Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Inquisitor

    Zase se jenom ukazuje, že dneska kupovat hry v den vydání je volovina. Koupit hru a pak dva měsíce čekat, než to uvedou do hratelného stavu.

  • Maxianimal

    Koukám, na PC to chytá slušnej hejt, optimalizace stojí za vyližkapsu (na to jak ta hra vypadá) a crashuje to každou chvíli. To je škoda.

    • Vogon

      Optimalizace je naprosto v pohodě, stutter není způsoben hrou, ale DX12.

      Doporučuju vypnout Microsoft Device Association Enumerator v software zařízeních (tohle pomohlo se Sekirem). Vypnout Control Flow Guard (CFG) u Elden Ringu v Exploit Protection (tohle pomáhá u DX12 her obecně). A nakonec přidat "-USEALLAVAILABLECORES -high" do vlastností hry na steamu. Když jsem udělal tyhle tři věci, tak je tam stutterů daleko méně.

      A ještě nehrej ve fullscreenu, ale v borderless window (a potom, co to změníš v nastavení, tak restartuj hru) nebo proti stutterům je ještě lepší windowed, když jsem to přepnul do toho, tak zmizely úplně, ve windowed ale nehodlám hrát. 

      Pokud máš setup se dvěma obrazovkami, tak tu druhou úplně odpoj, dvě obrazovky dělaly strašný bordel u Sekira.

      Taky prý funguje když v Nvidia panelu v globálním nastavení nastavíš "Velikost mezipaměti shaderů" na neomezeně. To jsem ale nezkoušel.

      • vonTossis

        Přesně tak. Optimalizace je úplně v pohodě, takže tady máš návod na tvorbu vodíkové bomby s lanýžem. Nebo to je taky "kvalita" hry, že je hardcore ještě dříve, než ji hraju? 

        • Carnage666

          Ačkoliv souhlasím že samo si složitě opravovat hru je na nic tak já osobně jsem zapojil gamepad, zapnul a hraju a neměl sem žádný problém.  Všechny hry od Fromsoftware samozřejmě vždycky s gamepad.

        • Jaká optimalizace? Vždyť se ani nenamáhali změnit nápovědu z gamepadu na klávesnici. Já 20 minut googloval, jak se běhá.

          • Da se to zmenit v nastaveni...je pravda, ze ja na to taky prisel az nahodou druhy den :) Vic me stve, ze zase nebyli schopni udelat normalni podporu pro ,,mouse-look,, a je to snad stejne pitome jako v DS1. 

      • Maxianimal

        "Optimalizace je naprosto v pohodě"


        Následují 4 odstavce, co dělat, aby jsem si pohodlně zahrál. Isn´t it ironic?

        • Vogon

          Oháníš se slovíčky, jejichž význam neznáš. Pak se snažíš být cool s anglickým memem, ale neumíš ani správně napsat apostrof.

          Isn't it ironic?

        • klasickej fanboy soulsovek, nic neni problem, vsechno je featura

      • Ať žije pohodlné hraní na PC :-D

        • Vogon

          Člověk si tomu naprosto v pohodě navykne, je to pár kliknutí, které ti zaberou pět sekund, a pak ti hra jede lépe než na konzoli.

          EDIT: Shader cache v globálním nastavení pomohlo, teď už žádné dropy/stuttery nemám.

          • Maxianimal

            Tohle ale tím pádem neznamená optimalizovaná a vyladěná hra. Optimalizovaná hra je, že zapneš, nastavíš si grafický nastavení, a hraješ bez problémů. Vše ostatní jsou výmluvy. A to jsem především PC hráč, na konzolích hraju jen exkluzivity, které za to stojí.

            • Vogon

              Nedošlo mi, že existují PC hráči, kteří neví, co znamená slovo optimalizovaná, promiň. Problém není v hardwaru, ale v DX12. Neříkám, že to je správně, ale to s optimalizací nemá nic společného. Když se koukneš, tak zjistíš, že to má stutter, i když to CPU a GPU využívá třeba jenom na 30% a vůbec nesejde na tom, jak výkonný PC máš. Optimalizovaná je hra naprosto v pořádku, jede i na HW, který je pod minimální požadavky. Problémy, které má totiž vůbec nesouvisí s HW optimalizací.

              • Maxianimal

                Reakce na příspěvek:

                Nedošlo mi, že nevíš, že optimalizace je široký pojem a zdaleka nezahrnuje jen HW. Protože to bych jinak napsal HW optimalizace. Lidem to crashuje, stutteruje. případně se to vůbec nespustí. Takhle vyladěná a optimalizovaná hra na všechny systémy nevypadá. Snažíš se působit chytře, ale bohužel ti to moc nejde. Pokus dobrej, to jo, ale tím to končí.

                • Vogon

                  Reakce na příspěvek:

                  Ano, stutteruje to, jako mnoho dalších DX12 her, kde se to většinou řešilo tak, že prostě hru donutíš, aby jela v DX11, to ale v ER nejde. Třeba Control měl na DX12 naprosto stejné problémy, které se zase řešily úplně stejně, viz můj komentář výše, takže kdo chce, ten si pomůže. Není to dobré, ale aspoň to jde opravit. Horší to mají lidé, kterým to nejde kvůli EAC.

                  • Maxianimal

                    Reakce na příspěvek:

                    Já to beru a je "fajn", že se to dá nějak opravit. Ale zkrátka takhle to vypadat nemá a kor u 9-10/10 hry. Chápu, že se recenzují hlavně konzolové verze, ale aspoň v recenzíczh zmínit, že na PC to je trošku mess by neškodilo.

    • me to sice necrashuje vubec, ale jsou tam brutalni fps dropy a vypada to pritom podstatne hur nez GoW

  • iSpirit

    Dlouho jsem se těšil, ale bohužel s tím co se děje ve světě, mě to úplně přešlo. Nějak moc nemám pomyšlení vůbec zapínat PS5.

    • gio1

      Jo ,myslím,že pro spoustu lidí ted pujde hraní stranou. Smůla pro Elden Ring ...

  • vonTossis

    Nad čím se pozastavuji, a napsal jsem to do jiné diskuze na tomto serveru ohledně Elden Ring, je ono průměrné hodnocené na srovnávačích takto designově specifické hry.

    "Grafika je maximálně lehce nadprůměrná a animace neobstojí vůbec. Design působí jako trochu jinak přetvořená krádež Tolkiena. Chápu, že některá standardní designová rozhodnutí u DS série, jakožto chybějící minimapa nebo "quest log", jsou pro některé hráče požehnáním, překvapuje mě však, že tohle přijímají prakticky všichni recenzenti jako "ok" nebo "super".  Přitom věřím, že dostat se ta hra do rukou fanouška "digitálního" hraní, nikoliv však do rukou nekritického fanouška DS, mnozí z těchto fanoušků by tato designové rozhodnutí jako "ok" nebrala. Stejně tak by se jinak hodnotila grafika, animace, podání příběhu atd. Nechci, ať to zní nějak kriticky vůči DS sérii, nemám k ní prakticky žádný specifický vztah. Projel jsem první Dark Souls, ale hromada věcí mi tam neseděla. A to jsem aktivní hráč už 31 let napříč všemi žánry a dokážu se vcelku dobře vypořádat s jakoukoliv herní výzvou. Ale to jak v průměru všechny recenze přijímají specifická herně-designová rozhodnutí jako něco parádního, ve mně zcela otevřeně vyvolává pocit, že série Dark Souls (a odvozenin) se dává recenzovat jenom specifickým, DS nadšeným, fanouškům, kteří tato rozhodnutí podporují. Pro mě by to byly zcela  zjevné mínusy.  "

    • iSpirit

      neměl jsi náhodou hrát Horizon? 

    • medveddd

      Co se chybějící minimapy týče, rozhodně tyhle věci vítám - zrovna tak mnohem víc cením, když mi quest-giver řekne "Pokračuj rovně po této cestě, u spadlého stromu zahni doprava a jdi do kopce, dokud nenarazíš na potok", než když se mi na mapu hodí puntík, který bezhlavě následuju.

      Taky bych řekl, že vítání absence značek na mapě může být následkem únavy z takového toho ubisoftího stylu, kdy máš milion věcí na mapě a nevíš co dřív. Tohle je mnohem organičtější a upřímně bych byl úplně nejraději, kdyby hra mapu neobsahovala vůbec, protože mám strašně rád, když se musím ve světě postupně zorientovat sám.

      Je ale možné, že to ze mě dělá toho "specifického, DS nadšeného, fanouška". Ale nevidím na zaměření recenzí na tyto lidi nic špatného - pokud dáš k recenzování Dark Souls člověka, co hraje Candy Crush a Sims, hru samozřejmě zhejtí, ale pro takové lidi ta hra určená není. Nechci samozřejmě gatekeepovat, čím víc lidí se do tohoto žánru dostane, tím líp, ale zkrátka ne každého toto baví, a to je v pořádku. Proto by recenze football managerů měli psát hráči football managerů pro hráče football managerů a zrovna tak to vidím se souls hrami. Tedy, se SoulsBorneKiroRing hrami.

      A k bodu s grafikou bych řekl, že hra je víc než součet (nebo průměr) jejích vlastností. Pokud má hra průměrnou grafiku (5/10) a dokonalou hratelnost (10/10), rozhodně bych jí nedal hodnocení 7.5/10.

      • Je to tak. Právě mám rozehraný nový Horizon a ač je to parádní hra, tak v tomhle je tam prostě vidět obrovský rozdíl. A ve výsledku mi ten Soulsový přijde lepší. Lidi říkají,že Souls hry mají parádní level design. Ale abych pravdu řekl, tak si nemylsím, že je to čistě o level designu samotném (i když ten také není špatný), ale právě o té absenci těch minimapek a ukazatelů. Když v Horizonu uvidím nějakou budovu/landmark a na mapě nad ním není otazník, tak prostě vím, že tam vůbec nemá cenu chodit. Že je to jen kulisa a krom nějaké universální bedny a max nicneříkajícího deníku tam nic nebude. Když jsem v lokaci kde je nějaký quest, tak vím, že mám jít jen k bodům, kde je žlutý puntík, protože jinde nic zajímavého nebude. Člověk to prostředí vlastně ani nezkoumá, protože není proč.

        V Souls hrách je to naopak právě tak, že když člověk něco uvidí, musí to jít prozkoumat, aby zjistil jestli tam náhodou něco není. A právě protože tam častěji něco je, než že by nebylo, tak z toho "náhodného" objevu má člověk mnohem větší radost. A ten průzkum toho prostředí je úplně o něčem jiném.

        • Wolfcastle

          No tak mne se tohle prave nelibi nejlepsi sandbox hra pro mne byla THE Saboteur prave proto ze kazda i bezviznamna vec mela aspon puntik na mape! Bylo to skvele clovek nevedel kde ta vec presne je (v budove,nastrese, ves klepe, na lampe pre budouvou...) Ale vedel kde ma hledat a netapal sem a tam nekde kde uz stokrat zbytecne prosel jen proto ze by tam mohlo neco bejt... Proste ten poct ze vse co tam je jsem nakonec nasel byl k nezaplaceni to v GTA mne sice chvili bavilo lovit kdejakeho holuba, ale kdyz jsem jich nasbiral sotva pulku tak uz mne fakt nebavilo lovit na YT kde jeste jsou pac jsem si nepamatoval jestli jsem tam pred desitkama dni uz byl nebo ne, to v The Saboteur bylo jasno hned svitil tam bod je tam drobek pribehu/predmet svitl tam Q nebo vedlejsi Q a dokud clovek nesplnil vse neprestal hrat...

      • Tak nemusí to být úplně ode zdi ke zdi, tedy od žádné mapy k putování za šipkou. K openworldu mapa patří. Poznámky si v ER do ní musíš zadávat sám. Kdyby nezobrazovala pozici postavy ani pozici mapových značek ve světě, bylo by to trochu víc hardcore, ale úplně vyhodit mapu by znamenalo mít pojmenovaná všechna místa pro rychlé cestování a vyznat se v tom. To by byl v tomto případě masakr.

        Podobně s tím quest logem. Klidně to může být jen zápis z toho, co která postava řekla, nemusí tam být GPS souřadnice a úkol převyprávěný polopatě.

        Taky by zbraně ani tvoje postava nemusely mít číselné charakteristiky a poznával bys jejich účinnost až v boji. Nad nepřáteli by nemusely být health bary a nemusely by vyskakovat čísla po zásahu (to je pro mě asi nejotravnější). Tvůj vlastní health a stamina bar by taky nemusely být viditelné. Klidně by to mohlo být jako u jiných her, že když máš zdraví pod čtvrtinou, změní se barva obrazu a zbytek musíš odhadovat sám. Třeba v tomhle jsou soulsovky velmi výrazně orientované na číslíčka a to některé lidi vytrhává ze hry samotné

        Co z toho bys bral ještě jako správně "hardcore", co by bylo už moc a co je pro "hráče Candy Crush?"

        • medveddd

          Pokud by poznávání účinnosti zbraně v boji bylo udělaný tak, aby to bylo zábavný, tak proč ne?

          Správně "hardcore" je pro mě to, co mě baví a "moc" je to, co mě nebaví. Snaha zorientovat se ve světě s minimem pomoci mě baví, proto je to pro mě správně "hardcore".

          Odhadování zdraví by bylo na škodu managementu healovacích resourců, takže by jedna mechanika šla proti jiný, to mi moc lákavý nepřijde.

          • michaelfoucault

            To je vtipný, jak jsi tady vystavěl sadu jakýchsi subjektivních konstrukcí na které se snažíš vztáhnout nějaká obecně platná kritéria. 

            • medveddd

              Můžeš to prosím trochu rozvést? Třeba se taky zasměju.

      • Pavel Makal

        Jen bych rád zmínil, že hraju Candy Crush a je to NEJLEPŠÍ.

        • medveddd

          Jo, já občas taky, je to hodně chytlavý :) Snažil jsem se jen vykreslit nějaký ideální typ casual gamera, ale samozřejmě i fanoušek soulsovek si rád dá casual hru, když je zkrátka dobrá :)

  • vonTossis

    No nic, tak já si jdu zase zahrát Horizon.

  • twicer

    Zní to skvěle, ještě by mě zajímalo jak to celé funguje ve slíbené kooperaci.

  • xtron

    GALERIE!!! Proboga dokáže games něco udělat s galeriemi obrázků? To procházení náhledů bez možnosti procházení v nějakém lepším fullscreenu, je opravdu tristní ... 

    • Inquisitor

      Tam ještě někdo chodí?

      • Derp_1337

        Jo, moc lidí se na obrázky na Games nedivá, protože ta galerie je fakt nepoužitelná.

        Ale kdyby ji zlepšili, tak by se na to dívalo víc lidí.


        Jako chápu, že z pohledu web designera prohlížení obrázků s minimálním náhledem ušetří trochu serverových prostředků... ale píše se proboha 21. století! Pro každý obrázek aktivovat Fullscreen a pak ho zase vypnout, aby mohl přepnout na jiný obrázek, je neskutečná otrava.

  • Tohle asi nebude můj šálek kávy. Obávám se, že je to hra pro úzkou skupinu fanoušků žánru. Ale ještě si počkám na nějaký gameplay. Pak se rozhodnu, jestli ano či ne. 

    • Nepíše se snad ve všech recenzích že tahle hra je naopak nejideálnější titul pro vstup do Souls žánrů? Právě díky té otevřenosti a volnost tam nehrozí nějaké vleké záseky, protože když ti něco nejde, tak jdeš prostě jinam a vrátíš se až budeš trošku silnější. A ti nejtěžšší bossové mají být nepovinný obsah, takže by ti neměli zabránit v dohrání hry.

      Já bych tomu na tvém místě šanci dal. Ta hra nemá v průměru jedno z nejlepších hodnocení ve hrách vůbec kvůli tomu, že by to byla nehratelná frustrující nefér kravina. ;-)

    • Inquisitor

      No tak úzká skupina to rozhodně není a Elder Ring přitáhne mnohem víc lidí. Můj šálek to taky není. Nic proti hře jako takové nemám, jenom na to prostě nemám nervy:)

  • Morraw

    Po prvním díle DS na PC jsem taky skočil díky hypu, ale velmi záhy skončil a další díly nehrál.

    Tady jsem doufal, že to bude trochu víc casual, ale asi ne 😀 Počkám ještě na recenze ze steamu, ale z videí se mi to líbilo.

    • Taky ony ty dalsi dily jsou prave cim dal tim vic casual ;] relativne dost obtizna mi pripadala prave jen ta jednicka.

      • Maxianimal

        Bloodborne rozhodně není víc casual než DS ;)

        • Těžko říct. Pro mě právě Bloodborne byla první souls hra kteoru jsou zvládl dohrát a ve které mi ten souls styl tak nějak docvakl. A až potom jsem se byl schopný vrátit k těm starším titulům.

        • Tak psal o DS

          • Maxianimal

            fair enough

  • Pre tych, ktori pri hrani aj skutocne pouzivaju oci a maju kvalitne obrazovky..... v tejto hre sa da vypnut rakovina herneho priemyslu - antialiasing. Cize way to go je pc verzia. Urcite podporim a kupujem :) 

    • Ristoro

      Ještě jsem asi nehrál hru, kde antialiasing vypnout nešel a navíc na fullHD monitorech je povinnost ho mít zaplý, jinak máš rozsypané hrany u každé textury.

    • Inquisitor

      Co je na vyhlazování špatně? A vypnout jde snad skoro všude ne?

      • No za prve, vyhlazovani ti rozmaže obraz. Ked si to doteraz nevidel, dobre pre teba. Radšej to nerieš. Ja som odchovany este na obrazovo cistych hrach; preto vecsina dnesnych hier mi pride ako rozmazany grc... a to neprehanam. Ak ta to zaujima viac mrkni na reddite fuck taa, niesom sam. 

        No a za druhe nie, stalo sa modou ze vygrcane rozmazanie sa implementuje rovno do enginu aby sa prekryli diletantsky naprogramovane graficke prvky. Napriklad ked pouzijes na material polku polygonov než čo by tam malo byť ,,ušetriš" vykon; lebo to ajtak rozmažeš a človek to neuvidi. Hlavne, ze potom ides do obchodu a marketing ti trepe ohlavu ako potrebujes 4K :D 

        Ono je to logicke, konzolisti napriklad su zvyknuti hrat s rozmazanym obrazom tak sa z toho stala moda.

        Preto si stojim za tym ze elden ring ma prekrasnu grafiku. Je tam kopa nedokonalosti ale to co tam naozaj je, je ozajsne a poctive; narozdiel od drvivej vecsiny dnesnej produkcie. 

        • Horst_Fuchs

          Na to mám jednoduchou radu; vynuť si v ovladaších natvrdo použití 8x supersamplingu a más kvalitní poctivou starou metodu antialiasingu bez kompromisů. Rozmaz nehrozí, ovšem pochopitelně to taky vyžaduje mnohem víc výkonu než všechny ostatní metody, proto se často používají jiné typy AA. 

          Pak jsou tu ale ještě věci jako FXAA, což je spíš něco jako filtr do photoshopu než AA, nikdy jsem s ním nezaznamenal ani nejmenší zlepšení obrazu, ledaže bych to studoval pod lupou. Takový je lepší ani nezapínat.

        • Wolfcastle

          No antialiazing mi nevadi tolik jako blur to je mega HNUS který vše rozostří a v pohybu uměle rozmaže to je největčí hlína herního průmyslu 🤮

          To nevím co máš z očima že tě za ně vyhlazené hrany tahají antialiazing já vnímám dobře spravně nastavení jen zahladí hrany nic nerozmaže!!!

        • Derp_1337

          Ten rozmazaný obraz u Antialiasingu není samozřejmost. Záleží hlavně na tom, jaká technologie alliasingu byla použita. Ty lepší hry ti dají možnost vybrat si. (A pokud tam ta možnost ve hře není, tak často můžeš natvrdo změnit Antiliasing přes ovladače grafické karty.)

          Takže automaticky nevybírej z nabídky tu "nejvyšší" možnost, ale je potřeba vyzkoušet jiné technologie a tu která ti nejlépe sedne. MSAA vs. SSAA vs. FXAA vs. MLAA vs. SMAA vs. TXAA vs DLSS.


          Asi nejhorší ze všech je FXAA a MLAA, ty dvě verze znatelně rozmažou obraz. (Samozřejmě někdo si toho rozdílu nevšimne, ale pro lidi s ostřejším zrakem je to jako pěst na oko).

        • Carnage666

          Záleží jak je to vyhlazování implementovaný. V některých hrách kde chci hezký vizuál mi začítek opravdu pokazí když je všechno kostrbatý. V realu taky nejsou hrany všeho kostkovaný. Ale jinak když už vyhlazování tak na nejnižší úroveň aspoň.

          • Dufam ze ta neurazim ale dovolim si nesuhlasit. 

            Obecne z technickeho hladiska opat plati, ze ak nechce ,,všechno kostrbatý"; potrebuješ kvalitny displej. Vysvetlim. Cely pojem rozlišenie je hlavne o detailnosti obrazu. sory za caps ale DETAILNOSTI - to sa priamo bije s pojmom antialiasing. Z logickeho hladiska tym vypliva, ze cim vecsiu uhlopriecku obrazovky pouzijes na cim mensie rozlisenie; tym viac kostrbatosti uvidis. Cize, ak ma niekto napriklad 32" monitor s rolisenim ,,len FULL HD"; uvidi tych kosticiek viac pretoze roztiahne rozlisenie na vecsiu plochu. 

            Tuna ale narazame na zasadny problem. Zijeme v dobe, ked uz davno nieje standart hrat na 1027x728 rozliseni ani nicom podobnom. To znamena ze tak ako pocas par rokov drasticky stuplo a stupa rozlisenie tym z objektivneho hladiska je potreba menej a menej antialiasingu. Ja napriklad hram na 4K telke a toho kostrbateho je v hrach naozaj malo.... teda v tych poctivych kde ide ten grc vypnut. Uznavam a mas pravdu v tom, ze este nieje standart 8K, takže nejake kostickovanie tam bude vždy; lenže antialiasing je ovela večši humus. Nielen že si totalne zničiš obraz, viac skodis ociam (pozeras sa na rozmazany obraz); ale hlavne prichadzas o detail ktory ti prave vysoke rozlisenie prinasa a nielen to, zvycajne ten hnusny rozmazany opar kompletne znici priestorovost a hmatatelnost obrazu. 

            Este raz, chapem ze vela hracov (hlavne tych mladsich a konzolovych) je tu na odchovana na rozmazanom obraze a su spokojni. Avsak je velmi spatne; ak ti niekto zoberie moznost volby ten humus vypnut a zacne vznikat chybny ,,standart" .... pretoze business. Nie vzdy to co ludia vecsinovo chcu, je objektivne to spravne.... tak ako napriklad kedysi ludia a Hitler :) viem ... blbe prirovnanie ale dost trefne. Pravda je niekedy pravda, ludia s tym nemusia mat problem ale objektivne je antialiasing umele rozbitie obrazu a prinajhorsom mala by byt moznost ho vypnut. Preto mi Elden Ring robi hroznu radost, autori este nepodlahli vseobecnym odrbom a nechali tam tu moznost. Ach, dufam ze v buducnosti pod natlakom akoze krajsej grafiky nepolavia :/ 

            • No, svět se žene do záhuby. V dnešní době, kdy už máme téměř realistickou grafiku řešíme, jestli není obraz lehce mázlý. Je to asi jako když digital foundry řeší u závodní hry při pauzlém obrazu, jeslti se od výfuku správně odráží stromy.

              Lidi proboha hrajte hry, užívejte si hratelnost a design a neřešte kraviny :-)

              • matejhanc

                Reakce na příspěvek:

                Díkym pod to bych se podepsal. Prostě to hraju a bavím se.  Jsem rád, že nejsem takto postižen a absolutně tyhle věci neřešim/nevidim. Fascinuje mě, jak se o tom někdo dokáže rozepsat a rozohnit se. Nesoudím, jen nevycházím z úžasu. :D

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Neměl by jsi tak soudit lidi, co si chcou vychutnat lepší grafiku.

                Jsou lidi, co údajně nejsou schopni poznat rozdíl mezi 4K a FullHD. Stejně tak nedokážou rozeznat rozdíl mezi antialiasingem.

                Všechno to jenom záleží na ostrosti jejich zraku. Někdo ten rozdíl nevidí... někdo jiní si toho rozdílu všimne, ale zásadně to neovlivní jejich hraní... a pro někoho dalšího je to jako pěst na oko.


                U antialiasingu je potřeba poznamenat, že těch metod vyhlazování je víc a ne každá je stejně dobrá. Nejpoužívanější typy: MSAA vs. SSAA vs. FXAA vs. MLAA vs. SMAA vs. TXAA vs DLSS.

                Osobně považuju FXAA a MLAA za nejhorší, protože ty dvě technologie fakt dost rozmažou obraz. Můžu doporučit třeba SSAA. Ale SuperSampling je dost náročný, takže to chce fakt výkonnou grafickou kartu.

                • Reakce na příspěvek:

                  No tak myslel jsem, že hry jsou o zábavě a ne o vychutnavani si grafiky. Ale asi to fakt má kazdej jinak. Pro mě je tedy dulezitejsi hratelnost . Proto taky můžu hrát hry jako dead cells nebo hades. Oproti tomu far Cry 6 s mnohem větším rozpočtem a mnohem lepší grafikou je fakt průšvih. Jako chápu že když je možnost zapnout si lepší nastavení, tak je to fajn. Ale prostě nechápu to stězovani si. U nás doma dokonce nejvíc hrajeme Mario kart. A nikoho netankuje, že Project Cars má lepší grafiku s lepším antialiasingem.

                • Reakce na příspěvek:

                  Jo rozumím tomu, že někdo upřednostňuje určitý typ nastavení obrazu. Ale až tak to hrotit.... Opravdu mi přijde, že jsme strašně zhýčkaní.

            • TAA jako takove v primitivni implementaci rozmazava hodne, o tom se nebudu bavit. Ale jsou tu samozrejme daleko lepsi implementace, obecne kdyz uz se predchozi snimky pouzivaji k supersamplingu, tak benefity (pro velkou vetsinu dnesnich AAA her) prevazuji nad negativy.

              Ten duvod, proc je nejaky TAA zaklad enginu dnesnich her je proto, ze se snazi docilit filmove (realisticke) grafiky. Tam prave ostre vypadajici obraz neni tak potreba a spis potrebujes zakryt ten aliasing, ktery te jinak vytahne z imerze. Aliasing, ktereho se nezbavis ani vyssim rozlesenim, je primarne shimmering - typicky transparentni textury listu a vegetace obecne. Zbavit se tohoto ruzneho blikani a mihotani je ta nejdulezitejsi uloha TAA.

              Pak jsou tu hry, ktere si chcou vysokou miru detailnosti zachovat a casto potom pouzivaji jiny typ aa, napr. Horizon FB, ktery na realistickou grafiku necili, nebo zavodni hry, kde precijen vypiplane modely aut ma hodnotu vykreslit s co nejvetsi mirou detailu.

              To tak trosku k tomu, proc se hry vydaly cestou TAA a chapu, ze jsme tim prisli o cisty a ostry obraz, ktery se ti zamlouva, ale takovy typ obrazu bohuzel (pro tebe) jde proti umelecke vizi mnohych her.

            • Maxianimal

              Hele jenže prostě nativně 1440p bez AA vypadá na 27" hnusně, to nemluvím o větších úhlopříčkách.

        • Inquisitor

          Ok díky za vysvětlení. Je pravda, že jsem si toho hlavně všiml při TAA. Většinou nastavím FXAA, kdy mi to přijde mín rozmázlý.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit