Tainted Grail: The Fall of Avalon – recenze vyzyvatele The Elder Scrolls
-
Ja mam ve hre odehrano pres 30 hodin takze me hodnoceni:
1. Graficka stranka hry, ta je nekdy vylozene oskliva a vzhled postavy a NPC, by chtelo notne vylepsit a to se tyce i veskerych budov a interieru. 2. Pohled z treti osoby je take velice spatny a nedodelany, vicemene skoro nehratelny, ano vim o tom, ze byl udelan dodatecne a proto to chce poradne predelat.
3. Privital bych daleko vetsi vzhledovou variabilitu zbrani a hlavne vice druhu armoru a ruznorodostiu na vsech postave, NPC a to vcetne nepratel a take vzacnost itemu nejen seda, bila a modra, klidne ve hre mohy byt i zelene, fialova a oranzove itemy + sety a ano vim itemy jdou kraftit a neustale zlepsivat, presto si myslim ze vetsi rozmanitost by hre jen prospela. A ve hre mi strasne moc chybi louce.
4. Velice malo dungeonu a celkove, jsou az na vyjimky (jako podzemni zaklety hrad) dungy hlavne na 2 mape opravdu o nicem.5. Hudba take nic moc a ve na Cuanacht mape v hlavni vesnici velice rusila.6. Kdyz vytezite rudu, popr roztipete drevo, tak se vam automaticky sekera a krumpac nevymeni za zbrane, je to fakt otravne.7. A celkove svet pusobi velice mrtve hlavne mesta a hrady, kde je to opravdu bida, ano hapu ze svet se riti do zahuby a vsude je temnota, mor a boj o zivot, ale ve hre to pusobi dojmem ze uz nikdo neprezil.
Naopak vylozene pochvalit mohu vysokou variabilitu bildu, stromy talentu a moznost si udelat z vaseho avatara prakticky co chcete. Bojovy system se mi libi (hraji dve jednorucni zbrane a luk). Animace tezby rud a ,sekani dreva jsou velice povedene. Questy jsou variabilni a vetsina je povedena. Dobre udelano je take to, ze muzete mit veskery material ve vasi bedne a muzete kdekoliv ve svete craftit, takze nic u sebe krom vybavy a potionu a zradla vlastne nepotrebujete, jako celkove ta hra ma co nabidnout pro hrace kteri maji radi otevreny svet a nez vyjde Skyblivion :-) Tak to zabavi, ja tomu ted davam 65% a azjednou ve hre budou stovky modu jak nam bylo prisibeno, tak to bude min 80%, do te doby si musime vystacit s tim co je.
-
Hra to není v jádru špatná, ale na 9/10 nebo 10/10 to opravdu nemá, ultimatni hodnocení, bych dal jen proto, že se jedná o indy studio, ale také nemůžeme u tohohle studia očekávat AAA hru se vším všudy, na druhou stranu tahle hra strčí do kapsy všechny AAAA hry od Ubisoftu. A já je rád podpořil.
-
posledny tyzden sa o hre hovori celkom dost, predtym som moc o nu ani nezavadil. Ale podla vasich vyjadreni to vyzera tak ze od verzie 0,7 na hru nesiahli a pockali kym opadne uspech Clair Obscure. Kedze podla vas ide o dalsiu dobru indiehru ojujucu o vacsi uspech.
Mno, az mi opadne terajsi nezajem hrat hry, mozno skusim to demo, bo ako tu uz bolo spomenute, Motion Capture to asi nemalo, grafika nic moc, zvuky tiez, mam strach za to dat viac nez 25eur...
och, porovnavat TES s inymi hrami je nestastne, len maloktora hra ma tolko modov ako hry z TESu, a casto tie ody hru povysi o stupen vyssie..
jo ale uplne najprv by som mal precitat recenziu asi O:-)
-
-
Jenomže to srovnání ze sérii TES je zcela místě, jelikož sami vyvojari, byli těmi hry dost inspirovaní a nezapomimej, žě hra také bude plně modifikovatelná, takže opět další paralela.
-
-
nevravim ze to nieje na mieste, ale je to nestastne, bo BUGFESTA ma vlemi siroku modarsku komunitu, ktoru TG:FoA asi tazko dozenie..
+ nezapominajme ze provnavat tu AA predukciu s AAA produkciou sa mi nezda az tak mudre.
-
-
A proc by ne, kdyz se jedna o naprosto stejny zanr her i kdyz rozpocety na hrach jsou vznamne signifikantni.
-
-
-
-
V pátek koupeno a rozehráno a musím říct, že i přes všechny ty neduhy mě to opravdu baví.
Jsou tam některé věci, nad kterými trochu kroutím hlavou. Šla jsem do nějakého dungeonu, kam jsem evidentně jít ještě neměla. Byli tam označení nepřátele na kompasu při nějakém rituálu a zavřené dveře, které nešly otevřít. Nepřátele nešlo zabít, nešlo s nimi nijak interagovat, prostě jako bych tam nebyla, nejspíš se aktivují až k tomu budu mít úkol.
Možnosti v konverzaci jsou taky občas zvláštní, můžu se doptávat na něco, o čem ještě druhá strana nemluvila.
Člověk musí nad nějakými věcmi prostě přivřít oči. Překlad taky občas nesedí, takže si nejspíš zapnu anglické titulky. Audio při rozhovorech je sem tam velmi tiché.
Co se mi líbí je, že mě opravdu baví prozkoumávat, náhodné postavy dávají úkoly, od některých by to člověk třeba ani nečekal a musí se k tomu proklikat přes dialog. Soubojový systém a "inteligence" nepřátel mi nevadí. Nejen, že většinou bojuji s nemrtvými a různými potvorami, tam úplně nečekám, že budou inteligenční, ale líbí se mi, jak se dá všechno kombinovat.
Mimojiné, většinu mini bossů (hlavně v prologu) jsem zabila ne úplně díky mému skillu, ale tak trochu vyčůraně jsem zneužívala prostředí nebo okolních NPC. Aktuálně všude chodím s "armádou" 3 summonů a já sama mám většinu času meč a štít :D...
Taky mi trochu "vadí" že snad každé vybavení je omezeno staty, jenže jelikož ještě nevím, co chci hrát, rozděluju je + - do všeho, jelikož používám luky, magii, meč a štít, kopí...ve výsledku mám postih skoro ke každému kousku vybavení, které najdu :D ale to je asi můj problém.
Mám nahráno zatím asi 15 hodin.
-
-
Mna bavi na tom do velkej miery ta moznost zneuzivat "b-ckovost" hry... napriklad jeden z prvych bandit bossov ma dal dole na jednu ranu mecom, ale uspamoval som ho summoned vlkmi😂 alebo este v prologu som tych minibossov na konci ustrielal z miest, kam nemohli...
Zistil som, ze za stealing nie je v zasade ziaden postih ak ma nechytia, takze beriem VSETKO a kazdemu😂
Uvodne nadsenie ma trochu opustilo, vacsina dialogov je dost stupidna a nezaujimava, ale dal by som tomu tak 7/10 a na jedno prejdenie to je super hra... ze by som to hral viackrat si moc predstavit neviem
Je tam aj celkom dost bugov, najme v craftingu, ze vyrobeny predmet neexistuje a podobne
A dal som tomu zatial 16hod.
-
co sa tyka cestina, vraj je to AI robene, da sa to potvrdit? (kedze ste cesi :)) ) ale asi aj tak by som zostal pri english.
Tak ma napadlo, je to sice iny zaner uplne, ale aka je tam atmosfera v provnani s King Arthur? (takticke RPG +-) bo ta hra mala skvele "nepratele" a to field of view bolo ozaj riadne obmedzene, slunicko snad nebolo nikdy, hmla vsade - bola to tazka atmoska teda :)
a ten tvoj styl hrania +-body vsade, asi nie je cesta uspechu (aj ked, preferujem na prvy pruchod hrami summonera, no za to cisteho, cize fetishe a palicky :D)
btw.medzicasom som recenziu precital, ale podla tych slov tam nevidim na viac nez 7-8/10, a napisat hra roku z tych slov uz ani nahodou. Ked to takto bude pokracovat tak tento rok ovladnu awardy/ ceny indie hry? +ak tu BG3 ziska 10/10 a toto 9/10 tak aaltka ua ten rok/dva nejak divne/hodne klesla...
-
-
Nemyslím si, že je to úplný AI překlad, protože AI nedělá překlepy a nevynechává ve slovech písmenka. Na druhou stranu některé výrazy jsou přeložené opravdu zvláštně a tam to AI trochu "smrdí".
Plus u některých situací je ten překlad úplně doslovný a nedává v dané situaci moc smysl, nebo nevystihuje to, co chtěl básník říct.
Ono tam české titulky při spuštění skočily automaticky, tak jsem je tam nechala.
Včera jsem hledala v ovládání, jak se schovává zbraň a bylo tam úplně zvláštní slovo. Bohužel bylo tak divné, že si te nevzpomenu jaké :D...
úplně si nemyslím, že tato hra je 9/10, ale na druhou stranu mi přijde i přes to všechno opravdu zábavná (zatím) a tak nějak to naplňuje moje "Skyrim" choutky. Příběh se mi zatím dost líbí, prostředí a atmosféra taky.
Grafiku neřeším. Jak hra vypadá jsem viděla už před vydáním a nemám s tím nějaký problém.
-
-
Priebh neriesim, zatial, co o hre viem tak len to pouziva myty ale naraba s nimi svojvolne... (co aj uz spominany King Arthur)
co sa taka atmosky, mne dost silne k Artusovym legendam, Camelotu/Avalonu je silne speta vsadepritomna hmla, husta HMLA :D pripadne potvory typu ozivle kostry so svietiacimi ocami ako zaklad....... a v recenzii spomina na pigmejov? to mi nejak nejde dokopy..
nieze rozbeham hru (niekedy) a bude to presvetlene, ja cem tmu a HMLU! :D musim vazne kuk nejake videa... O:-)
jo a este ovladanie, vrat to po ukonceni hry resetuje namapovanie (neviem ci K+M alebo gamepadu)
-
-
No takhle, ta hra je obecně dost tmavá. Prolog jsem mohla hrát jen večer :D...Jinak myslím, že jsem se po prologu ještě do zasažených oblastní "divnotou" nedostala...asi :D
V noci se všemožně spawnují silnější protivníci, to jsem nakonec utekla k táboráku a přečkala do rána. A noc...je opravdu noc, přijde mi, že ani ta pochodeň nic moc neosvětluje.
Co mi tedy přijde divné jsou zlatavé vlny "divnoci". Ze začátku jsem si myslela, jestli nemám zapnutý nějaký AOE spell, nebo jestli to není glitch :D...
Každopádně já jsem fakt na začátku po prologu a dělám vedlejšáky v okolí a nikam nespěchám.
Rovnou říkám, že já o Artušovských legendách vím docela málo, jen takové ty obecné základy, takže jsem v tom dost naslepo.
-
-
uz len najst nejaky preklad "divnocí" ehm O:-)
cize inspiracia aj FF15kou kde sa noci predlzovali a spawnovali sa co kazdy meter ozaj silnejsi nepriatelia., nez za svetla...
neviem sice stale co to je divnoc ale to bude glitch :D
co som si zatial vsimol, ma to ozaj svoje ...ehmmm....jak to nazvat....stylizaciu, dost inu nez vacsina zapadnych fantasy, a vobec nesiaha po jprg divnostiach (ale musim tych videii pozret viac).
Asi by ma nadchlo keby tam bolo mozne nosit brnčo jak z toho prastareho filmu o Artusovi (nazov si nespominam, ale to je tak z 80.rokov prinajlepsom)
-
-
Reakce na příspěvek:
Ten film se jmenoval Excalibur. Zbroj, co tam nosili, odpovídá spíš 15. století (+ spousta fantasy úprav). Do doby, která odpovídá zasazení artušovského mýtu by líp seděla kroužkovka. Maximálně vylepšená nějakými segmentovanými pláty přes torzo a plátovými doplňky (předloktí, holeň, přilba). Ale uznávám, že naleštěný "celoplát" vypadá opravdu drsně. Škoda, že v KC:D to nebyla nejlepší možná ochrana.
-
-
Reakce na příspěvek:
akokeby si stare filmy zakladali na realnosti :)
tak ci tak, to uz tusim spada do veky temna, samotny mytus vznikol az niekolko storoci po udalostiach v nom, +aj obdobie spada nie tak daleko od padu starorimskej rise, cize mozne bolo najst aj zbroje inspirovane starorimskymi. BTW: nasiel sa vobec nejaky dokaz o tom ze mytus sa zakalda na pravde? nemyslim...
Ale ta Utherpendragova cierna zbroj v tom filme je proste MRTE :P zvlast ked tam dali este aj ten kusok na dodatocnu ochranu srdca :P
-
-
Reakce na příspěvek:
Jasne, ze to nebol mytus, ale vsetko bola pravda. Inac by neexistovali dobrodruzstva Indiana Jonesa
-
-
Reakce na příspěvek:
troll? lebo porovnavat daco zo stredoveku vs 80.rokov 20.storocia je ....*pip* :D
-
-
Reakce na příspěvek:
Jaky troll, co nemas napozeraneho Jonesa a hadam najznamejsiu tretiu cast s Connerym?🤔
Nemam rad, ked musim vysvetlovat vtipy...🙄😁
-
-
Reakce na příspěvek:
ty to asi myslis vazne :-O
a ja dufal s ironiu, ale ty asi chces brat fikciu ako dokaz...nemam slov :-O
btw. Jonesa vsetky filmy, nielen povodnu trilogiu, mam za tych x rokov napozeranu viackrat.
-
-
Reakce na příspěvek:
Precitaj si to vlakno este raz, vklude, POMALY a mozno sa dostavi Joey efekt....a mozno nie😉😁
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ve zkratce, docela fajn boje, fajn dungeony a atmoška, ALE nepříliš živý svět a hlavně příšerná AI a robotické chování nepřítel jak z roku 1995 či starší. Vizuálně nic moc (holt Unity engine) a optimalizace katastrofální, stejně jako u příšerně odladěné předchozí hry těhle autorů Tainted Grail: Conquest. Zvukový design a kvalita zvuků obecně je dost podprůměr na dnešní dobu. Hudba většinou nevýrazná. No a spousta bugů.
A teď hádejte jak je na tom verze 1.0, kterou jsem včera rozehrál. AI stejně jeblá jak v EA, optimalizace skoro stejně špatná jak v 0.7.
Tohle je tak nejvýš na 7/10
Jako není to v jádru špatná hra, pokud by tohle vyšlo tak před 14-12 lety byla by to pecka. Komu nevadí, že je to chováním nepřátel a NPC hodně zastaralý RPG a má rád likvidaci velmi tupých nepřátel, nevadí mu nedomrlej zvuk a horší grafika a vysoký nároky přijde si tu na svý.
-
-
No ale přiznejme si, že třeba Oblivion Remastered rozhodně není o moc lepší, takže za mě slušná 7/10, což je ale fajn a za tu cenu je těch 50-70 hodin zábavy v pohodě (Teď jsem na nějakých 30 hodinách a na druhém regionu). 😉
-
-
no..ja teda nevim, ale hra ve ktere staci zavrit mrizove dvere a pak vklidu likvidovat nepratele skrz , protoze si je neumi otevrit a hromadi se zanima dostane 9tku?..
jinak fajn svet, skvela hudba... hral jsem Tainted Grail: Conquest a super..
- tohle by chtelo jeste par mesicu lasky, chapu asi dost omezeny rozpocet no:( skoda..
-
-
To jako vážně chceš hodnotit hru jenom na základě toho, že AI u NPC není moc chytrá a něco nedokáže??? To je nesmysl.
To tvou metodou by jsi Skyrim musel označit za nejhorší hru všech dob. Ale lidi tomu dávají 9/10 či 10/10.
Např. Ve Skyrim stačilo vzít kýbl a dát ho NPC na hlavu a pak jsi mohl vesele vykrást celý barák, protože AI usoudilo, že nejsi v zorném poli NPC. Skyrim je doslova plný podobných blbostí a přesto lidi tu hru zbožňujou.
Hry se primárně hodnotí podle toho, jak jsou zábavné.
-
Největší absurdum, je že dveře neumí používat dokonce ani zdejší žalářník.
Dostal jsem se do vězení za napadení. Ve vězení jsem zjistil, že mi nepochopitelně nikdo nezabavil zbraně a když po mě strážnej chtěl abych zacáloval pokutu tak jsem ho prostě píchl nožem a běžel zpátky do svý cely a zavřel dveře. Pak jsem to vylepšil tím, že jsem otevřel, nechal ho vběhnout a mezitím jsem vyběhl a zavřel ho tam. Jedličkův ústav a ne vězení.
-
-
Má to nastavení obtížnosti? :D Srandy stranou, dá se aspoň pře-levelovat a dát pak bosse s prstem v nose?
Doufám, že slabší grafika znamená také nízkou náročnost na PC. Oblivion mi bohužel jede příšerně i s nízkým rozlišením, opravným modem a eště pár trikama. Mám asi přesně ten zážitek, co mnozí, když to vyšlo poprvé a mě to minulo :).
-
-
Minimální požadavky hry:
Processor: Intel i5 8th Gen or AMD equivalent (procesory uvedené na trh od roku 2018). Paměť: 12GB RAM. Grafická karta: GTX 1060 6GB or AMD equivalent. DirectX: Version 11.
Doporučené požadavky (pro Full HD):
Procesor: i7 13th gen (procesory od roku 2023). Paměť: 16 GB RAM. Grafická karta: RTX 2070 Super
Teď je otázkou, co pro tebe znamená "nízké nároky".
-
-
A to je ještě třeba podotknout, že s tou minimální sestavou to většinou nejede ani těch udávaných 30 FPS. Problém s výkonem jsem nakonec aspoň trochu zmírnil tím, že jsem vypnul ingame upscalovač a místo něj zapnul AMD Super Resolution.
-
-
Maly update: povedal by som, ze ta hra je vysledok grupaku Elder scrolls - Elden ring - Gothic
-
Ma to nastavenie obtiaznosti, ja som si dal na prvy prechod najtazsiu (ale nie hardcore s permadeath) a musim povedat, ze ma to zatial fakt bavi. Paci sa mi, ze sa da zlepsovat v hocicom, vyber postavy nehra az taku rolu, je to podriadene zabave a hratelnosti....uvidim po vikende, ci si to udrzi nastavenu latku😁
Ale mam pocit, ze hram stredovekeho Gigera, fakt to ma atmosferu
-
-
No pozrel som si niekolko videi. Fakt netusim za co ta hra dostala 9. Samozrejme, najlepsie je hru vyskusat, ale skor mi to pride ako Skyrim z Wishu.
-
-
Já to hraju už od nějaké prehistorické bety a Skyrim to strčí do kapsy s prstem v nose. A právě proto to má tu devítku :)
-
Mám podobný názor. Grafika je jak za krále Klacka. Dohlednost je omezená mlhou (porovnej se Skyrimem, kde jsou krásné výhledy), až na mě i lokace pod otevřeným nebem působily dost stísněně. Textury neostré, toporné animace...
-
-
Hram to paralelne s AC Shadows, ktore je naozaj pekne, ale hadaj ktora z tych hier vo mne prebudila emociu a zaujem.... grafika je vo svojej podstate zastarala, ale zaroven velmi stylova a atmosfericka.
Ked sa na to pozries z umeleckeho pohladu, tak vizual je 10 tisic mil pred AC Shadows
-
ber to v kontextu indie scény. Tohle je opravdu indie hra, ne jak u Claire Obscure, kde na hře nakonec pracovalo stovky lidí.
-
-
ano, je celkom bezne ze cast sa outsourcuje, sak samotna hudba boli desiatky ludi, cakat ze 34 ludi spravi vsetko samo je neivne.
Ale stale sa bavime o malych stovkach ludi dokopy, porovnaj s AAA studiami a jeto ozaj male cislo v porovnani s nimi... a kvalita hry je dost konkurencieschopna s AAA hrami.
-
ta hra stoji len o 5e menej nez Clair Obscur...cize tolko k tomu ze je to indie
-
-
Cena neudává jestli se jedná o indie hru.
-
-
-
-
Vy na východě máte všechno bohužel jinak
-
Naprostý nesmysl.
-
-
Mně ta grafika přišla v pohodě, hrál jsem na PS5 Pro demo a ta hra má hodně povedený artwork, za mě to je určitě koukatelnější než Oblivion Remaster. Art design >grafika.
Jediný čeho se bojím, jsou pozdější akty, viděl jsem nějaké recenze a prý se tam projeví, že to nebylo v EA. Dost nekonzistestní kvalita v pozdějších častech hry mi vadila i v BG3.
-
-
A právě proto si počkám na pár patchů.
-
-
to je nejlepší strategie rok počkat, ovšem já v tomhle pravidelně selhávám a kupuji hned, pokud mě hra zaujme. 😀
-
-
Taky tak. Neumím počkat a beru hned.
-
-
-
-
Trocha až príliš nadšená recenzia ako vtedy na Clair Obscur. Ja by som radšej stál nohami na zemi. Predsa len skvelý Avowed tu dostal 6.
-
-
Tak Clair Obscur je super hra, tam se nadšenejm recenzím není čemu divit.
Avowed byla výborná jednohubka, která tu dostala lehkou bídu za to, že vyšla s KC:D2 a že to není "živý" RPG, ale jen akční zábava na pár hodin. 6 není nic proti ničemu, záleží, co od tý hry čekáš. Asi bych to na tvým místě tolik neřešil B-)
-
-
Claire Obscure je vynikající záležitost, ale je taková pěkná osmička v kontextu JRPG. Nic nového pod sluncem.
-
Je výborná ale rozhodne nie je na 10, dokonca ani nie na čistú 9.
-
-
A hele, další člověk, co se chce dohadovat o tom, že názor jiných lidí je špatný, protože on osobně by nějaké hře dal jiné číselné ohodnocení. 😱
Nemyslíš, že je už na čase, aby jsi pochopil, že číselné hodnocení je totálně subjektivní záležitost a každý člověk to vnímá jinak???
Prostě si přečti text recenze a udělej si názor. Neřeš, že by jsi dal o několik bodů víc/míň.
-
-
-