Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Stormangels

    Zajímavé, kolik se tu sešlo lidí jen na to, aby si na hru zanadávalo :D

    • aspa

      to bude tím, že hru hrálo/zkusilo velké množství lídí díky PS+, kde hra byla "zdarma". Tak si ji měli možnost vyzkoušet x lidí, co podobné hry nehrají. 

      Pak už je to na dané kvalitě hry, jestli se bude mluvit o hře pozitivně či ne. Tady evidetně spousty hráčů nebylo spokojeno.

    • Skoro to vypadá, že se hra instaluje povinně všem, když si tak ztěžují. 😀

  • vonTossis

    Fakt zajímavá diskuze. Podle mnohých ta hra nikoho nezajímá, ale je tady přitom vcelku vítr. Zvlášť od těch, kteří chtějí poukázat na to, jak je ta hra špatná, a jak nikoho nezajímá.  A taky jsem se dozvěděl, že se hry dělí na takové ty lepší, pro nadlidi (JRPG, Dark Souls apod.) a ty mají vlastně svojí škatulku, a pak ty hry méněcenné pro "obyčáky",  což je tedy primárně západní produkce a všichni ti "assassini". Dále je tu hromada snahy o objektivizaci subjektivních názorů, fabulace, vyhraněných názorů na skutečnosti, které daný/daná nezažil nebo posuzování toho, co a kolik toho, může být pro někoho jiného dobré.  Každému jinému  soudcem. A mezi tím několik běžných líbí/nelíbí s odůvodněním, což je fajn. Fakt "zajímavá" diskuze.  :-)

    • Já nevím jak ostatní, ale já už se naučil, že když je kolem některé hry fakt velký humbuk, jak je špatná, zda stojí minimláně za nějakou pozornost. U opravdu špatných her se to neděje, tam to fakt nikoho nezajímá a ztrácel by tím čas.

    • Derp_1337

      Hezky jsi to popsal. Taková typická internetová diskuze. 😈

      Já si obzvlášť rád čtu ty snížnosti od lidí, co vůbec hru nehráli. Oni mají vždycky nejlepší představu, co je na hře špatně. 😂

      • vonTossis

        Ale zrovna tady se to nějak nakumulovalo. Asi zrovna Horizon je ta významná třecí plocha toho, co je a co není dobrá hra. Nevím. :-) 

  • aspa

    západní tvorba je na tom dost špatně v poslední době a tohle je vzorový příklad. Gameplay někde na na konci utopen v tunách nesmyslných dialogů, voleb které nic neznamenají, příběhu který tam je jen proto, aby mohl vzniknout další sequel. 

    Když si vzpomenu na hry Deus Ex, Thief a další, tak je mi poměrně smutno.

    • twicer

      Gameplay by byl utopen, kdyby se to nedalo přeskočit. 

      Pokud na to koukáš optikou Deus Ex, tak je víc než jasné že tě podobná akční adventura nezasytí. Ale za sebe to vnímám asi jako kdyby byla Super Mario Kart mizerná hra, jen protože ve Forze jsou auta zpracována lépe.

    • vonTossis

      Tohle je ostrá objektivizace něčeho subjektivního, víš? "západní tvorba je na tom dost špatně v poslední době". 

      • aspa

        rozhodně ano, nikde netvrdím opak, ovšem já nemám potřebu sám sobě lhát do kapsy jako ty.

        • vonTossis

          No jistě.

  • lito

    asi nejhorší open-world, co jsem měl možnost hrát v poslední době. Neinspirativní, generický s mizernými mechaniky s naprosto nesympatickými charaktery vše umístěné ve  světě, který není radost prozkoumávat, z kterého na míle křičí, že to vymyslela banda kravatáku na místo člověka se silnou vizí. 

    Naprosto chápu ,že to na Steamu skoro nikoho nezajímá a je to propadák.

    Hra za 300+  milionů dolarů a má peak 40 tisíc...

    • Trololoooo

    • Derp_1337

      Názor na hru můžeš mít jaký chceš, to je tvoje věc.

      Ale nezkresluj ty čísla. Jsi dost mimo.

      Za 1.) Vývoj Horizon:FW údajně stál 212 milionů $.

      Za 2.) Tvoje zhodnocení "nikoho to nezajímá" neodpovídá realitě. Momentálně H:FW je někde okolo 50. pozici v nejhranějších hrách. Což je slušný výsledek. 

      Za 3.) Za poslední týden je to 13. nejprodávanější hra. Což je na Steamu opět slušný výsledek. Některé top "nejprodávanější" místa totiž zabírají hry jako třeba Counter Strike, PUBG či Apex Legends. Ty hry jsou free-to-play , takže logicky mnohem více lidí si je "koupí" a přidá do galerie. S cenou 0$ se nedá soutěžit.

      • 212 bez marketingu šmudlo. takže tak 350 šmudlo. Nikdo na světe nemůže považovat 13. místo za takový prachy za úspěch.

        • Co to meleš 13 místo a ta hra neměla skoro žádný marketing na PC..To ti nijak nevychaza 😃

        • Derp_1337

          A máš nějaký zdroj k těm 350 miliónům?? A nebo sis to kompletně vycucal z prstu, šmudlo?

          Horizon:FW je hra jejíž vývoj zaplatila Sony a je určena primárně pro Playstation. To jako vážně chceš tvrdit, že kritérium úspěchu pro takovou hru jsou prodeje na PC?? 😂 

          Ne. Každý trochu inteligentní člověk si musí uvědomit, že pro tu hru jsou prodeje na PC až druhotné.

    • vonTossis

      Skvělá hra. V něčem sice o něco horší než jednička, ale pořád hráčská radost. :-) 

    • Litous, fanatik Dragonu, co se musi doslova vygrcat pod vsechny clanky o Horizon. 

      Uz jenom ten popis, co tu pises, ukazuje, jak si psychicky naruseny jedinec.

      Jenom za první rok se prodalo více jak 8,5 milionu kopií. Takze si nejenom lhar, fanatik, ale jeste natolik hloupy, ze ani Google neumis pouzivat. 

      • lito

        Veskoslav 😂. 

        Ty už to ani nemaskuješ. 



        • Vsichni jsme Veskoslav.

        • vonTossis

          Myslím, že ten tvůj průjem nás tady zaregistrovalo více. Průjem a ještě nechutně zavádějící. 

    • MATYNIKY

      hra ,která má jen na Playstationu kolem 10 mega prodaných kusu propadák? ale no tak

      • lito

        hra byla nucena všem pomocí praktik bundlu, kdy PS5 nebyla skladem. Jiná PS5 než s Horizonem se několik měsíců nedala koupit.  Jinak hra je propadák na Steamu. 40 tisíc peak je další fail Sony her. Jinak v rámci GOTY to dostalo celkově 5 GOTY, což je na hru s rozpočtem 300 milionů opravdu fail.

      • Je to Lito. Fanatik do DS her atd. Nemuzes po nem chtit, aby pouzil mozek...

    • Mám to úplně stejně.. zkusil a po otevření světa, když jsem se podíval na mapu, tak jsem byl zhnusen a hned refundnul. Navíc ani graficky to nebylo v době vydání žádné terno.

      Jen by mě zajímalo jaký je rozdíl mezi Horizon a libovolnou Ubi open world hrou? Protože já jsem žádný nenašel a na Ubi je normálně hate jako prase. 

      • lito

        tohle je úplně stejný styl jako Ubi. 1:1. Jen to má lepší produkční hodnoty a více hypu a marketingu.

      • Kdyz uz lzes, lzi aspon mene okate. Ty si nic nerefundul. A nebylo to graficky zadne terno? To chce nejenom ocniho.

      • vonTossis

        Zkusím to co nejvíce objektivně, ale vzhledem k "graficky to nebylo žádné terno", je mi jasné, že nemám šancí uspět. Ty už jsi plný subjektivního hejtu a touhy tu hru nesnášet. Ptáš se proto, abys potom mohl hned nesouhlasit nebo tomu dáš šanci? Jiné zasazení (není to historie), variabilní combat system, lepší grafika, výraznější hrdin(k)a  a sevřenější příběh, lepší a zapamatovatelnější vedlejší úkoly, zábavné hádanky ve světě a ta značka sama není podojená. Najde se toho více než dost. Ono už (subjektivně) vnímám rozdíl i v tom. že od AC Origins jsem další AC už jen hrál, ale nedohrál. Oba Horizony mám za sebou dvakrát., a dvakrát víceméně jako "completionist".

  • Jarisko84

    Ja vidim problem v tom ze nam davaju hrat stale to iste dokola len to lepsie vyzera.... Nulove inovacie a vsetko masovo.... risk sa neoplati stoji vela penazi...

    • surlyss

      já souhlasím, proto jsem rád i za remaky a remastry. Bylo by mi líto současných hráčů, kdyby museli hrát Horizony, God of Wary, Spider-many a Metal Gear, Final Fantasy, Silent Hill a další by si nezahráli.

      JInak Loveless z 12 kapitoly Rebirth má zá mě více emocí, více kreativity, vice fantazie než celý Horizon dohromady. 

      • Derp_1337

        Tak FF7 je takřka legendární hra a její 2 remaky se fakt povedly. Jenom málo her dokáže ustát srovnání s legendární hrou.

        Takže to srovnání Horizon s FF7 je trochu zbytečné. Člověk by to měl posuzovat s podobnýma hrama jako třeba Far Cry Primal, Immortal Fenyx Rising,  Monster Hunter World, atd.

        • surlyss

          Tak já to beru, vlastně i souhlasím, pak ale pojďme hodnotit nějak normálně. Pokud Rebirth je 9/10, tak tohle je 9/10 mezi generickou zábavou? 

          v tom případě to může být pro neznalce matoucí. Ne všichni jsme jako my, kteří mají potřebu o hrách diskutovat a ty nuance v tom neuvidí.

          Horizon nabízí naprosto průměrnou zábavu s prvotřídní grafikou a produktivními hodnotami. Takže za mě z toho vychází čistá 7/10. 


          • Derp_1337

            Jo, taky se počítám mezi "náročnější" hráče, takže Horizonu bych osobně dal nižší hodnocení.


            Nicméně chápu, že pro méně náročné hráče či lidi, co zbožňují podobný typ open world her, to bude zase lepší hra. Takže ti lidé by tomu klidně dali i těch 10/10. 

            Takže tu máme lidi, co by tomu dali 7/10, a pak lidi co tomu dají 10/10. A průměr bude někde okolo 85%. Což je blízko k recenzi 9/10 a tudíž se to nedá brát jako nějaká střela úplně vedle.

            A když to srovnám se statistikama z netu:hodnocení na Steam má prozatím 92%, takže je to blízko.

            • surlyss

              Steam hodnocení je irelevantní za mě, Tam bych dal palec nahoru i já, protože hra je hratelná, je to dobrý port, ale přitom je to pro mě nějaká šestka. Neexistuje agregát v rámci user score, který by byl vypovídající. Zkoušel to OpenCritic s registrovanými účty a psanými recenzemi, ale to nedopadlo. 

              Můžu vytáhnout user score na MT, které je 6.9, což je blíž méme názoru, ale dobře víme, jak to funguje na MT. 


    • jindra.veliky

      Proto jsem si nekoupil ps5... ragnarok, Spiderman 2, HFW... všechno stejně hry

      • twicer

        Jak tam vidím pohled za postavou, je to jedna kopie vedle druhé, hrozné kam se ten herní průmysl dostal.

      • Jsi sel radsi ven a cestovat ze? Mlady lidi proste cestujou a fotrove od rodin sedi jen u konzole :D

  • vonTossis

    Parádní hra s obrovskou tvůrčí vizí. I přes jistou žánrovou podobnost s AC jde o zcela odlišnou hru, u které jde vidět, že byla dělaná s láskou. Nádherná grafika (třeba voda v pohybu je okouzlující), skvělé napsaná hrdinka, která není jen plochá ve svých činnech,  ale promítá se do ní její "tvůrkyně" a její vlastní pochybnosti, výborné (tak akorát obtížné, aby nezabily herní tempo) hádanky a do posledního puntíku vymazlený combat system. Skvělé navržené ovládání i práce s inventářem. Famózní zasazení v nádherném světě. Několik skvělých vedlejších úkolů a obecně mnohem větší chuť lozit do každé "řitě", protože je prostě fajn i jenom běhat po tak krásném světě. Příběh je výborný, i když trochu trpí wow efektem po jedničce a souhlasím, že je to prostě prostřední díl, který něco vysvětlí, něco posune, ale není tak "oooouuuuu" jako v prvním díle, kdy nemáme šajnu o fungování zdejšího světa. 

    • dworkin

      Pustil jsem se do toho s nadšením a po 15 hodinách s údivem zjistil, že mě to vlastně nebaví a musím se do toho nutit. Což se mi u jedničky nestalo ani při třetím průchodu. I ta Aloy mi najednou začala připadat jako naivní k*áva. Ze hry si pamatuju tři, čtyři perfektní scény a to je vlastně všechno. Domorodci mě iritovali už v prvním díle a tady už mě jejich osudy nezajímaly vůbec. I soundtrack je horší.

    • lito

      Musím říci, že máš mnohem větší tvůrčí vizi než ti kravátaci, co tuhle hru vytvořili. Napsat tohle o Horizonu chce fantazii, tvůrčí vizi a nebo spoustu houbiček. 

      Pro tuhle hru je ideální tohle shrnutí:

      https://www.youtube.com/watch?v=Q38fjcyP1IQ

      • Mám rád Dunkeyho, ale tohle je mimo. To samé můžeš říct prakticky o každém žánru - FPS, RTS, battle royal, soulslike, vyber si. Kdyby měli vývojáři dělat pokaždé úplně novou hru, která tady ještě nebyla, tak máme za těch padesát let možná padesát her.

      • vonTossis

        Můžu ti poslat spoustu jiných ideálních shrnutí, která mluví úplně jinak. Ale ty ses jasně vyprofiloval skrze tuto i další diskuze, mysl nemáš otevřenou, pokud se ti to nehodí do krámu, takže to nebudu ani podstupovat. K ničemu by to nevedlo, já tu hru mám moc rád, ty chceš všechny přesvědčit o své pravdě, že ji mít rádi nemají, a že je to sranec. Z toho nic konstruktivního nekouká. 

        • lito

          Špatně. Kdybych neměl hlavu otevřenou, tak tu hru ani nenainstaluji.

          Chápu, že máš hru rad, ale tady bud lžeš sám sobě, nebo trolis. Ta hra je derivát už vídeňeho a tvrdit něco o tvůrčí vizi je tvůj bias.

          • vonTossis

            Dík za jednoznačné potvrzení. 

  • Jednicku jsem musel hrat soubojovym stylem dark souls na blizko aby me to alespon trochu bavilo. Chtel jsem to dohrat kdyz vsude psali jak to ma super pribeh. Nebylo to nic o cem bych psal domu ale cajk 7/10. Tohle jsem vydrzel hodinu a uninstall. Je to jako jednicka ale takove “hloupejsi”. Proste mi to vubec nesedlo :( a vim ze se k tomu uz nevratim jelikoz by to pro me byla ztrata casu.

  • zero dawn me bavilo, predevsim proto, ze to bylo novy, ale i tam jsem po 20 hodinach prisel na to, ze to chce jit primo k cili

    ted mam ve forbidden west cca taky 20 hodin a zacinam mit problem s motivaci jeste vetsi nez v zero dawn

    i kdyz to nekdo s kritikou prehani, ta genericnost obsahu a v podstate i zbytecnost, je ocividna

    nechtel bych byt kompletarem a hrat to

    • Děkuji. 

      Přesně takový komentář jsem tu hledal, takový který bude porovnávat první díl oproti FW. Ne pouze ty nic neříkající "je to naprosto famózní hra" - "je to naprostý sr..ec". Zero Dawn měl super příběh který mě bavil odkrývat i pomocí těch hologramů a audiokazet které hráč různě objevoval.

      Jak je to s world designem ? V Zero Dawn se mi hodně líbilo rozvržení světa, ale když jsem ho hrál znovu na PC tak už to taková sláva nebyla jelikož po objevení příběhu mi prostě ta hra neměla až tolik co dát. A jelikož obecně hráči tvrdí že FW má příběh horší, tak se nejspíš vyplatí počkat na slevu.

      • FW je prakticky ve všem lepší - boj, RPG prvky, zbraně, potvory, kvesty, svět, grafika - ale příběh, dialogy, postavy atd. jsou nějak horší. Četl jsem, že po první hře odešel hlavní scénárista a dvojku psal už úplně jiný tým a jde to poznat. Je to takové rozplizlé.

        Ale herně mě to baví víc, jen holt musíš být cílovka těchhle "Ubisoft" otevřených světů. Pokud nejsi, přijde ti to repetitivní, generické a nudné.

        • hlavni quest na me zatim pusobi jako nakej masivni mmorpg fetch quest

          ani to moc spoiler neni, proste clovek sklada gaia, z jadra systemu, ktery ziska jako prvni a shani asi 8 podprogramu, aby gaia fungovala na 100%

          jestli je v necem krome grafiky lepsi, to uplne soudit nemuzu, zero dawn jsem hral pred par lety, ale mne to pripada pouze jako "more of the same" s tim, ze hlavni "pribeh" me zatim vubec netahne kupredu a svet me nebavi objevovat

          mapa mi pripada jako by ji snad generovali rekurzivne s par parametry jako, do kazdeho sektoru dej jednu vesnici, 2 skryse, 3 shromazdiste robosauru, 4 ohniste atp.

          o world buildingu radeji hovorit nebudu, protoze lecive bobule rostou uplne vsude, i primo z nalesteneho kovu uvnitr dokonale zachovalych prumyslovych struktur, bedny s lootem ty jsou uplne vsude, i kam dosud lidska noha nevkrocila atd., v tom logiku nehledat

          • v podstate tam cejtim jen dve novy veci

            stopovani ze zaklinace a paragliding ze zeldy 😂

  • sankurix

    K takovym oslavnym superlativum se bohuzel pridat nemohu, i kdyz je pro me Forbidden West po necelych padesati hodinach solidnich 7/10. Ve zkratce je to Zero Dawn s novou mapou, novym pribehem, novymi stroji k zabijeni a hrstkou vylepseni mechanik.

    Je to dobra hra, ne ze ne, ale.. Plytka jako ricka uprostred leta. Boj se stroji je neco kvuli cemu se budu vracet jeste po nejaky cas stejne jako pred par lety k Zero Dawn. I pres ne priliz dobre udelane ovladani proste neomrzi. Ale jinak je ta hra proste prumerna, spis ani to ne. Slaby a nezajimavy pribeh, bez poradne zapletky a dejovych zvratu, sidequesty jsou podobna bida, za nektere by se stydelo i genericke koreiske mmo. Ta plytkost je videt proste upne na vsem, jinak se to popsat proste neda.

    Svet je opravdu krasny. Z dalky. Ale stejne jako v Zero Dawn je to anonymni prostredi splacane z nekolika biomu, postradajici jakykoli zapamatovatelny map design a do toho jsou zasazeny nejruznejsi genericke landmarky jen proto aby tam neco bylo. Stejne jako v Zero Dawn jsou i tady naprosto tragicky provedena jakakoli lidska osidleni. Ja vim je to hra pro masy, ale nektere osady jsou navrzeny absurdne a disproporcne ze se to proste neda prehlednout. Nejvice je ta tragicnost poznat na finalnim ostrove, kde jsou trosky mrakodrapu proste jakoby vystrizene kulisy z lepenky.

    Mnoho negativ, ktere pro me mel Zero Dawn stale zustava. Uz sice muzeme zmenit denni dobu, ale proc se kvuli tomu musime proboha teleportovat a pretrpet si sedani na zidlicku. Pochybuju ze nekdo chtel tuhle jednohubku pro masy takto imersivni. Sbirani lootu je taky uzasne otravne. Zvlast po vetsim boji jsou kousky rozhazene vsude kolem, oznaceni Focusem trva jen chvilku, takze behate kolem jak pitomci a pulzujete. K tomu nekonecny sber kyticek a stromecku, prvni hodku je to imersivni a pak to neskutecne irituje.

    Kapitolou samou o sobe je ovladani. Ano je to lepsi nez to bylo ale porad si napr. nemuzete nabindovat spotrebni predmety, misto toho se v zaru boje snazite preklikat celym sortimentem, ktery si navic casto z nejakeho duvodu nezapamatuje posledni pouzity predmet. Autosprint na PC nefunguje, ale tady bych rekl ze to vyresi nejaky hotfix.

    Dalo by se jiste pokracovat v negativech dal, ale kdo na to ma cas ze?:-)

  • delO

    Pan Makal by měl trosku začít přemýšlet o svých hodnocenich. 

    Kdyz vezmu, ze tu svítí 10/10 za ne remaster TLOU 2 a 9/10 za tuhle srandu, tak já osobně bych zvažoval dovcu. 

    • Derp_1337

      Jedna věc je říct, že tě to osobně neoslnilo a dal by jsi tomu horší hodnocení.

      Ale něco jiného je navážet se do jiné osoby, jenom protože se jejich názorem nestotožňuje s tím tvým.


      Navíc u toho TLOU2 Remasteru zmínil v článku, že by si to zasloužilo změnit název spíš na "Definitive Edition". Slovně to vysvětlil, tak nevím, proč ti to nedá spát.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit