Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veskoslav

    Takže naprosto otřesně zprasený port:) Ta hra nevypadá jako něco, co by naprosto vyždímalo současnou generaci GPU. A pokud je nutné mít na 4k 60 FPS 4090 a ani 4080 to neutáhne, tak sorry, ale ta hra na to fakt nevypadá.

    A abyste s 4060 na low na 1080 měli necelých 90 fps s DLSS je prostě výsměch, na high se pak doplazíte na necelých 45 fps . A to, že hra má zprasený "port" a Remedy je tím známé, že naprosto kašle na jakoukoliv optimalizaci, by se mělo projevit i do výsledné známky. Ne z toho mít pomalu perfektní hru a tvářit se, že 4080 nestačí ani na 4k 60 fps bez DLSS...Prostě vývojáři neumí pracovat a optimalizovat UE5 a fakt bychom jim za to neměli tleskat a dávat vysoké téměř perfektní známky jenom pro jejich lenost. Mimochodem vytíženost CPU je v té hře prakticky nulová (cca 15-20%) 

    • Derp_1337

      Ono to asi nebude tak hrozné, jak tvrdíš, když Tom's Hardware a TechPowerUp napsali, že RTX 4070 na maximální detaily ve 4K dává 80+ FPS se zapnutým DLSS.

      Bez DLSS ten výkon už je ale o dost horší. Pokud by člověk cílil na 1080p, tak 4070 by dokázala hráčům vytáhnout sotva 60fps.

      • Veskoslav

        No jo, ale to je upscale z 1440/1080 ne?:)

        • Derp_1337

          U nejnovější DLSS 3.5 většinou není moc poznat z čeho je to upscalované, protože ta technika by měla vyhladit nedokonalosti.

          Samozřejmě rozdíl poznáš, když si uděláš screenshot a budeš detailně studovat obrázky, ale v reálu to za běhu (většinou) není vidět.

          A to rozlišení, z kterého se to upscaluje, je variabilní dle náročnosti scény, takže přesně to asi nejde říct.

    • jiri.svak

      Hraješ hru, nebo hraješ její performance?

      • Chapem.. ak mas najnovsi rig za bohvie kolko tisic tak ta to nemusi zaujimat. Ale vacsina z nas hra na medium end (stale silnych) pocitacoch ktore zvladaju vacsinu novych a krasnych hier bez problemov. A potom tu mas dost AAA  titulov ktore kaslu na optimalizaciu a v tom pripade si v hajzli. Nepotrebujem mat hru na Ultra Hight detailoch. Hrat ju vsak na low a mat ledva 30fps je vysmech a doslova to je pre mna nehratelne. Hier je vela a stale je z coho vyberat.

      • Veskoslav

        Co to je za argument? Takže už chápu, proč se vývojáři naprosto vykašlali na jakoukoliv optimalizaci, přijde Jirků a kupí to, i kdyby to jelo 5 fps...

        • jiri.svak

          A jede to 5 FPS?

          • delO

            na konzoli při náročných scénách mi to připadá, že to dropuje z 30 na 20FPS, za mě nejhorší quality mode za poslední roky.  Hra má navíc úplně rozbitý stíny, všechen výkon konzole šel do nasvícení. 

        • skaven

          nech si to kupia, aj tak budu len testovat, a nadavat, ako im to nejde...btw fakt by si ta hra zasluzila -2 body za neoptimalizaciu


      • skaven

        pozri sa na vsetky fora, tam hraju performance  :)


      • delO

        to snad jde ruku v ruce panebože. 

    • Ty jo uz jsem se lekl, ze taky presli na UE5, ale ne, je to jejich klasika Northlight.

      • Veskoslav

        Aha. To se velice omlouvám, žil jsem v bludu, že přešli na UE5 kvůli právě jejich skvělému optimalizovanému enginu.

    • Vyťaženosť CPU len 15% ? To je príjemna zmena, keďže Control si vypýtal 70% už len pri cutscene.

      Dnes sa asi neoptimalizovane hry s prehnanými nárokmi považujú za technologicky pokrok a obhajobu.

      Remedy nikdy nevedelo optimalizovať.

      • Veskoslav

        Pak je ale otázka, proč je doporučené CPU 8+16, když to hra nedokáže ani využít.

  • ALHAZRED

    Jednička bola vážne skvelá hra, ale to je bohužial celé, čo si o nej pametám, lebo to už je k...a 13 rokov ! Najsilnejšia valuta v hre bola asi tá atmosféra, chalúpka na ostrovčeku v strede jazrera...niečo mi ale na tej hre vadilo, a ja už neviem ČO ...😛 Remedy, prečo ste nás nechali takto VYCHLADNÚŤ ?! To vás prvý diel nakŕmil na 13 rokov ?? Určite dvojku skúsim...😉

    • vonTossis

      Udělali mezi tím třeba výtečný Control, který patří do stejného světa. 

      • Lukyz

        Control mě strašně nadchl a následně strašně nudil, stejně jako první AW. Atmosféra a příběh u obou her boží, ale naprosto nudnej a repetiví gameplay.

        • delO

          Control má ten combat ale hodně dobrý, tam opravdu dává smysl systém progrese, jelikož ability  úplně mění hratelnost a postupem času jsi polobůh. Ta hra je  ve všem směrech až na optimalizaci vynikající.

          • Lukyz

            Můj názor na combat:  Chápu, že to mají obhájené lorem, ale opravdu někomu přijde zábava přijít do arény XY, kde se spawne XY nepřátel, vy je vysekáte, pak se tam spawne dalších XY vln a pokračujete dál? Navíc díky backtrackingu tohle zažijete Xkrát v již navštívených oblastech. Hoď po nepříteli kus nábytku / prostředí, sejmi tím armor a pak ho ustřílej nebo uházej - to je v podstatě celý koncept bojů a je jedno proti jakým protivníkům.

            Vedlejší mise mi přišly ze začátku fajn, jenže jich projedete cca 5 a pak se namísto jednotlivých mikro příběhů změní v zabij XY nepřátel / přines XY předmětů za lokace X a Y.
            • Derp_1337

              Jo, popsal jsi to dobře. U Control nastal podobný dojem jako původního Alan Wake. Ze začátku zajímavé, ale pak se to okoukalo a ke konci člověk trpěl u těch neskutečně repetitivních soubojů. Remedy s tím má pravidelné problémy.

              Akurát většina lidí ten konec nějak přetrpěla a pak jenom vzpomínají na to dobré, a že ten soubojový systém zpočátku působil zajímavě a svěže.

  • Z recenze mám dojem, že se oproti jedničce poučili. Tehdy jsem ji přehrál s nadšením, a přiznávám se, že to bylo možná proto, že prostě hodně hraju hry a přehrál jsem to rychle a bez umírání, spoustu známých prostě odradil ten stereotypní gameplay (baterka+střílej fakt sh!t), tím že se s tím trochu trápili co do obtížnosti je to prostě začlo štvát. Úplně chápu. Ale atmoška a vyprávění jedničky bylo super, za mě unikát. Takže jestli tohle rozvinou a potlačí přiblbý střílení, tak za mě jen dobře. Po dekádách v esportech mě prostě už singleplayer akce dopaminem absolutně nedokáže stimulovat. O to víc si vážím, když to ku*va o něčem je.

    • medveddd

      Já u jedničky tak nějak čekal, kdy mě teda omrzí ten simplistickej gameplay, protože co si budem, nic složitýho to není, ale pořád se to nějak nedělo a najednou jsem končil druhý DLC a bylo po všem.

      Přišlo mi, že tam bylo dost věcí, které občas ten stereotyp narušily - občas použít světlici nebo flashbang, občas signální pistoli, a nějak mě to nikdy nepřestalo bavit.

      V DLC pak přišli s dostatkem nových nápadů - hrozně se mi líbilo hlavně "spawnování" věcí a efektů, když osvítíš jejich textovou reprezentaci, takže mě to opět těch pár dalších hodin neomrzelo.

  • Chalan Švejk je konečně tady!

  • Ja si o sobě myslím, ze jsem divnej ale asi teda ne dost. Jedničku jsem zkusil a nedohrál, nudnej gameplay a příběh na mne uz moc velka fantasmagorie... A to se o jedničce nerikalo že je pro divný lidi, takže tohle bude asi fantasmagorie na druhou 🙂

  • mr.clayman

    "chtěli jsme udělat pokračování Alana Wakea a chtěli jsme ho udělat přesně takhle. Ber, nebo nech být."

    No, za mě asi nech. Na prvního AW jsem se onehdy těšil, ale nakonec jsem ho z větší části protrpěl hlavně kvůli do zblbnutí stereotypní gameplay. U hry mě udržela už jen atmosféra, ale ani nalezené stránky manuskriptu jsem se pak neobtěžoval číst a rozhodně si první hru nehodlám procházet znovu, jen abych se nachytřil ohledně dřívějších událostí. To do dvojky mohli dát něco jako "v minulém díle jste viděli", když už tak nutně spoléhají na znalost předchozích událostí.

    Možná až to bude stát třetinu někde ve výprodeji na Steamu, to zkusím risknout. Ale díky za detailní recenzi.

    • Jelikož Epic je přímo vydavatelem této hry a financoval částečně i vývoj, tak se na Steam načekáš hodně dlouho. Dovolím si odhadnout, že se nedočkáš nikdy.

      • mr.clayman

        Ten Steam jsem jen plácl. Je mi fuk, kde to vyšlo.

    • Veskoslav

      Zatím nebylo oznámeno, že to opustí Epic Store:)

  • to vypadá dobře, nejsilnější částí prvního dílu byl zdaleka příběh ve stylu Stephena Kinga. Ta hratelnost byla průměrná a byla hlavně o tom, že člověk svítil nějakým stínům baterkou do xichtu a pak po nich střílel, toporné ovládání i kamera zcela jistě díky portu z konzole, a přestože to mělo marketing jako horor, tak to mělo spíš jen temnou atmoféru než že by to bylo nějak děsivé.

    BTW, ten příběh Alan Waka I mi trochu připomíná Carpenterův film In the Mouth of Madness, což je film který vyžaduje opakované zhlédnutí

  • Jarisko84

    Hra presne pre mna... suprova atmosfera a ziadne "vlny nepriatelov " ako v jednotke...ale pomale atmosfericke skumanie sveta...oni vedia ako na to...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit