Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    Až bude KLIENT který obsáhne všechno bude ultimární spoušteč všech ostatních platforem včetně Epicu dejte vědět😉

  • Jasně. Však ja neříkám že GoG tam ten LAN dodělat musí. To je prakticky nemožné, protože nemají zdrojáky...

    Já jsem si hlavně povzdechnul že vývojáři na to v dnešní době kašlou.

    A GoG že si protiřečí proti své DRM-FREE propagandě tím že do katalogu zahrnuje hry které mají DRM multiplayer.  Přitom kdyby byli striktní, tak by rovnou mohli hry zamítat, pokud nebudou mít všechny komponenty hry - včetně multiplayeru bez DRM.

    A že oni skritně zamítat umí  - o tom se hodně na jejich diskuzi mluví že zamítají dobré hry, které se jinde prodávají DRM-FREE, jen proto že jim příjdou moc "niché".

  • ripper

    Jo, na linuxového klienta čekám už hodně dlouho a pořád prd :-/ I takové itch.io to zvládne, a navíc i open source... hm.

  • ripper

    To je jednoduché, není po tom poptávka, a přitom vývoj a testování stojí peníze. Taky je mi to líto. GOG samozřejmě nemůžou diktovat jestli tam LAN play bude nebo ne (nebo teda můžou to zkusit, a pravděpodobně by pak brzo museli zavřít krám), takže hry vydávají tak, jak jsou. Některé hry LAN play umí, a jsou tam i takové (starší), co umí online play bez jakékoliv registrace (např. UT2004). Opět, peněženkou se dají podporovat hry co splňují tvé požadavky a jiné nekupovat. Ale pokud máš hodně minoritní požadavky, což bohužel LAN play je, tak asi budeš celej život trpět a moc efektu to nepřinese. Lepší je prudit vývojáře na fórech a dotazovat se a dožadovat se, tak aspoň budou vidět, že je nějaký zájem.

  • owny

    Za mě super, sjednocení her jednotlivých klientů včetně achievmentů je jeden z hobby projektů, které jsem chtěl dělat, kdybych měl náhodou moc času. 😀 Zamrzí jen nepodpora Linuxu.

  • Derp_1337

    Pláčeš na špatném hrobě. Stěžuj si vývojářům konkrétní hry, že nemají LAN. GOG je je jenom koncový klient a ten je nemůže nutit k něčemu takovému.

  • Derp_1337

    Mluvíš jako někdo, kdo vůbec nemá žádnou představu, jak hráčská komunita vypadá na konzolích.

    Long story short: v reálu je i na konzolích hráčská komunita fragmentovaná.

  • Jasně, tak pokud to berete z pohledu korporáta, který chce všechno směrovat přes své servery, tak ano. Korporáta nezajimá  malá cílovka lidí, kteří si rádi uspořadaji soukromou LAN párty, nebo nadšenci kteří chcou provozovat svůj malý dedikovaný server. Korporát potřebuje metriky a silné DRM.  Proto musí vše routovat přes své servery a mít nad každým hráčem kontrolu.

    Ale já jsem reagoval hůlavně na tu smutnou situací v GoGu, kdy ze sebe dělají DRM-FREE evangelisty a pak klidně vypustí hru s online-only multiplayerem. Vyvíjejí šmíra klienty, atd...

    Já neříkám že online-only multiplayer je vyložené špatný. Má to své příznivce - hodně příznivců. Je to jednoduché, pohodlné, lehce použitelné i pro netechnické lidi. Ale v opravdu DRM-FREE hře, by vedle online-only multiplayeru měl bát i klasický LAN.

    Tak jak se to dělávalo dřív. Pro globální hraní býval ve hrách často integrován např. GameSpy Arcade, ale byl tam vedle toho i klasický LAN.  GamneSpy už dávno nefunguje, služby jsou vyplé. Ale po LANu se dají ty staré hry hrát stále.

    Takže, určitě chápete kam tím mířím...

  • Však narozdil od Steamu a jiných je to volitelné, takže tak. Stačí, když budeš dal poskytovat svá data Valve... Těžko se zavděčit všem. Já tedy do tohoto vlaku rád nastoupím a jestli věřím někomu, že nesbira/nezneuziva nasbírané data, tak CDProjekt tam na seznamu je. 

  • Nesmysl. Odinstalujes Steam a je to fuč. Tohle tam naimportujes a zůstane to tam. Dost zásadní rozdíl. Navíc ještě defakto modifikovatelnost, možnosti propojit s účty na konzole a další vychytávky. To Steam nenabízí ani náhodou. 

  • MalyZeli

    Nic proti GOGu, naopak, ovsem neco podobneho funguje na steamu uz skoro 40 let. Do knihovny si muzete pridat jakoukoliv hru, nebo program, ktera je koupena/stazena mimo steam. 

  • Zrovna dneska se ti běžně doma sejde pomalu víc zařízení než lidí. Když chci hrát doma něco se synovcem nebo manželkou, tak nevidím důvod aby data zbytečně tekla přes průměrné dsl připojení, které navíc používají i ostatní v domě a tv.

  • Asi ze stejného důvodu, proč už nikdo do her nepřidává multiplayer přes sériový kabel. Jako proč? Dnes je k internetu připojený každý, tak proč by se někdo programovat s alternativou pro pár jednotek geeků? (jako narovinu - kolik lidí by si kvůli MP, který by jel tak jako tak, přepojovalo doma několik PC do lokální lan?)

  • flash789

    A hele zase nekdo chce sbirat data o uzivatelich. A ve velkem. Pryc od toho.

  • dworkin

    Přitom se blahé paměti řešil opačný problém, tj. jak nasimulovat LAN, když měl člověk spojení jen přes Internet. Tuším, že se to udělátko jmenovalo Hamachi.

  • právě, ono u toho Anna to blokuje i LAN

  • Globální multiplayer, ať si klidně používá i ověřování skrz DNA, to je mi šumák. Ale proč u spousty novějších her už není obyč "domácí offline" LAN, to fakt nechápu. To je nějaké zapomenuté umění lokální síťařiny které už nikdo neumí? Kdoví...

  • ripper

    Jinak to udělat nejde, protože DRM. Samozřejmě pokud by to lidem extrémně vadilo, tak by hlasovali svojí peněženkou a kupovali hry výhradně bez DRM (to je z těch známých obchodů v podstatě jen GOG a většinou Itch.io). Pak by i velké obchody byly nucené vyjít vstříc. Většina lidí to ale má na salámu, nebo je pro ně důležitější zahrát si přesně tu hru co chtějí s DRM než podobnou bez DRM (což lze snadno pochopit, nekritizuju, konstatuju), takže se svět vyvíjí jiným směrem, než by si hodně z nás přálo. U kupované hudby byl tlak proti DRM i z běžné populace dost značný, proto se skoro všude prodává bez DRM. Ale u filmů a her to tak bohužel není, tak proč by vydavatelé ustupovali.

  • ripper

    Hry na GOG jsou vždy bez DRM, ale pro multiplayer můžou být dodatečné podmínky, jako potřeba jet skrz Galaxy nebo si zaregistrovat účet u vývojáře. U mulťáku to bohužel dost často jinak nejde, bez jednoznačné identifikace nedokážeš blokovat škodlivé živly. Tyto dodatečné podmínky by ale měly být vždy v popisu hry napsané.

  • V ramci kazdeho ekosystemu samozrejme, to mi prijde dostacujici a v podstate i vhodne, protoze takhle mas 3 vetsi komunity, ktere sobe vytvari konkurenci a diky ni se treba oblibene systemy z jedne platformy dostanou na druhou. Na PC tech komunit je ale over 9000 a spis nez konkurenci to dela bordel ^ ^

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit