Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já když onehdá viděl neskutečný trailer na AW2 - který měl tehdy vyjít za pár týdnů - okamžitě jsem pořídil remaster jedničky a dal se do hraní. Vypadalo to temné, realistické, mysteriózní, no prostě všechno, co mají děti rády.

    Jenže jsem to odinstaloval asi po třech, čtyřech hodinách. Jako mám rád mysteriózní věci, ale nemám rád nesmyslné blábolení a mlácení prázdné fantasmagorické slámy. Asi je v tom žánru mysteriózní psychedeliky nějaká hranice, za kterou je to pro mě... no už zkrátka přes čáru.

    Dvojku jsem samozřejmě nekoupil a teď se rozhoduju, jestli se vůbec obtěžovat s Controlem, na který se mi práší už pár let. Remedy rozhodně není developer pro mě.

    • redicius

      Sto lidí, sto chutí. Já koupil speciální edici na xbox spolu s xboxem x360 a dohrál, pak na PC a taky všechny DLC. :D

      A dohráno opakovaně. 👍

      • frank.horigan

        Já třeba nedávno hrál Steam DX11 verzi  Quantum Break a vřele doporučuju. Byl to černý kůň roku.

        Žádná přelomovka, ale naprosto v klidu jednohubka a parádní akcí.

        V době vydání nepoužitelná hra. A tak si ji i všichni bohužel pamatují

  • BohumilCisar

    Zrovna dnes jsem ho po cca 35 hodinách dohrál. Je to skvělá hra, ale Remedy v některých částech na můj vkus až moc nechali unést svým stylem a je to spíš na škodu. Občas těch hraných sekvencí bylo moc a brzdilo to tempo hry a to profilování postav v mysli Sagy bych úplně vyhodil, to byla nejzbytečnější herní náplň ever. Rád si to ale zase někdy zahraju znovu, atmosféra je naprosto jedinečná, nejblíž tomu má Twin Peaks. Ta hra si na sebe dřív nebo později vydělá, toho bych se nebál. 

  • No, já to zrovna hraju, jednička mě bavila hrozně moc, dohrál jsem ji 3x. Dvojka je zatím taková jak kdy, když hraju za Sagu, tak mě to baví, za Alana už tak moc ne, těch fantasmagorií a neustáleho omílání dokola určitých věcí (nechci spojlerovat), už je tam jaksi moc, v těch tunelech mě to celkem štvalo, ale jakmile zpět za Sagu, tak super. Atmosféra podpořena grafikou je místy naprosto ultimátní, nejraději mám pasáže v přírodě, říkal jsem si xkrát ať sakra udělají v takové grafice/designu "normální" hru, mám odehráto zatím cca 10hodin a takových 8/10. Příběh je super (s češtinou), ale tu Alanovu linku bych zjednodušil, motá se to hodně.

    Mimochodem nezapomínal bych, že strašně moc lidí tu hru mělo ke grafice (já taky), takže tam určitě nějaké příjmy taky budou. A hlavně posuzovat příjmy čtvrt roku od vydání je blbost, takové velké hry se prodávají dlouhodobě, přijdou různé akce, slevy, dolary se určitě nastřádají.

    PS: taky se to na PC někomu škubalo v úseku jak vlezete do studny? Co jsem četl na netu, tak dost lidí s tím má problémy, nehlědě na sestavu. Jinak ok 7800x3D + 4070 na max s RT cca 80fps (Fhd).

  • zx_spektrum

    Remedy mám rád, Sam Lake je skvělej týpek a Alan Wake 1 mě hodně bavil, ale bohužel si to koupit nemůžu. Dokud to bude Epic Store exkluzivita, tak neuvidí ani zlámanou grešli. Tak snad jejích plán na dlouhej ocas počítá s nějakou snahou v této oblasti...

    • blaiddtom

      pozor aby ta to nahodou nezabilo ze nebudes mat nieco vo svojej bezcennej steam knihovnicke

      • zx_spektrum

        No jo, asijskej troll. Preferuji fyzické kopie. No jo, šok!

        • frank.horigan

          To už náš dnes problém. To si to raději někde “sežeň”, vypal to na 15DVD (vyjdou asi na tolik co hradamotná), kup si krabičku a cover si vytiskni a vystřihni.

          Pak se nemusíš trápit s tím hrozným Epicem

    • redicius

      můžeš, ale nechceš :) je to tvoje volba, tak jako jejich volba byla, to dát nejdřív na epic .. mimo to máš ještě konzolovou verzi.. ;)

      • zx_spektrum

        Ano, můžu, ale nechci. Gratuluji k pochopení toho co jsem psal. Za imaginární vlastnictví hry na pochybných digitálních službách typu Epic nehodlám platit plnou cenu. A jako tzv. patient gamer mi vůbec nevadí si počkat, fronta her je dlouhá a času stejně málo...

        • frank.horigan

          Na Steamu to nebude nikdy, tak čekej

  • Veskoslav

    Zaprvé je to divnohra. Není to výtka, jenom prostě Remedy takhle svoje hry dělá. Jistě taky pomohlo to vydat na Epicu, který má za loňský rok tak skvělá čísla prodeje her 3. stran, že se Tedvík neposchlubil. A konečně optimalizace. Tu Remedy neumělo nikdy. K tomu si přičíst i to, ze nevyšla fyzická kopie. A ve svém okolí (což je sice omezený vzorek) má většina na konzolích rádo fyzickou kopii, byť už nemusí obsahovat celou hru.

    • Epic zrovna vydal year in review kde jsou čísla prodejů third party.

      A je to vtipný čtení.

      • Veskoslav

        Děkuji za info. To mi muselo utéct:)

      • Derp_1337

        Přesně. Z celkového obratu Epic Store tvoří hry třetích stran ani ne 1/3 z tržeb. Hrozné výsledky.

        Tady je vidět, že Epic má fakt jedny z nejhorších služeb a obzvlášť špatný marketing.

        • Ten jejich ředitel prý kdysi prohlásil, že Epic Store nemusí být uživatelsky příjemný a fajn a plný fíčur, že stačí, když tam přetáhnou hry a lidi se pohrnou. Už tehdy mi to připadalo jako totální pí...vina a jak vidno, měl jsem pravdu.

          • Derp_1337

            Taky mi z toho zůstává rozum stát. Tak jedna věc jsou nějaké silné kecy ředitele... ale na druhou stranu tam přece tam měli mít nějaké manažery s trochou rozumu, kteří by pověřili pár vývojářů postupným vývojem uživatelsky příjemných vychytávek.

  • Lukyz

    Jo, když se dobrovolně připravíte o většinu zisků z PC platformy kvůli exkluzivitě na Epicu, tak pak nebrečte 🤷🏻‍♀️


  • Houdini

    Je to dôkaz, že  kvalitná hra bez kvalitného marketingu dnes už nemá šancu na úspech. Menej kvalitná hra s kvalitným marketingom áno. Nemyslím si, ze by to bolo nejak výrazne lepsie aj bez BG3. škoda ze Remedy nevie svoje hry lepšie predať resp. má smolu na vydavateľa.

    • Derp_1337

      To není "smůla" na vydavatele. To je špatné rozhodnutí managementu. 

      Epic jim prostě nabídl "nejvýhodnější" podmínky za to, že to vyjde pouze na jejich platformně. Ušetřili na tom a dost možná jim ještě za to Epic zaplatil peníze navíc. Ale tak nějak už zapomněli na to, že Epic má hrozné služby (včetně marketingu) a tudíž budou i menší tržby.

      • medveddd

        Pokud vím, Epic spolufinancoval vývoj (poté, co se na ně třeba MS vykašlal). Můj zážitek na té platformě tedy nebyl žádný med, nechápu že do toho trošku nezainvestují a neudělají to trochu funkčnější, ale jsem rád, že hra aspoň existuje.

        • frank.horigan

          Je jasné že Epic only hra byla financována Epicem. Mnohem větší hrachy se stejně točí v konzolích

  • Alan Wake 2 nieje mainstream. Da sa to pochopit. Kazdeho vydavatela hra ide na "smrt". V historii vieme najst viacero prikladov kedy niekolko AAA hier za jeden mesiac nemalo problem s predajmi. Nie kazdy je novodobe GTA.

    Spiderman 2 musel predat 5 milionov aby sa dostal na nulu. Vyvoj AAA hier je drahy, dlhy a narocny. Nechcem vediet kolko muselo stat take Skull and bones za tie roky restartov. Nieje nic nezvycajne ak studiu nevyjdu dve hry podla predstav a dostane sa do financnych problemov, ci dokonca do krachu.

    Predpokladam, ze samotny marketing stal 20-30% celkovych nakladov.

    EDIT: Pravda, spravii dohodu s Epicom. Predaje by boli vyssie na steame, ale samotny zarobok mozno nie.


    • Derp_1337

      Ten tvůj odhad 20-30% celkových nákladů, které šlo na marketing, je podle mě ještě dost růžový. Jsme v době, kdy AAA investují do marketingu klidně i 50% (a i víc) celkových nákladů.

  • Carnage666

    To je ale divný když to byla na PC Epig exkluzivita 😂

    • Třeba control ovšem je na Steamu a taky se zas tak moc neprodaval....

      • Karlos23

        jestli to spíš nebylo tím, že půl roku před vydáním na Steamu ho Epic stihl rozdávat na EGS zadarmo. 

  • Rad by som autorov podporil kupou, lenze ich rozhodnutie nevydat hru na fyzickom nosici ma odradilo. A to nie som jediny v mojom okoli s rovnakym nazorom.

    • medveddd

      Myslím, že to bylo rozhodnutí spíš vydavatele - Epicu - než autorů :)

      • Derp_1337

        Problém je v tom, že AW2 nemá fyzickou kopii ani na konzolích. A celkově to nejde koupit v normálních obchodech. Za což nemůže Epic, ale Remedy samotné.

        Konzolisti jsou zvyklí si koupit fyzickou kopii, kterou pak po dohrání můžou půjčit kamarádům a nebo ji zpětně prodat do nějakého bazaru. 

        Teď konzolistům nezbývá nic jiného než to koupit na eshopu PS5 či MS Store. Když ti lidé přijdou do svého oblíbeného obchodu s hrami (např. JRC) a nemůžou tam koupit AW2, tak to je dost problém.

        • medveddd

          Není vydání fyzické kopie ale taky v rukou vydavatele?

          • Derp_1337

            Je to věc dohody mezi vydavatelem a vývojářem. 

            A Sony a Micro$oft by si sami od sebe nesnížili tržby tím, že zakážou distribuci v normálních kamených obchodech. Oni totiž moc dobře ví, že ohromná spousta hráčů je konzervativních, takže preferují kamenné obchody a nenakupují přes jejich eshop.

            • frank.horigan

              Ano ta absence fyzické kopie na konzolích je podle mě mnohem horší fail než celý Epic only.

              Konzoláci jsou na tohle opravdu zvyklí a hru by si tam koupilo mnohem víc lidí na médiu

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit