Dragon Age: The Veilguard – recenze dlouho očekávaného pokračování fantasy RPG
-
Musím říct, že jako člověka sérii nepolibeneho(krátce jsem hrál pouze Inquisition) mně to baví. Je to v podstatě koridorovka s odbočkama, což mi vyhovuje,hezky to vypadá, souboje taky v pohodě, příběh mně táhne pořád dál a nějaký woke, transgender a ja nevim co všechno tam ma být, mně nezajímají a přecházím to. Ostatně v pohádkách je možný všechno 😁
-
Pěkná recenze, dokonce mě jako první dokázala aspoň malinko navnadit, že by to možná nemusela být až taková bída. Ovšem, grafická stylizace, souboják, dialogy a další mě spolehlivě odrazují. Možná časem, až fakt nebude co hrát a budou to rozdávat zadarmo na Epicu. Stáhnu obtížnost na minimum a rychle to proběhnu, abych se dozvěděl, jak to celé dopadlo.
-
Já myslím, že v EA mají z téhle recenze radost. Ukázalo se, že Games.cz odhadli přesně a že dobře udělali, když jim neposlali předběžné kódy.
-
-
Neposlali hru k recenzím nikomu, kdo je alespoň trochu víc kritickej, což o lecčems vypovídá. Bethesda dělává to samý a víme, co z nich pak leze. 🤷
-
Tak 7/10 není až tak špatné hodnocení, osobně bych to vzhledem ke špatným dialogům, nezáživným NPCčkám a přehnaně cartoon grafice nesedící do temného fantasy (resp. temně laděných předchozích dílů) viděl spíš na 6/10. Sedmička mi přijde sakra smírná, ale budiž - je to jenom lehce nadhodnocené - ne úplně přestřelené jako u ostatních velkých recenzentských webů.
-
když se podíváš na poslední recenze z MT:
Tak Games. cz jsou ještě docela hodní.
-
-
Na Steamu zatím okolo 70% hodnocení. Na Metacritic už je to horší, tam Veilguard dostává dost bídu (30%). Ale na Meta je hodně haterů, co z principu dávají nízké hodnocení.
-
-
Na metacriticu můžeš hodnotit hru, aniž by si jí hrál, tj mi přijde trochu bezcený, na steamu, aby si jí mohl hodnotit tak jí musíš mít koupenou
-
Tak hlavně to hráči nechtějí hrát, jak ukazuje vývoj na steam charts. Což je vlastně sakra silný ukazatel. Zatím to vypadá na velký propadák.
-
-
:D Já to tady miluju. 40 tisíc hrajících a ano, klesá to jako u kterýkoliv jiný SP hry. Je to úplně v pohodě hratelný a metacritic uživatelský recenze, kde je 90 % negativních recenzí jen o "woke propagandě" se fakt nedá brát jako ukazatel toho, jestli je hra úspěšná nebo ne.
DA každopádně nemusí být nejlepší DA, ale od velkýho propadáku to má fakt hodně daleko.
-
-
Jestli ti říká něco jméno Jason Schreier, tak ten vehementně tweetoval o tom, jak je hra prodejní kasák. Teď po pár dnech se pravda dere pomalu na povrch a ukazuje se, že se jenom média snažily hru držet nad vodou svojí pozitivní rétorikou, protože to byla snaha o zvýšení prodejů. Jako důkaz budiž to, že Jason všechny ty tweety o úspěšnosti smazal. 😀 Plus žádný informace o prodejích je taky docela dobrej signál.
Já chápu, že po Concordu je definice velkýho propadáku na úplně jiným levelu, ale Veilguard zatím podle indícií jako propadák prostě vypadá.
-
Někde jsem slyšel komentář, že aby zaplatili vývoj, marketing a vše okolo, potřebují prodat > 4 miliony kopií. Odhady jsou teď někde kolem 900k a trend je setrvale klesající. Tak jak bys jinak definoval propadák?
-
Zrovna v tuhle chvíli, kdy to píšu, hraje jednu niche hru od českýho studia o 30 zaměstnancích 83 tisíc lidí. Skoro tři týdny od launche datadisku, víceméně bez marketingu.
DA:V jsem nehrál a nikdy nebudu, ale čistě z hlediska finančního je to celkem smutný srovnání, ne?
-
Hra za 150 milionů minimálně a neměla peak ani 100k, za týden v pátek večer ji hraje 40 tisíc. Jestli tohle není propadák, tak už nevím.
-
-
To je pravda, nevíš.
Je úplně klidně možný, že by si EA představovalo víc, ale propadák to určitě není - naopak, je to jejich nejlepší launch SP hry vůbec.
Což lehce odporuje tvému tvrzení, že je to jasnej propadák. Nehledě na to, jak moc si přejete, aby to propadák byl.
-
-
Na hru za 150 mega dolarů to propadák je, nehledě na to jak moc si přeješ aby nebyl
-
a hlavně nezapomeň, že to má o 500% větší launch než Inkvize na Steamu, to je taky hodně validní číslo, kašleme na to, že EA svoje hry nedávala na Steam, kašleme na to, že Inkvizice tam šla čtyři roky po výdání, tohle jsou krásná čísla. Máš pravdu, určitě to není propadák.
-
-
-
-
nejen na Steamu, dle https://psnprofiles.com/ můžeš mít i představu, jak je hra populární na PSku.
Ta hra bude propadák.
-
-
PSNprofiles určitě nejsou pro normály. Dokud neuveřejní statistiky prodejů EA, jde jenom o spekulace.
-
Tahle nová obsese koukat pořád na grafy toho kdo co hraje a podle toho si dělat názory o tom co je propadák, a následně z toho ještě co hrát a co nehrát, to fakt nechápu.
Lidi jsou jen ovečky co hláskujou to co křičí ti ostatní. 95% "go woke go broke" hatů na MC je od lidí, kteří tu hru nehráli ani vteřinu a maximálně se koukli na video od rezidentního idiota Asmongolda.
Občas to chce umět myslet sám za sebe a udělat si svůj vlastní obrázek.
-
-
Ani bych člověče neřekl, že to je nová obsese. Lidé se baví různě, jsou i tací, kteří se vyloženě baví analýzou všelijakých kojotin.
A že se pak masa vozí na těchto přežvýkaných informacích, jako další forma plytké zábavy, mě vlastně ani nepřekvapuje.
-
je mi jedno, co si myslí ostatní, je mi úplně jedno, co si myslí nějaká makaronka, která je úplně mimo téma. Tenhle aspekt her mě baví dost a rád se k němu vyjádřím, Je zajímavé sledovat, jak velké firmy dokážou zničit letité frančízy, naštvat fanoušky a prokazovat ztráty.
Tady je to úplně stejná písnička jako se Star Wars, což je taky propadák.
-
-
Jen oceňuju tvojí hlavu analytika, když tahle hra překonala Steam peak ze Star Wars Jedi Survivor.
Nevíš, jaký ta hra měla rozpočet, neznáš platform split, neznáš dlouhodobou strategii a předpověd prodejů od EA. Pak podle Steam Charts akorát hlásíš verdikt propadáku roku (snad tedy vedle SW Outlaws).
Neříkám ti ať na ty Charts nekoukáš, ale nemůžeš z nich namalovat celý obrázek. Ještě bys mi mohl vysvětlit jak je ta makaronka mimo téma :)
-
Dragon Age frančíza vznikla, když už Bioware bylo pod EA
-
-
-
-
-