Dragon Age: The Veilguard – recenze dlouho očekávaného pokračování fantasy RPG
-
Zrovna v tuhle chvíli, kdy to píšu, hraje jednu niche hru od českýho studia o 30 zaměstnancích 83 tisíc lidí. Skoro tři týdny od launche datadisku, víceméně bez marketingu.
DA:V jsem nehrál a nikdy nebudu, ale čistě z hlediska finančního je to celkem smutný srovnání, ne?
-
Tak ono to zase nejde tak úplně brát stylem DA:Origins bylo prakticky taktické RPG, a tak všechny další díly, které nebudou následovat tenhle styl, budu hodnotit negativně. Takhle by ses připravil o spoustu zajímavých zážitků.
Změna je život a občas to chce vyzkoušet i nějaké nezvyklé herní žánry. Rozšířiš si tím obzory.
Což je ale horší je ten špatný scénář a nudné postavy do hrdinovy party. To je fakt utrpení.
-
máš jen dost omezený herní rozhled. Rozšiř si obzory.😉
-
kde přesně je ten role-play? Kde přesně využiješ např. to, že si zvolíš svůj background v rámci korporace/dítě ulice. NIkde reálně, v pár dialozích bez nějakých skutečných dopadů. Kde přesně tě nechá hra rozhodovat o příběhu, příběh je striktně lineární, dokud nejdeš na střechu, tam pak si uděláš nějaký výběr, toď vše v rámci hlavního story, ten role-play je dost podobný právě Veilguardu. Pojdmě na gameplay. Ten reálně moc nefungoval a xkrát ho překopali, perky nefugovaly, staty nefungovaly, bonusy nefungovaly, tak co udělali, zjednodušili to na kost, pokud jsi měl nasbíraný nějaký gear v rámci oblečení, tak jsi ve Phantom Liberty jenom provaloval oči, protože oblečení bylo čistě kosmetické.
Já bych řekl, že obě hry jsou akční adventury jak vyšité.
Já jen nechápu, jak CDP může držet prapor, ti doslova nasrali všem hráčům do ksichtu, neříkám, že je CP 2077 špatná hra, je to jen torso dobré RPG hry. Někdy méně je více viz Deus Ex.
-
uznávám, jen mi to přijde jako přešlapování na místě. Já myslím opravdu světy do kterých se ponoříš na týden, které jsou jednak dobrý herně a užiješ si i příběh a postavy. RDR2 jsem opravdu prožil, přišlo mi, že jsem zažil konec divokého západu na vlastní kůži a byl jsem Arturem. Stejně tak u CP, Odysee nebo dřív u GTAV.
Nechci nijak snižovat dobrou skákačku nebo Soulsovku, dobrý remake slavné značky, ale to není úplně co mám na mysli.
Poslední dobou taky hlavně hraju Oxygen not Included, protože to je relax, poslchnu si u toho podcasty nebo audioknížku, utiším OCD potřebu mít vše zarovnané a pasující potrubí/kabel management.
Ale chybí mi to co mám na hrách nejradši. Ten transport jinam, se vším všudy. A ne opravdu si nemyslím, že za to může inkluze nebo progresivní témata. Klidně budu hrát za trans marxistku asijsko afrického původu.
-
U Cyberpunku byl malý roleplay? 😀 Oproti Veilguardu byl v CP naprosto královský roleplay 😄 ale částečně souhlasím že je to spíš akční RPG - zároveň tě ale sakra nechá rozhodovat o příběhu a má zajímavě napsané postavy a questy. Vůbec se ani nechci snižovat k porovnávání CP s takovou hrůzou jako je Veilguard 😂
Jinak můj problém není v tom že bych se vyhýbal míň známým AAA titulům, ale prostě v tom že mě asijská produkce extrémně nebaví a kvalitních západních AAA titulů je jak šafránu. Z asijských her které mě bavily je Elden výjimka a naprostý skvost - ačkoliv i k němu jsem měl výtky za které jsem byl náležitě kamenován 🥲
-
Na metacriticu můžeš hodnotit hru, aniž by si jí hrál, tj mi přijde trochu bezcený, na steamu, aby si jí mohl hodnotit tak jí musíš mít koupenou
-
promiň kámo, ale nezapomněl jsi na hlavní bod diskuze:
"tož kudy dál herní AAA produkceů" ?
Jinak Disco je super, ale proč sem taháš pět let starou hru?
Jinak u Dragon Age ti malý role-play vadí a u Cyberpunku, ne?
-
"To, že máte potřebu hrát jen profláklé tituly, je váš problém."
Ty dva indie tituly které uvádím jsou "profláklé"? 😂 ....Ahaaaa 😅
Disco Elysium možná, pochybuji že zde většina hráčů zná Who's Lila.
Někteří zcela určitě znají Return of the Obra Dinn, kolik z nich je otázkou.Opravdu bych netvrdil že hraji profláklé tituly. Ani letos: Dread Delusion, Conscript, Indika, SKALD against the black priory, While we wait here, Death of the Reprobate, Felvidek, Gronland, ... a mnoho dalších.
A to ani nepočítám tituly které mám zakoupené v předběžném přístupu 🥲😄
-
Astro Bot je taky asijské. Jinak nevím, v čem drží prapor CDP. Myslíš v nedodržených slibech? Nebo v transformaci Cyberpunku od slibů RPG až po doslova FPS v rámci DLC s nulovým vývojem postavy a odstranění RPG prvků úplně v rámci 2.0. No, nevím proti gustu. Jako akční jízda jako od Baye fajn.
Jinak on to nespecifikoval na západní, on specifikoval na AAA. Letos byly AAA i AA hry povedené a popravdě jsem nestíhal ani vše hrát, co jsem chtěl. To, že máte potřebu hrát jen profláklé tituly, je váš problém.
-
Tak pro hodně hráčů to možná ani hot take není, při hraní DA2 jsem měl velkou pachuť z toho jak moc ta hra mohla a měla být lepší. Obzvláště ty monotónní nudné lokace, postavy byly ještě napsány relativně dobře - ačkoliv oproti Origins tam byl značný sakra velký sešup.
-
Ano, pár kapek v moři je. Většinou se jedná o hry z asijské produkce (nejsou kromě toho Astro Bota ty tři tituly které uvádíš asijské? 😅), takže v podstatě ano - západní studia dost "struglí" s tím přijít se zajímavými hrami.
Vlajku stále zatím drží Rockstar a CD projekt, na jak dlouho je otázkou 🥲
Opravdová originalita se často skutečně nachází na indie scéně - Return of the Obra Dinn....naprosto skvělá minimalistická adventura kterou si vlastně ani nedovedu (možná spíše nechci) představit jako AAA titul.
Who's Lila...opět naprosto unikátní styl hry který se těžko popisuje - ačkoliv se jedná o adventuru, tak nutí hráče zjišťovat další informace ke hře v prostředí Windowsu (v browseru).
Disco Elysium které nechá hráče roleplayovat tak jak chce a je přesně opakem toho co mi vadí na Veilguardu. V DE může být hráč naprostý parchant, ačkoliv úkol a mise je pořád stejná - vyřešit vraždu.Tyto tři tituly jsou pouze špička ledovce, mohl bych tady yappovat další hodinu o spoustě zajímavých nezávislých titulů 🥲
-
je mi jedno, co si myslí ostatní, je mi úplně jedno, co si myslí nějaká makaronka, která je úplně mimo téma. Tenhle aspekt her mě baví dost a rád se k němu vyjádřím, Je zajímavé sledovat, jak velké firmy dokážou zničit letité frančízy, naštvat fanoušky a prokazovat ztráty.
Tady je to úplně stejná písnička jako se Star Wars, což je taky propadák.
-
Tahle nová obsese koukat pořád na grafy toho kdo co hraje a podle toho si dělat názory o tom co je propadák, a následně z toho ještě co hrát a co nehrát, to fakt nechápu.
Lidi jsou jen ovečky co hláskujou to co křičí ti ostatní. 95% "go woke go broke" hatů na MC je od lidí, kteří tu hru nehráli ani vteřinu a maximálně se koukli na video od rezidentního idiota Asmongolda.
Občas to chce umět myslet sám za sebe a udělat si svůj vlastní obrázek.
-
a hlavně nezapomeň, že to má o 500% větší launch než Inkvize na Steamu, to je taky hodně validní číslo, kašleme na to, že EA svoje hry nedávala na Steam, kašleme na to, že Inkvizice tam šla čtyři roky po výdání, tohle jsou krásná čísla. Máš pravdu, určitě to není propadák.
-
Od kdy jsou Astro Bot, Elden Ring, Metaphor, Final Fantasy VII indie tituly? Kde tohle jsi zase vyfabuloval?
-
To je pravda, nevíš.
Je úplně klidně možný, že by si EA představovalo víc, ale propadák to určitě není - naopak, je to jejich nejlepší launch SP hry vůbec.
Což lehce odporuje tvému tvrzení, že je to jasnej propadák. Nehledě na to, jak moc si přejete, aby to propadák byl.
-
Hmm, tož kudy dál herní AAA produkce? Herním žebříčům kralují indie tituly se zlomkovými náklady, craftovací emergentní openworldy na tisíc příchutí, specializovné niche simulátory pro tatínky co už nemají čas ani reflexy a battleroyal střílečky. CP77 a BG3 jsou prakticky zářivé vyjímky a to jen proto, že si produkce šla tvrdohlavě za svým a nenechali do toho kecat markeťáky (příliš).
Přitom je ten trh obrovský a jen tak se nesmrsne, jako při prvním videoherním kolapsu. A že by kapitál opouštěl lukrativní trh se taky moc nezdá. Babo raď.
-
Hra za 150 milionů minimálně a neměla peak ani 100k, za týden v pátek večer ji hraje 40 tisíc. Jestli tohle není propadák, tak už nevím.
-
Hot take: DA série stála za prd už od Origins. Neustále změny vizuálního stylu a herního designu... nevím. Možná by se na to mohli už vykašlat.