Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Proč mi přijde, že si někteři autoři v článku už schválně dopředu vytváří slaměné panáky, aby mohli po vydání kritizovat.

    • Tiež by ma záujimalo prečo sa k hre vyjadrujú redaktori pre ktorých hra očividne nie je. Az na dvoch z nich priam kričí "som casual hráč ".

  • Tak hlavně ať mají funkční save systém.

    Jednička byla v zásadě dobrá hra. Ale ač jsem ji zkoušel 4x (naposledy minulý týden, že to teda před dvojkou zkusím konečně dohrát), tak jsem vždycky zkončil na tom, že zabugovanost hry v kombinaci s omezeným (a bohužel také zabugovaným) save systémem mě připravila o tolik hodin hraní, že mi přestalo stát za to, tak velkou část hry opakovat.

    Fakt není nad to, když vám při ukládání hra spadne, předchozí save je corupted, předpředchozí úplně schází protože se to při spaní neuložilo jak má a ten poslední dostupný je víc než pět hodin zpátky.

    Tohle jestli neudělají líp a trošku s respektem k hráčově času (nic proti jejich save systému na teoretické úrovni, ale aby fungoval musí hra šlapat jako hodinky), tak můžou vydat sebelepší hru a potopí to.

    • V hre mam cez 600hodin a pad som nezaznamenal jediný. Problém so sejvom už vôbec nie. Rovnako nikto z priatelov, čo to hrali/hrajú. PC aj PS verzia. Neviem ako je na tom xbox. A mimochodom možnosti savovania je viac než dosť. 

    • S KCD jsem začal v roce 2020, nemám ji ještě dohranou, ale mám v ní 233 hodin a za tu dobu nepadla ani jednou. A to jsem ji rozjížděl na i5-2500K s R9 290. Dnes mám novou sestavu a neměl jsem žádný problém ani na ni, ani na sestavě z doby krále klacka.

      Jsi unikát a na tvůj problém neexistuje fix

      • PRoč by na padání hry neexistoval fix? To že ho neudělali je věc jiná.

      • Já jsme rozehrál teď KCD po druhé na XBOX series X, porpvé jsme ji hrál na počítači někdy v 2019. A bohužel můžu říct, že současná verze na xboxu je zabugovanější, než pc verze tenkrát.

        Na dvojku se moc těším, ale asi se fakt už budu muset odhodlat k upgradu PC, očekávám, že na PC to poběží opět nejlépe

        Btw, na konzolích je hejt, že tam není nextgen pacth a 60fps.  Mě hraní ve 30fps zase tolik nevadí, já bych víc ocenil na konzolích lepší grafiku, ta xboxová verze je proti pc opravdu osekaná dost, nejvíc mě sere dohled a doskakování detailů na vzdálenějších objektech.

  • Ja teda doufám, že to opravdu vyjde už letos. To mi asi bude stačit. Jinak klidně ať je to aspoň stejně dobrý jako jednička. Ta mě hodně bavila (DLC už zdaleka tolik ne). Bylo by hodně fajn si třeba přehrát save z jedničky a mít do začátku třeba stejnou výbavu, peníze a perky, které byli i na konci. Když už by to mělo začít tam, kde jednička skončila. Taky by do tý hry konečne mohli přidat New Game+, to mi u prvního dílu celkem chybělo.

  • Bubici

     Stačilo chvilku trénovat a Prcek byl dole natotata a ani moc nezáleželo na tom, kolik jsem měl zdraví, když jsem k němu přišel. Jó lenost je blbá věc, někdy i u herních recenzentů. 

    • To je tak keď dnes recenzujú hry novinári a nie hráči.

  • Pussyeater69

    Snad to bude hratelne.

  • La_Furia-Roja

    kolik historických nesmyslů tam zase bude? A předpokládám, že špatný rok bude nadále pokračovat.

    Vlastenec-dezolé Vávra a jeho historické fikce...

    • Inquisitor

      dezoláti apod. už to člověk musí číst i tady. Hrozná doba.

      • La_Furia-Roja

        máš pravdu, nerad to používám a najednu stranu se i stydím, že jsem to napsal. Ovšem pro mě je dezolé člověk, co absolutně nerozumí pojmům demokracie, právní stát, přitom tyhle pojmy neustále užívá pro své argumenty a to je přesně p. Vávra.

        Vávru jsem kdysi respektoval alespoň za jeho tvorbu, ovšem po jeho posledních "bombách" na X, pro mě ztratil ten člověk jakoukoliv hodnotu a ten pojem dezolé si naprosto zaslouží.

        • Vávra demokracii rozumie moc dobre. Za to okolo teba ani neprešla. Dezolát je pre mňa človek, ktorý nedokáže rešpektovať iný názor a najradšej by každého umlčal, presne ako tu predvádzaš. Prestaň sa ohánat demokraciou, keď sám by si najradšej vnucoval svoje, to je iný režim. Rovnako, ako sa hráš na liberála aj keď z teba kričí cancel kultura.

          Vávrove názory su práveže pri zemi, len ublíženci si ich prekrúcajú ako im vyhovuje,  vkladajú mu do úst slová, ktoré nikdy nepovedal a vytrhávajú veci z kontextu. A majstri ako ty to hneď žerú bez vlastného rozmyšlania.

          A to píšem ako progresívne orientovaný človek. Aj keď s ním často neúhlasím, tak ho rešpektujem omnoho viac než ľudí ako si ty. 

          • La_Furia-Roja

            můžeš mí říci, kde někoho omezuji, či mám potřebu umlčet?

            Kdo je expert na bany, je právě pan Vávra, který banuje jakýkoliv názor, který s ním nesouhlasí a vytváří si dokonalou sociální bublinu jeho nohsledů.

            Vávra se v rámci demokracie vůbec nevyzná, protože demokracie neznamená, že si můžeš dělat cokoliv, prohlašovat cokoliv bez následků. Tohle pan Vávra zcela néchape, samozřejmě navíc je pokrytec, protože jeho demokracie konči v tom momentu, kdy mu někdo nesouhlasí s jeho světonázorem.

            Zě me prototyp dokonalého dezolé. 

            • To jak a kolik Vávra banuje ví jen on sám a už několikrát se k tomu vyjadřoval.

              V diskusích pod Vávrovo příspěvky se to jen hemží posměšky a jinými názory a snahami se ho opravit, jediné co mizí jsou urážky. A to téměř vždy až za určitou chvíli.

              To co tu píšeš je jen snůška lží malého frustrovaného chlapce, který nestojí ani za těch aktuálních 4,90,-

              A na slovo demokracie od inzestů jako jsi ty začínám být hodně alergický.

        • To je ale fakt zbytečné tady tahat do diskuze. Nepříjemných míst vypleněných kulturními válkami je všude dost...

          • La_Furia-Roja

            to máš samozřejmě pravdu, ale ta osoba je mi extrémně odporná, takže to bylo silnější než já. 

      • Dneska musí mit všichni jeden správnej názor, když si někdo myslí něco jinyho než většina je to hned dezolat a rozvratnej živel. Před rokem 89 normálka, ale dneska? Dezolati jsou spíš ti co označují za dezolaty lidi s jiným názorem než mají oni... 

        • Jak se říká - rozděl a panuj.

        • Dezoláti jsou lidé, kteří uvěří jakékoliv kravině co jim přihučí do schránky. 

          • Přesně. Prostě dezoláti. 

  • Jako koupim to, uz z principu. Ale ponevadz cekam ze to porad bude simulator pichani (mecem, kdyby se tu nasel nejakej prasak:) ), tak to asi urcite hrat nebudu :)

    • Panebože. To je jak říct, že Forza je jen simulátor kroucení volantem. Kámo, podepiš, že chceš po smrti darovat mozek na studium, tohle je pro vědu jedinečná přiležitost.

      • Ty asi nebudes nejostrejsi tuzka v penale co? :)

    • Pussyeater69

      Kupovat jen z principu? To je teda dost smutny.

      • Bohuzel jsi obraz dnesni doby, ze nekomu prijdou principy smutny...

        • Pussyeater69

          Hra muze byt naprosta 3,14covina, nebo nehratelnej bordel jako prvni dil, a budes jim cpat penize, aniz bys to chtel hrat? To je demence, a hlavni duvod proc herni prumysl vypada tak jak vypada... platit za odpad a podporovat vyvojare proc? Protoze je to Cech? Pitomost.

    • 0011

      Já meče ignoroval a jel palcáty, je to sice strašně OP zbraň, ale díky tomu me hra zacala bavit, jednoduchá na ovládání a na vyšším levelu přemůžeš nepřítele v sebelepší zbroji i když se kryje štítem, protože mu rychle sražíš staminu a pak ho dorazíš. Šerm mě taky nebavil a navíc mi k husitské hře ten palcát sednul i tématicky.

      • ja pouzival to kladivo z "pokladu", je velkej rozdil mezi kladivem a palcatem?

        • 0011

          Ovládání je stejné akorát kladiva mají silnější útok "bodnutím" střídal jsem palcáty a kladiva podle toho na co jsem zrovna narazil.

  • KrPa

    vazne si redakce stezuje ze soubojak byl krkolomny? ze neslo bojovat proti vice nepratrelum? a co kdyz je to tim, ze je to vlastne pravda! neuveritelne! to snad kazdy bere za realitu hollywoodke filmy...

    • Reálný svět je mnoha činnostmi nuda a hra je tu od toho, aby nám dala zábavu. Jenže tomu Vávra nerozumí. 

      Jak jsem psal níže, za chvíli budeme vynášet smetí z baráku, aby jsme dostali více reality ... to chceš??!! 

      • Tak pokud chceš hru, kde sekáš davy nepřátel na maděru, tak si zahraješ třeba Zaklínače. Nemusí snad být každá hra jako přes kopírák. Případně každá hra pro všechny. Stejně jako třeba Dark Souls není pro všechny. Mě ten realismus dost bavil a je to určitě hra na kterou rád vzpomínám. 

    • uaxpk

      Mě to tím stylem - odlákat jednotlivce od většiny a pak kill - připomínalo Gothic 1/2. Tam taky ze začátku nešlo dát více goblinů najednou aniž by hráč neviděl game over.  A přesto/díky tomu je to legenda. 

      Ten souboják v KC mi přišel příšerný na začátku hry. Pak to člověk dostane pod ruku a je to paráda. Já měl  oblíbený palcát + komba a luk.

      • Widl_CZ

        No jo,  jenže i když byl v Gothicu ten souboják těžší (zrovna mám rozehraný Archolos), tak byl už od začátku zábavný. U KC to bylo pořád jen toporně nudný.

        • uaxpk

          Souhlas. Já to měl do té doby než jsem si "ohmatal" všechny typy zbraní a vybral si palcát. Pak to chytlo "drajf" a bavilo mě to i s mečema. 

          Na Archolos se už dlouho chystám (Gothic už mám projetý nazpaměť) a těším.

    • Derp_1337

      Byl snad Kingdom Come nějaký simulátor?? Ne. Byla to akční role-playing hra určena pro zábavu. Takže 100% realističnost tam opravdu nikdo nečekal a ani nechtěl. 

      Co by jsi chtěl? Absolutní realismus, kde musíš aspoň 2 roky studovat šerm než si můžeš "zahrát" hru, kde se bojuje meči?

      Jak napsal níž Sugyn: Jedna věc je autentičnost, druhá je realismus.

      • Byl For Honor simulátor? Akční RPG je třeba Elden Ring, to je vlastně úplně to samé jako Kingdom Come, že? Mě se líbí, vždycky lidi ty žánry her využijí tak, aby to podpořilo jejich argument. Tzv. argumentační akrobacie 🙂 Do akčních RPG se může schovat tolik her, snad i nějakej Assasins Creed vlastně - úplněj Kingdom Come... Je to prostě jiný soubojový systém, v Zaklínači 1 byl taky jiný soubojový systém než do té doby bylo zvykem (někomu se líbil, někomu ne). Pokud si byl ochoten tomu v Kingdom Come věnovat trochu času a naučit se to, s lepším vybavením a skilly si potom porazil každého rytíře, takže krkolomný to určitě nebylo, spíš "jiný". Já se třeba radši naučil tenhle soubojový systém, než se jak totální ma*or učit vektory útoků bose v Dark Souls, který mimochodem vůbec nedávají smysl a hitboxy jsou schválně divný a jiný než se doopravdy zdá...

        • Derp_1337

          Tvůj příspěvek je trochu postavený na hlavu. 

          Tvoje stížnosti na žánry her v kontextu diskuze nedávají smysl. Já napsal, že Kingdom Come není simulátor. Je to akční RPG. A ty tu meleš všeobecně něco o akčních RPG. Jak s tím souvisí Elden Ring?? Jak s tím souvisí Assassin Creed? Jak s tím souvisí Zaklínač? Jak s tím souvisí Dark Souls? Ani jedno taky není simulátor.

          Jestli Krpa chce (skoro) 100% realističnost, tak by měl hrát simulátory. Akční RPG nejsou zrovna proslulé svou 100% realističností.

          • No kdyby ses nad tím trochu zamyslel a nesnažil se hned nad někým "vyhrát", tak by sis uvědomil, že můj příspěvek je postavený na tom, že do žánru akční RPG se vejde fakt hodně rozdílných her, takže tím argumentovat je trochu zcestný.

             Simulátor to samozřejmě není, to neznamená, že v RPG hrách nemůžou být realistické prvky, zvlášť když zrovna v KCD je většina ostatních mechanik jako rozhovory, chování NPC, spánek, jídlo a questy jsou na tom dost postavené. 

            Jako tvůj argument bych pochopil, kdyby třeba do Need For Speed Unbound přidali vývojáři jízdí model z Assetto Corsa. To by asi bylo celkem oprávněné si stěžovat, že arkáda se nedá hrát jinak než s volantem a byl by to krok vedle vývojářů. Ale jestli v tomhle vs tvém argumentu, že "akční RPG nejsou zrovna proslulé svou 100% realističností." nevidíš rozdíl, tak škoda no.

            • aspaa

              až na to, že když hru pojmenuješ, prezentuješ, prodáváš jako akční RPG a dáš do hry combat, který je pseudo pokus o sim, tak sám sebe střílíš do nohy.  Akční RPG je žánr, kde se můžeš dle sebe profillovat alespoň do určité míry.  To tady chybí. 

              Argument, že do ačkních RPG narveš všechno, je směšný. 


              • medveddd

                Reakce na příspěvek:

                Warhorse se svým realistickým a komplexním combatem před vydáním jedničky absolutně netajili, ba naopak.

              • Reakce na příspěvek:

                Směšná je tvoje deziluze o tom, co je akční RPG. Mass Effect, Diablo, Xenoblade Chronicles 3, Dark Souls, Witcher 1, The Lord of the Rings: The Return of the King, Jade Empire atd...

                Vážně se tady chete hádát o tom, že akční RPG spojuje nějaký stejný/podobný combat system? Vypadá to, že tady to asi moc smysl už nemá... Mimochodem For Honor s podobným combat systémem jako KCD je snad simulátor? Jestli je tedy KCD špatně profilováno, existuje vůbec žánr "Realistické RPG", aby tedy bylo profilováno správně? Neexistuje... Já fakt nechápu, kde na tyhle hlody chodíte.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Hele, srovnáváš jabka s hruškama. Jedná se sice o ovoce, ale dost odlišné.

                  A tady nejde o stejný typ soubojového systému v jednom žánru her. To snad ani nejde. Nevím, proč to píšeš, když nikdo nic takového neřekl. 

                  Tady jde o to, že v tom žánru her není moc žádoucí, aby tam byla až moc "reálná" simulace soubojového systému. To je doména spíš taktických simulací či "hack and slash" mlátiček.


                  Skusím to podat trochu jinak, aby jsi to pochopil: Nebudeš hrát Cyberpunk 2077 a očekávat, že tam bude velmi imerzivní, propracovaný a náročný simulátor závodění v autech (něco na úrovni Gran Turismo). Nějaké závodní prvky v té hře můžou být, ale není moc žádoucí, aby byly "až moc reálné".

                  • Reakce na příspěvek:

                    Jak jsem psal u příkladu s Need for Speedem, já moc dobře chápu jak to myslíš. Ale prostě tady na to se to nedá aplikovat. Ten soubojový systém je stále akční, akorát je jiný a je určitě obtížné se ho naučit. Simulace šermířského boje narozdil třeba od závodů neexistuje, maximálně mě napadá něco ve VR. Ale ty prostě nechceš uznat, že celá ta hra i když je akční RPG je koncipována do realizmu a to mnohem více herníma mechanikama, příběhem, grafikou, questy než soubojovým systémem. A právě to, že ty píšeš o mém srovnání jablek a hrušek, tak stejně tak ty zase škatulkuješ, že každé ovoce musí být takové a takové, protože se to jmenuje ovoce a už nekoukáš na to, jestli je to červené jabko nebo zelená hruška. Prostě bych složitost a jiný soubojový systém než je populární nenazýval plnou simulací na úkor zábavy. Samozřejmě to někoho a recenzenty bavit nemusí, každý jsme jiný, ale realizmus (schválně neříkám simulace, protože to už jsem snad vyvrátil) nutně neznamená nezábava.

                  • medveddd

                    Reakce na příspěvek:

                    Podle mě může být realistický prvek ve hře jakéhokoliv žánru, pokud je to ve výsledku zábava. V akčním RPG může být sim-like combat, v lineární hopsačce může být já nevímco, realistický systém hladu a žízně... pokud to bude zábava.

                    Nevidím důvod ty žánry škatulkovat podle toho, co by v nich mělo nebo nemělo být. Škatulky můžeme používat, když popisujeme hotové dílo - "nejvíc se to podobá akčnímu RPG, tak tomu budeme říkat akční RPG", neměli by je používat developeři, když dělají hru "děláme něco, co se nejvíc podobá akčnímu RPG, tak tam nemůžeme dát prvek simulace". Já jsem za tuhle invenci a vystupování "ze škatulek" naopak rád.

                    Pokud se ti v KCD souboják nelíbil, fair enough, to je naprosto legitimní názor, mě to třeba zase bavilo. Není to ale podle mě problém toho, že je hra v nějakém žánru, kterého by se měla držet... nehledě na to, že to není jediný realistický prvek, který hra obsahuje, a kterým tak vybočuje ze své kategorie.

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Jo, co píšeš dává smysl. Škatulky jsou zbytečně uměle omezující. Souhlasím. Ale nijak to neodporuje tomu, co jsem napsal.

                      Nějaké prvky tam můžou být. Ale je nežádoucí, aby byly "až moc reálné". To pak už překračuje hranici zábavy a je to spíš frustrující.


                      Na ten souboják si stěžovalo fakt hodně lidí (včetně různých recenzentů), takže něco pravdy na tom asi bude.

        • sugyn

          "Pokud si byl ochoten tomu v "Dark Souls" věnovat trochu času a naučit se to, s lepším vybavením a skilly si potom porazil každého "Bose", takže krkolomný to určitě nebylo, spíš "jiný"

          To umim taky.

          • A to s tím souvisí jak? Že oba soubojové systémy jsou krkolomné tedy? Nebo Dark Souls je realistická hra? 🙂

            • sugyn

              Good luck.

        • kdyby jenom vektory, ale simulator behu k bossum, to je ds1, level design k nicemu

          • aspaa

            a přesto vše, to bylo vyhlašená jako nej hra historie a level design se považuje mnohými za vrchol a x studiíí se ho snaží marně roky napodobit. 

            Takže celý herní svět se plete, chceš říci? 

        • aspaa

          To je vtipný, že tu argumentační akrobacii používáš taky.


           Jinak učit se vektory v DS? Ale prosím tě.


          • Ano prosímtě, příblížíš mi tedy, jak jí používám? 

            Jinak k DS. Nepřirozené hitboxy, které tě trefí i když "sekera" bose je o půl metru jinde... To se tam neobjevuje, že? To dokonalý soubojový systém, ale ten v KCD je "přece krkolomný"... Porovnání je na místě, protože jedna hra se vyzdvihuje pro svou obtížnost, oproti tomu KCD má být přeci Skyrim klikačka ne?

            • aspaa

              to, že obhajuješ jednu hru jinou, je argumentační faul. Je to to nejednoduší a nejlacinější. Umí to úplně každý. Dívej:

              https://www.youtube.com/watch?v=xpOcHj9C2Fo

              Jinak dá se souhlasit, že hitboxy hlavně ve dvojce DS byly strašné, u jedničky jsem neměl ten pocit, Elden Ring už to měl vyladěné. Ale pořád jsi DS i s trochu lepším skillem mohl porazit na LVL1, jak ten combat byl funkční. Navíc ve finále to můžeš použít parry a jet se štítem, nebo pouzít socku a použít ranged DPS, to ti combat od Vávry nenabídne. Pokud tě nebude bavít jejich pseudo mečovaná, tak jsi nahraný a hru si nepříspusobíš podle svého jako v klasickým RPGčku.

              https://www.youtube.com/watch?v=mdh4QM8yaEc

              Takhle máš hitboxy v Elden Ring.

              • Reakce na příspěvek:

                "to, že obhajuješ jednu hru jinou, je argumentační faul. Je to to nejednoduší a nejlacinější. Umí to úplně každý" Tenhle statement sám o sobě je argumentační faul 😀

                No zrovna combat ve W3 je celkem podobný Dark Souls, akorát je definitivně jednoduší, hlavně bych neřekl, že je to nějaká přednost W3 (mimochodem v tom videu hraje týpek ve 20 fps? Jestli si pamatuju, tak v pěstních soubojích bylo důležité blokovat a ne uskakovat). Ale o to ani tak nešlo, jako spíš o fakt, že učit se šermířský systém v KCD je tady pro hatery Vávry nepřekonatelné, ale objektivně krkolomné hitboxy ve hrách typu Dark Souls jsou pro mnohé skill issue a výborný game design. Umřít v Dark Souls znamená učit se pohyby bose, umřít v KCD znamená Vávra je deme*t a soubojovej systém je k h*vnu. 🙂
                • aspaa

                  Reakce na příspěvek:

                  nastuduj si red herring. Jsi vzorový příklad v této diskuzi. K tomu jsi ještě ublízený fanboy hry, která nikde moc neuspěla krom kontroverzí.  Jinak argumentace hitboxama je směšná, protože náročnost hry rozhodně nebyla díky hitboxům v rámci prvního dílu, to bys věděl, kdybys to hrál, ovšem oba víme, že jsi pořádně nehrál. :) 

                  Jinak chápu, že jsi Vávra boy, dobře pro tebe, fakt ti ti přeji, ale ty tvoje argumenty jsou fakt na úrovni Vávry :D. 

                  Jinak Vávra je největší hater v rámci herní scény. To, že kritizuje něco ,co má ve svých hrách mnohem horší, je pak takové smutné, pokrytecké, doplň si sám. To se pak nediv, že si lidi z něho dělají srandu. Nejhorší je, že se ho pak někdo zastává. :)

                  • Reakce na příspěvek:

                      Red herring to bohužel není, měl by sis ho nastudovat ty. Žádný argumentační úhyb, kdy argumentuješ něčím, co s tématem vůbec nesouvisí, jsem nepoužil. Ty srovnání o kterých píšu samozřejmě s tématem souvisí. Vysvětlím ti to na příkladu, jo? For Honor má velmi podobný kombat KCD. Tzn. když se bavíme o KCD, jeho zmínění není Red Herring. Pokud by totiž byl, v diskuzi bys nemohl používat žádné srovnávací argumenty.

                      Každopádně já nejsem žádný fanboy KCD, ta hra měla dle mého názoru úplně jiné problémy a to hlavně technický stav, kdy prostě hra nešla ani pomalu dohrát, zníčené savy dokázaly zruinovat celou hru (ještě když bylo savování omezené, to je asi nejhorší mechanika, kterou jsem kdy ve hře viděl), pak taky třeba zabugované questy...

                      Jenže to bys nesměl používat Straw Mana a snažit se vyhrát diskuzi na tom, že já jsem fanboy Vávry, aniž by to mělo cokoliv co dočinění s tím, o čem se tady bavíme.

                      Náročnost DS je uměle nahnaná pomocí hitboxů (tohle tvrzení neznamené, že je to jediná věc, proč je DS obtížné, jenom zmiňuji, aby si se zase nespletl 🙂). Každopádně to neříkám to pouze já, stačí si o tom něco dohledat. Z mé zkušenosti místa útoků nejsou očekávatelná dle toho, jak ten útok vypadá a hráč musí zemřít a naučit se, kde přesně ty hitboxy jsou, aby se jim mohl vyhnout. Takže to z podstaty věci prostě je herní mechanika. Jinak DS jsem chvíli hrál, ale ovládání mi fakt nesedlo a soubojový systém taky ne. V Sekiru jsem tomu třeba obětoval víc času a několik hodin jsem nahrál, protože mám rád tu tématiku.

                      Jak souvisí to, že je Vávra hater herní scény se soubojovým systémem v KCD? Red Herring z tvojí strany?

    • Jasné že máš pravdu ale je to taky a to hlavně hra v tom případě ti tvůrci měli dát k dispozici družinu nebo snad chceš říct že dříve po lesích běhali samotní vojáci a likvidovali tlupy nájezníků? To asi taky ne že

      • BohumilCisar

        Na co družinu? Pokud nechceš bojovat, stačí utéct, což díky spawnovacímu koni bylo velmi snadné.

    • sugyn

      Byl,  je a doufam, ze nebude. jedna vec je autenticnost a druha je realismus.

    • Soubojový systém pro masochisty. Byl příšerný.  Ale protože nevyhodili jeho autora, velké změny nečekám. 

      • *súbojový systém pre hráčov. Nie pre dnešné máničky, ktore nie su ochotné sa nič naučiť a najradšej by uklikali všetko k smrti bez akejkolvek snahy. Fakt neskutočné ako hráči zdegenerovali.

        • Myslím, že hlavní problém toho systému je nevyváženost. Pokud jdeš po příběhu, tak se snadno dostaneš do situace, kdy nemůžeš dál, protože jsou tam tuhé souboje. Nemůžeš trénovat (ani postavu ani vlastní reflexy), protože NPCčka, se kterými to šlo, už nejsou na správném místě a na skupinu banditů nemáš. Máš problém nakupovat lepší vybavení, protože buď na to nemáš skill nebo peníze, které můžeš legálně (bez zabíjení a kradení) vydělávat jen celkem otravnými (i když neokoukanými) questy. No a jakmile se tím prodřeš a začneš zvládat bandity, tak to zase začne být až příliš lehké - spousta peněz i tréninkových zkušeností za pár minut snadné práce. Fajn simulace Hloupého Jindry při cestě ze dna na vrchol, ale moc velká zábava to není.

          Obtížné hry mi nevadí (Dark Souls, Ori, Celeste...), ale pokud nejsou zábavné v celém průběhu, tak je to prostě otrava.

          • Nepovedal by som ze je to nevyvazenost. Hra proste nie je dizajnovana na to aby clovek rushoval hlavnu linku, ale na to aby vyuzival vsetko co ponuka a ucil sa. Aby sa od nuly vypracoval na vrchol. O tom vzdy RPGcka boli, nie dnesne zapadne rpgcka kde je hlavna postava od zaciatku masina na zabijanie. Od zaciatku bolo jasne ze ta hra nebude pre prilezitostnych hracov. Je to a malo to byt od oznamenia old school rpg, ktore neda hracovi nic zadarmo. Navyse az na jeden suboj sa da hra dohrat bez jedineho zabitia...takze "tuhe suboje" nie su najlepsi argument. 

            Ci to je zabava uz je na kazdom osobne...a vacsina ludi sa bavi. Takto sa hrali rpg hry kedysi, nez zaner na zapade zdegeneroval na bohapuste klikanie. Chapem ze hracov ktori vyrastali na modernejsich "rpgckach" KCD ale odradi.


            • Pokud tě hra při postupu po hlavním questu efektivně odřízne od možnosti trénovat souboje, tak je to dle mého blbě. To prostě neokecáš. Netrénoval jsi včas, hahaha, smůla, můžeš akorát sbírat bylinky, plnit zajímavě popsané fetch questy, randit... nebo hledat použitelný starý save.

              Bez zabíjení se dá dohrát i Doom (ten starý), ale baví to jen úzkou skupinu lidí (nic proti nim).

              Já vyrůstal na Wizardry VII, Dungeon Masterovi, Lands of Lore, Ultimě Underworld a Daggerfallu. Ani jedno z toho není na souboje jednoduchá hra, ale ani jedna tě podobným způsobem nenechá ve štychu. Dobře, Daggerfall jo, ale nikdo to nepovažoval za dobrý game design.

      • yeniczek

        Celkove s hrami, kde se clovek musi neco realne naucit, trpelivost nemam. Nemam cas. Ale v KCD se to slo naucit pomerne rychle a pak je ten soubojak zabava a souboje jsem primo vyhledaval + jsem vyhral turnaje.

  • Já očekávám tunu klišé, jak je u Vávry zvykem. A možná přibude i vynášení odpadků, protože to je prý hrozná zábava. 

    Hudba ale bude hezká, na soundtrack se těším. Abych skončil pozitivně. 

  • Lol Vávra vubec není kontroverzní. Pokud s ním nesouhlasím tak mi přijde akorát jako pitomec. Ale kdoví, třeba to ani není Vávra.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit