Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Morraw

    Neřešte čísla. Ty ať si pořeší Bioware s akcionáři, a třeba se tam někdo chytne za nos a udělají příště dobrou Dragon Age hru (spoiler alert: neudělají).

    Pokud už chcete řešit čísla, tak na Steamu aktuálně 73%. Číslo, které od nelítostného review bombingu pomalu ale jistě klesá. Tzn. Že 7 z 10 hráčů vám hru doporučuje ALE, když se začtete do těch pozitivních recenzí, tak je to dost podobné. Dobrá grafika, ale špatný artstyle. Ok souboje, ale chybí hloubka a taktičnost (nezapomeňte easy mode). Dobrý voice-acting, ale slabé dialogy a společníci, kolísavá kvalita příběhu atd. Koridor. Ok casual hra, ale špatná DA hra. A co woke? Řekl bych, že to je příčina těch ostatních věcí, neboť focus byl jinde než na RPG. Dostalo to 7, bo se bojí dát 6, takže pro vás je to 5.

    Myslím, že se tady všichni shodnem, že DA je s každou další hrou o něco horší.

    PS: jdu zpátky na Origins, nějak jsem do toho tento týden zabředl.

    • Tenurri

      Jojo, ta 5 asi reálně odpovídá. Prvních 20 hodin tak nějak protrpět, než to začne být zajímavé, společníci jsou nudní a o ničem, dialogy jsou jako od disney, charakter Rooka je prakticky předdefinován Bioware, jelikož můžete vybrat jen jejich "schválené reakce" které jsou opět o ničem a ničí jakýkoliv roleplay (protože když už vyberete něco podle vás, Rook stejně reaguje úplně jinak, než byste čekali)... a celkový příběh...no...nebudu spoilerovat, ale v některých místech to ani nedává smysl a jestli si někdo řekl že "jo, tohle je dobrý scénář" ...tak teda nevím, co tam pracuje za lidi.

      Jako....vzhled hry a soubojový systém není to hlavní, co mě na rpg hře zajímá. Kdyby to nebyl dragon age, tak by to možná na 6 mělo. Někdy to prostředí vypadá fakt hezky, ale to jaksi nevykompenzuje otřesný scénář :/

      • Morraw

        Díky za vstup. Koresponduje to s tím, co jsem četl i jinde a i s mými zkušenostmi z předchozích her. Ten roleplay je bohužel v RPG dealbreaker a neumožňuje takové soužití s postavou ☹

        • Tenurri

          Za mě...už to teda nemá ani moc s rpg společného. Přijde mi to hratelně spíš jako nové GOW...
          A to, jak zahodili lore a veškeré předchozí hry do koše taky moc nepotěší. Všechno je generické a sterilní, rasy nemají žádnou identitu.

          Atmosféra té hry je hodně slabá...spíš to působí jako online hra, ze které na rychlo udělali SP...

          Jako akční adventura je to průměr. Jako RPG a pokračování Dragon Age je to těžký podprůměr. Jestli je toto nový moderní směr her, tak pláču.

      • chyba je ak to prezentuju ako RPG. (ani neviem ako tato hra bola prezentovana, nejak mi to uslo).

        Pravda je ze mne to pripada (podla videii, osobne to budem hrat asi az cez Vianoce, kedze opat raz luskam Inqusition) ako akcna hra s par RPG prvkami. (cize nieco podobne Diablu :P kedze skilly davas aj tu aj tam, a boje a opat boje a slaby pribeh/postavy).

        Proste je chyba v prezentacii, RPG je dnes skor BG3 nez toto. Holt mainstrem chce boje a dialogy preskakovat, pripadne ich minimalizovat. Tak ma napada, ako historicky dlha seria JPRG Final Famtasy teraz v 16ke presla na akcnu hru, je to dobre? Pre mna osobne nie (a to ze tam mas len 4kusky vybavenia, resp 4+1zbran, a skilly+staty tam ani nemas (v podstate staty ti vyskocia same pri novom LVL), len atributy co co-to vylepsia resp. umoznia nejaky novy bonus/utok)+ takmer uplne chybajuca parta (az mi to pripada na Witchera...-co nie je moje TOP ani nahodou)

    • Ta představa, že se tvůrci soustředí na některá témata, takže jim nezbyde pozornost na zbytek hry, je zábavná.

      Tu hru dělají desítky až stovky lidí, témata v příběhu nemají se zbytkem nic společného.

      • Morraw

        Hm, tady bych naopak argumentoval, že spolu určitě věci souvisí. Nejsem expert na herní development, ale předpokládám, že to je dost podobného jako u jakéhokoliv jiného software devu.

        Takže je tam nějaký Project lead, ten udá scope a směr. S tím, že trh je hlavně americký, tak se zaměří na to, at to je barevné, pro mladší hráče, akční a hlavně ne moc textu, a  nebinárni postavy, bo to je teď cool. A ptže money talks, tak podle toho půjde i priorita. Takže když si tam lead writer nebo jiná role vymysli více konců, x archetypu hlavní postavy a větvené dialogy, tak mu to možná zatrhnou a nebo jsou nekompetentní to napsat, vzhledem k tomu, ze plno původních lidi už tam ani není.

    • Inquisitor

      Je zajímavé, že v kartě obchodu vidím samé palce nahoru a když vlezu na recenze přes komunitní centrum, tak jsou tam většinou palce dolů:)

      • Derp_1337

        To není nic překvapivého, protože Steam filtruje negativní herní hodnocení, když je podezření, že se jedná o review bombing. Nějaký algoritmus vyhodnotí situaci, kdy v krátkém časovém úseku vypadlo více negativních hodnocení.

        Takže ty negativní hodnocení tam jsou a čtenář je najde. 

        Ale ty hodnocení se nezobrazí v obchodě a taky nejsou započteny do průměrného % hodnocení.

        • Inquisitor

          Tak u hodnocení po dvaceti minutách odehraného času to chápu.

          • Derp_1337

            Někdy se to dá pochopit, někdy jindy moc ne.

            Třeba když jsi měl smůlu a napsal férové negativní hodnocení v době, kdy se těch negativních hodnocení objevilo větší množství. V takovém případě to jejich automaticky systém může označit za review bombing. A ty se to nedozvíš, protože neexistuje žádná notifikace. Bohužel Valve v některých ohledech není vůbec transparentní.

  • OT: Já si po těch letech odmítání rozjel Gothic 3 s Community Patchem a rebalancingem - to je taková paráda hrát starý dobrý RPG, kde se neřešily blbosti, nikdo do vás nic nehustil. Byla to prostě hra, sakra lepší hra, než bych si myslel, až musím zamáčknout slzu, jak Piranha Bytes skončili.

    • Absolutní souhlas, všude se hejtilo a co za hrůza to je... Ale rozhodování super jako vždy u pyrani, sejmu nomády, budu s orkama, a co na to lidé, nebo to vyvraždím všechno, mágové ať jdou do pryč atd. Hudba famózní, svět a atmosféra perfect... Vlastně dodnes jsem nepochopil proč tolik negace vůči té hře tenkrát bylo🙂

    • zrovna Gothic 3...to je zla hra aj s patchmi a modmi a zdaleka najhorsia hra od pirani...to uz by som si dal radsej ten veilguard..a to som velky fanusik ich hier a kazdy rok prechadzam Gothic 2, teraz som zrovna presiel znova aj jednotku po dlhsej dobe na switchi

      • Nejhorší hra Piraní je Elex 2. Ikdyž i ten byl pár desítek hodin celkem zábavnej. G3 má hodně chyb ale ta část v Myrtaně je skvělá. A taky to má jeden z nejlepších soundtracků vůbec.

      • Já to odmítal a teď mě to velice baví už přes 30 hodin. Raději ragů ze žravých štěnic než tyto novoty jako Dragon Age.

    • Sultnsulimn

      Fuuu, úplně si mě navnadil... Jdu si nainstalovat 🥰 dvojka sice lepší, ale tu už mám dohranou mockrát.

      • Nahod si new balance mod a mozes hrat 2ku donekonecna, komplet ina hra...alebo Archolos, standalone mod ktory strci do vrecka 99% 3ackovej tvorby. 3ku nezachranili ani patche a mody...

      • Asi netřeba zmiňovat Chronicles of Myrtana: Archolos? Je to v podstatě kompletně nový příběh v enginu Gothic 2.

         Zrovna včera jsem ho znovu nainstaloval a ani se nedivím lidem kteří říkají že je dokonce lepší jak samotný G2 😅

        Jenom tajně doufám v anglický dabing spolu s updatem "mod of the decade".

        • odporucam mrknut este na mod New Balance(plus ang dabing z nexusu) do G2...pridava obrovske kvantum obsahu

          • Sultnsulimn

            Všechno sem to hrál chlapci. A všechno je to paráda 

  • DA 1+2 sem dohral mnohokrat, inquisition dotrpel jednou, ale po ukazce nekterych dialogu a postav z Veilgardu nemam nejmensi chut se do toho vubec poustet. To co provedli s Qunari....

    Jinak grafika vypada celkem dobre, na akcni souboje bych si asi taky zvykl, ale to neni hlavni duvod, proc hraju RPGcka. Az to bude ve sleve za 10€ nebo v Game passu, dam tomu sanci.

    • Proky

      Není to už v gamepassu náhodou? 

      • Carnage666

        Je to asi za 16 euro v premium EA subscription.

      • Inquisitor

        Není.

  • CyberAngel

    Musím ocenit, jak pěkně a čtivě byla recenze napsaná. Skvělá práce, Šárko. 👌🏻

    Já jsem hru zpirátil, za tohle bych jim plnou cenu ani náhodou nedal a vůbec se za to nestydím. Dragon Age bylo od začátku dospělý temný fantasy plný brutálních témat, rasismu a zrady. Tohle je pixarovská disneyfikovaná verze bez ničeho, co DA dělá tím, co je. Jednoduchá akční adventura s krásnou grafikou, přímočarým herním designem a bezpočtem dialogů o ničem. Hra se tak strašně snaží nikoho neurazit, zatímco nám docela humpolácky cpe moderní woke ideologii, což ve výsledku tvoří guláš, který je buď pro nikoho nebo pro velmi omezenou sortu lidí.

    • Když se ti to nelíbí, tak to snad nehraj, ne?

      • CyberAngel

        Však taky nehraju. Origins i Inquisition jsem kupoval v den vydání, tady jsem se chtěl přesvědčit, že to opravdu není ono. A demo na to není 🤷‍♂️.

        • Ok, pak to dává smysl.

    • Sultnsulimn

      Jste pyšný na to, že kradete? Chápu, že se vám třeba hra nelíbí, tak za ni nechcete platit. A co jí třeba vůbec nehrát, než být šmejdskej zloděj, hm?

      • CyberAngel

        A co třeba takhle mlčet, než urážet ostatní? Pyšný na to nejsem, ale taky se za to u DA:TV nestydím.
        Kdyby vydali demo, které by obsahovalo i trochu víc než prolog, bylo by mi jasné, že ta hra nestojí za 60€ ani náhodou.

      • Jako by to něčemu vadilo, když má ta hra tak extrémně špatné prodeje a po Anthemu s trochou štěstí BioWare udělá pápá 🥲😁

        Strašně mě fascinovalo jak ti největší stoupenci Veilguardu říkali první den vydání jak má ta hra extrémně dobrý prodeje 😂😂😂

        A co teprve počet souběžně hrajících hráčů 🤣😅

        Než na mě nezůstane nit suchá, sám hry nepirátím - kdyby tomu tak bylo tak nemám předobjednáno Ultimate kolektorku Stalker 2 🥲

        ....jenom mi to v tomto konkrétním případě této hry přijde zbytečné řešit 😄

      • vonTossis

        Je to tak. Přiznaný zloděj, který se za to ještě nestydí. To je úroveň. 

        • CyberAngel

          Asi jsem jiná generace a tak vážně to zas neberu. 🤷‍♂️

    • honcka

      Já za to nechtěl taky vypláznout plnou cenu, tak jsem si na měsíc zaplatil ea play a za 17 euro to stojí, v mým věku warezit mi přijde už trouchu pod mojí uroveň. Vzhledem k tomu, že tady je rook pouze Mirek Dušín, tak to nevidím na nějakou znovuhratelnost a za měsíc to v pohodě dohraje i pracující člověk se 2 dětmi. Pokud je průměr 5/10 tak toomu za mě odpovídá tak 6-7 z recenzí souhlasím.

      • CyberAngel

        17€ je skoro třetina plný ceny a za měsíc bych to fakt nedohrál - je to roztahaný až běda a kdybych chtěl přeskakovat dialogy (což nechci), zůstane jenom průměrnej soubojovej systém, kterej by mojí pozornost neudržel. Rozhodně ne tolik, abych to chtěl hrát celý měsíc v kuse.

        To to spíš koupím za rok v nějaký velký slevě, než platit EA Play Pro.

        • honcka

          Zase aby to člověk hrál, že to projede úplně komplet, tak ta hra tak dobrá není a za měsíc to jde dohrát úplně z přehledem. Nepřeskakuju žádné dialogy, ale taky nevyzobávám je komplet přes more (to by musel psát lepší scénarista), nějaké questy jsem vynechal, teď jsem akorát “When Plans Align”, který je point of no return a dál by to mělo být cca 5 hod do konce, takže budu na cca 50 hodinách a to jde za měsíc zvládnout bez problémů.

      • piratenie je v dnesnej dobe dno ubohosti...xy recenzii, youtube, twitch...kazdy s aspon priemernym iq vie ci ho hra bude alebo nebude bavit podla toho. Ked ma nieco nezaujima, tak to snad nehram vobec. Ked nechcem dat plnu sumu dam si predplatne alebo pockam pol roka. Udivije ma ako si dnes este niekto dokaze bez chrbtovej kosti branit piratenie a byt na to este hrdy.

        • CyberAngel

          Bezpáteřní člověk si dovolil spustit program bez licence a nikomu nijak neublížil. Moje peníze by stejně nedostali a já si mohl vyzkoušet, jak moc se pokračování mé velmi oblíbené série nepovedlo.

        • Tady někteří dělají, jak kdyby nikdy nic neupirátili, neporušili nikdy EULa nebo licenční podmínky. 

          Jasně, shodneme se, že je to špatné, ale tyhle moralistické řeči bych si odpustil. Tímto obdobím si prošla většina hráčů od 90 dále a je úsměvné číst rozhořčené komentáře.

          To, že dneska už je to out je pravda, ale kdo je bez viny, nechť hodí kamenem.

          • CyberAngel

            Díky za názor, který má hlavu a patu.

  • KIMCID

    No stačilo mě koukat na Twich abych věděl jak zabili docela pěknou sérii

    • klasika..dnesni youtube/twitch "hraci"..hry uz hra poriadne malokto

      • twicer

        Neházel bych to do jednoho pytle, kdyby dnešní demoverze nebyly ve stavu v jakém jsou, situace by byla taky jiná.

      • Ono vyhodit dnes 2200 Kc za nejakou srajdu kterou doprznili vyvojari neni pro kazdeho. 


        Ja ctu recenze day 1, pak s odstupem znovu + aktualni recenze uživatelů a vetsinz her kupuju treba s 40-60% slevou klidne rok dva od vydani.

        U vetsiny her se vyhnu nedodelanemu beta testingu na hracich a hru si muzu vic uzit. 

        Point is - Twitch je perfektni zpusob jak si hru krapet osahat bez demoverze a rozhodnout se jak a jestli svoje prachy utratis. 

  • dworkin

    A soundtrack se povedl jak?

    • SlavicBes

      nieco ako Zurov soundtrack k Starfieldu...profesionalna praca ale ziadne srdce

    • Hidden

      Formalne mu asi nejde nic vytknout, ostatne to by se od dvojice Zimmer+Balfe ani necekalo. Ale vetsinu casu je takovy "neurazi, nenadchne" - zapamatovanihodne skladby zadne a vetsinu casu dela spise jen takovou az ambientni kulisu, kterou ani moc nevnimas. Po chvili si ani nevybavis, jestli tam vubec neco hralo. Hru dokresluje celkem dobre, ale to je tak asi vse.

    • Je škoda že to nezaznělo, některý tracky složil Hans Zimmer, pokud se nemýlím?

      • Morraw

        První jsem myslel, že to je nějaký trollbait, ale fakt že jo. Já pořád vzpomínám na Inona Zura a hlavně jeho hudbu v Icewind Dale 2

        • dworkin

          Inon Zur, Jeremy Soule, Jesper Kyd, Matt Uelmen, Alexander Brandon, Eric Brosius... Pro videohry skládají úžasní borci, jen je škoda, že recenzenti nemají v této oblasti žádné vzdělání.

          • Morraw

            Ano, Jeremy Soule. Jednou za čas otevřu jeho KS stránku pro Northerner projekt, který zatím nedokončil, a přečtu si frustrované komentáře backerů. Skyrim sountrack a Northerner Diaries už patří ke klasikám, které si pouštím v zimním období.

  • Docela by mě zajímalo, jestli současný stav herního průmyslu není z velké části zaviněný situací, která vyvrcholila stávkou scénáristů před několika lety. Vzhledem k tomu, že tohle není zdaleka první hra, kde dialogy stojí za prd, tak to vypadá, že velká studia prostě nechtějí platit kvalitní lidi a nechají to napsat stážistům, nějakým pochybným agenturám nebo dokonce AI.

    • je to dost možné, až jako by si management myslel, že scénář je něco podružného...nedávno si v Questu stěžoval, teď nevím jestli Jarda nebo Lukáš, na Starfield, že některé dialogy byly naprosto otřesné a nechápe, jak takový moloch jako Bethesda není schopna napsat dobrý scénář....fakt to vypadá, že to berou stylem, hele, je to hra, hlavně že se to dobře hraje a kouká se na to, on určitě nikdo neřeší, zda to dává smysl nebo zda postavy mluví jako lidi.... 

  • KronosDeret

    Hmm, tož kudy dál herní AAA produkce? Herním žebříčům kralují indie tituly se zlomkovými náklady, craftovací emergentní openworldy na tisíc příchutí, specializovné niche simulátory pro tatínky co už nemají čas ani reflexy a battleroyal střílečky. CP77 a BG3 jsou prakticky zářivé vyjímky a to jen proto, že si produkce šla tvrdohlavě za svým a nenechali do toho kecat markeťáky (příliš). 

    Přitom je ten trh obrovský a jen tak se nesmrsne, jako při prvním videoherním kolapsu. A že by kapitál opouštěl lukrativní trh se taky moc nezdá. Babo raď. 

    • aspa

      Od kdy jsou Astro Bot, Elden Ring, Metaphor, Final Fantasy VII indie tituly? Kde tohle jsi zase vyfabuloval?

      • CyberAngel

        Musím s OP souhlasit. Výjimky potvrzující pravidlo. Jinak v žebříčcích opravdu kralují žánry, které popsal.

      • KronosDeret

        uznávám, jen mi to přijde jako přešlapování na místě. Já myslím opravdu světy do kterých se ponoříš na týden, které jsou jednak dobrý herně a užiješ si i příběh a postavy. RDR2 jsem opravdu prožil, přišlo mi, že jsem zažil konec divokého západu na vlastní kůži a byl jsem Arturem. Stejně tak u CP, Odysee nebo dřív u GTAV. 

        Nechci nijak snižovat dobrou skákačku nebo Soulsovku, dobrý remake slavné značky, ale to není úplně co mám na mysli. 

        Poslední dobou taky hlavně hraju Oxygen not Included, protože to je relax, poslchnu si u toho podcasty nebo audioknížku, utiším OCD potřebu mít vše zarovnané a pasující potrubí/kabel management.

        Ale chybí mi to co mám na hrách nejradši. Ten transport jinam, se vším všudy. A ne opravdu si nemyslím, že za to může inkluze nebo progresivní témata. Klidně budu hrát za trans marxistku asijsko afrického původu. 

        • CP77 že do toho nenechali kecat markeťáky? Ty jsi fakt z jiný planety... ty měli tak přepálený marketing, že to skoro na rovinu přiznali sami...

          A ano ikdyž jsem si release užil po svém tak Phantom Liberty (patche) je hodně jinde...

        • vonTossis

          Oxygen Not Included je top strop. Už mi tam svítí kolem 1100 hodin. Je to relax, ale není to relax. :)

        • aspa

          máš jen dost omezený herní rozhled. Rozšiř si obzory.😉

      • Ano, pár kapek v moři je. Většinou se jedná o hry z asijské produkce (nejsou kromě toho Astro Bota ty tři tituly které uvádíš asijské? 😅), takže v podstatě ano - západní studia dost "struglí" s tím přijít se zajímavými hrami. 

        Vlajku stále zatím drží Rockstar a CD projekt, na jak dlouho je otázkou 🥲

        Opravdová originalita se často skutečně nachází na indie scéně - Return of the Obra Dinn....naprosto skvělá minimalistická adventura kterou si vlastně ani nedovedu (možná spíše nechci) představit jako AAA titul.
        Who's Lila...opět naprosto unikátní styl hry který se těžko popisuje - ačkoliv se jedná o adventuru, tak nutí hráče zjišťovat další informace ke hře v prostředí Windowsu (v browseru).
        Disco Elysium které nechá hráče roleplayovat tak jak chce a je přesně opakem toho co mi vadí na Veilguardu. V DE může být hráč naprostý parchant, ačkoliv úkol a mise je pořád stejná - vyřešit vraždu.

        Tyto tři tituly jsou pouze špička ledovce, mohl bych tady yappovat další hodinu o spoustě zajímavých nezávislých titulů 🥲

        • aspa

          Astro Bot je taky asijské. Jinak nevím, v čem drží prapor CDP. Myslíš v nedodržených slibech? Nebo v transformaci Cyberpunku od slibů RPG až po doslova FPS v rámci DLC s nulovým vývojem postavy a odstranění RPG prvků úplně v rámci 2.0. No, nevím proti gustu. Jako akční jízda jako od Baye fajn.

          Jinak on to nespecifikoval na západní, on specifikoval na AAA. Letos byly AAA i AA hry povedené a popravdě jsem nestíhal ani vše hrát, co jsem chtěl.  To, že máte potřebu hrát jen profláklé tituly, je váš problém.


          • "To, že máte potřebu hrát jen profláklé tituly, je váš problém."

            Ty dva indie tituly které uvádím jsou "profláklé"? 😂 ....Ahaaaa 😅
            Disco Elysium možná, pochybuji že zde většina hráčů zná Who's Lila.
            Někteří zcela určitě znají Return of the Obra Dinn, kolik z nich je otázkou.

            Opravdu bych netvrdil že hraji profláklé tituly. Ani letos:  Dread Delusion, Conscript, Indika, SKALD against the black priory, While we wait here, Death of the Reprobate, Felvidek, Gronland, ... a mnoho dalších.

            A to ani nepočítám tituly které mám zakoupené v předběžném přístupu 🥲😄

            • aspa

              promiň kámo, ale nezapomněl jsi na hlavní bod diskuze:

              "tož kudy dál herní AAA produkceů" ?

              Jinak Disco je super, ale proč sem taháš pět let starou hru?

              Jinak u Dragon Age ti malý role-play vadí a u Cyberpunku, ne? 

              • Zypoman

                Reakce na příspěvek:

                Nemyslím si, že je to tak špatný jak prezentuješ. Letos celkem vládnou asijské AAA hry, ale loni tu máme Spider-Mana 2, Alan Wake 2, Baldurs Gate 3, Diablo IV, Star Wars Jedi Survivor, Resident Evil 4 Remake, Zelda Tears of the Kingdom, Deadspace remake. 

                To není úplně málo titulů z loňského roku u AAA produkce, které se dají označit na kvalitní či velmi kvalitní.

              • Reakce na příspěvek:

                U Cyberpunku byl malý roleplay? 😀 Oproti Veilguardu byl v CP naprosto královský roleplay 😄 ale částečně souhlasím že je to spíš akční RPG - zároveň tě ale sakra nechá rozhodovat o příběhu a má zajímavě napsané postavy a questy. Vůbec se ani nechci snižovat k porovnávání CP s takovou hrůzou jako je Veilguard 😂

                Jinak můj problém není v tom že bych se vyhýbal míň známým AAA titulům, ale prostě v tom že mě asijská produkce extrémně nebaví a kvalitních západních AAA titulů je jak šafránu. Z asijských her které mě bavily je Elden výjimka a naprostý skvost - ačkoliv i k němu jsem měl výtky za které jsem byl náležitě kamenován 🥲

                • Reakce na příspěvek:

                  v cyberpunku bol roleplay? xD tak to sme hrali asi inu hru...Akcna adventura/fps s rpg prvkami...od RPG to ma ale daleko..presne ako pise aspa

                  • Reakce na příspěvek:

                    Přiznám se že jsem nehrál DLC k CP2077, ale podle toho jsem slyšel tak právě s patchem 2.11 dostala ta hra spoustu nového obsahu + částečný overhaul combatu, skillů/perků. A již předtím když jsem hrál základní hru, tak hra nabízela v některých side questech více možností vyřešení daného questu.

                    Hlavní linka je extrémně lineární, s tím souhlasím - když ale chceš vyprávět dobrý příběh tak, aby se ti kvůli hráčským volbám divně nerozpliznul, tak je linearita bohužel nezbytná - zatím jsem se nesetkal s RPG které má otevřený svět a zároveň má opravdu dobrý hlavní příběh a k tomu zároveň nechává hráče neustále rozhodovat o tom jakým směrem se bude příběh vyvíjet.

                    To samé bylo u zaklínače (ano - měl různé konce...to ale CP2077 taky) kde hráč mohl znatelně rozhodovat spíš o vedlejších questech (totéž zaklínač).

                    Jestli znáš takové RPG se skvělým příběhem které tě zároveň nechá výrazně ovlivňovat větvení příběhu, tak sem s ním.

                    Kromě ovlivňování příběhu a volby stylu combatu totiž netuším co by se mělo skrývat pod pojmem roleplay - jakože hrát za různé postavy nebo za létající auto? 😄 Charakterový roleplay byl hodně omezen tím že si prostě zvolili konkrétní postavu skrze kterou chtěli vyprávět silný příběh.

                    Klidně si ale poslechnu co si ty představuješ pod pojmem roleplay konkrétně u CP2077 - za mě to je u CP2077 možnost ovlivňování příběhu a volba stylu combatu.

                    • aspa

                      Reakce na příspěvek:

                      Tak já DLC hrál, je docela dobré, ovšem je více lineární než samotná základní hra, hra ještě více šla k FPS/akci a RPG prvky očesala na minimu. Zase máš jedno dvě rozhodnutí. DLC má dobře napsanou postavu So Mi, ovšem nejde navázat ani romanci, takže na nějaký role-play v dialozích alespoň v rámci romance, můžeš zapomenout. Celkově mi to DLC připadá dost odříznuté od hlavní hry, nějaké propojení postav, nové questy např. s Judy a dalšími postavami zcela chybí. Jediné propojení, co si vybavím, je s tím detektivem přes telefon. Stejný problém mám i u DLC k ER, které je také odtrhnuté od hlavní hry.

                      Jinak utíkáš z diskuze otázkami a fabulacemi. Jen jsem tě upozornil na to, že Dragon Age vyčítáš něco, co se ti nepokrytě líbí u Cyberpunku. 

                      "Jestli znáš takové RPG se skvělým příběhem které tě zároveň nechá výrazně ovlivňovat větvení příběhu, tak sem s ním."

                      Možná KOTOR 2, i když tam je otázka, jestli to ovlivnění je dostatečné. 

                      "Kromě ovlivňování příběhu a volby stylu combatu totiž netuším co by se mělo skrývat pod pojmem roleplay - jakože hrát za různé postavy nebo za létající auto? 😄 Charakterový roleplay byl hodně omezen tím že si prostě zvolili konkrétní postavu skrze kterou chtěli vyprávět silný příběh."

                      Tak třeba možnost řešit questy určené jen pro background korpo, mít výhody frakcí v korpo oblatech, mít přístup do korpo oblastí, naopak nemít přístup do Wastelands. S tímhle by se dalo vyhrát, jestli se nepletu, něco i takového bylo slibováno. Celková profilace tvého charakteru byla nízká, srovnej si profilaci/buildy postavy v Elden Ring a  Cyberpunku.  Cyberpunk za mě nedosahuje minima RPG ani v gameplayi ani v dialozích, ani v rámci hlavního story, nejvíce je to RPG ve velkých vedlejších questech, ale těch je zase proklatě málo. 

                      • Reakce na příspěvek:

                        Můj problém s Veilguardem částečně vězí i v tom že původně měl obsahovat multiplayerové prvky:  Dragon Age: The Veilguard devs talk redesigning the game after BioWare bailed on the whole live service thing in 2021
                        některý ty live-service prvky tam prostě zanechávají pachuť až doposud. 

                        To je pro mě sakra podstatný rozdíl mezi CP2077, porovnávat něco co v zárodku bylo "MMORPG" s čistě single-playerovým akčním RPG je šílenství.

                        Dám ti ale za pravdu že ani ve Veilguardu ani v CP2077 není tolik roleplaye jako máš třeba ve Warhammer 40k Rogue Traderovi, obecně akční RPGčka nemají až tolik roleplaye oproti izometrickým RPGčkům. Každopádně porovnával jsem Veilguard oproti CP2077 a tam si myslím že CP2077 má co do roleplaye jasně navrch, ale nechci se hádat, možná to ostatní hráči vnímají jinak.

                • aspa

                  Reakce na příspěvek:

                  kde přesně je ten role-play? Kde přesně využiješ např. to, že si zvolíš svůj background v rámci korporace/dítě ulice. NIkde reálně, v pár dialozích bez nějakých skutečných dopadů. Kde přesně tě nechá hra rozhodovat o příběhu, příběh je striktně lineární, dokud nejdeš na střechu, tam pak si uděláš nějaký výběr, toď vše v rámci hlavního story, ten role-play je dost podobný právě Veilguardu. Pojdmě na gameplay. Ten reálně moc nefungoval a xkrát ho překopali, perky nefugovaly, staty nefungovaly, bonusy nefungovaly, tak co udělali, zjednodušili to na kost, pokud jsi měl nasbíraný nějaký gear v rámci oblečení, tak jsi ve Phantom Liberty jenom provaloval oči, protože oblečení bylo čistě kosmetické. 

                  Já bych řekl, že obě hry jsou akční adventury jak vyšité. 

                  Já jen nechápu, jak CDP může držet prapor, ti doslova nasrali všem hráčům do ksichtu, neříkám, že je CP 2077 špatná hra,  je to jen torso dobré RPG hry. Někdy méně je více viz Deus Ex.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Viz má reakce na tomiyam výše, nebudu to tu přepisovat. Když mi dokážeš odpovědět na body které tam uvádím, tak se můžeme bavit dále.

  • Pěkná recenze, dokonce mě jako první dokázala aspoň malinko navnadit, že by to možná nemusela být až taková bída. Ovšem, grafická stylizace, souboják, dialogy a další mě spolehlivě odrazují. Možná časem, až fakt nebude co hrát a budou to rozdávat zadarmo na Epicu. Stáhnu obtížnost na minimum a rychle to proběhnu, abych se dozvěděl, jak to celé dopadlo.

  • Mě stačila videa pár konverzaci/dialogů který byly nudnejsi než čtení záznamu z poslanecký sněmovny a bylo mi jasný že Bioware umřela jako mnoho známých studií poslední doby

    • Hej no, tie dialogy su na urovni tsuhsimi a horizonu...ale kedze to je sony, tak tam beckovy writting nevadi..vtedy ho dokonca povazuju niektori ako skvely

      • Nejsou, tohle je nudný, unylý a bez jiskry a zápalu

      • Neměl bys místo plkání nesmyslů o hrách a Sony kterým stejně nerozumíš radši přemýšlet nad politickou situací ve své zemi ? Nebo jsi spokojený jako satelit moderních nazi stvůr? 

        • Takže na Slovensku sa nemôžeme vyjadrovať k ničomu, keďže nám tu vládne nacionálno socialistická banda, tak si to myslel? Nezdá sa ti to ako hlúposť?

        • Saramane

          Má ale pravdu, opravdu tomu nerozumím, ale alespoň co se týče Horizon série, výtek vůči dialogům je jako šafránu. Všude je hra opěvovaná a vynášena do nebes, ale přitom je to stejnej, ne-li horší  s**t než Veilguard.

          • Horizon já ani neopevuju, nevím co na tom kdo vidí

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit