Bombastický trailer představuje Ciri jako hrdinku Zaklínače 4
-
nejsem vůbec fanoušek trojky, ale jsem fanda knih a prvních dvou dílu, takže CDP samozřejmě přeji úspěch, ale dost se bojím, když jsem četl:
https://fandompulse.substack.com/p/the-witcher-4-ep-admits-cd-projekt
Aby to nedopadlo jako Dragon Age, to taky nebylo děláno pro hráče původních her.
-
-
Tyhle prohlášení nechápu. Akorát naštvou komunitu. Nebo s bojí, že by komunita nebyla dost silná a potřebují se vymezit proti tomu, že k hraní W4 potřebuješ hrát nejdřív W1 až W3? To mi přijde jako v zásadě logický důvod. Delší série příběhových her tím občas trpí. Třeba u Final Fantasy můžeš stokrát vysvětlovat, že můžeš hrát kterýkoliv díl bez ohledu na pořadí, ale stejně to vysoké pořadové číslo mnozí nevidí rádi.
Na druhou stranu, když si ten rozhovor přečteš celý, tak z něj spíš vyplývá, že znalci knížek by to mohli ocenit a že chtějí velkou variabilitu herního stylu podobně jako v CP2077. K tomu mi akorát moc nesedí souboj v traileru vyvedený vysloveně v Geraltově stylu.
-
-
No já z toho hlavně čtu "chceme oslovit co nejširší publikum". A to už tady bylo mnohokrát a nedopadlo to moc hezky. Já tedy Witchery moc nehrál, spíše mě bavily knihy. Ale co to tak sleduju, tak si zadělávají na slušný průšvih.
-
-
Nebál bych se toho. I Witcher 3 byl vlastně dost normie hra a přitom byla super.
Holt to zas třeba nebude mít extra hluboké RPG mechaniky. Ty si můžu užít jinde :)
-
-
Podle mě to bude i o egu těch tvůrců. Spousty původní zaměstnanců CDP odešlo/bylo odejito, přestěhovali se, nabrali nové lidi, takže to bude určité vnitřní vymezení proti původní práci.
Witcher prodal 75 milionů celkově, to jedno z nejsilnějších herních IP současnosti a dá se říci i historie, tady mi nepřijde na pořadu dne se obávat o sílu komunity.
Jsem zvědav nejen na tohle, jsem zvědav na remake, jsem zvědav jakou cestou CDP vlastně jde. Už to jejich minulé prohlášení, že Witcher 4 bude lepší a větší než trojka, mi moc na klidu nepřidala.
-
-
-
Ciri bola vždy viac zaklínačka ako čarodejka. Toho Vilgefortza, čo jej v knihách išliel po krku, mohla kludne uškvariť, abočo, ale nie, ona sa s ním šermuje...Ako "hotová" zaklínačka, bude skvelá, s trochou mágie... No a milý Sapko, keď už vzal "dodatočne" prachy za hru, im s tým príbehovo môže pomôcť...Aj tak je po nevydarenom seriáli trochu frustrovaný...česť prvej série...
-
-
Si volaky zmeteny ;]
-
-
Oprava, už neviem ako sa volal ten zm*d čo jej dával drogy, aby bojovala v aréne a na koniec ho zabila...tak DAJ...proti nemu nepoužila mágiu...lebo proste Sapko chcel, aby s ním šermovala...
Mimochodom, nikde sa nevysvetluje čo to bol za typa, keď zabil Ciri parťákov a ešte sa chválil, kolko zaklínačov...obyčajný človek.
Na konci ešte bojovali aj s Vilgefortzom, ale autor ho prenechal Geraltovi, tak kto je zmetený ?
-
-
Ty jsi zmateny, pokud si myslis, ze Ciri a jeji magie na urovni zakladni skoly, mohla mit sanci proti Bonhartovi. To by musela nejdriv par set let studovat...
-
-
-
IIRC se Ciri vrátila Moc jen do té míry, že začala skákat skrz čas a prostor. A oheň zkoušela jen jednou na poušti... nemyslím si, že by mohla Vilgefortze usmažit.
-
-
A prečo odmietla svoju magickú moc ohňa ? Aby bola viac zaklínačka a musela bojovať mečom...
-
-
Odmítla Moc jako celek, protože jí magie ohně ukazovala, že z ní udělá monstrum, které bude chtít všechny zničit. Profese zaklínačky v tom nehrála roli.
-
-
-
-
Za mě top! (:
-
Za sound design palec nahoru.
Ovšem zajímalo by mě, jak a proč podstoupila Ciri v dospělosti zkoušku trav, resp. nějakej její ekvivalent. Moc mi to nedává smysl, nota bene s jejími schopnostmi.
-
-
Možná kdyby cestovala do světů, kde by magie fungovala jinak, ale na elixíry by se mohla spolehnout (což nevypadá jako případ toho z traileru). Ale to jsem si jen narychlo vycucal z prstu a uznávám, že je to dost slabé. Využívání jejích "normálních" schopností v kombinaci s mečem by dávalo větší smysl. Takhle je to příliš podobné Geraltovu stylu boje.
-
-
Je potvrzené vývojáři, že prošla Zkouškou trav. Tak u Ciri je to zbytečné, ona měla v sobě spousty magické síly, byla schopna přenést Geralta s Yen po jejich smrti, putovala skrz světy, v knihách jen tu moc neuměla ovládat a neuměla se soustředit díky své povaze.
Logický vývoj by byl, že Ciri se naučila sama sebe kontrolovat i díky událostem ve trojce a začala by do určité míry ovládat svoji moc, což by ji vynahradilo Zkoušku trav. Byl by to respekt k lore, navíc bychom mohli mít lepší znamení. Jenže v současnosti není respekt k lore obecně a Ciri prostě musí umět vše, co uměl Geralt a předpokládám, že v rámci současného narativu bude umět všechno lépe než Geralt. Čekám ve hře dialog, kdy Geralt bude říkat, že ji naučil vše, že je ve všem lepší, než byl on.
-
-
Nuz, v prvom rade sa mi nezda, zeby Cirine schopnosti, ako ich popisuje kniha, boli akokolvek kompatibilne s tym, co Skuska trav robi s telom buducich zaklinacov a tym, co im poskytuju elixiry. Co je nieco, co Szapkowski nikdy poriadne nevysvetlil - ked pisal, ze Zaklinaci hladaju Vyvoleneho, ktory uz Skusku nebude potrebovat.
Vazny problem ale podla mna je, ze neviem, ci este existuje niekto, kto ju vie vykonat. Prislusni renegadski magovia ci druidi vyhynuli a zo zaklinacov zrejme uz len Vesemir mohol vidiet, ako ju naozaj urobit ... ale toho tvorcovia hry zlikvidovali.
A ci Starsia krv poskytuje aj adekvatnu sancu uvedenu skusku prezit? Sucasne by to ale znamenalo, ze Starsia krv sa stane odsudena na zahubu, pretoze podla lore by sa Ciri Skuskou mala stat sterilnou.
-
Ve hrách už hopsala s jistotou. A je teda velká otázka, co tak drastické zásahy do DNA udělají s genem Starší krve. Už jen z toho důvodu to považuju za blbost, ke které by Ciri musela mít hodně pádný důvod.
-
-
Dospělá Ciri by Zkoušku trav sama nikdy nepodstoupila, neexistuje vysvětlení, jak tenhle příběhový oblouk obhájit, aby dával smysl. Zkouška trav se nedá napasovat do narace, že buď to podstoupíš, nebo zemřou všichni oko. Pokud by chtěla být Zaklínačkou, klidně mohla být, mohla studovat magii u Yen/Triss a u Geralta meče, Vilgefortz taky nepotřeboval mutaci, aby byl rychlý.
-
-
Nevím, co by Ciri bránilo v tom, že by prošla Zkouškou trav po událostech z W3. V knihách jsem nenašel nic. I Triss to považovala za teoreticky možné (i když o tom teda věděla skoro stejné prd jako Geralt a spol možná až na Vesemira).
Druhá věc je, že to není moc logické, když má své vlastní schopnosti, kterými to může více než vyvážit, je to nebezpečné, udělalo by jí to neplodnou (pravděpodobně, přece jen není normální člověk).
-
-
Možné to je samozřejmě, ale jak píše umělá inteligence, nedává to moc smysl. Myslím si, že ani Ciry by to nechtěla, protože ta krev je důležitá i pro budoucí její potomky, takhle by ten dar zabila, pravděpodobně by se i oslabila celkově.
-
-
Jeden detail: Ciri rozhodně nebyla nadšená, že ji někdo vyšlechtil a že má dar, který by měla přenést na své potomky. Dovedl bych si představit, že se sabotuje schválně, aby ji už nikdo nemohl kvůli jejímu "daru" využívat. Ale ano, použít k tomu Zkoušku trav což je prakticky zapomenutá záležitost a která znamená extrémní riziko, je trochu silná káva.
Když to srovnáš s oživením Geralta v prvním dílu her, tak je otázka, co víc narušuje lore z knížek.
-
-
Reakce na příspěvek:
Konec knihy je otevřený, tam je doslova na čtenáři, co si o tom bude myslet, což nepřímo potvrdil i Sápek.
Čistě subjektivně vrácení Geralta do hry díky Divokému honu bylo uděláno vkusně, pro CDP nebyla ani jiná cesta. Byli neznámí a potřebovali Geralta vrátit do hry, aby mohli uspět. Teď jsou v jiné pozici, teď nemusí násilně hru transformovat, aby uspěli.
K Ciri, určitě, v tom máš pravdu, na tom budou stavět, ale to je za mě špatně. Ciri byla opravdu nepříjemná postava pro mě, byl to spratek, co se nikdy k ničemu pořádně nepostavil, dalo se to omluvit jejím věkem, ovšem s věkem přichází rozum, takže příběhový oblouk se měl posunout směrem k tomu, že konečně sama sebe přijala. Popravdě Ciri byla špatná už ve W3, už tam měla být dospěla, procestovala x světů, i přesto se chovala jako děcko, celý její oblouk nedával smysl a bylo to ve stylu knih, ovšem tam byla děcko, ve hře byla už dospělá a dost zkušená, takže to tam bylo jako pěst na oko. Toho se asi bojím nejvíce, že CPD není schopen napsat vývoj postavy v čase, aby to alespoň částečně dávalo smysl v rámci psychologie, lore a celého universa. Přiznejme si, že ty hlavní postavy dřenili na základě knih a nic moc nového nepřidali. Nejlepší postavu, kterou opravdu posunuli, byl Iorweth, do teďka je to moje nejoblibenější postava, co CDP napsal/rozšířil, ovšem to už je dávno, v současnosti je to úplně jiný CDP.
-
-
Reakce na příspěvek:
Počkej. Pokud by měla přijmout to, čím je, tak by se nakonec buď musela smířit s tím, že bude součástí něčího experimentu nebo s tím, že bude neustále na útěku. To nejsou nejlepší vyhlídky. I když to druhé je trochu usnadněné možností cestovat mezi světy. S trochou štěstí by mohla na nějakém odlehlém v tom experimentu pokračovat na vlastní pěst tím, že by založila novou dynastii. Nebo prostě jen tak žít.
Určitě máš pravdu v tom, že by to šlo vyřešit líp. Zatím nevíme, jak se k tomu postaví. Taky bych byl radši za novou postavu zaklínače ideálně vytvořenou hráčem. Jen nechci Ciri odepisovat hned po prvním traileru,
-
-
-
No Ciri mohla zkousku podstoupit zamerne, aby gen starsi krve znicila. Mozna nechtela rodit polobohy nebo jeste vetsi mutanty.
Taky by tim prestala byt zajimava pro ruzne frakce, ktere jeji krev chteji pro svoje pokusy.
-
-
no, než abych listoval knihami, tak použiji umělou inteligenci :D
1. Biologické a magické důvody
• Zkouška trav je extrémně nebezpečný proces, při kterém adepti na zaklínače podstupují mutace pomocí silných alchymistických lektvarů, bylin a magických postupů. Tato mutace drasticky mění tělo i mysl, posiluje reflexy, zlepšuje smysly a prodlužuje život.
• Mutace však mají velmi nízkou šanci na přežití – podle knih přežije přibližně 3 z 10 adeptů.
• Ženy byly v minulosti při této zkoušce zcela výjimečné nebo ji nepodstupovaly vůbec. V knihách není zmíněno, že by někdy nějaká žena Zkouškou trav prošla, což naznačuje, že lektvary a postup jsou navrženy pro mužskou fyziologii. U žen by mutace mohla vést k nevratným poškozením nebo smrti.
2. Ciriin původ a unikátní schopnosti
• Ciri je nositelkou Starší krve (Hen Ichaer), což ji činí jedinečnou. Její krev a její genetické dědictví dávají potenciál pro magické schopnosti a cestování mezi světy.
• Ciriiny schopnosti jsou naprosto odlišné od těch, které získávají zaklínači. Zatímco zaklínači získávají zvýšené reflexy, sílu a odolnost, Ciri má přirozený talent pro magii, který je s mutacemi nekompatibilní. Pokus o Zkoušku trav by mohl tento dar zničit nebo ji zcela zabít.
-
-
-
-
-
Ciri v traileru vypadá, jak kdyby posledních 20 let jela půl litru vodky denně.
-
-
Jo, kromě barvy vlasů a umístění jizvy je to prakticky jiný obličej. (odlišný nos, čelo, lícní tváře, vzdálenost očí, ústa, čelist, atd.)
-
-
mě to příjde docela podobné. Asi jsem rád, že nejsem takovej nimral. Bych asi taky celej život pak strávil jen pláčem. No dobře nimralům tak.
-
-
Nimral?
Ty mi připomínáš lidi, co hrajou WoW. Někteří nadávají na to, že každý nový datadisk totálně překope "lore" a je v rozporu se vším, co bylo řečeno dřív.
No a jiní lidé to žerou. "Já nejsem nimral. Mě nevadí, že vývojáři kašlou na fanoušky a házejí jim lejna na hlavu. Já to mám rád.".
-
-
A kdo z nich myslíš, že je spokojenější? :P
-
-
Tak to je jasné, že spokojenější je ten s velmi nízkými nároky.
Ale ta spokojenost je jenom dočasný stav. S věkem naše zkušenosti stoupají a s tím i očekávání. Takže jednou každý bude očekávat více. Je to jen otázka času.
-
-
Reakce na příspěvek:
Vidíš, já to mám spíš naopak. Jako mladý loupák jsem byl ke všemu mnohem kritičtější, klidně aniž bych tomu rozuměl.
Teď se naopak snažím hledat ve hrách to pozitivní - když má hra špatný příběh ale zábavný gameplay, hraju ji pro ten gameplay a užívám si ten.
A tím, že tomu teď už do určité míry rozumím, je to naopak posílené. I na nic-moc hře si někdo dal záležet, někdo se snažil. I v nic-moc hře najdeš pěkně nasvícenou scénu / hezky vymodelovaný asset / zajímavou mechaniku / chytře vyřešené UI...
Neříkám, že hraju hry jako Gollum a snažím se v nich najít dobré věci, to zas ne, i já mám své hranice :D Ale pokud hra není úplný průšvih a má nějaké kvality, soustředím se při hraní spíš na ně než na ty chyby. Ty totiž najdeš všude. Pak na nich můžeš lpět a neužiješ si nic :)
-
-
Reakce na příspěvek:
Přesné.
Největší rejpalové, co znám, jsou většinou o cca. deset let mladší než já a taky už se zaklínají věkem vůči těm naivním dvacátníkům.
Podle mě za to spíš můžou internetové diskuze, které za mých mladých hráčských let byly ještě v plenkách, protože zatímco moje generace mezi sebou probírala, co je na hrách bavilo, v dnešních diskuzích to často vypadá jen jako předhánění, kdo víc strhá hru, u které je to kvůli jejímu žánru, vydavateli, předchozím dílu a tak dále momentálně v kurzu, nebo když tím může naštvat někoho v diskuzi, protože je hra naopak oblíbená.
-
-
-
-
-
-
Lebo Geralt v cinematicu bol presne rovnaký ako in-engine Geralt 😯
-
-
Tak ve hře jsi mohl změnit Geraltův účes a vousy, což ho dost změnilo.
-
A co teprve Geralt v jedničce, dvojce a trojce.
-
-
Tak to se nedá srovnat, když mezi těmi díly proběhla ohromná evoluce v hardware. V posledních dílech Zaklínače prakticky všechno vypadalo lépe než v těch dřívějších.
Ale obličej Ciri nevypadá lépe. Vypadá jako kdyby byla po botoxu.
-
-
Minimálně změna z jedničky na dvojku je evidentní změna uměleckého záměru. To neokecáš tím, že byl slabší hardware.
-
-
Reakce na příspěvek:
No a proč si myslíš, že v jedničce nepoužili "lepší" umělecký styl? Protože jim to nedovolila technika. Tak náročné grafické modely by tehdejší hardware prostě neutáhl.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jasně, Geralt v jedničce vypadá jako šlachovitý mutant (kterým podle knížek je) a ostatní NPCčka vypadají jako lidi (v rámci možností tehdejší techniky). Geralt ve dvojce vypadá víc jako člověk a ve trojce ještě víc. Taky nabral spoustu svalů. Ne, to není technikou, to je aplikace zpětné vazby od hráčů, kteří se lépe ztotožňovali s Geraltem, který vypadá víc jako normální člověk.
-
-
Reakce na příspěvek:
"Geralt v jedničce vypadá jako šlachovitý mutant a ostatní NPCčka vypadají jako lidi"
Cože? To jako myslíš vážně? Tvůj názor fakt neodpovídá tomu, jak ty postavy v Zaklínači 1 ve skutečnosti vypadaly.
Kde je problém? Tak buď jsi hrál asi nějakého jiného (nebo omódovaného) Witchera. A nebo jsi to hrál tak dávno, že už si na to nepamatuješ.
V prvním díle všechny postavy jsou takoví divní nýmandi. I ženská postava Triss Ranunculc má tupou tvář a divné tělo (třeba ruce má stejně tlusté jako stehna, lol). Ale u ní hráči většinou koukají na její hluboký výstřih, takže to tak nebije do očí.
-
-
Reakce na příspěvek:
Kdyby byl Geralt stejný v jedničce i ve trojce (až na omezení hardwaru), tak není důvod, aby vzniklo tohle: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3184
Ano, i ostatní postavy v jedničce vypadají jako karikatury, ale ne kvůli omezení hardwaru. Spíš kvůli nezkušenosti grafiků a kvůli určitému uměleckému záměru postavy co nejvíc odlišit. Nebo si snad myslíš ty ruce a stehna u Triss jsou omezením hardwaru a kdyby jí udělali silnější stehna, tak to tehdejší grafické karty neudýchají?
-
-
Reakce na příspěvek:
Hele, začal jsi něco o "tvůrčím záměru" a teď pro změnu mluvíš o "nezkušenosti grafiků". Ty argumenty mícháš dohromady a moc to nedrží pohromadě.
Prostě byla to jiná doba a v té době to ti lidé neuměli udělat lépe. Rozhodně ta grafika nebyla "jiná" úmyslně.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vávra, ten už napovídal tolik pohádek. Až Zaklínač vyjde, zavřou všem "chytrolínům" ústa.
-
Znám člověka, který zná člověka, který má problémy s UE5...
CD Projekt se málem utavil na tom, když se snažil ohnout svůj RED Engine na CP2077. Odpovídal tomu stav při vydání, všechna zpoždění a tak dále. Reálně je RED Engine spousta mizerně zdokumentovaných modulů slepených dohromady papírovou lepící páskou. Většina vývojářů už to radši nechce ani vidět a nebo pro jistotu odešli jinam. UE5 určitě problémy mít bude, ale když málem zkrachuješ na tom, že trváš na vlastním enginu, tak to pro další hru budeš vážně přehodnocovat. Možná mohli vzít radši Decimu, která openworldy umí slušně. Pokud vím, měla akorát nějaké problémy během prvotních portů na PC, ale to už by mělo být dávno vyřešené.
-
-
Ciri a kočka? Šak by ju to zabilo.
-
Ciri jsem měl ve trojce moc rád. Sice jsem čekal, že bude spíš tvorba vlastního zaklínače třeba pomocí editoru jako je v CP77, ale za Ciri jsem moc rád. Akorát si není moc podobná, i kdyby třeba o 10-20 zestárla. Ty rysy z předchozího dílu tam zkrátka nejsou. Snad s tím ještě něco udělají.
S těmi rty vypadá trochu jako Lela Vémola.
-
Musím říct, že argumenty zde v komentářích zmíněné mají svojí část správného pohledu (někdy 15% někdy 75% nebo víc) za mě zaprvé Ciry je celkem Logické pokračování a Witcher Wild Hunt jí dával zakončení cesty s břemenem kterému ne vždy rozuměla a celý život jí zatěžovalo a tím jí potencionálně mohlo přetvořit (s tím že silný vztah k profesy zaklínačů je prostě součást jejího vývoje takže ... so so) její schopnost cestování světy jí akorát dává možnost docílit toho že může najít cestu k tomu že najde funkční a spolehlivější verzi zkoušky trav nebo jinou formu genetické augmentace takže no problém (dokonce to může být dost nápomocné tomu že ovládnutím všech dědičných schopností není OP) (prostě je mutací z většiny ztratí = žádná REY) kdyby díky tomu všemu zakládala nový věk zaklínačů tak jde o potenciálně zajímavý příběh s tím že mají jednodušší práci z charakterizací frakcí a postav než vytvářet celkově nový charakterově bohatý a dynamický svět v odstínech šedi ( když se podíváte na tvorbu Ubi tak by nikoho nepotěšil příběh ze světa zaklínače jen s tak max 8-mi hlouběji charakterizovaných postav. PS: samozřejmě že vše je více přání než předpoklad a po...at se to může na mnoho způsobů, jde jen o to že jde o něco co znají a na čem mají stavět a to na solidních základech a tím dodat výborný produkt.
-
A zase ten unreal engine:)
-
-
Taky mě to začíná rozčilovat... všechny hry budou vypadat stejně... ale na druhou stranu tam odpadá vývoj vlastního REDenginu a s tim spojený to v jakým špatným technickým stavu ty hry občas vydávali... taky to pravděpodobně uvolní alokovaný vývojáře z vývoje enginu do vývoje hry samotné a tím to zkrátí vývojový cyklus...
-
-
Za to budeš mít stuttering a nevím, co všechno ..
-
-