Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mám rád Dying Light 1, kde jsem si tu nesmyslnou degradaci zbraní (železná trubka se rozpadne po pár rozbitých lebeních) sám v souborech hry - kromě dalších věcí - upravil tak, že je na desetonové úrovni.

    DL2 zatím nemám, čekán na slevu, ale už teď vím, že si taky dokážu řadu věcí upravit podle sebe.

    Že to autoři mysleli jinak, mi žíly netrhá. Že to někdo může považovat za cheat, taktéž. Budu si prostě hrát tak, jak chci já ;-)



    • ALHAZRED

      Přesně, tohle jsem chtěl napsat, Dying Light...extrém...ona je to taková hříčka ve hře, kde ještě navyše musíš sledovat stav zbraní, abys je opravil, vyměnil, nebo vytunil a tak vyskoušel spoustu trubek, sekáčkú, holí, mečíkú a ještě na ně spoustu udělátek. Voprus je to, když je to časteji, než je ti milo, a taky často nevhod...Já si po 60ti hodinách načítoval náboje, ptž je jich celkem málo a běhat pro dva zásobníky přez celou mapu, je na loket do řeber, ovšem tvúrci chtěli, abych přimárně používal ručný zbraně... Ale jak ty říkáš: "Budu si prostě hrát tak, jak chci já 😉" A stejně je to NEJLEPŠÍ HRA...😍

  • kkING

    Pokud to dava smysl a zaroven je ve hre mechanika, ktera umoznuje zbran opravit, udrzovat, tak proc ne ...

  • Stormangels

    Po přečtení článku jsem si jen řekl "Bože, vy máte teda starosti" :D

  • Ono je to těžký. Obejktivně to není špatný. Krom toho že to vlastně automaticky balancuje obtížnost takovým revezním level scalingem (když vlezu do low level lokace používám slabší zbraně, když vlezu do high level lokace, mám plno silných zbraní), tak to člověka nutí bojovat s různýma zbraněma. Což proti hrám jako skyrim, kde jak si člověk vytuní dragonbone meč, tak veškeré ostatní zbraně ztratí komplet smysl a jsou tam k ničemu.

    Ale pak je tu ten emoční prvek, že člověka prostě každá ztráta dobré zbraně zabolí a nelíbí se mu :-/

  • je to má oblíbená herní mechanika, spolu s nutností shánět potravu a vodu a nutností spát, jinak člověk dostane fatigued status

  • Docela zajímavé je, že staré hry měli sice spoustu otravných mechanik (jako zničení unikátní nenahraditelné zbroje jedním útokem kyselinového monstra), ale k ničení zbraní používáním sáhly jen zřídka. Pamatuji Betryal at Krondor (zajímavě promyšlené, ale pořád otravné), Daggerfall (jen otravné), Jagged Alliance 1 i 2 (tam to docela sedlo). Asi toho bude mnohem víc, ale rozhodně to nebylo tak časté jako dnes.

    • Itami

      Zrovna jsem si chtěl povzdechnout, že si nikdo nevzpomněl na JA2.

      Za sebe si troufnu říci, že tam to měli celkem dotažené k dokonalosti. Zbraně se neopotřebovávali zase nějak moc rychle, ale prostě určitá údržba byla zapotřebí. Což tak nějak odpovídalo přesně konceptu hry.

      Já třeba jsem pro určité opotřebování zbraně. Druhá věc je samozřejmě přehnaná opotřebovanost, kdy zbraň vydrží pomalu jen dva výstřely (toto brát prosím hodně s nadhledem) a rozsype se. 

      • Co si pamatuju, tak se v JA2 sice zbraně neopotřebovávaly k úplnému rozbití nijak rychle (snad ani nešly úplně rozbít), ale už při nějakých 80 % stavu se to začalo nepříjemně projevovat na herních mechanikách. Zvlášť zaseknutí v momentě, kdy se prostě musíš trefit, hrozně štvalo, namontování optiky v mizerném stavu na zbraň dokonce zhoršovalo přesnost a tak dále. Nicméně pokud jsi šel na misi s naleštěnou výbavou, na konci byla ještě dobře použitelná. Akorát byla potřeba s tím něco udělat, aby se nestal průšvih v další misi. Takže pauza na údržbu, kufry s nářadím (které měly omezenou životnost) a aspoň jedna postava, co s nimi uměla dobře zacházet (nebo velmi dlouhý výlet za opravářem, který to taky neopravil na počkání).

        Tím nechci říct, že to tam bylo přehnané. Naopak, k danému stylu hry to sedlo dobře, vyváženost byla tak akorát a i prodavači to brali v potaz nejen finančně, ale dokonce i verbálně. Tedy mělo to smysl a nebylo to moc otravné.

        • tuco

          Ano v JA2 to nejen davalo smysl, ale bylo to soucasti ekonomiky a motivovalo to k pruzkumu.

  • Inquisitor

    Je to velice zábavná věc a je jenom škoda, že se většinou zbraně rozbijí až po tak dlouhé době. Taková požárnická sekera se rozsype po dvou ranách do lebeně. Střelné zbraně, to už ani nemluvím. Po jednom dni zrezne(zkoroduje) a tak je dále nepoužitelná. Podle mě se tvůrci zbytečně moc drží zpátky a chtělo by to se více inspirovat v realitě, kdy zbraně vydrží pár hodin a musí se pořizovat nové.

    • Tanatonaut

      Kéž by se rozbili už při sebrání. A nové by člověk získal až skrz placená DLC.

    • Derp_1337

      Haha

      Lépe to nešlo říct.

    • A ještě by tvůrci měli lépe využít potenciál opravování zbraní pomocí mikrotransakcí, to mi rovněž ve hrách dost chybí.

  • Pokud hra tlačí survival a/nebo realismus, tak ano, jinak je to jen otrava.

    Stejně jako váhové omezení inventáře. "Je nerealistické, aby měl Geralt v baťůžku deset plátových brnění. Do baťůžku je mu vejde jen šest plátových brnění. Hurá, realistická imerze."

    • tuco

      Osobne si nemyslim, ze omezeni kapacity inventare ma neco spolecneho s realismem, ale spis bych rekl, ze se to pouziva k tomu, aby si hrac/ka musel volit z ruznych moznosti.

  • vonTossis

    Nikdy jsem o tom zvlášť nepřemýšlel. Aktuálně hraju Dead Island 2 a Zeldu, kde tato mechanika je, a obě hry mě moc baví,  takže jsem s tím nejspíše v pohodě. :-)

  • V pohode ak je to aspon trochu zmysluplne, Zelda je extrem tam to bolo skor otravne.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit