Elden Ring – recenze nejambicióznější Souls hry
-
Dlouho jsem se těšil, ale bohužel s tím co se děje ve světě, mě to úplně přešlo. Nějak moc nemám pomyšlení vůbec zapínat PS5.
-
-
Jo ,myslím,že pro spoustu lidí ted pujde hraní stranou. Smůla pro Elden Ring ...
-
-
Nemít v takový hře questlog je pakárna.
I když určitě se najdou masochisti, kteří v tom budou vidět přednost.
-
-
Přesně. Vždycky, když si dělám nákupní seznam, tak si říkám, že by to mělo být v každé hře.
Nechápu, proč se vývojáři neinspirovali u nových AC, ty mají totiž otevřený svět se vším všudy.
Ve hře mi taky chybí, aby za mě kůň dojel do cíle a taky mi tam chybí jasně svítící stopa, která by mě naváděla k řešení questů krok za krokem.
-
-
sorry já ale fakt nechápu ten Q log mohl být skrytý pod klávesou Q a prostě kdo si chce psát na papírek může prostě "Q" nezmáčkne a na mapu se taky dívat nemusíš klidně si kresli svoji na čverečkovaném papírku...😂
-
>>Ve hře mi taky chybí, aby za mě kůň dojel do cíle<<
Tomu se říká fast travel a je to celkem běžná věc. Ať už je přesun proveden mimo herní mapu, nebo se koukáš, jak kůň jede. Ono nikoliv překvapivě většina vývojářů chápe, že hráči potřebují taky dělat v životě jiné věci než jet dvacet minut přes celou mapu. To samé s questlogem. To samé s waypointy.
-
-
Jojo, všichni kromě tebe jsou nolifeři. Ty máš vážně nějaké komplexy.
Pokud se ti hra nelíbí, tak si zahrej Assassin's creed, je tam všechno, čeho se ty dožaduješ. A jelikož jsi vyvolený, který jako jediný má život, tak jsi je určitě nemohl všechny projet, protože ty hry jsou na dlouho. Jsou dělané tak, aby "respektovaly čas hráče"(😂), ale respektují jej daleko méně.
U těch her, které to dělají, tak jak ty chceš, se všichni shodnou, že je ten otevřený svět příšerný. Zatímco u hry, která to dle tebe dělá špatně, se zatím všichni shodují, že to dělá dobře. Měl by tě tedy kdokoliv poslouchat?
Hráči západních her tak navykli na hraní špatných her, takže když vidí dobrou hru, tak se dožadují, aby byla taky špatná. Krásně vychování konzumenti, kteří se pak diví, že hry jdou do kytek.
-
-
Jenom nolifeři visí pořád na internetu a nepředpokládají, že lidi budou svoje příspěvky ještě upravovat. :) Ale vážně. Já nad tím, co píšu, přemýšlím, a když po odeslání usoudím, že jsem něco napsal blbě, tak ještě příspěvek upravím, aby lépe vystihoval, co jsem jím chtěl říct, a nebyly v něm zbytečné rýpance. Nedává moc smysl viset na diskusích a rovnou na mě reagovat. Ostatně pracující člověk si tohle přečte až večer /rýp.
"Všichni se shodnou" Ne, všichni se neshodnou. Vidíš to i tady v diskusi, že se všichni neshodnou. Ad fontes, řekli by vzdělanci. Odvozuj své závěry ze syrové reality, ne ze své představy o ní, říkám já.
-
-
-
-
Co quest log, ale minimapa je něco, co mi v téhle sérii her nejvíc chybí. Castlevania ji má, Metroid taky, tak proč ne tenhle jejich 3D klon? Zmatené bloudění není něco co by mě úplně bavilo.
-
-
Hraju to 30 hodin a nestalo se mi, že bych zabloudil. Respektuji, že to někdo může mít jinak.
-
Sorry, ale ty jsi v souls hrách bloudil zmateně? V které části?
-
-
V prvním díle celou hru. Teda tam kam jsem se dostal.
-
-
Minimapa = přiznání vývojářů, že jejich otevřený svět je navržený mizerně. Hráč by se měl navigovat pomocí samotné hry, nikoliv pomocí UI a jiných prvků náležících mimo herní svět. Pokud hráč k navigaci využívá minimapu v rohu obrazovky, místo aby sledoval zbytek obrazovky zobrazující herní svět, tak otevřený svět nemá smysl a hráč nehraje hru s otevřeným světem, ale simulátor GPS.
Vyzkoušej Google mapy nebo Mapy.cz.
-
-
A zemi už jsi reklamoval u Boha? páč já bez GPS dnes nikam nejedu a dřív jsem taky měl vždy po ruce mapu
-
Tak to zase brzdi. S většinou toho cos napsal souhlasím ale Breath of the Wild minimapu má a za mě je to nejlépe navržený openworld. A můžeš si jí vypnout, ale napsat to že jí tam mají je přiznání že je herní svět navržený mizerně je hloupost, obzvlášť když Pavel i v podcastu ER k Botw přirovnával.
-
-
Dark Souls nemá s Castlevanií vůbec nic společnýho, tohle neni Dead Cells, kde bys využil minimapu. Ve skyrimu taky žádná neni, protože neni potřeba.
-
-
Eh... ve Skyrimu minimapa ale je? Sice udělaná jinak, než je běžné, ale je ;)
-
-
Ve Skyrimu je kompas úplně stejnej jako v Elden Ringu. Chápu, kam míříš, ale to už tak nějak z definice neni minimapa.
-
-
Ok, "kompasu" jsem si v ER nevšiml, beru.
-
-
-
Dark Souls je totální kopírka Castlevania, jen ve 3D.
-
-
Já se samozřejmě taky rád nachlastám, ale občas je dobrý brzdit.
-
-
-
Minimapu tam nemas preto aby si pozeral na krajinu navokol seba a ne na minimapu. Quest log tam nemas lebo ziadne tradicne questy tam nie su.
-
-
To je sice krásné a dozajista poetické, ale já se ztratím i cestou na záchod.
-
-
Minimapu bych tady taky ocenil.
Hádám, že příští hra se bude odehrávat v absolutní tmě a hardcore soulsers budou pořádat pravidelné circle-jerky na Redditu, jak je právě tohle ten pravý herní zážitek a jak moc už podle zvuku poznají, co jim zrovna ukouslo hlavu, nebo jestli padají do díry s bodáky nebo s kyselinou.
A až prvni z nich po 5000 hodinách tu hru dohrajou, bude to skutečná herní šlechta a na pytle pod očima si nechají vytetovat "Git" a "gud".
-
-
O o co se vsadíš, že to tak nebude a že jsi napsal kravinu? :-D
-
-
O nic, nemyslel jsem to vážně.
-
-
Bohužel někteří lidé nechápou nadsázku a všechno berou vážně. LOL
-
-
-
ty máš brutální komplexy.
-
-
Ty máš utkvělou představu, že nejsi na blacklistu.
-
-
😱😂
-
-
Reakce na příspěvek:
Až od tebe budu potřebovat nějaký další vstup, budeš první, kdo se to dozví. Slibuju.
-
-
-
-
Ty jsi prostě takovej chudáček, viď? Prostě tyhle hry nehraj a máš pokoj.
-
-
Zalez. Hru si koupím, ale budu si o ní psát, co budu chtít. Jestli to nedokážeš zpracovat, vyhledej odbornou pomoc.
-
-
Tak abych parafrázoval - jestli nedokážeš akceptovat hru tak, jak ji vytvořili a zamýšleli sami vývojáři, vyhledej odbornou pomoc.
-
-
Reakce na příspěvek:
Já jsem tady zákazník, o mé peníze tady jde, a ve vztahu k dodavateli - vývojáři, potažmo vydavateli, můžu vznášet taková přání, jaká já sám uznám za vhodná. Takhle funguje tržní kapitalismus, milý příteli. Dodavatel dodá zboží nebo službu, zákazníci poskytnou zpětnou vazbu, dodavatel podle zpětné vazby dodá buď stejné, nebo pozměněné zboží nebo službu, a cyklus se opakuje. Je to velmi prosté, jistě to dokážeš pochopit, když se pořádně soustředíš.
-
-
Reakce na příspěvek:
Vzhledem k tomu, že Demon Souls vyšlo v roce 2009 a Dark Souls v roce 2011 a From Software ze svých "nároků" na hráče neustoupilo a hráči hru přesto milují a kupují, tak bych řekl, že tvůj nicotný názor a skuhrání nemá absolutně žádný smysl. Oni se nebudou podřizovat "neschopnému" zákazníkovi. Mají svoji vizi, a ta vize se lidem líbí, znají svoji cílovku. To, že je pár uplakánků na diskuzích na tom nic nezmění. Zvláštní, že tohle prostě nejsi schopný pochopit :)
-
-
Reakce na příspěvek:
To je pohled z tvojí bubliny. Bylo by dobrý, kdyby sis to uvědomil. Lidí, kteří by si soulsovky rádi zahráli, kdyby byly uživatelsky přístupnější, je spousta. Nakonec zaznamenal jsem je i tady v diskusi. Jakmile jich bude dost, budou se hardcore soulsers hodně divit, co se to najednou v jejich milované sérii objevilo. Já se divit nebudu. From Software to nedělá pro fanatickou úctu k tvůrčí vizi. From Software to dělá pro peníze. Existuje částka předpokládaného zisku, která zavede možnost hrát na lehčí obtížnost, a my chceme dát FS na vědomí, že jsme k dosažení té částky připraveni investovat vlastní peníze. Hysterie a agresivita ze strany hardcore fanoušků série, která se na nás kvůli tomu slétá, je iracionální (hry bude možné i nadále hrát na původní obtížnost) a svědčí o tom, že si prostřednictvím příslušnosti k "herní elitě" kompenzují nějaké nedostatky z reálného života. Jinak by tolik nejančili, že by v Options mohla přibýt volba, která se jich samotných vůbec nijak nedotkne - kromě toho, že přibude lidí, kteří budou tvrdit, že dohráli Dark Souls. Mě až fascinuje, jak je tahle představa, že někdo dosáhne dohrání videohry snazším způsobem, pro některé lidi odporná a nepředstavitelná. To je skutečně dohrání soulsovky jejich největší životní úspěch? Měli by pocit, že by takhle přišli o to jediné, co je odlišuje od masy?
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak nějak se na prodejnosti té hry ukazuje, že jsi napsal zcela zbytečný komentář. Dle mě to značí, že už to dávno není hra určená pro harcore komunitu. FS si prostě jedou po své cestě a je to dobře. Aspoň tedy doufám, že se nenechají tímhle pláčem některých hráčů zlomit. Já jsem tu sérii nikdy nehrál, ale bavilo mě koukat na gameplay. První jsem pustil až Elden Ring a neskutečně mě to pohltilo. Neexistenci minimapy kvituji a questlog mi taky nechybí.
-
-
-
-
-
-
-
-
Co keby si skumal svet a nepozeral na minimapu? Naco ti je quest log ked tam ziadne tradicne questy nie su?
-
-
,,Stejně tak absentuje quest log – pokud tedy narazíte na nějaký vedlejší úkol, musíte ho držet v paměti nebo v externím zápisníčku. A že těch úkolů není málo.,, ??
-
-
Kolega neumí číst, no.
-
-
Představ si, že se dá zkoumat svět a přitom mít minimapu. Nemít v takové hře questlog je vyjádření absolutní neúcty k hráčově času. Psát si v 21. století questy do sešitku? WTF?
-
-
V žádný hře od Fromsoftware není quest log, nikdy nebyl potřeba a pochybuju že si kdokoliv něco psal do sešitu. Zase se prostě ukáže že tahle hra nebude pro každýho. Stejně jako když v bazarech lidi hned druhej den po vydání prodávali Sekiro, protože si mysleli že už to není DS. Tohle je prakticky jen DS s větší mapou.
-
-
-
Reakce na příspěvek:
To neříkám, jen po asi 4 hrách který už v trailerech vypadají podobně by možná člověk co ho nebavila jednička nebo dvojka nebo Bloodborne kvůli obtížnosti a věcem jako chybející quest log/minimapa asi neměl být moc rozčarovanej tím že další hra je na tom stejně.
-
-
ale vsak tam nemas ziadne questy
-
-
-
-
treba nekdo vyrobi mod
-
-
-
Skvěle napsaná recenze! Jeden z nejlepších herních novinářů u nás
-
-
No nic, tak já si jdu zase zahrát Horizon.
-
Zase se jenom ukazuje, že dneska kupovat hry v den vydání je volovina. Koupit hru a pak dva měsíce čekat, než to uvedou do hratelného stavu.
-
No, koupil jsem si to. Nedalo mi to. Musel jsem tu nejlepší hru všech dob zkusit. Otevřu hru, přivítá mě hezky hudební motiv. Menu nejde ovládat páčkou. Při vytvoření postavy a zoomnuti na náhled nejde náhledem posouvat. Chybí jakýkoliv popis skillů, abych věděl, proč si co vybírám. Help tlačítko v menu jen ukáže tlačítka, kterým se menu ovládá. Ta jsou ovšem napsaná i dole. Úvodní animace je jen laciná posloupnost obrázku, žádné super video. První věta v tomto intru je stejná jako v PP filmu. Upravena jsou možná tři slova. Nájezd do hry - velmi plochá, hladká grafika. Naprosto chybí nějaké částicové efekty, špína a pocit živoucího světa. Všude se válející texty, které nejde zavřít třeba tím, že bych od nich jenom odstoupil. Ta hra je už za první půlhodinu nacpaná neskutečně tristními designovými rozhodnutími, ale fanoušci to prostě žerou. Nerozumím tomu. A to ještě někde čtu o luxusní grafice atd. Jsem asi namlsaný level designem, úrovni grafiky, efektů a živoucím prostředím z Horizonu, ale tahle hra fakt vypadá jako chudý příbuzný. Což by bylo ještě ok, kdyby už od první minuty v menu nenasírala tím, že někdo sere na hráče, protože prostě tohle je záležitost pro fajnšmekry, kteří nám budou i ten bordel zobat z ruky.
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=T6EcJ6Sv5Ns
super filmeček jsi tu měl před tím. Viděl jsi ho vůbec?
-
😂"Menu nejde ovládat páčkou." 😂
Hele je mi jasný, že se na tom snažíš najít cokoliv co se dá zkritizovat (viz leveldesing z Horizonu vs Elden Ring - no, řeknu to asi takhle, Horizon i Elden jsem dohrál a to s čím přišel Elden jsem zatím v žádné jiné nonFromSoft hře neviděl. Horizon jen super, ale takhle košatej svět a jeho leveldesing opravdu nemá).
No ale teď zpátky k té tvé velmi vtipné výtce k (ne)možnosti ovládat menu páčkou. Možná sis toho během té tvé nemilosrdné kritiky nestihl všimnout, ale ta hra se nedá zapauzovat. Takže menu nejde ovládat páčkou proto aby ses pořád mohl pohybovat, protože nikdo nebude čekat až si pohraješ s nastavením.
-
Try harder!
A víš co je na tom všem nejlepší? Že všechno to, co popisuješ, je naprosto marginální oproti tomu, jak neuvěřitelně dobře se to hraje.
-
-
Já jen popsal své dojmy. Hraju dále, a je to prostě jen hra s mnohými vadami. Většina těch vad vychází z tarantino-nolanovského komplexu tvůrce/tvůrců. A taky z fanoušků samotných, kteří si klidně nechají káknout na hlavu, když se to "dobře hraje".
-
-
Radši si nechám "káknout na hlavu" s chybějícíma popiskama atributů (který tam btw jsou) a slideshow místo CGI videa (souhlas, taky mě to trošku mrzí, ale tři body dolů bych za to nestrhl) u hry, která se skvěle hraje, než si nechat všechno dokonale vysvětlit u něčeho, co mě nebude bavit.
Nikdy by mě nenapadlo říct, že je Elden Ring dokonalej, výtky k němu rozhodně mám, ale rozhodně bych tu hru nenazval "bordelem".
Jak píše Radim, vypichuješ fakt naprostý drobnosti a závěr "tohle je záležitost pro fajnšmekry, kteří nám budou i ten bordel zobat z ruky" nezní moc jako že hraješ dále a ještě si utváříš názor.
-
-
-
-
Koukám, na PC to chytá slušnej hejt, optimalizace stojí za vyližkapsu (na to jak ta hra vypadá) a crashuje to každou chvíli. To je škoda.
-
-
Optimalizace je naprosto v pohodě, stutter není způsoben hrou, ale DX12.
Doporučuju vypnout Microsoft Device Association Enumerator v software zařízeních (tohle pomohlo se Sekirem). Vypnout Control Flow Guard (CFG) u Elden Ringu v Exploit Protection (tohle pomáhá u DX12 her obecně). A nakonec přidat "-USEALLAVAILABLECORES -high" do vlastností hry na steamu. Když jsem udělal tyhle tři věci, tak je tam stutterů daleko méně.
A ještě nehrej ve fullscreenu, ale v borderless window (a potom, co to změníš v nastavení, tak restartuj hru) nebo proti stutterům je ještě lepší windowed, když jsem to přepnul do toho, tak zmizely úplně, ve windowed ale nehodlám hrát.
Pokud máš setup se dvěma obrazovkami, tak tu druhou úplně odpoj, dvě obrazovky dělaly strašný bordel u Sekira.
Taky prý funguje když v Nvidia panelu v globálním nastavení nastavíš "Velikost mezipaměti shaderů" na neomezeně. To jsem ale nezkoušel.
-
-
Přesně tak. Optimalizace je úplně v pohodě, takže tady máš návod na tvorbu vodíkové bomby s lanýžem. Nebo to je taky "kvalita" hry, že je hardcore ještě dříve, než ji hraju?
-
-
Ačkoliv souhlasím že samo si složitě opravovat hru je na nic tak já osobně jsem zapojil gamepad, zapnul a hraju a neměl sem žádný problém. Všechny hry od Fromsoftware samozřejmě vždycky s gamepad.
-
Jaká optimalizace? Vždyť se ani nenamáhali změnit nápovědu z gamepadu na klávesnici. Já 20 minut googloval, jak se běhá.
-
-
Da se to zmenit v nastaveni...je pravda, ze ja na to taky prisel az nahodou druhy den :) Vic me stve, ze zase nebyli schopni udelat normalni podporu pro ,,mouse-look,, a je to snad stejne pitome jako v DS1.
-
-
-
"Optimalizace je naprosto v pohodě"
Následují 4 odstavce, co dělat, aby jsem si pohodlně zahrál. Isn´t it ironic?
-
-
Oháníš se slovíčky, jejichž význam neznáš. Pak se snažíš být cool s anglickým memem, ale neumíš ani správně napsat apostrof.
Isn't it ironic?
-
-
Zív.
-
-
klasickej fanboy soulsovek, nic neni problem, vsechno je featura
-
-
Ať žije pohodlné hraní na PC :-D
-
-
Člověk si tomu naprosto v pohodě navykne, je to pár kliknutí, které ti zaberou pět sekund, a pak ti hra jede lépe než na konzoli.
EDIT: Shader cache v globálním nastavení pomohlo, teď už žádné dropy/stuttery nemám.
-
-
Tohle ale tím pádem neznamená optimalizovaná a vyladěná hra. Optimalizovaná hra je, že zapneš, nastavíš si grafický nastavení, a hraješ bez problémů. Vše ostatní jsou výmluvy. A to jsem především PC hráč, na konzolích hraju jen exkluzivity, které za to stojí.
-
-
Nedošlo mi, že existují PC hráči, kteří neví, co znamená slovo optimalizovaná, promiň. Problém není v hardwaru, ale v DX12. Neříkám, že to je správně, ale to s optimalizací nemá nic společného. Když se koukneš, tak zjistíš, že to má stutter, i když to CPU a GPU využívá třeba jenom na 30% a vůbec nesejde na tom, jak výkonný PC máš. Optimalizovaná je hra naprosto v pořádku, jede i na HW, který je pod minimální požadavky. Problémy, které má totiž vůbec nesouvisí s HW optimalizací.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nedošlo mi, že nevíš, že optimalizace je široký pojem a zdaleka nezahrnuje jen HW. Protože to bych jinak napsal HW optimalizace. Lidem to crashuje, stutteruje. případně se to vůbec nespustí. Takhle vyladěná a optimalizovaná hra na všechny systémy nevypadá. Snažíš se působit chytře, ale bohužel ti to moc nejde. Pokus dobrej, to jo, ale tím to končí.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ano, stutteruje to, jako mnoho dalších DX12 her, kde se to většinou řešilo tak, že prostě hru donutíš, aby jela v DX11, to ale v ER nejde. Třeba Control měl na DX12 naprosto stejné problémy, které se zase řešily úplně stejně, viz můj komentář výše, takže kdo chce, ten si pomůže. Není to dobré, ale aspoň to jde opravit. Horší to mají lidé, kterým to nejde kvůli EAC.
-
-
Reakce na příspěvek:
Já to beru a je "fajn", že se to dá nějak opravit. Ale zkrátka takhle to vypadat nemá a kor u 9-10/10 hry. Chápu, že se recenzují hlavně konzolové verze, ale aspoň v recenzíczh zmínit, že na PC to je trošku mess by neškodilo.
-
-
-
-
-
-
-
-
me to sice necrashuje vubec, ale jsou tam brutalni fps dropy a vypada to pritom podstatne hur nez GoW
-
-
Na PC to nemá podporu ultrawide a mě nefunguje gamepad, ani dualshock, ani xbox - nechal jsem si vrátit prachy
-
-
Ultrawide mód je v případě pohledu třetí osoby komplikovanej, psali o tom někde v článku autoři PC verze God of War.
-
-
To je kec, běžně third person hry to podporují včetně toho god of war. Prostě se na to vykvákli
-
-
-
GALERIE!!! Proboga dokáže games něco udělat s galeriemi obrázků? To procházení náhledů bez možnosti procházení v nějakém lepším fullscreenu, je opravdu tristní ...
-
-
Tam ještě někdo chodí?
-
-
Jo, moc lidí se na obrázky na Games nedivá, protože ta galerie je fakt nepoužitelná.
Ale kdyby ji zlepšili, tak by se na to dívalo víc lidí.
Jako chápu, že z pohledu web designera prohlížení obrázků s minimálním náhledem ušetří trochu serverových prostředků... ale píše se proboha 21. století! Pro každý obrázek aktivovat Fullscreen a pak ho zase vypnout, aby mohl přepnout na jiný obrázek, je neskutečná otrava.
-
-
-
A jestli je to vše pravda opět se připraví o mraky hráčů kteří by třeba i rádi hrali tento typ hry,ale potřebují trochu nabudit a ne jen zaříznout hned na startu.Počkám si na recenze na steamu od HC masochistů a uvidíme.Takových recenzí které vynašejí kvalitu hry do nebeských výšin před vydáním jsme již četl stovky ale skutek utek v 95%
-
-
které? Naposledy takové hodnocení v ow měla Zelda a pak ještě RDR2. Obě jsou to výborné hry.
-
-
Těch 95% nemyslel jako konkrétní známku hry (to dostali hry jako Zelda, RDR2), ale jako poměr situací, kdy hodnocení hry žurnalistů je vyšší než hodnocení samotných hráčů.
Myslím, že ten poměr bral z Metacritic. Tam by to tak mohlo odpovídat.
-
-