Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jack

    Dohrál jsem včera hlavní příběh 1čky. Nevím, zda budu mít sílu na FW. Příběh je OK, jen mi připadá, že jsem byl jen odklikávačem/pozorovatelem/šplhačem. Pár možností voleb rozhovoru stejně nemá žádný dopad. Dle YT to lze oklikat za 30min s levelem 20 a zabitím jednotek nepřítel. 

    Vadí mi RPG, kde si nemohu přizpůsobit vzhled postavy. Brání mi to v dojmu, že toto je "můj" příběh.

    Pak je tu vlastní boj s nepřáteli. Zpočátku jste slabí a musíte se hodně schovávat/velmi chytře využívat slabostí. Pak si získáte oblečení se štítem a výbušné bomby. A končíte se 100tis metal shards a bez strachu z jakéhokoli nepřatele. Questy jsou Vám jedno, vždy to jen odklikáte, protože víte, že každý quest končí nejakým soubojem a maximálně musíte někoho vystopovat přes Focus. Třeba jsem nikdy nepoužíval pokládací traps. Jen výbušná lana.

    Prostě jsem neměl pocit, že ten svět žije. Každý druh robota má své pevně vymezené místo, kde se bez vysvětlení respawnují. Crafting je mělký bez možnosti více vlastních kombinací. Typů zbraní a brnění je jen pár.

    Dal bych tomu tak 6/10.

    Pokud je 2ka z hlediska mechanik stejná, pak nemám moc motivaci pokračovat.

    • Derp_1337

      Jak tady napsal Toka níž.

      Pokud si stěžuješ na příliš jednoduché nepřátelé, kteří tě nemohou ohrozit, tak v tom případě by jsi neměl hrát na ty nejnižší obtížnosti. 

      Ty nejnižší obtížnosti jsou pro lidi, které fakt nebaví větší boje s nepřáteli a tudíž berou lehké nepřátelé jako kladnou vlastnost.

    • toka

      Každý druh robota má své pevně vymezené místo, kde se bez vysvětlení respawnují.

      Až na to, že to v té hře vysvětlené je. A pokud nemáte strach z absolutně žádného nepřítele, tak příště zvýšit obtížnost. Ultra Hard nebyla úplně procházka růžovým sadem a i přes to, že mám platinu a Ultra Hard jsem na NG+ prolítl za pár hodin, stejně jsem dostával občas slušně přes čumák.

      • jack

        Jasné, mate pravdu, že je tam vysvětleno, proč se množí. Jen nedává smysl, proč je jeden druh na fixním místě a proč musíte odejít z místa x metru, abys se tam objevily stroje znovu. Připadá mi to proste moc “nakašírované”. A ano, mluvím o normal obtížnosti. 

  • aspa

    západní tvorba je na tom dost špatně v poslední době a tohle je vzorový příklad. Gameplay někde na na konci utopen v tunách nesmyslných dialogů, voleb které nic neznamenají, příběhu který tam je jen proto, aby mohl vzniknout další sequel. 

    Když si vzpomenu na hry Deus Ex, Thief a další, tak je mi poměrně smutno.

    • twicer

      Gameplay by byl utopen, kdyby se to nedalo přeskočit. 

      Pokud na to koukáš optikou Deus Ex, tak je víc než jasné že tě podobná akční adventura nezasytí. Ale za sebe to vnímám asi jako kdyby byla Super Mario Kart mizerná hra, jen protože ve Forze jsou auta zpracována lépe.

    • vonTossis

      Tohle je ostrá objektivizace něčeho subjektivního, víš? "západní tvorba je na tom dost špatně v poslední době". 

      • aspa

        rozhodně ano, nikde netvrdím opak, ovšem já nemám potřebu sám sobě lhát do kapsy jako ty.

        • vonTossis

          No jistě.

  • vonTossis

    Fakt zajímavá diskuze. Podle mnohých ta hra nikoho nezajímá, ale je tady přitom vcelku vítr. Zvlášť od těch, kteří chtějí poukázat na to, jak je ta hra špatná, a jak nikoho nezajímá.  A taky jsem se dozvěděl, že se hry dělí na takové ty lepší, pro nadlidi (JRPG, Dark Souls apod.) a ty mají vlastně svojí škatulku, a pak ty hry méněcenné pro "obyčáky",  což je tedy primárně západní produkce a všichni ti "assassini". Dále je tu hromada snahy o objektivizaci subjektivních názorů, fabulace, vyhraněných názorů na skutečnosti, které daný/daná nezažil nebo posuzování toho, co a kolik toho, může být pro někoho jiného dobré.  Každému jinému  soudcem. A mezi tím několik běžných líbí/nelíbí s odůvodněním, což je fajn. Fakt "zajímavá" diskuze.  :-)

    • Já nevím jak ostatní, ale já už se naučil, že když je kolem některé hry fakt velký humbuk, jak je špatná, zda stojí minimláně za nějakou pozornost. U opravdu špatných her se to neděje, tam to fakt nikoho nezajímá a ztrácel by tím čas.

    • Derp_1337

      Hezky jsi to popsal. Taková typická internetová diskuze. 😈

      Já si obzvlášť rád čtu ty snížnosti od lidí, co vůbec hru nehráli. Oni mají vždycky nejlepší představu, co je na hře špatně. 😂

      • vonTossis

        Ale zrovna tady se to nějak nakumulovalo. Asi zrovna Horizon je ta významná třecí plocha toho, co je a co není dobrá hra. Nevím. :-) 

  • Jednicku jsem musel hrat soubojovym stylem dark souls na blizko aby me to alespon trochu bavilo. Chtel jsem to dohrat kdyz vsude psali jak to ma super pribeh. Nebylo to nic o cem bych psal domu ale cajk 7/10. Tohle jsem vydrzel hodinu a uninstall. Je to jako jednicka ale takove “hloupejsi”. Proste mi to vubec nesedlo :( a vim ze se k tomu uz nevratim jelikoz by to pro me byla ztrata casu.

  • Stormangels

    Zajímavé, kolik se tu sešlo lidí jen na to, aby si na hru zanadávalo :D

    • aspa

      to bude tím, že hru hrálo/zkusilo velké množství lídí díky PS+, kde hra byla "zdarma". Tak si ji měli možnost vyzkoušet x lidí, co podobné hry nehrají. 

      Pak už je to na dané kvalitě hry, jestli se bude mluvit o hře pozitivně či ne. Tady evidetně spousty hráčů nebylo spokojeno.

    • Skoro to vypadá, že se hra instaluje povinně všem, když si tak ztěžují. 😀

  • Morraw

    No paráda. Už se moc těším. Jednička byla skvělá. Setting, grafika, souboják a příběh v druhé půlce dostával grády.

    Rád bych si zahrál i DD2, ale tím jak je to technický paskvil, tak to ani zkoušet nebudu.

    • Stormangels

      Mám v DD2 už 43 hodin, FPS cca na 60-80 , ve městech těch 30-40.

      Ale to mi nevadí, protože tam stejně moc nebojuješ. Upřímně si tu hru dost užívám :D Už mám skoro dohráno.

  • Jarisko84

    Ja vidim problem v tom ze nam davaju hrat stale to iste dokola len to lepsie vyzera.... Nulove inovacie a vsetko masovo.... risk sa neoplati stoji vela penazi...

    • surlyss

      já souhlasím, proto jsem rád i za remaky a remastry. Bylo by mi líto současných hráčů, kdyby museli hrát Horizony, God of Wary, Spider-many a Metal Gear, Final Fantasy, Silent Hill a další by si nezahráli.

      JInak Loveless z 12 kapitoly Rebirth má zá mě více emocí, více kreativity, vice fantazie než celý Horizon dohromady. 

      • Derp_1337

        Tak FF7 je takřka legendární hra a její 2 remaky se fakt povedly. Jenom málo her dokáže ustát srovnání s legendární hrou.

        Takže to srovnání Horizon s FF7 je trochu zbytečné. Člověk by to měl posuzovat s podobnýma hrama jako třeba Far Cry Primal, Immortal Fenyx Rising,  Monster Hunter World, atd.

        • surlyss

          Tak já to beru, vlastně i souhlasím, pak ale pojďme hodnotit nějak normálně. Pokud Rebirth je 9/10, tak tohle je 9/10 mezi generickou zábavou? 

          v tom případě to může být pro neznalce matoucí. Ne všichni jsme jako my, kteří mají potřebu o hrách diskutovat a ty nuance v tom neuvidí.

          Horizon nabízí naprosto průměrnou zábavu s prvotřídní grafikou a produktivními hodnotami. Takže za mě z toho vychází čistá 7/10. 


          • Derp_1337

            Jo, taky se počítám mezi "náročnější" hráče, takže Horizonu bych osobně dal nižší hodnocení.


            Nicméně chápu, že pro méně náročné hráče či lidi, co zbožňují podobný typ open world her, to bude zase lepší hra. Takže ti lidé by tomu klidně dali i těch 10/10. 

            Takže tu máme lidi, co by tomu dali 7/10, a pak lidi co tomu dají 10/10. A průměr bude někde okolo 85%. Což je blízko k recenzi 9/10 a tudíž se to nedá brát jako nějaká střela úplně vedle.

            A když to srovnám se statistikama z netu:hodnocení na Steam má prozatím 92%, takže je to blízko.

            • surlyss

              Steam hodnocení je irelevantní za mě, Tam bych dal palec nahoru i já, protože hra je hratelná, je to dobrý port, ale přitom je to pro mě nějaká šestka. Neexistuje agregát v rámci user score, který by byl vypovídající. Zkoušel to OpenCritic s registrovanými účty a psanými recenzemi, ale to nedopadlo. 

              Můžu vytáhnout user score na MT, které je 6.9, což je blíž méme názoru, ale dobře víme, jak to funguje na MT. 


    • jindra.veliky

      Proto jsem si nekoupil ps5... ragnarok, Spiderman 2, HFW... všechno stejně hry

      • twicer

        Jak tam vidím pohled za postavou, je to jedna kopie vedle druhé, hrozné kam se ten herní průmysl dostal.

      • Jsi sel radsi ven a cestovat ze? Mlady lidi proste cestujou a fotrove od rodin sedi jen u konzole :D

  • KrPa

    uf, tedy po precteni recenze, komentaru a par videi na YT radeji pockam na nejakou slevu,

    jednicka me chytla vicemene na prostredi (post apo scifi s roboty a ai) a i na odhalovani pribehu o konci lidstva

    ale souboje me fakt nebavili (hral jsem to na easy), rpg prvky skoro zadne a vyber zbrani taky nic moc, navic, kdyz se clovek konecne nadchnul pro pribeh, byl uz skoro konec hry

    • J.V.Stalin

      Tak to už bych radši projel někde ne YouTube než abych se takhle trápil a ještě za to dával prachy...

      • KrPa

        vetsou tak cekam na slevu 60% plus

    • jindra.veliky

      na easy by mě nebavila vůbec žádná hra 

      • KrPa

        kdyz si chci uzit jen pribeh?

        i zaklina 3 jsem hral easy, me opravdu nebavi hry, kde musis v presne stanoveny cas kliknout na utok/uhyb, jinac umres, proto me souboje vic bavili v 1 nez ve 3

        • toka

          Tak nehraj hry a koukej radši na seriály a filmy? 😀 Tam budeš mít v průměru i lepší příběh a nemusíš se zdržovat gameplayem.

          Jako s trochou nadsázky se dá každá hra označit za "musíš v přesně stanovený čas kliknout na něco".

        • tak Witcher 3 byla snad jediná hra, kterou jsem hrál na nejtěžší obtížnost, a tam to byla ta správná výzva. Jinak hraju hry většinou na normal a nejsem žádný masochista

          • Inquisitor

            Mám to stejně. Na lehčí obtížnosti jsou ty souboje až moc triviální. Člověk ani nemusí používat znamení a lektvary už vůbec ne. Prostě žádná taktika a příprava na souboj.

        • Derp_1337

          Taky nemám moc rád ty zbytečně frustrující hry, kdy člověk musí přesně časovat útok/úhyb, aby neumřel... ale zase na druhou stranu nevidím žádnou výzvu v tom, když nepřátelé padají po jedné ráně a ty jsi prakticky nesmrtelný.

          Navíc za ty roky hraní jsi přece musel získat nějaký skill level, ne? Po rocích hraní působí "střední" obtížnost u nových her téměř jako "easy".


          BTW: za zlatý střed považuji třeba hru Ghostrunner. Nepřátelé (s vyjímkou bossů) umřou na jednu ránu, ale hráčova postava taky. To je fér.

          • KrPa

            hral jsem tolik let unreal tournament a quaky, ale proste z 3rd person boje to nedavam

             ale treba cyberpunk na hard byl jednoduchy

            • Derp_1337

              Jo, tak Cyberpunk je od CDP, jež cílí na casual hráče. Takže je to ta stejná situace jako se Zaklínačem 3. Jenom na té úplně nejtěžší obtížnosti se dá mluvit o nějaké výzvě. Všechny ostatní obtížnosti jsou dost jednoduché.

              • honcka

                Reakce na příspěvek:

                Btw kdo jsou casual hráči? Mě třeba baví jak horizon, tak i hry od cdp, naopak mě nebaví soulsovky, nemyslím si, že jsem casual hráč, že zase hraju grand strategie od paradoxu, nebo dcs.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Tak ne každý musí být "nenáročný" (casual) hráč. Jsou to především lidí, kteří nechcou věnovat nějaký čas tomu, aby se o hře něco naučili. Třeba v Zaklínači výroba lektvarů a jejich použití, atd.

  • HonzaAlbert

    Já nevím, mě to po 20h na PS5 přestalo bavit, je to neustále dokola. Uplně v tom vidím to repete všeho, jako Pandora, Uncharted apod., pořád dokola. Vytvořím svět a naházím tam různé aktivity, prostě tupé běhání. Uplně nevím, jak to může mít 9/10. Za mě tak 5/10. Jednicka byla zajimava aspon pribehem.

  • triptich

    nie som cieľovka tejto srandy (veľké otvorené svety si prísne vyberám, vyžadujú časovú investíciu), ale je fajn vidieť, že sa sony podarilo kvalitne portnúť ďalší z ich klenotov na PC. k recenzii si dovolím malú poznámku, vraj "...tuzemský zájemce bez znalosti cizích jazyků..." cizí jazyk ovládam, ale zahrať si hru v "domácom" jazyku je predsa len pohodlnejšie a príjemnejšie. nemôžem si pomôcť, angličtina sa mi spája viac s prácou, ako s oddychom.
    to len tak na okraj, nakoľko ma predsudok "kto chce lokalizáciu nevie jazyk" a odsudzovanie na jeho základe neskutočne hnevá :)

    • Zajímavý postřeh. A já bych čekal že na Slovensku budete mít k angličtině blíže vzhledem k tomu že i některá slovíčka máte téměř anglické na rozdíl od nás 😄

      Dnes jsem koupil Felvidek který zkouším hrát ve Slovenštině a je to solidní peklo 😂 ptal jsem se Slovenské kamarádky která říkala že je to nějakým východoslovenským dialektem kterému taky rozumí hodně ztuha 🤣

      Ale jako celek se mi ta hra zatím extrémně líbí.

      • triptich

        s tou blízkosťou k angličtine teda neviem. u mňa isto nehrozí :) popravde ma okrom mesiacov v roku nenapadajú žiadne slová, ktoré by sme mali podobné s angličtinou...

        Felvidék som ešte nehral (aj keď hru registrujem). Z toho mála, čo o nej viem, tak autor je východniar (z východného slovenska), predpokladám teda, že ten "dialekt" je šarišské nárečie, resp. ešte upravené podľa autorovej snahy o zaujímavejšie/historickejšie vyznenie. východniarskym nárečiam často nerozumie ani slovák žijúci na západ od košíc. my vychoďnare sme dzivná fajta 😂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit