalo ty ostatní klienty, tak super služba a jasná volba, ale představa, že spustím galaxy, pak steam a pak uplay, kde se konečně spustí hra, tak je to dost nešťastné a přemýšlím který masochista to dobrovolně udělá. Mají se držet toho co jim jde a to DRM free hry bez klientů, i když tam už jsem se několikrát spálit, kdy DRM free úplně 100% DRM free nebylo a chtělo to na multiplayer ještě ubi-účet nebo další registrace a účty u vydavatele.

    • ripper

      Jinak to udělat nejde, protože DRM. Samozřejmě pokud by to lidem extrémně vadilo, tak by hlasovali svojí peněženkou a kupovali hry výhradně bez DRM (to je z těch známých obchodů v podstatě jen GOG a většinou Itch.io). Pak by i velké obchody byly nucené vyjít vstříc. Většina lidí to ale má na salámu, nebo je pro ně důležitější zahrát si přesně tu hru co chtějí s DRM než podobnou bez DRM (což lze snadno pochopit, nekritizuju, konstatuju), takže se svět vyvíjí jiným směrem, než by si hodně z nás přálo. U kupované hudby byl tlak proti DRM i z běžné populace dost značný, proto se skoro všude prodává bez DRM. Ale u filmů a her to tak bohužel není, tak proč by vydavatelé ustupovali.

    • Líp to asi udělat nepůjde. Díky tomuhle ale lidi dostanou přehled, jaké hry vlastně mají. Za mě naprosto nejlepší řešení. Nahradit klienty je utopie, jelikož to ostatní samozřejmě nedovolí. Vždyť by tím vlastně podrezali vlastní větev. Jinak GOG měl vždy DRM free hry a o žádných problémech a výjimkach nevim? 

      • Anno 1404 - multiplayer i LAN je šedivý, dokud se nezaregistruji na ubisoftu a nepropojím účet gog s uplay. Ancestors legacy to samé, jen to chtělo jejich účet + to mělo do nedávna super featuru, že když si člověk účet neudělal, tak vždy když se dostal do menu, tak to na cca minutu zamrzlo a nešlo dělat nic, dokud hra neřekla, že se jí nepodařilo ověřit vůči serveru. Teď už jde alespoň v nastavení vypnout "online featury". A pokud vím, tak her, které se tváří jako DRM free, ale úplně to pravda není je na GoGu víc, jen už jsem opatrnější při nákupu.

        • ripper

          Hry na GOG jsou vždy bez DRM, ale pro multiplayer můžou být dodatečné podmínky, jako potřeba jet skrz Galaxy nebo si zaregistrovat účet u vývojáře. U mulťáku to bohužel dost často jinak nejde, bez jednoznačné identifikace nedokážeš blokovat škodlivé živly. Tyto dodatečné podmínky by ale měly být vždy v popisu hry napsané.

          • Globální multiplayer, ať si klidně používá i ověřování skrz DNA, to je mi šumák. Ale proč u spousty novějších her už není obyč "domácí offline" LAN, to fakt nechápu. To je nějaké zapomenuté umění lokální síťařiny které už nikdo neumí? Kdoví...

            • ripper

              To je jednoduché, není po tom poptávka, a přitom vývoj a testování stojí peníze. Taky je mi to líto. GOG samozřejmě nemůžou diktovat jestli tam LAN play bude nebo ne (nebo teda můžou to zkusit, a pravděpodobně by pak brzo museli zavřít krám), takže hry vydávají tak, jak jsou. Některé hry LAN play umí, a jsou tam i takové (starší), co umí online play bez jakékoliv registrace (např. UT2004). Opět, peněženkou se dají podporovat hry co splňují tvé požadavky a jiné nekupovat. Ale pokud máš hodně minoritní požadavky, což bohužel LAN play je, tak asi budeš celej život trpět a moc efektu to nepřinese. Lepší je prudit vývojáře na fórech a dotazovat se a dožadovat se, tak aspoň budou vidět, že je nějaký zájem.

              • Reakce na příspěvek:

                Jasně. Však ja neříkám že GoG tam ten LAN dodělat musí. To je prakticky nemožné, protože nemají zdrojáky...

                Já jsem si hlavně povzdechnul že vývojáři na to v dnešní době kašlou.

                A GoG že si protiřečí proti své DRM-FREE propagandě tím že do katalogu zahrnuje hry které mají DRM multiplayer.  Přitom kdyby byli striktní, tak by rovnou mohli hry zamítat, pokud nebudou mít všechny komponenty hry - včetně multiplayeru bez DRM.

                A že oni skritně zamítat umí  - o tom se hodně na jejich diskuzi mluví že zamítají dobré hry, které se jinde prodávají DRM-FREE, jen proto že jim příjdou moc "niché".

            • Asi ze stejného důvodu, proč už nikdo do her nepřidává multiplayer přes sériový kabel. Jako proč? Dnes je k internetu připojený každý, tak proč by se někdo programovat s alternativou pro pár jednotek geeků? (jako narovinu - kolik lidí by si kvůli MP, který by jel tak jako tak, přepojovalo doma několik PC do lokální lan?)

              • Reakce na příspěvek:

                Jasně, tak pokud to berete z pohledu korporáta, který chce všechno směrovat přes své servery, tak ano. Korporáta nezajimá  malá cílovka lidí, kteří si rádi uspořadaji soukromou LAN párty, nebo nadšenci kteří chcou provozovat svůj malý dedikovaný server. Korporát potřebuje metriky a silné DRM.  Proto musí vše routovat přes své servery a mít nad každým hráčem kontrolu.

                Ale já jsem reagoval hůlavně na tu smutnou situací v GoGu, kdy ze sebe dělají DRM-FREE evangelisty a pak klidně vypustí hru s online-only multiplayerem. Vyvíjejí šmíra klienty, atd...

                Já neříkám že online-only multiplayer je vyložené špatný. Má to své příznivce - hodně příznivců. Je to jednoduché, pohodlné, lehce použitelné i pro netechnické lidi. Ale v opravdu DRM-FREE hře, by vedle online-only multiplayeru měl bát i klasický LAN.

                Tak jak se to dělávalo dřív. Pro globální hraní býval ve hrách často integrován např. GameSpy Arcade, ale byl tam vedle toho i klasický LAN.  GamneSpy už dávno nefunguje, služby jsou vyplé. Ale po LANu se dají ty staré hry hrát stále.

                Takže, určitě chápete kam tím mířím...

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Pláčeš na špatném hrobě. Stěžuj si vývojářům konkrétní hry, že nemají LAN. GOG je je jenom koncový klient a ten je nemůže nutit k něčemu takovému.

              • Reakce na příspěvek:

                Zrovna dneska se ti běžně doma sejde pomalu víc zařízení než lidí. Když chci hrát doma něco se synovcem nebo manželkou, tak nevidím důvod aby data zbytečně tekla přes průměrné dsl připojení, které navíc používají i ostatní v domě a tv.

            • dworkin

              Přitom se blahé paměti řešil opačný problém, tj. jak nasimulovat LAN, když měl člověk spojení jen přes Internet. Tuším, že se to udělátko jmenovalo Hamachi.

            • právě, ono u toho Anna to blokuje i LAN

  • Marines
    No dobrý no, jen když musíte mít klienty nainstalované, je to pouze takový malý úklid a bezplatná služba GOGu, který se tak lehko dozví, kde co máte a jaká je Vaše aktivita. Řekl bych, takový malý, další šmírovací a reklamní facebookový agent....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit