Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nejlepsi hry posledni dobou jako BG3 se daji hrat i na podprumernych PC sestavach. Upgr PC kvuli hre jako Starfield abych ho mohl hrat ve  4K ??...to zni jako dobry vtip. 

    Mam nejakych 5 let stare PC a to staci prave na takove hrani ve full HD mezi 30-60fps prakticky cehokoli. Jedine co dnesni hry oproti minulosti opravdu vyzaduji je SSD. 

    Kdybych byl blazen do nejakeho MS Flight simulatoru a chtel mit kolem sebe 3 monitory, kazdy ve 4k a 120 fps tak prosim...ale jinak ?

  • Když tu čtu některé opravdu zaryté zastánce neoptimalizovaných her, tak si říkám jestli to nejsou prodejci grafických karet že tak lobují za to že je vlastně úplně v pořádku vydávat neoptimalizované hry.

    Byl jsem překvapen jak kupříkladu Death Stranding běžel dobře v 4k rozlišení i přestože to jinak graficky žádný zázrak (kromě zpracování obličejů) až tak nebyl, přijde mi že asijské studia holt umí optimalizaci dobře aby si jejich hry zahrálo co nejvíce lidí a ne pouze hrstka vyvolených kteří si high end sestavu mohou dovolit.

    • Prave mam 4K, mam i RTX 4090 a 16 jadro, presto musim rict ze Death Stranding parada, tak by to melo vypadat a ne si hrat s tim jako u TLOU 1 kdy to spis lidem nejede :(

    • Derp_1337

      Tak ono je to v mentalitě. V Japonsku jsou zvyklí tomu, že když se něco podělá, tak tam téměř vždy padají hlavy. Takže se samozřejmě všichni trochu víc snaží.

      Zatímco u nás na západě je ve zvyku, že když se něco podělá, tak se řekne marketingovému oddělení, ať si chvilku sypou popel na hlavu a lidi na to za pár měsíců zapomenou. To je vše. Jenom velmi vyjímečně nějaký vrcholový manager je donucen odstoupit.

    • Vždyť ses sám popřel. Death Stranding nebyl tak náročný, protože (ne přestože!) to nebyl grafický zázrak.

      Jinak tu snad není nikdo, kdo by chtěl neoptimalizované hry. Ale zároveň snad všichni chtějí i čím dál lépe vypadají hry, a to bez zvýšených nároků na výkon a nutnost používat nové technologie nejde.

      Akorát už teď ty rozdíly budou relativně menší. Tříletý rozdíl mezi Far Cry a Crysis před 15 lety byl větší skok než teď čtyřletý rozdíl mezi Controlem a AW2.

      • Mě zároveň ale nepřijde jako grafický zázrak AW2, spíše jak zaznělo v recenzi ta hra vypadá na dnešní poměry dost standardně, zatímco ostatní hry "v dnešním standardu" po tobě nechtějí aby si měl téměř NASA počítač pro plynulý chod hry bez propadu FPS. 

        Navíc aby se daly obhájit vysoké HW nároky, tak by ta hra musela vypadat daleko lépe.

        Control mám rád, stejně tak si časem najdu cestu i k AW2, přestože raději počkám na slevu jelikož dle některých poměrně střízlivých recenzí (Gamerant 5/10, Metro Game Central 6/10) to vypadá že to až taková sláva nebude a Control zůstane na žebříčku oblíbenosti výše.

        • Já si hlavně myslím, že běžní herní novináři neumí posoudit technické finesy. Soustředí se na příběh, hratelnost, ale pak už napíšou leda o tom, že hra padá, má glitche nebo divné animaci tváří, protože to je hrozně vidět.

          Ale už si nevšimnou těch důležitých detailů, které tvoří celek, pokud jim to PR tým nepředloží na stříbrném podnose. Kolik všude před lety bylo článků o tom, jak se v RDR2 koňům stahují varlata při změně teplot. Tohle byl přitom nepodstatný detail, kterého by si jinak nevšimli. Jenže takových v té hře byly desítky nebo stovky a o těch se mlčelo.

          Kolik recenzentů si všimlo, že v některých letošních hrách na konzolích dost brutálně padalo rozlišení, které se pak upscalovalo pomocí FSR s hromadou fakt ošklivých artefaktů. Tohle nevidí, stejně jako jen málokdy komentují kvalitu hudby.

  • Celkově dnes technická kvalita her pokulhává a fyzika prostředí jakby smet. A DLSS a FSR to je jen ojeklam na hráče.
    Člověk by čekal v dnešní době při hraní, že si C4/dynamitem/sbíječkou/perlíkem udělá vstup do budovy kdekoliv, že dobře umístněné C4 budovu strhnou.... Namísto toho plesknu něco na zeď a tam je očouzený flek a hotovo.
    To samé opěvované RDR2, člověk by čekal, že když rozházím pár zápalných lahví tak ty dřevěné baráky shoří do tla a ono nic.

  • Netreba zabúdať, že po odflaknutej optimalizácii nasleduje ďalšia lenivosť vývojárov a to grafické nastavenie samotnej hry, ktore veľa krát ponúka len zmenu rozlíšenia, textúr, tieňov a vykresľovanie detailov. 

    Nehovoriac, keď človek medzi nastaveniami low-medium-high nevidí ani rozdiel. 

    Desiatky nových technológií a nastavenie hier ako v roku 2000. 

  • Moc článek nechápu. Autorovi připadá divný, že 4 roky stará grafika, která měla problémy se stabilitou snímků už v době vydání (Radeon 5700XT) nespustí nejnáročnější hry dneška na vysoké detaily? Já mám teda RX580, protože během kryptohorečky nebylo k sehnání nic jiného. A taky hraju poslední 3 roky průměrně jednou za měsíc. Mě však připadalo divný, že ta karta před rokem, tou dobou 5 let stará, spustila na nízké-střední detaily Plaque Tale Reqiuem v 1080p na 35FPS+. Představil jsem si, jak po GeForce 4 chci v roce 2007 spustit Crysis... Už víc jak dekádu si můžu prakticky vše zahrát na 5-6 let staré střední třídě a to mi přijde v pořádku. Teď se rozčilujete nad tím, že ve 4K s nejnovějšími technologiemi utáhne na 60FPS Cyberpunk jedna karta. Když to srovnám, před 20-25 lety bylo normální, že nejvyšší nastavení (natož v 2-4x vyšším rozlišení oproti průměru) nezvládla žádná karta ani na 20FPS a bylo to vyhrazeno až další generaci, někdy až té přesdalší. Mě, který na střední škole s hromadou času zažil příchod dle mého jediné "opravdové" next-gen (Xbox360 a PS3 - tam ten posun byl opravdu výrazný) daleko víc vadí, že oproti právě 15-20 let starým hrám jsou dnešní hry ne na stejné úrovni, ale posun zpět. Tehdy se vývojáři předháněli ve ztvárnění fyziky a interaktivity prostředí dnes je to u většiny her jen nezničitelná nehybná nereagující kulisa a tím, že je vše 10x detailnější než tehdy, to bije do očí o to víc. O AI nemluvě. Nepřátelé z FEAR, Far Cry nebo i Half-Life 2 jsou na úplně jiné úrovni než ti dnešní.

    • Je to bohužel opravdu o té optimalizaci. Jakožto vlastník ve článku zmíněné RTX 3060 nemám problém s DLSS hrát většinu nezávislých her ve 4k (a nejedná se přitom často o plošinovky ve stylu Super Mario 🙃, některé dnešní nezávislé tituly si již téměř nezadají s AAA produkcí).

      Když si potom chci zahrát nějaký AAA titul a vidím že kombinace DLSS a drastické snížení efektů, stínů, postprocess efektů, apod mi vystačí například na 20 snímků za sekundu, tak začnu uvažovat kde je asi ten problém když se mi toto děje převážně pouze o AAA titulů.

      Je smutné že to není spíše opačně, AAA tituly by měly být optimalizované naprosto perfektně zatímco u těch nezávislých (ba i AA) titulů by člověk snad i pochopil nižší výkon kvůli odfláknuté optimalizaci.

      Jakmile jsou ale tituly optimalizovány natolik špatně že z nejnovější řady grafických karet je zvládnou na plné pouze nejnovější zmíněná RTX 4090 a hra vypadá podle slov Pavla Makala v recenzi jako "dnešní lepší standard", tak je to opravdu smutné.

  • Ja myslim ze tohle vsechno brzy skonci (tipuju tak 10 - 15 let max) kdy se vyrobni procesy hardware dostanou k +/- jednomu nanometru a tedy k fyzikalnim limitum a pak uz nebude jina moznost nez poradne optimalizovat pokud nekdo bude chtit mit svou hru hezci nez ostatni. 

    • porad muzes mit v komu 10x grafickou kartu ;]

  • frank.horigan

    No bohužel když už většinou nemají soudnost diskutéři, tak autor článku by ji mít měl.

    Celá pasáž s tím jak neskutečně se v Remedy nechtělo optimalizovat je až smutná. Pokud je hra náročná a vypadá dle toho, tak není neoptimalizovaná…

    Alan2 na medium vypadá jak plno jiných her na ultra, a chodí naprosto v klidu. Mesh Shader je velmi přínosná věc - přeci jen VertexShadery už tu máme přes 20let. Pravda mohly být jen ve vyšších presetech, ale pravděpodobně je to nosný prvek celého enginu. Fakt brečet v takovém případě moc nepomůže.

    Raději doporučím s ryze průměrnýma kartama nervat všechny detaily furt zuřivě nadoraz a prostě si to nastavit dle svých možností

  • Jarisko84

    Nemyslim ze je to take zle... vzdy tu boli hry ktore boli meritkom hardwaru a tedajsie pc na ne nestihali... napr. Crysis, flight simulator atd.. teraz je tu  alan a som rad ze to tak je zas sa to dakam posunie... Proste sa snazili aby z top technologie vytazili co sa da.. ze si to vela ludi nezahra? S tym uz museli ratat ked sa takto rozhodli.. ale asi chceli priniest uplne iny zazitok na aky sme zvyknuty a vsetko posunut dalej ... za mna ok.. konecne daco co nevyzera rovnako ako 100ka dalsich hier ...

    • Derp_1337

      Trololol

      Hele, ten tebou zmíněný Crysis měl ve své době široký náskok nad konkurencí. Ještě po dlouhé roky se pak používal jako benchmark pro grafiku, protože ho fakt nikdo nepřekonal.

      Zatímco Alan Wake je jenom o trošičku lepší než konkurence. Lehký nadstandart. To ale není výmluva na to, že to nejede s rozumnými FPS na skoro žádné gafice.

      Problém je v tom, že studio Remedy se vyšklalo na optimalizaci. A není to poprvé, podobný problém mělo i jejich přechozí hry jako Control a Quantum Brake. Ze začátku taky hráči trpěli šílenými propady FPS a až pak po několika měsících se to opravilo patchem.

      Ono se taky stačí zamyslet i nad grafickým nastavením Alan Wake: rozlišení, vykreslování textur, stínů a detailů. To je fakt málo.

  • Alan Wake 2 na maximální nastavení je nejlépe vypadající hra jaká kdy vyšla. To je bez debat. A když nějaký hlupák napíše, že to vypadá jako hra z doby PS4, tak je další diskuze o technickém zpracování zbytečná. Osobně bych si přál více takovýchto úžasných herních zážitků. Toto je směr, kterým by se měl herní průmysl ubírat a nikoliv tvorbou pixelartových blitků s tunami textu.

    • Veskoslav

      A maximální nastavení si užije kdo? To 1%, co vlastní 4080+?

      • Já mám "jen" RTX 4070 a jedu vše na maximum v QHD, samozřejmě s DLSS (Quality) a frame generation. Pod 60 fps hra nikdy nejde.

        • Derp_1337

          Jo, ale tak 1440p (QHD), to je takový mezikrok mezi FullHD a 4K. 

          Máš tam asi o 1,5 krát méně pixelů než ve 4K. Měli jsme všude mít už 4K s 60fps jako standart, ale v reálu to skoro nikdo nemá a lidi se spokojili se snížením požadavků. 

          O tom byl ten článek. Místo aby lidi tlačili na herní studia na lepší optimalizaci, tak lidi raději snižují své nároky. V současné době těch 1440p je takový reálný standart pro hraní na Max detaily. Ve 4K to většinou nejde.

          • medveddd

            Jak jako "měli jsme mít", on ti to někdo slíbil a ty na to teď máš nárok?

            Že někdy někdo hrál ve 4k hru, co běžela ve fullhd na dýchavičné ps4, přece neznamená, že budeš ve 4k hrát na ultra všechno furt.

            • Derp_1337

              A hele, zase nějaký trapný chytrák. "Mě někdo nic neslíbil, bla bla bla".

              Jestli jsi někdy sledoval PR tiskovky velkých firem, tak "ano", vskutku tam na nich slíbili, že v budoucnosti se bude mířit na standart 4K a 60fps. A roky utekly a skutek utek. Jenom občas někdo toho dosáhne.

              • frank.horigan

                Reakce na příspěvek:

                Lidi proboha vytáhněte tu hlavu z .....   4k/60fps standard, vždyť přeci nejzásadnější proměnná je náročnost vykreslované scény, jak může všechno bez rozdílu běžet ve 4k/60fps???

                To že mám někdo nakuká "co teoreticky PS5 zvládne" ještě neznamená, že se tím bude řídit každý vývojář světa.

                Chceš Alana ve 4k/60fps? Dej si ho na LOW hrej si ve 4k/60 pokud to potřebuješ jako nutnost.  Moje 3060 trapná taky umí 4k/60 -   ale podle toho se musí nastavit detaily ve hře.

                A Jestli si myslíš že někdo napíše univerzální engine který bude umět jakoukoli scénu s jakýmkoli počtem objektů na obrazovce s nekonečným horizontem a PathTracingem v 4k/60 na průměrné kartě ...   - tak to se fakt načekáš. 

                Zákon akce a reakce hovoří jasně. Prostě tady požadujete auto co umí jet na tempomat po dálnici 200km/h za 3litry na 100.


                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  "Chceš Alana ve 4k/60fps? Dej si ho na LOW hrej si ve 4k/60."

                  Hele, z tvého komentáře je vidět, že nevíš o čem mluvíš. AW2 jsi očividně nehrál.

                  Kdyby jsi to hrál, tak víš, že to grafické nastavení má skoro minimální vliv. To je snad poprvé, co jsem viděl mezi Low a High nastavením rozdíl jenom 20 FPS!!! Low jsem hrál cca na 80FPS a High mělo cca 60FPS. 

                  Ale zase na druhou stranu grafika na Low pořád vypadá dobře. Nevím, kde přesně vývojáři udělali problém, ale nejspíš to bude v optimalizaci.

              • medveddd

                Reakce na příspěvek:

                Ok tak jestli nějaká velká firma na PR tiskovce řekla, že se bude mířit na standard 4K a 60FPS, tak to se měli Remedy a další firmy podle toho zařídit, to máš pravdu.

                • frank.horigan

                  Reakce na příspěvek:


                  Ale pánové tak v pořádku, zaprvé Remedy se zařídí vždy dle sebe. Je to jejich hra jejich rozhodnutí.

                  Za druhé, kdyby SONY vyžadovali po vývojářích vždy za každou cenu "slíbené" 4k/60 může to následně NEprojít přes certifikaci pokud to nebude dodržovat 4k/60.

                  V Remedy by museli vzít a CITELNĚ  osekat detaily a dost pravděpodobně i komplet celý level design hry.  (dnes to běží na 60fps v kolem 1250p).

                  Takže prokazatelně v SONY netlačí na to, aby bylo vše striktně v nativních 4k/60 - protože tak brutální rozlišení neutáhne skoro nic, rozhodně ne krabička velikosti konzole za 11tis peněz - tady nebýt dětsky naivní.

                  Napište do SONY že je to skandál a že nesplnili co slibovali. A nehrát už nikdy nic od Remedy, jsou to babralisti co neumí napsat hru. Těžko říct jestli to ze těch 7miliard lidí zvládne lépe někdo jiný, protože sleduju že se kňučí a nadává prakticky všemi směry.

                  Ještě se mi líbí, jak  se Remedy v tiskové zprávě prsili že jsou pyšní na optimalizaci běhu na konzolích  Prostě nezavděčíš se   :-/

                  • medveddd

                    Reakce na příspěvek:

                    Franku, Derpovi ale velká firma slíbila, že bude všechno ve 4K :(

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Trololol

                      A Medvedovi je zase jedno, jestli mu budou na tiskovce lhát. On sežere veškerý odpad i s navijákem a ještě jim poděkuje. 🤮

                      • medveddd

                        Reakce na příspěvek:

                        Medved hry hodnotí individuálně a kupuje a hraje je, když jsou hotový a fungujou k jeho spokojenosti a je mu jedno, co kdo kde sliboval roky před jejich vydáním, protože ví, že slibem nezarmoutíš a je lepší se na tyhle věci neupínat :)

                    • frank.horigan

                      Reakce na příspěvek:

                      Hele a když nad tím tak přemýšlím, proč tak lpíš na tom nativním 4k? Je tohle nějaký ten konečný svatý grál?


                      • medveddd

                        Reakce na příspěvek:

                        Jestli se ptáš mě, já na 4k vůbec nelpím, hraju UW 3440*1440, famózní rozlišení a poměr stran :)

          • Pokud vyvojari uvidi, ze nejcasteji uzivane karty jsou neco jako 1600 a konzole, tak proste nebudou vyvijet a ladit hru pro 4k. 

            Je to zacarovany kruh, kdy zakaznici nekupujou novy HW, protoze na to nejsou hry a vyvojari nedelaji takove hry, protoze je malo lidi s HW, ktery to rozbeha.

            • Derp_1337

              Tak to nefunguje.

              Ono nejde cílit vývoj hry na grafiku, která je "v současnosti" nejpoužívanější. Proč? Protože vývoj her trvá několik let, takže se musí plánovat dopředu! Takže na začátku vývoje se musí cílit na generaci grafik budoucích.

              A jestli to tak někdo nebude dělat, tak dopadne jako Daikitana (a nebo podobné hry), které v době vydání byly tak zastaralé, že po nich neštěkl skoro ani pes.

              • Reakce na příspěvek:

                Vsak oni to nedelaji na karty jejich soucasnosti, ale oni zhruba pred 5 lety vedeli, ze dneska se bude takova karta pouzivat

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Hele, na jednu stranu napíšeš jednu věc a pak v druhém komentáři obrátíš o 180 stupňů a tvrdíš úplně něco jiného. To je zbytečné se s tebou o něčem bavit.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Nechapu jak jsi prisel na to, ze tvrdim neco jineho. Myslis, ze kdyz dneska vyvojar vidi, ze 90% hracu pouziva 1600, ze zacne vyvijet hru, ktera bude hotova za 5 let pro 4k rozliseni ? Asi tezko ze...

      • Tak zase, to že maximální nastavení zvládá jenom 1% karet není nutně problém, ale ani novinka. Spousta her (např. legendární Crysis) udělala maximální nastavení nad možnosti tehdejších karet jako future-proofing, tedy kvůli tomu, aby i po několika letech hra graficky držela krok s novýma hrama.

        Když použiju analogii s dnešníma označeníma karet (protože si fakt nepamatuju co bylo tehdy za karty): Dneska na max. hra XYZ vypadá božsky, ale uvidí jí tak jenom lidi s RTX4090. Za pár let stejná grafika bude standard, ale max. nastavení hrz XYZ si zahrajou i lidi s RTX6050. (ne, fakt si nemyslím, že 6050 bude na úrovni 4090, to jenom jako příklad.)

        • Derp_1337

          Jo, ale ten legendární Crysis na to taky dobře vypadal. Po ještě dlouhé roky nikdo nepřekonal jeho kvalitu grafiku a míru detailů, takže se dalo pochopit, že ta hra měla na svou dobu krvavé hardwarové nároky. Proto se taky po dlouhé roky používal na benchmark.

          Alan Wake sice vypadá pěkně, ale není to dostatečně hezké, aby se dal akceptovat ten propad výkonu. Nechce se mi věřit, že tohle by měl být nový vrchol počítačové grafiky na dlouhé roky dopředu. Spíš je to tak, jak napsal autor článku: vývojáři hry se přiznali, že se kašlali na optimalizaci hry. Není to poprvé, co se něco takového u studia Remedy stalo.

          • frank.horigan

            C1 vypadalo super, ale to bylo v době kdy pořád grafika postupovala s každým rokem hodně dopředu - bylo kam postupovat.

            Já si nemohu pomoci, ale co bys chtěl na TloU1/Cyberpunku/Alanu2 atd vylepšovat tak, aby tě do doslova praštilo do očí jako kdysi Oblivion nebo C1? Co vlastně požaduješ? 

            "filmové efekty"  typu MotionBlur/DoF/SoftShadows/Tesselace/bokeh už tady máme skoro 20let(DX9c) - respektive 15let (DX11).   V Cyberpunku ukázali, že se tam může pomocí PT vše leskout jak zdrcadlo, ale opravdu prakticky vše tam je max nastavení "přepálené" do nepřirozena. Všechno se odráží všude.

            Na xichtě Joela jde vidět každy fous, ve fotorežimu když nazoomuješ k oku, vidíš odraz světa v čočce. 

            Ratchet A Clank vypadá LÉPE než animáky co šly do kin před 10roky, a to je samo nikdo nerenderoval doma v reálném čase, ale dělá to farma velká jak barák několik měsíců. 

            CO chceš do grafiky přidat, aby sis na první pohled všimnul rozdílu ve frenetické akci?  Fakt nevím jestli by nebylo už konečně rozumnější se věnovat hraní samotnému. 

            O tom měl být ten článek -- pane redaktore..


  • medveddd

    Tak tenhle článek je teda buruts. Můžeme se tu bavit, jestli si Alan Wake 2 svojí náročnost obhájí tím, jak vypadá, to je už věc názoru, ale autor očividně absolutně postrádá základní přehled o hardwaru.

    "Grafické karty generací starší než Nvidia GeForce GTX 16xx a AMD Radeon RX 6000 navíc hra oficiálně nepodporuje vůbec. Ne že by na nich tedy nešla spustit, Remedy se prostě jen nechtělo moc optimalizovat." To není, že by se Remedy nechtělo moc optimalizovat, je to tím, že hra vyžaduje kartu s mesh shadery, díky kterým můžeme mít scény s násobně složitější geometrií.

    Autor dále v hodnocení výkonu hry vychází z tabulek zveřejněných před vydáním hry, které už byly samotným Remedy okomentovány slovy "underpromise, overdeliver" a pokud by autor nebyl línější než jsou podle něj lidé z Remedy, našel by si, že podle skutečných benchmarků se v nativním 1080p dostane k 60 fps i RTX 3060. 

    3070 potom nedá 60 FPS v 540p při středních detailech, jak tvrdí autor, nýbrž v nativním fullHD na high.

    Takhle neprofesionálně odvedenou práci jsem dlouho neviděl, pokud jste si, pane Tihlaříku, za tento článek nechal zaplatit, hanbou bych se být Vámi propadl.

    • A použití mesh shaderů je nějaké ospravedlnění, proč automaticky odstřihnout všechny 2 generace staré karty, bez oheldu na výkon? Když si koupím novou kartu, tak fakt nečekám, že za 4 roky bude technologicky zastaralá. (Nemluvím teď o výkonu, to je jiná story.)

      Přiznávám, že absolutně netuším, co obnáší přechod na mesh shadery, ale čistě z principu nechápu, proč hra VYŽADUJE takhle poměrně novou technologii, kterou spousta používaných karet neumí. Dát to jako možnost? Rozhodně. Dát to jako podmínku? Na to počkat pár let.

      Nevěřím tomu, že by neuměli detekovat kartu a podle ní se rozhodnout, zda mesh shadery použít nebo ne.

      • medveddd

        No však oni pár let počkali, je to 4 roky (i víc) stará technologie. Nevím, jak často upgraduješ PC, ale jednou za 4 roky je za mě naprosto rozumná frekvence.

        Není to o tom, že by bylo potřeba detekovat kartu a použít nebo nepouží mesh shadery, problém je v tom, že jsou tam modely s velkým polycountem - složité a detailní. Karta, která takovou technologií nedisponuje, má problém je zpracovat.

        Předpokládám, že Remedy mohli mít nějaké "fallback" modely s nižším polycountem pro uživatele starších karet, ale tady už taky narážíme na nějakou vizi, kterou třeba měli a prostě chtějí, aby jejich hra nějak vypadala.

        Každá hra by mohla vycházet tak, aby se její grafika dala stáhnout na úroveň Far Cry 1, aby se to dalo rozhýbat na integrovaných grafikách kancelářských počítačů, ale autoři vždycky někde dělají spodní hranici. A Remedy ji udělali poměrně vysoko. Ale určitě bych to nenazýval špatnou optimalizací.

      • Vyuziti mesh shaderu je hlavne na vykreslovani jen toho, co je ve scene videt. Ono na tech starsich kartach, ktere je tedy nepodporuji, nejspis dochazi k tomu, ze z te sceny se vykresluje vice nez je treba, a proto ten propad ve vykonu.

        • Vždyť to nakonec bez těch mesh shaderů běží, byť s horším výkonem. Takhle bychom se s kvalitou obrazu nikam nedostali, kdyby se nezačaly používat nové technologie. Mesh shadery umožní tvořit složitější 3D modely, v AW2 jsou díky tomu kulaté a zaoblené věci opravdu kulaté a zaoblené, nikoliv hranaté. :)

      • AW2 je nyní dodávána k 4000 řadě Nvidia karet. Myslím, že tu hru Nvidia sponzorovala a má sloužit trochu jako ukázka nových technologií. Takže bych řekl, že to je záměr a snad spíše výjimka.



    • Veskoslav

      Dáš odkaz, kde 3070 toto zvládá? Protože na 1080, high se bez upscale technologie nedostaneš přes 50 fps s DLAA.

      • medveddd

        Jasan.

        https://youtu.be/SMqI_YZla8I?t=1926

        • Veskoslav

          Děkuji. 


          To je snad poprvé, co vidím, že to pojede. Protože co jsem měl možnost vidět, tak všechno to šlo pod 60, zejména městská část a přechod z tmavých míst do světlých v té lesní scéně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit