Tainted Grail: The Fall of Avalon – recenze vyzyvatele The Elder Scrolls
-
9/10 je totální non-sense. Ta hra na to nemá... Dabing je parádní i scénář a vývoj postavy, to se hře upřít nedá, ale zbytek je průměrný, při nejlepším. Co se týče hudby, nevím koho napadlo cpát do Artušovské legendy severský pagan folk, který miluji, ale tady nemá naprosto žádnou vazbu. Nesedí mi celá ta stylizace, ani prostředí a ta předpotopní grafika tomu taky nepomáhá, nemluvě o vyprázdněnosti světa a argument, že to je vlastnost toho světa neobstojí, protože takovej zmar civilizace jako v soulsovskách to rozhodně neni... Pokřivená legenda ve stylu Exculibur mi zároveň nikdy nebyla blízká. Navíc to bestiářem vykrádá snad každý lore co znám (topivci, red-caps, dryády, ďasovec) no "pejske" a kočička vařili dort, bohužel pro mě to hroutí stylizaci. Příběh mě taky kdovíjak neoslovil (tématem), jinak je dobře vystavěný a dialogy vysoce nadprůměrné.
6-7/10 by bylo zasloužených, ale to že je to indii, neznamená, že by jí měl nějak přilepšovat.
-
Začínám si říkat jestli to recenzent skutečně vůbec dohrál. Začátek hry vypadá fakt slibně, ale jak postupujete ve hře tak je vidět, že hra byla dokončená opravdu dost narychlo, třetí kapitola je hodně odfláklá, víc nedokončená než hotová.
-
-
"třetí kapitola je hodně odfláklá, víc nedokončená než hotová."
Pokud vím, tak Chapter 3 se odvíjí od tvých předchozích rozhodnutí. Někdo to má super krátké, někdo jiný se s tím babral pár hodin. Velkou část příběhu jsi mohl udělat už v Ch.2.
-
-
Ta hra není vůbec pěkná..
-
-
a to je problem lebo?
-
-
Teda já bych čekal, že takhle graficky zaostalá věc pojede krásně rychle, nenáročně, a opak je pravdou. Lecjaká Unreal Engine 5 hra je míň náročná a vypadá nesrovnatelně líp.
-
-
-
Ta čestina je i na PSkovou verzi?
-
-
Dle PS Store ano.
Jinak na všechny otázky má Google nějakou odpověď.
-
-
Jinak je to celkem brutální bugfest, počet bugů jde minimálně do stovek, tohle chtělo ještě aspoň půlrok dolaďování a optimalizace. A to jsem jen v první kapitole, zbytek hry je na tom prý ještě hůř.
Plno sidequestů funguje jen tak napůl, některý důležitý mechaniky jako přetížení si dělají co chtějí a dokonce jsem ve narazil na takovej bug, že asi budu muset hrát úplně od začátku pokud nenajdu nějakej cheat, resetoval se mi obsah dungeonu kde jsem zrovna byl i se vstupní magickou bariérou (teď nadobro zavřená) takže už se nejde dostat ven.
Kvalita!
-
-
Já odehrál 47hod. a na žádné takové bugy jsem nenarazil, ano bugy ve hře jsou, ale z mého herního pohledu, nic co by bránilo postupu hrou.
-
Já zatím jen pár grafických bugů a jednou mi vypadl zvuk. Trochu kulhá optimalizace, ale stejně se divím, že to vůbec na tom Unity dokázali takhle rozchodit.
K tomu přetížení. Nesebral jsi náhodou v hrobce na hřbitově ten velký obouručák? Ten má 100kg a spolehlivě mě přikoval k zemi :D -
-
Ne, mě naopak přetěžuje jen trocha nákladu, mám podezření, že to nějak divně kalkuluje s konkrétním počtem předmětů v inventáři i když skoro nic neváží. Ale to nevysvětluje proč chvíli běhám, savnu, zabijou mě a po loadu mám zase přetížení.
-
-
Dnes vyšel patch, tak se to snad zlepší.
-
po tom co si pisal, mi to pripomenulo casy piratenia, kde piratske verzie mali bugy a ine prkotiny sposobene verziou hry pred vydanim (cite skorsa verzoa nez ta co nakoniec vysla)...
ale inak dik za tvoje prispevky, dalsia varka co ma presvedcila o odlozeni zahrania az dakedy po polroku+ (aj ked stiahol som si to demo, nech sa na vlastne oci presvedcim pred kupou, ale nemam nan chut ani nahodou...)
-
-
-
-
Za mě si to tu 9tku rozhodně zaslouží. Grafika by mohla být lepší ale zase neurazí a má svůj styl. Questy jsou hodně povedené (variabilní a rozvětvené). Samo sou tu i takové ty klasiky jako přinez , zabij , uvař. Ale občas se z toho vyvrbí docela sranda. Například zapovězený a hrozně tajný druidí rituál. :) to jsem se válel smíchy.
Obtížnost je tak akorát. Občas výzva. A míst je dost (dungeonů) ale musí se hledat. Často lepší takhle než ty generické v skyrimu a oblivionu. Kde byli snad na každém rohu.
Obnecně by to chtělo víc obsahu, ale to třeba ještě bude. Mechanicky je hra dobrá.
Co musím vyzdvihnout je hudba u bosů. Ta je skvělá. Naopak ambientní v přírodě by mohla být varabilnější.
Mám 25 hodin a jsem zvědaví co bude dál. Nelituji ani eura které jsem dal.
-
Ja mam ve hre odehrano pres 30 hodin takze me hodnoceni:
1. Graficka stranka hry, ta je nekdy vylozene oskliva a vzhled postavy a NPC, by chtelo notne vylepsit a to se tyce i veskerych budov a interieru. 2. Pohled z treti osoby je take velice spatny a nedodelany, vicemene skoro nehratelny, ano vim o tom, ze byl udelan dodatecne a proto to chce poradne predelat.
3. Privital bych daleko vetsi vzhledovou variabilitu zbrani a hlavne vice druhu armoru a ruznorodostiu na vsech postave, NPC a to vcetne nepratel a take vzacnost itemu nejen seda, bila a modra, klidne ve hre mohy byt i zelene, fialova a oranzove itemy + sety a ano vim itemy jdou kraftit a neustale zlepsivat, presto si myslim ze vetsi rozmanitost by hre jen prospela. A ve hre mi strasne moc chybi louce.
4. Velice malo dungeonu a celkove, jsou az na vyjimky (jako podzemni zaklety hrad) dungy hlavne na 2 mape opravdu o nicem.5. Hudba take nic moc a ve na Cuanacht mape v hlavni vesnici velice rusila.6. Kdyz vytezite rudu, popr roztipete drevo, tak se vam automaticky sekera a krumpac nevymeni za zbrane, je to fakt otravne.7. A celkove svet pusobi velice mrtve hlavne mesta a hrady, kde je to opravdu bida, ano hapu ze svet se riti do zahuby a vsude je temnota, mor a boj o zivot, ale ve hre to pusobi dojmem ze uz nikdo neprezil.
Naopak vylozene pochvalit mohu vysokou variabilitu bildu, stromy talentu a moznost si udelat z vaseho avatara prakticky co chcete. Bojovy system se mi libi (hraji dve jednorucni zbrane a luk). Animace tezby rud a ,sekani dreva jsou velice povedene. Questy jsou variabilni a vetsina je povedena. Dobre udelano je take to, ze muzete mit veskery material ve vasi bedne a muzete kdekoliv ve svete craftit, takze nic u sebe krom vybavy a potionu a zradla vlastne nepotrebujete, jako celkove ta hra ma co nabidnout pro hrace kteri maji radi otevreny svet a nez vyjde Skyblivion :-) Tak to zabavi, ja tomu ted davam 65% a azjednou ve hre budou stovky modu jak nam bylo prisibeno, tak to bude min 80%, do te doby si musime vystacit s tim co je.
-
-
Ve hře louče jsou. Dokonce se dají i použít. 😉 Ano, vyrábět si věci můžeš kdekoli na světě (když máš příslušný perk), ovšem pokud suroviny potřebuješ na quest popř. jako obětinu na oltář, musíš je mít fyzicky v inventáři. A s tím je vlastně spojena moje velká výtka, suroviny celkově mají ve hře nastavenou strašně velkou hmotnost.
-
-
Hra to není v jádru špatná, ale na 9/10 nebo 10/10 to opravdu nemá, ultimatni hodnocení, bych dal jen proto, že se jedná o indy studio, ale také nemůžeme u tohohle studia očekávat AAA hru se vším všudy, na druhou stranu tahle hra strčí do kapsy všechny AAAA hry od Ubisoftu. A já je rád podpořil.
-
-
No doufejme, že ta hra bude mít úspěch a vývojáři začnou dělat na pokračování, které bude aspoň o generaci dál. To by byla ideální situace pro všechny.
-
-
posledny tyzden sa o hre hovori celkom dost, predtym som moc o nu ani nezavadil. Ale podla vasich vyjadreni to vyzera tak ze od verzie 0,7 na hru nesiahli a pockali kym opadne uspech Clair Obscure. Kedze podla vas ide o dalsiu dobru indiehru ojujucu o vacsi uspech.
Mno, az mi opadne terajsi nezajem hrat hry, mozno skusim to demo, bo ako tu uz bolo spomenute, Motion Capture to asi nemalo, grafika nic moc, zvuky tiez, mam strach za to dat viac nez 25eur...
och, porovnavat TES s inymi hrami je nestastne, len maloktora hra ma tolko modov ako hry z TESu, a casto tie ody hru povysi o stupen vyssie..
jo ale uplne najprv by som mal precitat recenziu asi O:-)
-
-
Jenomže to srovnání ze sérii TES je zcela místě, jelikož sami vyvojari, byli těmi hry dost inspirovaní a nezapomimej, žě hra také bude plně modifikovatelná, takže opět další paralela.
-
-
nevravim ze to nieje na mieste, ale je to nestastne, bo BUGFESTA ma vlemi siroku modarsku komunitu, ktoru TG:FoA asi tazko dozenie..
+ nezapominajme ze provnavat tu AA predukciu s AAA produkciou sa mi nezda az tak mudre.
-
-
A proc by ne, kdyz se jedna o naprosto stejny zanr her i kdyz rozpocety na hrach jsou vznamne signifikantni.
-
-
-
-
V pátek koupeno a rozehráno a musím říct, že i přes všechny ty neduhy mě to opravdu baví.
Jsou tam některé věci, nad kterými trochu kroutím hlavou. Šla jsem do nějakého dungeonu, kam jsem evidentně jít ještě neměla. Byli tam označení nepřátele na kompasu při nějakém rituálu a zavřené dveře, které nešly otevřít. Nepřátele nešlo zabít, nešlo s nimi nijak interagovat, prostě jako bych tam nebyla, nejspíš se aktivují až k tomu budu mít úkol.
Možnosti v konverzaci jsou taky občas zvláštní, můžu se doptávat na něco, o čem ještě druhá strana nemluvila.
Člověk musí nad nějakými věcmi prostě přivřít oči. Překlad taky občas nesedí, takže si nejspíš zapnu anglické titulky. Audio při rozhovorech je sem tam velmi tiché.
Co se mi líbí je, že mě opravdu baví prozkoumávat, náhodné postavy dávají úkoly, od některých by to člověk třeba ani nečekal a musí se k tomu proklikat přes dialog. Soubojový systém a "inteligence" nepřátel mi nevadí. Nejen, že většinou bojuji s nemrtvými a různými potvorami, tam úplně nečekám, že budou inteligenční, ale líbí se mi, jak se dá všechno kombinovat.
Mimojiné, většinu mini bossů (hlavně v prologu) jsem zabila ne úplně díky mému skillu, ale tak trochu vyčůraně jsem zneužívala prostředí nebo okolních NPC. Aktuálně všude chodím s "armádou" 3 summonů a já sama mám většinu času meč a štít :D...
Taky mi trochu "vadí" že snad každé vybavení je omezeno staty, jenže jelikož ještě nevím, co chci hrát, rozděluju je + - do všeho, jelikož používám luky, magii, meč a štít, kopí...ve výsledku mám postih skoro ke každému kousku vybavení, které najdu :D ale to je asi můj problém.
Mám nahráno zatím asi 15 hodin.
-
-
Mna bavi na tom do velkej miery ta moznost zneuzivat "b-ckovost" hry... napriklad jeden z prvych bandit bossov ma dal dole na jednu ranu mecom, ale uspamoval som ho summoned vlkmi😂 alebo este v prologu som tych minibossov na konci ustrielal z miest, kam nemohli...
Zistil som, ze za stealing nie je v zasade ziaden postih ak ma nechytia, takze beriem VSETKO a kazdemu😂
Uvodne nadsenie ma trochu opustilo, vacsina dialogov je dost stupidna a nezaujimava, ale dal by som tomu tak 7/10 a na jedno prejdenie to je super hra... ze by som to hral viackrat si moc predstavit neviem
Je tam aj celkom dost bugov, najme v craftingu, ze vyrobeny predmet neexistuje a podobne
A dal som tomu zatial 16hod.
-
co sa tyka cestina, vraj je to AI robene, da sa to potvrdit? (kedze ste cesi :)) ) ale asi aj tak by som zostal pri english.
Tak ma napadlo, je to sice iny zaner uplne, ale aka je tam atmosfera v provnani s King Arthur? (takticke RPG +-) bo ta hra mala skvele "nepratele" a to field of view bolo ozaj riadne obmedzene, slunicko snad nebolo nikdy, hmla vsade - bola to tazka atmoska teda :)
a ten tvoj styl hrania +-body vsade, asi nie je cesta uspechu (aj ked, preferujem na prvy pruchod hrami summonera, no za to cisteho, cize fetishe a palicky :D)
btw.medzicasom som recenziu precital, ale podla tych slov tam nevidim na viac nez 7-8/10, a napisat hra roku z tych slov uz ani nahodou. Ked to takto bude pokracovat tak tento rok ovladnu awardy/ ceny indie hry? +ak tu BG3 ziska 10/10 a toto 9/10 tak aaltka ua ten rok/dva nejak divne/hodne klesla...
-
-
Nemyslím si, že je to úplný AI překlad, protože AI nedělá překlepy a nevynechává ve slovech písmenka. Na druhou stranu některé výrazy jsou přeložené opravdu zvláštně a tam to AI trochu "smrdí".
Plus u některých situací je ten překlad úplně doslovný a nedává v dané situaci moc smysl, nebo nevystihuje to, co chtěl básník říct.
Ono tam české titulky při spuštění skočily automaticky, tak jsem je tam nechala.
Včera jsem hledala v ovládání, jak se schovává zbraň a bylo tam úplně zvláštní slovo. Bohužel bylo tak divné, že si te nevzpomenu jaké :D...
úplně si nemyslím, že tato hra je 9/10, ale na druhou stranu mi přijde i přes to všechno opravdu zábavná (zatím) a tak nějak to naplňuje moje "Skyrim" choutky. Příběh se mi zatím dost líbí, prostředí a atmosféra taky.
Grafiku neřeším. Jak hra vypadá jsem viděla už před vydáním a nemám s tím nějaký problém.
-
-
Priebh neriesim, zatial, co o hre viem tak len to pouziva myty ale naraba s nimi svojvolne... (co aj uz spominany King Arthur)
co sa taka atmosky, mne dost silne k Artusovym legendam, Camelotu/Avalonu je silne speta vsadepritomna hmla, husta HMLA :D pripadne potvory typu ozivle kostry so svietiacimi ocami ako zaklad....... a v recenzii spomina na pigmejov? to mi nejak nejde dokopy..
nieze rozbeham hru (niekedy) a bude to presvetlene, ja cem tmu a HMLU! :D musim vazne kuk nejake videa... O:-)
jo a este ovladanie, vrat to po ukonceni hry resetuje namapovanie (neviem ci K+M alebo gamepadu)
-
-
No takhle, ta hra je obecně dost tmavá. Prolog jsem mohla hrát jen večer :D...Jinak myslím, že jsem se po prologu ještě do zasažených oblastní "divnotou" nedostala...asi :D
V noci se všemožně spawnují silnější protivníci, to jsem nakonec utekla k táboráku a přečkala do rána. A noc...je opravdu noc, přijde mi, že ani ta pochodeň nic moc neosvětluje.
Co mi tedy přijde divné jsou zlatavé vlny "divnoci". Ze začátku jsem si myslela, jestli nemám zapnutý nějaký AOE spell, nebo jestli to není glitch :D...
Každopádně já jsem fakt na začátku po prologu a dělám vedlejšáky v okolí a nikam nespěchám.
Rovnou říkám, že já o Artušovských legendách vím docela málo, jen takové ty obecné základy, takže jsem v tom dost naslepo.
-
-
uz len najst nejaky preklad "divnocí" ehm O:-)
cize inspiracia aj FF15kou kde sa noci predlzovali a spawnovali sa co kazdy meter ozaj silnejsi nepriatelia., nez za svetla...
neviem sice stale co to je divnoc ale to bude glitch :D
co som si zatial vsimol, ma to ozaj svoje ...ehmmm....jak to nazvat....stylizaciu, dost inu nez vacsina zapadnych fantasy, a vobec nesiaha po jprg divnostiach (ale musim tych videii pozret viac).
Asi by ma nadchlo keby tam bolo mozne nosit brnčo jak z toho prastareho filmu o Artusovi (nazov si nespominam, ale to je tak z 80.rokov prinajlepsom)
-
-
Reakce na příspěvek:
Ten film se jmenoval Excalibur. Zbroj, co tam nosili, odpovídá spíš 15. století (+ spousta fantasy úprav). Do doby, která odpovídá zasazení artušovského mýtu by líp seděla kroužkovka. Maximálně vylepšená nějakými segmentovanými pláty přes torzo a plátovými doplňky (předloktí, holeň, přilba). Ale uznávám, že naleštěný "celoplát" vypadá opravdu drsně. Škoda, že v KC:D to nebyla nejlepší možná ochrana.
-
-
Reakce na příspěvek:
akokeby si stare filmy zakladali na realnosti :)
tak ci tak, to uz tusim spada do veky temna, samotny mytus vznikol az niekolko storoci po udalostiach v nom, +aj obdobie spada nie tak daleko od padu starorimskej rise, cize mozne bolo najst aj zbroje inspirovane starorimskymi. BTW: nasiel sa vobec nejaky dokaz o tom ze mytus sa zakalda na pravde? nemyslim...
Ale ta Utherpendragova cierna zbroj v tom filme je proste MRTE :P zvlast ked tam dali este aj ten kusok na dodatocnu ochranu srdca :P
-
-
Reakce na příspěvek:
Jasne, ze to nebol mytus, ale vsetko bola pravda. Inac by neexistovali dobrodruzstva Indiana Jonesa
-
-
Reakce na příspěvek:
troll? lebo porovnavat daco zo stredoveku vs 80.rokov 20.storocia je ....*pip* :D
-
-
Reakce na příspěvek:
Jaky troll, co nemas napozeraneho Jonesa a hadam najznamejsiu tretiu cast s Connerym?🤔
Nemam rad, ked musim vysvetlovat vtipy...🙄😁
-
-
Reakce na příspěvek:
ty to asi myslis vazne :-O
a ja dufal s ironiu, ale ty asi chces brat fikciu ako dokaz...nemam slov :-O
btw. Jonesa vsetky filmy, nielen povodnu trilogiu, mam za tych x rokov napozeranu viackrat.
-
-
Reakce na příspěvek:
Precitaj si to vlakno este raz, vklude, POMALY a mozno sa dostavi Joey efekt....a mozno nie😉😁
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-