Hardwarové nároky rostou, standardy hráčů klesají
-
No bohužel když už většinou nemají soudnost diskutéři, tak autor článku by ji mít měl.
Celá pasáž s tím jak neskutečně se v Remedy nechtělo optimalizovat je až smutná. Pokud je hra náročná a vypadá dle toho, tak není neoptimalizovaná…
Alan2 na medium vypadá jak plno jiných her na ultra, a chodí naprosto v klidu. Mesh Shader je velmi přínosná věc - přeci jen VertexShadery už tu máme přes 20let. Pravda mohly být jen ve vyšších presetech, ale pravděpodobně je to nosný prvek celého enginu. Fakt brečet v takovém případě moc nepomůže.
Raději doporučím s ryze průměrnýma kartama nervat všechny detaily furt zuřivě nadoraz a prostě si to nastavit dle svých možností
-
ke cteni clanku doporucuji kvalitni poslech tematicke hudby 😂
https://www.youtube.com/watch?v=YPN0qhSyWy8
-
-
-
Konecne poradnej clanek.
Pak dostava prumerny AW 2 vsude 9/10 , kdyby si ty naroky aspon obhajil, ale ta hra je prumer, nic vic. Neprinasi jedinou revolucni vec.
-
-
1. Naroky nejsou moc krvavé nakonec oproti tomu jak se strašilo před, jede to v pohode i na střední třídě
2. Ta hra je aktuálně bezdebat nejlepe vypadající hrou co vyšla takže ty naroky si obhájí celkem snadno.
3. A to že využívá nové technologie kreré hold několik generací staré grafiky neumí za to vývojáři nemužou, pokrok se nezastaví prostě a nelze ho brzdit kvuli starej grafikám. To tu bylo vždy.
-
A jednotlivé revoluce čekáš zhruba jak často? Jednou za 3/4 roku by ti nějaká revoluce nevadila? Aby ses jakože nenudil?
Jaké revoluce furt?!! Slibovali snad Remedy nějaké revoluce???
Se ti hra nelíbí si ji nekupuj, hotovo, next…
-
-
On aleresi kvalitu technickeho zpracovani, tak se uklidni. To ze tobe to nevadi ze budou vsichni nekriticti. AW je proste spatne optimalizovanou hrou stejne jako vsechny hry od Remedy. AW pred patchem nesel ani dohrat, Control padal ve snimcich na 10 fps. Remedy proste neumi optimalizace a ani tvoje hotovo next to nezmeni.
-
-
""""Remedy proste neumi optimalizace a ani tvoje hotovo next to nezmeni. """
Předpokládám tedy že NaughtyDOG neumí optimalizace, Bethesda neumí optimalizace. Kdo ještě, podle mě se jich nakonec najde dost. :)
Možná dojdeme k názoru, že z ničeho nic nikdo neumí napsat hru, co budeme dělat?
-
-
Naughty Dog že neumí optimalizace? Jak jsi na to přišel?
-
-
Jsi byl do léta na pustém ostrově?
Jestli narážíš na "IronGalaxy", tak někdo za ten výstup zodpovídá a měl to po nich překontrolovat - a nepustit ven.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ano, ale za to neodpovídá originální studio (Naughty Dog) ale vydavatel (Sony). Přece nebudeš svoje hlavní studio obtěžovat kontrolou portu, to je nesmyslný plýtvání prachama.
Naughty Dog mi naopak stran optimalizace přijde, že s konzolí dokážou vymáčknout naprostý maximum.
-
-
Reakce na příspěvek:
Dobrá je to přesně jak říkáš, přehoď "NaughtyDOG" za Sony.
A ano rád se rozplynu nad PS4 verzí TloU2, kterou jsem hrál jako fanoušek technologií zíral co ta "R7-370" v podání NaughtyDOG dokáže.
R7-370 je méně známý ekvivalent historicky oblíbené HD7850.
Zhruba takováto karta vězí v PS4.
-
-
-
-
No a neprijde ti zvlastni kolik tech studii za poslednich nekolik let tu optimalizaci nezvlada?
-
-
A myslíš že ji nezvládá, nebo prostě jen hloupí konzumenti co nemají ani potuchy jak vzniká 3A hra - brblají nekompetentní žvásty jak babky na trhu nebo chlapi v hospodě.
Nebavíme se tu o nějakých béčkových nízkorozpočtových slátaninách, ale o hrách předních studií co se vývojem zabývají už desítky let..
Znamená to, že konzument rozhodnul že nikdo na planetě neumí naprogramovat hru? Protože ty výtky nejsou zdaleka jen směrem k Remedy.
-
-
Reakce na příspěvek:
Bohužel ty nízkorozpočtové slátaniny jak je nazýváš dost často kvalitou optimalizace a především obsahem hravě strkají AAA tituly do kapsy. To je na tom asi to nejsmutnější, celkem bych i dokázal skousnout neoptimalizované hry kdyby se jednalo o grafické orgie s alespoň ucházejícím příběhem/hratelností, když ale potom studio jako Bethesda vydá takový balast jako je Starfield tak je to opravdu k pláči.
-
Reakce na příspěvek:
Ale kdo jiny nez konzument ma posoudit kvalitu daneho produktu? Je to vylozene pro ne urceny.
Podle me je celkem jedno jestli to dela triple ej studio nebo indie vysledek je stejny bezi to dobre nebo ne.
Ne konzument nerozhoduje kdo umi nebo neumi, konzument se odviji od toho co zakoupil a jak mu to funguje. Pokud ma hrac PC sestavu vykonem prevysujici PS5 a Xbox X (ktery je jeste vykonejsi nez PS) a i s pomoci ruznych tech cheatu ve forme DLSS, framegen a FSR mu to nefunguje poradne tak kdo je na vine? Konzument nebo studio?
Podle me ta argumentace je stejna jako v pripade s jidlem. Abych poznal kvalitni jidlo musim byt kucharem.
-
-
Reakce na příspěvek:
Konzument má hlavně problém v často totální neznalosti a nekompetentnosti.
Existují rozbor i konzolových verzí Alana. I konzole samo používají "cheaty" v podobě upscalerů, Alan2 běží na PS5 v perfomance režimu zhruba na úrovní MEDIUM detailů, něco i prý LOW.
To je pro typického PC hráče nedůstojné ponižující nastavení a aniž by vůbec kouknul na tu grafiku řekne že ta hra blbě napsaná.
Zatímco PS5 hráč už tou dobou 1/4 hry za sebou, náramně se baví a hra vypadá i na to "MEDIUM" ve srovnání s jinými PS5 tituly parádně. Prostě raději hry hraje než aby řeší voloviny.
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak ze se opet vracime k tomu, ze je to prave konzument alias hrac ktery ma posuzovat kvalitu hry vid?
Mam porad stejnou otazku proc PC hrac se sestavou ktera prevysuje vykon konzole musi jak rikas brecet, ze to jde blbe a nespokoji se s tim, ze na konzoli to jde na low - medium detailech? Hodne z her co bylo v posledni dobe kritizovano za mizernou optimalizaci nedokazalo ani fungovat na 30fps stabilne.
Nemyslis si, ze ten problem je systemovy?
-
-
Reakce na příspěvek:
Pozor rozlišujme hru rozbitou a hru náročnou.
Rozbitý byl bezesporu Cyberpunk, Last of us, Jedi Survivor.
Náročný je Wake2 a třeba Starfield. Když vezmu v potaz že konzole mají výkon ekvivalentu RX6700xt s Ryzen 5600, beží na nich vše +/- jako na PC
-
-
Reakce na příspěvek:
A ve vysledku je tedy co presne? U rozbitych her budeme nadavat a u narocny soupat nohama?
Me ten Cyberpunk sel docela dobre na medium-high detailech na starozitnosti jmenem GTX1070. Ale na konzolich to bylo peklo.
Ja nekde videl, ze PS5 je zhruba ekvivalentem 2080Super. Nevim co je na tom pravdy a ani na tom netrvam.
Neprijde ti zvlastni, ze systemovy pozadavky u nekterych her rikaji, ze minimum je RTX3080 a doporuceny RTX 4080? Pritom konzole nemaji ani nahodou vykon techto grafik.
Nebo je to opet problem optimizace? Nebo PC uzivatelu?
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak v první řadě v konzolích je RDNA2 AMD grafika, s 2080 to můžeš zhruba srovnávat, ale s Radeonem 6700XT je srovnání přesnější.
Pokud nemáš PC na náročné hry, tak je nehrej. Není to problém té hry, ale tvého přijmu.
Žádná hra na světě nemá v minimech 3080, to je nesmysl.
Jo a mimochodem v původních konzolích na kterých to bylo peklo, je mnohem slabší grafika než 1070. :)
-
-
-
-
-
-
Reakce na příspěvek:
no já myslím, že vývojáři opravdu na optimalizaci často kašlou. Když si vezmu třeba Resident evil 4 remake, ten taky vypadá skvěle a tam je doporučenou grafikou 1070ka.
V diskuzích jsem viděl i řekněme nekorektní názor - značná část vývoje je nyní outsourcována do zemí třetího světa, kde vývojáři prý nejsou na nejlepší úrovni. Zda na tom něco je (teda, to outsourcování pravada je), těžko říct.
-
-
Reakce na příspěvek:
"""no já myslím, že vývojáři opravdu na optimalizaci často kašlou. """
Takže ti zbývá buď platit, stáhnout detaily, vůbec nehrát nebo si napsat vlastní engine. - Který běžně roky programuje 200-1500lidí - kteří na to údajně kašlou. Furt dost možností
RE4, respektive REengine je co do náročnosti vs líbivosti opravdový unikát. Rovnou říkám, že Wejk2 vypadá pořád o půl třídy lépe než RE4. Ale za cenu víc jak 2x větších nároků. Za tohle má Capcom palce nahoru
-
-
-
-
Co to? Proc sem pletes ND? Nebo Bethesdu? Psal jsem o Remedy. Btw ano bethesda fakt optimalizace neumi.
-
-
Snažím se naznačit, že v roce se 2023 se nám tady rozšířil takový nešvar, a sice hry PS5 generace.A ty jsou náročné, a lidi kňučí že jim všecko nejde ve 4ká + 120fps.
Co ty si vlastně představuješ pod takovým slovem "optimalizace"?? Je to proces, kdy zvedneš výkon bez viditelného snížení kvality obrazu.. TY si opravdu myslíš, že kdy šlo zvýšit nějakým "mávnutím proutku" výkon v Alanovi2 že by to prostě neudělali. Jako že se jim nechce?
Nemáš dojem že to na palici? pokud máš regulérně tento problém, tak tu hru prostě nehrej. Ale rovnou ti říkám, že stejné vlny kňučení byly při nástupu PS3/PS4. Teď jsme ještě ve výhodě, protože zatímco PS5 přišla v roce 2020, nativní PS5 hry tu máme až teď.
-
-
-
-
-