Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KrPa

    vazne si redakce stezuje ze soubojak byl krkolomny? ze neslo bojovat proti vice nepratrelum? a co kdyz je to tim, ze je to vlastne pravda! neuveritelne! to snad kazdy bere za realitu hollywoodke filmy...

    • Reálný svět je mnoha činnostmi nuda a hra je tu od toho, aby nám dala zábavu. Jenže tomu Vávra nerozumí. 

      Jak jsem psal níže, za chvíli budeme vynášet smetí z baráku, aby jsme dostali více reality ... to chceš??!! 

      • Tak pokud chceš hru, kde sekáš davy nepřátel na maděru, tak si zahraješ třeba Zaklínače. Nemusí snad být každá hra jako přes kopírák. Případně každá hra pro všechny. Stejně jako třeba Dark Souls není pro všechny. Mě ten realismus dost bavil a je to určitě hra na kterou rád vzpomínám. 

    • uaxpk

      Mě to tím stylem - odlákat jednotlivce od většiny a pak kill - připomínalo Gothic 1/2. Tam taky ze začátku nešlo dát více goblinů najednou aniž by hráč neviděl game over.  A přesto/díky tomu je to legenda. 

      Ten souboják v KC mi přišel příšerný na začátku hry. Pak to člověk dostane pod ruku a je to paráda. Já měl  oblíbený palcát + komba a luk.

      • Widl_CZ

        No jo,  jenže i když byl v Gothicu ten souboják těžší (zrovna mám rozehraný Archolos), tak byl už od začátku zábavný. U KC to bylo pořád jen toporně nudný.

        • uaxpk

          Souhlas. Já to měl do té doby než jsem si "ohmatal" všechny typy zbraní a vybral si palcát. Pak to chytlo "drajf" a bavilo mě to i s mečema. 

          Na Archolos se už dlouho chystám (Gothic už mám projetý nazpaměť) a těším.

    • Derp_1337

      Byl snad Kingdom Come nějaký simulátor?? Ne. Byla to akční role-playing hra určena pro zábavu. Takže 100% realističnost tam opravdu nikdo nečekal a ani nechtěl. 

      Co by jsi chtěl? Absolutní realismus, kde musíš aspoň 2 roky studovat šerm než si můžeš "zahrát" hru, kde se bojuje meči?

      Jak napsal níž Sugyn: Jedna věc je autentičnost, druhá je realismus.

      • Byl For Honor simulátor? Akční RPG je třeba Elden Ring, to je vlastně úplně to samé jako Kingdom Come, že? Mě se líbí, vždycky lidi ty žánry her využijí tak, aby to podpořilo jejich argument. Tzv. argumentační akrobacie 🙂 Do akčních RPG se může schovat tolik her, snad i nějakej Assasins Creed vlastně - úplněj Kingdom Come... Je to prostě jiný soubojový systém, v Zaklínači 1 byl taky jiný soubojový systém než do té doby bylo zvykem (někomu se líbil, někomu ne). Pokud si byl ochoten tomu v Kingdom Come věnovat trochu času a naučit se to, s lepším vybavením a skilly si potom porazil každého rytíře, takže krkolomný to určitě nebylo, spíš "jiný". Já se třeba radši naučil tenhle soubojový systém, než se jak totální ma*or učit vektory útoků bose v Dark Souls, který mimochodem vůbec nedávají smysl a hitboxy jsou schválně divný a jiný než se doopravdy zdá...

        • Derp_1337

          Tvůj příspěvek je trochu postavený na hlavu. 

          Tvoje stížnosti na žánry her v kontextu diskuze nedávají smysl. Já napsal, že Kingdom Come není simulátor. Je to akční RPG. A ty tu meleš všeobecně něco o akčních RPG. Jak s tím souvisí Elden Ring?? Jak s tím souvisí Assassin Creed? Jak s tím souvisí Zaklínač? Jak s tím souvisí Dark Souls? Ani jedno taky není simulátor.

          Jestli Krpa chce (skoro) 100% realističnost, tak by měl hrát simulátory. Akční RPG nejsou zrovna proslulé svou 100% realističností.

          • No kdyby ses nad tím trochu zamyslel a nesnažil se hned nad někým "vyhrát", tak by sis uvědomil, že můj příspěvek je postavený na tom, že do žánru akční RPG se vejde fakt hodně rozdílných her, takže tím argumentovat je trochu zcestný.

             Simulátor to samozřejmě není, to neznamená, že v RPG hrách nemůžou být realistické prvky, zvlášť když zrovna v KCD je většina ostatních mechanik jako rozhovory, chování NPC, spánek, jídlo a questy jsou na tom dost postavené. 

            Jako tvůj argument bych pochopil, kdyby třeba do Need For Speed Unbound přidali vývojáři jízdí model z Assetto Corsa. To by asi bylo celkem oprávněné si stěžovat, že arkáda se nedá hrát jinak než s volantem a byl by to krok vedle vývojářů. Ale jestli v tomhle vs tvém argumentu, že "akční RPG nejsou zrovna proslulé svou 100% realističností." nevidíš rozdíl, tak škoda no.

        • sugyn

          "Pokud si byl ochoten tomu v "Dark Souls" věnovat trochu času a naučit se to, s lepším vybavením a skilly si potom porazil každého "Bose", takže krkolomný to určitě nebylo, spíš "jiný"

          To umim taky.

          • A to s tím souvisí jak? Že oba soubojové systémy jsou krkolomné tedy? Nebo Dark Souls je realistická hra? 🙂

            • sugyn

              Good luck.

        • kdyby jenom vektory, ale simulator behu k bossum, to je ds1, level design k nicemu

    • Jasné že máš pravdu ale je to taky a to hlavně hra v tom případě ti tvůrci měli dát k dispozici družinu nebo snad chceš říct že dříve po lesích běhali samotní vojáci a likvidovali tlupy nájezníků? To asi taky ne že

      • BohumilCisar

        Na co družinu? Pokud nechceš bojovat, stačí utéct, což díky spawnovacímu koni bylo velmi snadné.

    • sugyn

      Byl,  je a doufam, ze nebude. jedna vec je autenticnost a druha je realismus.

    • Soubojový systém pro masochisty. Byl příšerný.  Ale protože nevyhodili jeho autora, velké změny nečekám. 

      • *súbojový systém pre hráčov. Nie pre dnešné máničky, ktore nie su ochotné sa nič naučiť a najradšej by uklikali všetko k smrti bez akejkolvek snahy. Fakt neskutočné ako hráči zdegenerovali.

        • Myslím, že hlavní problém toho systému je nevyváženost. Pokud jdeš po příběhu, tak se snadno dostaneš do situace, kdy nemůžeš dál, protože jsou tam tuhé souboje. Nemůžeš trénovat (ani postavu ani vlastní reflexy), protože NPCčka, se kterými to šlo, už nejsou na správném místě a na skupinu banditů nemáš. Máš problém nakupovat lepší vybavení, protože buď na to nemáš skill nebo peníze, které můžeš legálně (bez zabíjení a kradení) vydělávat jen celkem otravnými (i když neokoukanými) questy. No a jakmile se tím prodřeš a začneš zvládat bandity, tak to zase začne být až příliš lehké - spousta peněz i tréninkových zkušeností za pár minut snadné práce. Fajn simulace Hloupého Jindry při cestě ze dna na vrchol, ale moc velká zábava to není.

          Obtížné hry mi nevadí (Dark Souls, Ori, Celeste...), ale pokud nejsou zábavné v celém průběhu, tak je to prostě otrava.

          • Nepovedal by som ze je to nevyvazenost. Hra proste nie je dizajnovana na to aby clovek rushoval hlavnu linku, ale na to aby vyuzival vsetko co ponuka a ucil sa. Aby sa od nuly vypracoval na vrchol. O tom vzdy RPGcka boli, nie dnesne zapadne rpgcka kde je hlavna postava od zaciatku masina na zabijanie. Od zaciatku bolo jasne ze ta hra nebude pre prilezitostnych hracov. Je to a malo to byt od oznamenia old school rpg, ktore neda hracovi nic zadarmo. Navyse az na jeden suboj sa da hra dohrat bez jedineho zabitia...takze "tuhe suboje" nie su najlepsi argument. 

            Ci to je zabava uz je na kazdom osobne...a vacsina ludi sa bavi. Takto sa hrali rpg hry kedysi, nez zaner na zapade zdegeneroval na bohapuste klikanie. Chapem ze hracov ktori vyrastali na modernejsich "rpgckach" KCD ale odradi.


            • Pokud tě hra při postupu po hlavním questu efektivně odřízne od možnosti trénovat souboje, tak je to dle mého blbě. To prostě neokecáš. Netrénoval jsi včas, hahaha, smůla, můžeš akorát sbírat bylinky, plnit zajímavě popsané fetch questy, randit... nebo hledat použitelný starý save.

              Bez zabíjení se dá dohrát i Doom (ten starý), ale baví to jen úzkou skupinu lidí (nic proti nim).

              Já vyrůstal na Wizardry VII, Dungeon Masterovi, Lands of Lore, Ultimě Underworld a Daggerfallu. Ani jedno z toho není na souboje jednoduchá hra, ale ani jedna tě podobným způsobem nenechá ve štychu. Dobře, Daggerfall jo, ale nikdo to nepovažoval za dobrý game design.

      • yeniczek

        Celkove s hrami, kde se clovek musi neco realne naucit, trpelivost nemam. Nemam cas. Ale v KCD se to slo naucit pomerne rychle a pak je ten soubojak zabava a souboje jsem primo vyhledaval + jsem vyhral turnaje.

  • BohumilCisar

    Chci, aby to kromě na PC, PS a Xbox vyšlo i na orchestrion.

    • Inquisitor

      Ale válec si musíš půjčit od národního výboru.


  • Lol Vávra vubec není kontroverzní. Pokud s ním nesouhlasím tak mi přijde akorát jako pitomec. Ale kdoví, třeba to ani není Vávra.

  • Bubici

     Stačilo chvilku trénovat a Prcek byl dole natotata a ani moc nezáleželo na tom, kolik jsem měl zdraví, když jsem k němu přišel. Jó lenost je blbá věc, někdy i u herních recenzentů. 

    • To je tak keď dnes recenzujú hry novinári a nie hráči.

  • Tak já bych chtěl hlavně tentokrát volby obtížnosti už ze startu, protože představa, že můžeš mít jednu fixní obtížnost, a aspoň trochu přitom něčím nenaštvat 80% hráčů, je zcestná.

    Pro mě byl z KCD nejlepší zážitek při hraní na Hardcore, se všemi malusy zapnutými. Úplně boží. Pro jiného by to byl strašný oser.

    Proto jsou volby obtížnosti tak důležité.

    • Ja naopak preferujem ak hra výber nemá a je vybalansovaná okolo jednej, ktorú autori zamýšlali. Prípadne ako práve KDC s hardcore modom navyše. Ak ľudia nie su ochotní učiť sa mechaniky hry, tak nech hrajú mainstreamovky pre masy.

  • Proč mi přijde, že si někteři autoři v článku už schválně dopředu vytváří slaměné panáky, aby mohli po vydání kritizovat.

    • Tiež by ma záujimalo prečo sa k hre vyjadrujú redaktori pre ktorých hra očividne nie je. Az na dvoch z nich priam kričí "som casual hráč ".

  • nic

  • Souboj s Prckem jsem dal na první pokus. Hodně jsem předtím bojoval s lapky a trénoval boj. Dal jsem si pred tím také nějaký lektvar na posílení. Asi jsem byl přelevelovaný.

    Jinak souhlasím, že technický stav nebyl dobrý a souboje byly trochu těžkopádné. Obtížné pokud bylo více protivníků  najednou. 

  • zanek.s

    Jednodušší soubojový systém, aby si šermování užili i takový kopyta jako já 😉 Celou hru jsem řešil lukem, nebo pícháním (mečem). 

    • Carnage666

      To já když už jsem si na souboják zvyknul udělali nějaký úpravy který měli pomoct a mě to naopak pokazilo ten naučenej styl 😀 takže sem pak už jen chodil s palcátem/kladivem protože 5 minut se šermovat mě fakt nebavilo tak sem tim kladivem jen rubal do brnění.

      • zanek.s

        Ustupovat, střílet lukem a když to nejde, tak bodat. Samozřejmě při poctivém hraní vysoký level a nejlepší zbroj/meč/luk, občas nějaký lektvar a jejich pracně vymyšlený soubojový systém šel zcela mimo mně  😛  Snad jediný RPG kde mi nevadilo že boj je naprd a bavilo mě doslova všechno ostatní. Kolikrát jsem za celý den hraní vůbec do žádného boje nevkročil a jen plnil questy, vydělával peníze atd atd

  • La_Furia-Roja

    kolik historických nesmyslů tam zase bude? A předpokládám, že špatný rok bude nadále pokračovat.

    Vlastenec-dezolé Vávra a jeho historické fikce...

    • Inquisitor

      dezoláti apod. už to člověk musí číst i tady. Hrozná doba.

      • La_Furia-Roja

        máš pravdu, nerad to používám a najednu stranu se i stydím, že jsem to napsal. Ovšem pro mě je dezolé člověk, co absolutně nerozumí pojmům demokracie, právní stát, přitom tyhle pojmy neustále užívá pro své argumenty a to je přesně p. Vávra.

        Vávru jsem kdysi respektoval alespoň za jeho tvorbu, ovšem po jeho posledních "bombách" na X, pro mě ztratil ten člověk jakoukoliv hodnotu a ten pojem dezolé si naprosto zaslouží.

        • Vávra demokracii rozumie moc dobre. Za to okolo teba ani neprešla. Dezolát je pre mňa človek, ktorý nedokáže rešpektovať iný názor a najradšej by každého umlčal, presne ako tu predvádzaš. Prestaň sa ohánat demokraciou, keď sám by si najradšej vnucoval svoje, to je iný režim. Rovnako, ako sa hráš na liberála aj keď z teba kričí cancel kultura.

          Vávrove názory su práveže pri zemi, len ublíženci si ich prekrúcajú ako im vyhovuje,  vkladajú mu do úst slová, ktoré nikdy nepovedal a vytrhávajú veci z kontextu. A majstri ako ty to hneď žerú bez vlastného rozmyšlania.

          A to píšem ako progresívne orientovaný človek. Aj keď s ním často neúhlasím, tak ho rešpektujem omnoho viac než ľudí ako si ty. 

          • La_Furia-Roja

            můžeš mí říci, kde někoho omezuji, či mám potřebu umlčet?

            Kdo je expert na bany, je právě pan Vávra, který banuje jakýkoliv názor, který s ním nesouhlasí a vytváří si dokonalou sociální bublinu jeho nohsledů.

            Vávra se v rámci demokracie vůbec nevyzná, protože demokracie neznamená, že si můžeš dělat cokoliv, prohlašovat cokoliv bez následků. Tohle pan Vávra zcela néchape, samozřejmě navíc je pokrytec, protože jeho demokracie konči v tom momentu, kdy mu někdo nesouhlasí s jeho světonázorem.

            Zě me prototyp dokonalého dezolé. 

            • To jak a kolik Vávra banuje ví jen on sám a už několikrát se k tomu vyjadřoval.

              V diskusích pod Vávrovo příspěvky se to jen hemží posměšky a jinými názory a snahami se ho opravit, jediné co mizí jsou urážky. A to téměř vždy až za určitou chvíli.

              To co tu píšeš je jen snůška lží malého frustrovaného chlapce, který nestojí ani za těch aktuálních 4,90,-

              A na slovo demokracie od inzestů jako jsi ty začínám být hodně alergický.

        • To je ale fakt zbytečné tady tahat do diskuze. Nepříjemných míst vypleněných kulturními válkami je všude dost...

          • La_Furia-Roja

            to máš samozřejmě pravdu, ale ta osoba je mi extrémně odporná, takže to bylo silnější než já. 

      • Dneska musí mit všichni jeden správnej názor, když si někdo myslí něco jinyho než většina je to hned dezolat a rozvratnej živel. Před rokem 89 normálka, ale dneska? Dezolati jsou spíš ti co označují za dezolaty lidi s jiným názorem než mají oni... 

        • Jak se říká - rozděl a panuj.

        • Dezoláti jsou lidé, kteří uvěří jakékoliv kravině co jim přihučí do schránky. 

          • Přesně. Prostě dezoláti. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit