Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jednoznačně 10/10. nechápu zdejší hodnocení. Céčko RoboCop dostane 9/10 a Alan Wake 2 také?!

    Jak už tu dole někdo psal, je to umělecké dílo. Perfektně zvládnutá atmosféra, neskutečná hra se světlem a stíny, grafické efekty, super hratelnost, naprosto luxusní ozvučení. A parádní příběh! 

    Vážně nechápu proč 9 bodů, když ta hra nemá konkurenci. Za mě HRA ROKU!!! (jsem na začátku)

    • Dohráno a je to pecka. Hra roku! (22,5 hodiny)

  • Za mě osobně je tohle na půl hra a na půl umělecké dílo odkazující jak samo na sebe - brilantně si hraje s herníma pasážema a prolínáním hraného filmu (míchání realit ve hře), tak na jiné viz například grafity "Find Alice" - Cesta trochu temnější králičí norou...

    Geniální hra. 10/10

    • delO

      já jsem teď v tunelech metra a mě to extrémně nebaví. Trpím. To, co píšeš, to tam vidím a užívám si to, ale místy je to fakt extrémně nudné s naprosto mizerným level-desingem a mapou na h.... Za Sagu to bylo docela fajn, za Alana je to nuda ve tmě.

  • x_ander

    Tak hlavně že je v recenzi zmíněná hudba, Dworkin může být v pohodě a nemusí si brát prášky na uklidnění. 

    • dworkin

      Je teď ve všech recenzích. A je to změna k lepšímu.

  • jurb83

    Ak som nehral AW1, ale Control som presiel, bude mi dej nejako unikat? 

    • medveddd

      Tady máš kratší shrnutí:

      https://www.youtube.com/watch?v=vzy6jR7V7m4

      Tady máš delší shrnutí:

      https://www.youtube.com/watch?v=uzocqRZzyoI

      Určo bych ale AW1 doporučil aspoň zkusit, díky remasteru to i na konzolích vypadá pořád docela hezky a mě osobně ten gameplay bavil i letos.

      • jurb83

        No nic, uz hram ten remaster a je to celkom dobre

  • Horst_Fuchs

    No, nebyl bych tak hrr do koupě. Jednička také měla až nadpřirozeně vysoký hodnocení, ale když to pak po letech vyšlo pod windows nestačil jsem se divit. 


    Všechny ty velkohubý sliby byly jedna velká lež. Lineární nudná, nestrašidelná hra s totálně nelogickým a divným systémem boje. Jak se ukázalo Alan Waka od hodnocení propadák dělil jen docela zajímavej příběh. Nikdy jsem nedohrál, jsou k mání mnohem zajímavější hororový hry.

    • jurb83

      Control som presiel, to bola celkom fajn hra. (az na tie pasaze v tej dimenzii)

  •  tak hlavně že tam mají milion odlesků, světýlek, blikátek, stínů, sluníček, odrazů a já nevím co ještě aby to vyžadovalo PC od NASA, ale atmosférou to na hry jako FEAR, suffering, condemned nebo starý silent hill nemá ani zdaleka. Poslední dobou se hry jen předhání v tom, kdo dokáže nacpat přes sebe víc zbytečných efektů, na PC verzi se kašle, a hratelná se udělá jen verze pro PS5, protože na tom hrají všichni recenzenti...

    • jurb83

      Uz len povodny Half Life mal atmosferu poriadne hustu

    • delO

      Můžeš být úplně v klidu, letos je to velká bída i na PS5. Alan nedrží ani stabilních 30FPS.

  • Morraw

    Viděl jsem hned první memes ohledně optimalizace a vidím, že tady to ostatní taky potvrzuji.

    Vždycky, když se rozhoduju, že vyhodim 50 klacků za nový stroj, tak se objeví něco takového. Tento a loňský rok je na optimalizace příšerný 😃

    Nedávno jsem si konečně pořídil Gotham Knights a nechápu proč u takové hry musí byt fps propady 😂

    • jurb83

      Nechapem, ako si mohol vyhodit peniaze za taku sprostost. Este tak v GP, nepoviem, ale G.K. je slaboducha hra..

      • Morraw

        Čekal jsem na výraznější slevu. Ale souhlasím. Je to strašný průměr. Pribeh, postavy, souboják a celkově obsah. Škoda, mohlo to mít potencial jako nová série po Batmanovi

        • jurb83

          ono celkovo tie superhrdinske hry su dost o nicom, myslim, ze posledny dobry bol Arkham city, a este tak posledny spiderman

          • Derp_1337

            Ještě Midnight Suns bylo dobré. Akurát to vyšlo tak před 11 měsíci.

  • Pořídil jsem si Runu a těším se až večer uchopím do jedné ruky gamepad a do druhé pyj. Nemám 4K monitor, takže má RTX 4070 se zapnutým frame generation bude pro dokonalý zážitek stačit.

  • delO

    já v tomhle souhlasím s Veskoslavem.

    Ta hra bude určitě masterpiece jako skoro každá jejich hra, ale nezlobte se na mě, optimalizace skrz platformy neexistuje.

    Celé mi to připadá jako lobby, když jsem viděl technologický rozbor Digital Foundry, kde popisují, jak Alan Wake 2 zvedá laťku v rámci technologií a pak se dozvíš, že na konzoli to jede v nějakých 800p, tak si musím klást otázku, je to stále nezávislá novinařina? 

    Pár let zpátky byl standard hrát ve 1440p a 4K na PC, s příchodem PS5 to přišlo i na konzole, Demon Souls místy vypadalo jako CGi v nativním 4K, za tři roky hrajeme doslova v HD rozlišení a upscalujeme do 4K při množství bordelu na obrazovce.

    Grafická karta za  50 tisíc nedá nativně ve 4K tuhle hru při stabilních 60FPS ani na high bez vyplého RT, tak kde to jsme? 

    Novináři mlčí, nebo to chválí. 

    • medveddd

      Mně teda hra přijde krásná. Na low vypadá líp než většina her na ultra a běží i na 2060, skoro pět let staré budget kartě.

      Pokud nejsi spokojen s tím, jak hra běží na tvém PC, třeba pro tebe někdo udělá mod, který low přejmenuje na ultra, abys měl pocit, jak to to tvoje dělo dává.

      • Veskoslav

        Jestli 37 fps avg s DLSS na performance, low, 1080 považuješ za hratelné, tak potěš... 

        • jurb83

          DLSS na 1080p mi nedava zmysel.

        • medveddd

          Nevím, z jakých vycházíš benchmarků, já koukal na video Daniela Owena, kterému hra na 2060 běžela v NATIVNÍM 1080p na 30-35 s tím, že nebylo všechno stažené na minimum.

          A ano, locked 30 považuju za hratelné. Konzolisti tak hrajou několik generací a ruce jim ještě neupadly.

          Když má člověk starou budget kartu, musí počítat s budget performancem. Nehledě na to, že není problém dát si DLSS quality, které vypadá stejně jako native a hrát na 40. Co víc bys chtěl s 2060 u takhle vypadající hry fakt nevím.

          • delO

            no, já hraji na PS5 a to bude nějaké medium nastavení v rámci PC a rozhodně to není grafická špička, co jsem na PS5 viděl. Ani zdaleka.

            • medveddd

              Na PS je problém hlavně s tím upscalingem no, FSR tam ten binec skutečně dělá, to uznávám.

              • delO

                Reakce na příspěvek:

                tak ale to samé mají majitelé AMD karet na PC, což je kolik cca 30% herních PC? To není zanedbatelní číslo, abychom se vysrali doslova na optimalizaci, naflákali tam x efektů, dali mrzké rozlišení a pak na to šoupli upscaling. 

                DLSS 3 má tu obrazovou kvalitu dobrou, takže chápu ,že to nemusí být  u Nvidia karet takový problém, ale desítky milionů lidí na konzoli a x milionů hráčů na PC s AMD kartou si musí zvykat na hnusný upscaling pomocí FSR, aby si hru zahráli.

                Jak je možné, že v minulosti vznikaly graficky působivé hry a běžely fajn i bez nějakých DLSS či FRS, teď si nikdo nezahraje bez tady těch upscalingů.


                • medveddd

                  Reakce na příspěvek:

                  Myslím, že je těch důvodů víc, když se nad tím zamyslím:

                  1) Část jsou určitě developeři vsázející na technologii upscalingu. Ptám se ale - dokud to nezajde do extrému (což občas zachází), je to nezbytně špatně? Zrovna tak jako raytracing může vývojářům usnadnit práci s manuálními hrátkami se světlem, které jsou časově náročné, může jim upscaling trochu usnadnit práci s optimalizací. Toto je samozřejmě o nějaké hranici, kterou rozhodně někteří devs překračují, ale v principu mi to nepřijde VŽDY špatné.

                  2) V některých případech je to kvůli raytracingu - ta technologie je neskutečně náročná a je to zkrátka obrovský skok. Alan kupříkladu má některé prvky nasvětlení raytraced i když máš raytracing jako takový v menu vypnutý.

                  3) Někdy v průběhu minulé generace se začaly rozšiřovat vyšší rozlišení - 1440p a 4k, tedy až čtyřnásobek toho, co byl do té doby standard. Vezmi si, že předtím byl standard hrozně dlouho 1920*1080 a třeba já osobně jsem předtím měl od roku 2004 monitor co byl 1280*1024, od toho je nárůst k FHD o pouhou polovinu. Dá se tedy říct, že se na PC hroznou dobu rozlišení až tolik nevyvíjelo a "najednou" tu bylo čtyřnásobné 4k. Na něj ale nebylo s moderním hardwarem až tak těžké dosáhnout, protože v té době brzdila průmysl stárnoucí 8. generace konzolí, na kterou se hry primárně dělaly a násobně výkonnější počítače si tak mohly lítat ve větším rozlišení jak se jim zachtělo (však i GTX 1060, budget karta vydaná v polovině té generace byla PODSTATNĚ výkonnější, takže co teprve 1070+)... Jenomže teď je tu "nová" generace, která je samozřejmě stále dělaná tak, aby byla cenově dostupná, ale taky to už není žádné ořezávátko, a přesto pokud na ní chceš hrát něco ve 4k, musíš se ve většině her spokojit s 30 FPS, a často to ani nativní 4k není. Takže konzole, která výkonem odpovídá zhruba RTX2070, dává hry většinou pod 4k na 30 FPS a PC hráči by chtěli s podobným hardwarem hrát ve větším rozlišení na 60+.

                  Co se tím snažím říct je, že kromě klasického posunu v grafice, tedy větší textury, víc polygonů atd, který se stále děje, jsme za poslední roky skočili na násobě větší rozlišení a přidali k tomu výpočetně neskutečně náročnou technologii. A aby toho nebylo málo, 60 začíná být lidem málo, kde kdo hraje na 120.

                  Posun z FHD/60 na 4k/120 je osmkrát víc pixelů, co je potřeba zobrazit (a to je bez RT). A jasně, někdo chce hrát ve 1440p na 100+, ale to je taky setsakra rozdíl a o to mi jde - najednou jsou potřeba dělat ústupky. Nebo použít upscaling.

                  Pokud chceš hrát ve fullhd bez raytracingu na +-60 FPS, nemusíš s normální moderní kartou na DLSS nebo FSR ani sáhnout (což by ale podle mě byla chyba, protože v režimu Quality obě jenom přidávají, obzvlášť DLSS).

                  Jinak poznámka stranou, pokud si uživatel FSR v Alanovi zvýší nastavení postprocessingu, hra nebude dělat zdaleka takový bordel ani při FSR, protože se bude posproces aplikovat až na ten upscalovaný obraz a ne dřív.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Ty tipy k FSR jsou dobrá věc pro některé lidi.

                    A jinak máš pravdu. Spousta lidí si neuvědomuje, že pár let zpátky spousta lidí považovala za standart FullHD, zatímco teď lidi chcou 4K, což je 8x více pixelů. A pak se můžou divit, že to grafiky nezvládají.

                  • Kravicka

                    Reakce na příspěvek:

                    Aaa Pán kouka na DF :)

          • Veskoslav

            Několik generací jsme jezdli v autech bez airbagů. Stejně debilní argument o 30 fps...

            • medveddd

              Zato tvoje přirovnání příjemnosti nějakýho zážitku k nebezpečí na silnici je naprosto vynikající. Airbagy se postupně zavedly a není důvod je zase odstraňovat. Optimalizace hry vždycky byla a bude o nějakém balancování mezi vizuální stránkou a tím, jak rychle hra poběží. Už ten rozdíl vidíš?

              • Veskoslav

                Reakce na příspěvek:

                Nepochopils. Kdybychom se měli nestále dívat do minulosti, jak to bylo a smířit se s tím, tak se sotva někam posuneme. A vývojáři AW2 jsou prostě líní optimalizovat. Okecávej si to jak chceš.

                • medveddd

                  Reakce na příspěvek:

                  Nepochopils. Každý ten posun vnímá v něčem jiném, proto je to o tom balancování.

                  Že je 30 FPS "nehratelné" je prostě objektivní nesmysl, což dokazují desítky milionů lidí, co teď tak několik dekád hráli. Okecávej si to jak chceš.

                  Pro tebe je budoucnost ve vysokých frameratech, pro někoho jiného v hezčí grafice.

                  A pokud se chceš mermomocí držet té svojí směšné paralely, vpodstatě mi tu obhajuješ, že se bez airbagů nedá jezdit.

                  • Veskoslav

                    Reakce na příspěvek:

                    Pochopils, že miliony lidí takto hrálo, protože neměli na konzolích na výběr?...Ne, že by se jim to extra líbílo a proto chtěli 30 fps...Meleš prostě naprosto z cesty. 30 fps byl standart, protože to konzole jinak neutáhly. Nebyl standart, protože by to bylo lepší, kvalitnější atd....Takže si užívej v roce 2023 30 fps a obhajuj si zprasený port jak chceš. 

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Napadlo mě jiné přirovnání:

                    Někdo v životě jedl jenom třeba krysy z kanálu a tak tvrdí, že nic lepšího nezná a je to dobré. Ale jakmile jednou ochutná jahody se šlehačkou, tak se mu pak k těm krysám nebude chtít vracet. Pak už nezáleží na tom, jak moc se bude argumentovat, že z krys se dá žít.

                    Stejně je to s 30FPS. Jo, dá se na tom hrát. Ale jakmile jsi vyzkoušel něco lepšího, tak pak to bude působit jako pěst na oko a bude tě z toho bolet hlava a oči.

                    Samozřejmě to neplatí pro úplně všechny hry. V pomalejších hrách těch 30fps člověk nemusí rozpoznat. Ale u akčních her (akční adventury, FPS, atd.) je to fakt jako pěst na oko.

                    • medveddd

                      Reakce na příspěvek:

                      Určitě lepší přirovnání, nicméně za poslední rok jsem hrál Watch Dogs Legion na ps5 na 30, Starfield na 50, většinu her na ps5 na 60, aktuálně Control na 100, a Overwatch na 165.

                      Takže bych řekl, že mám docela realistický pohled na to, jak chutnají krysy z kanálu i jahody. A pokud jsou raytraced nebo jinak vizuálně působivé, klidně se ke krysám čas od času vrátím :D

                      A ve finále nikdo nikoho nenutí hrát Alana na 30. Na novějším hardwaru si ho člověk může na 60 zahrát v pohodě a kdo má starší kartu bez mesh shaders, musí holt upgradovat, doba jde dál a Remedy tu technologii rozhodně dopředu tlačí. Skutečně to nejsou Cities co vypadají strašně a taky tak běží.

                      A jak říkám, i z 2060 vytáhnete 40 a ta hra přitom vypadá skvěle, tak co víc kdo chce herňajz? :D Nadosmrti hrát na 1060 6GB?

                      • Veskoslav

                        Reakce na příspěvek:

                        Co sem ty vole pleteš 1060? Ani 4070 neudrží bez DLSS 1440p při 60 fps high settings, vlastně má okolo 45 fps. 4090 neudrží 4k 60 fps bez RT a DLSS. Jak říkám, okecávej si to jak chceš. 

                        • medveddd

                          Reakce na příspěvek:

                          Ježiš ty tvoje "high" settings :D Vypadá ta hra blbě na low nebo medium? Kvůli lidem jako ty to měli pojmenovat Ultra, Turbo a SuperMax a byli byste happy :D

                          Ta hra na 4070 vypadá a běží naprosto úžasně a jestli je v menu low, medium, nebo MEGAMEGANEJVÍCEPICGRAFIKA, na tom by ti záležet snad nemuselo ne? :)

  • sugyn

    Tak ze bez DLSS, Frame gen atd... je to 6/10 jako Cities Skylines 2 co se tyce performance. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit